kririn כתב:דרקו כנראה כל הסכם יש סכום אחר
זה לא שמפתח בודד יקבל 2 מיליון
למרות שאני לא יודע כמה עבדו על מינקרפט ,וMS קנתה אותם
אבל זה נדיר
מעבר לזה לפי מה שמתואר ,זה ישאר בילעדי על הPC לפלטפורמה של אפיק
במילים אחרות לא אורגין ,לא יופלי ,לא GOG ,לא החנות של WIN ,לא של אקטיווזיון וכו וכו
מה יקרה שההתענינות בפורטניט תרד ?
מה יקרה עם הרבה לקוחות יעברו לחנויות אחרות ?
יש דבר הרבה יותר קל לעשות ,בלי לעצבן לקוחות וזה מעולם הקונסולות
פשוט לממן צד ראשון ושני ,ולאפיק יש כסף היום גם לעשות כמה AAA בילעדים כל שנה
וולב לא הוציאה משחק AAA כבר שנים ,שם אפיק יכולה לתת תחרות חזקה
kririn כתב:יהיו כאלו שזה טוב להם
אבל הרבה שזה יפגע בהם
אני חושב שמימון מישחקים צד ראשון ושני
היה מושך הרבה יותר קהל
אפילו ea שאני לא סובל ,לפחות מיצרת כמה מישחקים
גדולים כל שנה
DrKeo כתב:kririn כתב:יהיו כאלו שזה טוב להם
אבל הרבה שזה יפגע בהם
אני חושב שמימון מישחקים צד ראשון ושני
היה מושך הרבה יותר קהל
אפילו ea שאני לא סובל ,לפחות מיצרת כמה מישחקים
גדולים כל שנה
זאת ההגדרה של צד ב׳, מימון משחק בעד בלעדיות.
DrKeo כתב:למה פגיעה עתידית? להפך, זה הטוב מכל העולמות למפתח. ברור שעדיף לו מליון דולר היום מאשר אולי מליון דולר עוד שנתיים. בנוסף, אם המשחק שלו ירוויח רק 300,000$ והוא קבל מאפיק מליון אז כנראה שהוא יצא ברווח של 700,000$ יש מעין. מעבר לזה, אם תחשוב על המספרים תראה שהמפתחת יוצאת תמיד ברווח. הרי אם הם קבלו מליון דולר והמשחק מכר במליון דולר, הם break even. אבל אם הם לא היו לוקחים את העסקה ומוכרים במליון דולר, הם היו נשארים רק עם 880,000$ ביד (ובמקרה של סטים 700,000$) ביד.
כלומר בשביל מפתח מדובר בwin win win.
בנוגע לצרכן, אני לא כל כך בטוח איך זה רע לו מעבר לאם הוא מעריץ כל כך גדול של סטים שהוא לא מסוגל לשחק במשחק שנמצא בקליינט אחר. הרי אחרי הכל הצרכן מקבל פוטנציאל למשחק טוב יותר (כי הפיתוח מקבל תקציב שלא היה) ואם מפתחת המשחק יציבה יותר כלכלית אז קיים סיכוי גדול יותר שמפתחת המשחק תוכל לשרוד לפיתוח המשחק הבא.
מעבר לזה, הלחץ שאפיק יוצרת על סטים תניב תוצאות גם בסטים. עוד כמה חודשים כשיהיו פיצ׳רים באפיק שאין בסטים יווצר לחץ על סטים לפתח אותם גם. האחוז שסטים לוקחת ממפתחים ירד לאט לאט ואנחנו נראה, ביחוד מאינדים, יכולת לתת יותר dlc חינם או למכור משחקים במחירים זולים יותר.
אם אתה סובל כלקוח מהקונספט, אם תבלע את
הסבל הנוראי הזה במשך תקופה מסויימת, בסוף גם אתה תרוויח מזה. כולנו בלענו את סטים שהייתה קטסטרופה ב2004 עם hl2 ו-cs, בסוף הרווחנו.
Kazz כתב:DrKeo כתב:למה פגיעה עתידית? להפך, זה הטוב מכל העולמות למפתח. ברור שעדיף לו מליון דולר היום מאשר אולי מליון דולר עוד שנתיים. בנוסף, אם המשחק שלו ירוויח רק 300,000$ והוא קבל מאפיק מליון אז כנראה שהוא יצא ברווח של 700,000$ יש מעין. מעבר לזה, אם תחשוב על המספרים תראה שהמפתחת יוצאת תמיד ברווח. הרי אם הם קבלו מליון דולר והמשחק מכר במליון דולר, הם break even. אבל אם הם לא היו לוקחים את העסקה ומוכרים במליון דולר, הם היו נשארים רק עם 880,000$ ביד (ובמקרה של סטים 700,000$) ביד.
כלומר בשביל מפתח מדובר בwin win win.
בנוגע לצרכן, אני לא כל כך בטוח איך זה רע לו מעבר לאם הוא מעריץ כל כך גדול של סטים שהוא לא מסוגל לשחק במשחק שנמצא בקליינט אחר. הרי אחרי הכל הצרכן מקבל פוטנציאל למשחק טוב יותר (כי הפיתוח מקבל תקציב שלא היה) ואם מפתחת המשחק יציבה יותר כלכלית אז קיים סיכוי גדול יותר שמפתחת המשחק תוכל לשרוד לפיתוח המשחק הבא.
מעבר לזה, הלחץ שאפיק יוצרת על סטים תניב תוצאות גם בסטים. עוד כמה חודשים כשיהיו פיצ׳רים באפיק שאין בסטים יווצר לחץ על סטים לפתח אותם גם. האחוז שסטים לוקחת ממפתחים ירד לאט לאט ואנחנו נראה, ביחוד מאינדים, יכולת לתת יותר dlc חינם או למכור משחקים במחירים זולים יותר.
אם אתה סובל כלקוח מהקונספט, אם תבלע את
הסבל הנוראי הזה במשך תקופה מסויימת, בסוף גם אתה תרוויח מזה. כולנו בלענו את סטים שהייתה קטסטרופה ב2004 עם hl2 ו-cs, בסוף הרווחנו.
לא הבנתי איך המפתח יוצא ברווח אם הוא קיבל מיליון והמשחק עשה רק 300K. אם הוא קיבל מיליון דולר אז המשחק שלו צריך למכור באפיק עותקים בשווי מיליון דולר ורק העותקים שהוא מוכר אחרי הנקודה הזו מביאים לו כסף.
אתה מדבר כאילו הוא מקבל מיליון דולר שנתיים לפני היציאה והוא שם אותם בכספת. בסוף הפיתוח הוא מגיע כמעט בלי כלום וצריך את הכסף ממכירת עותקים. ואם הוא לא מגיע לסף שממנו הוא מתחיל לכסף על עותקים אז הוא די נדפק. ואז הוא צריך לחכות שנה כדי לשחרר את זה במקום אחר על המחשב. והמוניטין שלו בקרב שחקנים נפגע ולקנות משחק שכבר שנה בשוק זה לא להיט.
אתה צריך להפסיק לחיות בסרט שהכסף שאפיק נותנת ל 90% מהשותפות שלה משנה גורלות או טיב משחק באופן משמעותי.
Kazz כתב:ועל זה יש את הקטע של הכרזות שמתבעצות חודשיים לפני יציאת משחק ואף שבוע במקרה של ASHEN. אני מתנגד לגורם צד ג' שמחדיר את עצמו בין המפתחת לשחקן ע"י נפנוף כסף כדי לקחת מהשחקן אופציות קנייה ולהכריח אנשים לבלוע גלולות מרות. זו הטקטיקה של אפיק. לא לפתות שחקנים לחנות שלהם דרך מחירים טובים יותר, דרך פיצ'רים טובים יותר, דרך תמיכה במפתחים טובה יותר - אלא להכריח, לעקם את היד ולא להשאיר ברירה. ככה לא באים בטוב.
לפני שאפיק 'תפעיל לחץ' על ואלב שקודם תצליח להתחרות בפיצ'רים של סטים של שנת 2009.
DrKeo כתב:ג׳ייסון שריר תאר איך עובדת העסקת בלעדיות של אפיק עם אינדים. אפיק נותנת להם סכום מראש, נניח 2 מליון דולר והם יכולים לעשות בכסף מה שהם ירצו. המשחק יכול לצאת לכל פלטפורמה אבל במחשב הוא חייב להיות בלעדי לחנות של אפיק. ברגע שהמשחק יוצא 100% מהרווחים הולכים לאפיק עד שמגיעים ל-2 מליון דולר ומאותה נקודה מתחיל שוב הספליט 12-88 הרגיל של החנות.
לדעתי זאת מערכת נהדרת, זה מתמרץ פיננסית מפתחי אינדי ועוזר לבנות משחקים שאין להם באמת תקציב.
swym כתב:DrKeo כתב:ג׳ייסון שריר תאר איך עובדת העסקת בלעדיות של אפיק עם אינדים. אפיק נותנת להם סכום מראש, נניח 2 מליון דולר והם יכולים לעשות בכסף מה שהם ירצו. המשחק יכול לצאת לכל פלטפורמה אבל במחשב הוא חייב להיות בלעדי לחנות של אפיק. ברגע שהמשחק יוצא 100% מהרווחים הולכים לאפיק עד שמגיעים ל-2 מליון דולר ומאותה נקודה מתחיל שוב הספליט 12-88 הרגיל של החנות.
לדעתי זאת מערכת נהדרת, זה מתמרץ פיננסית מפתחי אינדי ועוזר לבנות משחקים שאין להם באמת תקציב.
עסקת הבלעדיות בוודאות לא עובדת בצורה הזו, או לכל הפחות בצורה הזו כמנגנון פיצוי בלעדי: אפיק למשל משקיעה ישירות בפרסום דיגיטלי של משחקים חדשים שיוצאים לפלטפורמה שלה, וזה בוודאות כסף שנצבע למטרה הזו ולא עובר דרך הארנק של המפתחים.
Kazz כתב:דוגמה מושלמת לחוסר ידע משווע או גישת אנטי-סטים שמטריפה מגיבים כאן אל הקצה.
מפתחים מצעים משחקים בחינם בסטים זה שנים ארוכות. הכל זה החלטתם האישית ולא קשור לואלב שרק מספקת את הכלים לעשות את זה.
למשל לפני חודש:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 2259962788
למשל בינואר:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 9195614763
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 9963224967
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 3494278547
למשל בדצמבר 18:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 2438954161
למשל ספטמבר 2017:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 9184371456
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 6758355050
למשל פברואר 2016:
https://steamcommunity.com/groups/freeg ... 6624960404
חבל שכזה איום לחפש דברים בהכרזות של סטים ושהם לא מתייגים באופן מיוחד את כל ההכרזות על 'משחק להוסיף בחינם' כי אחרת הייתי עושה לכם wall of text.
משחקים מוצעים בחינם בסטים בכל חודש (ולפעמים יותר מאחד) שנים על גבי שנים. הכל זה רצון ושיקולי המפתחים.
Kazz כתב:כל פעם שזה קורה זה מקבל חדשה וכל מיני אתרים מפרסמים את זה.
--
ונחזור לדיון:
אתה טוען שהכסף של אפיק משפר את המשחקים אז מן הסתם אתה רוצה שהמפתחת תשקיע את הכסף שהיא מקבל בחזרה למשחק. אז חוזרים לנקודה שבעת שחרור המשחק הם על הקשקש וכסף ממכירות עותקים זה חיוני. אז הם לא מקבילם כסף על X עותקים עד שהם מוכרים עותקים בשווי X מליון דולר. זה יכול לרסק אינדיז. אם הם מוכנים לעשות את הטרייד-אוף הזה, שייעשו. רק שאחר כך לא יתלוננו שהמשחק לא מכר כפי שציפו.
וברור שהמפתחות שמקבלות את ההצעה מקבלות קיטונות של ביקורות אבל כך גם צריך לקבל הגורם שיוזם את הצעד הזה ומייבא טקטיקות שליליות ואנטי-צרכניות. אפיק לא חושבים לנכון להתחרות על בסיס פיצ'רסט חזק, לא על בסיס פיצ'ר מרכזי מייחד, לא על מחירים, לא על חווייה - הדרך שבה הם בחרו זה לבטל אופציות רכישה של שחקנים ולהכריח אותם להשתמש בקליינט שלא עומד בסטנדרטים של לפני 10 שנים. ועל זה מגיע לאפיק את כל הבוז שיש.
Kazz כתב:בסוף זה לא משנה את העובדה שהם צריכים למכור יותר מ X עותקים דרך אפיק כדי להתחיל לקבל כסף על העותקים שיימכרו מהנקודה הזו. זה סיכון וסיבוך משל עצמו. המפתח מוזמן לעשות את החישובים שלו אבל שלא יהיו לו טענות אחר כך אם וכאשר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 32 אורחים