על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

מוסיקה, סרטים, סדרות, ספרים וכל נושא שיחה רנדומאלי אחר שתרצו

המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 12 יוני 2019, 23:27

אם אקנה את גירסת האספנים של סייברפאנק זאת גם תהיה בובה וגם אופנוע יותר מגניב משלך....
תמונה

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 13 יוני 2019, 10:27

bozeman כתב:אם אקנה את גירסת האספנים של סייברפאנק זאת גם תהיה בובה וגם אופנוע יותר מגניב משלך....

אבל בתכלס זה סתם טשוכעס...

https://forum.vgames.co.il/showthread.php?t=1092534
(אני חייב להיות עקבי)

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 13 יוני 2019, 10:53

חחחחח

טוב שאתם לא מנהלים את הדיון הזה על שלל גילגוליו יותר מ 10 שנים.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 13 יוני 2019, 11:08

omerkot כתב:
bozeman כתב:אם אקנה את גירסת האספנים של סייברפאנק זאת גם תהיה בובה וגם אופנוע יותר מגניב משלך....

אבל בתכלס זה סתם טשוכעס...

https://forum.vgames.co.il/showthread.php?t=1092534
(אני חייב להיות עקבי)

זאת לא סתם גרסת הפח... זאת גירסה שאת מוגבלת....
תמונה

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 13 יוני 2019, 14:14

מוגבלת ב49,999 עותקים שמעלים אבק :P

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 13 יוני 2019, 20:19

בהתחשב בעובדה שהיא אזלה מהמלאי בכל החניות כבר (כמעט) אז די מוגבלת...
תמונה

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 13 יוני 2019, 22:55

עברו 11 שנה. ברור שזה כבר לא במלאי.
:roll:

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 14 יוני 2019, 07:39

עברו 11 שנה מאז שהוכרזה גירסת האספנים של סייברפאנק?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 14 יוני 2019, 08:35

המספר 50,000 לקוח מההודעה שלך מ2008:

bozeman כתב:איך ניתן לקרא לגירסה כולשהי "גירסת אספנים" או "גירסה מוגבלת" כשאין בה בכלל משהו מיוחד והיא מיוצרת בכמות של 50,000 עותקים?

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 14 יוני 2019, 08:36

אני לא יודע אם סייברפאנק כוללת 50,000. אבל נניח שכן, אם אחרי יום כל ה-50,000 אוזלים, אז כן היא מוגבלת. כנראה אחרי 11 שנה, הגידול בגיימרים הופך 50K למאוד מגבלת :)
תמונה

סמל אישי של המשתמש
sharonbn
Veteran
הודעות: 1192
הצטרף: 07 יולי 2016, 21:30

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי sharonbn » 28 יולי 2019, 10:55

erezronen כתב:טוב. אחרי שבמהלך כל שנות חיי נמנעתי מזה, נראה שהגיע הזמן לקנות לעצמי אוטו. יאי! או למען האמת: אוף! למרות החיבה של חברי פורום בדימוס למערכת הפורומים של "אוטו", בואו נראה אם אולי מהאנשים שכאן יבואו המלצות, אזהרות וכאלה. כל הקטע של לקנות אוטו די מלחיץ אותי.

ראשית - מה אני בעצם מחפש? סופר-מיני מרווחת יחסית, או לחלופין משפחתית קטנה יחסית. מכאן והלאה הנה רשימה של מילים שחשוב לי שיהיו באוטו, בסדר עדיפות יורד: אמינה, חסכונית בדלק, מהנה לנהיגה (במגבלות הז'אנר כמובן), נוחה. ככה"נ לא אקנה רכב חדש, אבל כן רוצה להשאר בטווח של 2016 ומעלה.

מכוניות שכרגע נשקלות: הונדה ג'אז נראית לי בול בגודל המתאים, ועל פי מה שקראתי חסכונית מאוד בדלק. סיאט איביזה נראית לי קצת יותר קטנה מהג'אז אבל אמורה להיות נוחה וכיפית יותר לנהיגה (מצד שני, אני לא מאוד סומך על אמינות של מכוניות אירופאיות).

והשאלה הגדולה - איך בכלל לקנות?
לקנות ישירות מבעלות פרטית מפחיד אותי לאללה. אני לא מבין במכוניות ואשכנזי מדי להתמקחויות, ויהיה מאוד מאוד קל לעבוד עליי. מה גם שאני חייב מקום שיאפשר לי תוכנית מימון נוחה בלי ריבית רצחנית, ולקנות מפרטי לא ממש יאפשר את זה. כרגע נראה לי שאלך למגרש גדול (סטייל אוטו דיל וכל אלה) ואבדוק מה יש להם. אפשרות נוספת היא ליסינג תפעולי, אבל נראה לי שהסיכוי שאלך על זה קטן מאוד מאוד מאוד (אלא אם כן למישהו יש כאן תובנות מאירות עיניים על המודל הזה).

זהו. יש למישהו רעיונות מעניינים? הצעות? אזהרות? המלצות? חתולים?


מקווה שזה עוד רלוונטי: רציתי להוסיף המלצה על סוזוקי סוויפט.
יש לנו במשפחה המורחבת נסיון רב שנים עם כמה דגמים של סוזוקי. אמינות מוכחת. חסכונית (לפחות באותה מידה כמו יפאניות אחרות) פשוטה וזולה לתחזוקה.
סה"כ אוטו שלא מנסה להתבלט עם גימיקים או יח"צ (ללא "ביצועים" כמו מזדה 2, "שיק אירופי" כמו רנו, או "גימור איכותי" כמו פולו) אבל עושה את העבודה בצורה טובה: נוסע בלי בעיות ומצריך רק טיפולים שוטפים. זה המוטו של סוזוקי כבר 30 שנה: רכב שפונה לרציונאל ופחות לאמוציונאל.
לפי דעתי הסוויפט באותו גודל כמו האיביזה. יש גם את האיגניס שהוא הג'יפון העירוני של סוזוקי אבל אני פחות מכיר אותו. יש גם את המשפחתית הקטנה sx4 שנמכרה עד 2015 ויכולה להיות אופציה אם מוצאים אקסמפלר שמור.
היתרון מול הג'אז יהיה במחיר. משום מה הונדה יד 2 בארץ שומרת על רמת מחירים גבוהה כאילו היא מרצדס (אולי בצדק, לא יודע, אין לי נסיון עם היצרן הזה)

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 28 יולי 2019, 14:12

סוזוקי מייצרת רכבים זולים, פשוטים ואמינים רק שלא פעם זה מגיע על חשבון הבטיחות שלהם וכל התוצאות שלהם במבחני הריסוק של השנים האחרונות הן די רעות.

ואגב רציונאל ולא אמוציונאל, סוזוקי, בדומה להונדה, היא גם יצרנית אופנועים רק בזמן שהונדה מתחזקת מוניטין של כלים שפויים ואמינים ואפילו מייצרת אופנועי קופים, סוזוקי חתומה על תופעות כמו ההיאבוסה - סוג של הזיה חסרת הגיון לחלוטין שנועדה למלא אצל אנשים חסכים של הכי חזק והכי גדול.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 30 יולי 2019, 00:17

סוזוקי מייצרת רכבים (מלבד הג׳ימני) עם סקס אפיל של נעל קרוקס, אבל כן, אני מנחש שהם עושים את העבודה אם זה מה שארז מחפש - משהו שיקח אותו ממקום למקום בלי בלבולי מוח.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 30 יולי 2019, 08:13

מעבר לג'ימני, אני מחבב מאוד את המראה של האיגניס והסוויפט החדשות.
בכל מקרה, יש לי הרגשה שארז כבר מזמן סגר את הפינה הזו...

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 31 יולי 2019, 11:57

כשחיפשתי את הקליאו אחת מהאופציות שבדקתי היתה סוויפט מ 2014, אולי זה בגלל שהבעלים גם הזניח את הרכב אבל חווית הנהיגה היתה כל כך מדכאת שאחריה הקליאו הרגישה כמו קטגוריה נפרדת בהשוואה.

אולי הסוויפט החדשות יותר טובות לא יודע, גם הבנתי שהסוויפט הספורטיבית היא ממש אחלה אבל כמובן שלארץ לא מביאים אותה כי היבואן חרט על דגלו להיות הכי משעמם שהוא יכול.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 25 ספטמבר 2019, 09:55

שאלה טכנית לעומר, למה בתוכניות וסרטוני רכב מחו״ל ביוטיוב תמיד משתמשים במושג ניוטומטר (NM) כמדד העיקרי לתיאור כוח של רכב?

חלקם אפילו לא משתמשים בכוח סוס בכלל אלא מעדיפים להסביר כמה ניוטומטר וטורק יש למנוע מבלי לציין כוח סוס.

איך בכלל מודדים את זה?

הם כל הזמן משתמשים בזה ואני בכלל לא יודע אם אני אמור להתרשם כי המספר הזה לא אומר לי כלום בניגוד לכוח סוס.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 25 ספטמבר 2019, 17:54

It's complicated...
רשמתי תגובה שהלכה והתארכה ונטשתי אותה כי ירדתי יותר מדי לתוך הפיזיקה ולא היה שום סיכוי שמישהו יקרא את זה. עכשיו רשמתי עוד תגובה ארוכה, רק מינוס הפיזיקה ואני מקווה שזה יהיה קונסטרוקטיבי.

בגדול, המומנט (torque - נמדד בNM או ft-lbs) הוא הכח שמאיץ את המכונית וכשאתה בתוך הילוך, מקסימום תאוצה תתקבל במקום (או תחום) שבו יש מקסימום מומנט.
אבל יש משמעות גם למהירות (סל"ד) שבה אתה נמצא בזמן שהמנוע מפעיל את הכח הזה. אם הייתי משתמש במנוע הזה בשביל לשאוב מים מהבאר אז המקסימום מים שהמנוע הזה מסוגל לשאוב יתקבל כשנפעיל אותו בנקודה שבה ההספק (power - נמדד בKW או כ"ס) הוא מקסימלי ולא בנקודה שבה המומנט הוא מקסימלי. זו הנקודה שבה המנוע מסוגל להרים מקסימום משקל של דליים מלאי מים, במקסימום מהירות.

משום שאתה לא מחפש להרים דליים, המומנט הוא לכאורה הנתון שאתה מחפש אבל...
אבל בתוך ההילוך יש קשר ישיר בין המהירות של הרכב לסל"ד של המנוע ואני לא יכול לשמור אותו כל הזמן במקסימום מומנט.
אבל אני חייב להחליף כל הזמן הילוכים משום שהם נגמרים במהירות מסוימת. הילוכים מבצעים "המרה" של סל"ד גבוה למומנט - בהילוך ראשון יש לי המון מומנט אבל הוא מטפס מהר מאוד לסל"ד גבוה ואני חייב להעלות הילוך, מה שמוריד לי את המומנט שיורד לגלגלים אבל מאפשר לי למשוך את המכונית למהירות גבוהה יותר.

אם היתה לי תיבת הילוכים פלאית שיכולה לשמור על המנוע בסל"ד נתון בלי קשר למהירות של הגלגלים אז הייתי יכול למקסם את הכח של המנוע ולקבל מקסימום תאוצה בסל"ד שהמנוע מספק מקסימום הספק (בדומה לשאיבת המים). באופן לא ממש פלאי, דווקא יש תיבות כאלה ואפילו יש לי כזו אחת במכונית - זה מה שתיבות רציפות עושות.
אבל... בשביל לשמור על הסל"ד במקום, התיבה הרציפה צריכה להעלות את יחס ההעברה באופן רציף לכל משך ההאצה. אתה לוחץ על הגז, המנוע נתקע בסל"ד קבוע של מקסימום הספק (מה שמייצר זמזום בתדר אחיד) וככל שהזמן עובר והמהירות עולה, יחס ההעברה עולה והתאוצה דווקא יורדת כשהתחושה שמתקבלת אצל הנהג המאיץ היא כמו גומי שהולך ונחלש. ברמה הפסיכולוגית, אנשים מאוד לא אוהבים את זה למרות שזה מספק את הביצועים הטובים ביותר שהמנוע מסוגל לתת.

ובסופו דבר, במכוניות עם תיבות לא רציפות, התאוצה שלך נקבעת ע"י המומנט של המנוע וההילוך שבו אתה נמצא.
והאבל האחרון הוא שאנחנו חיים על פלנטה עם אטמוספירה וככל שהמכונית נוסעת מהר יותר אז ההתנגדות של האויר הולכת וגדלה בקצב ריבועי (ועל אופנוע אתה מרגיש את זה על בשרך היטב). בסופו של דבר אתה נתקע במהירות מסוימת שבה המנוע כבר לא מסוגל להתגבר על ההתנגדות של האויר והנקודה הזו תלויה בהספק המקסימלי של המנוע. בהנתן מקדם גרר דומה, הספק מקסימלי הוא מדד למהירות המקסימלית של המכונית.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 26 ספטמבר 2019, 06:39

איפה הסוס פה?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 26 ספטמבר 2019, 08:53

bozeman כתב:איפה הסוס פה?


מודגש כאן: :P
omerkot כתב:(power - נמדד בKW או כ"ס)

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 27 ספטמבר 2019, 09:13

תודה על ההסבר המעניין עומר, החכמתי.

אבל איך בעצם ה NM שזה בעצם המומנט כמו שאתה אומר נמדד? זאת אומרת מה אומר לי נגיד הנתון שלרכב מסויים יש 200NM של torque?

האם אפשר להסיק מהנתון הזה גם על הכח סוס של הרכב?

זאת אומרת נתון גבוה של NM בהכרח מבטיח גם נתון גבוה של KW/כוח סוס?

גם היה נחמד לקבל סקאלה ברורה, מה נחשב ל KW ו NM ״רגילים״ (נגיד משהו שמקביל ל 100 כ״ס) ומה נחשב גבוה יותר (נגיד משהו שמקביל ל 200 ו 300 וכו׳) כדי שאפשר יהיה לקבל אינדיקציה לגבי המספר כשעיתונאי רכב אומר שלרכב הזה יש X טורק ו Y של KW.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 27 ספטמבר 2019, 10:08

אתה מושך אותי לפיזיקה בכח?
מומנט פיתול (torque) מוגדר ככח (נמדד ביחידות של ניוטוןן - N) כפול המרחק מציר הסיבוב (נמדד במטרים - M) ולכן היחידה של מומנט הפיתול היא NM (ניוטון מטר).
בגדול, מומנט של 200NM שמופעל על הגלגלים אומר שהגלגלים יפעילו על הכביש כח ששווה ל200NM האלה חלקי הרדיוס של הגלגל. הכח שפועל על הכביש הוא זה שיאיץ את המכונית קדימה - ככל שהכח הזה יהיה יותר גדול והמשקל של המכונית יהיה יותר קטן אז התאוצה תהיה חזקה יותר.

אתה לא יכול להסיק מהמומנט על ההספק ולא מההספק על המומנט. למנועי דיזל יש המון מומנט בסל"ד נמוך אבל אי אפשר לגרום להם להגיע לסל"ד גבוה ולכן ההספק שלהם נמוך יחסית למנועי בנזין, שיש להם מומנט נמוך אבל אפשר לגרום להם להגיע לסל"ד גבוה למדי.
לאופנועים יש מנועי בנזין קטנים יחסית והמומנט שלהם צנוע אבל הם בנויים להגיע לסל"ד גבוה ואתה יכול למצוא מנועי 1000 סמ"ק (ליטר) בלי טורבו, עם מומנט "צנוע" של 100NM שרצים ועולים עד לאיזור ה12,000 סל"ד עם משהו כמו 200 כ"ס.

KW וכ"ס זה יחידות שונות שמודדות את אותו הדבר (כמו ס"מ ואינץ' או צלזיוס ופרנהייט). ההמרה בין KW וכ"ס היא פשוטה ו1 כ"ס הוא בערך 0.75KW.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 30 ספטמבר 2019, 10:11

וואו לא ידעתי שאופנועים מגיעים לסל״ד כזה הזוי.

תודה על ההסבר עומר!

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 30 ספטמבר 2019, 11:56

הסל"ד הגבוה הזה הוא זו הסיבה לצרחות בתדר הגבוה שאתה שומע בלילה מהאופנוע של הערס הקרוב למקום מגוריך...

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 30 ספטמבר 2019, 13:05

חשבתי אלו אגזוזים מוגזמים ומשופרים שאחראים לקטע הזה.

זה באמת בלתי נסבל.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 30 ספטמבר 2019, 17:09

העוצמה זה האגזוזים, התדר הגבוה זה הסל"ד של המנוע.


חזור אל “פורום OT”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים