המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
swiss-the-engine כתב:נדב יש לזה השלכות חברתיות. אתה לא מאפשר למישהו למכור את חייו מרצון נכון? לי כאמור יש העדפה להשקפה שאתה מציג כאן בנושא הספציפי הזה אבל אני לא אטען שהתשובה היא ברורה
Laskin כתב:המושג "עבדות" מתאר מצב בו אדם מוחזק כנגד רצונו ונשלל ממנו החופש... כך שזה לא יכול להיות מרצון, וגם אם חתם על זה מ"רצון חופשי" - ברגע שהוא עבד אותו חופש נעלם, וזה מנוגד לכל עקרון של "רצון חופשי".
omerkot כתב:Nucleus_Dawn כתב:לא רואה מה הקשר לאפליה מתקנת. למה הזכרת את זה בכלל?Nucleus_Dawn כתב:לא רואה מה הקשר בין זה ובין הדיון.Nucleus_Dawn כתב:והטיעון הזה על אנשים קיצוניים קשור לדיון כי...?
כי טהרניות היא קיצוניות מהזן שגורר הבנה סלקטיבית והתעלמות מהחלקים במציאות שלא מסתדרים איתה.DrKeo כתב:אם 10 אנשים רוצים להתחתן ולחיות יחד שיהיה להם לבריאות. כל עוד זה בהסכמה וכולם מרוצים מה רע?
זו פוליגמיה... האם הנשים שהיו עם גואל רצון היו מרוצות איתו? איך תבדיל?
אין פה שחור ולבן, יש פה הרבה אפור והצורה שבה אתה חותך את גבולות הליגיטימיות והמוסר היא לא אבסולוטית.
swiss-the-engine כתב:Laskin כתב:המושג "עבדות" מתאר מצב בו אדם מוחזק כנגד רצונו ונשלל ממנו החופש... כך שזה לא יכול להיות מרצון, וגם אם חתם על זה מ"רצון חופשי" - ברגע שהוא עבד אותו חופש נעלם, וזה מנוגד לכל עקרון של "רצון חופשי".
לא המצאתי את השאלה הזאת... זו שאלה פילוסופית שלא מעט ליברטריאנים (בין היתר) התעסקו בה. ולא, עבדות לא מתארת אדם המוחזק כנגד רצונו כי הנה, נתתי לך דוגמא היפוטתית לאדם שמסיבה כזו או אחרת החליט למכור את החופש שלו למישהו אחר. אולי זה לתקופת זמן? אולי זה מוגבל בפעולות? אולי הרבה דברים. זה לא משנה את העובדה שאנחנו כחברה לא מוכנים לקבל transaction כזה בשום פורום.
DrKeo כתב:swiss-the-engine כתב:Laskin כתב:המושג "עבדות" מתאר מצב בו אדם מוחזק כנגד רצונו ונשלל ממנו החופש... כך שזה לא יכול להיות מרצון, וגם אם חתם על זה מ"רצון חופשי" - ברגע שהוא עבד אותו חופש נעלם, וזה מנוגד לכל עקרון של "רצון חופשי".
לא המצאתי את השאלה הזאת... זו שאלה פילוסופית שלא מעט ליברטריאנים (בין היתר) התעסקו בה. ולא, עבדות לא מתארת אדם המוחזק כנגד רצונו כי הנה, נתתי לך דוגמא היפוטתית לאדם שמסיבה כזו או אחרת החליט למכור את החופש שלו למישהו אחר. אולי זה לתקופת זמן? אולי זה מוגבל בפעולות? אולי הרבה דברים. זה לא משנה את העובדה שאנחנו כחברה לא מוכנים לקבל transaction כזה בשום פורום.
למה שלא נקבל את זה אם הבן אדם רוצה לעשות את זה? אם כבר זאת דוגמה למה שדברו פה, שלפני 60 שנה נשמע הזוי לתת לאישה להצביע והיום זה נראה הזוי לא לתת לה. אז היום נראה לך מוזר x, מחר זה יראה לך אחלה כי ככה התרבות קבעה. הדבר היחיד שמתעלה על תרבות הוא חופש מוחלט לעשות מה שאתה רוצה כל עוד עשית את זה מבחירה חופשית ואתה לא פוגע באחרים.
DrKeo כתב:אכן פילוסופיה מורכבת אבל בשביל זה יש בתי משפט. גם היום, כיש אלף חוקים ומליון מגבלות, בסוף כל דבר שחורג מהנורמה הכי בסיסית מגיע בסופו של דבר לבתי המשפט. אני בטוח שמקרים סופר קיצוניים שאנחנו דברים עליהם (עבדות ואדם שרוצה שיאכלו אותו זה לא בדיוק המקרה היומיומי ) פשוט יגיעו לבתי משפט שיצטרכו להחליט.
התאבדות היא באמת שאלה מעניינת כי קשה לקבוע אם אדם עושה את זה מבחירה אישית או שדיכאון מערפל את המחשבה שלו. בהחלט צריך ביקורות מאוד רחבה של פסיכולוג כדי לקבוע מה הולך שם. בסופו של דבר אם בן אדם רוצה לקפוץ מגשר אני לא חושב שמישהו יצליח לעצור אותו.
בסופו של דבר כולם צריכים לכבד את כולם, צריך לכבד בקשה של אנשים כל עוד היא נעשתה בראש צלול וללא כפיה וכל עוד היא לא פוגעת באנשים אחרים. איך מבינים שכל התנאים מתמלאים? ב99%.99 זה מאוד קל ובמה שקשה יותר בתי המשפט יצטרכו לעבוד קשה יותר כדי להגיע למסקנה
DrKeo כתב:אם זה אחרי המעשה אז מה זה משנה? זה אומר שלא יכלת לעצור את זה כך שלא משנה מה החוק אומר בכלל. אם זה לפני המעשה אז צריך לדון בזה, אם זה אחרי המעשה אז כך או כך אין מה לעשות. הרי היום יש לך מליוני מתאבדים בשנה, הדיון עליהם הוא לפני המעשה או אחרי? אם אתה מדבר על משהו כמו המתת חסד בשוויץ אז כן, בית המשפט לגמרי רלוונטי לזה.
DrKeo כתב:בתי משפט לא עובדים ככה, אם הוא רצח אדם הוא צריך להביא הוכחה שהאדם אכן רצה את זה (כי זה המקרה החריג, לא ההפך). אם יש לו הוכחה כזאת אז גם במשפט של היום הוא כנראה יצא איפשהו בין עונש ממש קל לזכאי. זה כמו להגיד שטיעון של הגנה עצמית לא צריך להיות כי אז יש לרוצחים דרכים להתחמק מעונש.
Nucleus_Dawn כתב:לא. קוראים לזה להתאמץ להעיר לאנשים שמגיבים לא לעניין ומגיבים לדחלילים, במקום למה שנכתב. אתה יודע, כמו למשל כשאתה כתבת על קיצוניות, למרות שלא אמרתי שום דבר קיצוני בדיון, בזמן שדווקא כן שמענו מהצד השני של הדיון כמה מסרים שוביניסטיים באופן קיצוני.
omerkot כתב:Nucleus_Dawn כתב:לא. קוראים לזה להתאמץ להעיר לאנשים שמגיבים לא לעניין ומגיבים לדחלילים, במקום למה שנכתב. אתה יודע, כמו למשל כשאתה כתבת על קיצוניות, למרות שלא אמרתי שום דבר קיצוני בדיון, בזמן שדווקא כן שמענו מהצד השני של הדיון כמה מסרים שוביניסטיים באופן קיצוני.
כי האנשים פה הם דחלילים? כי יש להם קשיים בהבנת הנקרא או בתפיסה מופשטת? אני לא בטוח שאתה יכול לטעון את זה על האוכלוסיה שמגיבה כאן.
אין לי שום בעיה עם הבעת עמדה, בין אם אני מסכים לה ובין אם אני דוחה אותה על הסף אבל הקיצוניות היא באופן שבו אתה מתייחס לטענות של אחרים. מי שלא מסכים איתך הוא לא מבין על מה הוא מדבר, מי שלא עונה לך את התשובה שאתה רוצה לקבל הוא לא מגיב לעניין ולא, לא זכור לי שמישהו מהנוכחים בפורום הביע עמדה שוביניסטית קיצונית. לא שמתי לב שמישהו כאן טען שנשים צריכות להתנחל במטבח, לגדל את הילדים וכל פעם שהן הולכות למכולת אז הן צריכות לבקש מהבעל 20 שקל תמורת חשבונית (למרות שאני מכיר מערכות יחסים כאלה במציאות). אני לא חושב שמישהו כאן חושב ככה, אני לא חושב שמישהו כאן מוכן להתנהל ככה ואני ממש לא חושב שמישהו שלא מסכים עם תפיסות עולם פמיניסטיות ראדיקליות הוא שוביניסט קיצוני.
Laskin כתב:וכשאדם קורא למישהו גראמר נאצי? גם הוא קיצוני? נו באמת, הרי אף אחד שקורא למישהו X-נאצי לא מתכוון להשוות לנאצים-נאצים.
ולפי מה שאתה אומר - העובדה שיש יותר מלצריות ממלצרים - היא אפליה בלתי מכוונת, ולכן אפליה לכל דבר ועניין.
בעיני רובנו פה, לפי החלקים מהדיון שכן קראתי - זו איננה אפליה, אלא סטטיסטיקה. כנ"ל בתחום עבודות הבניין, רק ההפך, ושכאן זו סטטיסטיקה של כח ומבנה גוף... הרי יש מעט נשים שכן מסוגלות לבצע את זה.
אני באמת לא מבין למה אתה חושב שמדובר כאן ב"חוסר הבנה"...
לא כל מי שחושב בשונה ממך הוא חסר ידע או הבנה... אל תהיה כזה ידע נאצי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים