אם כבר יש נושא, אז כמה נקודות מפוזרות מעוד סופ"ש עם המשחק:
- נתחיל מהשורה התחתונה. זה משחק באמת מיוחד ומוצלח שמצליח לתת רגעים והרגשה שקשה מאוד למצוא במקומות אחרים, אך לצד זה בעיות די מרכזיות בבסיס שלו מונעות ממנו בעיניי באמת להגיע לרמה של המשחקים הגדולים של הדור, ולי אישית לפחות קשה באמת להתנתק ולהכנס אליו לישיבות ארוכות מדי.
- בצד הטוב, כמובן שהעולם. פשוט עולם מדהים, מושקע בטירוף ומעוצב בצורה נפלאה. כל כך כיף פשוט להסתובב בו. המשחק גם יפייפה ברמה שזה כואב, בעיניי זה משחק הקונסולה היפה שראיתי וזה כולל גם משחקים לינאריים כמו GOW או אנצ'רטד 4.
- גם את מערכת הירי אני יחסית אוהב, למרות שהיא קלאנקית היא איכשהו מרגישה נכון עם הרובים העתיקים של התקופה. אבל זה אחרי שהורדתי את הכיוון האוטומטי, דבר שאני ממליץ בחום לכולם לעשות.
- הסוס מצוין, וזה חשוב כי את רוב המשחק עוברים על גבו של הסוס. משחקים רבים איכשהו תמיד מפספסים בנקודה החשובה הזו (כמו אודיסי לאחרונה ואפילו הוויצ'ר 3 במידת מה) אבל כאן זה באמת מרגיש נכון. לא קל מדי וכן נותן את ההרגשה שאתה שולט ביצור אחר שהוא לא 'אתה', אבל גם לא קשה מדי או מתסכל. סך הכל קצר הזכיר לי גרסה מודרנית לסוס של SOTC, וזה דבר נהדר בעיניי להגיד.
- וכמובן ערכי ההפקה, משהו שבאמת לא נראה כמוהו. אי אפשר ממש להסביר עד כמה הוא מרשים באספקט הזה, באמת משהו שצריך לראות כדי להבין (מה שכן, אחת ל1,000 כשפתאום איזו דמות פותחת דלת בלי אנימציה ייעודית ויחודית לסיטואציה, זה די צורם כי אתה מתרגל לטוב מדי
).
- אבל בצד הרע ,או הפחות טוב, נמצאים שני אלמנטים מאוד חשובים.
ראשית המשימות, הן פשוט כל כך חסרות מעוף ברובן ובאמת ש90% מהמשימות במשחק זה לרכב עם מישהו מהכנופיה לאנשהו, לעשות משהו, זה מסתבך, יורים עליך, אתה יורה בחזרה, חוזרים למחנה. זה באמת הופך לרפטטיבי מאוד בשלב מסוים וקשה לזכור משימות גם 10 דקות אחרי שסיימת אותן.
אבל זה בסדר על הנייר, כי המשחק שם את הדגש על הסיפור, הדמויות, ואלו הדברים ששונים בין כל משימה ומשימה ואמורים להיות מה שמחזיק אותן רעננות ומעניינות תמיד.
הבעיה, שגם כאן המשחק קצת מפשל. הדמויות אמנם כתובות בסדר, אבל לרובן המוחלט יש 'קטע' אחד בלבד שחוזר על עצמו וברגע שהבנת אותו הכל הוא קצת סטראוטיפים משעממים שאתה יכול לצפות מראש את המשפט הבא שלהן. יש את הבחור השחור שמדבר על גזענות כל הזמן, הבחורה הקשוחה שלא מוכנה לקבל הוראות מגברים, החצי אינדיאני שכל הזמן מדבר על הטבע וחיות, וכך הלאה..
יש אמנם איזה שנים-שלושה דמויות שמעל הדבר הזה, אבל זה לא מספיק כשאת רוב המשימות אתה עובר בפעולות רפטטיביות עם דמויות פלקטיות ולא מעניינות.
המחנה הוא המקום היחיד שבו הדמויות כן מליחות לפרוח, וזו בהחלט מערכת מצוינת שהיא אחת מההיילייט של המשחק מבחינתי. אבך זה בעיקר כי באינטרקציות ביניהן הן מצליחות טיפה להשתחרר ולהגיב בצורה שונה, אבל כשהאינטרקציה היא ישירה מול ארתור בדרך כלל חוזרים לאותם המקומות בדיוק.
הנקודה השנייה היא הסיפור עצמו, העלילה. אם המשימות רפטטיביות, שלפחות יהיה סיפור שמתקדם באופן מסויים ויחזיק אותן מעניינות. אבל לא, לפחות עד לאן שהגעתי אין באמת סיפור וזו האכזבה הכי גדולה שלי מהמשחק. המשימות די לא קשורות אחת לשנייה ומעבר לסיפור מסגרת מאוד כללי אין באמת משהו מעניין שקורה.
אני מניח שלקראת הסוף דברים יתחילו לזוז, אבל זה לא משנה כרגע כי בינתיים המשימות לא מעניינות מבחינת גיימפלי, לא זכירות, לא מתקדמות לשום מקום מבחינה סיפורית.
סיימתי ברע אז אני רק אזכיר שהשורה התחתונה היא עדיין שזה משחק מיוחד ומוצלח עם הרבה רגעים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר, ועולם שהוא תענוג עצום, אבל בהחלט הבעיות של המשימות והסיפור מונעות ממנו להגיע לרמה הכי גבוה.