InterAl כתב:7.5 מיליארד לחברה שהוציאה את פולאאוט 76, אחד המשחקים הגרועים של השנים האחרונות? נשמע מופרז, ולמיקרוסופט יש היסטוריה של רכישות גרועות במחיר מופרז. איזה IP יש להם חוץ מדום (האחרון מכר סבבה, אבל לא קרוב בכלל לליגה של הגדולים)? dishonored, prey, evil within, wolfenstein, rage? היציאות האחרונות של כולם היו אסונות מסחריים... אז נשארנו עם פולאאוט (שתי היציאות האחרונות עשו עבודה טובה בלהכתים את המותג) ואלדר סקרולס שלא שמענו ממנו כבר כמעט עשור והעבודה על 6 בקושי החלה. על זה לשרוף 7.5 מיליארד? פשוט טעות, מחיר מופרז לגמרי.
הבחירה בפולאאוט 76... מעניינת. זה כמו שמיקרוסופט תקנה את קאפקום ואתה תספר איך זו החברה שהוציאה את Umbrella Corps, או שהיא תקנה את יוביסופט ואתה תספר איך זו החברה שהוציאה את Might & Magic: Chess Royale, או שהיא תקנה את ואלב ואתה תספר איך זו החברה שהוציאה את Artifact. אני מניח שברור לך שזה לא פולאאוט 76 שעליו מיקרוסופט שילמה 7.5 מיליארד דולר...
כתבתי כבר קודם מה מיקרוסופט מקבלת בעסקת החבילה (מלבד פולאאוט 76, כבודו במקומו מונח), אבל אם אתה עדיין חושב שזה מחיר מופרז, אתה מוזמן לבדוק את CDProjekt: חברה במיצוב יחסית דומה אבל עם פורטפוליו משחקים קצת יותר צנוע (שלמעשה אפילו לא מבוססים על פרנצייזים שהיא מחזיקה בהם) ואיכשהו שווי השוק שלה חצה לא מזמן את ה-10 מיליארד דולר.
או שאתה יכול לברר איך הלך הIPO של יוניטי, חברה שעיקר הביזנס שלה הוא מנוע משחקים, וצמחה תוך שבוע מהנפקה של 12 מיליארד דולר לשווי שוק של 24 מיליארד דולר.
או לראות מה משחק אחד כמו פורטנייט יכול לעשות לחברה, ואיך אפיק כחברה פרטית ממשיכה לטפס בסולם ההשקעות ומוערכת היום ביותר מ-17 מיליארד דולר.
או להיזכר איך מיקרוסופט עצמה קנתה את מוג'נג בשביל משחק בודד ב2.5 מיליארד דולר.
לאור כל החברות שמסביב אני חושב שאם כבר, הערך שחברה כמו בתסדה מביאה למיקרוסופט תומחר בחסר. ואם העסקה של מיקרוסופט היא באמת מופרזת, זה אומר שכל השוק נמצא בבועה.
bling כתב:סיכום מעולה ומדוייק חוץ מהקטע של הדאונפליי של הירידה ברמה של בת׳סדה עצמה הדור, זה לא עניין רק שירד ההספק ביחס לדור הקודם אלא זו גם האיכות עצמה שנפלה די חזק. ההשוואה מול רוקסטאר מחמיאה לה כאן בגדול כי רוקסטאר (למרות חילוקי הדיעות) ייצרה משחק של 9 גבוה ולעומת זאת בת׳סדה... נו אתה יודע.
גם לאמר שרייר בשיאה לא התקרבה לקליבר של בת׳סדה זה נו באמת שכזה.
בכל מה שנוגע לאיכות, זה נראה שאנשים שכחו שFallout 4 הוא עדיין משחק של 87. נכון שזה לא ה-97 של RDR2 (מצד שני, אין אף משחק אחר על הOne או על הPS4 עם ציון 97, אקלוסיבי או לא) - אבל זו לא בדיוק "קריסה" אלא ממש ברף של שני ה-Fallout הקודמים. 87 זה בול אותו הציון כמו ספיידרמן, ולא שמעתי תלונות על האיכות של אינסומניאק כשסוני רכשה אותם.
וסך הכל זה די מדוייק שרייר באמת לא התקרבה בשיאה לקליבר של בתסדה (כנראה גם לא לקליבר של ID לבדה בתקופת שיא הפופולאריות של דום ו-Quake):
- שיא הפופולאריות של רייר הוא 8 מליון עותקים ל-Goldeneye, אבל זה משחק שמבוסס על סרט ומותג סופר מצליח, ונמכר ככה בין היתר בזכות מכונת ההפצה המשומנת של נינטנדו.
- שיא הפופולאריות של בתשדה הוא 30 מליון עותקים לסקיירים (וזה היה ב-2016, מאז יצאו עוד כמה פורטים וגרסאות למשחק...), על בסיס הIP שהיא בנתה ועל בסיס מערך ההפצה שלה. כשזה מגיע לערך של חברות, זו אפילו לא אותה הליגה.