על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

מוסיקה, סרטים, סדרות, ספרים וכל נושא שיחה רנדומאלי אחר שתרצו

המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot

Shlomix
Warrior
הודעות: 633
הצטרף: 14 אפריל 2013, 00:57

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Shlomix » 27 מאי 2021, 21:09

המחירים בעלייה בגלל עליית מחירי חומרי הגלם בכל העולם. מסתמנת אינפלציה רצינית.
בטווח הארוך מחירי טסלה ירדו, אבל זה אכן יתקזז עם עליית המס על חשמליות.
קראתי שההטבה הנוכחית תקפה רק עד סוף 2022

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 27 מאי 2021, 21:50

טסלה הושקה במחיר מאוד יפה והוגן בארץ ומאז הם כבר נסוגו והספיקו לעדכן את המחירים כלפי מעלה וזה מבלי שנגעו להם במס, אני לא רואה שום תסריט שטסלה תרד, בטח בארץ, היא רק תעלה ומי שרוצה אחת מאוד כדאי לו לקנות עכשיו לפני שתתייקר עוד יותר.

אגב עליית המחירים קיימת בכל הסגמנטים ובכל הרמות, תראה למשל ג'יפון שנחשב לאיכותי וטוב כמו הפיג'ו 3008, הוא עלה במהלך השנים בעשרות אלפי שקלים וזה אותו דור של רכב בסכ"ה.

תראה את היונדאי טוסון באיזה מחיר מופרך היא הושקה עכשיו (ולא תגיד מדובר פה באיזו יחידת הנעה חשמלית חדשה, אותו סוג מנוע בנזין ודי בזבזן, לא שזה הפריע למעל ל 3000 ישראלים לעשות לו פרי אורדר ולשלם מראש כאילו זה אנצ'רטד חדש)

ואני לא חושב שאפשר להפיל הכל על חומרי גלם, היבואנים פה באמת הופכים לחזירים יותר ויותר, כל דגם חדש עם שיפור באיכות החומרים ישר ממותג כחצי פרימיום והביקוש לרכבים בארץ פשוט שובר כל שיא אפשרי אז למה שלא יעשו כסף מהישראלי הפראייר אם הביקוש הוא ככה גבוה. בסכ"ה אלו עסקים וקשה לגמרי להאשים אותם.

בינתיים זה עובד יפה ואם תחפש רכב חדש תגלה שהמון דגמים מבוקשים בארץ הם סולד אאוט עם רשימת המתנה של חודשים, זה הזייה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 27 מאי 2021, 22:10

האמת שהדבר הכי בזוי שראיתי היה ריינג' רובר evoque . עד היום אני חושב שאולי טעיתי איכשהו ויש משהו שאני מפספס. בישראל הוא מתחיל ב-330K שקלים, באנגליה הוא מתחיל ב-32K פאונד. זה הפרש מחיר של 160%, משפשף את הפי 3. מאזדה מוכרת את המכוניות שלה בבערך 50% יותר יקר מאנגליה, רוב המכוניות בארץ נעות בין בערך 50% ל-100% יותר יקר מאנגליה ואיכשהו לנד-רובר בטרוף הזוי. אין לי מושג אם זה יבואן שמנסה למתג את עצמו כיותר יוקרה ממה שהוא, איזה משהו הזוי של מס או ארץ יצור, אבל התוצאה כל כך מוזרה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 27 מאי 2021, 22:44

אם רכב סטנדרטי שהוא לחם וחמאה ליבואן מתומחר באמת בפער שנע בין 50-100 אחוז כמו שאמרת כדי שעדיין יזיז כמויות גבוהות, בדגמים נישתיים, כאלה שמותגים כפרימיום או "ספורטיבי" - שישו ושמחו.

כשמוכרים פה לקהל מצומצם ואדוק דוחפים לו את הצינור עד הסוף.
פולקסווגן גולף GTI בחו"ל זה בסכ"ה TRIM, כאילו במקום לקחת גולף משפחתית בסוכנות אתה מוסיף עוד כמה "גרושים" (אוקיי כמה אלפים אבל פער נסבל) ולוקח GTI. בארץ אתה מוסיף כמעט פי 2 מערך הגולף הרגילה כאילו קנית מקלארן. זה מפגר לגמרי.

דוגמא בכלל מופרעת זה מאזדה מיאטה, צעצוע עממי וחמוד בחו"ל שאנשים שם קונים כרכב שני ושלישי לבית לסופשים והנאה נטו (כי הוא לא פרקטי בעליל) ושעולה שם איזה 30 אחוז מעל מאזדה 3 מאובזרת, פה מתומחרת במעל פאקינג רבע מיליון שקל! כל הקטע העממי של הרכב נזרק מהחלון והופך פה לצעצוע לילדים של עשירים. הזייה.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 27 מאי 2021, 23:27

מיסוי הרכבים בישראל הוא מסדר גודל של 100%...
לגבי הריינג' רובר, אחד הדברים שאתה לומד עם השנים זה שככל שאתה עולה יותר למעלה, ככה ההתנהלות היא יותר כמו של שוק לבנטיני.
לקוח שבא לקנות מאזדה 3, יכול לקנות או לא לקנות, במחיר שהיבואן קובע.
לקוח שמגיע לקנות ריינג' רובר רוצה להתמקח ולהוריד ממנה עשרות אחוזים - מחיר המחירון של היבואן מגלם את זה (בשיטה הלבנטינית הרגילה).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 27 מאי 2021, 23:31

bling כתב:אם רכב סטנדרטי שהוא לחם וחמאה ליבואן מתומחר באמת בפער שנע בין 50-100 אחוז כמו שאמרת כדי שעדיין יזיז כמויות גבוהות, בדגמים נישתיים, כאלה שמותגים כפרימיום או "ספורטיבי" - שישו ושמחו.

כשמוכרים פה לקהל מצומצם ואדוק דוחפים לו את הצינור עד הסוף.
פולקסווגן גולף GTI בחו"ל זה בסכ"ה TRIM, כאילו במקום לקחת גולף משפחתית בסוכנות אתה מוסיף עוד כמה "גרושים" (אוקיי כמה אלפים אבל פער נסבל) ולוקח GTI. בארץ אתה מוסיף כמעט פי 2 מערך הגולף הרגילה כאילו קנית מקלארן. זה מפגר לגמרי.

דוגמא בכלל מופרעת זה מאזדה מיאטה, צעצוע עממי וחמוד בחו"ל שאנשים שם קונים כרכב שני ושלישי לבית לסופשים והנאה נטו (כי הוא לא פרקטי בעליל) ושעולה שם איזה 30 אחוז מעל מאזדה 3 מאובזרת, פה מתומחרת במעל פאקינג רבע מיליון שקל! כל הקטע העממי של הרכב נזרק מהחלון והופך פה לצעצוע לילדים של עשירים. הזייה.

סתם מצחיק שהוא מתומחר בUK כמו רכב שעולה בישראל 200K אבל בשביל ה"יוקרה" מתמחרים אותו ב-330K. אני לא יכול לדמיין בכלל כמה היבואן מרוויח על אוטו כזה, אני לא אהיה בשוק אם זה יותר מ-150K שקלים. אני בטוח שיש עוד דוגמאות, סתם משהו שנתקלתי בו אחרי שראיתי כמה ביקורות בחו"ל והבנתי שהריינג'-רובר עולה בערך כמו מזדה CX-5 ואז נכנסתי לאתר הישראלי של ריינג'-רובר ונכנסתי לשוק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5383
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 27 מאי 2021, 23:58

למה ברכבי יוקרה אחרים זה שונה? לדעתי (בעיקר) ככל שעולים במחיר הלקוח פחות "רגיש" למחיר. ואפילו מחיר גבוהה הופך לסמל בפני עצמו.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 28 מאי 2021, 00:49

זה שונה גם ברכבי ספורט וקשה לאמר עליהם שהם יוקרה, לפחות לא כולם (מיאטה וBRZ וניסאן 370Z למשל, מלבד עיצוב חיצוני יפה רחוקים מאוד מיוקרה, כמו גם כל מני רכבי הוט האץ' סטייל יונדאי i30N או הונדה TYPE R)

אני חושב שיש פה אלמנט של קהל מצומצם ואדוק שאפשר להשחיל לו את האלמנט כי הם יודעים שהוא שרוף ושבוי שלהם ולכן הוא מוכן לשלם פרמייה מעבר לתרגום הרגיל של המס, פה אפשר כבר לתת עלייה 200% כי למה לא, מה הם יעשו יקנו במחיר מופקע לא פחות אצל המתחרים? גם ככה מביאים כמויות מאוד מצומצמות ביחס לרכבי הליסינג הרגילים ככה שהדגש הוא מתח רווחים גבוה במיוחד על כל חתיכה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 28 מאי 2021, 01:38

swiss-the-engine כתב:למה ברכבי יוקרה אחרים זה שונה? לדעתי (בעיקר) ככל שעולים במחיר הלקוח פחות "רגיש" למחיר. ואפילו מחיר גבוהה הופך לסמל בפני עצמו.

כן, אבל זה ממש מוזר כי נגיד מזדה CX-5 אמור לעלות פחות או יותר אותו דבר (באנגליה 29K לעומת ריינג'-רובר שעולה 31K פאונד). כלומר כשיבואן של ריינג'-רובר מוכר את האוטו החל מ-330K כשמאזדה מוכרת את ה-CX-5 החל מ-170K (אשכרה פי 2) זאת סוג של הצהרה שהם רוצים בצורה מזוייפת להפוך את הריינג' רובר ליוקרתי. בריטי הולך ובוחר בין ריינג'-רובר ל-CX-5 ומשלם בערך אותו דבר, ישראלי משלם על ריינג' רובר פי 2 והסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא נטו מיתוג.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 28 מאי 2021, 09:31

ושוב, ברכבי יוקרה רוב הלקוחות מתמקחים ומקבלים "הנחה" של עשרות אחוזים, בניגוד לשוק המשפחתי.
וגם, בדיקה בשוק האמריקאי (השוק הכי תחרותי והכי פחות מוטה) מראה שמחיר הבסיס של הCX5 הוא 25,370$ ובעוד שהevoque s עולה 45,605$. לא שונה מהותית מהמצב בישראל.
שווה גם לזכור שלנד רובר מייצרת את הרכבים שלה בבריטניה. זה שוק הבית ויתכן והממשלה שם מצ'פרת אותם על זה.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5383
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 28 מאי 2021, 12:26

הפיצרים של רכבי הבסיס בטח גם לא ממש שווים בין המדינות.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
sharonbn
Veteran
הודעות: 1192
הצטרף: 07 יולי 2016, 21:30

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי sharonbn » 12 אפריל 2022, 10:53

הגיע הזמן לחדש ביטוח לרכב. אני ב3 שנים האחרונות עם ביטוח ישיר. בלי תאונות.
יש לנו סוזוקי קרוסאובר מ2014. ההצעה של ישיר היא חובה 1444 ₪ ומקיף 3483 ₪ . יחד כמעט 5000 לשנה.
חשבתי לעשות בדיקה מה קצת אפשר לקבל מהשוק. ראיתי שיש את שתי החברות הדיגיטאליות ליברה ו we sure. השניה מציעה חצי מחיר. עשיתי קצת גוגל לחפש איפה הקאץ' והבנתי שההשתתפות העצמית שלהם גבוהה מאד. ז"א שהעיסקה משתלמת אם אתם חושבים שלא יהיו תאונות.

מה הנסיון שלכם ומה ההמלצות

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Laskin » 12 אפריל 2022, 12:49

נסה את WOBI, הם עושים השוואות בין חברות ביטוח, ואחרי זה, מהנסיון שלי - אפשר לקבל הנחה של עוד כמה אחוזים מהזול ביותר.
לגבי ההשתתפות - זה אכן קאץ', ומרפי משחק תפקיד כי דווקא אחרי שתעשה את הזול פתאום ייכנס בך איזה אהבל, או שבדיוק ישפך לך הקפה ואתה תהיה האדיוט :)
אבל זה סיכון שלוקחים... אם ההשתתפות ממש גבוה, נניח 2,000 ש"ח - תתרחק. אם זה גבוה ב-50% אז תזרום, ותקווה לשנה בטוחה :/
אבל תנסה לדבר איתם בטלפון ולקבל על זה הנחה, אולי תצליח.

סמל אישי של המשתמש
sharonbn
Veteran
הודעות: 1192
הצטרף: 07 יולי 2016, 21:30

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי sharonbn » 12 אפריל 2022, 15:04

וואוו אז זה עבד כמו שלאסקין כתב.
מילאתי את הפרטים בwobi וביקשתי הצעות. אח"כ ראיתי שמילאתי פרטים לא נכונים (הסתבר לי שהיתה לי תביעה אחת) אז סגרתי את הדפדפן.
15 דקות אח"כ קיבלתי טלפון ממגדל. הם נתנו הצעה טובה יותר (ביטול השתתפות עצמית) וזולה (קצת) יותר.
נראה לי שהחברות הדיגיטאליות הכניסו רוח תחרות בענף. פעם ראשונה שהרגשתי "מחוזר" בארץ. :)

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Laskin » 12 אפריל 2022, 15:16

תענוג :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 12 אפריל 2022, 16:34

איזה יופי, טוב לשמוע. אני בדיוק קונה CX-30 אז אני נכנס לאותו סיוט כמוך (+ למכור את האיביזה שלי מה שאומר להתעסק עם עשרות בני 19-26 עם טעם ערסי כבד), כאב ראש למות.

בנוסף עשיתי קצת בירור על לעשות ציפוי ppf לאוטו, אבל לצערי בבירור עלה המספר 14k שוב ושוב אז זה באמת לא רלוונטי לאוטו במחיר שכזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 12 אפריל 2022, 19:19

sharonbn כתב:הגיע הזמן לחדש ביטוח לרכב. אני ב3 שנים האחרונות עם ביטוח ישיר. בלי תאונות.
יש לנו סוזוקי קרוסאובר מ2014. ההצעה של ישיר היא חובה 1444 ₪ ומקיף 3483 ₪ . יחד כמעט 5000 לשנה.
חשבתי לעשות בדיקה מה קצת אפשר לקבל מהשוק. ראיתי שיש את שתי החברות הדיגיטאליות ליברה ו we sure. השניה מציעה חצי מחיר. עשיתי קצת גוגל לחפש איפה הקאץ' והבנתי שההשתתפות העצמית שלהם גבוהה מאד. ז"א שהעיסקה משתלמת אם אתם חושבים שלא יהיו תאונות.

מה הנסיון שלכם ומה ההמלצות


יקר מאוד. אני מבטח רכב הרבה יותר יקר משלך (אה כן החלפתי רכב לספורט ידני, לא חשבתי יעניין פה מישהו אז לא עדכנתי) ואני משלם 4500 ב AIG. אם אין לך תביעות ואתה מעל 30 אז שוחטים אותך. גם אם אתה מתחת ל 30 שוחטים אותך.

תבדוק את ליברה, אם אתה לא נוסע הרבה בשנה אמור לצאת לך גרושים.

DrKeo כתב:איזה יופי, טוב לשמוע. אני בדיוק קונה CX-30 אז אני נכנס לאותו סיוט כמוך (+ למכור את האיביזה שלי מה שאומר להתעסק עם עשרות בני 19-26 עם טעם ערסי כבד), כאב ראש למות.

בנוסף עשיתי קצת בירור על לעשות ציפוי ppf לאוטו, אבל לצערי בבירור עלה המספר 14k שוב ושוב אז זה באמת לא רלוונטי לאוטו במחיר שכזה.


עשיתי לשלי חזית, גג, דלתות. יצא 10K. שחיטה. לא הייתי טורח על ה CX30 את האמת אלא אם כן אתה אובססיבי לרכב.

מה גם שזה לא קסם, מבחינת עלויות אין הבדל בין לבצע תיקוני צבע איכותיים על כל המכות עוד X שנים לבין להחליף אזורים פגועים של ה PPF באחד חדש. יש מצב ה PPF אפילו יעלה יותר רק שכביכול שמרת על הצבע של הרכב ולא ביצעת תיקוני צבע (שבארץ משום מה זה משול למשהו שמקביל לטוטאל לוסט לרכב למרות שזה שטויות בעיני)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 12 אפריל 2022, 22:48

bling כתב:
sharonbn כתב:הגיע הזמן לחדש ביטוח לרכב. אני ב3 שנים האחרונות עם ביטוח ישיר. בלי תאונות.
יש לנו סוזוקי קרוסאובר מ2014. ההצעה של ישיר היא חובה 1444 ₪ ומקיף 3483 ₪ . יחד כמעט 5000 לשנה.
חשבתי לעשות בדיקה מה קצת אפשר לקבל מהשוק. ראיתי שיש את שתי החברות הדיגיטאליות ליברה ו we sure. השניה מציעה חצי מחיר. עשיתי קצת גוגל לחפש איפה הקאץ' והבנתי שההשתתפות העצמית שלהם גבוהה מאד. ז"א שהעיסקה משתלמת אם אתם חושבים שלא יהיו תאונות.

מה הנסיון שלכם ומה ההמלצות


יקר מאוד. אני מבטח רכב הרבה יותר יקר משלך (אה כן החלפתי רכב לספורט ידני, לא חשבתי יעניין פה מישהו אז לא עדכנתי) ואני משלם 4500 ב AIG. אם אין לך תביעות ואתה מעל 30 אז שוחטים אותך. גם אם אתה מתחת ל 30 שוחטים אותך.

תבדוק את ליברה, אם אתה לא נוסע הרבה בשנה אמור לצאת לך גרושים.

DrKeo כתב:איזה יופי, טוב לשמוע. אני בדיוק קונה CX-30 אז אני נכנס לאותו סיוט כמוך (+ למכור את האיביזה שלי מה שאומר להתעסק עם עשרות בני 19-26 עם טעם ערסי כבד), כאב ראש למות.

בנוסף עשיתי קצת בירור על לעשות ציפוי ppf לאוטו, אבל לצערי בבירור עלה המספר 14k שוב ושוב אז זה באמת לא רלוונטי לאוטו במחיר שכזה.


עשיתי לשלי חזית, גג, דלתות. יצא 10K. שחיטה. לא הייתי טורח על ה CX30 את האמת אלא אם כן אתה אובססיבי לרכב.

מה גם שזה לא קסם, מבחינת עלויות אין הבדל בין לבצע תיקוני צבע איכותיים על כל המכות עוד X שנים לבין להחליף אזורים פגועים של ה PPF באחד חדש. יש מצב ה PPF אפילו יעלה יותר רק שכביכול שמרת על הצבע של הרכב ולא ביצעת תיקוני צבע (שבארץ משום מה זה משול למשהו שמקביל לטוטאל לוסט לרכב למרות שזה שטויות בעיני)

כן, אתה צודק, זה פשוט לא שווה ברכב של 180k. כל פגיעת צבע שתהיה לי שppf יצליח למנוע בחיים לא תוריד לי 14k מהמחיר ביום המכירה. חשבתי שאני אעשה ppf מט והאוטו גם יהיה מוגן וגם יראה סקסי (שחור black edition), אבל דמיינתי סכום שקרוב יותר לחצי מזה. אם זה היה 8K הייתי עוד מצליח לתרץ את זה, רכב בלי נגיעות צבע ועם שחור מט היה שווה לי את זה וכנראה גם מתקזז בירידת ערך ביום המכירה. אבל 14k? זה סכום הזוי לכסות מאזדה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 13 אפריל 2022, 14:19

לי זה נראה הזוי שמאזדה CX30 עולה 180 אלף. אני יודע שהמחירים עלו חזק אבל לא ציפיתי שעד כדי כך.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Laskin » 13 אפריל 2022, 14:35

במחיר הזה אתה יכול להביא יונדאי איוניק 5 חשמלית חדשה שתגיע באוגוסט. היא עולה 189 אלף.

הרכב הבא שלי יהיה חשמלי, אני כנראה משדרג בתחילת 2023 אז יהיו לי יותר אופציות מהיום
אפילו אם לא נוסעים המון זה חסכון אדיר בדלק
כרגע יש טסלה שהיא קטנה מדי ויש רשימת המתנה או MG וג׳ילי שהן סיניות מאוד ״פלסטיקיות״, בMG אפילו אין מיזוג למושבים האחוריים, שזה הזוי לרכב משפחתי-SUV.
לדוד שלי יש אותה והוא נוסע כל יום מנתניה לאיזור יהוד וחזרה, סופר מרוצה, אבל בעיקר מהעובדה שהוא לא משלם כמעט כלום על ״דלק״.

בקיץ כבר יהיו פה סקודה, טויוטה ויונדאי, בטח יש עוד ששכחתי, אבל כל אלו סביב ה-180-200 אלף וכולן בגודל דומה לCX-30

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 13 אפריל 2022, 14:58

bling כתב:לי זה נראה הזוי שמאזדה CX30 עולה 180 אלף. אני יודע שהמחירים עלו חזק אבל לא ציפיתי שעד כדי כך.

היא מתחילה באיזה 153, אז אז יש כל מני שדרוגים, וכמובן שצריך קוברה + אגרת רישוי שמוסיפים יחדיו בערך 5000 שקלים ומגיעים לסביבות ה-180. לקחת את הגרסה הכי מפנקת ואז גם הוספתי עליה איזה 2000 שקלים לblack edition כי אני שטחי. לפני הקוברה ואגרת הרישוי זה יצא משהו כמו 175.


Laskin כתב:במחיר הזה אתה יכול להביא יונדאי איוניק 5 חשמלית חדשה שתגיע באוגוסט. היא עולה 189 אלף.

הרכב הבא שלי יהיה חשמלי, אני כנראה משדרג בתחילת 2023 אז יהיו לי יותר אופציות מהיום
אפילו אם לא נוסעים המון זה חסכון אדיר בדלק
כרגע יש טסלה שהיא קטנה מדי ויש רשימת המתנה או MG וג׳ילי שהן סיניות מאוד ״פלסטיקיות״, בMG אפילו אין מיזוג למושבים האחוריים, שזה הזוי לרכב משפחתי-SUV.
לדוד שלי יש אותה והוא נוסע כל יום מנתניה לאיזור יהוד וחזרה, סופר מרוצה, אבל בעיקר מהעובדה שהוא לא משלם כמעט כלום על ״דלק״.

בקיץ כבר יהיו פה סקודה, טויוטה ויונדאי, בטח יש עוד ששכחתי, אבל כל אלו סביב ה-180-200 אלף וכולן בגודל דומה לCX-30

בנוגע לאיוניק 5, היא מתחילה ב-190 עם בערך אפס פיצ׳רים. חסרים לה דברים בסיסים כמו מטען שנפתח חשמלי (חובה עם ילדה קטנה), חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד כמה דברים די נדרשים. אם הייתי רוצה לקנות איוניק שאני מרוצה ממנה, הייתי בקלות מגיע ל-216 ועל זה תוסיף אגרת רישוי וקוברה/איתורן שהיו מביאים אותה ל-220K. וגם אם הייתי מוכן לחצות את ה-200, אני לא מתכוון לגעת בחשמלית עם טווח יצרן (שהוא הרבה יותר נמוך בשימוש אמיתי) של מתחת ל500 קילומטר. חוץ מזה אני גם בחיים לא אשלם על יונדי יותר מאשר מאזדה שבפנים גובלת בהרגשה של BMW היום.

והאמת שהאיוניק, אחרי שאתה שם בה את הפיצ׳רים הבסיסים הנדרשים, עולה כמעט כמו טסלה 3. זאת הזיה לשלם על יונדי כמעט כמו על טסלה לדעתי.

ואגב, גם מועד המסירה היה פאקטור. הזמתי את האוטו לפני שבוע וחצי והוא מגיע ב-18 (עוד 5 ימים). לחכות לאוגוסט זה ממש לא סביר בשבילי, כרגע אנחנו עם איביזה והילד בן ה7 נאלץ לשבת מקדימה עם כרית אויר מנוטרלת. אנחנו צריכים אוטו חדש וגדול יותר ASAP.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Laskin » 13 אפריל 2022, 15:54

טוב כמובן שזה כל אחד וההחלטות שלו אבל לדעתי היתרונות של חשמלית בכיף עולים על החסרונות שכתבת כאן… אישית אני אחרי 3 ילדים ולא הייתי צריך אף פעם מטען חשמלי וחיישנים כאלה ואחרים, תמיד רכשתי גרסאות בסיס מבחירה, כי לדעתי התוספות אף פעם לא היו שוות את המחיר.
לגבי האיוניק ספציפית - זו דוגמא אחת, כמו שאמרתי יש עוד הרבה בדרך ואפילו ה סקודה נראית לי ממש טובה, אבל נראה מה יהיה בתחילת 2023.

זה שטסלה עולה פחות אפשר להגיד גם על המאזדה, מבחינתי אין הבדל כל כך גדול בין מאזדה ליונדאי, ובטח שלא בין טויוטה למאזדה, ולאבא שלי היה cx-5 הרבה זמן ונסעתי עליה לא מעט.
אבל שוב - כל אחד ומה שיותר חשוב לו… במקרה שלך זה בעיקר נראה לי אילוצי זמנים, ואני מבין לגמרי למה לא תחכה עכשיו חצי שנה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 13 אפריל 2022, 17:07

Laskin כתב:טוב כמובן שזה כל אחד וההחלטות שלו אבל לדעתי היתרונות של חשמלית בכיף עולים על החסרונות שכתבת כאן… אישית אני אחרי 3 ילדים ולא הייתי צריך אף פעם מטען חשמלי וחיישנים כאלה ואחרים, תמיד רכשתי גרסאות בסיס מבחירה, כי לדעתי התוספות אף פעם לא היו שוות את המחיר.
לגבי האיוניק ספציפית - זו דוגמא אחת, כמו שאמרתי יש עוד הרבה בדרך ואפילו ה סקודה נראית לי ממש טובה, אבל נראה מה יהיה בתחילת 2023.

טוב נו, כמו שאמרתי, אין לי את הפריווילגיה להמתין שנה וגם לא כמה חודשים, והאיוניק לא ממש בשבילי והתמורה שלה לכסף מרגישה לי קצת לוקה בחסר. אבל היא בהחלט נראת כמו שדמיינתי רכבים בשנת 2020 כשהייתי ילד בשנות ה-90 :)

Laskin כתב:זה שטסלה עולה פחות אפשר להגיד גם על המאזדה, מבחינתי אין הבדל כל כך גדול בין מאזדה ליונדאי, ובטח שלא בין טויוטה למאזדה, ולאבא שלי היה cx-5 הרבה זמן ונסעתי עליה לא מעט.
אבל שוב - כל אחד ומה שיותר חשוב לו… במקרה שלך זה בעיקר נראה לי אילוצי זמנים, ואני מבין לגמרי למה לא תחכה עכשיו חצי שנה.

אני לא יודע מאיזו שנה המאזדה של אבא שלך, אבל כיום מאזדה מרגישה בפנים כמעט כמו אוטו פרימיום ויונדאי/הונדה ממש לא. לדעתי לפחות, היום כשאתה קונה מאזדה אתה משלם פרימיום של 10,000 על יונדאי ומקבל אוטו שמרגיש בפנים כאילו שלמת פרימיום של 100,000.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 13 אפריל 2022, 17:52

מאזדה העלו את המחיר (בכל העולם) ואת איכות הגימור הפנימי במטרה להיות יצרן "פרימיום אקונומי" אבל מערכת ההנעה שלהם היא ממש legacy (מנועים ותיבת 6 הילוכים עתיקים) ובכל מה שקשור למתלים, הם עוד הלכו אחורה כשכל המכוניות האלה נמכרות עם קורת פיתול כמו במכוניות הכי פושטיות (אפילו למאזדה 3 2004 שלי היו מתלים עצמאיים).
אם קנית יקר, אני מניח שמדובר במנוע הגדול והוא מנוע חסכוני מאוד, אבל רק אם אמות המידה שלך אמריקאיות.

בהתעלם מהסוגיות האלה, האוטו בסה"כ אחלה והמצב בשוק אכן קשוח מאוד. שיהיה בשעה טובה!

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 13 אפריל 2022, 20:37

אין טעם בחשמלי אלא אם כן הנסועה שלך גבוהה במיוחד. היתרון הגדול כרגע זו התחושה של ה"דלק חינם" שמקבלים אבל בואו לא נשלה את עצמנו, כרגע יש חגיגה אבל זה עניין של זמן עד שיעשו "איזונים" נדרשים, ככל שהפופולריות של החשמליות תעלה והגרעון שנוצר מהמחסור בהכנסות ממיסי הדלק יגדל, ככה יתקרב היום שיצליחו למסות בדרך כזו או אחרת רכבים חשמליים.

חוץ מזה לטעמי הטווח עדיין לא מספק בשביל רכב ראשי ויחיד למשפחה, התשתית לא מספיק טובה וזה פשוט לא כיף להתעסק עם הדבר הזה.

שוב, אם נוסעים הרבה אז ברור שהיתרונות עולים על כל חיסרון אבל אם נמצאים בטווח של ה 10-17 אלף קילומטר בשנה, זה לא באמת קריטי.


חזור אל “פורום OT”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים