Death_119 כתב:אני כבר בערך מעל ל-10 שעות במשחק וזה מה שאני חושב נכון לעכשיו:
המשחק הוא משחק טוב, הוא פשוט המשך ישיר לכל המכניקות של Witcher 3. מי שאהב את הקודם, יאהב גם את המוצר פה. CDPR לא ניסו לחדש את הנוסחא כמעט בדבר עם שינויים מינורים לחלוטין.
* העלילה? מעולה, כתובה טוב, מעניינת ולמעשה מדובר בשיר אהבה לכל מי שאיי פעם אהב קלישאות של הז'אנר, החל מבליידראנר וכלה באיש ההרס בצד הקומי. אין תלונות.
* משימות הצד? עד כה, כל מה שפגשתי (זה ולא הרבה) לא ברמה גבוהה, המון Point and kill, אתה מגיע לאזור, מגלה כנופיה כל שהיא (זה באמת לא משנה) וצורך לחסל את כולם.
* עולם פתוח? רע, בערך כמו בוויטצ'ר, העולם מת, אין אינטרקציה עם כלום, מרגיש שבלוני משהו. לבעלי הקונסולות אין את היכולת לשקוע בו בזכות המראה המרהיב שלו (זה משהו שמאוד משך אותי בוויטצ'ר 3 וחיבר אותי לסביבה), אז זה בכלל פוגע בחוויה. בפיסי אני מניח שזה פחות נורא.
לא מרגיש שיש שום אלמנט של Sand box כמו בGTA לדוגמא או RDR. הם כאילו התמקדו בנוסחא ש"עולם פתוח" זה ההפך מליניארי בבחירת ההתקדמות בעלילה ומשימות וזהו.
* AI: גרוע, המון חוסר עקביות, החל מהעובדה שאין שום יכולת לנהל שום אינטרקציה עם הסביבה (דמויות הן בעלות שני מצבים, עומדים ולא עושים דבר או הולכים חסרי מאס ללא כל התיחסות איליך או מתכופפים כשאתה מתחיל לאיים עליהם). ההתנהלות של המשטרה גם לא ברורה, שוטרים לפעמים מגיבים איליך, לפעמים לא, לא ברור מתי משהו מאויים ממך ומתי לא (לפעמים אתה מסוגל להסתובב עם רימון חיי ליד שוטר ולאיש לא יהיה אכפת), גם כשאתה מבוקש מרדף יכל להתנהל לאורך מטר ללא אסקלציה, למעשה דיי גרוע.
בכלל אין הרבה תבונה גם כשאתה מנהל קרב, דמויות הן לא יותר מספוגים של כדורים, אם הם בעלי נשק Meele יסתערו ללא טעם, אם בעלי רובה יתפסו מכסה ולא יזוזו.
כל סגנון הStealth מיותר לטעמי לאור הטמטום של הAI וחוסר העקביות שלו.
* גאן פליי: מהנה, התלונה המוקדמת שלי לא במקומה, כלי הנשק מגוונים וכיף להשתמש בהם.
* Meele פליי: איפה הסמליל של מקיא? Button mashing ומבוגבג.
* נהיגה: רעה, חזרנו לימי GTA4, לא כיף לנהוג מלבד באופנוע.
* לוט: בלגאן היסטרי, מצד אחד כמות הLoot היא עצומה, השדרוג הוא חסר תועלת כמו בדיאבלו 3 בערך - כל שנייה אקדח חדש עם סטטיסטיקה משודרגת של יחידת נזק אחת, אין כל רצון להשקיע במה שהולך שם, כמויות אין סופיות של אותו לוט גנרי שאתה אוסף ללא הכרה כדי להשוות סטטיסטיקות.
* פיתוח דמות: גרוע על פי רוב - המון שדרוגים חסרי משמעות עוד 1% בנזק איקס לצד Cooldown נמוך יותר ביכולת Y. שום דבר בעל משמעות.
* Crafting: לא ניסיתי.
* גוונט: אין
.
משחק על הפס4 פרו, בצורה מפתיעה אחרי השדרוגים הFPS יציב על 30 והמשחק נראה סביר למרות הרזולוציה הנמוכה.
לסיכום, משחק טוב, לא עומד ברכבת ההייפ, לא יודע על מה העיתונאים נשפכו, משחק מאוד סולידי שלא מנסה לחדש דבר אבל מאוד מהנה. מומלץ לכולם.
מצטרף לרוב הסיכומים של דודי, למעט העובדה שאני התחלתי את המשחק במחשב ורק על גרסה 1.06, ככה שהרבה בעיות קריטיות כבר נפתרו והמשחק הרבה יותר יציב.
זה לא אומר שאין באגים, אבל בכמה שעות משחק שהיו לי עד עכשיו זה הסתכם בדמות שאיתי באחת המשימות שהפכה לצמד אקדחים מרחפים (אולי זה בכלל פיצ'ר של cloaking?), קרב אחד בין כנופיות למשטרה בעולם הפתוח שכלל ראגדול שנלחם בשכיבה, טוטוריאל אחד שנקטע באמצע, ובעיקר וכל מיני טעויות במקורות תאורה שפתאום נעלמים או מופיעים כשמסתכלים עליהם מזוויות שונות.
אבל היו אפס התרסקויות ואפס דברים ששוברים את המשחק, ואני מניח שגם אם יהיו בעתיד - לפחות בגרסת המחשב אפשר להפעיל קונסולה ולעשות override להתקדמות במשימות (כלי חיוני עוד מימי Oblivion מבחינתי). המשחק גם רץ מעולה ב-1440P על Vega 64 שהוא בתכלס כרטיס מסך בן יותר משלוש שנים (השתלם כל ה-compute הזה), ככה שבהחלט אין פה תלונות על ביצועים. ומן הסתם התוצאה הסופית היא אחד העולמות הפתוחים הכי יפים שיש, והדבר היחיד ששובר את זה הוא אנימציות מקרטעות לפרקים של דמויות ברקע של העולם.
החלק הכי מתסכל בהגדרות היה הניסיון לכוון את הHDR, כי בניגוד לכמעט כל משחק אחר שיצא לי לשחק משום מה הם נותנים כאן 4 הגדרות לשחק איתן - אבל שום test image שמתעדכן בזמן אמת כדי להראות את ההשפעה של כל שינוי קטן. צריך כל פעם לצאת מהתפריטים, לראות איך זה נראה במשחק (ולזכור איך זה היה קודם), ולחזור בשביל עוד tweaks... פשוט סיוט.
אז עם מה נשארנו? הAI של האויבים די גרוע, האינטראקציה עם דמויות בעולם הפתוח לא קיימת, וכמשחק עולם פתו בגוף ראשון רוב המכניקות שלו די קלאנקיות: ה-stealth לא מוצלח, הנהיגה כבדה, הלוט הוא בלאגן יותר גדול מבורדרלנדס שמצריך כל הזמן לנהל את המלאי, מכניקות הhacking מייגעות והגאנפליי+מילי בינוני (גם מאד הזכיר לי את בורדרלנדס). אבל אני מניח שזה בגדול משהו שאפשר להגיד על רוב המשחקים בז'אנר שמנסים להיות catch-all כאלו.
זה האלמנט הRPG-י שהוא השוס האמיתי, מה שכנראה תמיד היה הלחם והחמאה של CDP: גם פה הכתיבה פשוט מעולה, המשימות מעניינות והדמויות בנויות טוב - עד רמת הדיבוב. ולפחות בכמה שעות של תחילת המשחק, הרקע של הדמות (בחרתי corporate כמובן) פותח המון אפשרויות דיאלוג יחודיות ככה שבהחלט מרגישים פה את הצורך בריצה נוספת עם דמות אחרת בעתיד.
בצד השני, עץ פיתוח הדמות אפילו יותר מבולגן מבמשחקי הwitcher, עם המון אופציות שחלקן מרגיש די חסר ערך. מצאתי את עצמי משדרג בינתיים או stats בסיסיים שתמיד חשובים כמו בריאות, או דברים של quality of life כמו למשל מכירה אוטומטית של ג'אנק לוט כדי שלא יתפוס לי מקום במלאי. אני לא מספיק רחוק במשחק בשביל לגבש על פיתוח הדמות דיעה, אבל אם בend-game של המשחק אני לא אהיה איזשהו דמות על סטייל קראקדאון אני קצת אתאכזב.
אבל סך הכל? למרות כל הקלאנקיות המשחק מעולה כבר היום. המדד הכי טוב למשחק מבחינתי הוא כשאתה לוקח אותו לסיבוב קצר של "רק נראה רגע את מסך יצירת הדמות", ופתאום מגלה שכבר ארבע לפנות בוקר, וסייברפאנק הוא המשחק היחיד שזה קרה לי איתו ב-2020.
Klayman כתב:אם כבר שיטת המצליח, כפי שתוארה ע''י CDPR עצמה, הייתה אך ורק שלה. היא חשפה שמיקרוסופט וסוני מסתמכות על המילה של מפתחות שהן יתקנו את המשחק לפני השיגור.
אני רואה שאתה נורא זועם על מיקרוסופט וסוני, וחוסך במילים כלפי CDPR... אתה חושב שההתנהגות שלהם הייתה ראויה? הם עשו את המהלך הנכון?
כתבה מעולה על כל הסיפור הזה שפורסמה לפני יומיים (כלומר לפני המשיכה מהחנות של סוני).
https://venturebeat.com/2020/12/16/cd-p ... punk-2077/
קודם כל, כתבה שמתחילה ב"It also feels in line with the company’s recent history of transphobic and edgelord marketing." היא בהחלט לא מעולה - זה אותו זבל פרוגרסיבי ממוחזר מהקליקה שמשווה עכשיו את סייברפאנק להיטלר.
אבל כל זה בצד, גם הטיעון המרכזי הוא שקר מוחלט: למיקרוסופט וסוני יש צוות certification שלם בדיוק למטרה הזו, כי כל החברות לפני השקה באות ואומרות להן "אל תדאגו, תנו לי פאס ויהיה בסדר עם day0 patch". זו האחריות של סוני ומיקרוסופט, והבלעדית שלהן, לקבוע אם משחק יקבל את החותמת של הסרטיפיקציה או לא.
שתיהן יכלו כל אחת להחזיר ריג'קטים על המשחק ולהכריז שהוא לא מוכן להשקה אצלן, בדיוק כמו שהן עושות עם שלל מפיצות אחרות. הקטע הוא שאף אחת מהן לא רצתה להיות הקונסולה שעליה אי אפשר לשחק את המשחק הכי מצופה של שנת 2020 ולהסתכן באובדן מכירות. תהליך הסרטיפיקציה הזו או אחד מדגלי הquality ודאגה לצרכנים שיצרניות הקונסולה תמיד מנפנפות בו, אז הנה הוא בפעולה.
כנ"ל לגבי העיתונאים: CDP לא "השתמשו" בהם בשום צורה כשהם חשפו קודם רק את הגרסה המובילה, ואסרו על שיתוף תכנים לפני יציאת המשחק שהם לא PR Assets שאושרו מראש - זה אחד לאחד מה שכמעט כל מפיצת משחקים עושה בתקופת האמברגו שלפני יציאת המשחק. זה התפקיד של העיתונאים, והבלעדי שלהם, לדווח על מה שבאמת קורה במשחק שאותו הם משחקים, ואם תמונת PR מסוימת היא לא מייצגת מבחינתם אז הם פשוט צריכים לא להשתמש בה.
אבל מה לעשות שתמונה של קיאנו ריבס מוריד את משקפי השמש שלו היא כזו שמייצרת יותר קליקים, ובתורו יותר הכנסה פרסומות? הרי בסופו של דבר כל המגזינים האלו מנצלים בעצמם את סייברפאנק בשביל למשוך עוד זוגות עיניים לאתר שלהם ולהרוויח עוד כסף, וזה בסופו של דבר הם שכשלו בתפקיד שלהם וצריכים להתנצל בפני הקוראים שלהם.
אבל מן הסתם הם לא באמת יעשו את זה, אלא ימשיכו לסחוט כל אייטם אפשרי שהם יכולים: החל ממעגל ההייפ לפני שהמשחק יוצא, דרך סיקור כל דבר איזוטרי בהשקה, "מדריכי משחק" בני עשרות עמודים שבתכלס משמשים ל-SEO כדי ללכוד את מי שבמקרה מחפש תשובה לשאלה במשחק, ועד לסיום המתבקש מסוג קליקבייט של "סייברפאנק זה היטלר!" או "אמאלה טרנספוביה!" או "זה לא אני שניצלתי אתכם הקוראים, זה CDP שניצלו אותי".