נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 12:37

Laskin כתב:התשובה היא כן - אני מעדיף משחק סופר מושקע על כל מה שהם כבר בנו והיה להם בתכניות מוכן ב-2022, ואז עוד משחק ב-2026, במקום שיהיה לי רק משחק אחד מהם בדור הזה, כמו שהיה בדור הקודם.
כמובן שבמקביל יש את המשחק של קורי, אבל זה צוות קטן, ולמרות זאת - יש מצב שנקבל אפילו 3 משחקים שלהם בדור הזה, שזה חלום, גם אם אחד הוא קרוס ג'ן :)

תסביר לי איך החשבון שלך עובד, איך עושים משחק GOW דור הבא על מלא ב-4 שנים שיצא ב-2026 אבל איכשהו זה בלתי אפשרי להוציא משחק GOW דור הבא אחרי ארבע שנים ההיום? אתה קצת סותר את עצמך, לוקח להם 6 שנים לעשות משחק דור הבא על מלא או 4?

ובקשר להעדפה שלך, במציאות קבלת אפס משחקי GOW על הפס5 כי עכשיו קבלת משחק פס4, ועד שתקבל משחק GOW ״על מלא״ לפס5 כבר תצא הפס6.

glass man כתב:נדב, אני חושב שכולנו יודעים שתקופת הקרוס ג'ן בין הפס5 לפס6 הולכת להיות ארוכה משמעותית אפילו יותר ממה שאנחנו חווים כרגע. אם כאן אנחנו 3 שנים לתוך דור הפס5 בלי לראות עדיין משחק אחד שמנצל את הפס5 (ועוד קיבלנו שמועות על פס5 פרו לפני שהיה משחק שמנצל את הפס5 הרגיל!) אז אתה יכול לצפות ליותר מזה במעבר בין הפס5 לפס6, משהו כמו 4 שנים של קרוס ג'ן.

אנחנו ללא ספק נראה אותם ממחזרים מנועים ונכסים במשחקים הבאים זו התקופה שהגענו אליה.

איזו סיבה יש להם מבחינתם לשדרג את הנכסים הגרפיים של הפס4 לרמה אמיתית נאיטיבית של פס5, שבאותו זמן הם יכלו להתחיל לעבוד על נכסים שתוכננו from ground up לפס5.

כאילו כל מה שאנחנו רואים בGOW תוכנן כך שהוא יראה הכי טוב על הפס4, העיצוב האמנותי של המיתולוגיה הנורדית, המכניקה עם הגרזן הכל נבנה ככה שהפס4 יצליח לסחוב את זה בגלל זה הוא כל כך פרמיטיבי באפשרויות שלו, איזה סיכוי היה שאחרי שהם דפקו כל כך הרבה עבודה על הפס4 הם פשוט יעשו ריימיק לכל הנכסים האלה לפס5?

אני מבין מה שאתה אומר שאפשר פשוט לשדרג הכל לרמת פס5, אבל זה עדיין עבודה רצינית ביותר ומה תהיה התוצאה של זה מבחינתם? הוצאה גדולה בהרבה עם כמה מליונים שנשארו על הפס4 ועד שהם ישדרגו לפס5 הם כבר יקנו את המשחק באיזה 25 דולר ב2024? כשאפשר כבר לקחת מהם מחיר מלא על הפס4? :)

אין לי מושג מה זה אומר בכלל, מה זה אומר שהגרזן או המיתולוגיה הנורדית נראים הכי טוב על הפס4? כך או כך בונים את רובם מחדש לGOW:R, הגרזן הוא לא אותו מודל של גרזן, קרייטוס הוא לא אותו מודל של קרייטוס, רוב האזורים הם חדשים לגמרי וגם הישנים עברו רימייק טוטאלי להראות כמו בחורף וכו׳. האוייבים חדשים, האנימציות חדשות, רוב מה שתראה במשחק חדש. זאת לא חבילת הרחבה, זה משחק גדול שעבדו עליו 4 שנים. הוא פשוט נראה כמו חבילת הרחבה כי הוא רץ על אותו מנוע ועל אותה קונסולה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 12:42

בקלות - ב-2018 לא היו כלים והיה צריך *לייצר אותם* וכעת הם די מוכנים וזמינים, אם יבחרו ללכת על UE5, למשל, או שאולי הצוות של קורי בינתיים עבד על משהו כזה ויוכלו להשתמש בכלים שלו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 12:44

Laskin כתב:בקלות - ב-2018 לא היו כלים והיה צריך *לייצר אותם* וכעת הם די מוכנים וזמינים, אם יבחרו ללכת על UE5, למשל, או שאולי הצוות של קורי בינתיים עבד על משהו כזה ויוכלו להשתמש בכלים שלו.

UE5? איזה כלים? סנטה מוניקה בונה את הכלים של עצמה, הם לא משתמשים ב-UE5. הם יצטרכו מתישהו לבנות את הכלים האלה. אין פה קסם, מתישהו צריך לשדרג את המנוע שלך ולהתחיל להתרגל לעבוד עם הדור החדש. אם הם לא בנו את הכלים ב-2019, הם יצטרכו לבנות אותם ב-2023. שום דבר לא נחסך פה, רק נדחה. הם אפילו לא יכולים להגיד שהם למדו משהו על הפס5 כי יש לה ארכיטקטורה זהה לפס4. זה לא כמו נוטידוג עם TLOU רימאסטר שלמדו את הפס4 והמירו אליה את המנוע, המנוע של GOW רץ על הפס5 תוך כמה שעות של עבודה, זאת אותה ארכיטקטורה.

לסנטה מוניקה עדין אין שמץ מהחיים שלהם על איך לבנות מנוע הזרמה לSSD או איך לנצל את ה-CPU החדש או איך לבנות RT יעיל, כי אין אף אחד מהדברים האלה ב-GOW:R. הם ליטרלי מתחילים ב-2023 מהנקודה שהם היו אמורים להיות בה ב-2019.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 12:51

א. הרבה מאוד צוותים שהיו עובדים על משחקים במנועים שלהם עוברים כעת לUE5... יש הרבה דוגמאות לזה בתעשייה, בין אם זה סקוור או CD PROJEKT - זה כיוון ברור.
ב. אתה מתעלם מהצוות של קורי שמאז 2018 עובד על משחק לדור הבא, לפי השמועות... אותה חברה, צוות קטן יותר, סיכוי מאוד גדול שזה הכיוון, אם לא הולכים על UE5

Stick
Veteran
הודעות: 4760
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 24 אוקטובר 2022, 12:55

אני חושב שאנחנו רואים שSM בכל מקרה לא מפתחת משחקים בצורה 'לינארית' כזאת. GOW 2018 היה ריבוט, עם כלים חדשים, מנוע חדש, מערכות חדשות, סיפור חדש, ללור חדש, אפשר להמשיך ככה שעות... והוא לקח 5 שנות פיתוח. GOW ראגנרוק נבנה ישירות על הדברים האלו ולקח (כמעט) 5 שנות פיתוח.
אנחנו מניחים שזה בגלל שבGOW 2018 הדגש בפיתוח היה על הראשוניות, בעוד שבראגנרוק הדגש הוא על גיוון, בוסים מלאים כל כמה רגעים, דברים כאלו.
כלומר, אי אפשר להגיד שSM לא יכלו להוציא משחק בלעדי לPS5 ב2022, גג עד אמצע 2023. עובדה שהם עשו כבר ריבוט מוחלט ומשחק ראשון על הקונסולה ב5 שנים.
אבל גם אי אפשר להגיד שהסקופ של המשחק, הגיוון שבו, מספר הסט פיסז או הבוסים, בטח גם ניואנסים של מערכת הקרב שנגלה בהמשך, הכל היה כנראה פחות מפותח מאשר ברגנארוק. יותר שונה מ2018 מן הסתם, ועושה דברים שראגנרוק לא יכול לעשות מן הסתם, אבל SM מראה לנו שמעגל הפיתוח שלה עובד בצורה מסוימת.

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 13:04

הראשון (2018) היה במשבר פיתוחי לא קטן שבזבז להם בערך שנה, והשני פותח בקורונה והתעכב משמעותית בגללה, ובגלל ענייני השחקן וכו׳, הם מציינים את הבעיות בהפקה בזמן הקורונה בסרטון מאחורי הקלעים שיצא שבוע שעבר (שלא צפיתי בכולו אבל הקטע הזה כן).
הכלים שהיו צריכים ליצור מאפס עבור הדור הבא היו לוקחים הרבה יותר זמן מהכלים שעשו למשחק של 2018, כל עניין הRT והSSD זה דברים שלא היו קיימים ולך תדע איך היו מסתבכים עם זה הפעם, זה היה חתיכת הימור ב-2018 ללכת על זה עם צוות כל כך גדול, וסיכוי סביר אוד שהיה גורם לדחייה גם של שנתיים שלמות, מה שאומר שוב - משחק אחד בכל הדור הזה מהצוות הזה, ובגלל שהיו מייצרים את הכלים האלה מוקדם כל כך (דבר שאף אחד לא עשה בתעשייה, להזכירכם, מלבד אפיק עם אנריל) - סביר הניח שגם לא היה הרבה הרבה יותר מרשים, ושאספקטים ״הדור הבא״ שלו היו מזורזים ו/או חצי אפויים.

וכמובן, שיש גם את אופציה שכל הכוכבים היו מתיישרים והכל היה מצליח להם חלק לגמרי ובלי בעיות, ואז אתה צודק… רק תזכיר לי כמה פעמים זה קורה בתעשייה, בימנו? ואיך תכנוני הזמן עבדו להם בפעמיים הקודמות? :)
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 24 אוקטובר 2022, 13:06, נערך 2 פעמים בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 24 אוקטובר 2022, 13:04

נדב: אתה מתמקד בקטע הגרפי נטו. אני מתכוון למכניקת הקרב עצמה היא לחלוטין בנויה סביב הPS4. זה לא באמת שסנטה מוניקה אמרו "וואו יש לנו חזון לשים את GOW עם גרזן ובמיתולוגיה הנורדית" ואז התחילו להתאים את החזון הזה לפס4. אלא הפוך. הם בחנו מה הפס4 יכול לעשות ואז התחילו לחשוב על מכניקות שסובבות אותו ומנצלות אותו הכי טוב.

כמו כל משחק ever. :) כל הנכסים הגרפים שהם הולכים למחזר (בוא, לא הכל חדש אפילו שזה משחק חדש שנינו יודעים את זה) נבנו ככה שהם יראו הכי טוב ברזולוציה שהPS4 מכוון אליה. רגנארוק צועק PS4 בכל איבריו, ואין טעם להכניס שינוים ענקיים במנוע ככה שהוא ינצל את הפס5 באמת אם גם ככה במשחק הבא הם מתכננים לזרוק את הדמויות האלה לפח ולהתחיל מחדש.

יש סיבה למה מאס אפקט ו99.9% מהטרילוגיות בגיימינג טרחו לצאת על אותה פלטפורמה שהקודמים יצאו אליה, אם אתה לא איזה קוג'ימה או נוטי דוג מי יתן לך להפסיד את כל הכסף הזה של הדור הקודם. (ובואו אפילו קוג'ימה הגדול הוציא את MGS-3-2) (MGS4-5 ) על אותן פלטפורמות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 13:06

Laskin כתב:א. הרבה מאוד צוותים שהיו עובדים על משחקים במנועים שלהם עוברים כעת לUE5... יש הרבה דוגמאות לזה בתעשייה, בין אם זה סקוור או CD PROJEKT - זה כיוון ברור.
ב. אתה מתעלם מהצוות של קורי שמאז 2018 עובד על משחק לדור הבא, לפי השמועות... אותה חברה, צוות קטן יותר, סיכוי מאוד גדול שזה הכיוון, אם לא הולכים על UE5

1) אנחנו מדברים על gow, לא משחקים אחרים.
2) אין לי מושג מה הצוות של קורי עושה, מה הגודל שלו והאם יש שם איש טכני אחד בודד. בנתיים נראה שרוב אם לא כמעט כל הכוח אדם של סנטה מוניקה עובד על משחק פס4 עד לפני שבועיים כשהוא הזדהב.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 13:13

1. מה זה קשור? אתה רואה המון צוותים סופר דופר מתקדמים טכנית, שתמיד עבדו על מנוע פנימי - פתאום נוטשים אותו לטובת UE5. עניין המנועים הופך למסובך בהרבה ומורכב בהרבה מבעבר, זו עובדה.

2. ברור שלא יודעים הרבה על משהו שלא הוכרז, אבל העובדה היא שיש צוות נוסף, זה ידוע, והם עובדים על משחק לדור הבא.
הרבה הרבה יותר הגיוני שצוות קטן יעשה את העבודה הטכנית הזו בזמן שהצוות הגדול ממשיך בעבודתו (ושוב - המפתחים ארו שהם עשו הרבה מאוד עבודה שלא נכנסה למשחק של 2018 והם תכננו כל הזמן להכניס למשחק הבא, עוד נקודה חשובה שפשוט אין לי כח לחזור אליה), מאשר שצוות של מאות אנשים ימתין או יעבוד על אש קטנה עד שיהיו הכלים האלה, אם יהיו, ולך תדע באיזו יעילות…

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 13:15

glass man כתב:נדב: אתה מתמקד בקטע הגרפי נטו. אני מתכוון למכניקת הקרב עצמה היא לחלוטין בנויה סביב הPS4. זה לא באמת שסנטה מוניקה אמרו "וואו יש לנו חזון לשים את GOW עם גרזן ובמיתולוגיה הנורדית" ואז התחילו להתאים את החזון הזה לפס4. אלא הפוך. הם בחנו מה הפס4 יכול לעשות ואז התחילו לחשוב על מכניקות שסובבות אותו ומנצלות אותו הכי טוב.

כמו כל משחק ever. :) כל הנכסים הגרפים שהם הולכים למחזר (בוא, לא הכל חדש אפילו שזה משחק חדש שנינו יודעים את זה) נבנו ככה שהם יראו הכי טוב ברזולוציה שהPS4 מכוון אליה. רגנארוק צועק PS4 בכל איבריו, ואין טעם להכניס שינוים ענקיים במנוע ככה שהוא ינצל את הפס5 באמת אם גם ככה במשחק הבא הם מתכננים לזרוק את הדמויות האלה לפח ולהתחיל מחדש.

יש סיבה למה מאס אפקט ו99.9% מהטרילוגיות בגיימינג טרחו לצאת על אותה פלטפורמה שהקודמים יצאו אליה, אם אתה לא איזה קוג'ימה או נוטי דוג מי יתן לך להפסיד את כל הכסף הזה של הדור הקודם. (ובואו אפילו קוג'ימה הגדול הוציא את MGS-3-2) (MGS4-5 ) על אותן פלטפורמות.

המשחק עבר ריבוט מאסיבי רק בקודם, כל הסדרה אופסה. לא תריך להמציא אותו מחדש, צריך להביא את הסט פיסז, האוייבים, העיצוב שלבים וכו׳ לשלב הבא וזאת המומחיות של ״הדור הבא״. הגיימפליי צריך לעבור רק ליטוש, בדיוק כמו רוב משחקי הaaa שמקבלים המשך. אף אחד לא ציפה שימציאו את gow מחדש שוב, הם רק המציאו את עצמם מחדש. קוג׳ימה הוא היחיד בתעשיה שממציא את עצמו מחדש בכל משחק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 13:59

Laskin כתב:1. מה זה קשור? אתה רואה המון צוותים סופר דופר מתקדמים טכנית, שתמיד עבדו על מנוע פנימי - פתאום נוטשים אותו לטובת UE5. עניין המנועים הופך למסובך בהרבה ומורכב בהרבה מבעבר, זו עובדה.

אבל הם לא משתמשים ב-UE5, אז איך זה רלוונטי? כלומר, אתה חושב שהמשחק הבא של סנטה מוניקה הוא על UE5?
Laskin כתב:2. ברור שלא יודעים הרבה על משהו שלא הוכרז, אבל העובדה היא שיש צוות נוסף, זה ידוע, והם עובדים על משחק לדור הבא.
הרבה הרבה יותר הגיוני שצוות קטן יעשה את העבודה הטכנית הזו בזמן שהצוות הגדול ממשיך בעבודתו (ושוב - המפתחים ארו שהם עשו הרבה מאוד עבודה שלא נכנסה למשחק של 2018 והם תכננו כל הזמן להכניס למשחק הבא, עוד נקודה חשובה שפשוט אין לי כח לחזור אליה), מאשר שצוות של מאות אנשים ימתין או יעבוד על אש קטנה עד שיהיו הכלים האלה, אם יהיו, ולך תדע באיזו יעילות…

צוות מלא שעובד על הדור הבא היה הסטנדרט בתעשיה מאז ומתמיד. כשעוברים דור יש לכל המחלקות מה לעשות בשביל להתאים את עצמן לדור הבא, לא משנה אם אתה באנימציות, במודלינג, בתכנות או בעיצוב שלבים. כולם צריכים ללמוד, לחקור ולבנות את הדור הבא. זה לא שהצוות של הוויצ׳ר 3 בהה בתקרה במשך שנתיים בזמן ש-20 אנשים עבדו על הבסיס של הוויצ׳ר 3. מן הסתם לכל משחק יש פרי-פרודקשן, אבל זה נכון לכל משחק והפרי-פרודקשן של GOW היה צריך להגמר עוד ב-2019, גם או הוא היה משחק דור הבא.

אני לא זוכר אף דור שבו צוותים המשיכו לעבוד על הדור הקודם שלוש שנים לתוך הדור הבא, בעצם אני לא זוכר כזה שהם המשיכו לעבוד על הדור הקודם אפילו שנה לתוך הדור הבא. ובדור הנוכחי שהוא המעבר הדורי הכי פשוט בהסטוריה זה אפילו פחות הגיוני. אין מאחורי זה שום הגיון טכני או פיתוחי, רק פיננסי. יש לך מאות עובדים שלא מפתחים שום skills שקשורים לפיתוח לדור הבא שנתיים לתוך הדור. זה תקדים הזוי ולא ברור לי איך אתה מנסה לצייר את זה כיתרון. אולי זה מרוויח לסוני עוד כמה מליונים, גם זה בספק אבל אולי, אבל לך כגיימר ולצוות הפיתוח זה הפסד נטו.

רוב הסיכויים שהצוות של קורי קטנטן ועבד על דברים כמו lore, מערכות גיימפליי, קונספטים וחזון בזמן שהם מחכים בסבלנות לכשGOW יזדהב בשביל לקחת את האנשים הללו ולהתחיל באמת את ההפקה של המשחק. אבל אני באמת לא יודע מה הצוות של קורי עושה והאם הוא 100 אנשים או 10 אנשים, אז אין לי איך להגיב לזה יותר מדי מעבר ל״זאת בקשת לב נחמדה״. זה יהיה ממש נחמד אם הצוות של gow מקבל עכשיו לידיים מנוע וכלים אפויים לגמרי, הדור הבא בכל רמ״ח איבריו, אבל יש לי הרגשה שזה לא המצב.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 14:25

כן, זו אפשרות, ואפילו סופר סבירה בעיניי, או שיעבדו על המנוע של המשחק שקורי עובד עליו - גם כן אופציה מאוד הגיונית.

העובדה היא שהפעם הכלים הגיעו מאוחר מאוד (והרבה יגידו שעדיין לא ממש הגיעו כי אין למשל פתרונות טובים להצלחה עם ננייט בסביבות עם צמחיה, למשל) וכל עניין הSSD והRT מסבך את העניינים מבחינת כלים שצריך להמציא.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 14:53

Laskin כתב:כן, זו אפשרות, ואפילו סופר סבירה בעיניי, או שיעבדו על המנוע של המשחק שקורי עובד עליו - גם כן אופציה מאוד הגיונית.

העובדה היא שהפעם הכלים הגיעו מאוחר מאוד (והרבה יגידו שעדיין לא ממש הגיעו כי אין למשל פתרונות טובים להצלחה עם ננייט בסביבות עם צמחיה, למשל) וכל עניין הSSD והRT מסבך את העניינים מבחינת כלים שצריך להמציא.

זה ממש לא נכון. זה המעבר הדורי הכי קל אי פעם. UE5 יכל לצאת גם ב-2029, זה לא משנה, כי להם יש כלים פנימיים משלהם. הדור החדש הוא לא בעיה שצריך לפתור, הוא פיתרון. אז משחק של 2022 היה מנצל רק 30% מה-SSD וה-RT שלו היה רק צעד מעבר להשתקפויות בראצ׳ט? אוקיי, סבבה, צעד ראשון. כאילו, מה אתה חושב, שהכלים האלה ינחתו עליהם באורך קסם? הם צריכים לבנות אותם, יש להם דרך לעשות ואם לא עשו את הדרך הזאת ב-2019 הם יעשו את הדרך הזאת ב-2023. כלומר, אלה אם הצוות של קורי עשה להם את העבודה, אבל שוב, אני ממש בספק. מתישהו אתה צריך לעשות את הצעד הראשון כשאתה בונה את המנוע שלך לדור הבא, אם הם לא עשו את זה עד עכשיו אז הם רק עכשיו מתחילים.

ואני רק חייב לציין את הקטע של צמחיה בננייט, שמעתי את קאז אומר את זה ואני לא יודע למה לחזור על הטעות שלו. כן, ננייט לא עובד עם המון דברים, הוא גם לא עובד עם דמויות או מים א בד או אש והוא גם לא יעבוד. אז? ננייט הוא כלי בארגז כלים של UE5, לא פחות ולא יותר. הוא כלי מאוד ספציפי שנועד לרנדר עצמים שלא עוברים דיפורמציה, זאת המטרה שלו. UE5 מוכן לפרודקשן, אין לך מה לחפש מתי הוא יהיה מוכן, כי הוא כבר מוכן וצוותים משתמשים בו (כמו הצוות של סיילנט היל 2). אני גם מוכן לשים כסף ש-UE5 בסוף הדור יהיה יותר דומה ל-UE5 הנוכחי מאשר UE3 בסוף הדור 360 לתחילתו. כלומר, המנוע יתפתח עם הדור, אבל מה הקשר? אני גם בטוח שהמנוע של אינסומניאק של ספיידרמן 3 יהיה הרבה יותר מתקדם מזה של ספיידרמן 2. אוקיי, אז?

אז אנריל 5 הגיע 10 חודשים יותר מאוחר מ-4 לגרסה .0, ביג דיל. זאת סיבה ל-3 שנים של קרוס ג׳ן? שטויות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 15:08

לא אומר שזו סיבה להכל, אני מדבר נקודתית על משחק מ-2018 שסיימו ורצו להתחיל לעבוד על ההמשך שלו, שהיה אמור להיות עבודה של 3 וחצי שנים ולהשתמש בהרבה מאוד תוכן שכבר עבדו עליו ולא הספיקו להכניס למשחק של 2018, ואין להם באמת את כל הפרטים על הדור הבא וכמה ואם בכלל יהיו לו ליבות RT כי אפילו לא היו לAMD כרטיסים כאלה בשוק המחשבים, וגם לא יהיו להם עד שנתיים אחרי… להזכירך ה-2080 יצא בספטמבר 2018 וכל התעשייה לא האמינה שכבר יש לנו RT בזמן אמת והליכות האלה היו משהו עתידני בטירוף.
המצב מורכב מאוד ואני בהחלט חושב שזו החלטה נכונה, בתנאי שזה אומר שהמשחק הבא שלהם באמת יצא במהלך הדור הזה ולפני שיגיע הדור הבא :)
וכן - אני מהמר שזה מה שיקרה. 2 משחקי דור הבא מלאים מסנטה מוניקה, אחד ב-2024 בערך ואחד ב-2026, משני צוותים שונים, ועוד את הקרוס ג׳ן הזה שאף אחד מאיתנו פה בפורום לא היה רוצה לשחק על הפס4 ב-1080/30

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 15:33

Laskin כתב:לא אומר שזו סיבה להכל, אני מדבר נקודתית על משחק מ-2018 שסיימו ורצו להתחיל לעבוד על ההמשך שלו, שהיה אמור להיות עבודה של 3 וחצי שנים ולהשתמש בהרבה מאוד תוכן שכבר עבדו עליו ולא הספיקו להכניס למשחק של 2018, ואין להם באמת את כל הפרטים על הדור הבא וכמה ואם בכלל יהיו לו ליבות RT כי אפילו לא היו לAMD כרטיסים כאלה בשוק המחשבים, וגם לא יהיו להם עד שנתיים אחרי… להזכירך ה-2080 יצא בספטמבר 2018 וכל התעשייה לא האמינה שכבר יש לנו RT בזמן אמת והליכות האלה היו משהו עתידני בטירוף.
המצב מורכב מאוד ואני בהחלט חושב שזו החלטה נכונה, בתנאי שזה אומר שהמשחק הבא שלהם באמת יצא במהלך הדור הזה ולפני שיגיע הדור הבא :)
וכן - אני מהמר שזה מה שיקרה. 2 משחקי דור הבא מלאים מסנטה מוניקה, אחד ב-2024 בערך ואחד ב-2026, משני צוותים שונים, ועוד את הקרוס ג׳ן הזה שאף אחד מאיתנו פה בפורום לא היה רוצה לשחק על הפס4 ב-1080/30

אין באמת בעיה לתחיל לעבוד על הדור הבא שנתיים לפני שהדור הבא יוצא, בדיוק כמו בכל דור לפניו. ליתר דיוק, המשחקים הכי גדולים והטובים של השלוש שנים הראשונות של הקונסולות בדרך כלל התחילו לעבוד עליהם בערך שנתיים לפני הדור הבא. נגיד אנצ׳רטד 4 או הווצ׳ר 3 או בטמן, כולם התחילו פיתוח ב-2011. אנריל 4 יצא ב-2014, אגב, לרפרנס.

אף אחד לא מתחיל פיתוח של משחק דור הבא ב-1000% ביטחון מה הוא יהיה בסוף, יש להם בהתחלה רק חומרת מטרה וזה לגמרי מספיק לpre-production. סנטה מוניקה קבלה ערכת פיתוח עם CPU/GPU, זיכרון ו-SSD דומים עוד ב-2018. אז ב-2019 הם היו מגלים שיהיה גם RT, אוקיי, אחלה, אז יש להם 3-4 שנים להכניס למנוע גם RT. או אתה יודע מה? שלא יכניסו בכלל RT, שיהיה להם רק שימוש ב-CPU וב-SSD. ככה זה בפיתוח של כל משחק דור הבא, השנה הראשונה דינאמית ותמיד מוכנים לקבל עדכון איך החומרה התפתחה. אז המטרה זזה ב-15% ימינה או שמאלה, ביג דיל. גם מי שפתח לפס4 גילה פחות משנה לשיגור שיהיה בקונסולה 8GB במקום 4 ועדין איכשהו קבלנו את הוויצ׳ר ואנצ׳רטד. אף אחד לא מצפה ממשחק שיוצא שנתיים לשיגור להיות מתקדם כמו משחק יוצא 6 שנים אחרי השיגור. זאת התקדמות טבעית של דור. אבל לשבור את הכלים ולא לעבוד על הדור הבא שנתיים+ לתוך הדור? מי שמע על דבר כזה?

ומאוד יכול להיות שיהיו מסנטה מוניקה שני משחקי דור הבא על מלא, אבל זה יקרה כי הם התרחבו לשני צוותים, לא בזכות השטות הזאת עם GOW. אם אין שם שני צוותים נפרדים, אני לא רואה איך זה קורה כי זה אומר שאנחנו שנים מהמשחק הבא שלהם. אין בכלל ספק שכוח אדם של מאות אנשים על GOW לדור הקודם רק פגעה בפיתוח לדור הבא, אם למרות הפגיעה הם יצליחו להוציא שני משחקים בדור הזה אז כל הכבוד. כלומר, אלה אם תחשיב את הGOW הבא שיצא ב-2029 סופסוף לפס5 ולפס6 כמשחק דור הבא :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 15:46

שוב, להערכתי זה היה אומר שראגנארק היה יוצא ב-2024 בערך, כי מנוע חדש אומר שכל הסצינות שבהו ולא הכניסו ל-2018 היו צריכים עבודה מהתחלה, או קרוב לזה, מה שאומר שלא - לא היו מספיקים לעבוד על משחק נוסף כנראה. זאת בנוסף לעניין הפעוט של ליצור מנוע חדש מאפס ולא להמשיך מיד את העבודה, מה שעזר המון לזמן הפיתוח של ראגנרוק. ומסתבר שליצור מנוע חדש בדור הזה זה אכן עניין מסובך בהרבה מבעבר, אחרת לא היית רואה את כל החברות שפתאום עושות זאת אחרי שתמיד עבדו על מנוע פנימי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 16:07

Laskin כתב:שוב, להערכתי זה היה אומר שראגנארק היה יוצא ב-2024 בערך, כי מנוע חדש אומר שכל הסצינות שבהו ולא הכניסו ל-2018 היו צריכים עבודה מהתחלה, או קרוב לזה, מה שאומר שלא - לא היו מספיקים לעבוד על משחק נוסף כנראה. זאת בנוסף לעניין הפעוט של ליצור מנוע חדש מאפס ולא להמשיך מיד את העבודה, מה שעזר המון לזמן הפיתוח של ראגנרוק. ומסתבר שליצור מנוע חדש בדור הזה זה אכן עניין מסובך בהרבה מבעבר, אחרת לא היית רואה את כל החברות שפתאום עושות זאת אחרי שתמיד עבדו על מנוע פנימי.

אני מוכן לשים כסף שאפילו שבריר ממה שחתכו מ-2018 לא נכנס למשחק החדש. כלומר, קונספטים נכנסו ודברים שחתכו נכנסו, אבל עשו אותם לגמרי מחדש. אין להם שלבים מוכנים שיושבים על המדף שפשוט הדביקו אותם למשחק החדש.

ובנוגע ללעבור לפיתוח של דור הבא, זה לגמרי סטנדרטי בשלב הזה. כלומר, זה היה פשוט פי 100 ממה שהם עשו במעבר דור הקודם - גם לעשות מעבר דורי וגם לעשות ריבוט טוטאלי לכל הפרנצ׳ייז מבחינת ה-הtone, הגיימפליי, ה-lore ואפילו סגנון המשחק. מה הם היו צריכים לעשות במעבר הדורי הזה? רק מעבר דורי וקצת פוליש על הנוסחה שהם כבר בנו.

בנוגע לקושי של בנית מנוע לדור הבא, אין למה שאתה אומר ממש ראיות. אנריל אולי הגיע 10 חודשים מאוחר יותר לדור הזה, אבל הם עשו שתי מגה מערכות שהן שינוי תפיסה גמור מכל מה שהיה לפני ומן הסתם לעשות דבר כזה לוקח זמן. ננייט היה הימור ענקי של אפיק, אבל לא צריך ננייט במנוע שלך כדי להיות מנוע דור הבא. זה כיוון מאוד ספציפי, אני לא יודע אם לנוטידוג למשל היה משהו מקביל לננייט. ואפשר לחשוב כמה זמן לקח לאפיק, כאילו הם איחרו ב-4 שנים או משהו כזה. אקסטרה 10 חודשים, ואו, 10 חודשים מאוחר יותר מאנריל 4 וגם זה כי הם עשו מהפכה לגמרי במערכות שלהם שזה לא משהו שנדרש בשביל מנוע דור הבא, זאת הייתה בחירה של אפיק.

כלומר, אפיק מספקים את המנוע הדור הבא שלהם שלא קשור בשום צורה לסנטה מוניקה באיחור של 10 חודשים אז פתאום אי אפשר יותר להתחיל לפתח לדור הבא שנתיים לפני היציאה שלו כמו בכל דור, צריך להתחיל לפתח ב-2022? הזיה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 24 אוקטובר 2022, 17:15

DrKeo כתב:
glass man כתב:נדב: אתה מתמקד בקטע הגרפי נטו. אני מתכוון למכניקת הקרב עצמה היא לחלוטין בנויה סביב הPS4. זה לא באמת שסנטה מוניקה אמרו "וואו יש לנו חזון לשים את GOW עם גרזן ובמיתולוגיה הנורדית" ואז התחילו להתאים את החזון הזה לפס4. אלא הפוך. הם בחנו מה הפס4 יכול לעשות ואז התחילו לחשוב על מכניקות שסובבות אותו ומנצלות אותו הכי טוב.

כמו כל משחק ever. :) כל הנכסים הגרפים שהם הולכים למחזר (בוא, לא הכל חדש אפילו שזה משחק חדש שנינו יודעים את זה) נבנו ככה שהם יראו הכי טוב ברזולוציה שהPS4 מכוון אליה. רגנארוק צועק PS4 בכל איבריו, ואין טעם להכניס שינוים ענקיים במנוע ככה שהוא ינצל את הפס5 באמת אם גם ככה במשחק הבא הם מתכננים לזרוק את הדמויות האלה לפח ולהתחיל מחדש.

יש סיבה למה מאס אפקט ו99.9% מהטרילוגיות בגיימינג טרחו לצאת על אותה פלטפורמה שהקודמים יצאו אליה, אם אתה לא איזה קוג'ימה או נוטי דוג מי יתן לך להפסיד את כל הכסף הזה של הדור הקודם. (ובואו אפילו קוג'ימה הגדול הוציא את MGS-3-2) (MGS4-5 ) על אותן פלטפורמות.

המשחק עבר ריבוט מאסיבי רק בקודם, כל הסדרה אופסה. לא תריך להמציא אותו מחדש, צריך להביא את הסט פיסז, האוייבים, העיצוב שלבים וכו׳ לשלב הבא וזאת המומחיות של ״הדור הבא״. הגיימפליי צריך לעבור רק ליטוש, בדיוק כמו רוב משחקי הaaa שמקבלים המשך. אף אחד לא ציפה שימציאו את gow מחדש שוב, הם רק המציאו את עצמם מחדש. קוג׳ימה הוא היחיד בתעשיה שממציא את עצמו מחדש בכל משחק.


נדב, אתה מסכים לפחות עם זה שהמשחק רגנארוק שאתה רוצה היה צריך לקבל על הפס5 את אותה עבודה שארקהם נייט היה צריך לעבור על הפס4? זה כמעט כמו לעבוד על משחק חדש. אתה יודע יותר טוב ממני על הנושאים האלה אתה מהאנשים שלמדתי מהם על זה שנים אחורה.

אין מצב שאתה מאמין שהמנוע של GOW נבנה מראש עם תאימות עתידית לPS5, אתה יודע שהוא היה צריך לעבור שיפצור רציני בשביל כל ההתאמות האלה שאנחנו רוצים כמו ניצול SSD אמיתי, פיצרים מתקדמים שהוא לא תומך בהם וכו'.

ממש כמו שרוקסטדי באו והיו צריכים לעשות שדרוג מודיפקציה עצומה לאנריל 3 כדי להתאים אותו לתמוך בכל מיני פייצרים מתקדמים דאז שהם רצו לנצל בפס4. אז אולי תטען שזה לא 1:1 כמו משחק חדש, אבל זו עדיין עבודה רצינית ביותר ובשביל מה? מבחינת ראיין הנוכל מדובר במאמץ שיחסום מליונים מלשלם לו.

אני בדיוק כמוך אני רוצה משחק שכולו פס5 מכף רגל עד ראש ואני חושב ש99.9% מהפורום חוץ מקאז ולאסקין היו מעדיפים משחק חדש.
(וזה רק בגלל שהם שני חמדנים, שרוצים 3 משחקים במקום 1 ) אבל כאילו איך במצב שהם ממחזרים כל כך הרבה נכסים ומנוע והכל מהקודם, הם יצליחו לחמוק מאנשי החלפיות כמו ראיין שיגידו להם "רגע, אם הכל רץ על הפס4 תוציאו לפס4" אנשי החליפות האלה פשוט לא יכלו להגיד להם למחזר נכסים מGOW3 ב2018 כי אתה יודע היה צריך להתחיל הכל מחדש גם ככה :)


אני ממורמר על זה בדיוק כמוך פשוט הנמכתי ציפיות מהרגע ששמענו שמדובר בהמשך ישיר ל2018.
בוא נתנחם בזה, שאנחנו כבר בסוף של הקרוס ג'ן כבר נגמר להם מה להוציא לפס4 זה עוד רגע מאחוריינו כל הקרוס ג'ן. ברוך השם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 18:00

אוקיי, נגיד שזה כמו המעבר מארקאם סיטי לנייט, אז? גם נייט התחיל פיתוח שנתיים לפני היציאה של הדור הבא כמו GOW, אז מה הבעיה? סנטה מוניקה בקלות בטופ 5 חברות הכי מתקדמות טכנית והכי כשרוניות בתעשיה, אז מה הבעיה כאן?

שלא נדבר על זה שרוקסטדי רגילים לקבל מנוע מוכן מאפיק ובשביל נייט הם היו צריכים להתרסק על UE3 בכדי להביא אותו לרמה של דור הבא על מלא, סנטה מוניקה פשוט צריכים לעשות מה שהם תמיד עושים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 18:31

שנייט היה ההגדרה ל״חצי אפוי״, בטח על המחשב אבל בכלל, הוא לא באמת הרגיש הרבה מעבר לסיטי מבחינה טכנית.. פשוט מהיר יותר עם המכוניות, וגדול יותר. השדרוג הטכני לא רחוק מנייטס לעומת נייט כרגע, רק כמובן שממש לא עד כדי כך גרוע, כי נייטס איכשהו נראה כמעט אותו דבר ורץ הרבה פחות טוב :/
טוב אני מגזים טיפה, אבל אתה מציג את זה כאילו שנייט היה שדרוג גדול בהרבה מסיטי, לעומת שיהיה עם gow:r מול 2018, ואני לא חושב שזה יתברר כנכון, וזאת למרות שgow:r יוצא גם לדור הקודם.
אני חושב שזה לא פחות מפלא שhorizon 2 ו-tlou2 בכלל רצים על פס4, ועוד חלק. המשחקים האלה נראים לגמרי דור שלם מעל 90% ממשחקי הדור שלהם. וזה נכון כנראה גם לgow:r.
הצוותים האלה רק גירדו את פני השטח עם משחק או משחק ורבע על הקונסולה, היה להם עוד המון מה להציע והם הפיקו במשחק השני הגדול שלהם פשוט רמה אחרת. כולם קיבלו משחק גדול נוסף, גם סנטה מוניקה קיבלו… זה טירוף להחליף כלים אחרי משחק אחד בלבד במשך כל הדור.
וברור שזו אשמתם ש״פישלו״ עם ההפקה של 2018, אבל הם באו כבר עם התכנית והחליטו לסיים את הסאגה עם המשחק הזה, היה הרבה תוכן שתוכנן וחלקו גם הופק במידה כזו או אחרת ולא נכנס, זה פתאום היה משנה להם מלא מלא דברים, להחליף מנוע ולהציע דברים חדשניים שלא היו בתכנית אף פעם ולאו דווקא הם צריכים בסאגה הזו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 19:27

Laskin כתב:שנייט היה ההגדרה ל״חצי אפוי״, בטח על המחשב אבל בכלל, הוא לא באמת הרגיש הרבה מעבר לסיטי מבחינה טכנית.. פשוט מהיר יותר עם המכוניות, וגדול יותר. השדרוג הטכני לא רחוק מנייטס לעומת נייט כרגע, רק כמובן שממש לא עד כדי כך גרוע, כי נייטס איכשהו נראה כמעט אותו דבר ורץ הרבה פחות טוב :/
טוב אני מגזים טיפה, אבל אתה מציג את זה כאילו שנייט היה שדרוג גדול בהרבה מסיטי, לעומת שיהיה עם gow:r מול 2018, ואני לא חושב שזה יתברר כנכון, וזאת למרות שgow:r יוצא גם לדור הקודם.
אני חושב שזה לא פחות מפלא שhorizon 2 ו-tlou2 בכלל רצים על פס4, ועוד חלק. המשחקים האלה נראים לגמרי דור שלם מעל 90% ממשחקי הדור שלהם. וזה נכון כנראה גם לgow:r.
הצוותים האלה רק גירדו את פני השטח עם משחק או משחק ורבע על הקונסולה, היה להם עוד המון מה להציע והם הפיקו במשחק השני הגדול שלהם פשוט רמה אחרת. כולם קיבלו משחק גדול נוסף, גם סנטה מוניקה קיבלו… זה טירוף להחליף כלים אחרי משחק אחד בלבד במשך כל הדור.
וברור שזו אשמתם ש״פישלו״ עם ההפקה של 2018, אבל הם באו כבר עם התכנית והחליטו לסיים את הסאגה עם המשחק הזה, היה הרבה תוכן שתוכנן וחלקו גם הופק במידה כזו או אחרת ולא נכנס, זה פתאום היה משנה להם מלא מלא דברים, להחליף מנוע ולהציע דברים חדשניים שלא היו בתכנית אף פעם ולאו דווקא הם צריכים בסאגה הזו.

לא הבנתי, אתה מנסה לשכתב את ההסטוריה שארקאם נייט לא הפיל אנשים לרצפה כשהוא יצא? המשחק אשכרה נראה יותר טוב מהדמו של הסמריטן (ועל הדרך בערך העלה פי 8 את מספר האוייבים על המסך, הגדיל את העיר פי כמה, הסיר את מסכי הטעינה בכניסה לאזורים סגורים שהפכו ל-seemless). לפחות ויזואלית, ההפרש בין סיטי לנייט הוא אקספוננציאלי לעומת GOW. אני לא מבין איך זה דיון בכלל.

ובנוגע מה הצוותים עשו על הפס4, לא ממש מעניין אותי איך נראה משחק שמנצל את הפס4 30% יותר טוב כשיש קונסולה חזקה ב-1000%. עדיף משחק שמנצל את הפס5 ב-50% מאשר משחק שמנצל את הפס4 ב-100%. ואני לא רואה סיבה שחברה כמו סנטה מוניקה ינצלו את הפס5 ב-50%, הם הקרם של התעשיה.

נראה שאתה ממש מרוצה מזה שהסאגה הנורדית נסגרת במשחק קרוס ג׳ן שאולי היה מרשים גרפית ב-2018 על קונסולות דור קודם. אני קצת פחות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 20:04

אני מבין שזה לא מעניין אותך, אבל זה מעניין את הצוות ומעניין את סוני, ואת העולם העסקי כולו. אפשר לחיות בעולם מקביל בו זה לא שיקול, אבל כמו שאתה רואה זה לא קורה, וזה לא רק כי סוני ומיקרוסקופט לא מובילות ומהוות דוגמא, אנחנו מדברים על משחקים שהיו צריכים להתחיל פיתוח בערך ב-2017-2019 כדי לצאת בתחילת הדור, ואף מפיצה לא באמת עשתה זאת.

אתה חוזר הרבה על הטענה שהיתרונות של הדור זה פיתוח מהיר וקל בהרבה, אבל אם זה היה כל כך פשוט - כנראה שמסיבות כלכליות כולם היו עושים זאת… אבל כנראה שעניין הכלים עבור טכנולוגיות חדשות לחלוטין הוא לא כך כך פשוט. שוב, זה לא מקרי ששום חברה בעולם לא באמת מביאה שום חוויית דור הבא עד 2023, וגם שם לא ראינו משהו עדיין שמפוצץ אותנו. הכלים יגיעו ואז המשחקים יגיעו, זה מורכב… לא רק שאין אותם גם צריכים לחכות שיהיו יעילים יותר כדי בכלל להשתמש בהם, בגלל שיכולות הRT למשל של הקונסולות, הן בדיחה שמפילה את הביצועים לריצפה. בינתיים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38431
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2022, 20:50

Laskin כתב:אני מבין שזה לא מעניין אותך, אבל זה מעניין את הצוות ומעניין את סוני, ואת העולם העסקי כולו. אפשר לחיות בעולם מקביל בו זה לא שיקול, אבל כמו שאתה רואה זה לא קורה, וזה לא רק כי סוני ומיקרוסקופט לא מובילות ומהוות דוגמא, אנחנו מדברים על משחקים שהיו צריכים להתחיל פיתוח בערך ב-2017-2019 כדי לצאת בתחילת הדור, ואף מפיצה לא באמת עשתה זאת.

אתה חוזר הרבה על הטענה שהיתרונות של הדור זה פיתוח מהיר וקל בהרבה, אבל אם זה היה כל כך פשוט - כנראה שמסיבות כלכליות כולם היו עושים זאת… אבל כנראה שעניין הכלים עבור טכנולוגיות חדשות לחלוטין הוא לא כך כך פשוט. שוב, זה לא מקרי ששום חברה בעולם לא באמת מביאה שום חוויית דור הבא עד 2023, וגם שם לא ראינו משהו עדיין שמפוצץ אותנו. הכלים יגיעו ואז המשחקים יגיעו, זה מורכב… לא רק שאין אותם גם צריכים לחכות שיהיו יעילים יותר כדי בכלל להשתמש בהם, בגלל שיכולות הRT למשל של הקונסולות, הן בדיחה שמפילה את הביצועים לריצפה. בינתיים.

רוב החברות כן תלויות במנועים צד ג׳, כמו אנריל, סנטה מוניקה לא. רוב החברות הן מפיצות צד ג׳ שבדרך כלל לא באמת נכנסות למשחק של בלעדיות לדור הבא עד אמצע השנה השניה. סנטה מוניקה לא. רוב החברות שמוציאות משחקים בתקופה הקרובה כבר עברו לפיתוח מלא של הדור הבא, סנטה מוניקה לא.

מי הביא את הדור הבא בשנה הראשונה של הפס4? EA? אקטיוויז׳ן? T2? לא, יש בדיוק חברה אחת שיכולה לעשות את זה - מחזיקת הפלטפורמה. אם מחזיקת הפלטפורמה מפילה את הכדור, אין משחק. וצד ג׳, הם מצטרפים לאט לאט לקראת אמצע שנה שניה ואפילו שלישית. צד ג׳ עושים בדיוק מה שצד ג׳ תמיד עשו במעבר הדורי, מי שהפיל את הכדור זאת סוני ומיקרווספט. הרי אם סוני הייתה עושה קרוס ג׳ן עד 2016 בדור הקודם, איזה משחקי דור הבא היו לך כבר בשוק בשנתיים+ הראשונות של הקונסולות? כמעט כולם היו מסוני או מיקורוספט.

כלומר, זאת הסיבה שאני ״נטפל״ לסוני ומיקרוסופט ולא ל-EA או אקטיוויז׳ן. EA לא אמורה להוביל את הפיתוח של הדור הבא, היא אמורה למכור כמה שיותר עותקים של משחקי אשפה בכדי לרצות את מחזיקי המניות. סוני ומקירוסופט לעומת זאת הן מחזיקות פלטפורמה, הן גם היחידות שבאמת יכולות לעשות את זה, הן גם היחידות שיש להן אנטרס אמיתי לעשות את זה והן גם אלה שיש להם תקציבים אדירים לחוויות AAA שאמורים לזרוח ולהדגים כל פלטפורמה שהם יצואים אליהן.

אז כן, כשסנטה מוניקה היא:
1) חברת צד א׳ עם input בעיצוב של הקונסולה.
2) חברת צד א׳ שמקבלת ראשונה גישה לחומרה.
3) חברה מהמוכשרות בתעשיה טכנית.
4) חברה שבונה את כל הכלים של עצמה ולא צריכה להיות בחסדיה של יצרנית כלים חיצונית כמו אפיק.
5) חברת צד א׳ שאמורה לא רק למכור את המשחק עצמו אלה את הפלטפורמה שהמשחק רץ עליה.
6) חברה שהתחילה לעבוד על המשחק שלה שנתיים לשיגור של הקונסולה וקבלה 4 שנים לעבוד עליו, לו״ז מושלם לדור הבא.

אז מן הסתם הם לא במצב של חברה של EA, הם בסטנדרט אחר, סטנדרט שבכל דור אחר היה מוציא עכשיו את אחד ממשחקי הדור.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21848
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2022, 21:05

אבל סוני כן הביאה משחקים כאלה, פשוט קטנים יותר כמו ראצ׳ט… אז מה, אקטיויז׳ן, יוביסופט, EA, סקוור, T2 וכו - כולם ידעו שסוני ומיקרוסופט לא ישקיעו מספיק בבלעדיות לדור הבא, אז גם הן לא? כי לא רצו את תשומת הלב, או משהו? איזו קנוניה הייתה במפגש הסודי של כל החברות ללא יוצא מן הכלל, בו סוכם שהדור הבא לא באמת יתחיל ב-2020, אלא ב-2023? האם ידעו שראצ׳ט יהיה משחק של 88 ולא 92 ולכן אמרו לעצמם אי שם ב-2018 לפני תחילת פיתוח של משחק כלשהו ״יודעים מה? אין מה למהר״?
או שזו מקריות, או שיש סיבה כלשהי, או צירוף של סיבות. לא יכול להיות שכווווולן היו יכולות אבל בחרו שלא, סתם ככה. הכלים החסרים לטכנולוגיה חדשה, העלויות העצומות והקורונה - אלו הסיבות העיקריות, לדעתי, לדחייה של התנעת הדור הזה. עדיין לא לגמרי הבנתי מה הניחוש שלך. עצלות כלל עולמית?

idan
Veteran
הודעות: 2227
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי idan » 24 אוקטובר 2022, 21:21

נדב צודק לגבי באטמן, ארקהם נייט היה קפיצה הרבה יותר גדולה מאשר ragnarok. אבל מעניין מה אתה חושב על יחידת המתאבדים, הוא מספק את הסחורה לדעתך מבחינת גרפיקה ודור הבא וכל זה?


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים