נושא *לא* E3 2022 הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 21 יוני 2022, 07:56

לול אינטר, סלח לי הטיעונים שלך על בטסדה לא רצינים, לא יודע מה זה הBias הזה נגד בטסדה אבל זה לא רציני.

מה פירוש המשחק לא מרנדר את כל החפצים הפיזים בכל רגע נתון ? למה שמשחק ירנדר חפצים שאתה לא רואה מולך ? למה לבזבז משאבים יקרים על משהו שלא נמצא פיזית מולך? עדיין לא הצלחת להוכיח שהCPU לא מחשב המון דברים לא גרפיים כמו המיקום של כל החפצים בכל רגע נתון וכו' לא הכול זה גרפיקה.

שמע, לא צריך להיות מומחה ל"סיבוכיות חישובית" או מפתח משחקים כדי לדעת שאתה מדבר פה בחוסר רצינות טוטאלית, אתה מדבר על משחקי התפקידים הכי שאפתניים טכנית שקיימים היום בעולם ואפשר להבין כמה הם מורכבים רק מעצם זה שכמעט אף מפתחת בולטת אחרת בז'אנר (סקוור שיעול, Bioware שיעול, לא מנסות אפילו להתחרות בסקאלה של בטסדה")

לבוא ולהגיד "בטסדה לא יודעים לנצל את הCPU בצורה יעילה ובגלל זה הם קלאנקים... לול קשה לי להאמין שאיזשהו מהנדס תוכנה או איזשהו בחור עם רקע במדעי המחשב יכול לדבר ככה. אבל כנראה שאתה פשוט לא יודע לפרגן להם.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 יוני 2022, 11:42

ה-cpu לא צריך לחשב מיקום של חפצים בכל רגע נתון כשהם נמצאים במנוחה. המשחקים של בת׳סדה לא מאוד מורכבים ברמה הטכנית. הם מורכבים ברמת התוכן והסקריפטינג.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 יוני 2022, 12:06

InterAl כתב:אין המון חפצים פיזיים בפריים בכל רגע נתון. כשאתה אומר ״משמעויות אדירות״ - בדקת את זה או שאתה משער? כי ה-cpu utilization במשחקים שלהם תמיד היה עלוב, במיוחד במולטיקור. גם ה-DD, בסקיירים לפחות, הוא כמו של אדם חצי עיוור.

אם יש להם cpu utilization רע (ואם אתה מדבר על שימוש במולטי-קור ב-2011, אז לאף אחד לא היה שימוש יעיל בת׳רדים. אפילו מפלצות טכניות כמו קרייסס היו סינגל ת׳רד בתקופה שלי כבר היה 4 ליבות ו-8 ת׳רדים וה-360 כבר הייתה עם שישה) אז יש להם ניצול רע, אני לא באמת יודע מה רמת היעילות שלהם.

אבל בלי קשר לניצול טוב או רע, מערכת כמו המערכת רדיאנט שלהם יחד עם חפצים פיזים זה כבר משהו שמעמיס יותר מAI טיפש ולא אנטרקטיבי וחפצים לא פיזים (ברובם) שיש בפחות או יותר כל המשחקים האחרים.

כלומר, אני בטוח שאתה מבין שדמות בלי AI שמולחמת לדלפק 24/7, אין שום חפץ פיזי בחנות סביבה וקניה מתרחשת בתפריט טקסט כמו בוויצ׳ר צריכה הרבה פחות משאבים מאשר דמות אנטלגנטית עם צרכים כמו רעב, שמבצעת החלטות, שמנהלת את עצמה על פי מטרות וכל המצרכים שלה בחנות הם ממש עצמים פיזים עם תכונות פיזיות שאפשר לקנות, להזיז או להרוס. אז כן, הupdate rate של האנטלגנציה של הדמות יכול להיות נמוך יחסית כשאתה 4 קילומטר משם, אבל עדין כל חפץ ודמות במשחק צריכים לקחת משאבים בזמן שאתה לא שם ושאתה כן באזור הם לוקחים יותר משאבים ממשחקים אחרים. וככל שה-DD גדול יותר כך יש יותר אזור שבו אתה נמצא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 יוני 2022, 18:28

ה-cpu לא מחשב כלום כשחפצים נמצאים במנוחה לידך. אתה יכול לבדוק את זה בעצמך (תוסיף חפצים עם console command ותמדוד ביצועים ו-cpu util). ה-gpu ממילא מרנדר רק מה שבפריים. לגבי ה-npcs, גם פה זה זניח. אתה יכול לבטל את כל ה-ai במשחק עם console command. ניסיתי, בדיוק 0 הבדל בביצועים או ב-cpu utilization - גם כשה-ai כבוי וגם כשאני משתמש במוד שמעיף את כל ה-npc מהעולם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 יוני 2022, 18:56

InterAl כתב:ה-cpu לא מחשב כלום כשחפצים נמצאים במנוחה לידך. אתה יכול לבדוק את זה בעצמך (תוסיף חפצים עם console command ותמדוד ביצועים ו-cpu util). ה-gpu ממילא מרנדר רק מה שבפריים. לגבי ה-npcs, גם פה זה זניח. אתה יכול לבטל את כל ה-ai במשחק עם console command. ניסיתי, בדיוק 0 הבדל בביצועים או ב-cpu utilization - גם כשה-ai כבוי וגם כשאני משתמש במוד שמעיף את כל ה-npc מהעולם.

0% הבדל בביצועי CPU כשאתה מבטל את ה-AI שרץ על ה-CPU? אז אני מבין שה-AI רץ על הכונן דיסקים, או שמתודולוגית הבדיקה שלך לא טובה.

על איזה מעבד בדקת? מה היה ניצול ה-CPU לפני שהעלמת את ה-AI ואחרי בדיוק באותו מיקום במשחק (עם עדיפות לעיר צפופה כמובן ולא לאמצע היער).
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 יוני 2022, 19:02

אתה אמור להבין שזה זניח. מה כבר ה-ai של סקיירים עושה? מעדכן מיקום של npc מנקודה א׳ לנקודה ב׳? זה דורש בערך אותם משאבים כמו לעדכן את הכדור של פונג. אולי קצת יותר כשיש עוד אובייקטים ליד וצריך לחשב collisions. אם לא, זה באמת זניח.

בדקתי על i7, הניצול קופץ בין 30-50% בצורה די אקראית. כשביטלתי את ה-ai והעלמתי את ה-npcs הוא קפץ באותו תחום, לא ראיתי שינוי. ובדקתי ב-whiterun.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 יוני 2022, 19:14

InterAl כתב:אתה אמור להבין שזה זניח. מה כבר ה-ai של סקיירים עושה? מעדכן מיקום של npc מנקודה א׳ לנקודה ב׳? זה דורש בערך אותם משאבים כמו לעדכן את הכדור של פונג. אולי קצת יותר כשיש עוד אובייקטים ליד וצריך לחשב collisions. אם לא, זה באמת זניח.

בדקתי על i7, הניצול קופץ בין 30-50% בצורה די אקראית. כשביטלתי את ה-ai והעלמתי את ה-npcs הוא קפץ באותו תחום, לא ראיתי שינוי. ובדקתי ב-whiterun.

לא ממש ברור לי מה זה ניצול שקופץ בין 30-50 אחוז, אתה עם מעבד שחזק פי 10 מהמעבד של ה-360 שהמשחק הזה נבנה אליו, ההפרש בין 30 ל-50 אחוז הוא יותר משני אקסבוקסים. וכלי אנליזה של מעבד מדווחים פר ת׳רד, לא מעבד שלם. ומעבר לזה, אני מקווה שהרצת את המשחק ב-720p כדי שהוא יהיה CPU bound אחרת מדדת כלום ושום דבר.

כלומר בעצם מדדת כלום ושום דבר, כי לא מודדים עומס על CPU באחוזי ניצול, מודדים אותו ב-ms לפריים כשה-cpu בניצול מקסימאלי כל הזמן. אתה פשוט היית GPU bound וה-CPU היה idle רוב הזמן.

אלה אם תשיג מעבד שיותר רלוונטי לאותה תקופה (והאמת שכל מעבד שמתחיל באות i של אינטל חזק משמעותית מה-360) בכדי שהמשחק יוכל באמת להרוות את המעבד, אני לא ממש בטוח איך תוכל אפילו למדוד את ההשפעה של ה-AI שכנראה תופסת רק כמה אחוזים, אולי כמה עשרות אחוזים, ממעבד בכוח של ה-360.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 יוני 2022, 19:43

720p, low preset. הלייטנסי 2.5ms, ה-cpu על 40-50% רוב הזמן, ה-gpu על 30-35%. אני כן cpu bound, אבל האמת? גם כשהמשחק יצא ה-cpu util לא היה גבוה בהרבה מזה... וכן, הייתי מצפה לראות איזשהו שינוי ב-fps/latency/utilization כשאני מכבה את ה-npcs, אבל אין. וברצינות, אני לא מבין למה אתה חושב שה-ai במשחק כבד כל כך. הוא לא עושה כמעט כלום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 יוני 2022, 19:48

InterAl כתב:720p, low preset. הלייטנסי 2.5ms, ה-cpu על 40-50% רוב הזמן, ה-gpu על 30-35%. אני כן cpu bound, אבל האמת? גם כשהמשחק יצא ה-cpu util לא היה גבוה בהרבה מזה... וכן, הייתי מצפה לראות איזשהו שינוי ב-fps/latency/utilization כשאני מכבה את ה-npcs, אבל אין. וברצינות, אני לא מבין למה אתה חושב שה-ai במשחק כבד כל כך. הוא לא עושה כמעט כלום.

לא בודקים ככה עומס חישובי של משחק על מעבד. אם אתה לא מגיע לניצול מלא של המעבד אתה לא יכול באמת לבדוק עלות של מערכות, ומה שאתה אמור לבדוק בכלל זה fps או frame timeֿ, לא אחוז שימוש במעבד. הצורת בדיקה שלך עקומה מכל הכיוונים, אתה גם בודק מדד לא רלוונטי, ואתה גם מסתכל על ניצול כללי של המעבד במקום ניצול פר ת׳רד על מעבד עם 16 ת׳רדים כשסקיירים רץ בכלל רק על שני ת׳רדים.

המשחק אגב, ב-2011 כשהוא יצא, היה המשחק הכי כבד על ה-CPU באותה תקופה אולי חוץ מאשר חישובי התורות בסיוויליזציה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 יוני 2022, 19:58

כתבתי שבדקתי גם fps, אין שינוי כשאני מוסיף מאות חפצים לידי ומזיז את המצלמה מהם (כדי לנטרל את הרנדור) וגם לא כשאני מבטל את ה-ai. אני גם cpu bound בוודאות, הפריימרייט קבוע כשאני מעביר בין 720-1080p. ונכון, אין ניצול מלא של המעבד... אף פעם לא היה, גם לא ב-2011. המשחקים שלהם unoptimized, תמיד היו, אין קשר לסקייל של העולם, כמות npcs או כמות חפצים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 יוני 2022, 20:05

InterAl כתב:כתבתי שבדקתי גם fps, אין שינוי כשאני מוסיף מאות חפצים לידי ומזיז את המצלמה מהם (כדי לנטרל את הרנדור) וגם לא כשאני מבטל את ה-ai. אני גם cpu bound בוודאות, הפריימרייט קבוע כשאני מעביר בין 720-1080p. ונכון, אין ניצול מלא של המעבד... אף פעם לא היה, גם לא ב-2011. המשחקים שלהם unoptimized, תמיד היו, אין קשר לסקייל של העולם, כמות npcs או כמות חפצים.

שטויות, ב-2011 סקיירים היה מכסח מעבדים. הוא כמעט סינגל ת׳רדד (ניצול מלא רק של ת׳רד אחד, ונצול לא רע של ת׳רד שני כששניים נוספים כמעט לא מנוצלים ומעבר לרביעי כבר אין ניצול בכלל) אבל באותה תקופה מעבד עם יותר מ-4 ליבות היה פלצת הכי high end שיש.

אם אתה רוצה לבדוק את סקיירים כמו שצריך, לא בשיטה העקומה שעשית, תוריד תוכנה נורמאלית לניטור ה-CPU, תראה שאתה מרווה את ה-main thread ותמדוד את ה-FPS. אז תכבה את ה-AI, תראה שאתה מרווה את הmain thread, ותמדוד את ה-fps שוב.

בפאקינג ספיידרמן יש עלות של 8ms ל-AI של ההולכי רגל בלבד, רבע מה-CPU של הפס4, אז אם בסקיירים אתה לא רואה שום עלות כשאתה מכבה לגמרי את ה-AI אז אתה לא מודד טוב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 יוני 2022, 21:03

כן, מכסח מעבדים שמנצל 2 מ-4 קורים... זאת בדיוק הנקודה שלי, זה יותר unoptimized ממכסח. בספיידרמן יש לך עשרות או מאות npcs בכל רגע נתון, איפה יש דבר כזה בסקיירים? בעיר הכי גדולה יש בקושי 80 npcs, כשרובם נייחים בתוך הבתים ומאחורי מסך טעינה. וכמובן שכשאתה יוצא מהעיר כל זה לא רלוונטי. ולכן גם הסקייל של העולם לא רלוונטי.
ושוב, כמו שכתבתי, אני cpu bound. האמת שבדקתי עכשיו ב-solitude, וכשכיביתי את ה-ai היה שיפור של 5-7 fps (מ-250 ל-257 בערך)... די זניח. אני יכול לנסות את זה על ה-lynnfield מ-2009 שעדיין נמצא אצלי איפשהו, אני בספק שהתוצאות יהיו מאוד שונות.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 22 יוני 2022, 00:40

שמע אינטר אתה ממש יוצא מגדרך להוציא את סקיירים רע. העניין הוא לא הכמות של הNPC אלא עומק האינטרקציה איתם, בספיידרמן שהוא משחק מפאקינג 2018 אין לך את האינטרקציה שיש לך עם הNPCS בסקיירים.

, לא ברור למה אתה לא משווה את סקיירים למשחקים של תקופתו, לא היה משחק תפקידים בתקופתו שמנצל ככה את הCPU ואני מאתגר אותך למצוא אחד שעוקף אותו בזה, בדיוק כמו שלא יהיה אחד שיינצל כמו סטארפילד בתקופתו באחריות.

כל אחד יודע שככל שתוכנה או אפילו מוצר אלקטרוני, מורכבים יותר ככה יותר דברים can go wrong ובמקרה של בטסדה המורכבות שלהם גורמת לבאגים וקלאנקיות.. למה אין לך כמות כזו של תקלות וקלאנקיות במשחקי תפקידים אחרים? כי הם מורכבים פחות, זה לא מסובך, אתה סתם מסבך את זה.

תן לי להגיד לך עוד משהו, היום בתקופה שלנו, הדרך היחידה לגרום למשחקי תפקידים להרגיש דור הבא זה כל פעם להגדיל עוד ועוד את הסקאלה שלהם ואת זה רק בטסדה עושים, ממשחק למשחק הם מכפילים את כמות התוכן. לסטארפיילד יהיה מעל פי 3 יותר דיאלוגים מפולאאוט 4 ויותר תוכן Handcraft מכל משחק אחר שלהם תוך כדי שהסקאלה תהיה גדולה יותר מכל משחק אחר, וכבר האוורד אמר שכמות הNPC תגדל בצורה מטורפת ואז מה תגיד? שוב תגיד שיש 20 NPCS.

אתה לא חייב לעוף על בטסדה, אבל בוא זה פשוט הזוי שאתה לא מעריך את ההישג שלהם כפלא טכני גרידא.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 22 יוני 2022, 01:05

הוא לא מנצל את ה-cpu. הוא מנצל שני קורים במקרה הטוב. אני לא מנסה להוציא את סקיירים רע. הוא לדעתי בטופ 10 של משחקי ה-rpg עד היום בקלות. דיברתי נטו על האספקט החישובי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 יוני 2022, 13:48

InterAl כתב:כן, מכסח מעבדים שמנצל 2 מ-4 קורים... זאת בדיוק הנקודה שלי, זה יותר unoptimized ממכסח. בספיידרמן יש לך עשרות או מאות npcs בכל רגע נתון, איפה יש דבר כזה בסקיירים? בעיר הכי גדולה יש בקושי 80 npcs, כשרובם נייחים בתוך הבתים ומאחורי מסך טעינה. וכמובן שכשאתה יוצא מהעיר כל זה לא רלוונטי. ולכן גם הסקייל של העולם לא רלוונטי.
ושוב, כמו שכתבתי, אני cpu bound. האמת שבדקתי עכשיו ב-solitude, וכשכיביתי את ה-ai היה שיפור של 5-7 fps (מ-250 ל-257 בערך)... די זניח. אני יכול לנסות את זה על ה-lynnfield מ-2009 שעדיין נמצא אצלי איפשהו, אני בספק שהתוצאות יהיו מאוד שונות.

מכסח מעבדים שמנצל 2 ליבות זה היה לא רע בכלל ב-2011. לפני שהפס4 והX1 יצאו כמעט כל המשחקים בקושי נצלו יותר מת׳רד אחד, אז העובדה שסקיירים מנצל שנים זה כבר לא רע. ובנוגע לניסויים עם סקיירים, רציתי להריץ את הבדיקות כמו שצריך בעצמי אתמול ובצורה אירונית לא יכלתי לעבור את הקטע עם האסיר בעגלה כי בכל פעם שהתחלתי את המשחק, העגלה והסוס אבדו את הצפון, התחילות להתפרע ולהתקע בגאומטריה כך ש-8 נסיונות רצופים לא צלחו את קטע הפתיחה של סקיירים. יש לזה פאטצ׳ קהילה, אבל עדין משעשע אותי שזה המצב 11 שנים אחרי שהמשחק יצא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 22 יוני 2022, 14:50

זה לא נכון, היו כבר לא מעט משחקים שניצלו 4 ליבות: gta 4, far cry 2, da:o, witcher 2, l4d2, me2 - וכל אלה יצאו 1-3 שנים לפניו.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 22 יוני 2022, 16:36

די נו, Witcher 2 ? המשחק הזה, היה הדוגמא של unoptimized והוא גם כל כך פרמיטיבי בהשוואה לסקיירים שאני בהלם שאתה משתמש בו כדוגמא לאיזשהו משהו שיכול להתחרות בסקיירים, סקיירים (מבחינת העולם והסקאלה לא מדבר על איכות הכתיבה משפיל גם את המכשף 3 אז את המכשף 2?

Dragon age 1 זה משחק ממבט על שלא דוחף טכנית שום דבר, אתה לא יכול להשוות אותו לסקיירים מבחינה טכנית, בדיחה מהלכת.

המשחק היחיד שהוא מרשים טכנית במשחקים שציינת זה GTA4 ואין מה להשוות בינהם, GTA4 הרבה יותר מרשים מבחינת כמות הNPCS והשטויות שקורות במקביל, אבל רמת האינטרקציה שלך עם הסביבה רדודה בו בהרבה.

לא שאני מאשים את רוקסטאר, GTA4 היה אחלה ניסיון ראשון על פאקינג טכנולוגיה חדשה ודור חדש, לא הוגן להשוות לסקיירים שיצא ב2011 אחרי שכבר המפתחים התרגלו לשיט של דור הPS360 אבל אין מה להשוות בינהם.


היחידים שיכולים לעשות לבטסדה שיעורים בסקאלה זה רוקסטאר, וגם אז קשה להשוות, הם שמות דגשים שונים בעולמות הפתוחים שלהם.

לא שאני מצפה למשהו אחר ממך אינטר :)

כרגיל, הישראלי שלא יודע לפרגן, לא לFrom על מערכות הקרב המעולות שלה
לא לבטסדה על הסקאלה...


אבל נו...כבר אמרתי.. ישראלי. ;)

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 22 יוני 2022, 17:09

דיברתי על ניצול 4 ליבות. למה התגובות שלך תמיד תוקפות טיעונים מדומיינים?

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 22 יוני 2022, 17:11

אתה מנסה לרמוז שהם היו מרשימים יותר טכנית מסקיירים לזה הגבתי,רובם לא היו מצטער לפוצץ לך את הבועה.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 22 יוני 2022, 17:59

זאת הייתה תשובה ספציפית לטיעון ספציפי, שום רמיזה. מצחיק כמה שאתה דפנסיבי.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 22 יוני 2022, 18:13

דפנסיבי? לא.

פשוט קשה לי לראות חוסר פרגון לענקים בתחומם.
לא משנה, אני חושב שמצינו את הויכוח הזה גם ככה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 יוני 2022, 21:05

InterAl כתב:זה לא נכון, היו כבר לא מעט משחקים שניצלו 4 ליבות: gta 4, far cry 2, da:o, witcher 2, l4d2, me2 - וכל אלה יצאו 1-3 שנים לפניו.

גם המשחקים שציינת הם כמו סקיירים, הת׳רדים אפילו לא מתקרבים לרוויה, אם לא פחות מ-50% ניצול, ושיפור הביצועים הוא חד ספרתי באחוזים. אולי המצב שלהם טוב משל סקיירים, אבל הם באמת נדירים. ובאותה תקופה היה מאוד נפוץ בקושי להשתמש בת׳רדים נוספים, למשל cryengine, המנוע של מטרו, המנוע הראשי של יוביסופט (הנסיך הפרסי), המנוע של IO, המנוע של סטוקר למשל בקושי נצלו משהו מעבר לת׳רד הראשי ואפילו המנוע של סטארקראפט 2 שהיית מצפה שהוא יהיה מלך השימוש ב-CPU מנצל רק שני ת׳רדים.

ואין לי מושג מאיפה הבאת את זה ש-GTA4 מנצל טוב מעבד מרובע, הוא CPU bound כשמגיעים ל-2 ליבות:
תמונה
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 22 יוני 2022, 21:46

לפי הגרף שהבאת הוא יכול להיות באותה מידה גם GPU bound (כרטיסים מ-2008/9)... עם gtx 460 הוא מציג 37% שיפור ביצועים עם 4 ליבות על פני 2:

תמונה

ושיפורים של 20-40% יש גם במשחקים האחרים שהבאתי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 יוני 2022, 11:41

InterAl כתב:לפי הגרף שהבאת הוא יכול להיות באותה מידה גם GPU bound (כרטיסים מ-2008/9)... עם gtx 460 הוא מציג 37% שיפור ביצועים עם 4 ליבות על פני 2:

תמונה

ושיפורים של 20-40% יש גם במשחקים האחרים שהבאתי.

על פי הגרף הוא לא GPU bound כי אתה רואה כרטיסים עם הפרש של פי 2 כוח בינהם מבצעים אותו דבר. תוצאות סותרות, שתיהן מאותו אתר, מה אני יכול להגיד.

בכל מקרה, המשחקים שהבאת הם החריגים, לא הנורמה, ורובם בקושי מרווים את הת׳רדים הנוספים והתנהגות כזאת גם סקיירים מציג כך או כך. כלומר הרוויה של 30% בליבה הרביעית ועוד טיפה ביצועים בזכות 4 ליבות במקום 2 גם סקיירים מביא:
תמונה
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא *לא* E3 2022 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 23 יוני 2022, 12:55

הגרפים שלך משווים מעבדים שונים. כדי לבדוק את ההפרש בין dual/quad אתה צריך להשתמש ב-cpu מאותה סדרה, כמו שבגרף שהבאתי. ה-e8400 רץ במהירות שעון גבוהה יותר מה-q9550 (בגרף של gta). גם הגרף של סקיירים מטעה, ה-i5 מציג ביצועים עדיפים על i3 גם ב-dual core.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 54 אורחים

cron