על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

מוסיקה, סרטים, סדרות, ספרים וכל נושא שיחה רנדומאלי אחר שתרצו

המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי swym » 18 פברואר 2019, 13:04

omerkot כתב:היצרן והיבואן כבר שנים מספרים שהם "סידרו" את התיבה הזו רק שהשורה הבלתי נגמרת של דיווחים של לקוחות מרמזים שאין לזה כיסוי בפועל. גם לא שמעתי על דור שני של תיבות; זו אותה תיבה בדיוק שממשיכה להמכר כבר עשור (ע"ע DQ200). יש להם תיבות יותר חדשות שכנראה גם יותר אמינות (ו"רטובות", כמו הסינית שהזכרתי מקודם) אבל הן לא מגיעות לכאן.

כן ולא. לפי מה שהבנתי (בדקתי את זה בזמנו כשהאיביזה החדשה נכנסה) היו שני הבדלים מהותיים בין הדור הראשון לדור השני של ה-DQ200 מ-2013:
1. שינוי בתוכנה, שאמור היה לפתור בעיה של tear כשהרכב עומד.
2. מעבר משימוש בשמן סינתטי (שכלל גופרית, משהו שכנראה לא עובד טוב בתנאים חמים ולחים) לשמן מינרלי.
כלומר זו אפילו לא היתה בעיה מכנית בתיבה עצמה אלא בתוכנה שמשודכת לה ובשמן שבו השתמשו (אין לי מושג אם צריך לעשות התאמות לתיבה עצמה לשימוש בשמן מסוג שונה), ולכן זו כביכול אותה DQ200. אבל זה כן פתר בדיוק את הבעיות של הדור הראשון שחזרו על עצמן בכל הקבוצה של VAG.
זו חכמה קטנה מאד להשוות ביצועים של רכב כמו האיביזה שמגרד את ה-85 אלף שקל ל-BMW עם תיבות 8 הילוכים של ZF. כמה רכבים שמשודכים לתיבות האלו של ZF אתה מכיר בתג מחיר של סופר מיני? של מכונית משפחתית?
אני היום עם תיבת EAT6 של פז'ו-סיטרואן, וזה אחרי יותר רכבי ליסינג עם וריאציות משונות ממה שאני רוצה לזכור. בהשוואה לזריזות של האיביזה אף אחד מהרכבים שהיו לי לא הרגיש כיף באותה המידה - לא בפקק ולא בעקיפה בכביש המהיר.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 18 פברואר 2019, 14:01

אבל גם התיבות שלהם בשנים האחרונות עושות בעיות בקצב לא סביר ואפילו חובבי המותג לא טוענים אחרת אלא רק שזה לא אסון גדול להחליף כל שנתיים מצמדים בעלות של כמה אלפים ובלבד שאתה לא עושה את זה אצל היבואן אלא אצל מוסכים אחרים שפיתחו מיומנות וזריזות מרוב שהם נתקלים בתופעה... אני לא מקבל את זה.

התיבה שאתה נוסע עליה עכשיו היא תיבה מתוצרת טויוטה (aisin) שכמו היצרן שלה, היא הבחירה הבטוחה כשמחפשים תיבה שעושה את העבודה בצורה אמינה ונטולת ריגושים (וכיף=רגש). וריאנטים שלה מסתובבים על הכביש אצל שורה של יצרנים אבל היא רחוקה מלהיות התיבה האוטומטית היחידה וגם PSA נמצאת בתהליך של החלפה שלה לתיבה 8 הילוכים מאותו יצרן (EAT8) שלפחות ממה שקראתי, צריכה להיות זריזה יותר.
לגבי התגובות והתחושה של הרכב, זה מכלול של דברים וכל יצרן בונה מכוניות למטרות קצת שונות. SEAT מייצרת מכוניות נוקשות וזריזות וPSA מייצרת בעיקר מכוניות רכות ונוחות. אח שלי נסע שנתיים על ליאון FR 1.8. זריז וחד אבל קופצני, רועש, לא נוח, מנוע מקרקר וחוסר אמינות בכללי (+הרבה מאוד קש שהוא אכל כשהוא הלך למכור אותה)

אם היצרן היה אומר לאנשים שהם צריכים לקחת בחשבון שהרכב מחייב תחזוקה חריגה תוך פירוט העלויות הרלוונטיות אז זה היה לגיטימי ואנשים היו יודעים מראש שה85K הנמוכים שהם משלמים על האוטו שלהם באים על חשבון עלויות התחזוקה החריגות של הרכב ולהחליט אם הם מעוניינים אולי לקנות מכונית פחות מרגשת או לשלם קצת יותר בשביל לקנות מכונית יותר איכותית אבל זה לא המקרה. היצרן טוען לאמינות מופתית, היבואן המקומי הוא דוגמא ומופת לשיטת מצליח (עוד הרבה לפני ההופעה של התיבה הזו) והצרכנים קונים חתול בשק (ועוד עם אחריות קצרה מהמקובל).

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 18 פברואר 2019, 18:41

עומר אתה יכול לשתף אילו בעיות של אמינות גילתה הלאון 1.8 ולמה היה לאחיך קשה למכור אותה? חשבתי שלתוצרת של סיאט וסקודה יש אחלה של שוק יד 2 וקל מאוד להעיף רכבים. המון ערסים במיוחד חולים על סיאט :)

אגב גם אני הבנתי כמו SWYM שברמת התיבות העממיות כשמדברים על אוטומט, אין על ה DSG מבחינת ביצועים וכיף, אולי נסיעה עירונית עם עצירות מרובות יכולה לעצבן אבל בכל תוואי אחר, ה DSG הכי מהנה מהתיבות ברמת המחירים הזו, יש לי חבר עם פאביה שבת הזוג שלו קיבלה מהעבודה והוא גם מעיד שהגיר הזה מאוד מהנה למרות שהפאביה עצמה היא רכב עם התנהגות כביש בינונית כשזה נוגע לדינאמיות והנאה (כמו רוב הדגמים של פולקסווגן?) אבל נטו מבחינת אופן פעולת הגיר, הוא אומר שהוא ממש כיפי.

כיף לך שהיתה לך בימר, הרכב שנחשב אולי לטופ כשזה מגיע לניהוג והנאת נהיגה, חלום שבטח לא יתגשם עבורי כל עוד המחירים פה לא ישתנו :(

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Klayman » 18 פברואר 2019, 19:28

לא יודע... אני די שונא לנהוג בכללי.. קשה לי לדבר על נהיגה במונחי הנאה
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 18 פברואר 2019, 19:51

bling כתב:עומר אתה יכול לשתף אילו בעיות של אמינות גילתה הלאון 1.8 ולמה היה לאחיך קשה למכור אותה? חשבתי שלתוצרת של סיאט וסקודה יש אחלה של שוק יד 2 וקל מאוד להעיף רכבים. המון ערסים במיוחד חולים על סיאט :)

אגב גם אני הבנתי כמו SWYM שברמת התיבות העממיות כשמדברים על אוטומט, אין על ה DSG מבחינת ביצועים וכיף, אולי נסיעה עירונית עם עצירות מרובות יכולה לעצבן אבל בכל תוואי אחר, ה DSG הכי מהנה מהתיבות ברמת המחירים הזו, יש לי חבר עם פאביה שבת הזוג שלו קיבלה מהעבודה והוא גם מעיד שהגיר הזה מאוד מהנה למרות שהפאביה עצמה היא רכב עם התנהגות כביש בינונית כשזה נוגע לדינאמיות והנאה (כמו רוב הדגמים של פולקסווגן?) אבל נטו מבחינת אופן פעולת הגיר, הוא אומר שהוא ממש כיפי.

כיף לך שהיתה לך בימר, הרכב שנחשב אולי לטופ כשזה מגיע לניהוג והנאת נהיגה, חלום שבטח לא יתגשם עבורי כל עוד המחירים פה לא ישתנו :(


הבעיה העיקרית שלו היתה שהלאון אכלה שמן (ואני חושב שזה לא היה סיפור ייחודי). היו עוד כמה דברים קטנים שאני כבר לא זוכר במדויק ולא רוצה להטעות.
גם הוא חשב שיהיה לו קל למכור. היתה לו הצעה מטרייד אין בהפחתה של משהו כמו 10% והוא החליט לוותר עליה ולמכור בשוק החופשי. אחרי משהו כמו חודש הוא די התייאש ושמח כשהוא מצא מישהו שהיה מוכן לקנות אותה בהפחתה של 20-30% מהמחירון.

המצב של שוק היד השניה הפרטי הוא לא טוב למוכרים. אנשים מוכנים לשלם על חדש בתשלומים והלוואות וגם מי שקונה משומש מעדיף ללכת למגרשי טרייד אין של היבואנים ולקנות מכוניות שמורות יחסית עם מימון וסוג של אחריות.
ואגב, גם הבימרית שלי נחשבה מכונית עם ביקוש ואפילו ירידת הערך שלה היתה נמוכה יחסית. שבועיים החזקתי אותה ביד 2, מעט מאוד טלפונים וגם הם בעיקר ניסו למשוך אותי למטה (לגיטימי). המקסימום שמישהו הציע היה 10% מתחת למחירון - לפני שהוא בא לראות את האוטו ולהתמקח באמת.
יום אחד התקשר מישהו שהיה חם על הרכב, שאל וידע מליון פרטים, בכלל לא התעניין במחיר וקבענו להפגש. הוא רצה לקחת אותה לנסיעה, היה עיכוב קל כי הייתי צריך לסדר לו ביטוח ואז הופיע איזה גיק משונה ומרייר על יונדאי גטס חבוטה, התחרע על המכונית שלי בקטע רע ובסוף בכלל לא היה לו כסף לקנות אותה - הוא רק הגיע לעשות סיבוב.
אחרי הסיפור הזה החלטתי לשאול מה הטרייד של סובארו מוכן לתת לי עליה (היתה לי הזמנה לכמה חודשים קדימה כי לא היו מכוניות במלאי) והתשובה היתה מחיר מחירון מלא בלי הפחתה בכלל. הבחור שהציע לי 10% מתחת למחירון הלך וקנה אותה מהם (הוא התקשקש איתי עם שאלות לפני, תוך כדי ואחרי).

בחזרה לגיר הפרובלמטי ובאנלוגיה למסעדות, נקח מסעדה שמגישה אוכל טעים מאוד, הריח בחוץ משגע והמחיר זול אבל ביום למחרת אתה מבלה שעות בשירותים כי הבשר היה משחיטה שחורה והחומוס הכיל בעיקר קוליפורמים. האוכל באמת היה טעים מאוד והמחיר היה זול אבל זה לא משנה את העובדה שזו חרא של מסעדה ושאני לא אמליץ עליה לאף אחד.
ואגב עבודה, אם אתה מקבל ואגית כזו בליסינג מהעבודה אז אין שום בעיה. אם היא מתאימה לך אז אתה נהנה מהריח כשהשלשול הולך למישהו אחר.

Klayman כתב:לא יודע... אני די שונא לנהוג בכללי.. קשה לי לדבר על נהיגה במונחי הנאה

נסה אופנוע :D

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Klayman » 18 פברואר 2019, 20:02

כן ברור... ממש בא לי להופיע בחדשות הערב אחרי ששופדתי על גדר הפרדה! נשמע כיף!
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 18 פברואר 2019, 20:41

אני עם קליינמן. מבחינתי זה סבל בעל יתואר (ובעיקר בגלל תרבות הנהיגה המשוגעת פה)
תמונה

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 18 פברואר 2019, 22:33

זה כמובן היה בצחוק וברור שזה הרבה יותר מסוכן מנסיעה במכונית אבל למען ההגינות, יש מרחק מכובד בין הדימוי הזה לבין הסכנה בפועל ואם צריך לבחור בין הליכה של כמה קילומטרים ברגל לנסיעה שלהם באופנוע אז זה לא לגמרי ברור שאופנוע הוא האופציה היותר מסוכנת למרות שאף אחד לא תופס את ההליכה כמשהו שיגרום לו להופיע בחדשות הערב אחרי שגירדו אותו מבאמפר של אוטו.
לגבי התרבות הנהיגה, כמעט כל אותם משופדים על גדרות ההפרדה לא הגיעו לשם בגלל פגישות עם נהגים חסרי תרבות אלא בגלל חוסר התרבות שלהם עצמם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38365
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי DrKeo » 18 פברואר 2019, 22:37

omerkot כתב:לגבי התרבות הנהיגה, כמעט כל אותם משופדים על גדרות ההפרדה לא הגיעו לשם בגלל פגישות עם נהגים חסרי תרבות אלא בגלל חוסר התרבות שלהם עצמם.

חוץ מאלה שהגיעו לשם לא באשמתם, מנניח ערס שסמס וסטה מהמסלול הנגדי וגרם להם לסטות ולהשתפד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי Klayman » 18 פברואר 2019, 23:00

omerkot כתב:זה כמובן היה בצחוק וברור שזה הרבה יותר מסוכן מנסיעה במכונית אבל למען ההגינות, יש מרחק מכובד בין הדימוי הזה לבין הסכנה בפועל ואם צריך לבחור בין הליכה של כמה קילומטרים ברגל לנסיעה שלהם באופנוע אז זה לא לגמרי ברור שאופנוע הוא האופציה היותר מסוכנת למרות שאף אחד לא תופס את ההליכה כמשהו שיגרום לו להופיע בחדשות הערב אחרי שגירדו אותו מבאמפר של אוטו.
לגבי התרבות הנהיגה, כמעט כל אותם משופדים על גדרות ההפרדה לא הגיעו לשם בגלל פגישות עם נהגים חסרי תרבות אלא בגלל חוסר התרבות שלהם עצמם.


זה אולי נחמד ברמת התרגיל בסטטיסטיקה, אבל בפועל ברור לכולנו שאופנוע הוא האופציה המסוכנת ביותר על הכביש בימינו.. לא מדובר בהליכה על כביש סואן למשך עשרות ק''מ הרי, נכון?

בכל מקרה, אתה יכול להיות רוכב אופנוע מצויין ועדיין למות/להיפצע קשות כי מישהו אחר החליט לעשות שטות ממש קטנה (או סתם כי היה קצת שמן על הכביש או משהו בסגנון). לא כתבתי את מה שכתבתי כי אני באיזה מסע צלב נגד אופנועים או משהו בסגנון... סתם לא בשבילי כי אני לא חושב שהייתי שורד את זה.

בכללי, אני חושב שנהיגה היא פעולה שרוב בני האדם לא טובים בה במיוחד (והרבה מאוד תאונות נמנעות כי אנחנו ''מחפים'' אחד על הטעויות של השני בכביש רוב הזמן), וככל שיגיעו המכוניות האוטונומיות מוקדם יותר, כך יהיה טוב יותר לכולנו.

לנושא תרבות הנהיגה וכו' - אצלי זה לא קשור. נהגתי גם באירופה, ארה''ב ומרכז אמריקה. לא אוהב את עצם הפעולה.. אני נוהג לא מעט מכורח המציאות, אבל הייתי ממש מעדיף אם היה לי שירות של רכב אוטונומי שיבוא וייקח אותי לאן שאני צריך כשאני צריך את זה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 18 פברואר 2019, 23:46

DrKeo כתב:
omerkot כתב:לגבי התרבות הנהיגה, כמעט כל אותם משופדים על גדרות ההפרדה לא הגיעו לשם בגלל פגישות עם נהגים חסרי תרבות אלא בגלל חוסר התרבות שלהם עצמם.

חוץ מאלה שהגיעו לשם לא באשמתם, מנניח ערס שסמס וסטה מהמסלול הנגדי וגרם להם לסטות ולהשתפד.

אז זהו, שזה יחסית נדיר. לאופנוע קל יחסית להתחמק ממכוניות בשעת הצורך והתנגשות של אופנוע בגדר לא מסתיימת בהשתפדות אלא בהעפה של הרוכב מעבר לגדר. שיפודים הם כמעט תמיד תוצאה של כניסה מהירה מדי לסיבוב ואז החלקה של הרוכב בקו ישר על הכביש עד שהוא פוגש את הגדר (ובכניסה מהירה אני מתכוון לכזו שהיא ממש ממש מהירה). זו הסיבה שבסיבובים מועדים לפורענות מתקינים מגן תחתון לגדרות.
Klayman כתב:
omerkot כתב:זה כמובן היה בצחוק וברור שזה הרבה יותר מסוכן מנסיעה במכונית אבל למען ההגינות, יש מרחק מכובד בין הדימוי הזה לבין הסכנה בפועל ואם צריך לבחור בין הליכה של כמה קילומטרים ברגל לנסיעה שלהם באופנוע אז זה לא לגמרי ברור שאופנוע הוא האופציה היותר מסוכנת למרות שאף אחד לא תופס את ההליכה כמשהו שיגרום לו להופיע בחדשות הערב אחרי שגירדו אותו מבאמפר של אוטו.
לגבי התרבות הנהיגה, כמעט כל אותם משופדים על גדרות ההפרדה לא הגיעו לשם בגלל פגישות עם נהגים חסרי תרבות אלא בגלל חוסר התרבות שלהם עצמם.


זה אולי נחמד ברמת התרגיל בסטטיסטיקה, אבל בפועל ברור לכולנו שאופנוע הוא האופציה המסוכנת ביותר על הכביש בימינו.. לא מדובר בהליכה על כביש סואן למשך עשרות ק''מ הרי, נכון?

בכל מקרה, אתה יכול להיות רוכב אופנוע מצויין ועדיין למות/להיפצע קשות כי מישהו אחר החליט לעשות שטות ממש קטנה (או סתם כי היה קצת שמן על הכביש או משהו בסגנון). לא כתבתי את מה שכתבתי כי אני באיזה מסע צלב נגד אופנועים או משהו בסגנון... סתם לא בשבילי כי אני לא חושב שהייתי שורד את זה.

בכללי, אני חושב שנהיגה היא פעולה שרוב בני האדם לא טובים בה במיוחד (והרבה מאוד תאונות נמנעות כי אנחנו ''מחפים'' אחד על הטעויות של השני בכביש רוב הזמן), וככל שיגיעו המכוניות האוטונומיות מוקדם יותר, כך יהיה טוב יותר לכולנו.

לנושא תרבות הנהיגה וכו' - אצלי זה לא קשור. נהגתי גם באירופה, ארה''ב ומרכז אמריקה. לא אוהב את עצם הפעולה.. אני נוהג לא מעט מכורח המציאות, אבל הייתי ממש מעדיף אם היה לי שירות של רכב אוטונומי שיבוא וייקח אותי לאן שאני צריך כשאני צריך את זה.

אני מסכים שנהיגה אוטונומית תתאים לרוב המוחלט של האנשים ברוב המוחלט של הזמן ואני גם מניח שזה יתאים לי לרוב המוחלט של הנסיעות אבל אני ממש לא הייתי רוצה שיחסמו לי לחלוטין את האופציה לנהוג.

לגבי התרגילים בסטטיסטיקה והברור לכולם, זה תופס גם לטיסות שנתפסות על ידי הרבה אנשים כמסוכנות מאוד למרות שהן אולי הדרך הבטוחה ביותר לנוע?
מספר רוכבי האופנוע שנהרגים בשנה הוא סביב ה50. מספר הולכי הרגל ההרוגים הוא מעל 100 (ומאה אחוז מהם זה בגלל אחרים שלא שמו אליהם לב). יש הרבה הרבה יותר הולכי רגל אבל הם הולכים הרבה הרבה פחות קילומטרים.
כתחביב (ועל זה מדובר, כן?), זה לא תחביב קיצוני במיוחד (בניגוד, למשל, לעישון או צריכת אלכוהול) ובודאי שזה לא בר השוואה לשליח שנמצא על הכביש שעות ביום בלחץ של זמן, עייפות, טלפונים, גשם וכולי.
ושוב, שלא יהיה ספק בעניין, נסיעה באוטו בטוחה בסדר גודל של פי 7-20 (בהתאם לצורת הנרמול) מנסיעה על אופנוע - אני לא בא להמעיט מהסיכון אלא רק להכניס אותו לפרופורציה.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי InterAl » 19 פברואר 2019, 01:04

ומה לגבי פציעות? לא בדקתי סטטיסטיקה, אבל לדעתי רוב הרוכבים הותיקים כן נפצעו בשלב כזה או אחר בחייהם. באופנוע אתה כ״כ חשוף ולא מוגן שבסופו של דבר, לאחר כמה עשרות שנים של רכיבה, אתה תעשה (או נהג אחר יעשה) טעות קטנה שתגרום לשבירת יד, רגל או כמה צלעות.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 19 פברואר 2019, 07:38

omerkot כתב:
bling כתב:עומר אתה יכול לשתף אילו בעיות של אמינות גילתה הלאון 1.8 ולמה היה לאחיך קשה למכור אותה? חשבתי שלתוצרת של סיאט וסקודה יש אחלה של שוק יד 2 וקל מאוד להעיף רכבים. המון ערסים במיוחד חולים על סיאט :)

אגב גם אני הבנתי כמו SWYM שברמת התיבות העממיות כשמדברים על אוטומט, אין על ה DSG מבחינת ביצועים וכיף, אולי נסיעה עירונית עם עצירות מרובות יכולה לעצבן אבל בכל תוואי אחר, ה DSG הכי מהנה מהתיבות ברמת המחירים הזו, יש לי חבר עם פאביה שבת הזוג שלו קיבלה מהעבודה והוא גם מעיד שהגיר הזה מאוד מהנה למרות שהפאביה עצמה היא רכב עם התנהגות כביש בינונית כשזה נוגע לדינאמיות והנאה (כמו רוב הדגמים של פולקסווגן?) אבל נטו מבחינת אופן פעולת הגיר, הוא אומר שהוא ממש כיפי.

כיף לך שהיתה לך בימר, הרכב שנחשב אולי לטופ כשזה מגיע לניהוג והנאת נהיגה, חלום שבטח לא יתגשם עבורי כל עוד המחירים פה לא ישתנו :(


הבעיה העיקרית שלו היתה שהלאון אכלה שמן (ואני חושב שזה לא היה סיפור ייחודי). היו עוד כמה דברים קטנים שאני כבר לא זוכר במדויק ולא רוצה להטעות.
גם הוא חשב שיהיה לו קל למכור. היתה לו הצעה מטרייד אין בהפחתה של משהו כמו 10% והוא החליט לוותר עליה ולמכור בשוק החופשי. אחרי משהו כמו חודש הוא די התייאש ושמח כשהוא מצא מישהו שהיה מוכן לקנות אותה בהפחתה של 20-30% מהמחירון.

המצב של שוק היד השניה הפרטי הוא לא טוב למוכרים. אנשים מוכנים לשלם על חדש בתשלומים והלוואות וגם מי שקונה משומש מעדיף ללכת למגרשי טרייד אין של היבואנים ולקנות מכוניות שמורות יחסית עם מימון וסוג של אחריות.
ואגב, גם הבימרית שלי נחשבה מכונית עם ביקוש ואפילו ירידת הערך שלה היתה נמוכה יחסית. שבועיים החזקתי אותה ביד 2, מעט מאוד טלפונים וגם הם בעיקר ניסו למשוך אותי למטה (לגיטימי). המקסימום שמישהו הציע היה 10% מתחת למחירון - לפני שהוא בא לראות את האוטו ולהתמקח באמת.
יום אחד התקשר מישהו שהיה חם על הרכב, שאל וידע מליון פרטים, בכלל לא התעניין במחיר וקבענו להפגש. הוא רצה לקחת אותה לנסיעה, היה עיכוב קל כי הייתי צריך לסדר לו ביטוח ואז הופיע איזה גיק משונה ומרייר על יונדאי גטס חבוטה, התחרע על המכונית שלי בקטע רע ובסוף בכלל לא היה לו כסף לקנות אותה - הוא רק הגיע לעשות סיבוב.
אחרי הסיפור הזה החלטתי לשאול מה הטרייד של סובארו מוכן לתת לי עליה (היתה לי הזמנה לכמה חודשים קדימה כי לא היו מכוניות במלאי) והתשובה היתה מחיר מחירון מלא בלי הפחתה בכלל. הבחור שהציע לי 10% מתחת למחירון הלך וקנה אותה מהם (הוא התקשקש איתי עם שאלות לפני, תוך כדי ואחרי).

בחזרה לגיר הפרובלמטי ובאנלוגיה למסעדות, נקח מסעדה שמגישה אוכל טעים מאוד, הריח בחוץ משגע והמחיר זול אבל ביום למחרת אתה מבלה שעות בשירותים כי הבשר היה משחיטה שחורה והחומוס הכיל בעיקר קוליפורמים. האוכל באמת היה טעים מאוד והמחיר היה זול אבל זה לא משנה את העובדה שזו חרא של מסעדה ושאני לא אמליץ עליה לאף אחד.
ואגב עבודה, אם אתה מקבל ואגית כזו בליסינג מהעבודה אז אין שום בעיה. אם היא מתאימה לך אז אתה נהנה מהריח כשהשלשול הולך למישהו אחר.

Klayman כתב:לא יודע... אני די שונא לנהוג בכללי.. קשה לי לדבר על נהיגה במונחי הנאה

נסה אופנוע :D


וואו. הסיפור על הבחור עם היונדאי גטס שבא לעשות לך סיבוב על הבימר די מדהים, איך לא חשבתי על זה בעצמי? :D

סתם, למרות שזו אחלה טקטיקה למי שרוצה לנהוג על רכבים כאלו אבל לא יכול, לי בחיים לא היה את האומץ והחוצפה לעשות את זה.

יפה מאוד שסובארו באו עם כזו הצעה, מתאר לעצמי שקיבלת מחירון מול מחירון? זאת אומרת שוויתרת על הנחה או תוספות שיכולות להגיע בחינם עם הסובארו בתמורה לכך שיביאו לך מחירון על הרכב.
יש לנו במשפחה כבר נסיונות עם טרייד אין של היבואנים שהחלפנו דרכם את הרכב ובדרך כלל כשהם נותנים מחירון אז זה בא במקום הנחה על הרכב שקונים.

עדיין, עסקה מעולה כמובן, ראיתי שהם מפרסמים עכשיו בעיתונים שהם נותנים 10 אחוז מעל המחירון של הרכב שלך, נשמע כבר טוב מדי מכדי להיות אמיתי.

בקשר לאהבל שקנה מהם את הרכב שלך אני לא מופתע, לאנשים פה אין בעיה לצאת פראיירים בהמוניהם כל עוד זו חברה ״מסודרת״ שדוחפת להם את הצינור, אבל הם יוציאו את המיץ לבנאדם פרטי וילחמו בשינייים כדי שלא ירוויח כביכול על חשבונם :roll:

לי יצא לבוא באינטרקציה עם שוק היד 2 כשקניתי את הקליאו וזה באמת קוץ בתחת מצד כל הגורמים, גם הקונים וגם המוכרים. אני לא מתפלא שכמעט כולם היום הולכים למגרשים/ ליסינג, למרות שבתכלס עבור חלק גדול השיקול של המימון הוא המנצח כי למה לקנות רכב משומש וחבוט במזומן מלא ביד 2 כשאפשר ללכת למגרש או יבואן ולקבל מימון מלא ברמה של 100 אחוז לרכב חדש או חדש יותר? המוני ישראלים על הכביש נוסעים ברכב שלא מימנו בעצמם וזה אחד מהגורמים לכך שיד 2 במצב כזה.

—————

קליימן אני בדיוק הפוך ממך, נהנה מנהיגה גם ברמה הבסיסית של להגיע מנקודה א׳ ל ב׳, כמובן שלא בכל תנאי, למשל אף אחד לא אוהב להיות תקוע בפקק ולבזבז זמן במקום להיות איפה שהוא אמור להיות אבל זה פחות קשור לאקט הנהיגה עצמו שאני נהנה ממנו גם ברמה של נהיגה עירונית כל עוד היא שוטפת יחסית.

העתיד האוטונומי שבו לא תהיה לבני אדם אפשרות לנהוג כי כל הרכבים על הכביש יהיו אוטונומיים בלבד הוא עוד רחוק ולא בטוח שיהיה פה עוד בדורנו, בטח בארץ שהכל פה מלחתכילה מגיע באיחור (עדיין אין לנו מטרו שזה באירופה מקביל לכך שאנחנו על כרכרה וסוס ברמת התחבורה הציבורית)

מה שכן רכבים עם יכולות אוטונומיות גבוהות עד מלאות כן יגיעו במהלך חיינו אבל גם אז אני מאמין שאבחר לרוב לנהוג בעצמי אלא אם כן אני עייף מאוד :)

————-

בעניין הדיון על האופנועים, אני מסכים עם אינטר, סטטיסטית, במוקדם או במאוחר ובתלות בשעות רכיבה, כמעט כל רוכב חווה נפילה או פציעה כלשהי, הוא רק יכול לקוות שהוא יפול על הצד טוב של הסטטיסטיקה ושהנפילה או פציעה לא יהיו רציניים.

מה שכן זה עדיין כיף לא נורמלי במהות הבסיסית של זה מבלי להיות אפילו רוכב מיומן או בכלל לנסוע על כביש מרשים, עשיתי חיים כשרכבתי והתנהלתי ביום יום עם קטנוע מיושן בקופנגן, זה כיף וזה נוח (מהבחינה הזו שזה מיידי וללא טרחה, ברור שנוחות הנסיעה עצמה נוחה פחות מרכב) וזה מביא הרגשה מסויימת של חיות שלרכב קשה להתחרות איתה. כשמדברים לפחות על עממי מול עממי (אין לי ניסיון על אקזוטיקה מאף צד). כמה חבל רק שזה מסוכן במיוחד ושאני לא סומך על הזולת, במיוחד בארץ, שישאיר אותי ללא פגע.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 19 פברואר 2019, 08:20

אני רק מחכה לאוטונומית.... ובארץ שלנו זה יהיה דבר הרבה יותר משמעותי.
בלינג - זה יהיה הרבה יותר קרוב ממה שאתה חושב, אני נמצא בקשר עם כמה גורמים בחברות רכב, כולם בשלבים של להכנס כבר לשוק בשנתיים הקרובות... (נ.ב. עמר - למסור משהו למהנדסים של וולקסווגן? :)) ויותר מזה, ישראל, בגלל מובילאיי תהיה בין הראשונות להכניס את זה לשימוש משמעותי.
זה יקרה לא רק בדורנו, אלא לדעתי בחמש שנים כבר יכנס. (ברור שבהתחלה רק מעט וכו')
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 19 פברואר 2019, 09:04

בוזמן שים לב שאמרתי שברור שבדורנו יגיעו רכבים אוטונומיים. דיברתי על החזון הסופי שכל הרכבים ומערכות הכביש בהתאם יהיו אוטונומיות ושלא תהיה אפשרות בכלל גם אם נרצה לנהוג ברכב בצורה עצמאית. סוג של אוטומציה מלאה של הכל.

משם אנחנו רחוקים ואני לא בטוח שנגיע לזה בדורנו, אולי רק כשנזדקן ובכל מקרה לא נוכל לנהוג מי יודע מה :)

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bozeman » 19 פברואר 2019, 10:09

גם אם ניקח את עמר הזקן ביותר פה, אתה מדבר על 40 שנה, אני חושב שאם הכניסה תעבור כמו שצריך, תוך 20 שנה כבר לא יהיו מכוניות רגילות בכלל בערים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 19 פברואר 2019, 10:12

InterAl כתב:ומה לגבי פציעות? לא בדקתי סטטיסטיקה, אבל לדעתי רוב הרוכבים הותיקים כן נפצעו בשלב כזה או אחר בחייהם. באופנוע אתה כ״כ חשוף ולא מוגן שבסופו של דבר, לאחר כמה עשרות שנים של רכיבה, אתה תעשה (או נהג אחר יעשה) טעות קטנה שתגרום לשבירת יד, רגל או כמה צלעות.

בודאי שיש גם הרבה פציעות אבל פה כבר יש בעיה קשה של השוואה משום שיש הבדלים מאוד קיצוניים ברמות המיגון.
רוב הרוכבים כאן שמים על עצמם קסדה ב500 שקל (וחמור מזה, קסדה פתוחה ב200 שקל) וזהו. יש היום אחלה מיגונים שיכולים להפחית בצורה משמעותית מאוד את השיעור והחומרה של הפציעות אבל אנשים לא טורחים כי זה יקר ומסורבל (ובדרך מאבדים את אלמנט הנוחות שבלינג מדבר עליו). אז כל החלקה נגמרת בשפשופים גדולים ועמוקים + כוויות (וזה עיקר הפציעות) וכל תאונה נגמרת בשיקום פה ולסת רק שאלה פציעות שניתן למנוע. שבירת יד, רגל או כמה צלעות היא עדיין אפשרות ריאלית מאוד אבל זה גם תופס לתאונות במכוניות או החלקה של הולך רגל.

בלינג, הביקוש לדגם היה גדול מאוד, סובארו היו עם צבר הזמנות ל4-5 חודשים קדימה ולכן לא היתה להם שום מוטיבציה לתת הנחות מיוחדות אבל היתה על המכונית הנחת השקה של כמה אלפים שקיבלתי בלי קשר לטרייד ככה שמהבחינה הזו יצאתי בסדר וגם אם לא הייתי מקבל את אותה הנחה, זה עדיין היה משתלם כי אופציות המכירה בשוק החופשי דרשו ממני להוריד יותר, שלא לדבר על כאב הראש, הזמן והכסף שטרולים שורפים לך.
לגבי מבצעי 10% מעל המחירון, זה תלוי ברכב שהם מנסים למכור ועומד מול מחיר מחירון מלא של הרכב החדש בלי הנחות. יבואן לא יכול להחזיק מכוניות במחסן הערובה למעלה משנה ואם עבר המועד אז הוא נדרש להעביר אותן רישוי ולרשום להן יד. כשהמועד הזה מתקרב, היבואן מתחיל להציע כל מני הנחות/הטבות אגרסיביות בשביל להפטר מהמכוניות. מה שהוא לא מצליח למכור בזמן ילך לחברות הליסינג במבצעי אפס קילומטר.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 19 פברואר 2019, 18:03

bozeman כתב:גם אם ניקח את עמר הזקן ביותר פה, אתה מדבר על 40 שנה, אני חושב שאם הכניסה תעבור כמו שצריך, תוך 20 שנה כבר לא יהיו מכוניות רגילות בכלל בערים.


אולי בערים היותר טכנולוגיות זה יקרה עוד 20 שנה, שאשכרה לא יהיו רכבים ״רגילים״ או עם יכולת ניהוג אנושית ורק רובוטים יסיעו את כולם, בארץ אני לא רואה את זה קורה בטווח הזמן הזה, בטח לא ברמה שערס לא יוכל לנהוג עם האיביזה שלו באשדוד של 2039 אבל נחיה (בתקווה) ונראה.

עומר עשית אחלה עסקה אם ככה, מה שכן בטח קצת מוזר היה השינוי בין במוו לסובארו פרקטית וגדולה, קפצת קטגוריה לגמרי :)

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 20 פברואר 2019, 14:57

bling כתב:עומר עשית אחלה עסקה אם ככה, מה שכן בטח קצת מוזר היה השינוי בין במוו לסובארו פרקטית וגדולה, קפצת קטגוריה לגמרי :)

לא ממש.
זו היתה סדרה 1 כשהXV היא בסה"כ אימפרזה בתוספת גובה קלה ואיפור קוסמטי קשוח (קורות בגג, פלסטיקה שחורה ושות). המימדים החיצוניים של שני הרכבים דומים מאוד (אפילו בגובה):
https://www.automobiledimension.com/mod ... ru/xv-2018
https://www.automobiledimension.com/mod ... rie-1-2017

מבחינת ה"ספורטיביות" שלהן, לשני הרכבים יש מתלים אחוריים מורכבים משולבים בבולמים איכותיים (בניגוד לרוב המכוניות הפשוטות שמתבססות על קורות פיתול עם קפיץ), שלדה קשיחה ולשתיהן יש היגוי חד והתנהגות דינאמית מצוינת.
לבימרית היתה הנעה אחורית (שאישית, דווקא לא אהבתי בגלל נטיה מוגזמת להיגוי יתר בפניות), מנוע עתיר מומנט עם טורבו "מורכב" (twinscroll) ותיבה מצוינת. לXV יש מערכת הנעה מאוד מתקדמת (הנעה כפולה עם חלוקת מומנט אקטיבית, דיפנציאל מוגבל החלקה, torque vectoring), היא דבוקה לכביש ומפולסת בצורה מרשימה בסיבובים.

הסובארו הזו היא חיה קצת משונה. זו לא מכונית שמקבילה לקיה ספורטאז' או מיצובישי אאוטלנדר - היא לא מקרר על עקבים.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי swym » 20 פברואר 2019, 17:13

omerkot כתב:אבל גם התיבות שלהם בשנים האחרונות עושות בעיות בקצב לא סביר ואפילו חובבי המותג לא טוענים אחרת אלא רק שזה לא אסון גדול להחליף כל שנתיים מצמדים בעלות של כמה אלפים ובלבד שאתה לא עושה את זה אצל היבואן אלא אצל מוסכים אחרים שפיתחו מיומנות וזריזות מרוב שהם נתקלים בתופעה... אני לא מקבל את זה.

התיבה שאתה נוסע עליה עכשיו היא תיבה מתוצרת טויוטה (aisin) שכמו היצרן שלה, היא הבחירה הבטוחה כשמחפשים תיבה שעושה את העבודה בצורה אמינה ונטולת ריגושים (וכיף=רגש). וריאנטים שלה מסתובבים על הכביש אצל שורה של יצרנים אבל היא רחוקה מלהיות התיבה האוטומטית היחידה וגם PSA נמצאת בתהליך של החלפה שלה לתיבה 8 הילוכים מאותו יצרן (EAT8) שלפחות ממה שקראתי, צריכה להיות זריזה יותר.

לא יודע לגבי סביר לא סביר, ממה ששמתי לב בקבוצה של בעלי סיאט דווקא לא ראיתי תלונות על התיבות מהדור החדש, לפחות במקרה של האיביזה. גם אצלי הרכב כבר עבר את השנתיים (וגם את השלוש) וטפו טפו טפו עלויות הטיפולים דווקא היו בסדר גמור - אפילו שמדובר בתעריף המחירים של ספטון. לדור הראשון של התיבה עשו recall ובצדק, אבל אם אתה מכיר מספרים אמיתיים על הדור השני אני אשמח לשמוע כדי להכין את עצמי מראש...

מן הסתם הרכב שעברתי אליו עכשיו (פיקאסו 5 דלתות) לא היה מטעמי ריגוש אלא מטעמי "צריך מוביל משפחתי": זה רכב שכשאתה קונה אותו אתה משלים עם העובדה שאתה מקריב פאסון בשביל מקום מאחורה לכיסאות ילדים ותא מטען שאפשר להבריח בו עוד משפחה (+הגימיקים המוצלחים של סיטרואן). המנוע שהם שידכו לתיבה הזו והמומנט שהוא מספק דווקא מצליח להרשים בהתחשב בנסיבות, ואין לי הרבה תלונות ליכולות של הרכב הזה... אני מניח שמכל משפחתית "סטנדרטית" זה היה מרגיש כמו שינוי לטובה, אבל כשאתה מגיע מאיביזה זה פשוט לא אותו הדבר.

ואגב אמינות: מכל המכוניות שיצא לי לנסוע עליהן, היה לי הניסיון הכי מר דווקא עם קורולה בת חצי שנה שפשוט הפסיקה להניע והושבתה ליותר משבוע וחצי בזמן שאצל היבואן מגרדים בראש (מזל שזה היה ליסינג). לפעמים הסטטיסטיקה לא עובדת.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 20 פברואר 2019, 18:14

לכל כלל יש יוצא מן הכלל וגם במכוניות האמינות ביותר אתה עלול ליפול על לימון.

בקארספורום עולות מדי פעם תלונות של אנשים על הגיר, גם בשנתונים האלה. אתה לא שומע שם שום דבר שמזכיר את זה על שום גורם אחר (למעט הפיאסקו של פורד ושם התיבה הוחלפה ובסוף היבוא הופסק). קח גם בחשבון שכל זמן שהרכב חדש ויש עליו אחריות אז אנשים פחות מתלוננים. ברגע שהם יצטרכו לשלם על זה מכיסם אתה תתחיל לשמוע אותם יותר. מספרים אמיתיים רק היצרן יודע - הוא לא פרסם והוא לא יפרסם אותם.

לגבי הפיקאסו, זה רכב רחוק מאוד מהאיביזה. מכונית גדולה, נפוחה ונוחה שלא נועדה להציג שום התנהגות דינאמית. 208 כנראה היתה מתנהלת אחרת (וגם היא לא מיועדת להיות ספורטיבית במיוחד).
לגבי המנוע שאתה אוהב בפיקאסו, יש לי חשד מסוים שמדובר במנוע הTHP/פרינס 1.6 ליטר טורבו המפורסם. המנוע בבימרית שלי היה מנוע אח של המנוע הזה, שהוא פיתוח משותף של PSA וBMW.
המנועים שBMW ייצרה בעצמה היו בסדר אבל לPSA היתה שורה של פשלות ייצור איתו לאורך שנים, כשהעיקרית שבהן היתה קשורה לפגמים במותחני שרשרת הטיימינג (שנגמרים במפגשים של הבוכנות עם השסתומים ופרידה מהמנוע). מנועים מייצור של השנים האחרונות צריכים להיות בסדר אבל אם אתה שומע רעשים משונים בזמן התנעות קרות בבוקר אז שווה לקחת את זה למישהו שיסתכל.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 21 פברואר 2019, 13:24

omerkot כתב:
bling כתב:עומר עשית אחלה עסקה אם ככה, מה שכן בטח קצת מוזר היה השינוי בין במוו לסובארו פרקטית וגדולה, קפצת קטגוריה לגמרי :)

לא ממש.
זו היתה סדרה 1 כשהXV היא בסה"כ אימפרזה בתוספת גובה קלה ואיפור קוסמטי קשוח (קורות בגג, פלסטיקה שחורה ושות). המימדים החיצוניים של שני הרכבים דומים מאוד (אפילו בגובה):
https://www.automobiledimension.com/mod ... ru/xv-2018
https://www.automobiledimension.com/mod ... rie-1-2017

מבחינת ה"ספורטיביות" שלהן, לשני הרכבים יש מתלים אחוריים מורכבים משולבים בבולמים איכותיים (בניגוד לרוב המכוניות הפשוטות שמתבססות על קורות פיתול עם קפיץ), שלדה קשיחה ולשתיהן יש היגוי חד והתנהגות דינאמית מצוינת.
לבימרית היתה הנעה אחורית (שאישית, דווקא לא אהבתי בגלל נטיה מוגזמת להיגוי יתר בפניות), מנוע עתיר מומנט עם טורבו "מורכב" (twinscroll) ותיבה מצוינת. לXV יש מערכת הנעה מאוד מתקדמת (הנעה כפולה עם חלוקת מומנט אקטיבית, דיפנציאל מוגבל החלקה, torque vectoring), היא דבוקה לכביש ומפולסת בצורה מרשימה בסיבובים.

הסובארו הזו היא חיה קצת משונה. זו לא מכונית שמקבילה לקיה ספורטאז' או מיצובישי אאוטלנדר - היא לא מקרר על עקבים.


אני לא מתיימר להבין ברכבים כמוך, במיוחד במקרה הנ״ל שלא נהגתי באף אחד מהדגמים אבל אתה באמת משווה בספורטיביות וברמת הניהוג את הסובארו לבמוו? (גם אם זו רק סדרה 1, הד.נ.א של במוו נמצא כמעט בכל רכב שלהם גם אם זה לא דגם קצה)

אפילו מבחינת המרכב עצמו של ג׳יפון מול רכב נמוך יש הבדלים מהבחינה הזו.

ותפסיק להכניס לסווים חרדות מסכן, קודם עם האיביזה ועכשיו עם הצרפתייה שלו :D

סתם אני צוחק, טוב שידע ויהיה מודע ואולי גם יעשה צעדים מונעים אם אפשר כדי לשמור על הרכב ככל האפשר.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 21 פברואר 2019, 14:19

חצי שניה על סובארו.
בארץ לסובארו יש מוניטין מאוד חריג לנוכח ההיסטוריה החריגה שלה בשוק שלנו אבל אם תכנס לוויקיפדיה אתה תראה שבעולם הגדול היא נחשבת יצרנית קטנה עם אוריינטציה לייצור של מכוניות ספורטיביות "עממיות", דוגמת הBRZ והWRX ובשנים אחרונות גם מכוניות "קשוחות", כמו הXV והפורסטר.
זו יצרנית עם DNA מאוד מובהק שבין היתר כולל הנעה כפולה ומנועי בוקסר (שילוב שאתה מוצא רק בסובארו ובפורשה). יחידת ההנעה בXV אמנם לא חזקה במיוחד אבל לרכב יש התנהגות דינאמית מצוינת כשהמרכב שלה זהה לחלוטין לזה של האימפרזה, בהבדל של 9 ס"מ במרווח הגחון (משהו כמו אורך של אצבע).
בגלל זה רשמתי שהמראה שלה מעט מטעה - זה לא מקרר על עקבים.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי bling » 21 פברואר 2019, 16:23

אני מודה שגם לי היתה תדמית לא חיובית על הסובארו מבחינת דינאמיות או ניהוג בדגמים העממיים שלהם, הם מקושרים אצלי לרכבים משעממים שעושים את העבודה :)

ברור אבל שאני מכיר את אסתי/WRX וברז ומודע לזה שהם דגמים אייקוניים שעדיין נחשבים לכאלה אבל לא ראיתי קשר בינם לבין נגיד סובארו B4 שעושה רושם די משעמם. גם הגיר הרציף שהם מרבים להשתמש בו ברכבים העממיים שלהם לא בדיוק תורם הרבה לרושם של רכב שמכוון גם להנאה.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

הודעהעל ידי omerkot » 21 פברואר 2019, 19:21

70% מהמכירות של סובארו הם לשוק האמריקאי והB4 היא מכונית "אמריקאית". היא תפורה להעדפות של השוק ההוא ונמצאת בפלח השוק שעד לאחרונה היה גם הנמכר ביותר.

לגבי התיבה, סובארו מתעקשת על השילוב הזה של הנעה כפולה ומנועי בוקסר, כחלק מהייחוד שלה בעולם הרכב אבל יש לו מחיר. מנועי בוקסר פחות יעילים ממנועי שורה והנעה כפולה היא בזבזנית הספק לא קטנה בכלל. בעולם שבו אפילו האמריקאים כבר לא מוכנים לקבל מכוניות ששורפות בנזין בלי חשבון, הנוכחות של תיבה רציפה היא כמעט הכרח שמאפשר לה להציג נתוני צריכת דלק "סבירים".
סובארו מייצרת את התיבות הרציפות של עצמה (בניגוד להרבה יצרנים אחרים שקונים תיבות מכמה חברות צד ג' גדולות) והדור האחרון שלהן עובד לא רע בכלל. פסלתי כבר קניה של כמה רכבים גם לעצמי וגם במשפחה בגלל תיבות רציפות (בעיקר טויוטה) אבל זו שבXV שלי היא חיה אחרת שעובדת יפה מאוד.


חזור אל “פורום OT”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים