הודעהעל ידי DrKeo » 08 מאי 2024, 17:58
סרח עודף בבת'זדה? פיל ספנסר התגאה כל כך בתקופת הרכישה שיש למיקרוסופט סופסוף חברה יפנית. טנגו היו החברה היפנית היחידה בבעלות אקסבוקס ועכשיו אין להם אף חברה יפנית. ככה אני יודע שהדבר הזה עבר מעל הראש של פיל ספנסר, כי להטמיע באקסבוקס כמה שיותר יפן זאת מטרת חייו.
מיקרוסופט היא לא חברת צד ג' (כלומר, יש מצב שהיא עוד מעט תהיה אבל בנתיים היא לא) ושיקולים של מחזיקת פלטפורמה שונים משיקולים של חברת צד ג'. מחזיקת פלטפורמה עושה את הכסף שלה משירותים ומלקחת נתח מצד ג'. מכירות צד א' הן אחלה והכל, אבל הן שבריר מהREVENUE של החברות הללו אלא אם קוראים לך נינטנדו. משחקי צד א' נמצאים שם בשביל להפוך את הקונסולה לאטרקטיבית, לתת לה אישיות ויחודיות משלה לעומת המתחרות. משחקי צד א' הם סוג של העוף בשקל של רמי לוי, הם שם כדי למשוך אותך לסופר, לא כדי לעשות עליהם מליארדים.
המשחקים של טנגו וארקיין הם לא בדיוק משחקים של 350 מליון דולר, לפי הדווחים נראה ששני האולפנים יחד עלו למיקרוסופט 22 מליון דולר בשנה ואפילו אם העלות כפולה מזה עדין מדובר בעלויות של משחק AA גדול או AAA קטן. אנחנו לא אמורים להשוות אותם לגירס 6 שבטח עולה 250 מליון דולר, מדובר בחיה אחרת. משחקים כמו HFR הם בדיוק סוג המשחקים שנותנים אישיות לפלטפורמה, כמו gravity rush או אסטרובוט או TLG. אולי הם לא מוכרים 20 מליון עותקים, אבל בתרבות הפופ של הגיימינג הם תופסים מקום חשוב, ויש להם חשיבות לא קטנה בהגדרה של פלטפורמה. אלה סוג החוויות שגורמת לאנשים להתאהב במותג ולהיות נאמן לו וכמו שאתה יודע נאמנות מותג יכולה להיות שווה מליארדים.
נניח והם לא היו מרוויחים גדולים (למרות ששוב אני אזכיר שבערך כל בכיר באקסבוקס אמר ש-HFR היה הצלחה פיננסית), עדין יש ערך גדול בלהחזיק מפתחות שכאלה. אם הן היו שואבות 350 מליון על כל משחק אז זה היה סיפור אחר, אבל הן לא. טנגו למשל הם 65 אנשים בשכר של יפן, לא של סנטה מוניקה. זאת חברה בגודל של MOON, הם לא בדיוק עול גדול, הסגירה שלהם מפסידה לאקסבוקס הרבה יותר מאשר הכמה מליוני דולרים בודדים שמיקרוסופט תחסוך בשנה.
We're just normal men. We're just innocent men