Stick כתב:Uncle Pey'j כתב:אני חושב שהמשך ל-BB מהכיוון של From גם מאוד תלוי ביכולת שלהם מבחינת כוח אדם לעמוד בו. זו אחת המפתחות הכי עסוקות בתעשייה, עם סדרות מצליחות שלכל אחת קהל מעריצים הארדקור שמנסה למשוך את החבל לכיוונו- חלק רוצים המשך לסקירו,חלק רוצים המשך ל-DS,אחרים בכלל רוצים armored core חדש (יש שמועות כבר שנים על משהו כזה אצלם אבל עד עכשיו לא הוכרז כלום), אם אלדן רינג יהיה הצלחה מסחררת,והוא כנראה יהיה,אנשים ירצו גם המשך אליו,השאלה היא איפה BB עומד כאן,והאם From רוצים לחזור לפרנצ'ייז שלא שייך שלהם בסופו של יום או להמשיך לפתח IPs ששלהם 100%.
יש להם מערכת יחסים מצוינת עם סוני, אני בטוח שלמצוא מודל כלכלי כזה שבו זה כדאי לשני הצדדים לא יהיה סיפור קשה.
כמובן שבפועל אני לא באמת יודע, אין לי מושג מה הפרטים הטכניים ביניהם. אבל מה שאני כן יכול להגיד זה את תחושתי לפי איך שמיאזאקי מדבר. הוא מסוג האנשים האלו שתמיד אומרים את מה שנראה להם, וזה הרבה פעמים גם גרם לו הסתבכויות קטנות עם האנשים בחליפות.
לדוגמה - אני זוכר ויכוחים פה עוד ב2016 כשאמרתי שלא נראה סיקוול לדארק סולס בשנים הקרובות, פשוט כי מיאזאקי אמר עוד לפני היציאה של DS3 ובמהלך מסע הפרסום שנמאס לו מהמותג הזה לבינתיים ואם הוא לא היה מחויב בחוזה גם אותו הוא לא היה עושה. אמרו פה שעם כל הכבוד לרצון שלו ולמה שהוא אומר ישלמו לו מספיק על המותג הזה והוא יעשה DS4... אבל לא.
אז אם מיאזאקי מדבר כמו שהוא מדבר על BB, וזה פחות או יותר המותג היחיד הוא לא שולל 'אומנותית' סיקוול שלו, אני מאמין לו שהוא באמת מעוניין בזה. ואם נוא מעוניין בזה אז זה יקרה, כנראה שלא בקרוב באמת כי הם מאוד עסוקים כמו שאמרת, אבל לקראת סוף הדור אולי.
This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
bling כתב:מיאזאקי הוא ה-איש בחליפה גם ב FROM לא? אז ברור שבגדול הוא עושה מה שבא לו וזה דבר מעולה. אין כמו טאלנט גדול שקובע את הקו ופועל על סמך הרצונות שלו ללא (רק) שיקולים מסחריים ציניים וקרים.
glass man כתב:Stick כתב:הוא די בטוח קרוס ג'ן. למעשה הוא משחק PS4 כי הוא היה אמור לצאת עוד לפני הדור החדש ורק אחרי זה בטח לקבל גרסאת PS5 (בדיוק כמו דארק סולס 2 בדור הקודם, שגם הופץ על ידי NB), אבל אני מניח שעם הדחייה שלו שתי הגרסאות כבר יצאו יחד.
BB זה מקרה אחר, קודם כל כאמור הוא הגיע אחרי דארק סולס 2 שהיה קרוס ג'ן עם גרסאת דור הבא קצת מאוחר יותר, והוא מומן על ידי סוני שמלכתחילה רצתה בלעדי לדור הבא. כלומר בשביל זה הוא קיים, עוד לפי הדיווחים בזמנו FS התרסקו לגמרי עם המנוע החדש שהם בנו לDS2 (שאכן הם לא השתמשו בו מאז, והוא אכן 'האשם המרכזי' בדיווחים לכל הבעיות של DS2), והדיל עם סוני כלל גם עזרה של צוותים מסוני עם פיתוח מנוע לדור הPS4.
ואכן את המנוע של BB שנבנה עם סוני הם לקחו אחר כך גם לDS3 ולסקירו, שיצאו גם אצל מייקרוסופט.
אני חושב שזה הכול תלוי יותר במתי הוא יוצא 2022 זו בערך השנה האחרונה שהPS4 היא קונסולה רלוונטית באיזושהי מידה. אז אם הם מכוונים ל2022 אז אני בהחלט רואה אותו קרוס ג'ן אם זה משחק 2023 אז יש מצב שגרסאות הקרוס ג'ן יבוטלו וגם אם זה לא יוכל לעשות מהפכה של ממש בgame design זה עדיין יהיה עדיף.
אם זה משתמש במנוע הקיים וזה קרוס ג'ן אז זה ממש מאכזב כי זה פשוט לא מנוע מרשים, הוא נחמד, אבל אם הם באמת בונים RPG עולם פתוח, קשה לי לראות את המנוע הזה מרשים מישהו. בכל מקרה כמובן אני אחכה שנראה את אלדן רינג לפני שאצעק אכזבה וכמובן שככה או ככה אני אהיהו שם Day one כדי לתמוך בהם.
אני ממש מקווה שלא יהיה BB2 הוא אמנם הכי אהוב עלי מהמשחקים שלהם, בגלל הדגש שלו על אגרסביות במקום הגנתיות, אבל אני מרגיש שBB עשה כל מה שאפשר עם הנוסחא ואני רוצה לראות אותם יוצאים מאזור הנוחות ועושים מהיום משחקים שהם יותר story driven מאשר gameplay driven.
Stick כתב:bling כתב:מיאזאקי הוא ה-איש בחליפה גם ב FROM לא? אז ברור שבגדול הוא עושה מה שבא לו וזה דבר מעולה. אין כמו טאלנט גדול שקובע את הקו ופועל על סמך הרצונות שלו ללא (רק) שיקולים מסחריים ציניים וקרים.
כן, הוא הנשיא של FS מאז 2012 בעערך לפי מה שאני זוכר, קצת אחרי שיצא דארק סולס 1.
לא בכל הפרויקטים הוא הבמאי לאורך כל הפיתוח, למשל סקירו פותח על ידי צוות שלם בFS בלעדיו כשהוא רק מפקח על הכל כנשיא.
המשחקים שהיו שלו בבלעדיות כיוצא אומנותי הם דימון סולס, דארק סולס 1, BB ועכשיו ER.glass man כתב:Stick כתב:הוא די בטוח קרוס ג'ן. למעשה הוא משחק PS4 כי הוא היה אמור לצאת עוד לפני הדור החדש ורק אחרי זה בטח לקבל גרסאת PS5 (בדיוק כמו דארק סולס 2 בדור הקודם, שגם הופץ על ידי NB), אבל אני מניח שעם הדחייה שלו שתי הגרסאות כבר יצאו יחד.
BB זה מקרה אחר, קודם כל כאמור הוא הגיע אחרי דארק סולס 2 שהיה קרוס ג'ן עם גרסאת דור הבא קצת מאוחר יותר, והוא מומן על ידי סוני שמלכתחילה רצתה בלעדי לדור הבא. כלומר בשביל זה הוא קיים, עוד לפי הדיווחים בזמנו FS התרסקו לגמרי עם המנוע החדש שהם בנו לDS2 (שאכן הם לא השתמשו בו מאז, והוא אכן 'האשם המרכזי' בדיווחים לכל הבעיות של DS2), והדיל עם סוני כלל גם עזרה של צוותים מסוני עם פיתוח מנוע לדור הPS4.
ואכן את המנוע של BB שנבנה עם סוני הם לקחו אחר כך גם לDS3 ולסקירו, שיצאו גם אצל מייקרוסופט.
אני חושב שזה הכול תלוי יותר במתי הוא יוצא 2022 זו בערך השנה האחרונה שהPS4 היא קונסולה רלוונטית באיזושהי מידה. אז אם הם מכוונים ל2022 אז אני בהחלט רואה אותו קרוס ג'ן אם זה משחק 2023 אז יש מצב שגרסאות הקרוס ג'ן יבוטלו וגם אם זה לא יוכל לעשות מהפכה של ממש בgame design זה עדיין יהיה עדיף.
אם זה משתמש במנוע הקיים וזה קרוס ג'ן אז זה ממש מאכזב כי זה פשוט לא מנוע מרשים, הוא נחמד, אבל אם הם באמת בונים RPG עולם פתוח, קשה לי לראות את המנוע הזה מרשים מישהו. בכל מקרה כמובן אני אחכה שנראה את אלדן רינג לפני שאצעק אכזבה וכמובן שככה או ככה אני אהיהו שם Day one כדי לתמוך בהם.
אני ממש מקווה שלא יהיה BB2 הוא אמנם הכי אהוב עלי מהמשחקים שלהם, בגלל הדגש שלו על אגרסביות במקום הגנתיות, אבל אני מרגיש שBB עשה כל מה שאפשר עם הנוסחא ואני רוצה לראות אותם יוצאים מאזור הנוחות ועושים מהיום משחקים שהם יותר story driven מאשר gameplay driven.
מאוד לא סביר שזה משחק של 22 ואני חושב שאין שום צפי בעולם שהוא יהיה 23. זה משחק שעל פי כל העדויות, וגם לפי הסגנון של FS עם הכרזה ויציאה כמה חודשים לאחר מכן, היה אמור לצאת כבר לפני שנה פחות או יותר. בכל מקרה הוא כמובן נדחה וגם הקורונה לא עזרה, אבל לפי כל הדיבורים הוא יצא השנה ואפילו לפני סופה.
ככה שהמשחק פותח קודם כל כמשחק PS4, וזה מה שהוא יהיה.
מהפכה של ממש בgame design זה משהו שאני מניח שהם קודם כל צריכים לרצות, לפני שהם מוגבלים טכנית. ברור שדור חדש נותן אפשרויות שלא היו קיימות, אבל זה לא שמשחקי סולס הם מורכבים טכנית בצורה קיצונית שאפשר ממש להרגיש את הדור הקודם מחזיק אותם מאחור...
אל תצפה לRPG עולם פתוח בסגנון של סקיירים או ME, הם לא הולכים לשם והם כבר אמרו את זה. זה לא יהיה עולם עם מלא NPC ואינטרקציות, אני חושב שמיאזאקי גם אמר רשמית שלא יהיו ערים מאוכלסות או דברים כאלו. הוא בסך הכל אמר שזו תהיה האינטרפטציה שלהם על ה"עולם הפתוח", ומיד סייג בכך שהוא לא מתכוון שמדובר במעבר שלם לזאנר הזה.
ההימור שלי הוא שזה יהיה עולם רחב וגדול בהרבה מהמשחקים שבאו לפניו, ושה"פתוח" בעולם הזה יהיה משהו בסגנון של האופציה לגשת לבוס הסופי פתוחה מההתחלה, או לכל אחד מהכיוונים והשבילים האחרים שיהיו קיימים. וכל השאלה של איך ומאיפה לשחק את המשחק תהיה חופשית לגמרי. כמה חקירה אתה רוצה לעשות, כמה תתחזק (על ידי אותה חקירה, ובטח חיסול בוסים מסוימים של אזורים 'אופציונליים' כביכול), וכמה מהסיפור תנסה למצוא.
זה רק הימור שלי ונחכה לראות מה הכוונה שלהם בבוא היום, אבל זה נשמע לי מאוד מסתדר עם הכיוון והאיכויות של FS, כמו גם עם ההכרזה שלהם שזה 'השלב הבא' באובולוציה של זאנר הסולס. בהחלט נשמע מתאים, וגם אנשים שראו אותו אומרים שהוא דומה יותר למשחקי סולס מאשר לסקירו נגיד (בסקירו לא היה LOOT או מכניקות RPG בכלל).
באשר למה שאמרת על הסיפור אני אגיד רק שלדעתי אין לך למה לצפות. למשחקי סולס וBB יש *המון* סיפור, באמת, יש שם לור עצום וכתוב היטב וגם המון דמויות ואירועים ודברים מאוד גדולים שקורים. אני לא אומר את זה כאיזה מעריץ מתנשא שמחפש לתקוף את מי שאין לו כוח לחפש את הסיפור הזה, רק להגיד שיש במשחקים האלו כבר המון סיפור וזה לא איזה אלמנט שFS צריכים פשוט 'להשתפר' בו כאיזו התפתחות לינארית שלה כמפתחת.
כלומר אפשר לחלוטין לא לאהוב את דרך העברת הסיפור שלהם - שכוללת המון חקירה, המון סיפור ויזואלי, והמון קריאה של חפצים וחיבור עצמאי של המשחק בין המקומות, השמות וכו', אבל זה לא שאין שם סיפור ועכשיו כשמרטין נכנס איתם אז סוף סוף יהיה סיפור.
ככל הידוע כרגע מרטין כתב את העולם ואת הלור, הדמויות, האירועים וכו' של המשחק, אבל אין לו נגיעה במשחק עצמו או במילים אחרות - בצורה שבה הסיפור של העולם הזה מועבר. זה לא שהוא כתב דיאלוגים או סרטוני מעבר, הוא כתב את כל מה שFS כן כתבו כבר בעבר, וברור שזה מעניין ומרענן לראות איזה עולם הוא בנה ואיך זה יתבטא במשחק, אבל לא הייתי מצפה שהסיפרו יועבר בצורה שונה, בטח אם הם באמת הולכים ל'עולם פתוח' בסגנון שנדמה לי - שרק ירוויח עוד יותר מצורת הסיפור הזו.
ובקשר לBB2, תמיד אפשר לפתח את הנוסחא או להפוך אותה על הראש, זה לא משנה אם זה סיקוול או IP חדש. גם אם ER לא יעשה את מה שאמרתי עכשיו, BB2 יכול לעשות את זה. וגם אם לא את זה, אז כל דבר אחר... ואולי לא, כמובן, אבל לא הייתי פוסל את BB2 מטעמי 'שיא הנוסחא' כי הם יכולים לעשות איתו מה שבא להם.
Stick כתב:אה? איפה הייתה לך ביקורת בהודעה הקודמת ואיפה ניסיתי להגן על המשחק בהודעה שלי? רק אמרתי שאל תצפה לכך שהמשחק יהיה 'עולם פתוח', אמרתי לדעתי איך הוא יהיה בנוי, אבל אני לא מנסה או יכול להוכיח כלום.. לא ראיתי אותו עדיין, מן הסתם, רק מוודא שאתה לא מצפה למשהו שכבר אמרו שהמשחק לא יהיה.
באשר לסיפור, נחלק את זה לשניים:
ראשית זה לא נכון שאין סיפור, גם במובן הקלאסי של העלילה. כאילו, זו עובדה... הסיפור אולי לא מועבר בדרכים קונבנציונאליות, ובהחלט אפשר לא לאהוב את זה, אבל אי אפשר לטעון שאין.
הלור הוא באמת עצום, אבל בשום צורה זה לא פוסל את הסיפור שיש... זה לא או זה או זה.
עכשיו השאלה היחידה היא האם לספר סיפור קונבנציונאלי זו התקדמות לינארית אמיתית שFS צריכה לעשות. אתה יכול לטעון שכן, אבל זו לא באמת טענה אובייקטיבית.
דרך הצגת הסיפור של FS היא לא מגבלה טכנית או מקצועית, היא בחירה אומנותית. אפשר לא לאהוב אותה, אפשר גם לא לאהוב את המשחק בכלל בלי קשר, אבל זו בחירה שהם חושבים שהיא תורמת למשחק ולא גורעת ממנו, ועם הצלחה אני מניח שאי אפשר להתווכח...
אבל גם פה הנקדוה היא זהה - אני פשוט מוודא שאתה לא מצפה למשהו שלא צפוי להיות במשחק הזה. אם ראית שמרטין מעורב ואמרת לעצמך "אה! סיפור!", אז לא, הוא לא מעורב באיך שהסיפור יוצג ויבנה ככל הידוע.
באשר לאיך הסיפור יוצג ויבנה, תשמע, הכל יכול להיות. באותה מידה המשחק גם יכול להיות פלטפורמר עם סיקוונס מירוצים רחב, אבל אם מנסים למצוא את תביעת האצבע של מיאזאקי, נכניס למשוואה את העובדה שלא יצא שום פרט מידע שאמור לגרום לנו ךחשוב שיהיה אחרת, *כנראה* שהסיפור יועבר באותה הצורה.
Laskin כתב:חלק מE3 הדיגיטלי הדמה היה אמור להיות אירוע ״לייב״, עכשיו גם הוא בוטל... הולך להיות E3 הכי גרוע אי פעם נראה לי
Uncle Pey'j כתב:אולי באירוע השמועתי של MS במרץ? אני הנחתי שהוא יתרכז בעיקר בצד א׳ בדגש על בת׳סדה אבל מאוד יכול להיות שMS השיגו זכויות מרקטיג לאלדן רינג,אחרי הכל הוא הוכרז על הבמה שלהם בE3 2019.
This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 91 אורחים