נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 25 אוקטובר 2022, 13:47

מאיזו בחינה? גיוון, סביבות, בוסים ודמויות זה בערך מה שהם פיתחו במשך הכמעט 5 שנים האלו. דור הבא היה נותן לך סט פיסס יותר מרשימים מן הסתם, אבל היה להם פחות זמן לשאר (תלוי כמובן בעד כמה הם היו מנסים לבנות את המשחק מחדש מלמטה על הדור הבא).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2022, 14:19

Laskin כתב:נו, והמטרה בGOW 2018 הייתה להגיע ל... הר. הגעת, אפשר להגיד שסיימנו... אז בסדר, יש כמה אנשים שרוצים נקמה, אבל את הסיפור ההוא עם ההר סיימת :) זה אפילו היה אחרי הקרב הסופי בהחלט.
וואלה, זה ה-ר-ב-ה יותר הגיוני מאשר זה שהגעת ל...הר, ששם מחכים לך כל האלים לפני הקרב הגדול - ועליו מוותרים לגמרי.
המטרה לא הייתה סתם להגיע להר ולראות את זאוס, אלא להלחם נגדו, ושמישהו מהם ינצח, או משהו. לא קרה? אז לא נגמר הסיפור.
בנוסף, בכל משחק בסדרת GOW אתה מגיע די בתחילת המשחק לאנשהו שלכאורה אמור להיות השלב הסופי, ואז אתה נופל בחזרה. וכן, לכולם הייתה גם כתיבה גרועה, חוץ מ-2018, אבל זה נושא אחר לגמרי.

GOW1 ו-2 הם ״סרט מסע״, השני הרבה יותר מהראשון. אתה מתחיל בנמל של רודוס במטרה להרוג את זאוס, ואתה עובר מסע מטורף אל האולימפוס עד שהוא מסתיים בראש הר מול זאוס.

השלישי לעומת זאת הוא חוויה מתסכלת שבה זורקים אותך מההר ואז אתה עושה מסע שוב, רק פחות מעניין וגרנדיוזי, בכדי לחזור לאותה נקודה. אין שם שום פיתוח או הבדל בין ההגעה הראשונה והשניה לראש ההר כמו שנניח בראשון אתה נמצא מול אדס כאדם ובסוף המשחק אתה מגיע אליו בפרספקטיבה שונה לגמרי כאל.

אני לא מכיר אף טרילוגית מסע, כמו שר הטבעות למשל, שמגיעים לסוף המסע עוד לפני שהחלק השלישי הספיק להתחיל. פרודו לא מגיע להר דום בתחילת שיבת המלך, הוא מגיע לשם בסוף. וזה נכון על כל סיפור פנטזיה מסע שאני יכול לחשוב עליו. אין שום מטרה לGOW3, יכלו לדלג על 98% מהמשחק ולתת לך להלחם בזאוס. אין שם הרגשת מסע כמו בgow2 ובסוף לדעתי הדבר היחידי שבאמת היה עילוי במשחק הזה הוא הטיטאנים. ואני חושב שלא מעט מהבעיות של gow 3 נובעות מהמבנה הטפשי הזה של לעבוד משחק שלם בכדי להגיע למטרה, רק בכדי ש10 דק לתוך המשחק הבא יזרקו אותך מהמטרה ויגידו לך ״יאללה, שוב פעם״.

ואין קשר לgow 2018, אני לא יודע למה אתה חוזר אליו.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2022, 14:36

אני לא יכל להסכים פחות…
המשחק השלישי הוא בהחלט מסע - מסע הרג, של אלים. זה החלק הכי מגניב בהפרש. שלא נדבר על הקרב נגד הטיטאן…
נקודת הסוף פחות רלוונטית מבחינה גיאוגרפית, אז התחלת שם והפילו אותך ואתה חוזר, אוקיי… אבל אתה כן עובר מסע כדי להגיע לשם, שהוא לא אותו מסע שהיה כדי להגיע לשם בפעם הראשונה, אז מה זה משנה? עלילתית זה עצל, ברור, אבל אי אפשר לעצור שם רק בגלל שזו הנקודה הגאוגרפית, כי זה לא סוף הסיפור :)
זה כאילו ממש משנה אם זה אותה נקודה או אחת אחרת? נניח אם זאוס היה מתחבא בהר אחר הפעם - זהו? בעייה נפתרה?
חייב לציין שזה הרבה יותר הוט טייק ממה שאתה כנראה מצילח לראות… איך אפשר לוותר על הסוף בנקודה שהוא רק מגיע?! זה השיא, אני פשוט לא מבין איך אפשר לוותר על זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2022, 14:43

Laskin כתב:אני לא יכל להסכים פחות…
המשחק השלישי הוא בהחלט מסע - מסע הרג, של אלים. זה החלק הכי מגניב בהפרש. שלא נדבר על הקרב נגד הטיטאן…
נקודת הסוף פחות רלוונטית מבחינה גיאוגרפית, אז התחלת שם והפילו אותך ואתה חוזר, אוקיי… אבל אתה כן עובר מסע כדי להגיע לשם, שהוא לא אותו מסע שהיה כדי להגיע לשם בפעם הראשונה, אז מה זה משנה? עלילתית זה עצל, ברור, אבל אי אפשר לעצור שם רק בגלל שזו הנקודה הגאוגרפית, כי זה לא סוף הסיפור :)
זה כאילו ממש משנה אם זה אותה נקודה או אחת אחרת? נניח אם זאוס היה מתחבא בהר אחר הפעם - זהו? בעייה נפתרה?
חייב לציין שזה הרבה יותר הוט טייק ממה שאתה כנראה מצילח לראות… איך אפשר לוותר על הסוף בנקודה שהוא רק מגיע?! זה השיא, אני פשוט לא מבין איך אפשר לוותר על זה.

כי זה מבטל את המשחק השני. זה מטומטם ברמת ״זה הכל היה חלום״. ולא הייתה במשחק השלישי הרגשת מסע, וחצי משלבים היו חום משעמם וגם החידות היו ברמה הכי נמוכה של הסדרה. זה הכל התחבר יחדיו להרגשת אכזבה ענקית. חוץ מהטיטאנים, הם היו מדהימים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2022, 14:59

להזכירך, GOW2 מתחיל באולימפוס כשקרייטוס אל, ואז כשהוא תוקף עיר נוספת לוקחים לו את כל הכוחות וזורקים אותו לעזאזל, ואז הוא חוזר בסוף לאולימפוס, בתור אל. שוב.
משמע - חזרת לאותה נקודה גאוגרפית, גם אם הפעם אתה יותר כועס.
גם בGOW1 אתה חוזר לאותה נקודה אבל באמת הפעם כאל... נו, וב-3 אתה מתחיל כאל + כל הטיטאנים שהבאת וחוזר בלעדיהם :)
בעצם לבטל את המשחק השלישי זה לבטל את גורל הטיטאנים וגאיה, לבטל את כרונוס, לבטל את שלב הגהנום הכי טוב בסדרה (והיו בכולם) שכולל את קרב הבוס עם אל השאול, וכן - את כל הפאקינג אולימפוס. אתה מתאר את זה כאילו אנחנו טיפסנו עליו בעצמנו כל המשחק השני ועד שהגענו - פתאום צריכים לעשות זאת שוב... לא. מדובר במקום שהגעת אליו עם "מעלית" בשם גאיה, ולא באמת טיפסת בעצמך במעלה שום דבר. כל המשחק הוא הטיפוס בחזרה, וזה בדיוק מה שצריך להיות.

בעצם תאר לעצמך שGOW:R היה מה שדמיינו כל הזמן - משחק ביניים לפני המשחק השלישי - שהוא כנראה ייתרחש באסגארד ואולי ואלהאלה. וכן, בקלות אני יכול לדמיין משחק שלם רק שם. אז נניח היית מגיע ישר בסצינת הפתיחה לאודין על איזה נחש או זאב ענק, והוא היה שולח אותך לתחילת העולם ***שאתה מעולם לא חקרת בכלל*** ובמהלכו אתה תהרוג את כל שאר האלים חוץ מה-2 שהרגת עד כה - האם זה יהיה משחק מיותר? ברור שלא, כי משחק שרק מביא אותך עד לאודין לא מראה לך מה קורה אחר כך אז איך אפשר לעבור ישר למשחק שאחריו? חסר לך פה החלק הכי חשוב - הקרב האחרון! (וכל הקרבות שיובילו אליו, וכל הכוחות והנשקים שיהיו לך). זו האמא של ההגדרה של "יאדה יאדה יאדה" (בצורה אירונית כמובן)...
ושלא נדבר על כך שכל מה שהוביל לשם בGOW3 אולי בעיניך הרבה פחות מעניין, אבל העובדה היא שהמשחק התקבל באהדה ענקית, ממוצע 92, שהוא נקודה מתחת ל-2 ושתי נקודות מתחת למשחק המקורי, וזאת למרות שלא חידש כמעט כלום בגיימפליי. בקיצור - זו דעתך אבל המשחק היה מדהים, וזה הקונצנזוס.

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 25 אוקטובר 2022, 15:05

GOW 2 הוא לא מסע אל האולימפוס. המשחק הוא מסע אל אחיות הגורל, כדי שקריטוס "ישנה את הגורל שלו" כביכול ויחזור בזמן לרגע שזאוס הרג אותו. זה מה שאתה עושה במשחק. כשתאה מגיע לשם אתנה מקריבה את עצמה וזאוס מצליח לברוח אל האולימפוס כדי להתכונן למלחמה בקריטוס עם שאר האלים. בשלב הזה קריטוס חוזר להביא את הטיטאנים מרגע השמדתם ועושה "ששת הימים" ותוקף בעצמו כדי להתחיל את המלחמה.
המשחק נגמר באולימפוס (לא בפסגה, אלא בתחילת הטיפוס) אבל זה כבר לגמרי הבילד אפ והקליף הנגר למשחק הבא.
היה ברור מאותו רגע שGOW 3 הוא בעצם הארמגדון היווני, משחק שכולו המלחמה של כולם על כולם ושהאלים ינסו לעצור אותך בדרך של קריטוס להשמיד את כולם ואת העולם.
שתי הסצנות האחרונות במשחק הן אתנה אומרת לקריטוס שכל אולימפוס יגן על זאוס, קריטוס עונה (במונולוג לעצמו כמיטב המסורת של הטרילוגיה ההיא :)) שהוא יהרוג את כל האלים אם ככה. ואז זאוס מדבר עם ורואים את כל האלים שיהיו באמת במשחק השלישי, מכין אותם למלחמה והם איתו, ואז קריטוס מפתיע אותם עם הטיטאנים בתחתית ההר.

מה שהם עשו זה לתת לך להגיע לפסגה ואל זאוס כבר אחרי השעה הראשונה רק כדי להפיל אותך ולתת לך לבנות את המסע מאפס ועצמאית ולא על גבי הטיטאנים. אבל הם עשו את זה רק כי זה היה פתרון נוח בשבילם כדי לתת לקריטוס ריסטרט בשאול לקראת המשחק, משהו שהיה חלק מהז'אנר בזמנו ואני מקווה שלא יקרה כיום עם ראגנרוק.
בכל מקרה, אפשר לבקר את הצורה שבה הדברים קרו, ואני לא חושב שמישהו פה מתכוון להתווכח לטובת הכתיבה של הטרילוגיה המקורית, אבל זה לא כל כך משנה אם המשחק התרחש ככה, או אם גאיה הייתה נהרגת בקרב הראשון והיית צריך להמשיך לטפס 'לינארית' את ההר משם בלי ליפול. או כל רעיון אחר שאפשר לחשוב עליו, בסופו של דבר היה ברור ומתקש שהמשחק הזה יהיה המלחמה הגדולה באלים על האולימפוס. האולימפוס הוא הר, אז לטפס אותו לאורך המשחק זה הדבר הכי מתבקש בעולם.

אני חושב שסך הכל GOW 3 משחק פחות טוב מהשני וגם אמרתי את זה כבר אתמול, המסע שלו לא מוצלח כמו הקודם כי המבנה שלו פחות מוצלח, עיצוב השלבים במובן של איך הם באים אחד אחרי השני הוא לא כל כך מוצלח וזה פוגע בו, אבל אלו בעיות ביצוע ולא בעיות של הרעיון. הוא גם הולך המון פעמים לרוחב ולא קדימה, אם זה כשאתה הולך פתאום לחפש את קרונוס בגהנום היווני, אם זה כל הפעמים שאתה עובר בפורטלים מנקודה אחת של האולימפוס לנקודה אחרת (המון פעמים דווקא למטה ולא למעלה). אני חושב שעיצוב קלאסי של טיפוס מלמטה למעלה היה עובד טוב יותר לתחושת המסע, אבל זה לא משנה את העובדה שGOW 3 תמיד היה צריך ואמור להיות המשחק הזה של הארמגדון היווני שבו משמידים את כל אולימפוס. זה לא שהמשחק זרק אותך מהאולימפוס לאיזו עיירה נידחת ואז הוא היה משחק שבו אתה מנסה בכלל להגיע לנקודה אחרת כי דרכה אתה מגיע שוב פעם לאולימפוס, משהו שהיה הרבה יותר כמו מה שאתה מתאר קיאו.
נערך לאחרונה על ידי Stick ב 25 אוקטובר 2022, 15:12, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 25 אוקטובר 2022, 15:09

אני חושב שgow3 הצליח מעבר ומעבר במה שהוא ניסה להשיג עלילתית- כמו שלאקסין אמר,הסיפור שלו באמת מאוד מאוד straight forward והסאבפלוט המוזר הזה עם פנדורה היה כנראה נקודת התורפה היחידה שלו.
במבט לאחור,היה לו סיום מאוד מאוד מגניב שבזמנו חשבתי שהיה סוג של סיפור הבריאה גרסאת סמטה מוניקה.

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2022, 15:13

כן, בעצם בלי החלק הזה גם לא הייתה משמעות לכל עניין ה״יש השלכות להרג של אל״ שהוא סופר חשוב בסאגה הנכחית… כל סוף המשחק בעצם מוחק את כל החיים על פני כדור הארץ, בערך.
עולם שלם נכחד לחלוטין בגלל יצר הנקמה שלו.
איך אפשר לוותר על משחק שבו אתה ליטרלי אחראי לזה במו ידיך, שלב אחרי שלב.

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 25 אוקטובר 2022, 15:17

אני גם חשבתי בזמנו שזה כאילו הסיפור של איך העולם הישן נגמר והתחילה הבריאה שאנחנו מכירים מהיהדות והנצרות. אני מניח שזו הייתה הכוונה כשזה היה אמור להיות סוף הסדרה :).
כל הקטע עם פנדורה היה די גרוע, כל הקטע עם ה'תקווה' שהייתה בתיבה היה מטופש למדי, ואלו חלקים מאוד משמעותיים מהמשחק ומהסיפור שלו. לדעתי האישית הכתיבה והמבנה היו הכי חלשים במשחק השלישי בתוך הטרילוגיה.
אבל הוא עדיין היה משחק אדיר, כן? מצוין ממש. הוא הדוגמה לGOW שהוא כולו דור הבא ברגע היציאה שלו, הלסת שלך הייתה על הרצפה מהרגע שהוא התחיל עד שהוא הסתיים. הסט פיסס שלו הם שיא אדיר לסדרה ויש בו כמה מקרבות הבוסים המהנים בזאנר. בסופו של דבר גם הכתיבה והעלילה לא הייתה נוראית ביחס לסטנדרטים של עצמה, סתם קצת פחות מוצלחת. הם כן הצליחו להעביר את תחושת הקלוז'ר ואת הטירוף של מסע הנקמה הזה, הסיום מאוד מוצלח מהבחינה הזו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2022, 15:21

Stick כתב:GOW 2 הוא לא מסע אל האולימפוס. המשחק הוא מסע אל אחיות הגורל, כדי שקריטוס "ישנה את הגורל שלו" כביכול ויחזור בזמן לרגע שזאוס הרג אותו. זה מה שאתה עושה במשחק. כשתאה מגיע לשם אתנה מקריבה את עצמה וזאוס מצליח לברוח אל האולימפוס כדי להתכונן למלחמה בקריטוס עם שאר האלים. בשלב הזה קריטוס חוזר להביא את הטיטאנים מרגע השמדתם ועושה "ששת הימים" ותוקף בעצמו כדי להתחיל את המלחמה.
המשחק נגמר באולימפוס (לא בפסגה, אלא בתחילת הטיפוס) אבל זה כבר לגמרי הבילד אפ והקליף הנגר למשחק הבא.
היה ברור מאותו רגע שGOW 3 הוא בעצם הארמגדון היווני, משחק שכולו המלחמה של כולם על כולם ושהאלים ינסו לעצור אותך בדרך של קריטוס להשמיד את כולם ואת העולם.
שתי הסצנות האחרונות במשחק הן אתנה אומרת לקריטוס שכל אולימפוס יגן על זאוס, קריטוס עונה (במונולוג לעצמו כמיטב המסורת של הטרילוגיה ההיא :)) שהוא יהרוג את כל האלים אם ככה. ואז זאוס מדבר עם ורואים את כל האלים שיהיו באמת במשחק השלישי, מכין אותם למלחמה והם איתו, ואז קריטוס מפתיע אותם עם הטיטאנים בתחתית ההר.

מה שהם עשו זה לתת לך להגיע לפסגה ואל זאוס כבר אחרי השעה הראשונה רק כדי להפיל אותך ולתת לך לבנות את המסע מאפס ועצמאית ולא על גבי הטיטאנים. אבל הם עשו את זה רק כי זה היה פתרון נוח בשבילם כדי לתת לקריטוס ריסטרט בשאול לקראת המשחק, משהו שהיה חלק מהז'אנר בזמנו ואני מקווה שלא יקרה כיום עם ראגנרוק.
בכל מקרה, אפשר לבקר את הצורה שבה הדברים קרו, ואני לא חושב שמישהו פה מתכוון להתווכח לטובת הכתיבה של הטרילוגיה המקורית, אבל זה לא כל כך משנה אם המשחק התרחש ככה, או אם גאיה הייתה נהרגת בקרב הראשון והיית צריך להמשיך לטפס 'לינארית' את ההר משם בלי ליפול. או כל רעיון אחר שאפשר לחשוב עליו, בסופו של דבר היה ברור ומתקש שהמשחק הזה יהיה המלחמה הגדולה באלים על האולימפוס. האולימפוס הוא הר, אז לטפס אותו לאורך המשחק זה הדבר הכי מתבקש בעולם.

אני חושב שסך הכל GOW 3 משחק פחות טוב מהשני וגם אמרתי את זה כבר אתמול, המסע שלו לא מוצלח כמו הקודם כי המבנה שלו פחות מוצלח, עיצוב השלבים במובן של איך הם באים אחד אחרי השני הוא לא כל כך מוצלח וזה פוגע בו, אבל אלו בעיות ביצוע ולא בעיות של הרעיון. הוא גם הולך המון פעמים לרוחב ולא קדימה, אם זה כשאתה הולך פתאום לחפש את קרונוס בגהנום היווני, אם זה כל הפעמים שאתה עובר בפורטלים מנקודה אחת של האולימפוס לנקודה אחרת (המון פעמים דווקא למטה ולא למעלה). אני חושב שעיצוב קלאסי של טיפוס מלמטה למעלה היה עובד טוב יותר לתחושת המסע, אבל זה לא משנה את העובדה שGOW 3 תמיד היה צריך ואמור להיות המשחק הזה של הארמגדון היווני שבו משמידים את כל אולימפוס. זה לא שהמשחק זרק אותך מהאולימפוס לאיזו עיירה נידחת ואז הוא היה משחק שבו אתה מנסה בכלל להגיע לנקודה אחרת כי דרכה אתה מגיע שוב פעם לאולימפוס, משהו שהיה הרבה יותר כמו מה שאתה מתאר קיאו.

יש הבדל גדול בין מה שעשו במשחק הראשון והשני ומה שעשו פה. הקונספט של ״אופס נפלתי, בואו נתחיל מלמטה״ הוא חטא עלילתי לדעתי שלא היה מתקבל בשום מקום אחר. והעובדה שהמסע הרבה פחות טוב מהקודם, לא מעט בגלל סיבות שציינת שגרמו לגאוגרפיה לא ברורה, רק מדגישות את זה יותר.

והסוף אכן היה מצויין.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 25 אוקטובר 2022, 15:31

אבל שוב, בעוד שאני מסכים, אלו בעיות ביצוע ולא בעיות בקונספט הכללי. אתה שוכח GOW 2 הוא לא המשחק ששם אותך על פסגת האולימפוס, GOW 3 שם אותך שם אחרי שעה. אם נקח את הקונספט של משחק שבו מטפסים את ההר ונלחמים באלים שמנסים לעצור אותך בדרך, אין שום בעיה לבנות את כל המשחק סביב זה בלי לגרום לך ליפול על ההתחלה ולהתחיל מחדש. אפשר להתחיל בעיר אולימפיה לשלב גדול בעיר יוונית בנויה, ולאט לאט לאורך הטיפוס להגביר את המיתיות של העולם עם מושבה של איזה אל בנקודה מסוימת, משהו שאל אחר יעשה לך בנקודה אחרת, וכו'.
בסוף אני חושב שGOW 3 לא באמת הרגיש כמו משחק שמטפסים בו את האולימפוס, וזה כי הוא הלך המון פעמים לרוחב ונע כמה וכמה פעמים מלמטה למעלה, למטה, למעלה, חזרה למטה, הצידה, למעלה וכו'. רובו היה חדרים סגורים גם בעוד שGOW 2 השכיל לתת לך את הסקופ של סביבות שמרגישות פתוחות.

אני אסכים עם כל הטענות לך לגבי עיצוב המשחק, הפייסינג שלו ומה לא. אבל אני לא מסכים שהייתה פה 'עבודה בעיניים' שהמשחק כולו סבב סביב המלחמה באלים על הר האולימפוס. הם עשו בחירות לא נכונות בדרך, אבל זה לא שאי אפשר בדיעבד לדמיין את זה בצורה מוצלחת יותר באספקט הזה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2022, 15:39

Stick כתב:אבל שוב, בעוד שאני מסכים, אלו בעיות ביצוע ולא בעיות בקונספט הכללי. אתה שוכח GOW 2 הוא לא המשחק ששם אותך על פסגת האולימפוס, GOW 3 שם אותך שם אחרי שעה. אם נקח את הקונספט של משחק שבו מטפסים את ההר ונלחמים באלים שמנסים לעצור אותך בדרך, אין שום בעיה לבנות את כל המשחק סביב זה בלי לגרום לך ליפול על ההתחלה ולהתחיל מחדש. אפשר להתחיל בעיר אולימפיה לשלב גדול בעיר יוונית בנויה, ולאט לאט לאורך הטיפוס להגביר את המיתיות של העולם עם מושבה של איזה אל בנקודה מסוימת, משהו שאל אחר יעשה לך בנקודה אחרת, וכו'.
בסוף אני חושב שGOW 3 לא באמת הרגיש כמו משחק שמטפסים בו את האולימפוס, וזה כי הוא הלך המון פעמים לרוחב ונע כמה וכמה פעמים מלמטה למעלה, למטה, למעלה, חזרה למטה, הצידה, למעלה וכו'. רובו היה חדרים סגורים גם בעוד שGOW 2 השכיל לתת לך את הסקופ של סביבות שמרגישות פתוחות.

אני אסכים עם כל הטענות לך לגבי עיצוב המשחק, הפייסינג שלו ומה לא. אבל אני לא מסכים שהייתה פה 'עבודה בעיניים' שהמשחק כולו סבב סביב המלחמה באלים על הר האולימפוס. הם עשו בחירות לא נכונות בדרך, אבל זה לא שאי אפשר בדיעבד לדמיין את זה בצורה מוצלחת יותר באספקט הזה.

כלומר, טכנית gow2 נגמר 40 מטר מהפסגה של האולימפוס אז close enough? אולי זה יכל לעבוד אם באמת היו עושים במשחק מסע אמיתי והייתה הרגשת המסע. אבל המשחק הרגיש כמו משחק שהתחיל במטרה שלו, זרק אותך למטה בלי סיבה ואז אתה מבלא משחק שלם בלמשוך זמן עד שתגיע לפסגה שוב. אם זה אשכרה היה מרגיש כמו מסע לפסגה אז זה היה מרגיש אחרת.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 25 אוקטובר 2022, 15:39

GOW 3 בסוף לא היה באמת משחק על הטיפוס של האולימפוס ולדעתי דווקא זו בדיוק הבעיה שלו. הוא בסוף היה משחק על קריטוס שעושה מלא קוסטים צדדיים כדי למצוא את תיבת פנדורה, לשחרר אותה מהשלשלאות (דרך המבוך הגדול), למצוא את המפתח (שהיה פנדורה עצמה), בדרך נכנס למאבקים לא קשורים מול הפסטס וקרונוס. כל אולו דברים שהוצגו רק בGOW 3, זו בחירה שאני חושב שבדיעבד אפשר להגיד שהייתה לא מוצלחת והיא מה שמנעה את תחושת המסע, כי בסוף זה משחק של מלא קווסטי צד על האולימפוס כדי להרוג את זאוס, במקום משחק שהוא מסע אל נקודה ברורה שהיא פסגת ההר, והמכשולים שהאלים שמים לקריטוס בדרך.
קריטוס לא באמת מנסה להגיע לפסגה במהלך המשחק, אתנה אומרת לו בהתחלה שהוא צריך את הכוח שיש בתיבת פנדורה והמשחק הוא סביב להשיג את זה, רק אחרי ז קריטוס מגיע לפסגה לשלב האחרון (וגם זה אחרי שזאוס בא אליו, נלחם בו מיוזמתו בכלל).

הרטקון הבעייתי כביכול שהמשחק השלישי עושה הוא שבסוף המשחק השני אתה מגיע לזאוס ואתה בירור מספיק חזק כדי להרוג אותו, הוא בורח וזה בסדר, אבל אחרי זה בתחית המשחק השלישי אומרים לך שאתה בעצם לא יכול להרוג את זאוס בלי להשיג את הדבר שתנסה להשיג לאורך כל המשחק. אז אני אגיד שוב, משחק שהיה באמת הפרמיס של לטפס את האולימפוס היה הרבה יותר מוצלח.

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2022, 15:54

כל הויכוח החל מהטענה שעלילתית אין שום צורך בGOW3 והיה אפשר ישר לקפוץ ל-2018 אחרי המשחק השני, ולדעתי זה יותר משאיר את הסיפור ״לא גמור״ מאשר אם המיתולוגיה של 2018 תסתיים כפי שהיא כעת, כי המשחק השני נגמר בקליף האנגר - תרתי משמע.
ברור שבשני המקרים *חייב* המשך בעיניי, אבל לדעתי הראשון דורש את זה בצרה הרבה יותר ברורה וישירה.
המשחק הראשון זה המסע נקמה שלך כאדם שהאלים דפקו אותו
במשחק השני זה המסע שלך כאל לשנות את הגורל שלך שהופך למסע נקמה כנגד האלים אבל החלק הזה מעולם לא מתרחש… אז איך אפשר מפה לעבור לעולם אחר עם מיתולוגיה חדשה? מה עם החלק של מימוש הנקמה? עלילתית זה ממש ממש כל הקטע של המערכה השלישית.

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 25 אוקטובר 2022, 16:05

אה, אז סתם נסחפנו לניתוח של GOW 3 :).
אבל כמובן שאתה צודק. אם גלאס עדיין פה אפשר גם לשאול אותו על ההחלטה של החליפות במארוול להכריח את האחים רוסו והשחקנים לעשות את אנדגיים אחרי מלחמת האינסוף. כאילו, ברור שכלכלית זה סרט מצליח, אבל למה לא לתת להם להתחיל כבר את הפייז הבא ישירות ולבנות גיבורים חדשים לפני שהסיפור נגמר?

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2022, 16:39

נדב העלה את הטענה הזו, שניתן לדלג על GoW3.
הבחור השני טוען את זה על Ragnarok.
בשני המקרים זה לא יתקבל על הדעת, אבל הרבה יותר קיצוני מבחינה עלילתית לדלג על 3, לדעתי, בגלל הקליף האנגר…
וואלה אודין אפילו לא מופיע ב-2018 אז בטח שאפשר לוותר על הקרב נגדו מבחינה עלילתית

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2022, 17:02

אל תעוות את הדברים שלי לאסקין. אמרתי שgow עושה ריסט אחרי 20 דק רק כדי להגיע לסיום בדיוק באותו מצב. כלומר תקח את הטיפוס של קרייטוס בתחילת המשחק, תשרשר אותו לבוס הסופי וכל מה שקורה בין לבין הוא די משיכת זמן. סטיק תאר את הבעיות הרבה יותר טוב ממני, הוא אשכרה זוכר את המשחק בניגוד אלי.

איך זה קשור להזיה שגלאס אמר אין לי מושג :/
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 27 אוקטובר 2022, 11:43



חרא של חודש, מבחינתי... אולי רק אשחק בHEAVENLY BODIES וגם הוא לא ממש מעניין אותי
אבל מי שבעניין של סולס - וואלה אומרים ש-NIOH 2 מצויין :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 30 אוקטובר 2022, 20:18

אם חשבתם שלפני כמה ימים התחלנו להיות בסכנה של ספויילרים ל-GOW כי מבקרים קבלו עותק לביקורת, עכשיו הסכנה עלתה אקספוננציאלית. יש חנויות שונות בעולם שהתחילו למכור עותקים פיזים של המשחק והמשחק לא דורש שום אקטיבציה, כלומר יש גיימרים מהשורה שכבר משחקים ב-GOW. או במילים אחרות, כל אדיוט באינטרנט הולך להעלות ספויילרים ל-GOW.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 30 אוקטובר 2022, 21:17

כן,קורי ברלוג כבר התפוצץ קצת בטוויטר על זה... אין מה להגיד,בלי קשר לפשלה הזו,כל ההתנהלות של סנטה מוניקה והנדיבות שהם פיזרו קודים גם לכל מיני 'משפיענים' למינהם הייתה קצת מוזרה לדעתי.

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 30 אוקטובר 2022, 21:49

זה תמיד קורה אבל לא? הכוונה לחנויות שמוכרות את המשחק לפני ההשקה. אולי עשרה ימים לפני מרגיש קצת מוגזם, אבל 5-6 ימים לפני כל השקה המשחק כבר מתחיל להסתובב.
להבנתי יש פשוט מישהו שפרסם מלא סקרינשוטים מתוך המשחק בטוויטר שלו, ומי שרוצה להמנע מזה חייב להזהר ברשתות החברתיות וביוטיוב. אבל זה תמיד קורה.
לא נחשפתי לכלום אבל השיח על הספוילרים עדיין מרגיש לי מאוד רחוק והרבה יותר קטן ממה שהיה לקראת ההשקה של TLOU 2 נניח. מלבד קורי שבאמת די מתפוצץ על הקטע הזה בחשבון שלו.

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 31 אוקטובר 2022, 07:26

כמו שאמרתם - פשוט לא להכנס לפייסבוק וטוויטר ואתם תהיו בטוחים… גם ככה אין שום דבר מעניין שם, זה לא שיש למישהו משהו מספיק לשוב לומר על הבחירות פה או בארה״ב :)

הם רצו שיהיו הרבה מאוד ביקורות שבוע שלם לפני שהמשחק יוצא, וזה משחק ארוך (אומרים 70 שעות עכשיו, בשביל 100%), אז הם נתנו עותקים שבועיים לפני. מבאס רק שהגיע גם לחנויות גם כן… יאללה, אולי יקדימו את יציאת המשחק בשבוע בהפתעה, וככה יהיה לכולנו יותר קל? ;)

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 31 אוקטובר 2022, 08:07

אפילו אם זה היה קורה,סביר להניח שאני עדיין הייתי מקבל את שלי ביום ההשקה המקורי כי הזמנתי את הגרסאת אספנים שמגיעה עם הרפליקה של מיולניר :) האמת,שיש בי חלק קטן שעדיין חושש שאני לא אקבל אותה ביום ההשקה.

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 31 אוקטובר 2022, 08:09

מאיפה הזמנת?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 31 אוקטובר 2022, 08:58

כבר קרה לי ששחקתי בMass Effect באיחור לא קטן כי המתנתי לגרסת האספנים כמו דביל.

* אהם חנן!
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים