swym כתב:תראה - גם אם אתה בוחר לתת לשרייר קרדיט כאילו הוא באמת יודע מה קורה בתוך חברה גדולה כמו סוני, ולא סתם מדברר עובדים או מפמפם פרופגנדה בשביל קליקים - אז בוא ולפחות נתייחס למה שהוא אומר בפועל.
במקרה הזה, הדיווח שלו היה כזה קלאסטרפאק (לא רק בהקשר של VASG אלא גם בהקשר של BEND - וכבר היו אנשי תעשייה שזיהו את הבולשיט), שהוא נאלץ להבהיר את מה שהוא התכוון אליו בפודקסאט שהוא השתתף בו אחר כך.ואם קשה לך לשמוע את הקול הצפצפני שלו - הנה תמלול:
What else are [Naughty Dog] going to do right now? [...] You finished The Last of Us 2, Neil Druckmann and some other writers go off in a room somewhere and they say "What do we want to make next?" and you have hundreds of people at the studio who don't have a lot to work on.
There's the multiplayer thing they're doing, I don't know what stage that's in, but I doubt it needs everybody. [...] They had a bunch of people that needed work, and so it was an elegant solution to be, “Let's put them TLOU remake, get them used to working on the PS5, and let's make this happen.” It's something for people to do for the next year or so while the other things are in pre-production.https://wccftech.com/the-last-of-us-rem ... -projects/כשיש לך מאות עובדים שאין להם משהו לעשות, לקחת dozens (מספר שיכול להיות גם 24 עובדים וגם 120 עובדים) בשביל פרוייקט צדדי שיכול לתרום להם זה לא בדיוק משהו שהולך לפגוע בPipelline שלך
שגם ככה לא היה קיים בנקודת הזמן הזו - לפי שרייר.
מעבר לזה, אתה צריך להבין שהמשמעות בחברות משחקים של "להוביל" פרוייקט, זה בסופו של דבר מאיזה תקציב הכסף יוצא ומי מקבל את ההחלטות - לא כמה אנשים מוקצים לפרוייקט. בתאוריה יכול להיות סטודיו של שלושה פרוייקטים שמוביל אותם בנאדם אחד בלבד מאותו הסטודיו, אבל בפועל הוא הנציג היחיד בזמן שעובדים עליהם מאות עובדים אחרים בסטודיואים שונים.
יש לזה משמעויות של פוליטיקה ארגונית, ויש בגלל זה אנשים שבאים והולכים (כשאיימי הנינג עזבה זה בכל זאת לא מוטט את הסטודיו), אבל זה עדיין לא משנה את השורה התחתונה: הרימייק היה בעיקרו עבודה של אנשי VASG (אפשר גם לראות את זה בקרדיטים) שהוא סטודיו כלבויניק של מאות אנשים שעובדים על פרוייקטים שונים במקביל, ועבור נוטי דוג זה היה פרוייקט צדדי עבור עובדים שגם ככה לא היה להם מה לעשות.
אוקיי, אז העברנו את הנרטיב מזה ש-VASG עשו את הרימייק ולא נוטידוג, לזה שכן עבדו על המשחק עשרות עובדי נוטידוג פשוט נוטידוג הייתה מפוצצת במאות אנשים שעשו יוגה וצבעו בצבעי אצבע אז למזלנו מצאו להם מה לעשות? מזל שהיה את הרימייק למלא את הזמן שלהם, חס ושלום שלא יעבדו על משהו חסר ערך כמו הרחבה ל-TLOU סטייל TLL כמו שהם עשו כשהם סיימו לעבוד על אנצ׳רטד 4 או כל פרוייקט אחר שאשכרה היה מעניין אותנו. הרי הכי חושב לעשות רימייק שהוא כל כך מבוקש על ידי גיימרים, שאפילו אדם אחד פה בפורום לא טרח לקנות אותו.
אין לי מושג מאיפה אתה מביא את זה שהרימייק לא היה בעיקרו עבודה של VASG, זה לגמרי סותר את הדיווח של שרייר אבל אם יש לך מקור אחר אתה מוזמן להביא. אנשי VASG ממלאים גם את הקרדיטים של GOW ושל TLOU2, הם עבדו כמעט אקסקלוסיבית על TLOU2 ב-2019 ו-2020 כך שהשמות שלהם מרוחים על כל הקרדיטים של משחקי סוני כבר שנים. רימייק זה רימייק, לא עושים רימייק 500 אנשים, כמה עשרות עובדים של נוטידוג זה די והותר. נוטידוג עשתה את הרימייק, אפילו ש-VASG עשו את הפרי-פרודקשן, ו-VASG שמשו כסטודיו תמיכה כמו שהם עושים עם כל משחק AAA של סוני שנים. אם יש לך מקור שאומר אחרת יהיה מעניין לקרא, אולי מה ששרייר אמר הוא בולשיט גמור, אבל כל עוד אין לך מקור טוב יותר משרייר..
swym כתב:ובצד השני, TLOU 2 הובטח שיצא עם רכיב מולטיפלייר - ובסוף זה נדחה לטובת סינגל פלייר בלבד. ואז הובטח שהוא יגיע כעדכון עתידי למשחק - ובסוף זה נגנז. אז עכשיו אומרים לך שיש משחק עצמאי לחלוטין בפייפליין (והנה עוד סיבה לקחת מך כסף, אחרי שהבטיחו אותו כחלק מחבילה שכבר שילמת עליה) שאולי יום אחד יצא ואולי לא. אבל אם כבר, הטענה הנכונה היא שסוני מתעדפת את הסינגל פלייר העלילתי של נוטי דוג על פני כל רכיב GaaS. זה כמו שמיקרוסופט תבטיח עכשיו שהיא עובדת על היילו חדש עם split screen co-op אחרי שהם הבטיחו אותו בהיילו הקודם ואז דחו אותו ואז ביטלו אותו.
ג׳ים ראייין והאובססיה שלו ל-GaaS נכנס לתפקיד רק כמה חודשים לפני שנוטידוג הכריזו שהמולטי יהפוך למשחק מלא נפרד. הם קוראים לו אמביציוזי, ענקי וכו׳, כך שלהגיד שהם לא double down על GaaS קצת מוזר לי. אולי זה לא היה הפוקוס שלהם לפני 4 שנים, אבל עכשיו אי אפשר להכחיש שהמשחק GaaS הוא אחד הפרוייקטים הכי גדולים שלהם - ישירות מהפה של נוטידוג.
לקרא לזה פרוייקט שאולי יצא ואולי לא, או סוג של תוסף כמו המסך המפוצל של היילו זה קצת מוזר. נוטידוג קוראת לזה משחק מלא ושלם, עולם חדש לגמרי שהם בונים והפקה ענקית. אין לי מושג איך אתה משווה את זה למסך מפוצל בהיילו. כלומר, הנה כמה תאורים ישר מהפה של נוטידוג:
we can finally announce that we’re creating something much larger than a mode
multiplayer experience, which is an extremely ambitious undertaking
full-scale, standalone game, with its massive scope and immense world, in a way that fans have come to expect from The Last of Us and Naughty Dog
איך זה בר השוואה למוד מסך מפוצל בהיילו? נוטידוג עברו ריסטרקצ׳ר לקראת המשחק הזה, הם שכרו המון אנשים שמתמחים במולטי בשנתיים האחרונות. זה משחק GaaS מלא, בדיוק כמו שג׳ים ראיין אוהב.
We're just normal men. We're just innocent men