DrKeo כתב:אני פשוט מחפש חווית plug & play, כזאת שהילד יסתדר איתה לבד. אני סומך על סוני שתספק כזאת, על אוקולוס פחות, בטח ובטח אם מדובר במשחק שמוזרם מהמחשב.
bling כתב:קאז אתה צריך לעבור שוב על העניין של מה זה קפיצות דוריות כי משום מה לא נראה שאתה קולט. בראש שלך שחקני PC כנראה חווים קפיצות דוריות פעמיים שלוש בכל דור של קונסולות כי הם מקבלים לא מעט פעמים שיפורים בסגנון שאתה מדבר עליו לאורך הדור.
ההגדרה שלך לקפיצה דורית אומנם מתיישבת עם מה שאנחנו רואים עד כה מהדור הזה אבל היא הגדרה נוראית שאני מקווה ורוצה להאמין שהתעשייה תצא ממנה ותחזור לשפיות בקרוב.
DrKeo כתב:
לא אמרתי שלא יהיו מצבים לבחירה, שים לב שברוב משחקי הפס4 פרו יש בחירה בין מצבים ולרוב הם לא מצבי 60. אמרתי שרוב המשחקים יכוונו ל30, ואלה שיכוונו ל-30 לא יכילו מצב 60. אם כבר להפך, למשחקי 60 אולי יהיו מצבי 30ֶ ב4k טבעי. כלומר, אני בטוח שיהיו יותר משחקי 60 מהדור הקודם, אבל זה לא יהיה סטנדרט.
בנוגע לunlocked, אין סתירה בין זה שמשחק לא מסוגל להגיע ל60 למצב unlocked. גם משחק שמשחק בין 35 ל45 פריימים יכול להיות נהדר במצב unlocked.
ובנוגע לזה שאני לא מעריך את מה שהפס5 מביאה עד עכשיו, כן, אני לא מעריך את זה יותר מדי, אתה צודק. כי כל מה שהפס5 מביאה עד עכשיו אפשר לעשות בפאצ׳ קטן ומסכן. היא חומרה חבל על הזמן, אבל המפתחים, אוי המפתחים. אתה מתלהב מרימאסטרים, מתוך הגדרה זה לא דור הבא, משחקי דור קודם בfps גבוה זה לא דור הבא, זה רימאסטר של משחק ישן.
Kazz כתב:אתם שצריכים לעבור שוב על העניין של מה זה קפיצה דורית. כי קפיצה דורית לא מתבטאת רק בפירוט גרפי. אז עד שתגיע הקפיצה המרשימה בפירוט הגרפי, אני חי יופי עם תחילת דור שמהווה הארה של ממש מבחינת זמני טעינה, קצבי רענון, VRR, קוויק ריזום. וזה מגיע יחד עם אחלה משחקים בניגוד להתחלה של הדור הקודם.
Kazz כתב:הסתירה היא בגישה האבסולוטית שלך של משחק שמנצל חומרה ומכוון ל 30 FPS. אם יש מצב unlocked והמשחק מגיע בו ל 45 FPS אז המשחק לא מנצל את החומרה בצורה אבסולוטית כי יש headroom לא מנוצל בנעילה ל 30.
מעולם לא היה קל יותר, מעולם לא היה פשוט יותר, מעולם לא היה מתבקש יותר ומעולם לא היה משתלם יותר לתמוך ב 60 FPS במשחקי קונסולה. אני מאמין שנראה את זה מתבטא במשחקים. בטח כאשר ספנסר לכל אורך הדרך התבטא בצורה כזו:
https://www.usgamer.net/articles/phil-s ... x-series-x
DrKeo כתב:אוקיי, אז העברנו את הנרטיב מזה ש-VASG עשו את הרימייק ולא נוטידוג, לזה שכן עבדו על המשחק עשרות עובדי נוטידוג פשוט נוטידוג הייתה מפוצצת במאות אנשים שעשו יוגה וצבעו בצבעי אצבע אז למזלנו מצאו להם מה לעשות?
DrKeo כתב: מזל שהיה את הרימייק למלא את הזמן שלהם, חס ושלום שלא יעבדו על משהו חסר ערך כמו הרחבה ל-TLOU סטייל TLL כמו שהם עשו כשהם סיימו לעבוד על אנצ׳רטד 4 או כל פרוייקט אחר שאשכרה היה מעניין אותנו.
swym כתב:זה מכלתחילה היה הנרטיב. זוכר את המילה "רוב העבודה"?
עיקר העבודה ברימייק כזה זה לעשות פורטינג של המנוע (מה שמתכנתים בנוטי דוג עשו מההתחלה, גם כשהרימיקי היה בהובלה של vasg) ולבנות מחדש את כל המודלים והאנימציות - עבודה שהיא הרבה הרבה הרבה יותר labor intensive ומאד סיזיפית, בה היו מעורבים בעיקר עובדים של vasg לאורך שנים. זה לא משחק חדש שיושב בפריפרודקשן שנתיים - על רימייק כזה כבר כמעט מהיום הראשון של הפיתוח זורקים את שעות האדם של הממדלים והאנימטורים שלך, כי אתה יודע בדיוק מה הם כולים לעשות לאורך כל תקופת ההפקה של המשחק.
swym כתב:נראה לי שאתה עדיין לא מבין שזה עובד הפוך: בטח שיכל להיות נחמד אם היו עושים הרחבה שמעניינת אותנו, אבל וואלה - כל הקטע שהם לא תכננו אחת כזו מספיק מראש (וכמו שזה נראה עכשיו, גם לא בדיעבד) בשביל שלאנשים שסיימו לעבוד על משחק בהיקף כזה יהיה עכשיו משהו לעשות באופן מיידי.
וגם אם היתה הרחבה כזו מתוכננת היטב מראש - היא בטח לא מצריכה צוות שמתקרב להיקף של המשחק הראשי.
בקיצור, אתה מתלונן שבגלל הרימייק הזה נוטי דוג לא טרחו לעשות לך הרחבת סינגל פלייר חדשה. אבל בפועל - כולל אפילו לפי המקור שאתה מזכיר בעצמך ואמר את זה בצורה מפורשת - הם קודם כל לא טרחו לעשות לך הרחבה, ורק אחר כך גילו שיש עובדים שאין להם מה לעשות ופרויקט של צוות אחר שהם יכולים להשתלט עליו.
אפילו אם הרימייק הזה היה נגנז ונזרק לפח, אתה לא היית מקבל את הפרק האבוד (זה שבו ג'ואל החליט לקחת הורמונים ולהזדהות בתור גאולה). היית מקבל אולי רק קיצוצים בנוטי דוג.
DrKeo כתב:כל הרעיון בחבילות הרחבה זה שלא צריך זמן pre-production, אפשר ישר לצלול פנימה. זאת הסיבה שTLL יצא שנה אחרי אנצ׳רטד 4, כי צוות שלם יכול לצלול פנימה ישר כי הכלים, החזון המערכות גיימפליי וכו׳ כבר מוכנים כולם. ואני גם לא נעול על חבילת הרחבה, יכלו גם לקחת את העשרות קראטיבים האלה ולתת להם שנתיים לבנות 5 אינדים מגניבים כמו שדאבל פיין עושה. אפשר לעשות המון דברים בשנתיים ו-50 אנשי צוות ברמת נוטידוג והרימייק הזה קרה במקומם.
DrKeo כתב:
אתה צריך לעבור על העניין של מה זה קפיצה דורית. אני אתן לך רמז, זה לא קצב פריימים, לא QOL ולא רזולוציה. הסטנדרטים שלך ממש אבל ממש נמוכים, ואתה לגמרי לא מבין מה זאת קפיצה דורית. גרסת PC של משחק קונסולה עתיקה זה לא דור הבא, מתוך הגדרה.
DrKeo כתב:מה שאתה אומר הוא שטויות בכל כך הרבה רמות. דבר ראשון משחקי unlocked יש בקונסולות כבר עשורים, זה לא דבר חדש. דבר שני, כל משחק שרץ ב-30 מן הסתם רץ מהר יותר מאחורי הקלעים אחרת הוא לא היה מצליח להחזיק 30 קבוע ברגעי הלחץ. אבל זה גם אומר שברגעי הלחץ המשחקים האלה לא יכולים להחזיק 40 כך שרוב המשחקים שרצים ב-30 לא יכולים לרוץ ב-40, ראצ׳ט רץ כל כך בקלות ב-40 כי הוא לא מנצל את הפס5 בשיט אז אל תצפה שכל משחק פתאום יהיה עם מצב 40. וכמובן שאף מפתחת לא תכוון ל-40 כמטרה הראשית שלה כי יש רק לאיזה 1% מהגיימרים טלביזיה שתומכת במצב 40.
ובנוגע ל-unlocked, הפס5 לא מסוגלת לעשות VRR מתחת ל-48fps. כלומר רק משחקים מאוד ספציפים יוכלו להנות ממצב 40 או ממצב VRR unlocked ואלה משחקים שממילא רצים בסביבות ה-50fps ובמקרה של unlocked משחקים שמשפשפים אתה ה-60 כי כל נפילה מתחת ל-48 תגמגם ותקרע את המסך על הפס5.
הדור הזה לא שונה מאחרים. יהיו משחקי 60, יהיו משחקי 30, יהיו משחקים עם מצב unlocked ויהיו משחקים עם מצב 40. הכל יהיה, אבל הסיבה שיש לך היום כמעט בכל משחק מצב 60 היא שהמשחקים הם משחקי פס4 שרצים על חומרה הרבה יותר חזקה. אנחנו חיים בסוג של שקר עכשיו, שלב ביניים מוזר של קרוס ג׳ן מעפן. כשמשחקים יפותחו לדור הזה בלעדית, תראה את מצב 60 מתחיל להעלם חוץ מאשר במשחקים שמכוונים ל-60. בהחלט יכול להיות שיהיו יותר משחקי 60 בדור הזה כי הפעם יש CPU נורמאלי, אבל אל תחיה בסרט שמשחקי AAA ענקיים שמכוונים לגיימפליי מתקדם וספקטאקל ירוצו כולם ב-60 פתאום כאילו הגענו לשלב שבו יש אינסוף GPU ו-CPU בקונסולות.
DrKeo כתב:זה שספנסר בהליך היח״ץ שנה לפני שה-XSX יצאה אמר שהם רוצים ללכת על 60/4K כסוג של מטרה לקונסולה זה נורא חמוד, אבל זה יח״ץ. בנתיים הם הציגו ארבעה משחקי דור הבא על מלא:
- פורצה 8
- הלבלייד 2
- flight simulator
- סטארפילד
כמה מהם 60fps? רק פורצה, וכמובן שכל משחק פורצה אי פעם היה 60 והצוות הזה ימשיך לכוון ל-60 כי זה סימולצית מכוניות.
swym כתב:על מה אתה מדבר? חבילות הרחבה, בטח כמו TLL צריכות את האמאמא של הפריפרודקשן. אתה באמת חושב שצוות של מאות אנשים מסיים משחק ועכשיו אומר לעצמו "בוא נעבוד עכשיו כולנו, סטודיו של מאות אנשים, במקביל על חבילת הרחבה. כשאין לנו עדיין שום הכוונה"? זה לא עובד ככה בעולם האמיתי.
האנשים שעושים קונספט ארט, והאנשים שבונים את התסריט, והאנשים שתופרים את התקציב ועושים את הקאסטינג - כל אלו צריכים להתחיל הרבה קודם בשביל שלכל שאר הסטודיו יהיה על מה לעבוד. ולרובם מתפנה חלק מהזמן הרבה לפני שהפרויקט המקורי נגמר.
איהפ האנשים האלו היו הפעם? חקלם אולי סתם היו תקועים בקורונה ורצו חופש אחרי כל הקראנצ', חלקם התבחבשו עם מצב המולטיפליר שהובטח ואז נדחה ואז הפך לפרויקט משלו, חלקם אולי עבדו על שלוש הרחבות אחרות, משחק ג'אק אנד דקסטר חדש, ואנצרטד VR - ופשוט כולן לא קיבלו מההנהלה גרינלייט להמשך. אין לך איך לדעת מה קרה בפועל.
הדבר היחידי שכן אמרו לך פה, זה שחלק מהסטודיו הגיע למצב שבו אין להם שום דבר בפייפליין לעבוד עליו *ורק בעקבות זה* סיפחו אותם לרימייקמאסטר שכבר היה בפיתוח שנתיים אצל VASG, שנוטי דוג פשוט לקחה עליו בעלות מאותה נקודה.
אבל זה לא שבאותו רגע אמרו לכל מאה+ עובדי VASG "זהו תפסיקו לעבוד עליו" אלא להיפך: אנימטורים שם המשיכו לטחון שעות נוספות ממש עד ההשקה של המשחק (כי כמו שלמדנו רק לאחרונה בעקבות הדליפה של רוקסטאר, מסתבר שגרפיקה זה לא הדבר הראשון שאתה סוגר במשחק). וזה גם לא שנוטי דוג אמרה "היי, אנחנו ממש רוצים עכשיו אנצרטד חמש והכל כבר היה מוכן, אבל נבטל אותו עכשיו כי הרימייק הזה יותר חשוב" - אתה פשוט הופך סיבה ותוצאה כאן.
Kazz כתב:בוודאי שקצב פריימים זה חלק מקפיצה דורית. בוודאי שזמני טעינה זה חלק מקפיצה דורית. בוודאי שרזולוציה זה חלק מקפיצה דורית. מספיק עם גניבת הדעת הזו.
כמו שלשים SSD במחשב היה revelation, ככה זה גם בקונסולות. וכל הדברים האלה באים יחד עם קפיצה בפירוט הגרפי כמו בכל דור אחר.
משחקי unlocked יש שנים. מה שלא היה זה קונסולה עם מעבד חזק שיאפשר 60 FPS ביתר קלות. מה שלא היה זה VRR שמאפשר למשחקים לרוץ ב 45 FPS ולהרגיש כמו 60 FPS. מה שלא שהיה זה מנועים עם מערכות אוטומיות לשינוי רזולוציה לפי העומס החישובי ומטרת ה FPS שנקבעה. מה שלא היה זה טכניקות אפסקיילינג ששומרות על איכות תמונה סופית טובה גם כאשר הרזולוציה האמיתית היא נמוכה יותר. מה שלא היה זה נורמליזציה של אפשרויות ביצועים שונות במשחקי קונסולות. מה שלא היה זה שכולם משחררים משחקים על המחשב ולכן העבודה על הרצה ב 60FPS כבר נעשית.
Kazz כתב:פלייט סימולטור תובעני על המעבד גם במחשב והוא יוצא מן הכלל.
כשפורצה 4 יצא גם אז גידפת ואמרת שהוא לא נחשב למשחק בן-דורו כי הוא 60FPS ולא 30?
אני רואה שהחלטת לעצמך איזה פרופיל ביצועים סטארפילד והלבלייד יציעו למרות שהם רחוקים משיגור ואנחנו כמעט ולא יודעים שום דבר עליהם.
אני מאמין ששני המשחקים האלה יציגו מצב 60FPS או מצב לא נעול שעם VRR יציעו חוויה שקולה ל60 FPS.
Kazz כתב:אתה מסרב להבין שמשחק חדש שיוצא ב 2022 ועל הפס5 הוא רץ בפריימרייט כפול, באפס זמני טעינה, בפירוט גרפי ורזולוציה גבוהים יותר כאשר על הפס4 הוא ב 30FPS ודקות של זמני טעינה = revelation לשחקנים. זה קו פרשת מים. רוב השחקנים לא יוכלו לחזור אחורה. ולכן זה 'זכאי' להיקרא קפיצה דורית. כי לא הכל סובב סביב גרפיקה.
Kazz כתב:כל משחק בדור הזה יהיה משחק ש'מכוון ל 60FPS' כי כל משחק ייצא למחשב ושם הוא ירוץ על 60 FPS ויותר. כל מה שנשאר זה לראות מה הפרופיל הגרפי שיציע 50-60 FPS על החומרה של הקונסולות ולתת אותו כבחירה כבמשחק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים