נושא הלימודים הרשמי

מוסיקה, סרטים, סדרות, ספרים וכל נושא שיחה רנדומאלי אחר שתרצו

המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 09 אפריל 2016, 23:00

omerkot כתב:הכלי היחיד שהמוסד מעניק זה השם הטוב שלו שמבוסס על הסינון הסלקטיבי של המועמדים וניפוי הסטודנטים.
לגבי הפיזיקה, זה נראה כמו קורס מסנן. מה שהם מלמדים שם לא נחוץ בשום צורה למדעי המחשב (מכניקה קלאסית בשילוב יחסות פרטית...) ועדיין, הנוכחות של קורס בודד בסילבוס היא לא שיקול בנוגע לבחירת המוסד. לכל מוסד יש את המוקשים שלו שצריך לעבור.

ספיציפת קורסים מהטכניון הם לאו דווקא מסננים, אלא פשוט השיטה הקצת מעוותת שלהם. זה בד"כ הולך ככה: המחלקה להנדסת מדעי המחשב ותוכנה רוצה נושא בפיזיקה. היא פונה למחלקה בפיזיקה ושאלת איזה קורס לומדים את הנושא הזה. המחלקה לפיזיקה אומרת קורס X השני. אבל בקורס הזה חוץ מהנושא הזה יש גם עוד 10 נושאים אחרים, כי זה שייך לפיזיקה והם בנו סיליבוס לפיזיקה. ואז המחלקה לפיזיקה גם אומרת בשביל X השני, צריך קדם את X הראשון, ואז מחוייבים בX הראשון. ואז המחלקה לפיזיקה אומרת בשביל X הראשון צריך חדוו"א 1 -2 ... וכך יוצא שבשביל נושא אחד לומדים חצי עולם שלא צריך.
באוניברסת בר אלין למשל מלמדים קורסים מתואמים למחלקות השונות, נניח סטטיסטיקה יש של מתמטיקה, של מדעי החברה, של כלכלה כל אחד לפי צרכיו.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 09 אפריל 2016, 23:35

bozeman כתב:
omerkot כתב:הכלי היחיד שהמוסד מעניק זה השם הטוב שלו שמבוסס על הסינון הסלקטיבי של המועמדים וניפוי הסטודנטים.
לגבי הפיזיקה, זה נראה כמו קורס מסנן. מה שהם מלמדים שם לא נחוץ בשום צורה למדעי המחשב (מכניקה קלאסית בשילוב יחסות פרטית...) ועדיין, הנוכחות של קורס בודד בסילבוס היא לא שיקול בנוגע לבחירת המוסד. לכל מוסד יש את המוקשים שלו שצריך לעבור.

ספיציפת קורסים מהטכניון הם לאו דווקא מסננים, אלא פשוט השיטה הקצת מעוותת שלהם. זה בד"כ הולך ככה: המחלקה להנדסת מדעי המחשב ותוכנה רוצה נושא בפיזיקה. היא פונה למחלקה בפיזיקה ושאלת איזה קורס לומדים את הנושא הזה. המחלקה לפיזיקה אומרת קורס X השני. אבל בקורס הזה חוץ מהנושא הזה יש גם עוד 10 נושאים אחרים, כי זה שייך לפיזיקה והם בנו סיליבוס לפיזיקה. ואז המחלקה לפיזיקה גם אומרת בשביל X השני, צריך קדם את X הראשון, ואז מחוייבים בX הראשון. ואז המחלקה לפיזיקה אומרת בשביל X הראשון צריך חדוו"א 1 -2 ... וכך יוצא שבשביל נושא אחד לומדים חצי עולם שלא צריך.
באוניברסת בר אלין למשל מלמדים קורסים מתואמים למחלקות השונות, נניח סטטיסטיקה יש של מתמטיקה, של מדעי החברה, של כלכלה כל אחד לפי צרכיו.


אני משוכנע שזה לא קטע של הטכניון בלבד. גם בעברית מדעי המחשב לומדים קורסי מתמטיקה של מתמטיקאים (אינפי ולינארית ואינפי 2 ולינארית 2 וכן הלאה), בעוד שלפי מה שאמרו הסטודנטים סביב, בטכניון יש קורסי חדו"א חמודים לחוג של מדעי המחשב.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 אפריל 2016, 00:19

בכל מקום לומדים אינפי במדעי המחשב לפי מה שאני יודע, אני לא מכיר מקום שבו הקורס ממש מתואם ספציפית למדעי המחשב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 10 אפריל 2016, 00:28

DrKeo כתב:בכל מקום לומדים אינפי במדעי המחשב לפי מה שאני יודע, אני לא מכיר מקום שבו הקורס ממש מתואם ספציפית למדעי המחשב.


יכול להיות. לא יפתיע אם זה יהיה סתם מרמורי "האוניברסיטה שלי הכי גרועה מכל האוניברסיטאות". גם שמעתי אנשים שאומרים שאין בכלל שיעורי בית והגשות לתלמידי הנדסה בטכניון וגם לזה קשה לי קצת להאמין.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 10 אפריל 2016, 06:56

DrKeo כתב:בכל מקום לומדים אינפי במדעי המחשב לפי מה שאני יודע, אני לא מכיר מקום שבו הקורס ממש מתואם ספציפית למדעי המחשב.

ספציפית אינפי/חדו"א נחוץ למעדי המחשב (בעיקר 1) אבל אם תראה את הקורסים המתקדמים תבין שהם מתחילים לסטות.
בנוסף (לדעתי, פחות בדקתי) רוב מי שלומד מדעי המחשב בד"כ כלול לו גם חלק במתמטיקה, אז אינפי מגיע גם משם (לפחות אני הייתי ככה).
תראה את החלק של הנדסות ותבין. (למשל בטכניון אינפי הרבה יותר בדגש על תרגילים, במתמטיקה טהורה הדגש הוא על כל ההוכחות)
תמונה

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 10 אפריל 2016, 10:12

דיברנו ספציפית על לימודי פיזיקה בתואר של מדעי המחשב. זה מיותר והם עוד מלמדים מכניקה ולא חשמל (שאולי ניתן היה למצוא איזה הגיון רופף). אם זה לא מספיק, הם גם מלמדים יחסותיות שזה בכלל מופרך בהקשר של מדעי המחשב בעוד שזה נושא שמצריך הרבה דפיקות ראש בקיר לצורך ההבנה.
מכאן שהקורס הספציפי הזה, שהוא גם קשה וגם אין לו הקשר רלוונטי, הוא קורס מסנן.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 10 אפריל 2016, 11:40

omerkot כתב:דיברנו ספציפית על לימודי פיזיקה בתואר של מדעי המחשב. זה מיותר והם עוד מלמדים מכניקה ולא חשמל (שאולי ניתן היה למצוא איזה הגיון רופף). אם זה לא מספיק, הם גם מלמדים יחסותיות שזה בכלל מופרך בהקשר של מדעי המחשב בעוד שזה נושא שמצריך הרבה דפיקות ראש בקיר לצורך ההבנה.
מכאן שהקורס הספציפי הזה, שהוא גם קשה וגם אין לו הקשר רלוונטי, הוא קורס מסנן.

אני מניח שבסיליבוס תמצא איזה נושא אחד שקשור באופן רופף להמשך, כל השאר באינדוקציה :)
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי swym » 11 אפריל 2016, 14:24

omerkot כתב:מה שהם מלמדים שם לא נחוץ בשום צורה למדעי המחשב (מכניקה קלאסית בשילוב יחסות פרטית...)

חכה ליום שהוא ירצה לבנות מנוע פיזיקלי למשחק שלו

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 11 אפריל 2016, 15:32

swym כתב:
omerkot כתב:מה שהם מלמדים שם לא נחוץ בשום צורה למדעי המחשב (מכניקה קלאסית בשילוב יחסות פרטית...)

חכה ליום שהוא ירצה לבנות מנוע פיזיקלי למשחק שלו

אתה מאוד ספציפי בן אדם. עלי כפו שעורי מיקרו ומאקרו כלכלה ואני בטוח שיש חבר'ה שמתכנתים בחברות פיננסים שיהנו מחלק מהידע שקבלתי שם אבל באמת שהוא לא רלוונטי למדעי המחשב :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 11 אפריל 2016, 16:13

swym כתב:
omerkot כתב:מה שהם מלמדים שם לא נחוץ בשום צורה למדעי המחשב (מכניקה קלאסית בשילוב יחסות פרטית...)

חכה ליום שהוא ירצה לבנות מנוע פיזיקלי למשחק שלו

אפשר גם לדרוש פיזיקה חובה לתלמידי תיאטרון. מכניקה לצרכי התמודדות עם קטסטרופות בימתיות ותורת הגלים לצרכי תאורה וסאונד.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי swym » 14 אפריל 2016, 12:54

זה היה בצחוק

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אפריל 2016, 13:18

אין כאן מקום להומור!
We're just normal men. We're just innocent men

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 07 יוני 2016, 13:40

היי לכולם, הרבה זמן לא הייתי פה ( :

שאלה לי אליכם, הרבה התלבטויות בראשי כרגע אבל אתמול היה לי ראיון במכללת תילתן בלימודי עיצוב ופיתוח משחקים, הלכתי דווקא לשם כי הבנתי שהם באמת הכי טובים בנושא והם גם שותפים של Unreal משמע (unreal academic partner) שזה נחמד מאוד. רציתי לדעת אם מישהו למד שם/שקל ללמוד שם, כן/לא/ ולמה.. התלבטות שלי האם זה באמת דבר שאני רוצה להתחייב לו להמשך חיי כי אלו לימודים של 3 שנים וגם מן הסתם שארצה למצוא עבודה בתחום..

תודה מראש, יהל.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 08 יוני 2016, 01:28

יהל, הציונים שלך מאפשרים לך להתקבל ללימודי מחשבים/פיתוח משחקים במוסדות יותר איכותיים (אוניברסיטאות, בינתחומי וכו)? אם כן אז באמת עדיף שתלך למוסדות כאלה. זה גם נכון לעולם העיצוב, אתה יכול למצוא היום לימודי עיצוב דיגיטלי באוניברסיטאות ואני מאמין שזה עדיף מאשר ללכת למכללה משונה כזו או אחרת...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 08 יוני 2016, 02:03

אם בינתחומי עסקינן, התוכנית פיתוח משחקים שלהם היא מאוד meh. אתה לא באמת תלמד משהו חדש, כנראה שהלימוד העיקרי שלך יהיה מזה שתצטרך לעשות פרוייקט סיום ולכן יהיה לך מנחה ודרייב ללמוד לבד איך לבנות משחק, כלומר מסגרת זמנים וכפיה להיות אוטודידקט. יכול להיות שדברים השתנו מאז שסיימתי ללמוד לפני 5 שנים, אני יודע שלמשל היום מצמידים לכל סטודנט מדעי המחשב בבינתחומי סטודנט אנימטור משנקר בשביל הפרוייקט שזה כבר צעד קדימה, אבל לפחות כשאני למדתי לא באמת היה יותר מדי תוכן משחקי מעבר ללימודי מדעי המחשב קלאסים. אחד היתרונות הוא שכופים עליך גרפיקה ממוחשבת, אפילו כתבתי בזמנו מנוע Ray Tracing בתואר, והרמה מאוד גבוהה כי הראש של התחום (אריק שמיר) וכנראה מי שילמד אותך גרפיקה הוא תותח לא קטן ומקושר הייטב עם חבר'ה מצויינים באונ' תל אביב שמלווים את הקורס.

כמו שעומר אמר, אתה יכול פשוט ללמוד מדעי המחשב. לתכנת באנריל (C++) או ביוניטי (C# או javascript) זה ממש פשוט כשאתה בוגר מדעי המחשב. כלומר אם תפקיד המתכנת מעניין אותך.
We're just normal men. We're just innocent men

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 08 יוני 2016, 14:11

DrKeo כתב:אם בינתחומי עסקינן, התוכנית פיתוח משחקים שלהם היא מאוד meh. אתה לא באמת תלמד משהו חדש, כנראה שהלימוד העיקרי שלך יהיה מזה שתצטרך לעשות פרוייקט סיום ולכן יהיה לך מנחה ודרייב ללמוד לבד איך לבנות משחק, כלומר מסגרת זמנים וכפיה להיות אוטודידקט. יכול להיות שדברים השתנו מאז שסיימתי ללמוד לפני 5 שנים, אני יודע שלמשל היום מצמידים לכל סטודנט מדעי המחשב בבינתחומי סטודנט אנימטור משנקר בשביל הפרוייקט שזה כבר צעד קדימה, אבל לפחות כשאני למדתי לא באמת היה יותר מדי תוכן משחקי מעבר ללימודי מדעי המחשב קלאסים. אחד היתרונות הוא שכופים עליך גרפיקה ממוחשבת, אפילו כתבתי בזמנו מנוע Ray Tracing בתואר, והרמה מאוד גבוהה כי הראש של התחום (אריק שמיר) וכנראה מי שילמד אותך גרפיקה הוא תותח לא קטן ומקושר הייטב עם חבר'ה מצויינים באונ' תל אביב שמלווים את הקורס.

כמו שעומר אמר, אתה יכול פשוט ללמוד מדעי המחשב. לתכנת באנריל (C++) או ביוניטי (C# או javascript) זה ממש פשוט כשאתה בוגר מדעי המחשב. כלומר אם תפקיד המתכנת מעניין אותך.



מה אתה למדת? כלומר מדעי המחשב? , הבנתי שהמכללה הזו היא פשוט מתמקדת מאוד ביצירה של משחקים, אם תבחר במסלול DEV תלמד להיות מתכנת על יוניטי+אנריל, אני בטוח שאם לומדים מדעי המחשב יודעים את השפה אבל הבנתי שבמכללה הזו כול הלימודים הם סביב המשחקים, לא סביב שפה אלא כול הזמן מתמקדים בפיתוח משחק, כתיבת קוד, עיצוב, בנייה של שלבים מערכות משחק וכדומה וכמובן שגם שם הם מאוד מקושרים עם הרבה חברות ככה שעבודה בתחום הגיימניג ספציפית היא אפשרית שם אחרי הלימודים או אפילו במהלך השנה השנייה והשלישית.

ואם אתה למדת מדעי המחשב, אני בטוח שגיימינג מעניין אותך, למה לא הלכת לתכנת ביוניטי / אנריל? או שזה פשוט לא משך אותך ואתה מתכנת כיום בשביל חברה אחרת או שאני לא יודע מה אתה עושה, בבקשה, שפוך אור.


*יותר נכון, מה שאני מנסה לשאול הוא.. אם בן אדם הולך ללמוד מדעי המחשב , משמע לתכנת בC++, הוא יכול עם סיום הלימודים שלו להישכר על ידי חברת פיתוח משחקים? או סטודיו כזה או אחר? הוא לא חייב לעבור קורס ספציפי של פתיוח ותכנון משחקים?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 08 יוני 2016, 15:37

אני למדתי מדעי המחשב בבינתחומי, בהתחלה עשיתי חלק מהמסלול של הגיימיניג (קורס AI, קורס עיצוב, קורס תכנות מולטיפלייר בג'אווה וכו') אבל בסופו של דבר הרגשתי שכל הקורסים האלה יותר מנסים ללמד אותי מדעי המחשב קלאסי ופחות גיימינג כך שבסופו של דבר לא עשיתי התמחות במשחקים. למה אני לא עובד בתעשית המשחקים? כי התעשיה בארץ לא ברמה ולפתח משחקי פייסבוק/מובייל לא באמת מעניין אותי. כלומר התעשיה בארץ חושבת שהיא ברמה ועסוקה המון בלהריח את הנודים של עצמה כי כל אחד שעושה מכונת מזל אונליין שמרוששת זקנים באיידהו חושב שהוא עשה במינימום את HL2, אבל היא לא באמת ברמה. המצב קצת השתפר היום אבל עדין אין תעשית משחקים בארץ, אם תזרוק חץ על מפת העולם כנראה שתפגע במדינה עם תעשית משחקים מפותחת פי כמה. אני עובד בסטארט-אפ שלא קשור בשום צורה לגיימינג, אולי אם יום אחד תהיה פה חברה רצינית אז אני אקפוץ על המציאה.

בנושא תכנות ועולם המשחקים, התשובה היא כן, בוגר מדעי המחשב הוא יופי של חומר לתעשית המשחקים. הם אולי יבקשו ממך X שנים של נסיון באנריל או יוניטי אבל זה נסיון שאתה יכול לצבור לבד בלי קשר לעבודה או לימודים. אפילו יש חברות בארץ שבונות לבד את המנוע שלהם אז הם יכולים לחפש מפתח C++ למשל אפילו אם אין לו שמץ של קשר לעולם המשחקים.

הכל שאלה של מה אתה רוצה לעשות. אם תעבוד בחברת משחקים כמתכנת אתה לא הולך לעצב משחקים ממילא אבל אם אתה רוצה לפתח משהו לבד כסוג של אינדי אז אולי הידע כן יהיה שווה. אני פשוט לא יודע מה הרמה של התוכניות האלה. מה שחשוב לדעת שיוניטי ואנריל הם פשוטים ברמות אחרות למי שיודע לתכנת, לדעתי אפילו אנשים שלא יודעים לתכנת יכולים ללמוד לתכנת שם כי זה מאוד מפושט ביחס ללכתוב תוכנה גדולה.
We're just normal men. We're just innocent men

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 08 יוני 2016, 19:26

DrKeo כתב:אני למדתי מדעי המחשב בבינתחומי, בהתחלה עשיתי חלק מהמסלול של הגיימיניג (קורס AI, קורס עיצוב, קורס תכנות מולטיפלייר בג'אווה וכו') אבל בסופו של דבר הרגשתי שכל הקורסים האלה יותר מנסים ללמד אותי מדעי המחשב קלאסי ופחות גיימינג כך שבסופו של דבר לא עשיתי התמחות במשחקים. למה אני לא עובד בתעשית המשחקים? כי התעשיה בארץ לא ברמה ולפתח משחקי פייסבוק/מובייל לא באמת מעניין אותי. כלומר התעשיה בארץ חושבת שהיא ברמה ועסוקה המון בלהריח את הנודים של עצמה כי כל אחד שעושה מכונת מזל אונליין שמרוששת זקנים באיידהו חושב שהוא עשה במינימום את HL2, אבל היא לא באמת ברמה. המצב קצת השתפר היום אבל עדין אין תעשית משחקים בארץ, אם תזרוק חץ על מפת העולם כנראה שתפגע במדינה עם תעשית משחקים מפותחת פי כמה. אני עובד בסטארט-אפ שלא קשור בשום צורה לגיימינג, אולי אם יום אחד תהיה פה חברה רצינית אז אני אקפוץ על המציאה.

בנושא תכנות ועולם המשחקים, התשובה היא כן, בוגר מדעי המחשב הוא יופי של חומר לתעשית המשחקים. הם אולי יבקשו ממך X שנים של נסיון באנריל או יוניטי אבל זה נסיון שאתה יכול לצבור לבד בלי קשר לעבודה או לימודים. אפילו יש חברות בארץ שבונות לבד את המנוע שלהם אז הם יכולים לחפש מפתח C++ למשל אפילו אם אין לו שמץ של קשר לעולם המשחקים.

הכל שאלה של מה אתה רוצה לעשות. אם תעבוד בחברת משחקים כמתכנת אתה לא הולך לעצב משחקים ממילא אבל אם אתה רוצה לפתח משהו לבד כסוג של אינדי אז אולי הידע כן יהיה שווה. אני פשוט לא יודע מה הרמה של התוכניות האלה. מה שחשוב לדעת שיוניטי ואנריל הם פשוטים ברמות אחרות למי שיודע לתכנת, לדעתי אפילו אנשים שלא יודעים לתכנת יכולים ללמוד לתכנת שם כי זה מאוד מפושט ביחס ללכתוב תוכנה גדולה.




זה בהחלט מציב את הדברים במקום אחר בשבילי (מה שאתה כותב) , אני הבנתי מהם שהם הולכים להמון תערוכות בארצות הברית ובעולם כחלק מהמסלול וגם הסטודנטים המצטיינים שלהם נחטפים על ידי חברות גדולות לטענתם, הסבירה לי המרצה הראשית שם (יעל מריץ שמה, עבדה בעבר בwarner bros, עבדה על גילד וורס 2, בלאק אופס 1) שהלימודים שלהם הם מתמקדים רק במשחקים, איך ליצור מערכות משחק, מערכת קרב מפות ומה לא, אבל היא גם אמרה לי שהרבה מאוד אנשים חשבו שזה מתאים להם וגילו שזה.. לא . בסופו של דבר.

אבל אני מודה לך נדב כי זה כן עוזר לי להחליט ונותן לי גם פרספקטיבה אחרת על הדברים מאשר מה שחשבתי, בכול מקרה מחר אלך לעשות את מבחן הקבלה למכללה כי קיבלתי אותו בחינם (-: רק לאחר מכן באמת אצטרך להחליט לגבי ההמשך.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 08 יוני 2016, 23:34

רגע, יש לנו קצר. אני דברתי על הבינתחומי, את תלתן אני לא באמת מכיר, יכול להיות שזאת תוכנית מדהימה. אני רק אומר שהתוכנית של הבינתחומי, לפחות זאת שהייתה לפני 5 שנים, היא לא ברמה. לימודי מדעי המחשב שם מצויינים, אבל מסלול הגיימינג חובבני מאוד. דבר אחד אני יכול להגיד לך, אם תלמד מדעי המחשב אתה תשחה ביוניטי ובאנריל ממש בקלות ממש מהר תוך כמה טוטוריאלים. לתכנת למנועים האלה זה כמו גרסה פשוטה יותר של לתכנת תוכנה סטנדרטית. אבל כמובן שאתה צריך לקחת בחשבון מה ה-skill set שאתה מחפש כי אם תלמד מדעי המחשב בתל אביב אולי תתכנת נהדר ביוניטי ובאנריל אבל אתה לא תדע לעצב שלב גם אם החיים שלך יהיו תלויים בזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 09 יוני 2016, 10:57

אני חושב, שגיא, בתור היחיד כאן (עד כמה שאני יודע) שממש עובד כמפתח משחקים יכל לענות על השאלות הללו מהכרות עם התעשיה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 יוני 2016, 11:28

גיא יכול להגיד לו שהוא למד הנדסת תוכנה או חשמל, עבד בזה שנים ועכשיו הוא עובד על המנוע בחברת משחקים :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 09 יוני 2016, 19:27

DrKeo כתב:גיא יכול להגיד לו שהוא למד הנדסת תוכנה או חשמל, עבד בזה שנים ועכשיו הוא עובד על המנוע בחברת משחקים :)

אישית הוא עבר את שאמרת, אבל הוא בטח מכיר אנשים מכל הגוונים בתעשייה ובכללם כאילו שהגיעו מהמסלול המדובר.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי swym » 09 יוני 2016, 19:28

למדתי מדעי המחשב אבל אני לא עובד על המנוע ולמעשה גם לא בפוזיציה של מפתח תוכנה יותר (אבל אנחנו כן מחפשים מפתחי C++ לצוות של המנוע).
אני יודע שבמחזור הראשון של תלתן היו קצת בעיות שקשורות לאנשים ספציפיים שנבחרו להדריך, אבל הם קיבלו משוב ועשו שינוי גדול אחרי השנה הראשונה. אני ממליץ לשאול את השאלה הזו בפייסבוק בקבוצה gameis official כי אז תוכל גם למצוא בוגרים טריים שיוכלו לספר לך על ההשתלבות שלהם בתעשייה.

אני מניח שזה מסלול טוב למי שרוצה להשתלב בתפקידים על התפר של פיתוח וגיים דזיין בתעשייה, אבל בגדול אם תלך מראש לאוניברסיטה או לבינתחומי לתואר תלת שנתי במדעי המחשב, אז מצד אחד גם תוכל להשאיר לעצמך הרבה אופציות פתוחות (הייטק בישראל הוא תחום די משגשג) ומצד שני תוכל גם לפקס את עצמך לכיוון של פיתוח משחקים: תשאף שהפרוייקטים שלך וקורסי הבחירה יהיו קשורים למשחקים, תנסה להעשיר את תיק העבודות שלך במשחקים נסיוניים בglobal game jam, והכי חשוב תגיע לכנסים ואירועים וערבי בירה של תעשיית המשחקים כדי להכיר את הברנזה המקומית ולראות איפה תוכל להשתלב.
יש כאלו כל הזמן. למשל שבוע הבא עם איזה VP מיוביסופט:
http://gameis.org.il/gameis-hosting-jer ... n-ubisoft/

Yahel12
Warrior
הודעות: 947
הצטרף: 28 אפריל 2013, 13:37

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי Yahel12 » 09 יוני 2016, 21:00

swym כתב:למדתי מדעי המחשב אבל אני לא עובד על המנוע ולמעשה גם לא בפוזיציה של מפתח תוכנה יותר (אבל אנחנו כן מחפשים מפתחי C++ לצוות של המנוע).
אני יודע שבמחזור הראשון של תלתן היו קצת בעיות שקשורות לאנשים ספציפיים שנבחרו להדריך, אבל הם קיבלו משוב ועשו שינוי גדול אחרי השנה הראשונה. אני ממליץ לשאול את השאלה הזו בפייסבוק בקבוצה gameis official כי אז תוכל גם למצוא בוגרים טריים שיוכלו לספר לך על ההשתלבות שלהם בתעשייה.

אני מניח שזה מסלול טוב למי שרוצה להשתלב בתפקידים על התפר של פיתוח וגיים דזיין בתעשייה, אבל בגדול אם תלך מראש לאוניברסיטה או לבינתחומי לתואר תלת שנתי במדעי המחשב, אז מצד אחד גם תוכל להשאיר לעצמך הרבה אופציות פתוחות (הייטק בישראל הוא תחום די משגשג) ומצד שני תוכל גם לפקס את עצמך לכיוון של פיתוח משחקים: תשאף שהפרוייקטים שלך וקורסי הבחירה יהיו קשורים למשחקים, תנסה להעשיר את תיק העבודות שלך במשחקים נסיוניים בglobal game jam, והכי חשוב תגיע לכנסים ואירועים וערבי בירה של תעשיית המשחקים כדי להכיר את הברנזה המקומית ולראות איפה תוכל להשתלב.
יש כאלו כל הזמן. למשל שבוע הבא עם איזה VP מיוביסופט:
http://gameis.org.il/gameis-hosting-jer ... n-ubisoft/



ואו, תודה לכם על התגובות לא ציפיתי לכזו היענות (חבל שאי אפשר לעשות פה טאג, אבל נגיד שאפשר אז תודה לDRKEO ולDEATH ולOMER שגם ענו)

ולך, גיא, איפה אתה עובד? את האמת שהיום הייתי בבחינת DEV שם ולא עברתי, וזה בסדר אני מקבל את זה, אבל לאחר מכן רצו שאדבר עם "מנכ"ל " האוניברסיטה ואכן דיברתי איתו , והוא די פלוץ אני אגיד את האמת, הוא הציע להירשם לקורס של שנה רק באספקט של Game Design ואמרתי שאחשוב על זה, והוא ישר קפץ על ההזדמנות ואמר לי בוא תירשם עכשיו מקסימום תבטל יש לך 60 יום תהיה הראשון שיירשם וככה וככה.. וכמובן שזה משאיר בן אדם (לפחות כמוני) שכול מה שאכפת למכללה הזאת ממך הוא הכסף שלך, לא ממך. אז אני אפילו קצת שמח שלא עברתי את המבחן שלהם, כול היחס שלהם לא היה ממש רציני.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא הלימודים הרשמי

הודעהעל ידי swym » 13 יוני 2016, 11:45

אני עובד בפלאריום. אבל מי זה המנכ"ל? ארז או מישהו אחר? בכל מקרה, כשבוחנים חוג ספציפי אז אני חושב שהאדם הכי מתאים לדבר איתו זה בדרך כלל ראש החוג כי הוא זה שבאמת מתווה את התוכנית האקדמית - נדמה לי שבתלתן זו יעל מריץ ואולי איתה שווה לדבר.
(אגב, למכללות שהן עסק תמיד מאד אכפת לקבל את הכסף שלך. מצד שני, אם עד כדי כך אכפת להם רק מהכסף אז הם לא היו טורחים בכלל לבחון אותך - אלא אם כן הם במצב של רישום יתר).

לשאלה אחרת: מישהו מכיר את הסילבוס או את הרמה הכללית של לימודי מדעי המחשב במכללה למנהל ביחס לשאר המכללות? או שמע דברים טובים/רעים באופן כללי?


חזור אל “פורום OT”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים