Laskin כתב:לא נעשה את זה בפעם ה-300... לדעתי חד משמעית הקפיצה בתקציב משמעותית מספיק כדי לגרום להם לחשוש ובצדק, משחקים שהיו עולים 50-100 מליון הם היום רבע מליארד דולר
כן, לא צריך בפעם ה-300, הרי הויכוח היה האם הם יפסידו 2-3 מליון יחידות שיכלו למכור או שבסוף המכירות היו דומות. אז אם נשים את הויכוח הזה בצד ואפילו נגיד שהם יפסידו 5 מליון יחידות מתוך ה-20+ רק בשביל להבהיר את הנקודה. אז גם אם GOW עלה 200 מליון, כמה עותקים לפה או לשם זה בכלל לא פאקטור למחזיקת פלטפורמה שמגלגלת כמעט 30 מליארד דולר בשנה.
בסופו של יום כן, הם מהמרים על 200 מליון, אבל זאת חברה ש״מהמרת״ (ובאמת להגיד מהמרת זה מגוחך כי ברור לכולנו ש-GOW היה מוכר מליונים על גבי מליונים לא משנה אם הוא היה יוצא בלעדית לפס4, קרוס ג׳ן או בלעדית לפס5) על 200 מליון בזמן שיש לפלייסטיישן revenue של 25 מליארד בשנה, זה ליטרלי לא 1% מה-revenue שלהם.
אפילו אם GOW:R היה מוכר 150 עותקים במקום ה-20+ מליון שהוא הולך לעשות זה היה כלום ושום דבר בשבילם, שבריר האחוז. יש להם מותג לתחזק, יש להם שם שהם צריכים להמשיך להדר כדי שפלייסטיישן ימשיך למכור x2 מאקסבוקס גם כשאין לא לזה ולא לזה משחקים. הרי מה סוני עושה כרגע? היא פודה את המוניטין שהיא בנתה במשך שנים. היא יצרה לעצמה שם של איכות בלי תחרות בזכות ולא בחסד, ועכשיו היא לאט לאט מבזבזת את כל הקרדיט שהיא צברה.
ואגב, כמו שסטיק אמר, גם משחקים של 80 מליון אפשר לעשות (שלא נדבר על קונטרול שהוא ציין שלא עלה אפילו 40 מליון). ואפילו כשאנחנו מדברים על GOW, הוא לא היה חייב להיות בנפח ההזוי שהוא היה. הרי פחות או יותר כולנו דברנו על זה שהמשחק יכל בכיף להיות חצי משחק עם כמה שכבות עומק. ואני גם די בטוח שרובנו היינו מעדיפים משחק אמצע טרילוגיה שנראה כמו HB2 ומרגיש דור הבא מאשר מה שקבלנו.
בכל מקרה, לא שאני אומר ש-GOW היה צריך להיות איזה משחק דל תקציב. רק שאם כבר יש חברה שאמורה לעשות משחק של 200 מליון, לקחת איתו סיכונים ולגרום לו לדחוף את הקצה זאת חברה כמו סוני. חברה שזה המותג שלה וזאת הסיבה שהיא מגלגלת 20+ מליארד כל שנה. אנצ׳רטד, GOW ושאר המשחקים שלהם לא מכניסים שבריר מזה, אבל הם השם של החברה, הם כמו תקציב פרסום או בניית מותג. למי פאקינג אכפת מהכמה עשרות מליוני דולרים יותר או פחות שהמשחק הכניס? זה לא המקור כסף של פלייסטיישן ממילא, לפתח משחק כמו GOW זה ליטרלי סוג של תקציב פרסום, זאת היוקרה שלהם, זאת הסיבה שהקור קונים פלייסטיישן והקז׳ואלים עוקבים אחריהם.