bling כתב:רכישה (כנראה?) חכמה מבחינה עסקית אבל ממש מבאסת מבחינתי כשחקן וכחובב סוני. יש כל כך הרבה רכישות הרבה יותר מעניינות שאפשר היה לעשות בכסף הזה.
מה גם, שהם ממשיכים כמפתחת מולטיפלטפורם, זאת אומרת שזה אפילו לא יחזק במיוחד את הפלטפורמה של סוני אלא זה יותר נועד כעוד אפיק הכנסה בדרך להפיכת התעשייה לריכוזית הרבה יותר.
בקיצור, רכישה גדולה אולי מבחינת שם אבל לא מרגשת בעליל. סוני מעפנים, במקום להביא בכסף האלה רכישות שירגשו את הבייס שלהם (קאפקום, סקוור, רמדי. לא חסר) הם מוציאים אותו על מפתחת גנרית שאמורה לייצר לה להיטי live service. יאק.
אני מסכים עם קיאו שג'ים ראיין הוא אסון לסוני, כבר ההתנהלות שלו עם המולטי פלטפורם שממשיכים עמוק לתוך הדור של הפס5 בניגוד לכל דור של סוני אי פעם הוא סימן רע מאוד לבאות.
אני לא חושב שכרגע בימי האופוריה ניתן להעריך את הנזק שהוא גורם אבל כשהאבק ישקע לכולם יהיה ברור עד כמה הוא היה אסון לחברה.
idan כתב:לא הבנתי, אתה כבר יודע מהיום מה התגובה של סוני למהלך של מייקרוסופט מלפני שבועיים, שיהיה לו תוקף בגזרת השוטר הצבאי רק בעוד כמה שנים? (שיגמר ההסכם עם סוני ו COD יהפוך לבלעדי) נו בסדר, אז כל הכבוד. אני חושב אחרת ושזה לא בלתי סביר לחשוב שהם ירצו לפחות לנסות לתת פייט. זה יכול להיות SOCOM ויכול להיות קשקוש אחר, לא מבין מה כל זה רלוונטי.
ושוב, אני לא דיברתי על באנג'י בהקשר הזה.. זה שסוני רוצה מהם live service שזה במקרה בדיוק מה שבאנג'י עושים זה סבבה, אבל זה לא קשור למה שאמרתי.
DrKeo כתב:idan כתב:אבל לא אמרתי שזו תגובה לרכישה של אקטיווזין. ב"שוטר צבאי" לא התכוונתי לדסטני, הוא הרי לא כזה, אלא לאיזה משחק עתידי כלשהו. הרי אי אפשר לדמיין שהם יוותרו על הקהל COD שלהם, שמכניס כל כך הרבה כסף רק מהפלוס, בלי לפחות לנסות לעשות משהו.
סוני מחפשת שירותי live service, לא שוטרים צבאיים. באנג׳י מספקת לה את הפינה הזאת, של השירותים החיים. אני לא בטוח שהם יחפשו את הפינה של השוטרים הצבאיים, כלומר ממתי סוני מפתחת משחקים כתגובה למשחקים של מיקרוסופט? היא לא עשתה את זה מאז קילזון והנסיון ליצור ״היילו קילר״.
idan כתב:ממתי מייקרוסופט קונה את כל התעשייה? לא כל דבר אפשר ללמוד מההיסטוריה, אנחנו בטריטוריה חדשה. משחק כמו COD מייצר שינוי טקטוני ומחייב איזושהוא מענה. אופי התגובה המדוייק פחות משנה, הרי גם COD WARZONE או איך שקוראים לזה היום הוא live service, אבל כך או כך רוב הסיכויים שזה כנראה לא יהיה משהו שמדבר אלי. וזה לא שכל משחק live service רע בעיני, מאנסטר האנטר אחד האהובים עלי בדור האחרון, אבל איכשהו נראה לי שהם ילכו בכיוון קצת אחר בשביל לנסות להילחם על הקהל של COD.
Laskin כתב:אני חושב שב רכישה הזו יש לסוני עכשיו גם ״קלף מיקוח״ בעניין המולטיפלטפורם מגד מיקרוסופט… רוצים את דסטיני 3? תביאו את COD. אבל כל ה״מחוייבות למולטיפלטפורם״ שאנחנו שומעים כרגע מבאנג׳י/סוני ומאקטי/מייק זה סתם PR, בעוד 4 שנים הם יעבדו על פרוייקטים בבלעדיות (פלוס מחשב).
הסיבה היחידה שאני שמח על הרכישה הזו היא שמיקרוסופט פתחה פער אדיר עם הרכישה האחרונה ואני הייתי רוצה לראות את הכוחות כמה שיותר צמודים, אחרת אין תחרות.
אה, והעובדה שטנסנט לא רכשו אותם, זה תמיד משמח
Klayman כתב:לא יודע.. אם כבר אפשר ללמוד משהו מההיסטוריה בנוגע למקרה הזה, הוא שבאנג'י לא באמת מסתדרת עם אלה שהיא נקנית על ידיהם/חותמת איתם על הסכמים (מיקרוסופט+אקטיויז'ן). אז יש מצב שבאנג'י יהיו ''אולפן של סוני'' לכמה שנים ואז שוב ינסו לברוח לעצמאות.
bling כתב:פיל ספנסר נכס גם הרבה בזכות כיסים עמוקים שמייקרוסופט מוכנה לשפוך בדור הזה על גיימינג בניגוד לכל דור אחר בהיסטוריה (שלה או בכלל)
"קל" להיות נכס כשיש אפשרות לרכוש את המפיצות הכי גדולות ויקרות בעשרות מליארדים, למנכלים הקודמים של מייקרוסופט היה הרבה פחות עם מה לעבוד.
משהו ללא ספק השתנה בגישה של מייקרוסופט לגבי גיימינג והחשיבות שהיא מייחסת לו בשנתיים האחרונות, אם פעם זה היה בעיקר מוצר תדמית ויוקרה אבל יחסית נישתי מבחינתה (בערך כמו שטויוטה מייצרת רכב כמו היאריס GR או הסופרה) היום זה מבחינתה Pillar שהיא רואה בו חשיבות מרכזית לחברה, זה כבר לא שעשוע אלא לתפיסתם העתיד הבידורי שלנו והכסף הגדול שלה בעתיד, עם זה באו התקציבים ההזויים שמאפשרים את כל זה.
הרי תמיד אמרנו שאם מייקרוסופט באמת תרצה אז אין לה תחרות, מה שהתחיל מבחינתה כניסוי מעניין שבו היא בדקה את המים ונכנסה אליו עם קצות האצבעות בתקציב אפסי (בסטנדרטים שלה) הפך להיות הדבר הזה שעכשיו היא צוללת אליו עם כל הראש, אז היום הזה הגיע ומייקרוסופט באמת רוצה ולכן אין לה באמת תחרות.
bling כתב:זה קצת קשה לבודד את הגורמים לשינוי התפיסה הקיצוני של מייקרוספט, יכול להיות שפיל חלק מרכזי בזה אבל בשורה התחתונה הוא עובד עם תקציבי עתק שלא היו לאף מנכ״ל לעולם בתעשייה, נראה לי זה פחות חוכמה כשאתה בעמדה הזו. להזכירך הוואן עדיין כשלה בסופו של דבר, הפער מהפס4 בכל דור נחשב לתבוסה קשה וכן, מאטריק דפק אותם חזק אבל למרות צעדים טובים שלו את הספינה הזו הוא לא הצליח להציל.
שלא תבין אותי לא לא נכון, אני חושב שהוא מצויין ושהוא אכן עשה מהלכים מעולים, בעיקר הגיימפאס וכל שינוי הגישה שהביא איתו שיצאה מהאזור של ״מלחמת הקונסולות״ ועדיין, מעניין אותי לראות עד כמה היה מצליח עם התקציב של סוני ביחס למנכל אחר של מייקרוסופט שהיה מקבל יד חופשית מבחינה תקציבית כמו שהוא מקבל, פה מדובר באתגר הרבה יותר גדול…
Laskin כתב:אני לא מסכים שהרכישה של באנג'י היא טעות בהכרח, המשחק הבא שלהם יכול להיות גם ה"פורטנייט" הבא, אין לדעת, אבל מה שבטוח זה שהצוותים הקיימים של סוני לא יביאו את הפורטנייט הבא, הם ימשיכו להביא מכה גדולה כשהם יוצאים, אבל כל סטודיו כזה יביא את המכה הזו אחת ל-3-4 שנים בערך, חלקם אולי כל 5 שנים ויותר, מה קורה עם הכסף בין לבין? השירות החדש שיביאו אמור להביא הכנסות מסויימות, אבל גם הוצאות לא קטנות, וייקח זמן לבנות אותו, הם חייבים איזה משחק שיכניס להם הרבה כסף בכל חודש.
העניין שלי עם הרכישה זה שהיא נשמעת לי יקרה מאוד. יש מצב טוב שעד הרכישה של אקטיויז'ן הסכום שדובר עליו היה קטן יותר וברגע שראו באיזה צרות הם - המחיר עלה וסוני פשוט הלכו פה "על כל הקופה" והציעו הצעה גבוהה שתבטיח שלפחות יהיה להם צוות FPS+LIVE SERVICE מהשורה הראשונה.
Laskin כתב:אני לא מתכוון ספציפית להצלחה זהה לפורטנייט, זה יכול להגיע גם מאיזו מפתחת אינדי כמו שהיה עם רובלוקס או מיינקראפט וכד'.
אבל תכל'ס מתוך משחקי הAAA לפחות - דסטיני 2 הוא אחת ההצלחות היותר גדולות בתחום, וגם דסטיני הראשון היה הצלחה, כך שיש סבירות שגם המשחק הבא שלהם ימשיך את הקו הזה.
Laskin כתב:ברור שאם המשאבים הגדולים באמת ילכו לשם זה יהיה מבאס אבל אני לא חושב שזה באמת הכיוון - ללכת לשם בכל הכח. אני כן חושב שהם יקצו צוותים קטנים לזה, מה שיכול לעכב קצת פרוייקטים גדולים, אבל לא הרבה מעבר.
לגבי אינסומניאק - אני לא יודע אם הכיוון הוא באמת GAAS, אולי זה יותר בשביל מוד קו-אופ בספיידרמן 2? זה למשל יכול להיות משהו נפלא. גם חשבנו שרוקסטדי בדרך לGAAS אבל נראה שזה לא בדיוק הכיוון (עדיין לא ברור אבל לא נראה ככה בכלל).
This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
WA. Our talented multiplayer designers create awesome game team experiences, and you’ll be pivotal in bringing that creativity to life in a spectacular multiplayer game
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים