bling כתב:סווים, מה זה השטויות האלה שאין קטעי גיימפליי טובים לדרג באנצ׳רטד, ממתי תיסרוט לא נחשב לגיימפליי?
...
אפילו באנצ׳רטד 3 עולה לי לראש מעבר למטוס או לספינה וכל הסט פיסס גם את השלב של הבקתה הבוערת שנלחמים נגד אויבים בסביבה ההריסה הזאת, באנצ׳רטד 2 השלב של המסוק שכלל מיני קרב בוס ובניין מתפרק כשאתה נלחם נגד אויבים לכל אורכו, די עם השטויות כאילו זה לא נחשב ״לרגעים״ בגיימפליי, זה האמ אמא של הרגעים גם אם הם כוללים תסרוט.
זה נשמע כאילו לוקח לך תגובה אחת לשכוח מה כתבתי בתגובה הקודמת
"מה שזכור לטובה זה לא הקרבות, אלא הset-pieces ו"שלבי E3" שבעצם כל האימפקט שלהם הוא בצפיה של הדגמה חיה ולא של גיימפליי."מהדוגמאות שאתה מביא בעצמך אתה ממחיש את הנקודה שלי: הגיימפליי
המתוסרט באנצ'רטד מצויין ואכן הקפיצה בין בניינים בזמן שמסוק רודף אחריך היא חתיכת היילייט של הטרילוגיה ושל הדור הקודם בכלל, אבל זו לא
זירת קרב מעניינת אלא הילייט חד פעמי - כזה שברגע שאתה מנסה לשחק בו פעם שניה אתה מגלה שאין בו שום וריאציה.
הרי גם אם תנסה לשחק את הקטע הזה בצורה הכי שונה שיש, הוא יהיה ב99% אותו הדבר הדיוק: לא משנה מאיפה תתקדם ולאן תקפוץ, אתה תקבל את אותה הcutscene של דרייק קופץ על אותה נקודה ברצפה או עף מאותו הפיצוץ באותו הרגע בדיוק. ואם תנסה לרגע לסטות אפילו בפרומיל מהמסלול אתה פשוט תקבל מסך של game over, כולל אם ביצעת קפיצה יותר נמוכה מהנפילה שדרייק חוטף בסצינת המעבר.
ובסופו של אותו מסדרון מתוסרט אתה תמצא את עצמך באותה זירה מצומצמת על הגג עם אותו המסוק, ובגלל שהדרך היחידה שלך לחסל אותו היא להשתמש בנשק ספציפי אז המפתחים גם היו חייבים לאפשר לך כמות בלתי מוגבלת של תחמושת לאותו הנשק. בפעם השניה שבה משחקים את השלב הזה אין שום stakes, ולמעשה יש בו רמת אינטראקטיביות פחותה משלב המסוק ש-Half Life 2 הציע כמה שנים קודם (גם הוא עם אותו בעיית עיצוב של תחמושת בלתי מוגבלת) - זה רק מוגש בעטיפה ויזואלית יותר יפה. כנ"ל גם שלב הרכבת שבאמת משלב בין כמה מהדברים הכי טובים שלמשחק יש להציע כולל אפילו שימוש נדיר בפלטפורמינג אופציונלי ועם משמעות, אבל בתכלס לא מציע משהו שלא ראינו כבר בשלב הרכבת של Timesplitters (ולמעשה אפילו פחות). כל הגרפיקה מסביב היא קוסמטיקה, כי בתכלס גם אם הרכבת היתה נוסעת ברוורס אז השלב היה בדיוק אותו השלב.
בקיצור, סט פיסז זה אחלה ואנצ'רטד עושה אחלה סט פיסז מתוסרטים. אבל מהצד השני אין בו כמעט קרבות מעניינים שמאפשרים לך גיוון במשחק.
bling כתב:למשל ביושוק - קלאסיקה לכל דבר וממש אין לי בראש דירוג של encounters משם שלא כוללים תסרוט כלשהו/אווירה/סיפור/עיצוב של סביבה וכו׳ וכו׳ וכו׳
האמת היא שביושוק בהחלט נכנס לקטגוריה של משחק שהרגעים הכי חזקים שלו הם הרגעים המתוסרטים, כאלו שחושפים לך עולם מדהים או טוויסט מטורף בעלילה, או דמות פסיכית כזו אור אחרת. זה גם בהחלט משחק שבערך כולם מציינים לרעה את קרב הבוס האחרון שלו (מצד שני, אחרי קרבות הבוס באנצ'רטד הוא עוד יוצא בסדר).
אבל אפילו בביושוק יש כמה קטעים מעולים שהם נטו גיימפליי (מהראש, משחק שלא שיחקתי בו כבר עשור): המפגש הראשון עם כל ספלייסר חדש כמעט והצורך ללמוד תוך כדי תנועה איך להתמודד איתו, הקרב עם סטיינמן ב-medical pavilion, ההתמודדות עם הביג דאדי הראשון כשאתה עדיין חלש וצריך לטמון מלכודות ולפרוץ להתקני אבטחה כדי שיהיה לך סיכוי, הקרבות המאוחרים יותר שבהם אתה כבר יכול לגרום לביג דאדיז ולספלייסרס להילחם אחד בשני - יש ממה לבחור. ובנוסף לכל אלו הקטע הוא שביושוק גם מאפשר לך לבחור את הקרבות שלך וגם מציב לך ארגז כלים די גדול של נשקים ויכולות מיוחדות כדי שתוכל לבחור מביניהם. שתי ריצות על השלב של ארקדיה כנראה שיניבו תוצאות ממש שונות (וכיפיות).
bling כתב:אגב בתקופה של GTA על הפס2 היה משחק קטן ששמו רזי 4 שגרם למערכת הירי שם להרגיש כאילו היא בת 30 שנה. אבל את האמת כל משחק סביר עם מכניקת ירי היה בכמה רמות מעליו מהבחינה הזו, בין אם ברמת המכניקה עצמה או בהרגשה. הירי ב GTA על הפס2 גם ביחס לזמנו היה מחורבן אבל זה באמת מובן בסכ״ה. היום עם משחקי רוקסטאר מודרנים ההבנה כלפי העניין הזה ירדה בהרבה ואני באמת מקווה ש GTA6 ירגיש כבר כמו משחק גוף שלישי מהודק ומודרני כמו שצריך להיות.
רזי 4 יצא ב2005, ו-GTA III יצא בשנת 2001.... יחי ההבדל הקטן. מסכים שבשנת 2005 מערכת הירי של GTA SA (שלא השתנתה הרבה) כבר הרגישה מיושנת, אבל מצד שני זה היה המצב של רוב משחקי העולם הפתוח שאז עוד נקראו פשוט "תואמי GTA" ולא באמת הציעו מערכת ירי טובה משמעותית (אני חושב שהכי טובה בדור ההוא היתה כנראה של Mercenaries).
מערכת הירי של רזי 4 עם שליטת הטנק המגוחכת שלה לעומת זאת היתה מיושנת בערך שנה אחרי שהיא יצאה - ככה שבטח שזו לא הדוגמא שהייתי מביא, מה גם שלא ברור לי הקשר כי לא דיברנו בכלל על משחקי הדור ההוא.