idan כתב:יעני כן, נראה לי שהמליונים שקונים קוד אוהבים אותו אחרת לא היו קונים אותו. זה שלדברים פופלרים במיוחד יש גם קהל שונאים לא משנה את העובדה שהם אהובים ע"י המון אנשים. אבל אם "הכי אהוב" זאת לא תחרות פופלריות אז אני לא מבין מה זה אומר ואיך מודדים את זה.
idan כתב:לא הבנתי, קוואנטום ברייק יצא איזה 3 שנים אחרי דון מטריק, מה מנע ממייקרוסופט החדשה לשחק יפה עם רמדי ולקחת את כל ההחלטות הנכונות ? עברו 6 שנים מאז, מה הבעיה?
idan כתב:ואין צורך להמציא מחדש את מה שמתועד בעמוד הקודם.. אני לא קשרתי בין איכות למכירות, אני כן השתמשתי במכירות של אלן וויק כדי להפריך את הטענה שהוא אחד המשחקים הכי אהובים בדור הקודם, טענה משונה שאתה מתעקש לא לסגת ממנה או לפחות לנסות להסביר אותה, אבל ככה זה אתה תמיד תעדיף להמשיך להתווכח על ריק למרות שברור לך שגם דימון סולס וגם HR (שאגב מכר כמה מליונים יותר) וגם אנצ'רטד 1 הבינוני להפליא (שבניגוד למה שאתה אומר גם הוא מכר יותר ועל פלטפורמה אחת) הם לא בין המשחקים הכי אהובים בדור הקודם ואף אחד לא דמיין לטעון את זה.
bling כתב:בואו לא נשכתב את ההיסטוריה, זה בסדר לטעון שיש כאלו שחושבים ש AW הוא אחד מהמשחקים האהובים עליהם אבל לטעון שהוא נחשב לאיזו פנינה שיש עליה קונצנזוס ושנחשבת לקלסיקה, כמו גם לאיזה להיט, זה לא נכון, כולנו היינו פעילים באותה תקופה וראינו את התגובות והביקורות ועקבנו אחרי המכירות והוא ממש לא ברמת האיכות של נוטי דוג כמו שמנסים לאמר פה (בקטע של "נחשב" כמובן, סובייקטיבית אפשר לטעון מה שרוצים וזה לגיטימי) וגם מבחינת מכירות הוא לא שרף את הטבלה גם אם צבר מספר לא רע אחרי שנים של מכירות בדולר.
הוא נחשב למשחק סבבה אבל הרבה מצאו בו לא מעט בעיות ואני בכלל לא מאמין שזה עניין שציפו לעולם פתוח, בסופו של דבר שופטים את החוויה שמקבלים ואם הוא היה לניארי אבל סופר איכותי הוא היה נחשב לקלסיקה גם בציונים וגם בתגובות גם אם לא יצא עולם פתוח.
אני לא קונה את זה שיש לו בסיס מעריצים ענק, לפחות לא ברמה משמעותית, זה בערך כמו ששאנמו 3 שבר את האינטרנט בדרכו וזה נראה שיש המון מעריצים אבל ברור לנו שאומנם זה בסיס אדוק מאוד אבל לא ענקי ולדעתי הבסיס של AW הרבה הרבה פחות אדוק אחרת הייתי שומע כבר חפירות נונ-סטופ על הרצון להמשך כמו ששמעתי על שאנמו כל הזמן.
אני אישית חושב שיש למותג הזה הרבה פוטנציאל ואני מתחבר אל האווירה והרעיונות שלו ואני לא שולל שאם הייתי משחק בו הייתי גם חושב סובייקטיבית כמוכם שהוא אחד האהובים עלי וכו', רק לא מתחבר לנסיונות לצייר אותו כמשהו שהוא לא מבחינת השפעה על התרבות והתעשייה, זה הכל.
זה משחק שכנראה לא תמצאו אותו בטופ 10 או בטופ 20 בהרבה רשימות הטובים ביותר של אותו הדור, וכן זה שמייקרוסופט לא דחפה להמשך בלעדי אומר הכל בסופו של דבר.
בקשר לרכישה המדומיינת של סוני, לדעתי לפי איך שאני רואה את זה מעמדה של פרשן שלא יצא לו לשחק במשחקי רמדי במשך הרבה זמן, הם לא באמת בעניינים ומובילים מאז מקס פיין בתכלס, אם פעם הם היו באמת בדיבור של מפתחת ברמות הכי גבוהות לצד כל הענקיות של התקופה אז היום זו תהיה בדיחה לטעון שהם בקליבר של נוטי דוג למשל והמכירות והציונים מדברים בעד עצמם. לדעתי רכישה שלהם על ידי סוני יכולה רק לקדם אותם לימים האלה, היא מפיצה שרק תתן להם תקציב וטאלנט וחיזוקים כדי להוציא את החזון שלהם לאור במינימום התערבות, לאחל להם שוב את מייקרוסופט זה כבר לאחל להם כדור בראש ולגמור עם זה לפי התוצאות שאנחנו רואים מהאולפנים שנמצאים תחת הניהול שלהם.
בכנות, אני אשמח שהם יוכיחו את עצמם עם קונטרול ושזה המשחק שיחזיר אותם להכרה גם מבחינת ביקורות וגם מבחינת מכירות, במקרה שכזה אני אהיה הראשון לטעון שהכי טוב שישארו ככה עצמאים כדי שכמה שיותר אנשים יהנו מהמשחקים שלהם, זה תמיד הדבר הכי אידיאלי לכולם.
בנוגע לאיכות של המשחקים שלהם, aw הוא אחד המשחקים האהובים של הדור הקודם. כן, אם מסתכלים על mc אז הממוצע שלו משפשף את ה80 ואין ספק שמבקרים קצת יצאו עליו אחרי בועת הייפ גדולה, זמן פיתוח סופר ארוך והבטחה למשחק עולם פתוח כשהם עשו בסוף משחק לינארי. אבל הקהל קבל את המשחק כמן גדול, יש לו עדר מעריצים ענק שמחכה לaw2 כמו שחיכו לרימייק של ffvii בזמנו או כל משחק ענקי עם המשך שמתעכב וגם פה בפורום יש לך אותי ואת קליימן שחושבים שזה בקלות בטופ 5 של הדור האחרון. אני גם אגדיל ואומר שהוא לדעתי יותר טוב מאנצ׳רטד 2, gow3 או כל בלעדי אחר של הפס3 (אולי חוץ מmgs4 כי אני פאנבוי mgs ענקי). רק tlou גורם לי קצת להתלבט
אני מזכיר לך שזה היה דור שבו משחק מצליח מכר מליון עותקים ומשחק סופר מצליח מכר 6 מליון עותקים, לא 15 מליון כמו בדור הזה. אולי הוא נופל יותר לקטגורית "cult classic", אבל הוא עדין משחק מאוד אהוב.
מעולם לא טענתי שהוא GTAV או משהו כזה או שהוא מוכר יותר מהיילו או גירס שהם משחקי מולטי שמוכרים הרבה יותר עותקים, הוא סך הכל משחק מצליח מדור ה-360 שקבל מעמד של קאלט עם השנים. הוא גם משחק שלא מכר להיט בשיגור אבל קבל זנב מאוד ארוך שזה משהו די נדיר למשחק סינגל פלייר טהור מה שאומר שיש לו איכותיות "פה לאוזן" גדולות.
DrKeo כתב:idan כתב:לא הבנתי, קוואנטום ברייק יצא איזה 3 שנים אחרי דון מטריק, מה מנע ממייקרוסופט החדשה לשחק יפה עם רמדי ולקחת את כל ההחלטות הנכונות ? עברו 6 שנים מאז, מה הבעיה?
דון מטריק עזב 3+ שנים לתוך הפיתוח של QB, פיל ספנסר קבל את התפקיד כמעט 4 שנים לתוך הפיתוח של QB. אתה אשכרה מצפה שהם יזרקו לפח משחק רב תקציב שהוכרז כבר ככותר הגדול של ה-XBO שנים לתוך הפיתוח? לא ממש מחובר למציאות.
idan כתב:DrKeo כתב:idan כתב:לא הבנתי, קוואנטום ברייק יצא איזה 3 שנים אחרי דון מטריק, מה מנע ממייקרוסופט החדשה לשחק יפה עם רמדי ולקחת את כל ההחלטות הנכונות ? עברו 6 שנים מאז, מה הבעיה?
דון מטריק עזב 3+ שנים לתוך הפיתוח של QB, פיל ספנסר קבל את התפקיד כמעט 4 שנים לתוך הפיתוח של QB. אתה אשכרה מצפה שהם יזרקו לפח משחק רב תקציב שהוכרז כבר ככותר הגדול של ה-XBO שנים לתוך הפיתוח? לא ממש מחובר למציאות.
חאלס נו אל תייחס לי את הכוונה הכי מופרכת שאתה יכול לחשוב עליה ותעשה מזה דחליל, תענה לשאלה - למה מייקרוסופט שלטענתך הבינה את גודל הטעות ורצתה לעשות את אלן וויק 2 אחרי שראתה את הרגליים הארוכות שלו לכאורה לא מימנה את הפרוייקט ב 2016 אחרי שקוואנטום ברייק יצא? הרי רצון מצד רמדי לעשות המשך אנחנו יודעים שהיה, פיל ספנסר, מייקרוסופט חדשה, מה הבעיה?
You always learn on every aspect, definitely on the creative side," he tells GamesIndustry.biz when we meet at E3 2018. "But maybe the biggest lessons were on the business and production side. We can create excellent games, but the type of games we do with an immersive world and characters, memorable stories - those are typically building blocks in any entertainment business for franchises that could live for a long time. And now for the second time being in a position where we had done all that groundwork and then there was not a possibility to continue those stories... we didn't want to face that again.
Considering our history... Alan Wake was really interesting but it was a collaboration with Microsoft. Due to certain reasons, it never got a sequel
bling כתב:אני אנגן מנגינה אחרת כי אז זה אומר שהמשחק יזכה לתקציב ולתמיכה של סוני
בלי קשר גם אם לא יוכרז בלעדית אני אשמח לנסות אותו, אני מתחבר לאווירה ולרעיון שלו ואני רואה הרבה פוטנציאל במותג הזה (בניגוד למשל לקוואנטום וגם *ואל תצלבו אותי* לקונטרול, שאני מקווה שאני אוכל את הכובע והוא יצא אדיר) ואולי גם ישפרו את הרפטטיביות ושאר הטענות שהיו כלפי הראשון ואז בכלל לא יהיה וויכוח שמדובר בקלאסיקה.
InterAl כתב:אהוב לא קשור בהכרח לפופולרי. COD אהוב? PUBG אהוב? קצת קשה למדוד את זה, אבל לדעתי ביקורות גולשים הן אינדיקציה טובה יותר. אבל גם לפי המדד הזה אתה כנראה צודק, דימון סולס, מאס אפקט, סקיירים ואינספור משחקים אחרים אהובים בהרבה מ-AW, פחות או יותר לפי כל מדד שנבחר.
Laskin כתב:אלן ווייק ללא ספק נכנס תחת הקטגוריה "קאלט קלאסיק", יש לו בהחלט קהל יעד שממש אוהב אותו, השאלה היא אם זה קהל יעד של 3 מליון או 10 מליון.
כבר היו מקרים של משחקים עם קהל מעריצים שחשבנו שהוא די גדול ואז כשיצא המשך עם בערך אותו גיימפליי זה התברר כפלופ (MIRRORS EDGE עולה לי בראש כדוגמא אחת)... אני אמנם סומך על רמדי הרבה יותר, אבל מאוד יכול להיות שמשחק כזה לא ימכור כמו שאתה מדמיין כרגע.
לגבי סוני והסטודיואים שלה, אני לא חושב שנוטי דוג היחידים שהגיעו לגדולה בזכותם... גם סנטה מוניקה, וגרילה עושים משחקים מעולים ואני מנחש שבלי סוני כבר לא היו קיימים היום, או לפחות לא היו מגיעים לרמה הגבוהה ביותר בתעשייה כולה כפי שהגיעו. גם סוני בנד אומנם פישלו לא מעט GO גע אבל הם גם כן לא היו קיימים לדעתי בלי סוני ובוודאות מוחלטת לא היו מגיעים לרמת הפקה כזו ומכירות כאלה (שהפתיעו גם אותי).
סוני נחשבים מתוך כל המפיצות דווקא כחברה ממש חיובית לחברות שעובדות עבודה בבלעדיות. גם אינסומניאק הגיעה לטופ בזכותם, אפילו שלא היו ממש שייכים להם. ככה בדיוק אשמח אם רמדי תעשה, במשך דור אחד שפשוט יממנו להם איזה 2-3 פרוייקטים ברמה הגבוהה ביותר. אז לא אוכל לשחק בזה במחשב הבא שלי בהגדרות מטורפות... לא דיל ברייקר, מאחר ואין לי ספק שאת הקונסולה הבאה שלהם ארכוש... אז הוא יהיה קצת פחות חד וקצת פחות אפקטים, אבל אולי יהיה ארוך יותר ומושקע יותר וסינמטי יותר אז אולי נקבל משחק טוב יותר. ואולי לא... אבל אני מוכן לקחת את הסיכון.
Laskin כתב:דווקא דאבל פיין למשל בפרוייקט הבא שלהם נראה כאילו גם ככה עשו קפיצה חזרה למחוזות שקרובים יותר להפקות גדולות יותר, אבל אני מבין את העקרון...
לי אישית, שוב, קונטרול נראה צעד אחורנית מבחינת הפקה ותקציב, וזו הסיבה שהתחלתי להגיב על אפשרות הרכישה ע"י סוני כמשהו חיובי.
swym כתב:InterAl כתב:אהוב לא קשור בהכרח לפופולרי. COD אהוב? PUBG אהוב? קצת קשה למדוד את זה, אבל לדעתי ביקורות גולשים הן אינדיקציה טובה יותר. אבל גם לפי המדד הזה אתה כנראה צודק, דימון סולס, מאס אפקט, סקיירים ואינספור משחקים אחרים אהובים בהרבה מ-AW, פחות או יותר לפי כל מדד שנבחר.
לא יודע איזה מדדים אתה בוחר, אבל לפי מדדים כמו ביקורות גולשים בSteam או ב-Xbox.com, דווקא יוצר שAW אהוב בערך באותה המידה כמו מאס אפקט, דארק סולס (אין דמון סולס לPC/אקסבוקס) וסקיירים. כלומר מאד אהוב.
Laskin כתב:ההפקה לא פחות טובה, ברור, אבל כן משמעותית פחות יקרה להערכתי הבלתי מקצועית. קודם כל כי זה חצי מזמן הפיתוח (אם כי הסטודיו גדל אבל ספציפית על פרוייקט אחד אני לא חושב שמשמעותית כל כך), וגם כי אין שחקנים יקרים, אין פה כנראה סט פיסז שדורשים מלא אנימטורים במקביל על כל הפרטים הקטנים וכו׳... או לפחות זו התחושה שלי ממה שראינו. הוא הולך להיות הרבה יותר מפוקס גיימפליי ונזק, שזו חתיכת עבודה (מדהימה כפי שנראה בינתיים) אבל אני לא חושב שזה מייקר כמו סט פיסז סינמטיים, מלא קטעי קישור וסביבות מגוונות בהרבה ממה שנחשף בינתיים מקונטרול.
אגב, עכשיו ראיתי שבאיזה ראיון אמרו שהוא 15-20 שעות.
InterAl כתב:בעייתי להשוות בסטים, כי AW היה פורט ממש טוב ומצופה ל-PC שיצא שנים לאחר הבוקס, בעוד שדארק סולס ומאס אפקט היו פורטים מאכזבים (במיוחד סולס). בנוסף, סקיירים הופגז נגטיבית לפני כשנה+ בגלל סקנדל ה-creation kit וה-paid mods. אם תסתכל ב-mc (עם כל הבעייתיות של הטרולים שם) - AW עם 80 נמוך והשאר עם 80 גבוה. בנוסף, דימון סולס, מאס אפקט וסקיירים - שלושתם נחשבים למשחקים מגדירי דור, גם בעיני המבקרים וגם בעיני השחקנים. AW לא הגדיר כלום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 203 אורחים