Laskin כתב:נדב - במעבר דור - יש סיבות.
יעילות מנועים וניצול של טכנולוגיות חדשות, למשל. אם אתה נותן לעצמך עוד שנתיים בתחילת דור עם קפיצה כזו לפיתוח המשחק - זה משמעותי, נותן לצוות הרבה יותר זמן להשקיע בכל דבר ודבר החל מהפרי-פרודאקשן ועד לליטוש הסופי. ובשנתיים האלה גם הצוות של המשחק הקטן יותר מצטרף לצוות הגדול.
כלים ומנועים שבנויים סביב RT היום רק מתגבשים ומתייעלים… כנ״ל המחשבה לפתח על SSD בכלל והאופציות שזה יכול לפתוח, זה הנסיון הראשון על חומרה כזו, אז הרבה יותר בטוח לנסות דברים חדשים קודם כל בפרוייקטים פחות גדולים. טבילת רגליים ורק אז צלילה.
בא נגיד את זה ככה - אם ספיידרמן 2 היה יוצא ב-2021 במקום ב-2023 כי הם לא היו עושים את ראצ׳ט ועובדים בכל הכח עליו בלבד - אז ספיידרמן 2 היה משחק הרבה פחות מרשים ממה שהוא יהיה ב-2023, אין לי ספק. אתה בטוח מסכים איתי כי אתה מבין בזה הרבה יותר טוב ממני, בנושא הכלים… נניח רק אם יהיה הDLSS של AMD והוא יעבוד טוב כל כך - כבר זה יתן משחק טוב יותר ולא רק בגלל שהביצועים יעלו, אלא שאם יעלו אפילו בזמן הפיתוח (וסביר שזה בדיוק מה שיקרה), נניח עוד השנה, הם יוכלו להעמיס עוד פירוט ועוד הולכי רגל, עוד RT crap… עכשיו מן הסתם יכול לצאת פאץ׳ בהמשך וייצאו עוד גירסאות יותר טובות שלו וכו׳ אבל אני מדבר על השקה של משחק ואיך הגרפיקה, הגיימפליי והפריימרייט כשהוא יוצא.
אה, ועוד שנתיים זה עוד שנתיים ללמוד מטעויות של אחרים
ושוב, עניין המכירות במחיר מלא אחרי השקעה אדירה, ובו בזמן לשחרר משהו קרוב לשיגור.
Laskin כתב:באמת היית מעדיף שאינסומניאק תוציא 2 משחקים שתשחק בהם על הקונסולה שלך לפני שתזרוק אותה, עם ממוצע של 94, על פני 7 משחקים של 86? אני אישית לא בטוח. מה אם לא אתחבר לאחד מהם באופן אישי? ירדתי נגיד מ-5 משחקים שמאוד אתחבר אליהם, למשחק אחד בכל הדור הזה… לא יודע. באמת.
זאת כמובן בהנחה שפשוט עם עוד זמן וכח - אתה בטוח תוציא משחק עפ ממוצע גבוה יותר, כן? זו שאלה נוספת.
Laskin כתב:וואלה נדב, ואם זה משחק מטורף של ממוצע 97 אפילו, ורצה הגורל ואתה לא מתחבר אליו, אחרי שעבדו עליו שבע שנים?
חסרים משחקי 86 שנהנת מהם יותר ממשחקי 95? ממוצע 86 אומר גם משחק שקיבל 95 באתרים מסויימים, אולי כמה מאיות פה ושם. אבל גם כמה שביעיות. זה עניין של דיעה כמובן, תמיד, אבל כן - משחקי אינסומניאק די נושקים ל-90, למשל ראצ׳ט וספיידרמן עם 88.
אני תמיד אזכור את ספיידרמן הנכחי בתור משחק הספיידרמן הראשון שבאמת נהנתי ממנו. פשוט אף פעם לא התחברתי לשום משחק ספיידרמן ששיחקתי אי פעם. כולל בגיימבוי. ופה מאוד נהנתי, מהווב סלינגינג כמובן.
Outer Wilds עם ממוצע נמוך יותר ממשחקי אינסומניאק והוא בטופ 10 שלי אי פעם, בקלות.
במקרה של אינסומניאק לפחות - אני מעדיף שיתנו לי 7 משחקים. האמת שאני חושב שגם במקרה של נוטי דוג היום, כי אני מפחד שיעשו דאבל דאון על הwoke שיט שלהם, מה שלא קרה בTLOU2 אבל אם יעשו מאמץ אני לגמרי מאמין ביכולות שלהם להרגיז אותי
Laskin כתב:אני לא חושב שהם יכולים לעשות משחק של 95 רק על ״עוד זמן״, אלא רק עד ימשכו עוד אנשים, כשרוניים יותר
אולי זה מה שכרגע יש להם, מבחנתי הפ במגמת שיפור נפלאה מכל הבחינות, נראה עם ספיידרמן 2 מה יספקו, וחשוב הרבה יותר - עם וולברין.
אני רוצה לקוות שהם רואים בו את ה”TLOU1” שלהם, אחרי ה״כיף״ של ספיידרמן, שהוא כמו אנצ׳רטד מבחינת הקלילות. שוולברין באמת יהיה אלים ובוגר עם עלילה ודמויות שהם לוקחים ממש ברצינות, גם אם מן הסתם לא ממש קודר וכבד כמו TLOU
Stick כתב:אני חושב שדווקא ספיידרמן ספציפית זה משחק שהיה הופך להיות טוב יותר משמעותית עם עוד זמן פיתוח. לגבי ראצ'ט באמת כנראה שלא.
בספיידרמן יש אחלה בסיס. מה הבעיות הברורות בו? אוסף משימות צד רפטטיבי ולא מעניין בטירוף? נטו עניין של זמן פיתוח. גם מערכת קרב מעט מהודקת יותר לא הייתה פוגעת במשחק, אולי עוד אויבים מעניינים היו פותרים את זה? בנייה קצת שונה על יותר קומבואים וגיוון שלך כשחקן במערכת? לא יודע.
Laskin כתב:אני אישית מאוד נהנתי מראצ׳ט (וגם ממיילס האמת) אז אני ממש לא הייתי רוצה את התסריטים האלה. בימי רזיסטנס הייתי מסכים, כי לזה לא התחברתי אף פעם.
Laskin כתב:כי משחקי 88 הם לא ״ממוצעים״!
Laskin כתב:בטח שאני חושב שהוא כזה, אני ממש נהנתי ממנו, סיימתי
אותו פעמיים ברצף
אני לא חושב שהוא מעל 90, אבל בהחלט נושק לשם, בדיוק כמו הממוצע שלו. אתה לא מתחבר, זה בסדר, גם אנצ׳רטד לא משחק של 9 בגיימפליי, הרעש והצלצולים כמו שאתה קורא לזה, הופכים אותו כן למשחק של 9, שם זה הסט פיסז, פה זה הנשקים, אני נהנה משניהם, עדיין מאנצ׳רטד יותר והרעש והצלצולים שלו הרבה יותר מרשימים אז הציונים גם עוד יותר גבוהים
אני למשל מחזיק בדיעה שAC או גירס או מלא סדרות פופולריות שמקבלות לרוב ממוצע של ״כמעט 9״ - הם בעצם משחקים של 7, זה בסדר גמור, אבל דווקא בגלל שאתה פחות מתחבר למשחקים שלהם כמוני - נראה לי שאתה תהנה יותר אם הם יזרקו יותר דברים ואולי לאחד מהם תתחבר הרבה יותר, מאשר שפשוט יתנו לך עטיפה יפה יותר של משהו שאתה כבר עכשיו חושב שהוא 7.
Laskin כתב:כי אני באמת לא חושב שפשוט ״עוד מפתחים״ זה מה שיהפוך את ספיידרמן 2 למשחק של 94. אני באופן אישי כן חושב שהם יתקרבו לשם יותר ויותר, לאט לאט, עם האנשים הנכונים, אבל זה לא יקרה בהכרח מהר יותר אם יהיו עוד צוות פשוט. אז הוא יהיה אולי עם עוד ירידה לפרטים בחדר של פיטר, או עם עוד משימות צד או עוד חמש שעות של הסיפור המרכזי אפילו, אבל זה לא בהכרח משימות צד טובות יותר, לא חמש שעות בהכרח נחוצות או מהנות יותר, שישנו את דעתנו עליו בהכרח בצורה חיובית, אתה מבין? תכלס יש מצב שאם נוטי דוד היו עושים את זה עם tlou2 - חותכים אותו כמעט בחצי - הוא היה אהוב אפילו עוד יותר, בטח בביקורות הגולשים ואז עם כל כח האדם הזה היינו מקבלים איזה משחק נוסף בעולם הזה, כמו TLL, סיפור קצר אפילו של 6 שעות בלבד בעיר אחרת לגמרי, אולי מדינה אחרת… וואלה למרות שאני אהבתי דווקא את tlou2 אני מוכן בכיף להקריב חצי ממנו בשביל משחק נפרד כזה
Laskin כתב:ההנחה שלך, שעוד עובדים יביאו עוד יצירתיות למשימות ולא פשוט עוד מאותן משימות - איננה מבוססת בעיניי
Laskin כתב:זו הבעייה הכי גדולה גם בAC ועוד מליון משחקי עולם פתוח. אז מה, לא עובדים עליהם מספיק מפתחים? אין להם את הכח הפיתוחי ליצור תוכן אמיתי? בטח שיש, הם פשוט לא עושים את זה טוב כל כך או שאין להם רעיונות יצירתיים במיוחד והם חושבים שזה אולי לא הדבר הכי חשוב שיש, או שזה מספיק טוב כמו שזה... אחרי הכל - יש אנשים שמדלגים על משימות צד רבות והם ראו שזה לאו דווקא פגע במשחקים אחרים אז הפנו משאבים לדברים אחרים.
זה קצת מזכיר לי את טיעוני התקציבים בארץ, אם רק יגדילו את תקציב החינוך - נראה תוצאות אחרות לגמרי! ואז אחרי עשור שזה אכן הוכפל - התוצאות רק גרועות יותר. זה לא מספיק פשוט לזרוק עוד אנשים או עוד כסף על משהו, צריך יצירתיות, מקוריות, אומץ...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים