bling כתב:אז עזוב אותך למה צריך בכלל דור הבא בוא נמשיך עם משחקי פס4 ב 60 פריימים עם רזולוציה גבוהה עד סוף חיינו.
Laskin כתב:אני שוב אומר זאת - משחקים בדור הזה יאלצו לעשות את הבחירה בין RT לבין פירוט ממש מטורף, למעט במשחקי מסדרון שיוכלו באמת להפציץ ולהרשים.
וכן, AW2 לגמרי נחשב משחק מסדרון, לפחות ממה שראיתי ממנו.
Laskin כתב:אבל מן הסתם לא קיבלנו אותם בתחילת הדור הזה כי העלויות וזמני הפיתוח האלה פשוט פסיכיים
Laskin כתב:ואני בהחלט מעדיף את המצב הזה על פני מה שהיה בדור הקודם - מבחינת האיכות של המשחקים, וההיקף שלהם.
DrKeo כתב:Laskin כתב:ואני בהחלט מעדיף את המצב הזה על פני מה שהיה בדור הקודם - מבחינת האיכות של המשחקים, וההיקף שלהם.
יכלת להגיד את זה על השנה הראשונה, אבל עכשיו? כרגע אנחנו נמצאים ביחס לדור הקודם בשלב שבו המשחקי "phase 2" כבר יוצאים, משחקים ברמה של אנצ'רטד 4. האורדר בטמן והוויצ'ר 3 יצאו לפני שנה וחצי, אנצ'רטד 4 כבר יצא לפני חצי שנה באופן יחסי בדור הזה. באיזה יקום נראה לך שאנחנו במצב טוב יותר כשבדור הקודם כבר היינו אחרי איזה 5 משחקים מגדירי דור ובדור הזה אנחנו 3 שנים פנימה משחקים בספיידרמן שנראה דור קודם? לא רק שהמשחקים בדור הקודם היו כבר דור הבא על מלא בשלב הזה, גם היו לפחות לדעתי משחקים יותר מרגשים בתקופה הזאת, עם כל הכבוד לספיידרמן או פורצה כמובן. הוויצ'ר 3, בטמן ואנצ'רטד 4 הם "קצת" יותר מרגשים מהם אפילו אם נתעלם מכל נושא הדור הבא. המשחק היחיד שיצא בדור הזה שהוא ברמה שלהם זה GOW:R, והוא אפילו לא משחק מהדור הזה.
כלומר כן, בשיגור כשמשחקי פס4 היו יפים ומעפנים אז יש לך נקודה. אבל עכשיו? כשאנחנו אחרי הנקודה שיצאו בדור הקודם כבר מאסטרפיסים שסחטו את הקונסולה?
Laskin כתב:AW2 נראה מצוין, אבל כמה טוב יותר הוא נראה על הקונסולות מאשר TLOU2 למשל? לא בטוח שבהרבה, בקרוב נדע, בחלק מהמובנים כנראה שכן ואולי בחלק מהמובנים גם פחות טוב.
ונכון, GOW:R היה יכול אולי לצאת בחגים 2024 במקרה הטוב, או חגים 2025 במקרה היותר ריאלי, ולהראות דור הבא "על מלא", וזה היה דורש עבודה הרבה יותר קשה עם צוות שכולל את כל החברה כולה והיו ויתורים מבחינת הSCOPE להערכתי... וכמובן שזה היה אומר כנראה שזה המשחק היחידי שהיו מוציאים בדור הזה, כי הרי הם יאלצו לעשות מנוע חדש לפס6 ולהתחיל את כל העבודה שם מההתחלה, כדי לרצות את מי שחושב כמו בלינג. האם זה שווה את זה, רק כדי שנגיד "וואו" יותר פעמים? אני באמת לא חושב.
Laskin כתב:
ברור, אבל לפתח את הוויצ'ר 3 לקח במקרה הטוב ביותר שנתיים פחות ממה שסביר להניח לוקח לפתח את הוויצ'ר 4... אז זה הגיוני לגמרי, בטח בצירוף הקורונה למשוואה, והעובדה שיש טכנולוגיות חדשות לגמרי שסביבן בונים עכשיו משחקים.
ולדעתי בדור הקודם רק ב-2017 התחילו לצאת משחקים שבאמת סחטו את המכשיר, עם הורייזון. ובעוד חודש וחצי יוצא אווטאר שגם כן די הולך לסחוט את המכשיר ודי בר השוואה להורייזון הראשון.
Laskin כתב:קונטרול כבר היה עם RT כשיצא, הם היו יותר מוכנים
וגם מדובר במשחק יחסית קטן, כשמשווים אותו למשהו כמו GoW או ספיידרמן, ובמקרה של שניהם מדובר בהמשך ישיר עם עולם שלם שאפשר לומר היה מוכן להם והם רצו להשתמש בו, זה סופר הגיוני עבור שני אלו ספציפית - להמשיך עם אותו מנוע ואסטס.
לגבי GoW אני חושב שהזמן שהיה לוקח להם לפתח מנוע חדש היה פשוט שם אותם על ״הולד״ של לפחות שנה וחצי, בנוסף לעובדה שלעשות הכל מהתחלה במנוע חדש וברמה של ״הדור הבא על מלא״ היה לוקח עוד שנתיים נוספות. ומה שאני חושב ומקווה שהם עשו, זה להתפצל לצוות קטן שעובד על המנוע והמשחק של קורי, בזמן שהצוות הגדול ממשיך עם רגנארוק, בדומה למה שאני מקווה שגם אינסומניאק עושים עם וולברין, למרות שאצלם גם ככה יש כמה וכמה צוותים אז המצב מעט שונה. וגם אני מנחש שזה מה שעשו עפ הוויצ׳ר, צוות קטן עובד ולומד את מה שאפשר לעשות עם אנריל 5, בזמן שהשאר ממשיכים עבודה על סייברפאנק, ולאט לאט מצטרפים לצוות הקטן עוד ועוד מפתחים עד שהוא הופך להיות הפרויקט העיקרי.
ואני שוב אומר זאת, לדעתי GoW הבא לא הולך להיות 50 שעות ואולי גם לא 30. והוא יצא בדור הזה, בנוסף למשחק של קורי. יש דיבורים על זה שהוא יהיה סוג-של TLL, אולי הוא יעבוד על המנוע של המשחק שקורי עובד עליו. עכשיו כשספין שרמן סוף סוף יצא - סוני יכולים לדבר על התכניות הלאה, יש לי תקוות גדולות מאוד לSoP הבא ולVGA הקרוב.
Laskin כתב:לא כל משחק, אלא כל משחק AAA עצום בסקופ שלו, שהתחיל פיתוח ב-2018 לפני שהיו כלים נורמליים, ובערך בזמן שהוצג לראשונה RT במחשב בלבד בכרטיס הראשון שהיה בו דבר כזה ושל Nvidia בכלל. אני טוען שב-2018 היו צריכים ליצור בעצמם כלים כאלה וזה היה פשוט שם את הפרויקט על הולד, וזה היה זמן שהולך לפח, במקום זה הם מיד המשיכו לעבוד עם מה שיש להם על משחק המשך ענק, בזמן שצוות קטן, אולי זה של הפרויקט של קורי - עובד על המנוע החדש עם פרויקט קטן יותר. זה נראה לי סופר הגיוני.
Laskin כתב:לגבי הוויצ׳ר 4 כמו שכתבתי אני מעריך שיש צוות קטן שלומד את UE5 כבר הרבה זמן, ומתאים אותו לצרכים שלהם, הם הרי הכריזו לפני די הרבה זמן שהמשחק הבא שלהם יעבוד עליו וזה לא הגיע מהאוויר או מניחושים שהם יסתדרו איכשהו. צוות מסויים ״שיחק״ איתו זמן מה.
מה שהכריזו לא מזמן זה שהם התחילו להעביר את כל העובדים של סייברפאנק לעבוד עליו.
Hypno כתב:להמשיך להגיד שאין קפיצה ניכרת בספיידי 2 או שמדובר בפס4 פרו פלוס זו גניבת הדעת.
Hypno כתב:מבחינה אישית, זה מצחיק אותי שדווקא בדור שמביא איתו אלמנטים תקדימיים שמשפיעים באופן מובהק על החוויה של השחקן, על משחקיות ועל 'בימוי' משחקים - זה הדור שאתם בוחרים לסקול. כי לא זרקו מספיק פוליגונים על המסך או לא-יודע-מה שנמצא בפריזמה הצרה שלכם.
כשיעשו סקירה היסטורית של קונסולות - אחד מקווי פרשת המים יהיה 'לפני ואחרי SSD' וזה בא לידי ביטוי מהמשחקים הראשונים בדור. ו'על הדרך' גם קיבלנו טכניקת וטכנולוגיה גרפית מתקדמת וחלוצית.
Laskin כתב:לגבי GOW - כבר דיברנו על זה, והיו דברים שלא נכנסו למשחק של 2018 שעשו בהם שימוש בראגנארוק, היה גם את העולם המרכזי, הם פשוט המשיכו עבודה... גם ספיידרמן דומה בקטע שיש כבר את העיר, פשוט הוסיפו עוד עיר צמודה. זה שהם קיבלו ערכות פיתוח לא אומר שמיד מתחילים בעבודה והמשחק ממשיך, זה בהחלט שם דברים בהולד, צריך ללמוד את ערכות הפיתוח, צריך להבין מה עושים עם הRT, ואם רוצים לבנות סביב זה משחק - זה אומר ליצור כלים חדשים, מנוע חדש... זה לוקח זמן. הרבה זמן.
Laskin כתב:לגבי הוויצ'ר 4 - אז אם עבדו עליו 260 אנשים באוגוסט, כמה עבדו עליו באוגוסט שלפניו, וזה שלפניו? סביר להניח שלא רק התחילו את הפיתוח באוגוסט, סביר להניח שיש צוות קטן בהרבה מ-260 עובדים שעבד עליו בPRE PRODUCTION כבר לפני כמה שנים, ואחר כך צוות קצת פחות קטן שהתחילו להתנסות בUE5 לפני שהוא יצא רשמית, והתחילו להכין לעצמם את מה שצריך כדי שהם יבצעו את ההחלטה הסופר דרמטית של לנטוש לחלוטין את הRED ENGINE המדהים, שהגיעו איתו לרמה פסיכית עכשיו עם הPT הכי מרשים אי פעם. אז גם סנטה מוניקה, בהחלט יכול להיות שב-2019 היה צוות קטן שהתחיל לעבוד במקביל על מנוע חדש למשחק הקטן יותר של קורי, שלאט לאט גדל.
אם הם עושים TLL (אנחנו לא יודעים עדיין, סביר להניח שנדע בVGA) אז כנראה הם בונים על גבי המנוע הקיים, כמו שגרילה עשתה עם הDLC האחרון של הורייזון שהיה בלעדי לPS5, ולוקחים אותו צעד קדימה. אולי הTLL הזה יהיה חצי-צעד קדימה והמשחק של קורי צעד גדול קדימה. ויש מצב שזו התוצאה של מה שביצע הצוות השני במקביל לעבודה על ראגנארוק.
Laskin כתב: יכול להיות באמת שבדור הזה כל מה שנקבל מסנטה מוניקה זה שני משחקים קטנים יחסית (סביר להניח שעדיין יהיו איזה 15 שעות כל אחד, זה "קטן" רק ביחס לGOW/R), אחד של קורי ואחד הGOW-TLL הזה עם אטריאוס. אבל נקבל עוד 2 משחקים מהם בבלעדיות לדור הזה כמו שחשבתי כל הזמן.
Uncle Pey'j כתב:אני חושב ש-SSM קיבלו החלטה גרועה מאוד עם רגנארוק, וככל שעובר הזמן אני מבין שעם כמה שהמשחק היה מוצלח, והוא היה מאוד מוצלח, הוא עדיין השאיר קצת טעם מר של פספוס והחמצה, עם האירוע של רגנארוק שהיה הדוגמא הכי בולטת ומבאסת במשחק עצמו.
Stick כתב:מסכים מאוד וגם דיברנו כל זה באריכות בזמנו. אני חושב שזה היה משחק מצוין, אבל הבעיה שלו לא הייתה לדעתי ההחלטה לעשות משחק קרוס ג'ן, אלא ההחלטה לעשות רק שני משחקים במקום הטרילוגיה.
אנחנו יודעים כי הם אמרו שזו הייתה החלטה שנלקחה בזמן אמת עם ראגנרוק ולא התכנון המקורי, אבל הבעיה של המשחק היא שזה גם מורגש בו. יש שם קטעים פשוט אדירים שעוברים דרכם מהר מדי, ואז קטעים מפוספסים ומאכזבים שמגיעים אליהם מהר מדי.
Uncle Pey'j כתב:כן, ההחלטה לעשות שני משחקים בפירוש פגעה בהם, אני רחוק מלהיות Narrative Designer, אבל היה ברור שהיה הרבה "אמצע" בסיפור שהם פשוט דילגו עליו וטסו ישר לרגנארוק. לצורך העניין, משחק קרוס-ג'ן שלא מכיל בתוכו את האירוע של רגנארוק כנראה היה מחליק יותר טוב בגרון כי אז רגנארוק לא היה מתבזבז על הפס4.
החלק המצחיק הוא שאותו סיפור צפוי כנראה לחזור גם עם GOW הבא בהתחשב בלוחות הזמנים.
DrKeo כתב:Uncle Pey'j כתב:כן, ההחלטה לעשות שני משחקים בפירוש פגעה בהם, אני רחוק מלהיות Narrative Designer, אבל היה ברור שהיה הרבה "אמצע" בסיפור שהם פשוט דילגו עליו וטסו ישר לרגנארוק. לצורך העניין, משחק קרוס-ג'ן שלא מכיל בתוכו את האירוע של רגנארוק כנראה היה מחליק יותר טוב בגרון כי אז רגנארוק לא היה מתבזבז על הפס4.
החלק המצחיק הוא שאותו סיפור צפוי כנראה לחזור גם עם GOW הבא בהתחשב בלוחות הזמנים.
אני לא יודע איך נראה העתיד של סנטה מוניקה או איך נראה הצוות שלהם היום. הם חפשו דרך טוויטר ART DIRECTOR לעבוד על משחק חדש ב-2021 אבל מצד שני שנה אחרי הציוץ הזה ה-ART DIRECTOR המפורסם שלהם רפאל עזב כך שאולי זה היה אמור להיות מחליף? אני רק יודע שכמעט כל הכוח עבודה שלהם עבד על GOW:R עד סוף 2022, כך שמה שהם לא עושים עכשיו נכנס להפקה מלאה רק ב-2023.
באמת שקשה לי להעריך איך יראה הדור פס5 של סנטה מוניקה, אבל כל ה-PIPELINE שלהם נדפק ללא הכרה בגלל GOW:R. להתחיל לעבוד בכוח מלא בלעדית לפס5 רק בשנה השלישית של הקונסולה זה חסר תקדים, ואין לי עדין מושג מה יהיו ההשלכות של זה, אבל יהיו השלכות.
העובדה שכמה מקורות אמרו שהם עובדים על סוג של TLL ל-GOW:R די מפוצצת לי את המוח. ההסבר היחיד שיש לי הוא שקורי רצה לעשות משחק קטן יותר ולכן לא היה צריך את כל הצוות של GOW:R, אבל הוא כן דלל אותם מספיק שהם לא יכלו לעבור להפקה של GOW חדש אז הם נאלצו לעשות TLL במשך 2-3 שנים עד שהמשחק של קורי יצא. אני מקווה שאני טועה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים