omerkot כתב:bling כתב:עומר אתה יכול לשתף אילו בעיות של אמינות גילתה הלאון 1.8 ולמה היה לאחיך קשה למכור אותה? חשבתי שלתוצרת של סיאט וסקודה יש אחלה של שוק יד 2 וקל מאוד להעיף רכבים. המון ערסים במיוחד חולים על סיאט
אגב גם אני הבנתי כמו SWYM שברמת התיבות העממיות כשמדברים על אוטומט, אין על ה DSG מבחינת ביצועים וכיף, אולי נסיעה עירונית עם עצירות מרובות יכולה לעצבן אבל בכל תוואי אחר, ה DSG הכי מהנה מהתיבות ברמת המחירים הזו, יש לי חבר עם פאביה שבת הזוג שלו קיבלה מהעבודה והוא גם מעיד שהגיר הזה מאוד מהנה למרות שהפאביה עצמה היא רכב עם התנהגות כביש בינונית כשזה נוגע לדינאמיות והנאה (כמו רוב הדגמים של פולקסווגן?) אבל נטו מבחינת אופן פעולת הגיר, הוא אומר שהוא ממש כיפי.
כיף לך שהיתה לך בימר, הרכב שנחשב אולי לטופ כשזה מגיע לניהוג והנאת נהיגה, חלום שבטח לא יתגשם עבורי כל עוד המחירים פה לא ישתנו
הבעיה העיקרית שלו היתה שהלאון אכלה שמן (ואני חושב שזה לא היה סיפור ייחודי). היו עוד כמה דברים קטנים שאני כבר לא זוכר במדויק ולא רוצה להטעות.
גם הוא חשב שיהיה לו קל למכור. היתה לו הצעה מטרייד אין בהפחתה של משהו כמו 10% והוא החליט לוותר עליה ולמכור בשוק החופשי. אחרי משהו כמו חודש הוא די התייאש ושמח כשהוא מצא מישהו שהיה מוכן לקנות אותה בהפחתה של 20-30% מהמחירון.
המצב של שוק היד השניה הפרטי הוא לא טוב למוכרים. אנשים מוכנים לשלם על חדש בתשלומים והלוואות וגם מי שקונה משומש מעדיף ללכת למגרשי טרייד אין של היבואנים ולקנות מכוניות שמורות יחסית עם מימון וסוג של אחריות.
ואגב, גם הבימרית שלי נחשבה מכונית עם ביקוש ואפילו ירידת הערך שלה היתה נמוכה יחסית. שבועיים החזקתי אותה ביד 2, מעט מאוד טלפונים וגם הם בעיקר ניסו למשוך אותי למטה (לגיטימי). המקסימום שמישהו הציע היה 10% מתחת למחירון - לפני שהוא בא לראות את האוטו ולהתמקח באמת.
יום אחד התקשר מישהו שהיה חם על הרכב, שאל וידע מליון פרטים, בכלל לא התעניין במחיר וקבענו להפגש. הוא רצה לקחת אותה לנסיעה, היה עיכוב קל כי הייתי צריך לסדר לו ביטוח ואז הופיע איזה גיק משונה ומרייר על יונדאי גטס חבוטה, התחרע על המכונית שלי בקטע רע ובסוף בכלל לא היה לו כסף לקנות אותה - הוא רק הגיע לעשות סיבוב.
אחרי הסיפור הזה החלטתי לשאול מה הטרייד של סובארו מוכן לתת לי עליה (היתה לי הזמנה לכמה חודשים קדימה כי לא היו מכוניות במלאי) והתשובה היתה מחיר מחירון מלא בלי הפחתה בכלל. הבחור שהציע לי 10% מתחת למחירון הלך וקנה אותה מהם (הוא התקשקש איתי עם שאלות לפני, תוך כדי ואחרי).
בחזרה לגיר הפרובלמטי ובאנלוגיה למסעדות, נקח מסעדה שמגישה אוכל טעים מאוד, הריח בחוץ משגע והמחיר זול אבל ביום למחרת אתה מבלה שעות בשירותים כי הבשר היה משחיטה שחורה והחומוס הכיל בעיקר קוליפורמים. האוכל באמת היה טעים מאוד והמחיר היה זול אבל זה לא משנה את העובדה שזו חרא של מסעדה ושאני לא אמליץ עליה לאף אחד.
ואגב עבודה, אם אתה מקבל ואגית כזו בליסינג מהעבודה אז אין שום בעיה. אם היא מתאימה לך אז אתה נהנה מהריח כשהשלשול הולך למישהו אחר.
Klayman כתב:לא יודע... אני די שונא לנהוג בכללי.. קשה לי לדבר על נהיגה במונחי הנאה
נסה אופנוע
וואו. הסיפור על הבחור עם היונדאי גטס שבא לעשות לך סיבוב על הבימר די מדהים, איך לא חשבתי על זה בעצמי?
סתם, למרות שזו אחלה טקטיקה למי שרוצה לנהוג על רכבים כאלו אבל לא יכול, לי בחיים לא היה את האומץ והחוצפה לעשות את זה.
יפה מאוד שסובארו באו עם כזו הצעה, מתאר לעצמי שקיבלת מחירון מול מחירון? זאת אומרת שוויתרת על הנחה או תוספות שיכולות להגיע בחינם עם הסובארו בתמורה לכך שיביאו לך מחירון על הרכב.
יש לנו במשפחה כבר נסיונות עם טרייד אין של היבואנים שהחלפנו דרכם את הרכב ובדרך כלל כשהם נותנים מחירון אז זה בא במקום הנחה על הרכב שקונים.
עדיין, עסקה מעולה כמובן, ראיתי שהם מפרסמים עכשיו בעיתונים שהם נותנים 10 אחוז מעל המחירון של הרכב שלך, נשמע כבר טוב מדי מכדי להיות אמיתי.
בקשר לאהבל שקנה מהם את הרכב שלך אני לא מופתע, לאנשים פה אין בעיה לצאת פראיירים בהמוניהם כל עוד זו חברה ״מסודרת״ שדוחפת להם את הצינור, אבל הם יוציאו את המיץ לבנאדם פרטי וילחמו בשינייים כדי שלא ירוויח כביכול על חשבונם
לי יצא לבוא באינטרקציה עם שוק היד 2 כשקניתי את הקליאו וזה באמת קוץ בתחת מצד כל הגורמים, גם הקונים וגם המוכרים. אני לא מתפלא שכמעט כולם היום הולכים למגרשים/ ליסינג, למרות שבתכלס עבור חלק גדול השיקול של המימון הוא המנצח כי למה לקנות רכב משומש וחבוט במזומן מלא ביד 2 כשאפשר ללכת למגרש או יבואן ולקבל מימון מלא ברמה של 100 אחוז לרכב חדש או חדש יותר? המוני ישראלים על הכביש נוסעים ברכב שלא מימנו בעצמם וזה אחד מהגורמים לכך שיד 2 במצב כזה.
—————
קליימן אני בדיוק הפוך ממך, נהנה מנהיגה גם ברמה הבסיסית של להגיע מנקודה א׳ ל ב׳, כמובן שלא בכל תנאי, למשל אף אחד לא אוהב להיות תקוע בפקק ולבזבז זמן במקום להיות איפה שהוא אמור להיות אבל זה פחות קשור לאקט הנהיגה עצמו שאני נהנה ממנו גם ברמה של נהיגה עירונית כל עוד היא שוטפת יחסית.
העתיד האוטונומי שבו לא תהיה לבני אדם אפשרות לנהוג כי כל הרכבים על הכביש יהיו אוטונומיים בלבד הוא עוד רחוק ולא בטוח שיהיה פה עוד בדורנו, בטח בארץ שהכל פה מלחתכילה מגיע באיחור (עדיין אין לנו מטרו שזה באירופה מקביל לכך שאנחנו על כרכרה וסוס ברמת התחבורה הציבורית)
מה שכן רכבים עם יכולות אוטונומיות גבוהות עד מלאות כן יגיעו במהלך חיינו אבל גם אז אני מאמין שאבחר לרוב לנהוג בעצמי אלא אם כן אני עייף מאוד
————-
בעניין הדיון על האופנועים, אני מסכים עם אינטר, סטטיסטית, במוקדם או במאוחר ובתלות בשעות רכיבה, כמעט כל רוכב חווה נפילה או פציעה כלשהי, הוא רק יכול לקוות שהוא יפול על הצד טוב של הסטטיסטיקה ושהנפילה או פציעה לא יהיו רציניים.
מה שכן זה עדיין כיף לא נורמלי במהות הבסיסית של זה מבלי להיות אפילו רוכב מיומן או בכלל לנסוע על כביש מרשים, עשיתי חיים כשרכבתי והתנהלתי ביום יום עם קטנוע מיושן בקופנגן, זה כיף וזה נוח (מהבחינה הזו שזה מיידי וללא טרחה, ברור שנוחות הנסיעה עצמה נוחה פחות מרכב) וזה מביא הרגשה מסויימת של חיות שלרכב קשה להתחרות איתה. כשמדברים לפחות על עממי מול עממי (אין לי ניסיון על אקזוטיקה מאף צד). כמה חבל רק שזה מסוכן במיוחד ושאני לא סומך על הזולת, במיוחד בארץ, שישאיר אותי ללא פגע.