Stick כתב:אני מסכים עם קיאו ואני חושב שאתם קצת מפספסים את הנקודה.
לדעתי ראצ'ט (ואגב גם דימון סולס מבחינת הפירוט והרמה הגראפית, למרות שברור שמאחורי הקלעים זה משחק PS3 במורכבות שלו) משחק מאוד מאוד מרשים ויזואלית. יפייפה ממש, יש בו פירוט אדיר, הRT מיושם בצורה מוצלחת, יש אפקטים של פרווה שהם באמת משהו מיוחד ובכלל - משחק סופר יפה ויזואלית, לחלוטין רמה מעל הדור הקודם בכל פרמטר.
DrKeo כתב:אין RT ב-DS
Stick כתב:DrKeo כתב:אין RT ב-DS
אבל יש טעינה מיידית! זה לחלוטין וללא ספק משחק שבשום קונסטלציה לא יכל לצאת לדור הקודם!
במשחקים שקדמו לו, דארק סולס משהו, הם נאלצו לבנות הכל כעולם רציף עם מעליות ושבילים כדי להסתיר את הטעינה, כל כך דור קודם... מזל שהם טירגטו רק את הדור הבא עם דימון סולס.
Laskin כתב:אבל העובדה היא שכל התעשייה כולה עוד לא מתקרבת לניצול הזה שאתה מדבר עליו, לעומת 2015 שהיו כמה וכמה חברות כאלה, אז כנראה שיש סיבה, או שילוב של כמה סיבות.
הכי קרוב שיש לך זה דמו טכנולוגי שיצא שנה אחרי שיגור הדור…
Laskin כתב:אני שוב אגיד את מה שאני טוען עוד לפני תחילת הדור - משחקים ייאלצו לבחור בין RT לבין פירוט סופר מפורט מפוצץ ראשים, או לעבוד על פתרונות יצירתיים… שזה לוקח לא מעט זמן. אני לא חושב שחברות היו יכולות כבר לפני 5 שנים להתחיל פיתוח רציני עבור הדור הבא, אבל זה דיון מעגלי, ואני מעדיף את ראצ׳ט עם הממוצע 88 שלו בכל יום, על פני משחקים מזורזים ומעפנים, גם אם זה אומר שייקח עוד שנה לעומת הדור הקודם, עד שנגיע לניצול שיזכיר יותר 90% מהכח.
Laskin כתב:אבל העובדה היא שכל התעשייה כולה עוד לא מתקרבת לניצול הזה שאתה מדבר עליו, לעומת 2015 שהיו כמה וכמה חברות כאלה, אז כנראה שיש סיבה, או שילוב של כמה סיבות.
הכי קרוב שיש לך זה דמו טכנולוגי שיצא שנה אחרי שיגור הדור…
אני שוב אגיד את מה שאני טוען עוד לפני תחילת הדור - משחקים ייאלצו לבחור בין RT לבין פירוט סופר מפורט מפוצץ ראשים, או לעבוד על פתרונות יצירתיים… שזה לוקח לא מעט זמן. אני לא חושב שחברות היו יכולות כבר לפני 5 שנים להתחיל פיתוח רציני עבור הדור הבא, אבל זה דיון מעגלי, ואני מעדיף את ראצ׳ט עם הממוצע 88 שלו בכל יום, על פני משחקים מזורזים ומעפנים, גם אם זה אומר שייקח עוד שנה לעומת הדור הקודם, עד שנגיע לניצול שיזכיר יותר 90% מהכח.
Stick כתב:זה אולי מוזר על הנייר שלא ראינו עדיין משחקי AAA של 2022 בתצוגות מלאות, אבל בכנות אני חושב שזו פשוט מגמה של כל התעשייה.
לאורך כל הדור הקודם הייתה תופעה מאוד גדולה של טענות וביקורות על שנמוכים, כמובן שהדוגמה הקלאסית היא WD אבל גם הוויצ'ר 3 שדובר כאן או ספיידרמן סבלו מזה מאוד, אפילו היילו שיצא רק לאחרונה סבל מזה.
אני מניח שמפתחים למדו מזה וזו הולכת להיות מגמה שאנחנו למעשה כבר רואים בפועל, משחקים מוכרזים אבל לאחר מכן מוצגים כמו שצריך רק לקראת היציאה שלהם.
לצד זה יש כמובן את הקורונה שאנחנו לא לגמרי יכולים להעריך את ההשפעה שלה, אז מוקדם לקבוע מה יהיה בשנה הקרובה (או מה היה אמור להיות אם הכל ידחה לשנה הבאה בגלל הקורונה..), אבל בכל הקשור לצד ג' זה באמת נראה לי די סימטרי כרגע ביחס לדור הקודם.
לגבי שאר הטענות אני קצת מבולבל מי אמר מה, כנראה שלא עשיתי את כל שיעורי הבית ולא עקבתי אחרי כל הדיון כמו שצריך .
בסוף אני חושב שזה קצת טריקי כי יש הבדל גדול בין התקרה של כל קונסולה ביחס לזמן היציאה שלה. הPS4 והONE גם יצאו לאחר יותר זמן של 'דור קודם' מהם, בזמן שהPC רץ קדימה, וגם היו משמעותית פחות חזקות וטכנולוגיות ביחס לזמן יציאתן מול הPS5 והSX.
בסוף כשחקן PC לצד קונסולה של סוני בשני המקרים, קילזון ואינפמוס לא הרשימו אותי גראפית כי הרגשתי שכבר ראיתי יפים מהם שנים קודם על הPC. המשחקים הראשונים שהרשימו אותי היו באמת ב2015 - האורדר, ארקהאם נייט, הוויצ'ר 3, ולאחר מכן הגענו כבר למשחקים שהם לגמרי ברמה של שיא הדור עם אנצ'רטד 4 ב2016.
בדור הזה זה לא המצב, גם דימון סולס וגם ראצ'ט מרשימים מאוד בעיניי ברמה הויזואלית (ספיידרמן זו דוגמה שעדיין לא ברורה לי).
אבל, אני כן חושב שיש פה הקבלה די ברורה של דימון סולס מול KZ וראצ'ט מול אינפמוס, פשוט הדור יצא מוקדם יותר והוא טכנולוגי יותר אז 'אותם המשחקים' כביכול מרשימים יותר ביחס לנקודת הזמן שלהם.
Stick כתב:הנקודה שלי היא לא שצריך לבוא לסוני בטענות על ראצ'ט ודימון סולס, אלו משחקי השקה והם לחלוטין מה שאתה מכנה "משחקים מזורזים". *עובדתית*, הם לא מנצלים בגרוש את הקונסולות החדשות, משתמשים כמעט רק בGPU וגם שם זורקים המון כוח על שטויות שאנחנו לא נראה משחקים עושים בהמשך. אני לא חושב שאפשר באמת בכלל לדון בזה, זה פשוט המצב עם המשחקים האלו, וזה בסדר.
הטענה שלי לסוני היא שאת המשחקים שצריכים לדחוף קדימה את הטכנולוגיה - הם עשו קרוס ג'ן.
וגם אם הם יהיו יפים ויזואלית זה בסדר גמור אבל זו האנטיתזה ללדחוף את הטכנולוגיה קדימה, מן הסתם. ברור שאם GOW היה דור הבא בלבד הוא היה הופך להיות באנצ'מארק טכני מדהים מכל הבחינות ולא משחק השקה מזורז, בדיוק כמו אנצ'רטד 4. אבל זה לא המצב.
Laskin כתב:כן, אני וכל הצוות של DF… נראה לי שאני בחברה טובה
Laskin כתב:לא, דיברתי ספציפית על עניין הזבוב הזה… עפו עליו, והאמת שאף פעם לא שמתי לב לזבובים האלה בכלל, זה בהחלט משהו מגניב
DrKeo כתב:להתחשב בזה שעניתי לך כבר על כל נקודה ונקודה שכתבת, אני רק אגיד שגם אני יודע במה אתה בוחר, באף אחד כי לא שחקת ולא תשחק באף אחד מהם. על פי ההודעות שלך אני גם יודע שיש לך סטנדרטים ממש נמוכים אם ככה אתה חושב שנראת קפיצה דורית אמיתית, אבל ממש נמוכים.
אל תדאג, ההודעות שלך על ראצ׳ט הולכות להתישן יופי יופי, בו נראה כמה דור הבא הוא מרגיש ב-2024.
bling כתב:חבל שיוביסופט לא הוציאה גרסת מחודשת של הנסיך הפרסי הראשון רק ב 4K ו 120 פריימים עם RT ללא טעינה בזכות ה SSD וכל הבלאגן, בטח קאז היה עף על זה כתצוגת דור הבא מטורפת. נו בסדר אז חסר קצת פירוט - שמחת זקנתי. זה לא רואה את האורדר ממטר
DrKeo כתב:ראצ׳ט לא סוחט מהפס5 שום דבר, הוא בקושי מגרד את פני השטח של כל פיצ׳ר של הפס5. הוא אולי משתמש ברובם, אבל בקושי יודע איך. זאת בדיוק הסיבה שהוא רץ ב-4K טבעי ב-40fps+ אפילו שיש לאינסומניאק את אחת ממערכות הריקונסטרקציה הכי טובות בתעשיה, כי הם בקושי גרדו את קצה השטח. וזה אפילו לא ניחוש, כל בנצ׳מארק יראה לך שהם לא באמת מנצלים את הSSD, הGPU או ה-CPU. אם זה היה שיגור רגיל והיו לנו עוד כמה משחקים מפילי לסתות היום או לפחות באופק הקרוב אז המשקל הזה לא היה על הכתפיים של ראצ׳ט והיינו יכולים להתיחס אליו בדיוק כמה שהוא - עוד משחק ראצ׳ט.
Stick כתב:ראצ'ט? עובדתית זורק הרבה מהכוח שלו על שטויות (ו4K טבעי זו שטות מוחלטת בעולם של היום, 60FPS זו עוד אופציה עם ערך אבל תדמיינו איך יראו אלו שלא יכוונו לשם).
אז כן, הוא נראה מעל GOW וTLOU 2, ואני עדיין בטוח שבסוף הדור הוא יזכר כמשחק קרוס ג'ן שיצא בלעדית על הPS5 יותר מכל דבר אחר. זה מה שהנתונים היבשים מראים.
להשוות 4K טבעי, 60 FPS וRT כמו בספיידרמן לגרסאת הדור הקודם שלו ולקרוא לזה 'קפיצה דורית' זה קצת מגוחך. זו גרסאת הקצה של המשחק הזה, גרסאת הPC אם תרצו, אבל שום דבר מעבר.
זה קצת כמו לקחת את הרימאסטר של GOW 2 שיצא לPS3 ולהשוות אותו לGOW 3 שיצא שנה לאחר מכן... למרות שאחד מהם רץ ב60FPS והשני ב30-40, אחד ב1080P והשני ב720P..
להשוות 4K טבעי, 60 FPS וRT כמו בספיידרמן לגרסאת הדור הקודם שלו ולקרוא לזה 'קפיצה דורית' זה קצת מגוחך.
Kazz כתב:שוב, משום מה תפסה במוחך המחשבה שכח וקפיצה דורית זה מתבטאים רק ב eye candy. אחרי שכל הדור הקודם סבל מ CPU חלש, הדור החדש סוף סוף מביא CPU שיכול להריץ משחקים ב 60 FPS ואחלה גרפיקה. זו בשורה של ממש.
Kazz כתב:בוודאי שראצ'ט יתיישן. זה טבעם של משחקי שנה ראשונה. יחד עם זאת, הדגל שראצ'ט נושא, הקצה של המזלג שהוא מראה, ההבטחה להמשך הדור, השופר בו הוא תוקע - הוא שם בכיס הקטן את האורדר שידע רק לסמן על 'משחקים בפירוט גרפי יותר גדול' ותו לא.
Kazz כתב:פספסת את העובדות שגם ב bare mininum של דור חדש בנוגע לרזולוציות, פיקסלים ופוליגונים הקפיצה של ראצ'ט וספיידי על פני דור הפס4 היא קפיצה יותר גדולה מאשר של האורדר על פני דור הפס3?
Kazz כתב:ולכן ראצ'ט הוא משחק של שנה ראשונה. כל משחק שכזה מגרד את פני השטח. וזה לזכות הדור הזה שאפשר להגיד שהוא רק מגרד את פני השטח כאשר בדור הקודם הבנו את הפרינציפ של משחקים יפים יותר ותו לא.
וגירוד השטח הזה כבר שם בכיס הקטן את האורדר בתור זעיר אנפין של הדור הבא שמגיע. 60FPS כאופצייה ברת-קיימא לכל משחק על קונסולה ולא נחלת גרסאות מחשב? בשורה. RT בפעם הראשונה? בשורה. SSD בפעם הראשונה לביטול זמני טעינה? בשורה. SSD להזרמת מידע ו assets באופן תקדימי? בשורה. עוד אופציה לקצב רענון למסכי 120HZ? בשורה. VRR כאשר סוני ישכילו להוסיף? בשורה. משחקי AAA שתומכים גם ב 120FPS? בשורה. טכניקות reconstruction מתקדמות שמייתרות הקצאת משאבים ל 4K נייטיב ומנתבות אותם למקום אחר? בשורה. קוויק ריזום אצל מיקרוסופט? בשורה.
איך אפשר בכלל להשוות ל-אורדר שעשה את מה שמצופה ומתבקש מכל משחק דור חדש - להיות יותר יפה ויותר מפורט - אבל שום דבר מעבר? זאת בשורה? זה שימוש לא בנאלי? זה מה שאתם רוצים מדור וחומרה חדשים?
Kazz כתב:תזכיר למה כל קהילת הפס4 מתפללות שנים לפאטץ' Pro לבלאדבורן
Kazz כתב:אני חייב לצטט את זה שוב לבדו. זה הדבר הכי מגוחך שנכתב פה ע"י מישהו שאינו גלאס.
4K, 60 FPS, זמני טעינה חסרי תקדים, RT חסר תקדים - זה לא קפיצה דורית. אבל האורדר שהקפיצה שלו עובדתית ומספרית נמוכה יותר מראצ'ט - זה כן? חחחחחחח.
Kazz כתב:כמה פעמים אפשר להגיד ש GOW2 נדחה בגלל קורונה ובגלל הניתוחים של המדובב? גם הוא וגם הורייזון וגם GT7 היו כבר זמינים בשוק בלי הנסיבות המיוחדות.
אם רצית את GOW2 כבלעדי לפס5 שגם משתמש בכח באופן לא בנאלי אז לא היית מקבל אותו ב 2022.
DrKeo כתב:מספרית חלק ממה שאמרת נכון, אבל אין לזה שום קשר לדיון מה שהופך את זה לאנשי קש. רצ׳ט יכל לרוץ גם ב8k ב120fps, זה לא מה שעושה משחק דור הבא. לקצב פריימים גבוה ורזולוציה מופרזת קןראים גרסת הpc, לא דור הבא. רזולוציה ו-fps גבוה זה מה שעושים כשהמשחק שלך לא מנצל בשיט את הקונסולה, אז מעלים את ההגדרות הבנאליות ל-11.
כל עוד לא תשחרר את הבולשיט הזה על רזולוציה ו-fps, אתה פשוט לא מתדיין בgood faith.
Kazz כתב:DrKeo כתב:מספרית חלק ממה שאמרת נכון, אבל אין לזה שום קשר לדיון מה שהופך את זה לאנשי קש. רצ׳ט יכל לרוץ גם ב8k ב120fps, זה לא מה שעושה משחק דור הבא. לקצב פריימים גבוה ורזולוציה מופרזת קןראים גרסת הpc, לא דור הבא. רזולוציה ו-fps גבוה זה מה שעושים כשהמשחק שלך לא מנצל בשיט את הקונסולה, אז מעלים את ההגדרות הבנאליות ל-11.
כל עוד לא תשחרר את הבולשיט הזה על רזולוציה ו-fps, אתה פשוט לא מתדיין בgood faith.
good faith? היסטרי כשזה מגיע ממישהו שאומר שצריך את הפס4 פרו כדי שבלאדבורן ירוץ ב- 30FPS בלי בעיות frame pacing. ממי שמבטל את המעבר בין עולמות של ראצ'ט כי קיים משהו הרבה יותר קטן, מוגבל ומפורט בטיטאנפול.
אתה מיתמם וכאילו לא מבין כשאומרים שראצ'ט רץ ב 60 FPS הכוונה היא תוך כדי הצגת רמת פירוט גרפיקה שהיא בהבדל דור ממשחק פס4. וכך זה המצב.
אתה זה שמציג טיעוני bad faith ומעמיד אנשי קש כאילו מה שראצ'ט עושה שווה ערך להריץ משחק בן 10 שנים על 8K ו 144HZ.
לקצב פריימים גבוה ורזולוציה מופרזת קוראים גרסת PC? גרסאות PC שבעברך הגדרת כהבדל דורי בין גרסאות הקונסולה? מצויין אם כך. גרסאות PC שהיו נחלת רק מי שהיה מוכן לשלם משמעותית יותר מקונסולה? מצויין אם כך.
60 FPS על משחקי קונסולות זה אחד ה holy grails עבור משחקי ושחקני קונסולות. קצב פריימים גבוה זה אולי הדבר הכי חשוב ומשפיע על חווית המשחק. זה בנאלי זה?
איפה כל משחקי ה AAA בדור הפס3 והפס4 שרצו ב 60FPS?
ראצ'ט והדור החדש מביאים איתם בשורה למפתחים ולשחקנים כאחד שהם לא צריכים יותר להקריב ולוותר על 60 FPS. זה לא או או. אפשר לעשות משחק שימקסם פירוט גרפי ב 30 FPS וגם להציע מצב 60 FPS עם אחלה גרפיקה (וגם בפני עצמה קפיצה מהדור הקודם). סוף סוף יש חומרה שהיא מספיק חזקה ונוחה כדי להשיג את זה. ועל אחת כמה וכמה עם VRR שגם אומרים שאתה לא חייב להיות דבוק על 60FPS כל העת.
זהו אחד ה paradigm shifts שהדור הזה מביא איתו, וראצ'ט נותן טעימה מזה.
משחקים יפים יותר ב 30FPS כמו האורדר זו לא בשורה. זה המתבקש והבנאלי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים