המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
DrKeo כתב:1) במאים אמורים להתפתח עם השנים כי הרמה של הקולנוע עולה עם הזמן. מקס הזועם באמצע שנות ה-80 היה ברמה אחרת לגמרי מהסטנדרט של היום ועדין ג'ורג' מילר הצליח לעשות 30 שנים אחרי ובמרומי גיל 70 יצירת אומנות שהיא ליגות מעל מה שהוא עשה בשנות ה80. מקס הזועם היה מעולה בשנות ה80 וב-2015 הוא היה אפילו יותר טוב. אם ג'ורג' מילר היה מוציא סרט ברמה של מקס הזועם 1-3 ב-2015 היו שורפים אותו חיי, הסטנדרטים השתנו. אבל ג'ורג' מילר הוציא סרט שפוצץ את כולם מהמים כי הוא התקדם כבמאי, טים ברטון כנראה תקוע במקום ולא מצליח להסתגל. הייתי אומר שטים ברטון הוא ההגדרה של במאי שמאבד את זה, התעשיה התקדמה סביבו והוא דורך במקום. שפעם הוא ידע לעשות סרטי קאלט והיום זה כבר לא הולך לו.
2) לא עשיתי רשימת סרטים טובים ורעים, עשיתי רשימה של ה20 שנים האחרונות שלו ומה שהוא עשה לפני זה. זאת רשימה סופר יבשה, לא החסרתי או הוספתי סרטים, האחת של ה-20 שנים האחרונות והשניה של ה12 שנים שבאו לפניהן. כן, גם אני אוהב את ביג פיש, אבל גם ביג פיש כבר בן 15 שנים.
erezronen כתב:DrKeo כתב:1) במאים אמורים להתפתח עם השנים כי הרמה של הקולנוע עולה עם הזמן. מקס הזועם באמצע שנות ה-80 היה ברמה אחרת לגמרי מהסטנדרט של היום ועדין ג'ורג' מילר הצליח לעשות 30 שנים אחרי ובמרומי גיל 70 יצירת אומנות שהיא ליגות מעל מה שהוא עשה בשנות ה80. מקס הזועם היה מעולה בשנות ה80 וב-2015 הוא היה אפילו יותר טוב. אם ג'ורג' מילר היה מוציא סרט ברמה של מקס הזועם 1-3 ב-2015 היו שורפים אותו חיי, הסטנדרטים השתנו. אבל ג'ורג' מילר הוציא סרט שפוצץ את כולם מהמים כי הוא התקדם כבמאי, טים ברטון כנראה תקוע במקום ולא מצליח להסתגל. הייתי אומר שטים ברטון הוא ההגדרה של במאי שמאבד את זה, התעשיה התקדמה סביבו והוא דורך במקום. שפעם הוא ידע לעשות סרטי קאלט והיום זה כבר לא הולך לו.
2) לא עשיתי רשימת סרטים טובים ורעים, עשיתי רשימה של ה20 שנים האחרונות שלו ומה שהוא עשה לפני זה. זאת רשימה סופר יבשה, לא החסרתי או הוספתי סרטים, האחת של ה-20 שנים האחרונות והשניה של ה12 שנים שבאו לפניהן. כן, גם אני אוהב את ביג פיש, אבל גם ביג פיש כבר בן 15 שנים.
תראה, אני לא בטוח שאני מסכים עד הסוף עם נקודת המבט הזה.
הקולנוע מתפתח כל הזמן, אבל הסיבה העיקרית שזה קורה היא כי כל הזמן נכנסים אליו יוצרים *חדשים*. יוצרים שגדלו על ברכיהם של הבמאים הגדולים מהעבר ומצליחים להתעלות עליהם עם רעיונות חדשים. היוצרים הישנים, כבודם במקומם מונח, לא בהכרח מצליחים להדביק את הפער. למעשה, אני די בטוח שברוב המקרים הם ממש לא מצליחים לעשות את זה (וכך, הדוגמה שלך לג'ורג' מילר היא היוצא מהכלל, לא הכלל).
שפילברג לא מצליח ליצור סרטים שמשתווים ליצירות המוקדמות שלו. פולנסקי היה במאי מדהים וכל הסרטים האחרונים שלו פשוט לא מעניינים. כנ"ל לוק בסון - איפה "ניקיטה" והאלמנט החמישי ואיפה ווליריאן. אפילו פיטר ג'קסון, במאי שפעיל הרבה פחות זמן מיתר הדוגמאות שלי, נמצא הרבה מעבר לפריים שלו. אפילו אם נסתכל על רוברט זמיקס, הדוגמה המובהקת ל"במאי טכנאי" (שיוצר סרטים מעולים אבל בלי הטאץ' הקסום האישי שמאפיין כל אחד מהבמאים האחרים שדיברת עליהם) - גם הוא לא מצליח לשחזר שיאי עבר.
DrKeo כתב:בדיוק הגעתי עכשיו לקטע שבו פיורי מספר לנוקמים שהמפגש הראשון של האנושות ושילד עם חייזרים הייתה הביאה של תור לכדור הארץ בתור 1, שזה כמובן מבטל את כל הסרט קפטן מרוול שמתרחש כמעט 20 שנים קודם.
swym כתב:DrKeo כתב:בדיוק הגעתי עכשיו לקטע שבו פיורי מספר לנוקמים שהמפגש הראשון של האנושות ושילד עם חייזרים הייתה הביאה של תור לכדור הארץ בתור 1, שזה כמובן מבטל את כל הסרט קפטן מרוול שמתרחש כמעט 20 שנים קודם.
או שהוא משקר להם...
Stick כתב:אני חושב שאתה קצת מגזים.
הדוגמה של השם של ש.י.ל.ד למשל זה סתם בשביל להקל על הצופים, אני מניח. אל תשכח שמארוול הפכו עם הזמן להיות ה-בידור להמונים ומגה פרנצ'ייז שרואים אנשים מכל התרבויות וכל השכבות. אני לא חושב שסביר להניח שכל הצוות שכח שככה קראו לשילד בעבר לאורך כל זמן צילומי הסרט. יותר סביר שהם פשוט ידעו ש30% יבינו ואפילו יהנו מהקריצה לעבר בעוד ש70% במקרה הטוב ראו את איירון מן פעם אחת לפני יותר מעשור ויהיו עסוקים כל הסרט בנסיון להבין מה זו הקבוצה הזו שפיורי השתייך אליה בעבר.
אני בעצמי למשל שאמנם לא נמנה על מעריצי מארוול אבל כן לפחות נחשף רבות לתרבות גיקית באינטרנט, שכחתי מזה לגמרי.
זו סתם דוגמה קטנה, אבל אני חושב שהרוב נעשה במחשבה כזו.
ולגבי הדברים הגדולים - כמו איפה היא הייתה בנוקמים 1-2 או למה לא הוזכרו חייזרים לפני תור.. זה בבירור כי לא הייתה להם את התכנית הארוכה הזו כבר אז. אבל גם כן, בסדר, זה הסיפור ולא צריך להטפל לכל פרט קטן (מסוג הדברים של 'למה הנשרים לא לקחו אותם עד מורדור בשר הטבעות' וכו') ששובר אותו. כאילו, מה עדיף? להריץ את כותרות הסיום כבר אחרי 20 דקות סרט? אני בטוח שבendgame יתייחסו לזה בקטנה (זה הסרט הראשון שבו אפשר להתייחס לזה, כן? הראשון בו היא מופיעה אחרי האירועים האלו והוא עדיין לא יצא) וברגע שיגידו משהו זה בסדר.
כמובן שזו תהיה התייחסות טפשית כמו 'הייתי עסוקה' או איזו שטות כזו, אבל מה כבר אפשר לעשות. עדיף לזרום עם הסיפור מאשר לחפש בו פרצות שקיימות בכמויות בפרוייקטים שאפתניים כאלו.
Stick כתב:אתה צודק שאם כבר תוקפים את זה אז מהכיוון ההפוך - למה מלכתחילה לתת לה הכרות מוקדמת ובדיעבד את היכולת לתקשר איתה מראשית הMCU.
אבל, ההסתכלות הזו (שהיא נכונה, שוב, זה באמת מציק מהכיוון הזה) היא קודם כל נוגעת רק לשתי הבעיות המרכזיות האלו שהתעוררו לאחר קפטן מארוול, ופחות לדברים הקטנים כמו השם של שילד שהוא בעיניי עדיין החלטה סבירה.
ו, כמובן, אולי יש לזה משמעות. אני לא חושב שתהיה, אני כמוך חושב שזו החלטה תסריטאית מוזרה ואנחנו פשוט צריכים לזרום עם זה, אבל... אולי לא? עדיין לא יצא הסרט הראשון שאמור להתייחס לזה, ולכן עדיין אפשר לתת להם להנות מהספק לשלושה שבועות. מי יודע, אולי זה כן משמעותי ואולי היכולת לתקשר איתה שלא מומשה/ או הקריאה אליה שהיא סירבה לה בזמן הנוקמים או מי יודע מה זה עניין רציני וחשוב שיתנו לו משקל.
אגב, אם כבר חור די הזוי בMCU שאף פעם לא הבנתי למה הוא שם זה טוני פורש בסוף IM3.
כאילו, למה? לא מתייחסים לזה לעולם, הוא לא בפרישה כבר בסרט העוקב, וזה אפילו לא תחילת הMCU שאפשר להגיד שעדיין לא תכננו הכל ופשוט זרמו. זו באמת החלטה הזויה שאני בחיים לא אבין.
בקשר לשר הטבעות, לא קריטי .
זו סתם דוגמה קלאסית וגם אם יש לה פתרון אז זה מסוג הפתרונות שקפטן מארוול תתן בendgame של 'הייתי עסוקה בגלקסיה אחרת'.
בכל מקרה זו סתם דוגמה, בהמון סרטים/ספרים/סדרות אפשר למצוא עם טיפה מחשבה את פתרון הקסם שאיתו כל הסיפור לא היה קורה, לפעמים פשוט צריך לזרום.
This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים