נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 01 יוני 2019, 19:26

אני מניח שבשביל אינדים-אינדים (ולא מפתחות כמו סופרג'יאנט) זה סכום קורץ. מצד שני, הם ייצטרכו למכור את הכמות העותקים שמקבילה לסכום הזה לפני שהם אשקרה יתחילו לקבל כסף על עותקים שנמכרים. ואם זה משחק שהוא רק על המחשב זה יכול להיות לא פשוט בכלל (זה יוצא 130K עותקים או משהו כזה).

אם המפתח מוכן לעשות את הטריידאוף הזה ולהסתכן בפגיעה עתידית אז זו החלטה שלו. אבל שלא יבוא אחר כך להתלונן שהשחקנים גם עושים בחירות מנקודת מבטם שלם.

וזה רע מבחינתי כי אפיק מתערבת באופן אנטי-צרכני ויוזמת הסכמים למניעת מכירת משחקים בחנויות מסויימות, כולל דיסקורד שלוקחת פחות מהם. זו לא תחרות חיובית, צעדים כאלו לא מועילים למשתמש הקצה, החנות במצב חובבני וחפיפניקי ואני לא הולך לתת יד לטקטיקות שכבר חשבתי שהן פסולות בעולם הקונסולות. יש דרכים אחרות להתחרות כפי שהם הראו בעצמם עם מימון הנחה מכיסם.

אם מיקרוסופט לא הצליחו לבסס דריסת רגל עם משחקים כמו גירס ו-פורצה, אז אני לא רואה את זה עובד לאפיק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יוני 2019, 19:38

למה פגיעה עתידית? להפך, זה הטוב מכל העולמות למפתח. ברור שעדיף לו מליון דולר היום מאשר אולי מליון דולר עוד שנתיים. בנוסף, אם המשחק שלו ירוויח רק 300,000$ והוא קבל מאפיק מליון אז כנראה שהוא יצא ברווח של 700,000$ יש מעין. מעבר לזה, אם תחשוב על המספרים תראה שהמפתחת יוצאת תמיד ברווח. הרי אם הם קבלו מליון דולר והמשחק מכר במליון דולר, הם break even. אבל אם הם לא היו לוקחים את העסקה ומוכרים במליון דולר, הם היו נשארים רק עם 880,000$ ביד (ובמקרה של סטים 700,000$) ביד.

כלומר בשביל מפתח מדובר בwin win win.

בנוגע לצרכן, אני לא כל כך בטוח איך זה רע לו מעבר לאם הוא מעריץ כל כך גדול של סטים שהוא לא מסוגל לשחק במשחק שנמצא בקליינט אחר. הרי אחרי הכל הצרכן מקבל פוטנציאל למשחק טוב יותר (כי הפיתוח מקבל תקציב שלא היה) ואם מפתחת המשחק יציבה יותר כלכלית אז קיים סיכוי גדול יותר שמפתחת המשחק תוכל לשרוד לפיתוח המשחק הבא.

מעבר לזה, הלחץ שאפיק יוצרת על סטים תניב תוצאות גם בסטים. עוד כמה חודשים כשיהיו פיצ׳רים באפיק שאין בסטים יווצר לחץ על סטים לפתח אותם גם. האחוז שסטים לוקחת ממפתחים ירד לאט לאט ואנחנו נראה, ביחוד מאינדים, יכולת לתת יותר dlc חינם או למכור משחקים במחירים זולים יותר.

אם אתה סובל כלקוח מהקונספט, אם תבלע את
הסבל הנוראי הזה במשך תקופה מסויימת, בסוף גם אתה תרוויח מזה. כולנו בלענו את סטים שהייתה קטסטרופה ב2004 עם hl2 ו-cs, בסוף הרווחנו.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 02 יוני 2019, 18:15

דרקו כנראה כל הסכם יש סכום אחר
זה לא שמפתח בודד יקבל 2 מיליון

למרות שאני לא יודע כמה עבדו על מינקרפט ,וMS קנתה אותם
אבל זה נדיר
מעבר לזה לפי מה שמתואר ,זה ישאר בילעדי על הPC לפלטפורמה של אפיק
במילים אחרות לא אורגין ,לא יופלי ,לא GOG ,לא החנות של WIN ,לא של אקטיווזיון וכו וכו

מה יקרה שההתענינות בפורטניט תרד ?
מה יקרה עם הרבה לקוחות יעברו לחנויות אחרות ?

יש דבר הרבה יותר קל לעשות ,בלי לעצבן לקוחות וזה מעולם הקונסולות
פשוט לממן צד ראשון ושני ,ולאפיק יש כסף היום גם לעשות כמה AAA בילעדים כל שנה

וולב לא הוציאה משחק AAA כבר שנים ,שם אפיק יכולה לתת תחרות חזקה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2019, 18:21

kririn כתב:דרקו כנראה כל הסכם יש סכום אחר
זה לא שמפתח בודד יקבל 2 מיליון

למרות שאני לא יודע כמה עבדו על מינקרפט ,וMS קנתה אותם
אבל זה נדיר
מעבר לזה לפי מה שמתואר ,זה ישאר בילעדי על הPC לפלטפורמה של אפיק
במילים אחרות לא אורגין ,לא יופלי ,לא GOG ,לא החנות של WIN ,לא של אקטיווזיון וכו וכו

מה יקרה שההתענינות בפורטניט תרד ?
מה יקרה עם הרבה לקוחות יעברו לחנויות אחרות ?

יש דבר הרבה יותר קל לעשות ,בלי לעצבן לקוחות וזה מעולם הקונסולות
פשוט לממן צד ראשון ושני ,ולאפיק יש כסף היום גם לעשות כמה AAA בילעדים כל שנה

וולב לא הוציאה משחק AAA כבר שנים ,שם אפיק יכולה לתת תחרות חזקה

ברור שכל מפתחת מקבלת סכום אחר, מעולם לא אמרתי אחרת. בנוגע להאם ב-GOG או בסטים המפתח יכל למכור יותר, זאת כבר החלטה שלו לעשות.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 02 יוני 2019, 18:39

יהיו כאלו שזה טוב להם
אבל הרבה שזה יפגע בהם

אני חושב שמימון מישחקים צד ראשון ושני
היה מושך הרבה יותר קהל
אפילו ea שאני לא סובל ,לפחות מיצרת כמה מישחקים
גדולים כל שנה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2019, 20:15

kririn כתב:יהיו כאלו שזה טוב להם
אבל הרבה שזה יפגע בהם

אני חושב שמימון מישחקים צד ראשון ושני
היה מושך הרבה יותר קהל
אפילו ea שאני לא סובל ,לפחות מיצרת כמה מישחקים
גדולים כל שנה

זאת ההגדרה של צד ב׳, מימון משחק בעד בלעדיות.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 02 יוני 2019, 21:37

DrKeo כתב:
kririn כתב:יהיו כאלו שזה טוב להם
אבל הרבה שזה יפגע בהם

אני חושב שמימון מישחקים צד ראשון ושני
היה מושך הרבה יותר קהל
אפילו ea שאני לא סובל ,לפחות מיצרת כמה מישחקים
גדולים כל שנה

זאת ההגדרה של צד ב׳, מימון משחק בעד בלעדיות.



זה חלקית נכון ,כי הם נותנים סכום קבוע
ולא מממנים את כל המישחק ,כולל גרסאות לפלטפורמות אחרות

זה לא שהם מזמינים מישחק לפתח מחברה אחרת
הם לוקחים דבר קים
בנוסף לחלק מהבילעדים האלו היה פרויקט מימון המונים
שזה לטעמי בכלל מגעיל

אין לי בעיה אישית עם אפיק ולא עם החנות עצמה
ואני לא פאנבויס של וולב ,במיוחד שכבר שנים
מבחינתי וולב היא רק הבעלים של סטים
ושנים לא עשו משחק גדול

אבל אני מעדיף תחרות נקיה יותר ,למשוך לקוחות בגלל שרות טוב יותר
מחירים טובים יותר וכו' ,חלק מהדברים שהם עשו
והיה בלגן ,אני מחשיב את זה כחוסר ניסיון
וזה יעבור
השאלה הגדולה איך יתפקדו בעתיד ,אני כבר היום
קונה מישחקים חוץ מסטים גם מנינטנדו וסוני
והיו משחקים שקניתי מgog
ואורגין
ויופלי
ואפילו החנות הגרועה של win10 ,סטים עדיפה אלי כרגע
ובדגש על כרגע ,כי היא בשלה מאוד
הרבה פעמים אפשר למצוא מישחקים בזול יותר
במקומות אחרים ,אבל הנוחות שימוש בסטים
משאיר אותי כרגע שם

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2019, 22:49

ההגדרה של משחק צד ב׳ הוא משחק בלעדי תמורת כסף. אף אחד לא אמר שצריך לממן את המשחק מהיום הראשון או ליזום את היצירה שלו. למשל אלן ווייק ל-360 הוא משחק שהפך לצד ב׳ אחרי כמה שנים של פיתוח עצמאי.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 02 יוני 2019, 23:03

DrKeo כתב:למה פגיעה עתידית? להפך, זה הטוב מכל העולמות למפתח. ברור שעדיף לו מליון דולר היום מאשר אולי מליון דולר עוד שנתיים. בנוסף, אם המשחק שלו ירוויח רק 300,000$ והוא קבל מאפיק מליון אז כנראה שהוא יצא ברווח של 700,000$ יש מעין. מעבר לזה, אם תחשוב על המספרים תראה שהמפתחת יוצאת תמיד ברווח. הרי אם הם קבלו מליון דולר והמשחק מכר במליון דולר, הם break even. אבל אם הם לא היו לוקחים את העסקה ומוכרים במליון דולר, הם היו נשארים רק עם 880,000$ ביד (ובמקרה של סטים 700,000$) ביד.

כלומר בשביל מפתח מדובר בwin win win.

בנוגע לצרכן, אני לא כל כך בטוח איך זה רע לו מעבר לאם הוא מעריץ כל כך גדול של סטים שהוא לא מסוגל לשחק במשחק שנמצא בקליינט אחר. הרי אחרי הכל הצרכן מקבל פוטנציאל למשחק טוב יותר (כי הפיתוח מקבל תקציב שלא היה) ואם מפתחת המשחק יציבה יותר כלכלית אז קיים סיכוי גדול יותר שמפתחת המשחק תוכל לשרוד לפיתוח המשחק הבא.

מעבר לזה, הלחץ שאפיק יוצרת על סטים תניב תוצאות גם בסטים. עוד כמה חודשים כשיהיו פיצ׳רים באפיק שאין בסטים יווצר לחץ על סטים לפתח אותם גם. האחוז שסטים לוקחת ממפתחים ירד לאט לאט ואנחנו נראה, ביחוד מאינדים, יכולת לתת יותר dlc חינם או למכור משחקים במחירים זולים יותר.

אם אתה סובל כלקוח מהקונספט, אם תבלע את
הסבל הנוראי הזה במשך תקופה מסויימת, בסוף גם אתה תרוויח מזה. כולנו בלענו את סטים שהייתה קטסטרופה ב2004 עם hl2 ו-cs, בסוף הרווחנו.


לא הבנתי איך המפתח יוצא ברווח אם הוא קיבל מיליון והמשחק עשה רק 300K. אם הוא קיבל מיליון דולר אז המשחק שלו צריך למכור באפיק עותקים בשווי מיליון דולר ורק העותקים שהוא מוכר אחרי הנקודה הזו מביאים לו כסף.
אתה מדבר כאילו הוא מקבל מיליון דולר שנתיים לפני היציאה והוא שם אותם בכספת. בסוף הפיתוח הוא מגיע כמעט בלי כלום וצריך את הכסף ממכירת עותקים. ואם הוא לא מגיע לסף שממנו הוא מתחיל לכסף על עותקים אז הוא די נדפק. ואז הוא צריך לחכות שנה כדי לשחרר את זה במקום אחר על המחשב. והמוניטין שלו בקרב שחקנים נפגע ולקנות משחק שכבר שנה בשוק זה לא להיט.

אתה צריך להפסיק לחיות בסרט שהכסף שאפיק נותנת ל 90% מהשותפות שלה משנה גורלות או טיב משחק באופן משמעותי.

ועל זה יש את הקטע של הכרזות שמתבעצות חודשיים לפני יציאת משחק ואף שבוע במקרה של ASHEN. אני מתנגד לגורם צד ג' שמחדיר את עצמו בין המפתחת לשחקן ע"י נפנוף כסף כדי לקחת מהשחקן אופציות קנייה ולהכריח אנשים לבלוע גלולות מרות. זו הטקטיקה של אפיק. לא לפתות שחקנים לחנות שלהם דרך מחירים טובים יותר, דרך פיצ'רים טובים יותר, דרך תמיכה במפתחים טובה יותר - אלא להכריח, לעקם את היד ולא להשאיר ברירה. ככה לא באים בטוב.

לפני שאפיק 'תפעיל לחץ' על ואלב שקודם תצליח להתחרות בפיצ'רים של סטים של שנת 2009.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 יוני 2019, 03:30

Kazz כתב:
DrKeo כתב:למה פגיעה עתידית? להפך, זה הטוב מכל העולמות למפתח. ברור שעדיף לו מליון דולר היום מאשר אולי מליון דולר עוד שנתיים. בנוסף, אם המשחק שלו ירוויח רק 300,000$ והוא קבל מאפיק מליון אז כנראה שהוא יצא ברווח של 700,000$ יש מעין. מעבר לזה, אם תחשוב על המספרים תראה שהמפתחת יוצאת תמיד ברווח. הרי אם הם קבלו מליון דולר והמשחק מכר במליון דולר, הם break even. אבל אם הם לא היו לוקחים את העסקה ומוכרים במליון דולר, הם היו נשארים רק עם 880,000$ ביד (ובמקרה של סטים 700,000$) ביד.

כלומר בשביל מפתח מדובר בwin win win.

בנוגע לצרכן, אני לא כל כך בטוח איך זה רע לו מעבר לאם הוא מעריץ כל כך גדול של סטים שהוא לא מסוגל לשחק במשחק שנמצא בקליינט אחר. הרי אחרי הכל הצרכן מקבל פוטנציאל למשחק טוב יותר (כי הפיתוח מקבל תקציב שלא היה) ואם מפתחת המשחק יציבה יותר כלכלית אז קיים סיכוי גדול יותר שמפתחת המשחק תוכל לשרוד לפיתוח המשחק הבא.

מעבר לזה, הלחץ שאפיק יוצרת על סטים תניב תוצאות גם בסטים. עוד כמה חודשים כשיהיו פיצ׳רים באפיק שאין בסטים יווצר לחץ על סטים לפתח אותם גם. האחוז שסטים לוקחת ממפתחים ירד לאט לאט ואנחנו נראה, ביחוד מאינדים, יכולת לתת יותר dlc חינם או למכור משחקים במחירים זולים יותר.

אם אתה סובל כלקוח מהקונספט, אם תבלע את
הסבל הנוראי הזה במשך תקופה מסויימת, בסוף גם אתה תרוויח מזה. כולנו בלענו את סטים שהייתה קטסטרופה ב2004 עם hl2 ו-cs, בסוף הרווחנו.


לא הבנתי איך המפתח יוצא ברווח אם הוא קיבל מיליון והמשחק עשה רק 300K. אם הוא קיבל מיליון דולר אז המשחק שלו צריך למכור באפיק עותקים בשווי מיליון דולר ורק העותקים שהוא מוכר אחרי הנקודה הזו מביאים לו כסף.
אתה מדבר כאילו הוא מקבל מיליון דולר שנתיים לפני היציאה והוא שם אותם בכספת. בסוף הפיתוח הוא מגיע כמעט בלי כלום וצריך את הכסף ממכירת עותקים. ואם הוא לא מגיע לסף שממנו הוא מתחיל לכסף על עותקים אז הוא די נדפק. ואז הוא צריך לחכות שנה כדי לשחרר את זה במקום אחר על המחשב. והמוניטין שלו בקרב שחקנים נפגע ולקנות משחק שכבר שנה בשוק זה לא להיט.

אתה צריך להפסיק לחיות בסרט שהכסף שאפיק נותנת ל 90% מהשותפות שלה משנה גורלות או טיב משחק באופן משמעותי.

אתה רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה? הבן אדם קבל מראש כסף שמקביל ל-X עותקים. הוא יכול להוציא הכל על המשחק, הוא יכול להוציא חצי על המשחק ולשים חצי בחשבון בנק של החברה והוא יכול לשים הכל בחשבון בנק של החברה. כל מפתח ומה שמתאים לו, מה שאפיק מבטיחים לו זה המקביל ל-X מכירות ששוות את הסכום שהוא מקבל ובמקום לקבל את הכסף הזה עוד שנה, הוא מקבל אותו כבר באותו יום. מעבר לזה, הסכום שהוא קבל לפיתוח (או כרווח) הוא גדול יותר מהסכום שהוא היה מקבל על אותם עותקים כי הסכום מקביל ללקבל 100% מהרווח במקום 88% (או 70% בסטים) כך ש-12% מהסכום הזה הוא רווח טהור. זה WIN WIN WIN, אני אפילו לא מבין איך אתה מצליח להוציא מזה משהו שלילי.
Kazz כתב:ועל זה יש את הקטע של הכרזות שמתבעצות חודשיים לפני יציאת משחק ואף שבוע במקרה של ASHEN. אני מתנגד לגורם צד ג' שמחדיר את עצמו בין המפתחת לשחקן ע"י נפנוף כסף כדי לקחת מהשחקן אופציות קנייה ולהכריח אנשים לבלוע גלולות מרות. זו הטקטיקה של אפיק. לא לפתות שחקנים לחנות שלהם דרך מחירים טובים יותר, דרך פיצ'רים טובים יותר, דרך תמיכה במפתחים טובה יותר - אלא להכריח, לעקם את היד ולא להשאיר ברירה. ככה לא באים בטוב.

לפני שאפיק 'תפעיל לחץ' על ואלב שקודם תצליח להתחרות בפיצ'רים של סטים של שנת 2009.

אתה יכול לבוא בטענות רק למפתחים. הציעו להם כסף, הם לקחו את הכסף. למה? כי כנראה זה נראה להם רווחי יותר מסטים. ובסוף אתה גם תרוויח מזה כי גייב משקשק במכנסיים כרגע כך שרק טוב יצא מזה למשתמשים של סטים (שהם אגב אותם משתמשים של החנות אפיק, כן? זה לא פלייסטיישן ואקסבוקס, לכולם יש את זה ואת זה).
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21791
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 03 יוני 2019, 10:18

"אני מתנגד לגורם צד ג' שמחדיר את עצמו בין המפתחת לשחקן ע"י נפנוף כסף כדי לקחת מהשחקן אופציות קנייה ולהכריח אנשים לבלוע גלולות מרות"

אז אתה מתנגד ליועץ העסקי של המפתחת, או פשוט למנכ"ל שלה... תלך תתלונן אליו, כי הוא הגורם צד ג' הזה. אפיק רק הניחו הצעה על השולחן.
אגב, טעם הגלולה הוא מר רק למי שמחפש להיות ממורמר... לי הגלולה הזו מתוקה. מאוד. יש קצת חמיצות ומליחות, אבל זה סתם ריקושטים של בכיינים וחמוצים אחרים, שקשה להם להוריד קליינט קטנצ'יק :D

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי swym » 03 יוני 2019, 14:29

DrKeo כתב:ג׳ייסון שריר תאר איך עובדת העסקת בלעדיות של אפיק עם אינדים. אפיק נותנת להם סכום מראש, נניח 2 מליון דולר והם יכולים לעשות בכסף מה שהם ירצו. המשחק יכול לצאת לכל פלטפורמה אבל במחשב הוא חייב להיות בלעדי לחנות של אפיק. ברגע שהמשחק יוצא 100% מהרווחים הולכים לאפיק עד שמגיעים ל-2 מליון דולר ומאותה נקודה מתחיל שוב הספליט 12-88 הרגיל של החנות.

לדעתי זאת מערכת נהדרת, זה מתמרץ פיננסית מפתחי אינדי ועוזר לבנות משחקים שאין להם באמת תקציב.

עסקת הבלעדיות בוודאות לא עובדת בצורה הזו, או לכל הפחות בצורה הזו כמנגנון פיצוי בלעדי: אפיק למשל משקיעה ישירות בפרסום דיגיטלי של משחקים חדשים שיוצאים לפלטפורמה שלה, וזה בוודאות כסף שנצבע למטרה הזו ולא עובר דרך הארנק של המפתחים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 יוני 2019, 14:53

swym כתב:
DrKeo כתב:ג׳ייסון שריר תאר איך עובדת העסקת בלעדיות של אפיק עם אינדים. אפיק נותנת להם סכום מראש, נניח 2 מליון דולר והם יכולים לעשות בכסף מה שהם ירצו. המשחק יכול לצאת לכל פלטפורמה אבל במחשב הוא חייב להיות בלעדי לחנות של אפיק. ברגע שהמשחק יוצא 100% מהרווחים הולכים לאפיק עד שמגיעים ל-2 מליון דולר ומאותה נקודה מתחיל שוב הספליט 12-88 הרגיל של החנות.

לדעתי זאת מערכת נהדרת, זה מתמרץ פיננסית מפתחי אינדי ועוזר לבנות משחקים שאין להם באמת תקציב.

עסקת הבלעדיות בוודאות לא עובדת בצורה הזו, או לכל הפחות בצורה הזו כמנגנון פיצוי בלעדי: אפיק למשל משקיעה ישירות בפרסום דיגיטלי של משחקים חדשים שיוצאים לפלטפורמה שלה, וזה בוודאות כסף שנצבע למטרה הזו ולא עובר דרך הארנק של המפתחים.

כל תלונה בבקשה לשלוח ישירות לג'ייסון שריר :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 06 יוני 2019, 13:39

אממממממממממממממ... שמתם לב שסטים התחילו לחלק משחקים חינם? למשל עכשיו פוליגוניר בחינם:
https://store.steampowered.com/app/684680/Polygoneer/

מעניין למה הם עשו את זה? למה סטים לא חלקה משחקים בחינם 16 שנים ועכשיו פתאום התחילה. המממ, מה זה יכול להיות? מה הדבר שדחף אותם לזה? מה הסיבה? אוף, כנראה שלעולם לא נדע, החלטת תאגיד שלעולם לא נבין...
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21791
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 06 יוני 2019, 14:57

אני כבר עובד על הפרצוף המופתע שלי

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 06 יוני 2019, 16:23

דוגמה מושלמת לחוסר ידע משווע או גישת אנטי-סטים שמטריפה מגיבים כאן אל הקצה.

מפתחים מצעים משחקים בחינם בסטים זה שנים ארוכות. הכל זה החלטתם האישית ולא קשור לואלב שרק מספקת את הכלים לעשות את זה.

למשל לפני חודש:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 2259962788

למשל בינואר:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 9195614763
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 9963224967
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 3494278547

למשל בדצמבר 18:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 2438954161

למשל ספטמבר 2017:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 9184371456
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 6758355050

למשל פברואר 2016:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 6624960404

חבל שכזה איום לחפש דברים בהכרזות של סטים ושהם לא מתייגים באופן מיוחד את כל ההכרזות על 'משחק להוסיף בחינם' כי אחרת הייתי עושה לכם wall of text.
משחקים מוצעים בחינם בסטים בכל חודש (ולפעמים יותר מאחד) שנים על גבי שנים. הכל זה רצון ושיקולי המפתחים.

סמל אישי של המשתמש
sharonbn
Veteran
הודעות: 1193
הצטרף: 07 יולי 2016, 21:30

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי sharonbn » 06 יוני 2019, 21:31

היום יש את Polygoneer בחינם בסטים

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 06 יוני 2019, 21:39

Kazz כתב:דוגמה מושלמת לחוסר ידע משווע או גישת אנטי-סטים שמטריפה מגיבים כאן אל הקצה.

מפתחים מצעים משחקים בחינם בסטים זה שנים ארוכות. הכל זה החלטתם האישית ולא קשור לואלב שרק מספקת את הכלים לעשות את זה.

למשל לפני חודש:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 2259962788

למשל בינואר:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 9195614763
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 9963224967
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 3494278547

למשל בדצמבר 18:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 2438954161

למשל ספטמבר 2017:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 9184371456
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 6758355050

למשל פברואר 2016:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 6624960404

חבל שכזה איום לחפש דברים בהכרזות של סטים ושהם לא מתייגים באופן מיוחד את כל ההכרזות על 'משחק להוסיף בחינם' כי אחרת הייתי עושה לכם wall of text.
משחקים מוצעים בחינם בסטים בכל חודש (ולפעמים יותר מאחד) שנים על גבי שנים. הכל זה רצון ושיקולי המפתחים.

היי, צודק קאז, סטים באמת מחלקת לא מעט משחקים חינם (כלומר לא סטים, המפתחות) - וואללה חבל שאני משתמש סטים כבר 16 שנים שנכנס לתוכנה יומית ואפילו לא ראיתי את זה עד היום. כל הכבוד וולוו :)
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 07 יוני 2019, 01:05

כל פעם שזה קורה זה מקבל חדשה וכל מיני אתרים מפרסמים את זה.

--
ונחזור לדיון:

אתה טוען שהכסף של אפיק משפר את המשחקים אז מן הסתם אתה רוצה שהמפתחת תשקיע את הכסף שהיא מקבל בחזרה למשחק. אז חוזרים לנקודה שבעת שחרור המשחק הם על הקשקש וכסף ממכירות עותקים זה חיוני. אז הם לא מקבילם כסף על X עותקים עד שהם מוכרים עותקים בשווי X מליון דולר. זה יכול לרסק אינדיז. אם הם מוכנים לעשות את הטרייד-אוף הזה, שייעשו. רק שאחר כך לא יתלוננו שהמשחק לא מכר כפי שציפו.

וברור שהמפתחות שמקבלות את ההצעה מקבלות קיטונות של ביקורות אבל כך גם צריך לקבל הגורם שיוזם את הצעד הזה ומייבא טקטיקות שליליות ואנטי-צרכניות. אפיק לא חושבים לנכון להתחרות על בסיס פיצ'רסט חזק, לא על בסיס פיצ'ר מרכזי מייחד, לא על מחירים, לא על חווייה - הדרך שבה הם בחרו זה לבטל אופציות רכישה של שחקנים ולהכריח אותם להשתמש בקליינט שלא עומד בסטנדרטים של לפני 10 שנים. ועל זה מגיע לאפיק את כל הבוז שיש.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 07 יוני 2019, 03:40

Kazz כתב:כל פעם שזה קורה זה מקבל חדשה וכל מיני אתרים מפרסמים את זה.

--
ונחזור לדיון:

אתה טוען שהכסף של אפיק משפר את המשחקים אז מן הסתם אתה רוצה שהמפתחת תשקיע את הכסף שהיא מקבל בחזרה למשחק. אז חוזרים לנקודה שבעת שחרור המשחק הם על הקשקש וכסף ממכירות עותקים זה חיוני. אז הם לא מקבילם כסף על X עותקים עד שהם מוכרים עותקים בשווי X מליון דולר. זה יכול לרסק אינדיז. אם הם מוכנים לעשות את הטרייד-אוף הזה, שייעשו. רק שאחר כך לא יתלוננו שהמשחק לא מכר כפי שציפו.

וברור שהמפתחות שמקבלות את ההצעה מקבלות קיטונות של ביקורות אבל כך גם צריך לקבל הגורם שיוזם את הצעד הזה ומייבא טקטיקות שליליות ואנטי-צרכניות. אפיק לא חושבים לנכון להתחרות על בסיס פיצ'רסט חזק, לא על בסיס פיצ'ר מרכזי מייחד, לא על מחירים, לא על חווייה - הדרך שבה הם בחרו זה לבטל אופציות רכישה של שחקנים ולהכריח אותם להשתמש בקליינט שלא עומד בסטנדרטים של לפני 10 שנים. ועל זה מגיע לאפיק את כל הבוז שיש.

אתה מבין שהם מקבלים מראש יותר כסף ממה שהם היו מקבלים אם המשחק היה מוכר את אותה כמות, כן? הם גם מקבלים סכום גדול יותר (100% הכנסות במקום 88%) וגם מקבלים את זה לפני שהמשחק יוצא. איך שלא תצייר את זה מדובר ב-100% יתרון. מה שאתה מדבר עליו הוא אם הם היו ערסית בקניון במקום להיות מפתחים עם 3% הבנה פיננסית. הרי מה עדיף? 880,000$ עוד שנה או 1,000,000$ היום? ברור שאין שום חיסרון ללקבל יותר כסף ועוד היום. מפתחים עושים עם הכסף מה שהם רואים לנכון לעשות עם הכסף, הם יכולים גם בלי אפיק להחליט לשרוף מליון דולר על הפיתוח ואז המשחק יוצא ומוכר 5000 עותקים והם בהפסד של מאות אלפי דולרים.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 07 יוני 2019, 07:58

בסוף זה לא משנה את העובדה שהם צריכים למכור יותר מ X עותקים דרך אפיק כדי להתחיל לקבל כסף על העותקים שיימכרו מהנקודה הזו. זה סיכון וסיבוך משל עצמו. המפתח מוזמן לעשות את החישובים שלו אבל שלא יהיו לו טענות אחר כך אם וכאשר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38349
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 07 יוני 2019, 08:45

Kazz כתב:בסוף זה לא משנה את העובדה שהם צריכים למכור יותר מ X עותקים דרך אפיק כדי להתחיל לקבל כסף על העותקים שיימכרו מהנקודה הזו. זה סיכון וסיבוך משל עצמו. המפתח מוזמן לעשות את החישובים שלו אבל שלא יהיו לו טענות אחר כך אם וכאשר.

זה נכון, כל אחד אחראי לעצמו. העסקה הזאת שמה את המפתח במקום הרבה יותר טוב מאשר בלי העסקה הזאת ומה שהוא מחליט לעשות עם החיים שלו זאת אחריותו. אם הוא בזבז את כל הכסף על ממתקים אז וואללה, בהחלט בעיה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 07 יוני 2019, 08:53

אבל קאז... אם נגיד שזה משחק לא משהו שלא מכר את ה200 אלף עותקים שלו - הוא עדיין קיבל סכום של 200 אלף עותקים.. לפני שבכלל הצליח... איך זה רע? אם זה משחק ממש מוצלח שגם קיבל סכום של 200 אלף עותקים וגם אח''כ ימשיך לקבל 88 אחוז - מה רע?
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Laskin
Elder
הודעות: 21791
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 11 יוני 2019, 10:20

שנמו 3 יוצא בסוף רק לחנות של אפיק וכמה בכיינים שהשקיעו בפרוייקט רוצים את הכסף בחזרה כי רצו לשחק בסטים וכואב להם להוריד קליינט.
מפה לשם, היוצרים הגיבו ש"...לא תקבלו" והם רותחים. זה משעשע אותי. כאילו, מתוך כל הלקוחות שבעולם, דווקא הייתי מצפה מאלו שהשקיעו בפרוייקט הזה להיות מעט פחות בררנים :D

Baba Yaga
Warrior
הודעות: 829
הצטרף: 09 ינואר 2016, 17:14

Re: נושא החנויות הדיגיטליות הרשמי

הודעהעל ידי Baba Yaga » 11 יוני 2019, 10:30

השאלה היא האם הובטח להם שהמשחק יצא על לנצ'ר מסויים ברגע שהם שילמו להם, כי אם כן, בכיינים או לא יש להם נקודה...
נערך לאחרונה על ידי Baba Yaga ב 11 יוני 2019, 17:58, נערך פעם 1 בסך הכל.
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 30 אורחים