המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
omerkot כתב:גלאס, שים לב שהסיטואציות בציטוט שלך הן אקראיות - טביעה, חיה טורפת, שודדי דרכים וכו.
חטיפת אנשים היא לא אקראית והסיטואציה האקטואלית היא בדיוק זו שמתוארת בציטוטים שלי, שגם עונים על שאלת המחיר : מחיר גבוה מדי הוא מחיר שמתמרץ את האויבים לחטוף עוד אנשים.
Laskin כתב:למה מה ההבדל? כשחיה גוררת אותך לשיחים - היא לא מבקשת כופר או תמורה, כדי להחזיר אותך חי? אין מו"מ?! די להתנשא מעל חיות טרף כבר
bozeman כתב:omerkot כתב:גלאס, שים לב שהסיטואציות בציטוט שלך הן אקראיות - טביעה, חיה טורפת, שודדי דרכים וכו.
חטיפת אנשים היא לא אקראית והסיטואציה האקטואלית היא בדיוק זו שמתוארת בציטוטים שלי, שגם עונים על שאלת המחיר : מחיר גבוה מדי הוא מחיר שמתמרץ את האויבים לחטוף עוד אנשים.
מי היה מאמין שעומר זה שייתן פה את דבר תורה בפורום?
(וכן גלאס - עומר צודק, זה המקרה המדוייק בדיוק על זה מדברים. המקסימום שיש בהלכה הוא קצת הרחבה לכמה מדובר ב"כמה הם שווים" כאשר מדובר על אנשים שהם נשלחו ע"י המדינה בכללותה (כמו למשל חיילים) וגם זה אומר שאולי ניתן לפדות ב"יותר ממה שהם שווים" אבל גם פה השיקולים הם כללים ולא פרטניים.
ולכן בכל מקרה של איש פרטי, כמו החוקרת או כל איש פרטי אחר, ההלכה היא "כמה שהם שווים".)
omerkot כתב:ביוני 2014 מחמוד קוואסמה, מחבל חבר חמאס ממשוחררי העסקה, יזם ופיקד על רצח שלושת הנערים[51].
DrKeo כתב:omerkot כתב:ביוני 2014 מחמוד קוואסמה, מחבל חבר חמאס ממשוחררי העסקה, יזם ופיקד על רצח שלושת הנערים[51].
רק ההשלכות של זה לבד..
glass man כתב:חנן: אתה מתעלם משאלת המחיר. כל הפוסקים שעומר הביא אומרים "אין פודים יתר על דמיהן" אבל אף אחד מהם לא מציין נוסחא לחישוב הערך של ה"דם" יש לך איזה מקור מההלכה שהם מדברים על מחיר שדומה ככל האפשר לסיטואציה של החוקרת? מן הסתם אנחנו חיים בתקופה אחרת אז גם דמיון קלוש יספיק מן הסתם.
אני לא הולך לערער על ההלכה מן הסתם ואם יש לך דוגמא מההלכה שבאמת שקולה לסיטואציה עם חטיפת החוקרת (וזה יהיה קשה כי לא מדובר בחייל) שאנחנו יכולים להוציא ממנה כמה שווה ה"דם של החוקרת" אז אני אשמח לראות וללמוד מה אומרת ההלכה על המצב הזה.
אני לא הצלחתי למצוא לפי ההלכה כמה ה"חוקרת" שווה אז מפה אני חייב להגיע למסקנת ה"בכל מחיר להביא אותה" תופס כי שוב הרמבם אמר את זה "שכל המאבד נפש אחת מישראל, כאילו אִבד כל העולם כולו; וכל המקיים נפש אחת מישראל, כאילו קיים כל העולם כולו (רמב"ם, הלכות רוצח ושמירת הנפש, פרק א, הלכה טז) (תודה לגוגל בחיים לא הייתי מוצא את זה לבד)
אני לא רואה שההלכה חד משמעית איך לנהוג במקרה הזה חנן, שוב אם יש לך איזה מקור שמראה אחרת ברור שהוא יכריע... אבל אני לא מוצא כזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים