על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

מוסיקה, סרטים, סדרות, ספרים וכל נושא שיחה רנדומאלי אחר שתרצו

המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 13 פברואר 2019, 19:34

זה לא נושא להשווצה כמובן, בסכ״ה רוב האנשים רואים רכבים כארגז נע שאמור להביא אותם מנקודה לנקודה וכל אחד משקיע בזה לפי ראות עיניו ככה שרכב ״זול״ (או לחלופין, נסיעה בתחב״צ/אופניים) בסכ״ה יכול להעיד על סדרי עדיפויות ולא תמיד על סטטוס, כנ״ל רכב יקר (אני רואה את עצמי כמישהו שמסוגל בעתיד לשפוך כסף קצת יותר מבנאדם ממוצע על רכב שנדלקתי עליו למרות שאני ממש רחוק מלהיות עשיר, רק בגלל שזה דבר שמדבר אלי אבל בפועל אני ״עשיר״ בדיוק כמו בנאדם שמחזיק יונדאי פשוטה בחנייה), לא חייבים לציין שנה אבל כן יהיה נחמד לדעת טווח שנים כללי.

אז אחרי שהורדנו את השיט של ה PC מהדרך, על מה אתם נוסעים? :D

הנושא גם יכול לשמש כת׳רד לדיוני רכבים מכל הסוגים, בין אם התייעצויות על רכב חדש ,עתיד הענף, חדשות בתחום וכו, אני לא מבין גדול בנושא אבל כן יש לי חיבה מסויימת לתחום ואני אוהב רכבים עם איזשהו ״קטע״ או אופי או איך שלא תגדירו את זה.

בקיצור הרכב שלי כבר יותר משנה הוא רנו קליאו 0.9, רכב מהדור הנוכחי שיצא במקור ב 2013 בארץ (הבנתי שאמור לצאת השנה דור חדש שמשפר את החסרונות הגדולים של הרכב שלי) עם תיבת הילוכים ידנית (כן אני יודע, אני חולה נפש אבל מבחינתי אני דובק בתיבה הזו עד שתמות), נוחות בינונית אבל מהנה לנהיגה, מאובזרת יפה לסכומים שבה נמכרת, למרות נפח מנוע קטן סוחבת לא רע (אבל הייתי שמח ליותר כח, מה שבטח יהיה בדור החדש) ואחת מהיותר יפות להסתכל עליה לדעתי בקטגוריה של הסופר מיני העממיות. למרות התדמית הצרפתית עד עכשיו טפו טפו טפו אין תקלות.

אני לא מאלו שמתחרעים ואני נוסע רגוע אבל בעתיד שוקל לקחת קורס בנהיגה מתקדמת ולפתח קצת יכולת נהיגה ספורטיבית יותר, סתם כתחביב להכנס קצת יותר לתחום שיהיה לי כיף יותר בנהיגה שגרתית ולשפר את המיומנויות כי בתכלס אין לי מושג מהדברים שחובבי רכב מדברים עליהם ובא לי גם קצת להיות חלק מהחגיגה, אבל נראה כי לצערי צריך להיות בעל ממון רב כדי באמת למצות את הפוטנציאל מהתחום.

תמונה של הרנו קליאו למי שאיכשהו לא מכיר:
תמונה

מה אתכם, אתם מתעניינים בתחום? על מה אתם נוהגים? יש לכם פאשן לרכבים מעבר לכלי שינוע? יש לכם איזה רכב מגניב בכוונת שאתם תרצו לקנות בעתיד? כולם פה בטח על איזו יונדאי/ קיה מליסינג אה? :P

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 13 פברואר 2019, 21:02

אני מקווה שהנושא הזה לא יגרום ל*מישהו* טריגר
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38251
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 13 פברואר 2019, 21:29

לי יש איביזה ערסית בטרוף (ירוקה, גג זכוכית שחור, ג'נטים מגנזיום שחורים... רק חסר אולטרה סגול מתחת לאוטו) ואני מת על זה. היא דגם 2014 אז לא מדובר באיביזה הכי חדשה שיש היום בשוק אבל אני סך הכל מרוצה. כן הייתי מזהיר שיש לה נטיה לקלקולים קטנים ומעצבנים שקורים כמעט כל שנה. למשל המדף שסוגר את הפתח של המזגן (כלומר מה שנפתח ונסגר כשלוחצים על הכפתור "AC" בתוך מערכת המזגן) עושה לי עכשיו דפיקות כי קשה לו להסגר וזאת בעיה שכבר הייתה לי לפני שלוש שנים ובמוסך אמרו לי שזאת בעיה ידועה וחוזרת בכל הקונצרן של פולקסוואגן. החלון החשמלי הימני גם לפעמים מסרב להסגר (עולה חלקית ואז חוזר חזרה למטה) כך שאין ספק שהמכונית הזאת נוטה לתקלות טפשיות ומעצבנות. אבל סך הכל אני מרוצה, פשוט צריך להיות מודע לזה שבטיפול השנתי תמיד יהיה לך משהו קטן לספר למוסכניק שמעצבן אותך.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 13 פברואר 2019, 23:12

אחלה רכב קיאו, אני מאוד אוהב את הלוק של האיביזה מהדור הזה, הם דווקא דפקו את המראה שלה בחדשה עם כל הקווים החדים, הקודמת מותק :)

זה מנוע טורבו עם הגיר האוטומטי המפורסם של פולקסווגן?

אתה צריך לשמוח שאתה מתלונן רק על באגים קטנים :)

שאגב הם באמת נפוצים יש לי בן דוד עם רכב איביזה מאותו הדור רק בגרסה ידנית ויש לה כל מני שטויות קטנות בסגנון שאתה מתאר אבל הוא חולה על הרכב למרות כל השטויות. זה מה שחשוב בסוף מבחינתי שיש חיבור מסויים לרכב והוא יותר מסתם פח משעמם על גלגלים כמו לא מעט דגמים קוריאנים שמסתובבים בשוק, בשביל העניין הזה שכיף להכנס בבוקר לאוטו שווה לשלם גם בבאגים כאלו מבחינתי או במחירי טיפול קצת גבוהים יותר.

עשיתי אגב על הרכב שלו סיבוב והוא באמת מצויין ומרגיש טוב ואיכותי, רציתי בזמנו לקנות איביזה כשחיפשתי רכב אבל המחירים שלה די גבוהים בשוק יד 2 שזה חדשות מעולות בשבילך כי זה אומר שהוא שומר יפה על הערך שלו, ישתלם לך כשתמכור אותה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38251
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 13 פברואר 2019, 23:59

אני כבר 12 שנים רק עם גיר ידני, אני מת על זה וקשה לי לנהוג ברכב אוטומט היום משום מה. לצערי אני עם ה-1.4 המעפן, לדעתי לא מוכרים אותה כבר היום יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 14 פברואר 2019, 10:33

אנחנו זן נכחד קיאו :(

גם לי יש מחלה עם הגיר הזה אבל לא רק שכל הגירים עתידים להיעלם בעתיד הלא כזה רחוק כשמהפכה החשמלית תושלם, אנחנו גם חיים במדינה שמקדשת את האוטומט (בניגוד לאירופה שם יש טונות של רכבים ידניים בכל רמות גימור אפשריות שמגשגים בכבוד לצד האוטומט ויחזיקו שנים לצד האוטומט עד שהכל יהיה חשמלי) ולכן גם כשזורקים לנו פעם ב משהו ידני בדרך כלל הוא יגיע בגרסה חלשה ופחות מאובזרת כסוג של דגם כניסה לרכב.

אם אנחנו רוצים ידני טוב אז זה מקושר בארץ לרכבים בעלי אוריינטציה ספורטיבית חזקה כמו פיג׳ו 308, יונדאי N או הונדה סיוויק טייפ R אבל פה אנחנו כבר מדברים על משהו שצריך להשיל בשבילו כולה רבע מיליון ולא דיברנו על מחירי הביטוח ההזויים לרכבים האלה והדלק שהם אוכלים שפה בארץ הוא יקר יקר.

אולי אני ארצה להביא אחד מהדגמים האלו (בעיקר היונדאי או הפיג׳ו, הסיוויק יותר מדי הארדקורית בשבילי והייתי רוצה שהרכב יהיה נוח ליום יום) בעתיד הדי רחוק ביד 2 (לא רואה איך כלכלית יתאפשר לי לקנות חדש כזה) אבל בהצלחה שיהיה לי למצוא רכב כזה שהוא לא שחוט ביד 2 :/

זאת הבעיה של להיות חובב רכב בארץ, אם בחו״ל הדברים האלה (ובטח רכבים עממיים יותר כמו גולף מאובזרת יפה בגרסה ידנית) הם בסכ״ה די נגישים לרוב מעמד הביניים, פה זה עסק לעשירים בלבד.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Laskin » 14 פברואר 2019, 10:49

אני תקוע כל יום בין שעה ל-3 שעות בפקקים, אני לא חושב שידני זה פרקטי כל כך לצרכים שלי, אבל אני כן הרבה יותר נהנה לנהוג ברכב ידני... ובכל זאת לא אקנה כזה בקרוב (מה שאומר כנראה אף פעם, כי בטח הרכב הבא-הבא שלי יהיה אוטונומי... אבל אני שוב אופטימי כרגיל)

כיום אני נוהג על יונדאי טוסון... לא אוהב אותו אבל פרקטי כשיש 2 ילדים, נח לשים אותם על רכב גבוה והוא יותר בטיחותי מהרבה קטנים יותר.
אני מאוד אוהב מכוניות, מירוצים וכו', מתעניין כל הזמן במה חדש בשוק, גם סופרקארס אבל גם רכבים עממיים יותר, פשוט כשאני רוכש משהו אני משתדל שזה לא יהיה משאלת לב שלי לפני 15-20 שנה, אלא יותר מה אני באמת צריך ביומיום. מקווה שבעוד 20 שנה אוכל להרשות לעצמי להגשים פנטזיות ילדות ולרכוש איזו אסטון מרטין נחמדה או משהו כזה, יחד עם משבר גיל 55 ^_^
(אם הרגולציה בכלל תאפשר רכבים כאלה עוד 20 שנה... יכול מאוד להיות שיהיו רק אוטונומיות שמאושרות ע"י משרד התחבורה, אחרת אתה סתם תפריע לזרימת התנועה המושלמת)

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 14 פברואר 2019, 12:03

כרגע בחניה שניים - סובארו XV עם מנוע 2 ליטר כתומה בת כמעט שנה והונדה CB300R אפור/שחור. הראשונה אחלה מכונית, נעימה מאוד בכלל וגם בפקקים בזכות בקרת זחילה אוטונומית אבל השני נעים עוד יותר בפקקים בזכות דילוג אלגנטי עליהם.

