נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי bling » 22 אוקטובר 2023, 10:20

אז עזוב אותך למה צריך בכלל דור הבא בוא נמשיך עם משחקי פס4 ב 60 פריימים עם רזולוציה גבוהה עד סוף חיינו.

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 22 אוקטובר 2023, 10:45

bling כתב:אז עזוב אותך למה צריך בכלל דור הבא בוא נמשיך עם משחקי פס4 ב 60 פריימים עם רזולוציה גבוהה עד סוף חיינו.


וRT ואפס זמני טעינה... שלפחות בעיניי - ענייני זמני הטעינה זה הכי משמעותי. לפתוח את המכשיר ותוך שניות כבר לשחק, ולא לראות אפילו מסך טעינה אחד במשך כל הדור הזה בערך - שינה משמעותית את החשק שלי לחזור לשחק ואת החוויה שלי.

אבל אתה גם מקצין סתם... ספיידרמן 2 לא היה אפשרי על הדור הקודם כפי שהוא, גם לא ראצ'ט ויש עוד משחקי צד ג' נהדרים, וברור שזה לא יימשך כל הדור.
אני רק מביא את הסיבות, שבעיניי מאוד הגיוניות - מדוע זה לוקח כל כך הרבה זמן הפעם, מעבר לקורונה, ואני בהחלט מעדיף את המצב הזה על פני מה שהיה בדור הקודם - מבחינת האיכות של המשחקים, וההיקף שלהם.
בדורות שלפני כן המצב היה לפעמים טוב יותר, אבל אי אפשר בשום אופן להשוות את זמני ועלויות הפיתוח, אז זו תהיה השוואה לא רצינית.
(וגם בדור הקודם מדובר בסכומים וזמנים אחרים לגמרי, ועדיין - ההשוואה לפחות מעט הוגנת יותר)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2023, 12:22

Laskin כתב:אני שוב אומר זאת - משחקים בדור הזה יאלצו לעשות את הבחירה בין RT לבין פירוט ממש מטורף, למעט במשחקי מסדרון שיוכלו באמת להפציץ ולהרשים.
וכן, AW2 לגמרי נחשב משחק מסדרון, לפחות ממה שראיתי ממנו.

אני לא מסכים עם הטענה הזאת, אבל נניח לרגע שהיא נכונה. המטרה של מפתחים זה לעשות משחק שנראה כמה שיותר טוב, לא לשים buzzwords כמו RT. אם RT היה עומד בדרך של המפתחים, אז הם לא יבחרו להשתמש ב-RT. אני לא יודע אם יש RT או לא בגרסת הקונסולה של AW2, אבל הוא נראה מטורף לגמרי בגרסת הפס5 אז זה משנה?

לדעתי ברוב המשחקים הגדולים יהיה RT, אולי יקח למפתחי קונסולה קצת זמן להסתגל אבל בסופו של יום זה כלי מטורף. אני יודע שרוב האנשים עדין רואים את זה בתור "אפקט" שזורקים על המשחק והוא משמיד ביצועים. אבל כשאתה מפתח למערכת סגורה עם מנוע שאתה בונה במיוחד, אפשר להשתמש ב-RT בהמון דרכים. ואגב UE5 סותר את זה לגמרי, כי בדמו מטריקס כל המערכת תאורה וההשתקפויות השתמשו ב-RT. בעצם 100% מההשתקפויות והתאורה הם דינאמים עם RT, אז אתה גם מקבל יופי של דור הבא והמפתח מקבל זמן פיתוח קצר יותר וחופש לעשות דברים דינאמים בעולם שבדור הפס4 היו סטאטים. נכון שכדי להוציא את זה לפועל יפה צריך כנראה 30FPS, אבל פאקינג שחררו כבר מה-60 בקונסולות בסיס.
Laskin כתב:אבל מן הסתם לא קיבלנו אותם בתחילת הדור הזה כי העלויות וזמני הפיתוח האלה פשוט פסיכיים

הזמני פיתוח ארוכים, אין ספק, אבל זאת לא הסיבה. כדי שזמן הפיתוח יהיה ארוך, צריך אשכרה לפתח משחק דור הבא. הבעיה לא הייתה שזמני הפיתוח ארוכים, הבעיה היא שעשו משחקי קרוס ג'ן במקום. אם GOW:R היה משחק דור הבא, הוא אולי היה יוצא שנתיים מאוחר יותר אבל הוא היה יוצא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2023, 12:31

Laskin כתב:ואני בהחלט מעדיף את המצב הזה על פני מה שהיה בדור הקודם - מבחינת האיכות של המשחקים, וההיקף שלהם.

יכלת להגיד את זה על השנה הראשונה, אבל עכשיו? כרגע אנחנו נמצאים ביחס לדור הקודם בשלב שבו המשחקי "phase 2" כבר יוצאים, משחקים ברמה של אנצ'רטד 4. האורדר בטמן והוויצ'ר 3 יצאו לפני שנה וחצי, אנצ'רטד 4 כבר יצא לפני חצי שנה באופן יחסי בדור הזה. באיזה יקום נראה לך שאנחנו במצב טוב יותר כשבדור הקודם כבר היינו אחרי איזה 5 משחקים מגדירי דור ובדור הזה אנחנו 3 שנים פנימה משחקים בספיידרמן שנראה דור קודם? לא רק שהמשחקים בדור הקודם היו כבר דור הבא על מלא בשלב הזה, גם היו לפחות לדעתי משחקים יותר מרגשים בתקופה הזאת, עם כל הכבוד לספיידרמן או פורצה כמובן. הוויצ'ר 3, בטמן ואנצ'רטד 4 הם "קצת" יותר מרגשים מהם אפילו אם נתעלם מכל נושא הדור הבא. המשחק היחיד שיצא בדור הזה שהוא ברמה שלהם זה GOW:R, והוא אפילו לא משחק מהדור הזה.

כלומר כן, בשיגור כשמשחקי פס4 היו יפים ומעפנים אז יש לך נקודה. אבל עכשיו? כשאנחנו אחרי הנקודה שיצאו בדור הקודם כבר מאסטרפיסים שסחטו את הקונסולה?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 22 אוקטובר 2023, 12:38

AW2 נראה מצוין, אבל כמה טוב יותר הוא נראה על הקונסולות מאשר TLOU2 למשל? לא בטוח שבהרבה, בקרוב נדע, בחלק מהמובנים כנראה שכן ואולי בחלק מהמובנים גם פחות טוב.

ונכון, GOW:R היה יכול אולי לצאת בחגים 2024 במקרה הטוב, או חגים 2025 במקרה היותר ריאלי, ולהראות דור הבא "על מלא", וזה היה דורש עבודה הרבה יותר קשה עם צוות שכולל את כל החברה כולה והיו ויתורים מבחינת הSCOPE להערכתי... וכמובן שזה היה אומר כנראה שזה המשחק היחידי שהיו מוציאים בדור הזה, כי הרי הם יאלצו לעשות מנוע חדש לפס6 ולהתחיל את כל העבודה שם מההתחלה, כדי לרצות את מי שחושב כמו בלינג. האם זה שווה את זה, רק כדי שנגיד "וואו" יותר פעמים? אני באמת לא חושב.

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 22 אוקטובר 2023, 12:49

DrKeo כתב:
Laskin כתב:ואני בהחלט מעדיף את המצב הזה על פני מה שהיה בדור הקודם - מבחינת האיכות של המשחקים, וההיקף שלהם.

יכלת להגיד את זה על השנה הראשונה, אבל עכשיו? כרגע אנחנו נמצאים ביחס לדור הקודם בשלב שבו המשחקי "phase 2" כבר יוצאים, משחקים ברמה של אנצ'רטד 4. האורדר בטמן והוויצ'ר 3 יצאו לפני שנה וחצי, אנצ'רטד 4 כבר יצא לפני חצי שנה באופן יחסי בדור הזה. באיזה יקום נראה לך שאנחנו במצב טוב יותר כשבדור הקודם כבר היינו אחרי איזה 5 משחקים מגדירי דור ובדור הזה אנחנו 3 שנים פנימה משחקים בספיידרמן שנראה דור קודם? לא רק שהמשחקים בדור הקודם היו כבר דור הבא על מלא בשלב הזה, גם היו לפחות לדעתי משחקים יותר מרגשים בתקופה הזאת, עם כל הכבוד לספיידרמן או פורצה כמובן. הוויצ'ר 3, בטמן ואנצ'רטד 4 הם "קצת" יותר מרגשים מהם אפילו אם נתעלם מכל נושא הדור הבא. המשחק היחיד שיצא בדור הזה שהוא ברמה שלהם זה GOW:R, והוא אפילו לא משחק מהדור הזה.

כלומר כן, בשיגור כשמשחקי פס4 היו יפים ומעפנים אז יש לך נקודה. אבל עכשיו? כשאנחנו אחרי הנקודה שיצאו בדור הקודם כבר מאסטרפיסים שסחטו את הקונסולה?


ברור, אבל לפתח את הוויצ'ר 3 לקח במקרה הטוב ביותר שנתיים פחות ממה שסביר להניח לוקח לפתח את הוויצ'ר 4... אז זה הגיוני לגמרי, בטח בצירוף הקורונה למשוואה, והעובדה שיש טכנולוגיות חדשות לגמרי שסביבן בונים עכשיו משחקים.
ולדעתי בדור הקודם רק ב-2017 התחילו לצאת משחקים שבאמת סחטו את המכשיר, עם הורייזון. ובעוד חודש וחצי יוצא אווטאר שגם כן די הולך לסחוט את המכשיר ודי בר השוואה להורייזון הראשון.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2023, 13:04

Laskin כתב:AW2 נראה מצוין, אבל כמה טוב יותר הוא נראה על הקונסולות מאשר TLOU2 למשל? לא בטוח שבהרבה, בקרוב נדע, בחלק מהמובנים כנראה שכן ואולי בחלק מהמובנים גם פחות טוב.

ונכון, GOW:R היה יכול אולי לצאת בחגים 2024 במקרה הטוב, או חגים 2025 במקרה היותר ריאלי, ולהראות דור הבא "על מלא", וזה היה דורש עבודה הרבה יותר קשה עם צוות שכולל את כל החברה כולה והיו ויתורים מבחינת הSCOPE להערכתי... וכמובן שזה היה אומר כנראה שזה המשחק היחידי שהיו מוציאים בדור הזה, כי הרי הם יאלצו לעשות מנוע חדש לפס6 ולהתחיל את כל העבודה שם מההתחלה, כדי לרצות את מי שחושב כמו בלינג. האם זה שווה את זה, רק כדי שנגיד "וואו" יותר פעמים? אני באמת לא חושב.

אתה טוען שלפתח משחק GOW ב-SCOPE קטן יותר היה לוקח 7 וחצי פאקינג שנים? לא אמרת שאתה חושב שסנטה מוניקה הולכת להוציא שני משחקים בדור הזה? לפי ההגיון של 7.5 שנים למשחק דור הבא אמיתי, אתה בעצם אומר שהצוות של GOW יוצא משחק רק ב-2030 וזה סותר את כל מה שאמרת עד עכשיו.

או שלוקח 7.5 שנים לעשות משחק דור הבא ו-GOW:R לא היה יוצא עד שנת 2059, או שמתקתקים משחק ב-4 שנים ואז מצליחים להוציא עוד 2 משחקים בדור הזה. אבל זה או זה, או זה, אתה לא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

ביננו, אף אחד לא היה עובד על GOW:R במשך 7 שנים. רוב הסיכויים שאם הוא היה מכוון לדור הבא על מלא, היינו כבר מקבלים אותו באיזה מרץ 2024, עוד חצי שנה, אחרי 6 שנים שלמות של פיתוח.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2023, 13:05

Laskin כתב:
ברור, אבל לפתח את הוויצ'ר 3 לקח במקרה הטוב ביותר שנתיים פחות ממה שסביר להניח לוקח לפתח את הוויצ'ר 4... אז זה הגיוני לגמרי, בטח בצירוף הקורונה למשוואה, והעובדה שיש טכנולוגיות חדשות לגמרי שסביבן בונים עכשיו משחקים.
ולדעתי בדור הקודם רק ב-2017 התחילו לצאת משחקים שבאמת סחטו את המכשיר, עם הורייזון. ובעוד חודש וחצי יוצא אווטאר שגם כן די הולך לסחוט את המכשיר ודי בר השוואה להורייזון הראשון.

הבעיה היא לא שלפתח את הוויצ'ר 4 לוקח יותר זמן מהוויצ'ר 3 (כלומר, זאת בעיה אבל מאוד חלקית), הבעיה היא שחברות עבדו על משחקי קרוס ג'ן ובזבזו לכולנו את הזמן. סנטה מוניקה התחילה לעבוד על הדור הבא רק בתחילת 2023. המשחק דור הבא הראשון שלהם לא יצא בסוף הדור כי לוקח הרבה זמן לפתח אותו, הוא יצא בסוף הדור כי הם עשו משחק קרוס ג'ן והם התחילו לעבוד על הדור הבא רק באמצע הדור.

אם זמן הפיתוח היה הבעיה, היית מתחיל לקבל שטף של משחקי דור הבא אמיתיים אחרי שנתיים. אבל אנחנו כבר 3 שנים פנימה ועדין נאבקים. ומי שמוציא עכשיו משחקי דור הבא על מלא כמו רמדי עושה את זה כי כשהם סיימו לעבוד על קונטרול ב-2019, הם לא התחילו לפתח משחק קרוס ג'ן אלה התחילו לעבוד על משחק דור הבא. כן, לקח להם 4 שנים להוציא את AW2, אבל אם לא עושים משחק קרוס ג'ן באמצע הוא אשכרה יצא בלו"ז הגיוני ולא ב-2026.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 22 אוקטובר 2023, 15:32

קונטרול כבר היה עם RT כשיצא, הם היו יותר מוכנים :)
וגם מדובר במשחק יחסית קטן, כשמשווים אותו למשהו כמו GoW או ספיידרמן, ובמקרה של שניהם מדובר בהמשך ישיר עם עולם שלם שאפשר לומר היה מוכן להם והם רצו להשתמש בו, זה סופר הגיוני עבור שני אלו ספציפית - להמשיך עם אותו מנוע ואסטס.
לגבי GoW אני חושב שהזמן שהיה לוקח להם לפתח מנוע חדש היה פשוט שם אותם על ״הולד״ של לפחות שנה וחצי, בנוסף לעובדה שלעשות הכל מהתחלה במנוע חדש וברמה של ״הדור הבא על מלא״ היה לוקח עוד שנתיים נוספות. ומה שאני חושב ומקווה שהם עשו, זה להתפצל לצוות קטן שעובד על המנוע והמשחק של קורי, בזמן שהצוות הגדול ממשיך עם רגנארוק, בדומה למה שאני מקווה שגם אינסומניאק עושים עם וולברין, למרות שאצלם גם ככה יש כמה וכמה צוותים אז המצב מעט שונה. וגם אני מנחש שזה מה שעשו עפ הוויצ׳ר, צוות קטן עובד ולומד את מה שאפשר לעשות עם אנריל 5, בזמן שהשאר ממשיכים עבודה על סייברפאנק, ולאט לאט מצטרפים לצוות הקטן עוד ועוד מפתחים עד שהוא הופך להיות הפרויקט העיקרי.
ואני שוב אומר זאת, לדעתי GoW הבא לא הולך להיות 50 שעות ואולי גם לא 30. והוא יצא בדור הזה, בנוסף למשחק של קורי. יש דיבורים על זה שהוא יהיה סוג-של TLL, אולי הוא יעבוד על המנוע של המשחק שקורי עובד עליו. עכשיו כשספין שרמן סוף סוף יצא - סוני יכולים לדבר על התכניות הלאה, יש לי תקוות גדולות מאוד לSoP הבא ולVGA הקרוב.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2023, 16:28

נראה שהולכים כרגע פיטורין ב-Visual Arts בסוני שעשו את TLOU1 רימייק, המספרים לא ממש ברורים, רק יש כמה עובדים שפרסו בלינקדאין שלהם שהם פוטרו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2023, 16:36

Laskin כתב:קונטרול כבר היה עם RT כשיצא, הם היו יותר מוכנים :)
וגם מדובר במשחק יחסית קטן, כשמשווים אותו למשהו כמו GoW או ספיידרמן, ובמקרה של שניהם מדובר בהמשך ישיר עם עולם שלם שאפשר לומר היה מוכן להם והם רצו להשתמש בו, זה סופר הגיוני עבור שני אלו ספציפית - להמשיך עם אותו מנוע ואסטס.
לגבי GoW אני חושב שהזמן שהיה לוקח להם לפתח מנוע חדש היה פשוט שם אותם על ״הולד״ של לפחות שנה וחצי, בנוסף לעובדה שלעשות הכל מהתחלה במנוע חדש וברמה של ״הדור הבא על מלא״ היה לוקח עוד שנתיים נוספות. ומה שאני חושב ומקווה שהם עשו, זה להתפצל לצוות קטן שעובד על המנוע והמשחק של קורי, בזמן שהצוות הגדול ממשיך עם רגנארוק, בדומה למה שאני מקווה שגם אינסומניאק עושים עם וולברין, למרות שאצלם גם ככה יש כמה וכמה צוותים אז המצב מעט שונה. וגם אני מנחש שזה מה שעשו עפ הוויצ׳ר, צוות קטן עובד ולומד את מה שאפשר לעשות עם אנריל 5, בזמן שהשאר ממשיכים עבודה על סייברפאנק, ולאט לאט מצטרפים לצוות הקטן עוד ועוד מפתחים עד שהוא הופך להיות הפרויקט העיקרי.
ואני שוב אומר זאת, לדעתי GoW הבא לא הולך להיות 50 שעות ואולי גם לא 30. והוא יצא בדור הזה, בנוסף למשחק של קורי. יש דיבורים על זה שהוא יהיה סוג-של TLL, אולי הוא יעבוד על המנוע של המשחק שקורי עובד עליו. עכשיו כשספין שרמן סוף סוף יצא - סוני יכולים לדבר על התכניות הלאה, יש לי תקוות גדולות מאוד לSoP הבא ולVGA הקרוב.

AW2 פשוט פותח מהיום הראשון לדור הבא. הם הרימו ב-4 שנים מנוע דור הבא ומשחק דור הבא שהוא המשחק הכי גדול שהם אי פעם עשו. אם GOW:R היה מפותח מהיום הראשון לדור הבא הוא היה כבר על סף יציאה עכשיו, אם לא יוצא כבר השנה. ואם לא אז היו צריכים להוריד ב-scope שלו, כי ה-scope היה דפוק מהיום הראשון ממילא.

תחשוב לרגע על מה שאתה אומר, אתה בעצם אומר שכל פיתוח של משחק דור הבא מתחיל ב6-7 שנים כי לפני שבכלל התחילו לפתח אותו הלכו 3.5 שנים והרי בדור הקודם פיתוח משחקים לקח בכיף 3-4 שנים. נשמע לך סביר? לי לא. כלומר, אתה חושב שהמשחק הבא של נוטידוג יצא רק ב-2027 הכי מוקדם? אני משער שלא, כי אין שום בסיס מאחורי זה.

בנוגע לוויצ'ר 4, הפיתוח המלא שלו התחיל ממש עכשיו, והעבודה על סייברפאנק הסתיימה רשמית. CDPR בדיוק דברו על זה ממש לפני שלושה שבועות. כלומר המעבר מסייברפאנק לוויצ'ר 4 התרחשה ממש באוגוסט-ספטמבר. אבל אתה יודע, יש הבדל קטן בין סנטה מוניקה ל-CDPR, סנטה מוניקה עם צוות אחד מאז ומתמיד ואני לפחות לא שמעתי שהם שוכרים אנשים בהמונים כדי להכפיל את הכוח פיתוח. ו-CDPR? הם יותר מ-1000 מפתחים, גדולים פי 5 מסנטה מוניקה, ועובדים על 4-5 משחקים במקביל.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 22 אוקטובר 2023, 16:53

לא כל משחק, אלא כל משחק AAA עצום בסקופ שלו, שהתחיל פיתוח ב-2018 לפני שהיו כלים נורמליים, ובערך בזמן שהוצג לראשונה RT במחשב בלבד בכרטיס הראשון שהיה בו דבר כזה ושל Nvidia בכלל. אני טוען שב-2018 היו צריכים ליצור בעצמם כלים כאלה וזה היה פשוט שם את הפרויקט על הולד, וזה היה זמן שהולך לפח, במקום זה הם מיד המשיכו לעבוד עם מה שיש להם על משחק המשך ענק, בזמן שצוות קטן, אולי זה של הפרויקט של קורי - עובד על המנוע החדש עם פרויקט קטן יותר. זה נראה לי סופר הגיוני.

לגבי הוויצ׳ר 4 כמו שכתבתי אני מעריך שיש צוות קטן שלומד את UE5 כבר הרבה זמן, ומתאים אותו לצרכים שלהם, הם הרי הכריזו לפני די הרבה זמן שהמשחק הבא שלהם יעבוד עליו וזה לא הגיע מהאוויר או מניחושים שהם יסתדרו איכשהו. צוות מסויים ״שיחק״ איתו זמן מה.
מה שהכריזו לא מזמן זה שהם התחילו להעביר את כל העובדים של סייברפאנק לעבוד עליו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2023, 17:18

Laskin כתב:לא כל משחק, אלא כל משחק AAA עצום בסקופ שלו, שהתחיל פיתוח ב-2018 לפני שהיו כלים נורמליים, ובערך בזמן שהוצג לראשונה RT במחשב בלבד בכרטיס הראשון שהיה בו דבר כזה ושל Nvidia בכלל. אני טוען שב-2018 היו צריכים ליצור בעצמם כלים כאלה וזה היה פשוט שם את הפרויקט על הולד, וזה היה זמן שהולך לפח, במקום זה הם מיד המשיכו לעבוד עם מה שיש להם על משחק המשך ענק, בזמן שצוות קטן, אולי זה של הפרויקט של קורי - עובד על המנוע החדש עם פרויקט קטן יותר. זה נראה לי סופר הגיוני.

לא צריך הולד, כבר ב-2018 היו להם ערכות פיתוח של הפס5 וב-2019 גישה לערכות עם RT. בדיוק כמו שלא שמו כלום בהולד ב-2013 כשהתחילו לפתח את GOW 2018, כך גם לא היו צריכים לשים כלום בהולד ב-2018 כשהתחילו לפתח את GOW:R. הצוות של אנצ'רטד 4 לא שם את החיים בהולד, וכך גם לא הצוות של אלן ווייק 2 או הוויצ'ר 3 או בטמן ארקאם נייט (שהיה לו אגב מחזור פיתוח מאוד דומה, גם התחיל שנתיים לפני היציאה של הפס4).

מדובר במחזור פיתוח סטנדרטי לגמרי למשחק דור הבא, שנתיים לפני השיגור מצוות צד א' שיש לו 100% גישה לכל דבר בפס5 זה הכי קלאסי שיש ומשהו שהיה בכל דור. כדי ש-GOW:R יהיה משחק דור הבא סנטה מוניקה פשוט היו צריכים להחליט שהם עושים משחק דור הבא. אין שום סיבה ביקום שיקח להם 7.5 שנים לפתח משחק דור הבא אלה אם קורה שם קלאסטר-פאק ענקי.

Laskin כתב:לגבי הוויצ׳ר 4 כמו שכתבתי אני מעריך שיש צוות קטן שלומד את UE5 כבר הרבה זמן, ומתאים אותו לצרכים שלהם, הם הרי הכריזו לפני די הרבה זמן שהמשחק הבא שלהם יעבוד עליו וזה לא הגיע מהאוויר או מניחושים שהם יסתדרו איכשהו. צוות מסויים ״שיחק״ איתו זמן מה.
מה שהכריזו לא מזמן זה שהם התחילו להעביר את כל העובדים של סייברפאנק לעבוד עליו.

לא צריך לנחש ניחושים לגבי הוויצ'ר 4 כי יש נתונים רשמיים מCDPR. על פי CDPR באוגוסט עבדו על הוויצ'ר 4 260 עובדים ועל פאנטום ליברטי 300 עובדים. בספטמבר CDPR זנחו את סייברפאנק חוץ מאשר פאטצ'ים קלים ורוב 300 העובדים עוברים לצוות של הוויצ'ר 4. לסנטה מוניקה אין 260 אנשים לשים על פרוייקט מקביל, זה פחות או יותר כל הצוות פיתוח שיש להם. לפי מה שאני יודע לפחות אין להם בכלל צוות שני, לכל היותר יש לקורי איזה strike team קטן. וגם זה לא בדיוק נכון כי קורי לגמרי היה עם תפקיד משמעותי בGOW:R, הוא פשוט לקח צעד לאחור. אני גם יודע שהם חפשו ART DIRECTOR למשחק לא מוכרז ב-2021, כלומר גם אם קורי עבד על משהו עם strike team הוא אפילו לא בנה את הצוות הזה עד בערך שנה וקצת לפני ש-GOW:R יצא.

הרי השמועות הן שסנטה מוניקה עושה TLL. למה הם עושים את זה? בדרך כלל כדי לתת לעובדים שיש להם פחות מה לעשות ב-Pre-production של המשחק הבא מה לעשות. אם קורי כבר עשה את כל העבודת רגליים למשחק הבא שלהם, למה הם עושים TLL?

לדעתי הצוות של קורי עדין בהפקה מוקדמת, הוא שאב X אנשים מהצוות של GOW:R בזמן ששאר האנשים עדין עובדים על TLL של GOW. לאט לאט קורי ישאב עוד אנשים. אבל אפילו אם הצוות של קורי נפרד, הם לא בנו את הטכנולוגיה של GOW הבא, הם כנראה בקושי התחילו לעבוד עד 2021 ואם הם צוות קטן אז אין להם את המשאבים לבנות את אחד ממנועי ה-AAA הכי גדולים בתעשיה.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Trainee
הודעות: 228
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Hypno » 22 אוקטובר 2023, 21:02

אם הייתי צריך לנחש, אז bling בטח גם לא התרשם והתלהב מ minecraft rtx.

הגיע הזמן להפנים שעד כה הערכתם קפיצה דורית/ניצול חומרה/וואו טכנולוגי בפריזמה מאוד צרה. הדור החדש הזה מעמת אותכם עם ההבנה הזו.
להמשיך להגיד שאין קפיצה ניכרת בספיידי 2 או שמדובר בפס4 פרו פלוס זו גניבת הדעת.

אפשר לטעון שאם ניצול החומרה היה מוקדש להיבטים אחרים אז עבור העין שלכם הייתם מתרשמים יותר והייתם מקבלים את האפקט שרציתם.
אבל להגיד שהמשחקים לא מנצלים את חומרת הדור החדשה זה קשקוש בלבוש.
כמו להגיד דברים כמו שמשחק דור חדש במצב 60FPS לא מדגים קפיצה ניכרת ממשחקי הדור הקודם.

מבחינה אישית, זה מצחיק אותי שדווקא בדור שמביא איתו אלמנטים תקדימיים שמשפיעים באופן מובהק על החוויה של השחקן, על משחקיות ועל 'בימוי' משחקים - זה הדור שאתם בוחרים לסקול. כי לא זרקו מספיק פוליגונים על המסך או לא-יודע-מה שנמצא בפריזמה הצרה שלכם.
כשיעשו סקירה היסטורית של קונסולות - אחד מקווי פרשת המים יהיה 'לפני ואחרי SSD' וזה בא לידי ביטוי מהמשחקים הראשונים בדור. ו'על הדרך' גם קיבלנו טכניקת וטכנולוגיה גרפית מתקדמת וחלוצית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2023, 23:00

Hypno כתב:להמשיך להגיד שאין קפיצה ניכרת בספיידי 2 או שמדובר בפס4 פרו פלוס זו גניבת הדעת.

אני חושב שאתה אומר את זה ב-bad faith, כי אמרנו באופן ברור שיש קפיצה דורית מבחינת מה שהם עשו עם ה-SSD, אבל מבחינה גרפית צריך תמונות side by side כדי לדעת אם מדובר בספיידרמן 1 או 2. התלונה היא נטו גרפית בעניין הדורי. אפשר להגיד ש-X במשחק הוא מצויין ו-Y במשחק הוא לא טוב במיוחד. שני הדברים יכולים להתקיים בו בזמן.

Hypno כתב:מבחינה אישית, זה מצחיק אותי שדווקא בדור שמביא איתו אלמנטים תקדימיים שמשפיעים באופן מובהק על החוויה של השחקן, על משחקיות ועל 'בימוי' משחקים - זה הדור שאתם בוחרים לסקול. כי לא זרקו מספיק פוליגונים על המסך או לא-יודע-מה שנמצא בפריזמה הצרה שלכם.
כשיעשו סקירה היסטורית של קונסולות - אחד מקווי פרשת המים יהיה 'לפני ואחרי SSD' וזה בא לידי ביטוי מהמשחקים הראשונים בדור. ו'על הדרך' גם קיבלנו טכניקת וטכנולוגיה גרפית מתקדמת וחלוצית.

תודה על השיעור הטכני. ברור ש-SSD הוא GAME CHANGER, אבל גרפית ספיידרמן נשען על טכנולוגיות פס4 בהגדרות גבוהות יותר, לא טכנולוגיות של הדור הבא. יש לך X10 יותר כוח GPU ומעבד ואינסומניאק משתמשים בטכנולוגיות תאורה מימי HL2 ומבחינת מעבד הוסיפו קצת הולכי רגל ומכוניות. הוא פשוט לא נראה כמו משחק דור הבא חוץ מאשר ה-RT שנראה כמובן נהדר אבל אפקט RT בודד לא בדיוק משנה לוק של משחק מקצה לקצה. גרסת PC של משחק פס4 (גרפית קאז, גרפית, אל תענה על זה בעזרת המילה SSD) היא לא מה שאנחנו מחפשים ב-2023. DEAD RISING היה נורא מגניב 10 חודשים לתוך הדור של ה-360, אבל 3 שנים לתוך הדור כבר לא ממש.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 23 אוקטובר 2023, 10:22

לגבי GOW - כבר דיברנו על זה, והיו דברים שלא נכנסו למשחק של 2018 שעשו בהם שימוש בראגנארוק, היה גם את העולם המרכזי, הם פשוט המשיכו עבודה... גם ספיידרמן דומה בקטע שיש כבר את העיר, פשוט הוסיפו עוד עיר צמודה. זה שהם קיבלו ערכות פיתוח לא אומר שמיד מתחילים בעבודה והמשחק ממשיך, זה בהחלט שם דברים בהולד, צריך ללמוד את ערכות הפיתוח, צריך להבין מה עושים עם הRT, ואם רוצים לבנות סביב זה משחק - זה אומר ליצור כלים חדשים, מנוע חדש... זה לוקח זמן. הרבה זמן.

לגבי הוויצ'ר 4 - אז אם עבדו עליו 260 אנשים באוגוסט, כמה עבדו עליו באוגוסט שלפניו, וזה שלפניו? סביר להניח שלא רק התחילו את הפיתוח באוגוסט, סביר להניח שיש צוות קטן בהרבה מ-260 עובדים שעבד עליו בPRE PRODUCTION כבר לפני כמה שנים, ואחר כך צוות קצת פחות קטן שהתחילו להתנסות בUE5 לפני שהוא יצא רשמית, והתחילו להכין לעצמם את מה שצריך כדי שהם יבצעו את ההחלטה הסופר דרמטית של לנטוש לחלוטין את הRED ENGINE המדהים, שהגיעו איתו לרמה פסיכית עכשיו עם הPT הכי מרשים אי פעם. אז גם סנטה מוניקה, בהחלט יכול להיות שב-2019 היה צוות קטן שהתחיל לעבוד במקביל על מנוע חדש למשחק הקטן יותר של קורי, שלאט לאט גדל.
אם הם עושים TLL (אנחנו לא יודעים עדיין, סביר להניח שנדע בVGA) אז כנראה הם בונים על גבי המנוע הקיים, כמו שגרילה עשתה עם הDLC האחרון של הורייזון שהיה בלעדי לPS5, ולוקחים אותו צעד קדימה. אולי הTLL הזה יהיה חצי-צעד קדימה והמשחק של קורי צעד גדול קדימה. ויש מצב שזו התוצאה של מה שביצע הצוות השני במקביל לעבודה על ראגנארוק. יכול להיות באמת שבדור הזה כל מה שנקבל מסנטה מוניקה זה שני משחקים קטנים יחסית (סביר להניח שעדיין יהיו איזה 15 שעות כל אחד, זה "קטן" רק ביחס לGOW/R), אחד של קורי ואחד הGOW-TLL הזה עם אטריאוס. אבל נקבל עוד 2 משחקים מהם בבלעדיות לדור הזה כמו שחשבתי כל הזמן.

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 23 אוקטובר 2023, 10:45

חייב להגיד שאני קצת לא מבין את הטענה של "לבנות מנוע חדש", אף אחד לא בונה מנוע חדש מאפס כמעט, אלו פשוט שדרוגים אמיתיים על המנוע הקיים. גם ארקהאם נייט עשה שימוש באותו UE 3 מקוסטם של משחקי הארקהאם הקודמים, והוא הציג קפיצה גראפית אדירה תוך כדי שימוש בסטנדרטים החדשים של הדור כמו תנועה הרבה יותר מהירה, מעבר סימלס בין מקומות ומעבר סימלס בין גיימפלי לסצנות מעבר שהיו בזמן אמת ולא מוקלטות מראש כמו בדור הps3.
בכל מקרה ברור שהכל לוקח זמן, אבל אני לא חושב שבזמן שצוות טכני בסנטה מוניקה היה עובד על מערכת תאורה חדשה או אני לא יודע מה, אז כל שאר הצוות היה יושב ומחכה. ובנוסף לזה יש גם את הצד ההפוך - הזמן שלקח להם כדי לפצח את כל הסצנות האלה ואיך לעשות אותן על הps4 היה מתקזז.
בסוף כמו שקיאו אומר זה נטו עניין של החלטה בתחילת הפיתוח. כשהם עשו את GOW 2018 הם לא חיכו 3 שנים עד שהמנוע היה מוכן ורק אז התחילו לפתח את המשחק... כל הדברים קורים במקביל כשכבר בשלב הקונספט הראשוני אתה מחלק תקציב לכל אלמנט ואת התוצאה ואיך הכל מתחבר אתה רואה רק בסוף, כשהכל מוכן.
קורי בעצמו דיבר על זה בזמנו שהתפקיד העיקרי שלו כבמאי בזמן הפיתוח עצמו היה שיהיה לו את המשחק בראש כל הזמן ולהצליח לשכנע אנשים שהדברים יעבדו, כי על הכל עבדו במקביל ואף אחד לא יכל לראות תוצאות עד שלבים הרבה יותר מאוחרים. אבל כולם עדיין עבדו בזמן הזה.
GOW בלעדי היה לוקח כנראה יותר זמן, אבל זה לא שהיו צריכים להוציא את רוב סנטה מוניקה לחל"ת במשך שנים.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 23 אוקטובר 2023, 10:49

אין באמת דבר כזה בניית מנוע מחדש מאפס בימינו, זה פשוט דיבורי יחצ של מפתחות, כמעט כל מנוע היום מבוסס על קודבייס ישן. אפילו slipspace של היילו אינפיניט מבוסס בחלקו על המנוע של באנג'י. גם המנוע של COD מבוסס בחלקו (מניח שקטן מאוד מאוד בשלב הזה) על המנוע של Quake.
אני חושב ש-SSM קיבלו החלטה גרועה מאוד עם רגנארוק, וככל שעובר הזמן אני מבין שעם כמה שהמשחק היה מוצלח, והוא היה מאוד מוצלח, הוא עדיין השאיר קצת טעם מר של פספוס והחמצה, עם האירוע של רגנארוק שהיה הדוגמא הכי בולטת ומבאסת במשחק עצמו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוקטובר 2023, 11:01

Laskin כתב:לגבי GOW - כבר דיברנו על זה, והיו דברים שלא נכנסו למשחק של 2018 שעשו בהם שימוש בראגנארוק, היה גם את העולם המרכזי, הם פשוט המשיכו עבודה... גם ספיידרמן דומה בקטע שיש כבר את העיר, פשוט הוסיפו עוד עיר צמודה. זה שהם קיבלו ערכות פיתוח לא אומר שמיד מתחילים בעבודה והמשחק ממשיך, זה בהחלט שם דברים בהולד, צריך ללמוד את ערכות הפיתוח, צריך להבין מה עושים עם הRT, ואם רוצים לבנות סביב זה משחק - זה אומר ליצור כלים חדשים, מנוע חדש... זה לוקח זמן. הרבה זמן.

החפיפה בין GOW ל-GOW2018 מבחינת עולם היא אולי 5%. אבל כן, ברור שהם פשוט המשיכו עבודה, כל פעם שעושים משחק שני על אותו דור הוא פשוט המשך עבודה וזה מקל על עניינים. הם יכלו לעשות 1:1 אותו משחק דור הבא על מלא (למרות שאם היה להם המעבד וה-SSD, המשחק כנראה היה שונה לגמרי כי השאיפות היו משתנות, אבל זה כבר סיפור אחר) וזה היה כנראה מעלה להם קצת את התקציב והזמן עבודה, אבל להגיד שזה היה לוקח אקסטרה 3.5 זה מנותק לגמרי, רמדי ליטרלי בנתה בעצמה מנוע לדור הבא שהוא לגמרי ברמה של סנטה מוניקה ופיתחה את המשחק הכי גדול שהם אי פעם עשו ועל הדרך גם התחילו לעבוד על קונטרול 2 ומשחק GAAS ב-4 שנים. אז להעביר את GOW לדור הבא היה לוקח אקסטרה 3.5 שנים? מה שנקרה - בסדר :)

מנועים לא נבנים מאפס כל דור, לוקחים את המנוע דור קודם ומתחילים לבנות עליו אבני בניה חדשות. משפרים את הכלים, משנים מערכות וכו', אבל את HL אלכס בנו בכמעט אותם כלים כמו את HL2 למרות ההפרש 16 שנים בינהם. אני רק אזכיר לך שהארכיטקטורה של הפס4 והפס5 זהות. כנראה ש-24 שעות אחרי שהם קבלו את הערכת פיתוח של הפס5 המנוע והכלים שלהם כבר רצו עליה. SSD היה ידוע מיום ראשון, מה אפשר לעשות עם SSD ידוע כי אם אני יודע את זה, האנשים הטכנים של סנטה מוניקה יודעים. אז כן, כמו כל משחק יש זמן pre-production מסויים והצוות הטכני יעבוד וישפר את המנוע עד היום שהמשחק יוצא, אבל באיזה יקום לבנות משחק דור הבא מוסיף לפיתוח יותר מחצי דור?

Laskin כתב:לגבי הוויצ'ר 4 - אז אם עבדו עליו 260 אנשים באוגוסט, כמה עבדו עליו באוגוסט שלפניו, וזה שלפניו? סביר להניח שלא רק התחילו את הפיתוח באוגוסט, סביר להניח שיש צוות קטן בהרבה מ-260 עובדים שעבד עליו בPRE PRODUCTION כבר לפני כמה שנים, ואחר כך צוות קצת פחות קטן שהתחילו להתנסות בUE5 לפני שהוא יצא רשמית, והתחילו להכין לעצמם את מה שצריך כדי שהם יבצעו את ההחלטה הסופר דרמטית של לנטוש לחלוטין את הRED ENGINE המדהים, שהגיעו איתו לרמה פסיכית עכשיו עם הPT הכי מרשים אי פעם. אז גם סנטה מוניקה, בהחלט יכול להיות שב-2019 היה צוות קטן שהתחיל לעבוד במקביל על מנוע חדש למשחק הקטן יותר של קורי, שלאט לאט גדל.

אם הם עושים TLL (אנחנו לא יודעים עדיין, סביר להניח שנדע בVGA) אז כנראה הם בונים על גבי המנוע הקיים, כמו שגרילה עשתה עם הDLC האחרון של הורייזון שהיה בלעדי לPS5, ולוקחים אותו צעד קדימה. אולי הTLL הזה יהיה חצי-צעד קדימה והמשחק של קורי צעד גדול קדימה. ויש מצב שזו התוצאה של מה שביצע הצוות השני במקביל לעבודה על ראגנארוק.

באוגוסט קודם עבדו על הוויצ'ר כנראה פחות ובאוגוסט לפניו אף אחד כי הוא התחיל פיתוח לפני פחות משנתיים.

סנטה מוניקה התחילו לחפש art director רק ב-2021, את GOW:R סיימו ב-2022. זה אומר ש-PRE-PRODUCTION אמיתי (מעבר לקורי זורק רעיונות וכותב מסמכים) התחיל רק ב-2021. אני בטוח שיש בסנטה מוניקה אנשים שמשחקים בערכות פיתוח ועובדים על המנוע עוד מ-2018, אבל אם אתה חושב שהיה לקורי צוות טכני גדול לפני ש-GOW:R יצא אז לדעתי זה לא נכון בעליל.

אבל מה אני אגיד לך, בו נחכה ונראה. GOW:R נחשף שנתיים לפני שהוא יצא. GOW 2018 נחשף שנתיים לפני שהוא יצא. GOW 3 גם נחשף שנתיים לפני שהוא יצא. אנחנו ב-2023 ואם סנטה מוניקה לא חושפת כלום ב-VGA אז אני ממש בספק אם יהיה להם משהוא ל-2025 חוץ מאשר ה-TLL הזה ל-GOW:R. כל הpipeline של סנטה מוניקה נדחה בשנים בגלל GOW:R, להוציא משחק פס4 שנתיים אחרי שהפס5 יצאה זה חסר תקדים היסטורית (הרי כולם היו בשוק מ-GOW2 שיצא 4 חודשים אחרי שהפס3 שוגרה בארה"ב) ויהיו לזה השלכות, אפילו אם כמה אנשים אצל קורי שחקו קצת במנוע.

Laskin כתב: יכול להיות באמת שבדור הזה כל מה שנקבל מסנטה מוניקה זה שני משחקים קטנים יחסית (סביר להניח שעדיין יהיו איזה 15 שעות כל אחד, זה "קטן" רק ביחס לGOW/R), אחד של קורי ואחד הGOW-TLL הזה עם אטריאוס. אבל נקבל עוד 2 משחקים מהם בבלעדיות לדור הזה כמו שחשבתי כל הזמן.

מה זה "כמו שחשבתי"? זה מה שחשבת, שנקבל בדור הפס5 משחק פס4, הרחבה למשחק פס4 ומשחק AA? זה מה שחשבת שסנטה מוניקה תספק בדור הפס5? סנטה מוניקה עדין לא הגיעה לדור הפס5, ומהתאור שלך היא גם לא תגיע. סורי, זאת ממש נפילה מגדולתה אם ככה יראה הדור שלהם.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 23 אוקטובר 2023, 11:06

Uncle Pey'j כתב:אני חושב ש-SSM קיבלו החלטה גרועה מאוד עם רגנארוק, וככל שעובר הזמן אני מבין שעם כמה שהמשחק היה מוצלח, והוא היה מאוד מוצלח, הוא עדיין השאיר קצת טעם מר של פספוס והחמצה, עם האירוע של רגנארוק שהיה הדוגמא הכי בולטת ומבאסת במשחק עצמו.

מסכים מאוד וגם דיברנו כל זה באריכות בזמנו. אני חושב שזה היה משחק מצוין, אבל הבעיה שלו לא הייתה לדעתי ההחלטה לעשות משחק קרוס ג'ן, אלא ההחלטה לעשות רק שני משחקים במקום הטרילוגיה.
אנחנו יודעים כי הם אמרו שזו הייתה החלטה שנלקחה בזמן אמת עם ראגנרוק ולא התכנון המקורי, אבל הבעיה של המשחק היא שזה גם מורגש בו. יש שם קטעים פשוט אדירים שעוברים דרכם מהר מדי, ואז קטעים מפוספסים ומאכזבים שמגיעים אליהם מהר מדי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוקטובר 2023, 11:12

Stick כתב:מסכים מאוד וגם דיברנו כל זה באריכות בזמנו. אני חושב שזה היה משחק מצוין, אבל הבעיה שלו לא הייתה לדעתי ההחלטה לעשות משחק קרוס ג'ן, אלא ההחלטה לעשות רק שני משחקים במקום הטרילוגיה.
אנחנו יודעים כי הם אמרו שזו הייתה החלטה שנלקחה בזמן אמת עם ראגנרוק ולא התכנון המקורי, אבל הבעיה של המשחק היא שזה גם מורגש בו. יש שם קטעים פשוט אדירים שעוברים דרכם מהר מדי, ואז קטעים מפוספסים ומאכזבים שמגיעים אליהם מהר מדי.

אני חושב ששני הדברים הללו מזינים אחד את השני. העובדה שהם ניסו לסגור טרילוגיה במשחק בודד לא עשתה צדק לאקט האחרון של המשחק (בלשון המעטה). אבל ההחלטה הזאת גם גרמה למשחק להיות אסטרונומי בגודל ואני בטוח שהעובדה שהם עשו המשך ישיר על הפס4 תרם לזה. אם הם היו מפצלים את המשחקים, הם יכלו להביא SCOPE יותר קטן שהיה מקל על פיתוח משחק דור הבא על מלא.

ואגב אני חושב שהמשפט "SCOPE יותר קטן" מטעה, כי למרות שכנראה היו פחות שלבים ופחות תוכן, כנראה שדווקא האפיות של המשחק הייתה גדולה משמעותית. גם הריגוש של דור הבא היה מגביה את ההתרגשות של השחקן, וגם השילוב של הפוקוס של צוות הפיתוח במשחק קטן יותר ("קטן") והכוח של הפס5 יכלו להביא סופסוף ל-GOW החדש את ה-SCALE באירועים המתוסרטים והבוסים שכל כך חסר מאז GOW3.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 23 אוקטובר 2023, 11:12

כן, ההחלטה לעשות שני משחקים בפירוש פגעה בהם, אני רחוק מלהיות Narrative Designer, אבל היה ברור שהיה הרבה "אמצע" בסיפור שהם פשוט דילגו עליו וטסו ישר לרגנארוק. לצורך העניין, משחק קרוס-ג'ן שלא מכיל בתוכו את האירוע של רגנארוק כנראה היה מחליק יותר טוב בגרון כי אז רגנארוק לא היה מתבזבז על הפס4.
החלק המצחיק הוא שאותו סיפור צפוי כנראה לחזור גם עם GOW הבא בהתחשב בלוחות הזמנים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוקטובר 2023, 11:17

Uncle Pey'j כתב:כן, ההחלטה לעשות שני משחקים בפירוש פגעה בהם, אני רחוק מלהיות Narrative Designer, אבל היה ברור שהיה הרבה "אמצע" בסיפור שהם פשוט דילגו עליו וטסו ישר לרגנארוק. לצורך העניין, משחק קרוס-ג'ן שלא מכיל בתוכו את האירוע של רגנארוק כנראה היה מחליק יותר טוב בגרון כי אז רגנארוק לא היה מתבזבז על הפס4.
החלק המצחיק הוא שאותו סיפור צפוי כנראה לחזור גם עם GOW הבא בהתחשב בלוחות הזמנים.

אני לא יודע איך נראה העתיד של סנטה מוניקה או איך נראה הצוות שלהם היום. הם חפשו דרך טוויטר ART DIRECTOR לעבוד על משחק חדש ב-2021 אבל מצד שני שנה אחרי הציוץ הזה ה-ART DIRECTOR המפורסם שלהם רפאל עזב כך שאולי זה היה אמור להיות מחליף? אני רק יודע שכמעט כל הכוח עבודה שלהם עבד על GOW:R עד סוף 2022, כך שמה שהם לא עושים עכשיו נכנס להפקה מלאה רק ב-2023.

באמת שקשה לי להעריך איך יראה הדור פס5 של סנטה מוניקה, אבל כל ה-PIPELINE שלהם נדפק ללא הכרה בגלל GOW:R. להתחיל לעבוד בכוח מלא בלעדית לפס5 רק בשנה השלישית של הקונסולה זה חסר תקדים, ואין לי עדין מושג מה יהיו ההשלכות של זה, אבל יהיו השלכות.

העובדה שכמה מקורות אמרו שהם עובדים על סוג של TLL ל-GOW:R די מפוצצת לי את המוח. ההסבר היחיד שיש לי הוא שקורי רצה לעשות משחק קטן יותר ולכן לא היה צריך את כל הצוות של GOW:R, אבל הוא כן דלל אותם מספיק שהם לא יכלו לעבור להפקה של GOW חדש אז הם נאלצו לעשות TLL במשך 2-3 שנים עד שהמשחק של קורי יצא. אני מקווה שאני טועה.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 23 אוקטובר 2023, 11:25

יש בראגנרוק כל כך הרבה רעיונות ותמות שמתעסקים בהם עד שהמשחק חייב פשוט להמשיך קדימה ואז חוזרים אליהן בסוף בצורה מאוד חצי אפויה.
אני חושב שהיה להם את המבנה כבר בטרילוגייה המקורית וזה פשוט יושב בצורה מדהימה על המיתולוגיה הנורדית ומה שהם בנו במשחק הראשון. כל הקטעים על גורל והמלחמה הבלתי נמנעת וכל זה, זה מושלם למשחק אמצע כזה לקראת ראגנרוק האמיתי כמשחק בוס ראש אפי על הדור הבא... כמו GOW3.
כל מה שעשו בראגנרוק עם אחיות הגורל הנורדיות היה פשוט אדיר בעיניי, רק שזה היה חלק קטן במשחק כי היה חייב לרוץ קדימה ולהציג עוד דמויות ועוד אירועים ועוד סגירות. הם שמרו את ת'ור כאויב המרכזי למשחק הזה ובסוף הוא היה טוב אבל הם הבינו שבמשחק של ראגנרוק הוא לא יכול להיות האויב המרכזי, אז בנו לו איזה ארק צולע שכאילו משקף את קריטוס ואטראס כדי להצדיק את אודין כרע הגדול של המשחק.
זה ממש מפוספס, ושוב, בפני עצמו זה משחק מצוין ונהנתי ממנו מאוד, אבל כנראה לנצח נשאר בתחושה חמוצה של "מה היה קורה אם".

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 23 אוקטובר 2023, 11:31

DrKeo כתב:
Uncle Pey'j כתב:כן, ההחלטה לעשות שני משחקים בפירוש פגעה בהם, אני רחוק מלהיות Narrative Designer, אבל היה ברור שהיה הרבה "אמצע" בסיפור שהם פשוט דילגו עליו וטסו ישר לרגנארוק. לצורך העניין, משחק קרוס-ג'ן שלא מכיל בתוכו את האירוע של רגנארוק כנראה היה מחליק יותר טוב בגרון כי אז רגנארוק לא היה מתבזבז על הפס4.
החלק המצחיק הוא שאותו סיפור צפוי כנראה לחזור גם עם GOW הבא בהתחשב בלוחות הזמנים.

אני לא יודע איך נראה העתיד של סנטה מוניקה או איך נראה הצוות שלהם היום. הם חפשו דרך טוויטר ART DIRECTOR לעבוד על משחק חדש ב-2021 אבל מצד שני שנה אחרי הציוץ הזה ה-ART DIRECTOR המפורסם שלהם רפאל עזב כך שאולי זה היה אמור להיות מחליף? אני רק יודע שכמעט כל הכוח עבודה שלהם עבד על GOW:R עד סוף 2022, כך שמה שהם לא עושים עכשיו נכנס להפקה מלאה רק ב-2023.

באמת שקשה לי להעריך איך יראה הדור פס5 של סנטה מוניקה, אבל כל ה-PIPELINE שלהם נדפק ללא הכרה בגלל GOW:R. להתחיל לעבוד בכוח מלא בלעדית לפס5 רק בשנה השלישית של הקונסולה זה חסר תקדים, ואין לי עדין מושג מה יהיו ההשלכות של זה, אבל יהיו השלכות.

העובדה שכמה מקורות אמרו שהם עובדים על סוג של TLL ל-GOW:R די מפוצצת לי את המוח. ההסבר היחיד שיש לי הוא שקורי רצה לעשות משחק קטן יותר ולכן לא היה צריך את כל הצוות של GOW:R, אבל הוא כן דלל אותם מספיק שהם לא יכלו לעבור להפקה של GOW חדש אז הם נאלצו לעשות TLL במשך 2-3 שנים עד שהמשחק של קורי יצא. אני מקווה שאני טועה.


אני לא חושב שהמשחק של קורי בהכרח קטן, זה לא ממש ב-DNA של סנטה מוניקה לעשות משחקים קטנים, אני דווקא חושב שהם מעוניינים להשיק עוד מגה IP ומי יותר מתאים למשימה הזו מהבנאדם שהחזיר אותם לספוטלייט? אני כן חושב שקורי רצה לקחת כמה שנים כדי לעשות קונספט ו-pre prod כמו שצריך לפני שהוא לוקח אליו את רוב הצוות של SSM מרגנארוק.
אני גם ממש לא בטוח ש-SSM צריכים את רוב הצוות של רגנארוק כדי לעשות משהו בהיקף של TLL, הרי העבודה בשלב הזה היא בהיקף הרבה יותר קטן כי יש אסטים ויש מנוע בשל ומכניקות גיימפליי שלא צריך יותר מדי להתעסק איתן. אני גם מניח שאריק ויליאמס הוא הבמאי של הפרויקט הזה, ואחרי זה הוא בטח יתחיל עבודה על GOW במיתולוגיה חדשה, אז האמת שכן, בהחלט יש מצב ש-GOW הבא יהיה אקסקלוסיבי לפס6.. אני מקווה, אולי, כנראה :)


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 64 אורחים