עמוד 4 מתוך 21

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 02 מרץ 2019, 20:36
על ידי omerkot
מוקדם מאוד, בטח כשכל המכוניות האלה הולכות להתחלף בקרוב.
אם הייתי צריך ברגע הזה לשים אצבע אז הייתי שולח אותך להונדה סיוויק 1.5 טורבו בגירסה המאובזרת ביותר שלה.

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 02 מרץ 2019, 21:11
על ידי DrKeo
זה בהחלט כיוון מעניין, זה כם מה שיש לאמא שלי.

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 02 מרץ 2019, 22:01
על ידי omerkot
DrKeo כתב:זה כם מה שיש לאמא שלי.

אז הלכה המגניבות הערסית
:D

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 03 מרץ 2019, 00:47
על ידי DrKeo
גם אמא שלי ערסית :)
מקסימום נוסיף קצת בלינג!

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 03 מרץ 2019, 07:05
על ידי bozeman
DrKeo כתב:גם אמא שלי ערסית :)
מקסימום נוסיף קצת בלינג!

#מתייג את בלינג#

אתה לא חושב שכדאי לשאול אותו קודם?

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 03 מרץ 2019, 08:46
על ידי swym
omerkot כתב:בהמשך לדיון על תיבות ההילוכים הרובוטיות מול אלו הפלנטריות וחוסר ההתלהבות של גיא מתיבת 6 ההילוכים האמינה אך עצלה של אייסין, המבחן הקצר הזה מציין שתיבות 8 ההילוכים החדשות של החברה מרגישות הרבה יותר טוב ולטענתם, הן פתרו את כל הבעיות של התיבה הקודמת.

שלא תבין לא נכון: התיבה הזו של אייסין, כשהיא משודכת לאותם 165 כ"ס במנוע של הפיקאסו, נותנת תוצאה סופר זריזה. לא רק על הנייר אלא גם בפועל הרכב מאיץ מהר ומתנהג ספורטיבי בהתחשב בנתוני הקטגוריה (בהיבט הזה ה-3008 החדשה עם המנוע החלש יותר דווקא מרגישה כמו שנמוך). זה עולם אחר מהתיבה של ה-C4 שהייתה לי לפני עשור.
הקטע הוא שפשוט אין לה את הfeel של האיביזה, ואני לא יודע אם זה בגלל הDSG, או היחס בין המנוע למשקל, או פשוט הפרופיל שVAG עשו לאיביזה בהשוואה לאחיות שלה - אבל בשורה התחתונה פשוט תענוג לנהוג בה, וזה הדבר שמרגיש הכי קרוב להילוך ידני בלי שצריך להתעסק עם קלאצ' (בתכלס גם בצריכת הדלק זה הדבר שהכי קרוב לידני).

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 03 מרץ 2019, 10:01
על ידי omerkot
לא נהגתי בשני הרכבים האלה ממש אבל אם אני צריך לנחש, הייתי שם את האצבע על כיוונים אחרים.
הפיקאסו צריכה להיות צרפתיה רכה בהגדרה, כזו שרוכנת בסיבובים, שאף פעם לא מרגישה מחוברת לכביש ב100% ושההגה שלה רכרוכי ואילם לחלוטין. היא כנראה גם תציג רעות חולות כמו תת-היגוי והיגוי מומנט הרבה לפני האיביזה. מהצד השני, האיביזה נוחה כמו מיטת מסמרים במרתף של האינקוויזיציה, כשכל בור ואבן בכביש שולחים את הנוסעים לכירופרקט.

לתיבות פלנטריות יכולה להיות תחושה של "גומי", בעיקר סביב השלב שבו הן מעבירות הילוכים או בתחילת נסיעה - פועל יוצא של ממיר המומנט והעובדה שבשלבים האלה, הגלגלים לא מחוברים ישירות למנוע (אבל הממיר הזה הוא מה שמאפשר להן לזחול קדימה בשחרור קל של הברקסים ולהעביר הילוכים בצורה חלקה - כל החולאים של תיבות כפולות מצמדים הם תוצאה של העדר ממיר מומנט). בתיבות מודרניות, השלבים האלה מאוד קצרים והממיר נעקף בשברירי שניה.

לגבי צריכת הדלק, אני חושב שאתה מייחס אותה לדבר הלא נכון. בעבר, תיבות הילוכים אוטומטיות היו בנות 3-4 הילוכים בעוד שבתיבות ידניות היו 5-6. בכל מצב נתון רכב ידני יכל לשבת בהילוך מתאים יותר ובכבישים מהירים הוא יכל לשייט בסל"ד נמוך יותר. היום המצב הפוך כי ברכבים אוטומטיים יש יותר הילוכים.

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 03 מרץ 2019, 10:48
על ידי DrKeo
bozeman כתב:
DrKeo כתב:גם אמא שלי ערסית :)
מקסימום נוסיף קצת בלינג!

#מתייג את בלינג#

אתה לא חושב שכדאי לשאול אותו קודם?

לא שואלים את האדם שאתה רוצה לקשור לפגוש של האוטו, פשוט עושים את זה.

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 03 מרץ 2019, 14:37
על ידי omerkot
בלינג רק עכשיו חזר אלינו מגלות ארוכה של שנים וכבר אתה מאיים להפוך אותו לאקססורי?
:(

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 03 מרץ 2019, 18:24
על ידי bling
omerkot כתב:וולוו נמכרה לג'ילי הסינית ב2009, לפני עשור. גם בעשור שלפני כן היא לא היתה חברה עצמאית אלא חברת מדבקה של פורד האמריקאית והרכבים שלה היו מכוניות של פורד בתחפושת. ותיקי וולוו כבר מזמן בפנסיה.

הנתח של וולוו בארץ שולי. הם מוכרים משהו כמו 1500 מכוניות בשנה מול פלוס/מינוס 4000 של ב.מ.וו, אאודי ומרצדס (כל אחת לחוד - המספרים דומים). אני לא מציין את הנתון הזה כמדד לאיכות אלא משום שמדובר ברכבים עם ביקוש חלש. אתה משלם יקר בקניה ואתה נאלץ להוריד המון במכירה כי אין להם שוק.

לאאודי A3 יש את אותה שלדה, אותם מנועים ואותם תיבות הילוכים כמו לסקודה אוקטביה. אלה אותן מכוניות בתחפשות (כמו גם הגולף והליאון). יש לי נסיון היסטורי מר עם אאודי ובמשפחה היו נסיונות מרים עוד יותר (בכלל זה A3 לימון שבשנה הראשונה לחיים שלה שכבה למעלה מחודש במצטבר במוסך המרכזי בלי שהם מצליחים לתקן אותה). היא מציגה את אותן תתי-איכויות של כלל התוצרת.

המדד במגזין מתייחס לאמינות של הרכבים.
הConsumer Report הוא סוג של מוסד אמריקאי ציבורי ועצמאי שחי ממכירה של מנויים. זה מגזין ותיק מאוד שבוחן מוצרים שונים ומדרג אותם בהתאם לפונקציונליות שלהם והנתונים לגבי אמינות הרכבים מבוססים על מאות אלפי שאלונים שהם ממלאים בשנה מול צרכנים פרטיים. זה כנראה הגורם הנחשב ביותר בעולם בתחומים האלה וחברות מסחריות כבר די מפחדות לתבוע אותו משום שהוא תמיד מנצח בבתי משפט.

לגבי רכב השנה, גם הפולו המשוקצת שלי זכתה בפרס רכב השנה באירופה. אלה דירוגים סוביקטיביים של עיתונאי רכב ואמינות בכלל לא נכנסת שם לשקלול. תבדוק את היסטוריית הזכיות האלה - איכות אין שם.


אמינות של הוולוו באמת שאין לי מושג, אלו רכבים בדרגת מחיר שבדרך כלל אם יש בעיה זה לא פורץ לכל מקום כמו מה שהלך עם ה DSG פורד.

דיברתי נטו איכות וזה באמת מה שכתבים מתייחסים אליו תמיד כי מן הסתם אין להם יכולת לבחון כל רכב לאורך זמן של שנים. אז לפחות לדעת כתבי הרכב באירופה ובישראל יש להם דגם שמחשיבים לטוב של השנה, יצרנית שיכולה להוציא משהו כזה אז אני מתאר לעצמי שזה כן מעיד על פוטנציאל איכות גם בדגמים אחרים שלהם.

באמת לוולוו יש חרא אמינות? למה בדיוק, בעיות של גיר? מה הולך שם בדיוק.

אה ואני מאשר לקיאו להוסיף אותי, אני אהיה אחלה קישוט :)

אגב יש להונדה 1.5 טורבו גרסה ידנית בארץ. מפתה משהו...

כשתקנה תבדוק אם יש בעיות של אמינות לפני, עד אז הדגם ירוץ כמה שנים טובות.

בעניין הדיון של פיקאסו מול איביזה, זה ברור שהאיביזה תהיה יותר כיפית, הצרפתיות במיוחד הגדולות יותר מכוונות לנוחות כעדיפות ראשונה ונוחות תבוא בדר״כ על חשבון הנאה והתנהגות ורכב שבקושי מתקשר עם הנהג. אם אתה רוצה רכב צרפתי שלא מציע נוחות אבל עם אחלה התנהגות תנסה קליאו, בעדיפות לגרסת הטרופי :)

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 03 מרץ 2019, 19:33
על ידי omerkot
ושוב, מה זה איכות?
בהיסטוריה הרחוקה מאוד היתה לי אאודי A4 דור ראשון שכל הביקורות עליה ציינו את האיכות הגבוהה של הרכב ובאמת, במונחים של 1996, לרכב היה דשבורד מפלסטיק רך, שילובים של עץ, הנעה קדמית ועוד עם מנוע אורכי שמנטרל חוסר איזונים (חריג), מערכת היגוי רב חיבורית משונה שאמורה להגביר יציבות, מנוע שהיה שיא התחכום עם 5 שסתומים לצילינדר, בקרת אקלים אלקטרונית ועוד. הביקורות התמוגגו.
חצי שנה לקח לי עד שהצלחתי להתמודד עם ההתנהגות המשונה של האוטו (הגברת בלמים אגרסיבית ושילוב מאתגר של קלאץ', הילוך ראשון קצר ותושבות מנוע רכות).
תוך כמה חודשים הפלסטיקה בפנים התחילה להשבר ספונטנית (כנראה מהחום בארץ), הדשבורד התנפח מאחור ומגן השמש נשאר לי יום אחד ביד. עורקבי המניאק מהפלסטיקה במוסך המרכזי של צ'מפיון כבר היה מזהה אותי מרחוק וצורח בגסות "זה אתה שברת!".
די מהר גם המנוע התחיל לעשות בעיות. הרבה פעמים לא היה מתניע בבוקר (לא ברור אם אלה היו בעיות עם השסתומים הקטנים שנסתמו מהדלק הלא איכותי או חוסר תפקוד ראוי של הצ'וק האוטומטי). שכב כמה שבועות במוסך והיו צריכים להביא איזה יצור מגרמניה לטפל בו. שחררו לי אותו לא מכוון והוא חזר לחוצן מגרמניה תוך פחות מ5 דקות. כעבור כמה שבועות חזרו הבעיות. אחרי שנה נגמרה האחריות ומאז זה היה שילוב של הרבה סופרגלו ופיתוח של איזה רגש שאפשר לי להתניע את המנוע עם קצת גז ברגע הנכון.

כל הסיפור הזה למה? זה היה חרא של אוטו! שום איכות לא היתה שם.
כשקניתי ב2010 את הפולו המשוקצת, זה אחרי חששות רבים, חברים שטענו שהמכוניות שלהם כבר בסדר וזכיה בתואר מכונית השנה באירופה. Boy was I wrong...

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 04 מרץ 2019, 17:22
על ידי bling
חחחח עומר התיאורים שלך משעשעים :D

נראה שקיבלת הרבה טראומה מרכבים שונים, ממש חוסר מזל שיש לך עם העולם המוטורי, במיוחד האירופאי זה נראה עד עכשיו. אולי בגלל זה עברת לסובארו :)

מה קרה גם עם הפולו שלך, הלך הטורבו/גיר?

דווקא אצלנו במשפחה גם יש היסטוריה של רכבים משלל יצרנים ומדינות שונות ואף רכב לא עשה לנו כזו טראומה מסובארו ג׳סטי ועד רנו קליאו מהדורות הראשונים שהיה לאמא שלי וכולל גם פולו שהיתה לאחי הגדול שהחזיקה יפה מאוד עד שמכר אותה לאקסית שלו שגם לה החזיקה ללא בעיות עד שנמכרה, המקרה הכי ברור שזכור לי זה פולקסווגן בורה דיזל ידני שהלך לו הטורבו אבל זו לא היתה תקלה משביתה פשוט הרכב היה חלש יותר וסחבנו אותו ככה עד שנמאס ורוב הבית רצה את הכח בחזרה (אמא שלי מבחינתה נראה לי היתה סוחבת ככה עד שהיה יוצא לפנסיה) זה עלה אלפיים שלוש לא זוכר בדיוק (אם הייתי משלם בטוח הייתי זוכר :P ) והכל היה בסדר, הוא בסכ״ה זכור במשפחה כאחלה של רכב.

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 04 מרץ 2019, 18:42
על ידי omerkot
בפולו היו גם בעיות פלסטיקה קלות אבל זה עוד ניחא.
בשבת אחת, באמצע נסיעה בכביש 1, פתאום המנוע מאבד 80% מהכוח. במוסך הסתבר שהטורבו התנתק מהמנוע (או משהו דומה) והם החליפו שם איזה חלק.
שבועיים אחרי זה, שוב ביום שבת, אני מחנה את האוטו בחניון וכשאני חוזר, אני בא לצאת ברוורס... ואין רוורס... הלכה המכטרוניקה בגיר. שבועיים וחצי האוטו שכב במוסך המרכזי כי לא היו להם חלפים.
זה כבר הספיק לי. אוטו בן פחות משנתיים.

היו לי רכבים נוספים. רובם אירופאים. עם אף אחד אחר לא היו לי תקלות משביתות רכב וגם לא נתקלתי ביבואן אחר שהיה כל כך לא שירותי ולא הגון כמו צ'מפיון.

ועדיין, השיא המשפחתי שמור לפיז'ו 307 בת כמה חודשים של אח שלי שביצעה spontaneous combustion בחניה ברחוב.
על הגרר שהגיע לאסוף את השיירים המפוחמים היתה פיז'ו אחרת במצב דומה.
תמונה

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 04 מרץ 2019, 20:54
על ידי bozeman
ואני חשבתי שאני שנאתי את הרנו שהייתה לנו...

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 05 מרץ 2019, 13:08
על ידי bling
עומר אני חושב שנדפקת עם הפולו כי נפלת בדיוק בעידן החדש של פולקסווגן שעברה למנועי טורבו קטנים בנפח פלוס גיר DSG שאז עוד היה הרבה פחות אמין, הפולו של אחי לעומת זאת היתה ידנית עם מנוע ללא טורבו בעידן שפולקסווגן ייצרו באמת רכבים מאוד אמינים והיא החזיקה מאוד יפה.
אבל כן מבין את הנקודה שלך שקנית רכב GOTY וקיבלת קטסטרופה. הלוואי ועיתונאי רכב היו בודקים באמת אמינות לאורך זמן אבל זה נושא בעייתי.

בקשר לתמונה של הפיג׳ו 307 אין לי מילים חוץ מ וואו :shock:

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 05 מרץ 2019, 13:17
על ידי DrKeo
הייתה לי 306 פעם, זה היה הרכב הכי נוראי שנהגתי בו בחיים שלי.

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 05 מרץ 2019, 18:01
על ידי omerkot
בלינג, הA4 שלי היתה ידנית עם מנוע אטמוספרי והיא לא היתה אמינה.
אחי הקטן החליף את המדורה מלמעלה באיביזה עם מנוע דיזל ותיבה ידנית. השילוב של מנוע דיזל ותיבה ידנית זה 90% מהמכירות של VAG (ובכלל, יצרנים באירופה) והדבר האמין ביותר שהחברה הזו מעוניינת לייצר. זכרתי שגם הוא לא מוכן להתקרב אליהם בגלל בעיות שהיו לו איתה אז שאלתי והוא ענה לי עכשיו שנשברו לו הידית של תא הכפפות ומגן השמש ובנוסף הוא היה נכשל טסטים בצורה סדרתית כל שנה בגלל תופסנים למשולשים הקדמיים שהיו מתיבשים ומתפוררים.
אני לא חושב שVAG לא מסוגלת ליצר מכוניות אמינות, זה רק לא רווחי לייצר מכונית אמינה. כמו שאני מבין, היא מהנדסת אותם על מנת שיתפרקו כעבור 7-8 שנים (אצל היד השניה/שלישית ואחרי שכבר מזמן אין אחריות) רק ש7-8 שנים בתנאים של אירופה הקרה, האפלולית והמדכאת הם יותר כמו שנתיים בתנאים של הלבנט החם ושטוף הקרינה המסרטנת.
הם יכלו לייבא ארצה מכוניות של פולקסווגן שמיועדות לשווקים יותר דומים כמו זה הסיני או הדרום אמריקאי (ובדקתי עכשיו באתר הברזילאי - הגולף והפולו נמכרות שם עם תיבות אוטומטיות של 6 הילוכים...) אבל אלה מכוניות בסטנדרט נמוך ויתכן שבכלל לא עומדות בתקינה הנדרשת כאן.

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 08 מרץ 2019, 19:52
על ידי bling
קצת באיחור אבל תודה על ההסבר עומר, מה שכן אני חושב שאתה קצת מגזים עם הפולקסווגן מחזיקה פה שנתיים, אולי אם בעל הרכב עושה 30 אלף בשנה אז כן אבל ברגיל גם פה אני מאמין שהבעיות מתחילות רק אחרי 4-5 שנים ככה :)

היום אגב נסעתי ברכב והרגשתי שדוושת הגז כבדה יותר, כאילו היא אילמת יותר או שהרכב מגיב יותר בכבדות, לא יודע אם זה סתם בראש שלי או שיש משהו חריג. מבחינתי כל עוד אין נורה או רעש חריג אני לא מתערב.

הבנתי שיש כל מני שקעים שאפשר לחבר לרכב ובעזרת אפליקצייה מתריעים אם יש בעיה, מישהו ניסה את זה ויכול להעיד אם זה מומלץ?

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 08 מרץ 2019, 22:43
על ידי omerkot
אתה יכול לקנות מודול OBD בכמה גרושים (עשיתי את זה לפני כמה שנים) ולראות אם האוטו מדווח על הודעות אבל אם לא נדלקה נורית תקלה אז סביר להניח שאתה לא תקבל מהמודול הזה משהו אינפורמטיבי.
מתי החליפו לך פילטר אויר לאחרונה? יכול להיות שהוא נסתם וזה מה שגורם למה שאתה מרגיש...

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 08 מרץ 2019, 22:49
על ידי DrKeo
קרה מקרה ואולי תנחת עלי civic 1.8 sport 2012. אולי זה לא הטורבו של 2019 אבל חינם אין כסף במקום האיביזה 1.4 (לא טורבו) ידנית 2014 שלי.

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 09 מרץ 2019, 09:57
על ידי omerkot
חינם זה חינם ואם המכונית תקינה אז זה תמיד לוקח.

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 09 מרץ 2019, 11:11
על ידי DrKeo
כן, זה חתיכת שדרוג לא צפוי בשבילי. הפור נופל מחר אז נגלה בקרוב אם זה קורה או לא :)

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 09 מרץ 2019, 11:41
על ידי bling
עומר עשיתי טיפול לא כזה מזמן אז זה לא זה. אגב איך אני יודע שבטיפול באמת החליפו הכל? אני סומך על המוסך ב 100 אחוז אבל בתכלס לא הרגשתי שינוי כלשהו באיך שהרכב נוסע, פשוט הביאו לי קבלה ויאללה סע לשלום. מבחינתם הם יכלו גם לא להחליף כלום ולא הייתי יודע.

קיאו נשמע כמו אחלה שידרוג ומתאים יותר לצרכים שלך כמשפחה, תבדוק את הרכב מכל הכיוונים, ברור לך שליפול עם נבלה בתעשייה הזו זה קצת יותר כואב מלקבל RROD :)

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 09 מרץ 2019, 11:57
על ידי DrKeo
הנבלה הוא אמא שלי שמשדרגת לcivic 1.5 טורבו ספורט :)

Re: על מה אתם מתגלגלים? (או ת׳רד הרכבים של ווקסלים)

פורסם: 09 מרץ 2019, 15:08
על ידי omerkot
אם אתה מכיר את הרכב ויודע בדיוק מה אתה מקבל אז אין בכלל דילמה 8-)

בלינג, טיפול רגיל/קטן כולל החלפה של שמן מנוע ופילטר שמן.
לשמן מנוע "טרי" יש צבע צהוב בהיר.
שמן משומש מקבל גוון חום כהה.
אתה יכול לטפטף קצת על ניר ולראות את הגוון אבל צריך לעשות את זה בסמיכות יחסית לטיפול.
את פילטר השמן אפשר לסמן עם מרקר לפני הטיפול ולראות אם החליפו (אבל זה תלוי רכב ולא בכולם אפשר)
החלפה של פילטר אויר (בניגוד לפילטר שמן) תלויה בהגדרות היצרן ומוסכים יכולים לחנטרש את זה. תבדוק אם זה מופיע בחשבונית שקיבלת על הטיפול.
לגבי האמון, בסופו של דבר זה או שאתה סומך על המוסך או שאתה הולך למוסך ויושב ליד האוטו בזמן הטיפול להשגיח.
הרבה מוסכים לא אוהבים את זה אבל יש כאלה שמוכנים.
מוסך מורשה יבואן בד"כ לא יסתכן איתך כל זמן שהרכב באחריות. כשהוא לא, אז זה כבר סימן שאלה.