היו לי במהלך השנים לא מעט מכוניות ואני מתחבר חזק מאוד לטענה שואגיות (AKA המכוניות של קונצרן פולקסווגן אאודי) הן מכוניות לא אמינות עוד הרבה לפני השילוב המחפיר של מנועי טורבו קטנים (שלא לדבר על התלת צילנדריים הפצפונים עם טורבו בלחץ עצום של השנים האחרונות) ותיבות רובוטיות (בדגש על אלה עם המצמדים היבשים). השילוב הזה הוא חרפה הנדסית שמחייבת בריחה אבל באירופה, בניגוד לישראל, כמעט כל מה שהם מוכרים זה מנועי דיזל ותיבות ידניות (שילוב אמין ונטול בעיות).

על מנוע ה0.9TCe של רנו, עם תיבה ידנית, נסעתי שנתיים (בדאצ'יה) - הוא לא מנוע מוצלח במיוחד. הוא חסכוני אבל השהיית הטורבו ארוכה והכניסה שלו לפעולה היא מאוד "אלימה" ומייצרת אי-לינאריות לא נעימה. לא בדקתי אבל מעניין מה אורך החיים של המנועים האלה.

לגבי נסיעה בפקקים עם רכב ידני, זו חוויה שונה לחלוטין בתלות ברכב.
מנוע קטן + קלאץ' אילם/אלים מחייב בחישה אינסופית ולא נעימה של גז/קלאץ'/ברקס/הילוכים כי למנוע אין כח בסרק, ההילוכים קצרים והשארת קלאץ' לחוץ הורגת את רגל שמאל.
מנוע גדול יותר/דיזל + קלאץ' רך ולינארי מאפשרים להעביר 90% מהפקק בגלישה עדינה על קלאץ' עם מעט מאוד גז, ברקס ועצבים.

לגבי ביטוחים יקרים... כשיש לך אופנוע, גם הביטוח על רכבים ברבע מליון נראה פתאום זול...

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 14 פברואר 2019, 18:20

לאסקין הטוסון באמת נראה מרשים מבחוץ אבל כאוטו שמעורר איזשהו רגש הוא לא עושה לי הרבה אבל אני מבין את השיקול לפרקטיקה, זה בסופו של דבר המטרה הראשונה של רכב ליום יום.

אישית אני רוצה להאמין שגם כשאגיע למצב של ילדים וגם אם האשה תלחץ עלי לוותר על הידני (מה הקטע של נשים שהן לא מצליחות להסתדר עם הגיר הזה? יש לי תחושה שאם לבחורות לא היה say רציני בקנייה של רכב לבית אז היתה עליה של מאות אחוזים בקנייה של רכבים עם גיר ידני בארץ) ותבקש פרקטי אז אני לפחות אלך על רכב עם איזשהו ערך מוסף, שיש לו כאמור ״קטע״ שאני יכול להתחבר אליו גם אם זה ברמה הכי עממית.

למשל מאזדה 3 עם מנוע חזק או אפילו גולף 150 כוח סוס למרות הגיר. קשה לי לראות את עצמי הולך על משהו שיש לי אפס חיבור אליו אלא אם כן זה משהו שמקבלים מהעבודה ואז הכסף כבר מדבר ולוקחים מה שנותנים.

אני לא הארדקור כמוך ברכבים אבל אני כן חובב ומתעדכן, בעיקר במקומות מיינסטרימים כמו Ynet. ביוטיוב היחס הוא שעל כל 5 סרטונים של גיימינג אני רואה בערך אחד שקשור לרכב ולרוב זה סרטון של דאג דמורו אם אתה מכיר, בחור הכי יומיומי שיש שלא בא לרכבים בקטע טכני ומסובך ופלצני אלא מעביר את ההרגשה יותר של הרכב ואת מה שהוא אוהב לכנות ה quircks and features. הוא אולי איש הרכב הכי פופולרי ביוטיוב עם סרטונים רבים של מליוני צפיות ומסיבה מוצדקת שהוא פונה לקז׳ואלים כמוני שחובבים את התחום אבל לא סופר מבינים ורק רוצים להרגיש את הוויב שהרכב מעביר יותר מאשר תיאורים טכניים.

מתאר לעצמי שעומר שעושה רושם שמבין בתחום בטח מתעב אותו :)

————-

עומר הייתי צריך לגגל את ההונדה כדי להבין שזה אופנוע. יפה.

אין לי אומץ לכלים כאלה, מקסימום רכבתי על קטנוע בקופנגאן :)

לא סומך על הנהג הישראלי שלא ימחץ אותי כמו ג׳וק.

אני חושב שאתה קצת מגזים לגבי פולקסווגן, בכל זאת היא היצרנית הכי גדולה בעולם, רכבים עם השילוב הזה מיוצרים במליוני יחידות, נראה לך שאם זו היתה עד כדי כך קטסטרופה הזוייה לא היו כבר מתקנים את זה עם כל הרעש שזה היה יוצר?

גם אם הרוב באירופה על הידני יש עדיין מספיק יחידות של הגיר הזה שמסתובבות חופשי.

אני חושב שהיתה בעיקר בעיה כשהוא רק יצא ושכבר כמה שנים טובות המצב סביר, גם זה לא שכל הגיר מתפגר, זה רק הקלאצ׳ים שצריך במקרה הרע להחליף (מניסיון עם חבר שזה קרה לו). לא כזה אסון ובשיקול שלי זה שווה אם מקבלים בתמורה רכב איכותי יותר מרוב התחרות.

בנוגע למנוע של רנו, לא יודע איך הוא תפקד על הדאצ׳יה, הקליאו הוא לא טיל סילון או משהו, רחוק מזה, אבל מבחינת ביצועים ביחס לנפח הקטן אין תלונות, הרכב ״סוחב״ כמו שאומרים, לא שם לב אם יש השהייה בטורבו אני לא מתחרע על הרכב כל כך ואולי גם לא חד אבחנה לשים לב לזה, רק יודע שבטווח היעיל של המנוע אפשר לבצע עקיפות בקלות. תאוצות הביניים טובות מאוד בשביל שימוש יומיומי ברוב תוואי הנסיעה.

מבחינת אמינות של המנוע לא שמעתי על בעיות כשעשיתי בירורים לפני הקנייה, מקווה שלא יהיו בעיות :)

מבחינת נהיגה עם ידני בפקקים וזה מתייחס גם ללאסקין, ברור לי שאוטומט הוא יותר נוח למטרה הזו אבל אני כן נוהג במרכז עם הידני ואין לי בעיה מיוחדת (וכן, יש לי גם ניסיון באוטומט ומבין שהוא נוח יותר בשביל זה), אני פשוט לא זז כל סנטימר שהרכב מלפני זז, אני מחכה שיווצר מרווח מסויים ורק אז מרים את הרגל מהקלאץ׳ (וכן לפעמים מקבל צפירה, מה לעשות) ושם זז בין הילוך ראשון לשני עם מינימום נגיעה בקלאץ׳.

לפי מה שאני יודע להשאיר את הרגל על הקלאץ׳ לחוץ זה לא בריא למצמד ומקצר את חייו, גם לגלוש עם חצי קלאץ׳ לאורך זמן בפקק זה לא טוב ולא מומלץ למצמד (וזה כן אפשרי לעשות גם ברכב שלי ולא רק בדיזל למרות מומנט נמוך יותר אבל אני נמנע כי זה לא טוב), בגלל זה הכי בריא להרים את הרגל מהקלאץ׳ לחלוטין ולהשתמש בגז ברקס כמה שיותר.

תקן אותי אם אני טועה בעניין :)

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 14 פברואר 2019, 19:26

זה פירוט המכירות של פולקסווגן בעולם לפי שוק:
https://www.best-selling-cars.com/brand ... bal-sales/
חצי מהמכירות שלה הם לסין ומה שהיא מוכרת בסין זה מכוניות מייצור סיני (ע"י שתי חברות ממשלתיות) במפרטים אחרים ממה שאתה רואה כאן ובאיכות שמתאימה לסין. זה גם שוק סופר פרוטקציונרי כשהיא המותג הנפוץ ביותר בסין וספק אם זה לא נובע ממריחת פקידי שלטון.
אגב סין, כשהתחילו הבעיות עם התיבה הרלוונטית, הממשלה הסינית התערבה והחברה הפסיקה למכור מכוניות עם התיבה הזו בשוק הסיני. היום יש להם תיבות אחרות מייצור סיני מקומי שצריכות להיות יותר בסדר אבל מה שנמכר בארץ הוא לא בסדר וגם לא סודר עם השנים - אלה תיבות לא מתאימות שמחייבות תיקון יקר אחת לשנתיים/שלוש (הכוונה לתיבה ספציפית שעונה לכינוי DQ200 ומשדוכת כמעט לכל הרכבים עד מנועי 1.8 טורבו כולל).
ללא השוק הסיני, VAG היא יצרן בינוני שעומד בשורה אחת עם הרבה מאוד יצרנים אחרים בעולם וקטן משמעותית מטויוטה או רנו/ניסאן.

לעניין דאג דמיורו, אין לי שום אנטי אליו. בעבר ראיתי לא מעט סרטונים שלו אבל הם טרחניים מדי ויש גבול לכמה שאני מסוגל לצפות באמריקאי גמלוני מרייר במשך חצי שעה על פלסטיקים וכפתורים בדאשבורד.

לעניין אמינות המנוע של הרנו, אני לא יודע שום דבר ספציפי למעט זה שמנועים כאלה נוטים לסיים את החיים שלהם באיזור ה150,000 ק"מ. אם אתה לא קרוב לשם אז לא צריכה להיות בעיה מיוחדת. אגב, עד כמה שאני יודע, כל מנועי ה0.9 מיוצרים אצל דאצ'יה ברומניה.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 15 פברואר 2019, 08:24

ובכל זאת כמה תיבות כאלו היא מייצרת? אני רק אומר שאם באמת היה כזה פגם ייצור חזק וכושל למוצר שעולה כל כך הרבה כסף אז הם לא היו מצליחים להחזיק בזה.

שים לב שלא אמרתי שהיתיבה אמינה כי ברור לי שהיא לא ביחס לתיבות אחרות, אבל כנראה שהיא גם לא מתפרקת תוך יומיים, בתכלס אם נדבר ריאלית אז נשמע לי שכל כמה עשרות אלפי קילומטרים צריך לשים קצת כסף על מצמדים. זה הסיפור בגדול לא ככה?

מבין למה אתה מתכוון לגבי דאג אבל הוא מעביר בצורה מצויינת את הווייב של הרכב עד לפרטים הכי קטנים וזה לדעתי סוד ההצלחה שלו שאתה רוצה לראות סרטון שלו על רכב מעניין כדי לראות איך הוא מרגיש.

ואני רחוק מהיעד הזה של הקילומטר אז אני צריך להיות בסדר, בתכלס כשאני חושב על זה אף רכב במשפחה שלנו כולל של ההורים (אולי רק הרכבי עבודה של אבא שלי) לא הגיעו לקילומטראג׳ הזה, תמיד הם הוחלפו לפני ועדיין ננהגו במשך כמה שנים טובות (אנחנו לא מהאנשים שחורשים את הארץ עם הרכבים שלהם בוא נאמר...) אז בתקווה שאעבור את הקדנציה עם הרכב ללא הרבה בעיות.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Klayman » 15 פברואר 2019, 09:02

הייתי עם ידני במשך שנים על גבי, אבל זה פשוט לא משתלם בימינו, כי המכוניות מגיעות עירומות לגמרי ויקרות יחסית...
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 15 פברואר 2019, 10:05

bling כתב:ובכל זאת כמה תיבות כאלו היא מייצרת? אני רק אומר שאם באמת היה כזה פגם ייצור חזק וכושל למוצר שעולה כל כך הרבה כסף אז הם לא היו מצליחים להחזיק בזה.

שים לב שלא אמרתי שהיתיבה אמינה כי ברור לי שהיא לא ביחס לתיבות אחרות, אבל כנראה שהיא גם לא מתפרקת תוך יומיים, בתכלס אם נדבר ריאלית אז נשמע לי שכל כמה עשרות אלפי קילומטרים צריך לשים קצת כסף על מצמדים. זה הסיפור בגדול לא ככה?

VAG בעצמה טענה שהבעיות העיקריות בגיר הזה קשורות בתנאי אקלים ואופי הנסיעה.
הוא מתפקד "סביר" באקלים קר ותנועה זורמת והוא מתפגר מהר באקלים חם ותנועה פקוקה.
בסין, שבה תנאי האקלים חמורים יותר מבישראל, התיבות האלה הוצאו מהשוק.
בארה"ב, על איזורי האקלים החמים מאוד שבה, רוב המכוניות של VAG נמכרות עם תיבות אוטומטיות "סטנדרטיות" (AKA פלנטריות) ובנוסף, פולקסווגן נותנת שם אחריות ל6 שנים כי המוניטין שיש להם בארה"ב מחורבן (והשוק האמריקאי של VAG הוא שוק קטן מאוד - סובארו הפצפונת מוכרת שם יותר). באופן כללי, השוק האמריקאי נרתע מאוד ממנועי טורבו קטנים ותיבות רובוטיות (ומומלץ לצפות בסרטונים של סקוטי קילמר - הוא מייצג בצורה טובה ונסיון אישי ארוך שנים את הסנטימנטים שיש בארה"ב לרכבים השונים).

לא מדובר על התפרקות תוך יומיים. בארץ מדובר על החלפת מצמדים/מכטרוניקה, שמשביתה את האוטו לכמה ימים ועולה כמה אלפים, כל משהו כמו שנתיים/40,000 ק"מ.
זה לא נתון סביר בשום צורה. במצב התקין, אפילו קלאץ' במכונית ידנית לא אמור להיות מוחלף בתדירות כזו אלא יותר בכיוון של פי 2-3 מזה ולעלות הרבה פחות.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 15 פברואר 2019, 10:31

קליימן אתה מדבר על השוואה בין דגם ידני לאוטומט? אם כן אז אתה צודק שבארץ לרוב מדובר ברמות גימור זולות יותר לצערנו אבל זה כן מתבטא בהפרש מחיר לא קטן מול הדגם האוטומטי המאובזר יותר. מסכים שזה מבאס שלא הרבה מציעים בסקטור העממי רכב ידני ומאובזר (הקליאו יחסית יוצאת דופן מהבחינה הזו) אם בכלל טורחים להציע ידני כי רוב היבואנים בארץ מדלגים על האופציה מלחתכילה.

עומר, סבבה מקבל מה שאתה אומר, יש לך ידע בנושא. אבל למה דווקא הגיר הזה של פולקסווגן הוא זה שבעייתי ככה? מדובר בקונצרן ענק, והם לא היחידים שמייצרים תיבות בסגנון הזה של הדו מצמדי, גם יצרניות קוריאניות עושות כאלו כמו יונדאי וקיה אבל אצלן לא שמעתי על כלום. מוזר לי שאצלם לא שומעים על התפרקות של הגיר, אולי זה משחק של מספרים ויש יותר רכבים כאלו מצד פולקסווגן מאשר היצרניות האחרות אז שומעים יותר עליהם.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Klayman » 15 פברואר 2019, 11:25

bling כתב:קליימן אתה מדבר על השוואה בין דגם ידני לאוטומט? אם כן אז אתה צודק שבארץ לרוב מדובר ברמות גימור זולות יותר לצערנו אבל זה כן מתבטא בהפרש מחיר לא קטן מול הדגם האוטומטי המאובזר יותר. מסכים שזה מבאס שלא הרבה מציעים בסקטור העממי רכב ידני ומאובזר (הקליאו יחסית יוצאת דופן מהבחינה הזו) אם בכלל טורחים להציע ידני כי רוב היבואנים בארץ מדלגים על האופציה מלחתכילה.


יש מעט מאוד רכבים ידניים מאובזרים נורמלית בארץ, וזה פשוט לא שווה את זה.. הרבה מאוד יצרניות כבר הפסיקו להביא את הידניות בכלל לצערי. נהגתי על אחלה קליאו ספורט באירופה לא מזמן, ידנית, עם קרוז קונטרול, עם כל האבזור (Android Auto, מצלמת רוורס וכו'), שראיתי שעולה שם סכום מצחיק לעומת אלו של הארץ.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 15 פברואר 2019, 12:21

bling כתב:עומר, סבבה מקבל מה שאתה אומר, יש לך ידע בנושא. אבל למה דווקא הגיר הזה של פולקסווגן הוא זה שבעייתי ככה? מדובר בקונצרן ענק, והם לא היחידים שמייצרים תיבות בסגנון הזה של הדו מצמדי, גם יצרניות קוריאניות עושות כאלו כמו יונדאי וקיה אבל אצלן לא שמעתי על כלום. מוזר לי שאצלם לא שומעים על התפרקות של הגיר, אולי זה משחק של מספרים ויש יותר רכבים כאלו מצד פולקסווגן מאשר היצרניות האחרות אז שומעים יותר עליהם.

לא רק VAG...

פורד מכרה רכבים עם תיבות כאלה (בשוק האירופאי וכאן - לא בזה האמריקאי). קטסטרופה טוטאלית. נסיונות חוזרים ונשנים לתקן את הגיר שנגמרו במפח נפש עצום לקונים, הארכת אחריות אגרסיבית והחל מ2016 גם נטישה קומפלט של הגיר הזה ומעבר לגיר אוטומטי פלנטרי.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340, ... 61,00.html
בגלל הקטסטרופה הזו, הביקוש ירד לאפס ושני הרכבים החזקים ביותר שלו (הפיאסטה והפוקוס) בכלל לא נמכרים יותר בארץ אפילו ששניהם הוחלפו לאחרונה בדגמים חדשים לחלוטין בחו"ל.

על יונדאי/קיה (שני מותגים של אותו יצרן) הוגשה תביעה ייצוגית בארה"ב בעניין הבעיות בגירים האלה שלהם:
http://www.releasewire.com/press-releas ... 765009.htm
לפני שנה, כשחיפשתי להחליף את המכונית (ובסוף קניתי את הXV), נכנסתי גם לראות את היונדאי קונה. בתא הכפפות של רכב התצוגה היתה פתקית שמזהירה את הרוכשים שברכב יש תיבה רובוטית ושבמצבים מסוימים היא עלולה להתחמם יתר על המידה תוך הנחיה לעצור את הרכב בצד עד להתקררות התיבה.
בארה"ב היונדאי קונה הזו נמכרת בשתי גרסאות - אחת כמו בארץ (מנוע טורבו ותיבה רובוטית) ושניה שמיועדת לשוק האמריקאי עם מנוע 2 ליטר נטול טורבו ותיבה פלנטרית.

ואגב, יש הרבה גירים רובוטיים שמיוצרים עם מצמדים רטובים ולא יבשים (ביבש יש פלטה בודדת, כמו בגירים ידניים של מכוניות והצימוד נעשה בסביבה של אויר בעוד שברטובים יש מספר פלטות שנמצאות בסביבה משומנת, כמו בגירים של אופנועים). תיבות עם מצמדים רטובים עושות הרבה פחות בעיות ונמצאות בשימוש נרחב גם אצל VAG (במכוניות ישנות יותר,חדשות עם מנועים חזקים יותר או כאלה שנמכרות בסין) אבל הן יקרות יותר לייצור כשכל המטרה כאן היא לחסוך בכסף (תיבות רובוטיות כאלה הן קטנות, זולות וקלות בהרבה מתיבות פלנטריות).

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 15 פברואר 2019, 13:01

קליימן מסכים איתך, הקליאו שקניתי בארץ בטח מקבילה במחיר לדגם הידני ספורטיבי והמאובזר שנהגת עליו באירופה, זה המצב לצערי וזה נכון לכל הרכבים פה, אז סבבה יש רכבים אוטומטיים מאובזרים יפה אבל על אותו משקל אפשר לאמר שאותם הרכבים היו הופכים בחו״ל ממאזדה סופר מאובזרת לאיזו במוו...

אצלי אגב יש קרוז קונטרול אבל אין תמיכה ב AA, מצלמת רוורס גם אין, יש חיישני חנייה לא מקוריים בשקל וחצי שהתקינו בטח מעלי אקספרס :)

עומר תודה החכמתי, אז בעצם אסור לקנות שום רכב שמכיל את הגיר הדו מצמדי גם אם הוא מגיע מהמזרח אלא אם כן יש לו מצמדים רטובים. אני לא כל כך יודע איך מבררים איזה סוג מצמדים יש בכל רכב שכזה אבל מניח שלא בעיה לברר.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 15 פברואר 2019, 13:28

צריך לברר מה הדגם הספציפי של התיבה שיושבת באוטו ולבדוק.
זה באמת לא תמיד פשוט אבל האופציה הבטוחה יותר היא להמנע מהן באופן גורף כי גם כשהמצמדים רטובים והאמינות סבירה, התיבות האלה יקרטעו בפקקים ויהיו לא נעימות.

חריג בודד לכלל הזה הוא רכבים היברידיים עם תיבות רובוטיות (כמו אלה של יונדאי/קיה וב.מ.וו/מיני) כי שם המנוע החשמלי פועל ברקע ומוריד מאוד מהעומס על התיבות האלה, בדיוק במקומות שבהן התיבות האלה עושות הכי הרבה צרות.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 15 פברואר 2019, 17:56

סבבה עומר :)

אם כבר נתת כמה הסברים טכניים מה אתה אומר על העניין הזה של לחכות עם מנוע טורבו דקה שניים לפני כיבוי? לדעתך יש צורך בזה וזה יאריך את חיי המנוע או שזה מיותר?

אני שומע דעות לפה ולפה גם כשביצעתי חיפוש באינטרנט אני רואה באותו שרשור תגובות שאומרות כן ואחרות שאין צורך אם נוסעים רגוע (מה שאני תמיד עושה). זה טרחני ברמות ולרוב אני נשבר ומכבה לפני כי אין לי זמן או כח לשבת כמו בוק ברכב עם מנוע על ניוטרל במשך 2 דקות, מקווה שזה לא בעייתי.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 15 פברואר 2019, 18:32

אני מכיר את הטענות אבל אישית אף פעם לא עשיתי את זה. ברכבים מודרניים המאוורר של הרדיאטור יכול לעבוד גם אחרי שאתה מכבה את המנוע על מנת לקרר אותו וזו תופעה שקיימת בלא מעט רכבים. אם זה לא קיים או לא קורה אז כנראה שהיצרן חושב שזה לא נחוץ.
אפשר גם לבדוק בספר הרכב אם יש ליצרן הנחיה כזו (שלא זכורה לי מהדאצ'יה).

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 15 פברואר 2019, 19:35

לא יודע אם הרכב שלי נופל להגדרה של מודרני במיוחד, כידוע הדור הנוכחי יצא עוד ב 2012 באירופה.

לא זוכר שראיתי משהו כזה בספר רכב אבל אני אחפש שוב ליתר ביטחון ואם אין הנחיה מפורשת אני אמשיך כרגיל, תודה. :)

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 15 פברואר 2019, 20:20

יש לו מחשב ניהול, הוא מוזרק דלק, מבוקר חיישנים... בהקשרים האלה הרכב שלך מודרני לחלוטין :)

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 16 פברואר 2019, 07:37

אפילו מחשב רכב מדוייק מאוד, הפרש של פחות מליטר בין הצהרת הדלק המשוערת שלו לבין המשאבה בפועל :)

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי swym » 18 פברואר 2019, 09:46

bling כתב:עומר תודה החכמתי, אז בעצם אסור לקנות שום רכב שמכיל את הגיר הדו מצמדי גם אם הוא מגיע מהמזרח אלא אם כן יש לו מצמדים רטובים. אני לא כל כך יודע איך מבררים איזה סוג מצמדים יש בכל רכב שכזה אבל מניח שלא בעיה לברר.

ממש לא הייתי לוקח את זה בתור כלל אצבע: לדור הראשון של הגיר הדו מצמדי (ספציפית הDSG של VAG) היו חבלי לידה פשוט כי זו היתה טכנולוגיה חדשה, ולכן ממנו אולי כדאי להתרחק. המנועים האלו ודומים להם נוצרו בלחץ של האיחוד האירופי להפתחת פליטת גזים ולכן לא היו בשלים לשוק... תחשוב על זה כמו הדור הראשון של הXbox 360 וה-PS3 (באופן אירוני, גם שם מדובר בשינויים ומעבר לlead-free בלחץ של האיחוד האירופי).
אבל זה כבר לא המצב עם הדור השני של התיבות, שנכנס לאיביזה מאז סוף 2015 ולרכבים אחרים של הקבוצה מאוחר יותר: הוא יעיל יותר מתיבה עם קלאצ' רטוב, ובהשוואה לתיבה אוטומטית פלנארית אתה מקבל גם חיסכון משמעותי בדלק וגם נהיגה הרבה יותר כיפית. החיסרון הכי גדול של התיבה הזו היא שאחר כך זה ממש מבאס אותך לעבור לרכב אוטומטי "רגיל".

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 18 פברואר 2019, 10:41

swym כתב:
bling כתב:עומר תודה החכמתי, אז בעצם אסור לקנות שום רכב שמכיל את הגיר הדו מצמדי גם אם הוא מגיע מהמזרח אלא אם כן יש לו מצמדים רטובים. אני לא כל כך יודע איך מבררים איזה סוג מצמדים יש בכל רכב שכזה אבל מניח שלא בעיה לברר.

ממש לא הייתי לוקח את זה בתור כלל אצבע: לדור הראשון של הגיר הדו מצמדי (ספציפית הDSG של VAG) היו חבלי לידה פשוט כי זו היתה טכנולוגיה חדשה, ולכן ממנו אולי כדאי להתרחק. המנועים האלו ודומים להם נוצרו בלחץ של האיחוד האירופי להפתחת פליטת גזים ולכן לא היו בשלים לשוק... תחשוב על זה כמו הדור הראשון של הXbox 360 וה-PS3 (באופן אירוני, גם שם מדובר בשינויים ומעבר לlead-free בלחץ של האיחוד האירופי).
אבל זה כבר לא המצב עם הדור השני של התיבות, שנכנס לאיביזה מאז סוף 2015 ולרכבים אחרים של הקבוצה מאוחר יותר: הוא יעיל יותר מתיבה עם קלאצ' רטוב, ובהשוואה לתיבה אוטומטית פלנארית אתה מקבל גם חיסכון משמעותי בדלק וגם נהיגה הרבה יותר כיפית. החיסרון הכי גדול של התיבה הזו היא שאחר כך זה ממש מבאס אותך לעבור לרכב אוטומטי "רגיל".

לא מסכים ולא מסכים!

היצרן והיבואן כבר שנים מספרים שהם "סידרו" את התיבה הזו רק שהשורה הבלתי נגמרת של דיווחים של לקוחות מרמזים שאין לזה כיסוי בפועל. גם לא שמעתי על דור שני של תיבות; זו אותה תיבה בדיוק שממשיכה להמכר כבר עשור (ע"ע DQ200). יש להם תיבות יותר חדשות שכנראה גם יותר אמינות (ו"רטובות", כמו הסינית שהזכרתי מקודם) אבל הן לא מגיעות לכאן.

בזמנו, כשמתה לי התיבה בפולו והיבואן החזיק את המכונית שלי שבועיים במוסך, קיבלתי בתור רכב חלופי איזו פולו דור קודם עם תיבה פלנטרית פשוטה שהפעולה שלה היתה כל כך חלקה ונעימה שזה היה מבאס לחזור אח"כ בחזרה לתיבה הרובוטית בפולו שלי.
שבועיים אחרי זה אספתי את הבימרית החביבה שהחזקתי אח"כ כמעט 6 שנים. מנוע טורבו בינוני. תיבה פלנטרית 8 הילוכים של ZF שהיא סטנדרט הזהב בתעשיה כבר עשור עם אפס תקלות וגמגומים ופעולה מהירה וחלקה שלא תמצא באף תיבה רובוטית. היא היתה גם חסכונית בצורה די קיצונית (170 כ"ס שעשו אצלי מעל 14 קילומטר לליטר בממוצע) אבל זה לא היה קשור לסוג התיבה כמו לכמות ההילוכים שמאפשרת יחסי העברה ארוכים ושיוט בסל"ד נמוך (ויש היום גם תיבות פנטריות עם 9 ו10 הילוכים).
ואגב, גם VAG יודעת שהתיבות הרובוטיות שלה הן לא טובות ובגלל זה במכוניות שבהן חשוב לה המוניטין (החל מהאאודי A4 של צפון אמריקה ועד לבנטלי) אתה תמצא את התיבה הזו של ZF ולא את התיבות הרובוטיות האיומות שלה.

אין שום באסה במעבר מתיבות רובוטיות לתיבות פלנטריות מודרניות (גם אלו מלפני סוף 2015) ואפילו לא במעבר לתיבות רציפות מהשנה/שנתיים האחרונות. אחרי מעבר כזה, אתה מברך בכל עצירה ובכל פקק את בורא ממירי המומנט ומהלל את היצרן ששם לך ברכב אחד כזה.


חזור אל “פורום OT”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים

cron