המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
Laskin כתב:זה שינוי מבורך, נראה שהם למדו מהפעם הקודמת
Laskin כתב:זה הסרט השלישי או רביעי ברצף שלהם שאתה אומר את זה (;
אולי פשוט נסכים שהעריכה בטריילרים לא משקפת את העריכה של הסרטים בהרבה מקרים וזהו? (:
InterAl כתב:כתבת שוורנר שוכרים במאים נהדרים ואז אונסים אותם (מסוג הטענות החביבות עליך). מזה אפשר להסיק שהתכוונת גם לסניידר.
כן, ווצ'מן היה לא רע. אבל הוא היוצא מן הכלל. שאר הסרטים שלו פשוט פח, במיוחד BVS שהיה פשוט נורא, בלי קשר לכמה חתכו או לא חתכו. אפוקליפסה עכשיו היה סרט של 5.5 שעות שנחתך לשעתיים וחצי והוא עדיין יצירת מופת. זה לא קשור.
InterAl כתב:אתה צריך ללמוד להבדיל בין דעה לעובדה. לומר שוורנר הרסו את הסרטים זאת דעה, לא עובדה. לומר שגרסת ה-uncut של BVS היא עובדתית (!) טובה יותר, זה בכלל מגוחך. אמנם לא ראיתי אותה כי סבלתי כשראיתי את הסרט בקולנוע, אבל אני די בטוח שלא אסכים שהיא טובה יותר גם אם אצפה בה. עד היום כל גרסאות הבמאי/uncut שראיתי היו משמעותית פחות טובות מהגרסה הקולנועית.
InterAl כתב:לא חוויתי דעה, קרא שוב מה שכתבתי. בנוגע לגרסאות במאי, אתה יכול להפנות, אבל אני כנראה לא אסכים בכל מקרה. ראיתי לא מעט גרסאות במאי של סרטים שאהבתי, ותמיד חשבתי שהגרסה הקולנועית טובה יותר. עריכה זה לא דבר סתמי ומיותר, זאת אמנות, וכשמוציאים סרט לקולנוע משתדלים להוציא את הגרסה הטובה ביותר שאפשר. וכן, זמן ריצה זה מאוד חשוב. אין שום סיבה שסרטים מהסוג הזה (ולטעמי סרטים בכלל) יהיו מעבר ל-120-150 דקות. מניסיוני, סרטים שחורגים מהטווח הזה יוצאים נפסדים.
Stick כתב:רק בנושא ה4 שעות, אני לא מכיר את הסיפור על תכנון מקורי ל4 שעות סרט ככה שאני לא יודע עד כמה הם היו בכיוון הזה בצורה רצינית, אבל אפשר לציין ש"שיבת המלך" הוא סרט של 3 שעות ו20 דקות בגרסה הקולנועית שלו, ולא מפחות מ4 שעות ו2 דקות בגרסאת הבמאי. לא בהכרח דבר טוב, אבל "שיבת המלך" היה סרט של מילארד דולר הרבה לפני שמישהו חשב שגיבורי על יכולים לעשות מיליארד דולר, ככה שזה לא חסר תקדים.
InterAl כתב:על סמך מה אתה טוען שסניידר תכנן סרט של 4 שעות? זה שהוא צילם 4 שעות? אין קשר. היו סרטים רבים שקוצצו אפילו יותר, ועדיין יצאו מעולים (הבאתי קודם את אפוקליפסה כדוגמה). אני חושב שזה ברור שסניידר לא באמת תכנן להוציא סרט של 4 שעות לקולנוע. אבל בסופו של דבר אתה חוזר בך ולא מאשים את וורנר בנושא, אז בסדר. בנוגע ליחידת המתאבדים וליגת הצדק, אין לי מושג כי לא צפיתי בהם. אתה טוען שוורנר נכנסו להיסטריה והרסו אותם. אולי. לא סיפקת ראיות לכך, אז אני חושב שמדובר בספקולציה שלך ותו לא.
InterAl כתב:גם אם הקאט המקורי היה 4 שעות, ברור שהוא לא תכנן שהקאט הסופי יהיה בסדר גודל הזה. לגבי יחידת המתאבדים וליגת הצדק - כן, אולי וורנר הרסו אותם. או שאולי הם הצילו אותם מאסון גדול אפילו יותר, מי יודע? אני רק יודע שלא ראיתי גרסת במאי שהעדפתי על הגרסה הקולנועית, ואני בספק שצפייה ב-BVS uncut היתה משנה את דעתי, כי זה סרט שמלכתחילה שנאתי (ואתה מלכתחילה אהבת). וצפייה ביחידת המתאבדים או בליגת הצדק בטח לא קשורה לעניין.
DrKeo כתב:InterAl כתב:גם אם הקאט המקורי היה 4 שעות, ברור שהוא לא תכנן שהקאט הסופי יהיה בסדר גודל הזה. לגבי יחידת המתאבדים וליגת הצדק - כן, אולי וורנר הרסו אותם. או שאולי הם הצילו אותם מאסון גדול אפילו יותר, מי יודע? אני רק יודע שלא ראיתי גרסת במאי שהעדפתי על הגרסה הקולנועית, ואני בספק שצפייה ב-BVS uncut היתה משנה את דעתי, כי זה סרט שמלכתחילה שנאתי (ואתה מלכתחילה אהבת). וצפייה ביחידת המתאבדים או בליגת הצדק בטח לא קשורה לעניין.
להגיד שגרסאות במאי לא יכולות לשפר סרט, זה פשוט לא נכון. יש המון סרטים שידועים בגרסאות הבמאי שלהם, לדוגמה בליידראנר המקורי פשוט לא צפי היום בגלל הקריינות של האריסון פורד שהייתה מנדט של האולפנים כי הם פחדו שאנשים לא יבינו את הסרט. רק ההסרה של הקריינות וההוספה של הסצנת חד קרן עשתה את הסרט אווירתי יותר, פחות צ'יזי והכניסה את כל האלמנט של "האם הוא רפלקנט או בן אדם". יש המון סרטים שגרסאות במאי שפרו אותם לאין שיעור.
כן, גרסת הבמאי לא תהפוך שונא BVS לאוהב BVS, אבל היא כן משפרת את הסרט משמעותית. סופרמן דמות שונה בגרסת הבמאי, קטעים חסרי הגיון הופכים להיות הגיוניים והתוכנית של לקס לות'ר מסובכת יותר והגיונית יותר מבגרסה הקולנועית. תקרא קצת על הגרסת במאי של BVS (יותר נכון הגרסה המאורכת, זאת לא גרסת הבמאי), אתה תראה שיש קונסנזוס מאוד רחב על כך שהיא משפרת את הסרט משמעותית. אישית אני חושב שהיא כל כך משפרת את הסרט שלא בטוח שהיה כזה בלגן סביבו כשהוא יצא אם הוא היה יוצא בגרסה הזאת.
בנושא ליגת הצדק ויחידת המתאבדים, אין לי מושג מה הם היו לפני (כלומר אני כן יודע שהם היו יותר רציניים וקודרים, פחות "מארווליים" ואני גם יודע על קטעים שהיו בהם ולא היו בגרסה הסופית אבל מן הסתם אני לא יכול להעיד לאיכות שלהם), אבל אני כן יודע שאני מעדיף סרט שהוא החזון של הבמאי והתסריטאי מאשר סרט שבאמצע שלו האולפן קבע מנדטים ששינו אותו משמעותית כי המבקרים לא אהבו ש-BVS היה סרט קודר והאולפן רצה סרט מארוול. מי יודע, אולי המקור היה נוראי, אבל לפחות הוא היה מה שהבמאים רצו ליצור ואז היינו יכולים להגיד שדיוויד אייר או זאק סניידר / ג'וס ווידן נכשלו. אני לא חושב שבחיים דיוויד אייר היה מסוגל לעשות קלאסטר פאק כמו יחידת המתאבדים, להתחשב בסרטים הקודמים שלו.
הבעיה העיקרית שלי היא ש"רציני וקודר" לא מעיד על איכות, רק על ז'אנר. כלומר הבעיות של סניידר ואייר לא היו (כנראה) האיכות של התוצרים שלהם אלה שהם היו קודרים ורציניים ו-WB רצו להפוך את היקום לפרחוני ומשעשע. הטון של הסרט זה הטריגר למנדטים של WB והטון הוא תגובה ישירה לביקורות על BVS. אם WB היו מתערבים כי הם לא חושבים שהסרטים עומדים בסטנדרט שלהם זה משהו אחד, אבל לצלם סרט עד סופו ואז להפוך אותו ב-180 בגלל זה? לא לעניין.
Stick כתב:אני חושב שאתה קצת מפספס את הבעיה של הסרטים האלו.
סרטי מארוול הם סרטים מאוד טיפשיים, אבל אין עוררין שהם מנסים להיות כיפיים, קצביים, ופשוט בלי יומרות לחשיבות עצמית מיוחדת.
סרטי דיסי הם טיפשיים, לפחות לא פחות, רק שהם בעלי חשיבות עצמית מטורפת.
הבעיה היא לא "קודר", לאף אחד לא הייתה בעיה כשהאביר האפל היה "קודר". הבעיה היא לקחת סרט שהוא גם טיפשי, גם לא אומר כלום, וגם מלא (אבל מלא) בחשיבות עצמית. האביר האפל גם "קודר", גם בו יש לא מעט חשיבות עצמית, אבל ראה זה פלא הוא גם סרט חכם שמדבר על הרבה יותר מאמא בעלת אותו שם. עד כמה שאני זוכר האביר האפל די הצליח עם הקהל, ככה שכנראה "קודר" היא לא בעיה כזאת גדולה. (אגב, בגלל זה אני חושב שעלייתו זכור הרבה פחות, הוא הצליח בגלל ההייפ העצום שלו אבל בנינו במבחן הזמן הוא לא כל כך עומד. הוא גם כן סרט עם המון חשיבות שפשוט לא באמת אומר משהו).
הצד השני הוא שגם סרטי מארוול לא כאלה טובים, רוב המכריע של המבקרים לכמעט כל הסרטים של מארוול (מינוס שומרי הגלקסיה והנוקמים הראשונים, גם חייל החורף שהוא בעיניי נוראי ואין לי מושג מאיפה קיבל את התשבוחות האלו, אבל הוא היוצא דופן) מסכימים שמדובר בסרטים בינוניים שהם נהנו מהם, זה פשוט האלגוריתם של עגבניות רקובות שמתאים בדיוק, אבל בדיוק לסרטים האלו שמאדיר אותם להרבה יותר ממה שהם.
אני לדוגמה לא מאוד אוהב את הזאנר בכלל, ויותר מזה גם "איש הפלדה" הוא בעיניי מהיותר טובים בזאנר הזה, וגם bvs לדעתי נגיד נמצא יחד עם ממוצע מארוול (יחידת המתאבדים לעומת זאת הוא כנראה בתחתית של התחתית) אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שמארוול מצליחים במה שהם מנסים ודיסי לא, ובסופו של דבר כשאתה יוצא מסרט בינוני וטיפשי אתה מעדיף לצאת מסרט בינוני וטיפשי שנהנתה בו ולא מסרט בינוני וטיפשי שבטוח שהוא לא טיפשי.
DrKeo כתב:Stick כתב:אני חושב שאתה קצת מפספס את הבעיה של הסרטים האלו.
סרטי מארוול הם סרטים מאוד טיפשיים, אבל אין עוררין שהם מנסים להיות כיפיים, קצביים, ופשוט בלי יומרות לחשיבות עצמית מיוחדת.
סרטי דיסי הם טיפשיים, לפחות לא פחות, רק שהם בעלי חשיבות עצמית מטורפת.
הבעיה היא לא "קודר", לאף אחד לא הייתה בעיה כשהאביר האפל היה "קודר". הבעיה היא לקחת סרט שהוא גם טיפשי, גם לא אומר כלום, וגם מלא (אבל מלא) בחשיבות עצמית. האביר האפל גם "קודר", גם בו יש לא מעט חשיבות עצמית, אבל ראה זה פלא הוא גם סרט חכם שמדבר על הרבה יותר מאמא בעלת אותו שם. עד כמה שאני זוכר האביר האפל די הצליח עם הקהל, ככה שכנראה "קודר" היא לא בעיה כזאת גדולה. (אגב, בגלל זה אני חושב שעלייתו זכור הרבה פחות, הוא הצליח בגלל ההייפ העצום שלו אבל בנינו במבחן הזמן הוא לא כל כך עומד. הוא גם כן סרט עם המון חשיבות שפשוט לא באמת אומר משהו).
הצד השני הוא שגם סרטי מארוול לא כאלה טובים, רוב המכריע של המבקרים לכמעט כל הסרטים של מארוול (מינוס שומרי הגלקסיה והנוקמים הראשונים, גם חייל החורף שהוא בעיניי נוראי ואין לי מושג מאיפה קיבל את התשבוחות האלו, אבל הוא היוצא דופן) מסכימים שמדובר בסרטים בינוניים שהם נהנו מהם, זה פשוט האלגוריתם של עגבניות רקובות שמתאים בדיוק, אבל בדיוק לסרטים האלו שמאדיר אותם להרבה יותר ממה שהם.
אני לדוגמה לא מאוד אוהב את הזאנר בכלל, ויותר מזה גם "איש הפלדה" הוא בעיניי מהיותר טובים בזאנר הזה, וגם bvs לדעתי נגיד נמצא יחד עם ממוצע מארוול (יחידת המתאבדים לעומת זאת הוא כנראה בתחתית של התחתית) אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שמארוול מצליחים במה שהם מנסים ודיסי לא, ובסופו של דבר כשאתה יוצא מסרט בינוני וטיפשי אתה מעדיף לצאת מסרט בינוני וטיפשי שנהנתה בו ולא מסרט בינוני וטיפשי שבטוח שהוא לא טיפשי.
אני לא באמת מסכים עם מה שאתה אומר. BVS מדבר על הרבה דברים, הקונספט של אלוהים, שנאת זרים, טרור ובכלליות המון THEMES של ארה"ב פוסט 9/11. אפשר להרים טענה די בקלות שבטמן מיצג את הגישה של ארה"ב פוסט 9/11. יש הבדל מאוד גדול בין לא לאהוב סרט ללקרא לו שטחי ואני במיוחד לא אוהב כשאנשים נטפלים לסצנת מרת'ה. אני לא סובל את מלהולנד דרייב, אבל אני לא חושב שהוא שטחי (לא שאני טוען שBVS הוא מלהולנד דרייב). הדוגמה של האביר האפל קודר וגם BVS קודר דווקא מדגישה את העניין. הבמקרים קוטלים את BVS על זה שהוא קודר ונכון שאם הוא היה פסטיבל בדיחות מצחיקות צבעוני אז הוא היה מקבל ביקורות יותר טובות, אבל אפשר להגיד את זה על כל סרט קולנוע שמבקרים לא אהבו. הסרט גרוע? תצחיק אותם פעם ב-6 דקות ותעשה פיצוץ פעם ב-10 ולפחות הם נהנו קצת. אם תדביק לכל דבר סוכר הוא יהיה טעים יותר, אבל זה לא אומר שתקלת את הבעיות של הסרט, רק הסחת את הדעת מהם. כלומר במקום להצביע על הבעיות של הסרט, שרובן נובעות מבעיות עריכה, המבקרים לא הבינו למה לא הדביקו עליו עוד סוכר; הרי זה סרט קומיקס, לא? אז איפה הבדיחות והצבעים העזים? אני חושב שזה עצלני.
אי אפשר לעשות סרט קולנוע עם כובד אמיתי ובו בזמן שהוא יהיה מלא בבדיחות על ימין ועל שמאל ואני חושב שת'ור דוגמה מושלמת לאיך הסרט זורק לאשפה כל דרמה או עומק בשביל להפציץ בבדיחה שחותרת תחת הקטע העצוב, הרי חס ושלום שדור ה-ADD לא יקבל בדיחה כמעט 40 שניות שלמות. כלומר אם זה הכיוון שWB יקחו, תקבל בינוניות חביבה לכל היותר, לעולם לא תקבל עוד לוגן או אביר אפל. המבקרים הדגישו עד מוות את הקטע של האפלה בסרט, כאילו זה מרכז הבעיות שלו אבל כיוון צבעוני ובדיחתי רק יכל להמתיק את מה שלא בסדר בו. דווקא האביר האפל או לוגן מדגישים את זה, סרטי קומיקס הם במייטבם כשהם קודרים ומנסים לתקל בעיות אמיתיות. אם DC ילכו בכיוון מארוול לא תקבל כאלה יותר.
וזאת הבעיה הגדולה שלי עם הכיוון החדש של WB, להמתיק את הסרטים בהומור, פיצוצים וצבעוניות רק ישים פלסטר. הכיוון המקורי שלהם הוא לדעתי הנכון, לקחת במאים ולתת להם להביע את הקול שלהם. פלאש יכול להיות סרט ששולפים בו בדיחה כל 30 שניות, וונדרוומן יכול להיות סרט סופר חיובי על אהבה או לא יודע מה, אבל בטמן או סייבורג? לא באמת, הם הצריכים סרטים קודרים ורציניים. אני חושב שזה היופי ברוסטר גדול של דמויות, כל אחת יכולה לקחת כיוון שונה לגמרי ולעשות את הפורטפוליו מגוון ומעניין במקום להיות אותו סרט שוב ושוב 17 פעמים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים