bling כתב:ולמרות מה שאתה אומר הגראפיקה (במיוחד בעולמות פתוחים) קפצה בצורה מדהימה בדור הזה, לא חושב שתמצא הרבה שיאמרו שהם לא מרוצים מהקפיצה הגראפית של אנצ׳רטד 4 או הוריזון או RDR2. יותר מזה מבחינה ויזואלית הדור הבא יצטרך מאוד מאוד להרשים כדי שנראה קפיצה גראפית שתגרום לנו לאמר וואו. הרף ממש גבוה עכשיו.
הדור הזה חזק פי כמה וכמה מהדור הקודם ויש לו X16 יותר זיכרון, אז כן, מן הסתם בסוף הוא הגיע לגרפיקה מצויינת. אבל הוא לא היה מרגש או מלהיב בשום שלב, יותר סוג של צפרדע שמתחממת לאט לאט בסיר. הייפ די נמוך מההכרזה ועד השיגור של הקונסולות ואז לאט לאט הרמה עלתה עד שהגענו ל-RDR2. אז קצת כמו חימום צפרדע, אנחנו במקום מעניין אבל אנחנו תמיד מכירים את מה שיש, לא מה שיכל להיות. כלומר אפילו אפיק עשו מצגות ב-2011 עם הסמריטן וטענו שם שהדור הבא יהיה 3TF ואז פתאום קבלנו חצי מזה, מדכא משהו. אז כן, בטמן עבר את הסמריטן גרפית ו-RDR2 כבר קילומטרים אחריו אבל זאת לא ממש הנקודה, הרי אנחנו לא באמת יודעים איך נראה עולם עם PS4 ו-ONE בכוח 3TF.
בכל מקרה, הדור הקרוב, לפחות אותי, מלהיב שוב כמו שלא התלהבתי מאז ההייפ לקראת ה-360 והפס3. חשבתי שהדור הזה לא הלהיב אותי כי הייתי כבר בן 30 וההתלהבות יורדת עם הזמן, אבל מסתבר שהוא פשוט היה מעפן
bling כתב:ותודה על ההסבר לגבי הטכנולוגיית שיער, מה שכן הגיף ששמת יותר קריפי מאשר מרשים
האמת יש סרטון כשיש ראש בתוך השיער אבל אז לא רואים את ה-GOD RAYS בין השיערות כשהאור מאחורה. תאר לך שאתה משחק אנצ'רטד ושתי דמויות מדברות, השיער שלהן נראה ככה ואז השמש מבצבצת מאחורי השיער והוא נראה כמו בגיף הזה, פשוט הכי דור הבא שיש.
שאלות על "האם נראה באמת שיער כזה בדור הבא" הן מסובכות כי שהשיער בתמונה שברמה הכי גבוהה כנראה לא יהיה סטנדרט. אני בטוח ב-99% שיהיו משחקים עם השיער ברמה הזאת בדור הבא, אבל אני לא חושב שהשיער בפיפ"א למשל יראה הרבה יותר טוב ממה שרואים בדמו PS4 כאן. בסרטון מעבר עם שתי דמויות זה יכול להראות נהדר, גם בזמן גיימפליי רק על לארה קרופט כשכל שאר האוייבים הם חיילים עם קסדות זה יראה ממש טוב. אבל ב-AC כשרואים 500 דמויות על המסך? אני לא יודע אם זה בר ביצוע. כלומר אני בטוח שישתמשו בטכנולוגיה הזאת בבערך כל המשחקים, אבל נראה ווריאציה של איכויות בין משחקים ואפילו בתוך משחקים עצמם בין דמויות ראשיות ו-NPC שברקע או על פי מרחק מהמצלמה וכדומה.
מה שכן צריך לקחת מכל ההדגמות הללו שהשיער הקצר על דמות אחת בלבד עם 15K זקיקים עבד בתקציב שמתאים למשחק, פחות או יותר 2ms. כלומר תשים שתי דמויות כאלה על המסך וכבר אתה תצטרך לרדת ל-~8000K זקיק שיער ולכן זה לא ממש משהו שהם ישתמשו בו במשחק פס4 אלה אם יש רק דמות אחת על המסך רוב הזמן או שלחילופין כל כך חשוב למוביל הטכני של המשחק שיער שהוא הולך להשקיע 5ms או 6ms בשיער שזה נשמע די מטורף. למשל העננים המטורפים של הורייזן הם 1.2ms ובמקור הראש הטכני של גרילה נתן לצוות תקציב של 2ms. לתת לשיער תקציב של 6ms זה משהו שאולי רק משחקים סטייל דיוויד קייג' יכולים לעשות, להשקיע הכל על הדמויות.
אז מה אפשרי בדור הבא? דבר ראשון אנחנו עולים במינימום לרזולוציה יותר מכפולה, 4K דמקה, מה שאומר שיהיה לפס5 בערך פי 4-5 יותר תקציב שיער מהפס4 אחרי עלית רזולוציה. אז מה עושים עם פי 4-5 יותר תקציב שיער? אפשר למשל לעשות דמות אחת עם 70K שיערות מה שיראה מאוד דומה לתמונה האיכותית שהבאתי. מצד אחר אפשר לעשות 3 דמויות עם 20K+ שיערות מה שיתן להן לוק רק טיפה יותר טוב מהתמונה של הפס4. או לחלופין אפשר להעלות תקציב GPU לשיער ולעשות את לארה קרופט בלבד עם 100K שיערות ארוכות שיראו בול כמו בתמונה האיכותית של ה-100K זקיקים. אז מה יהיה בדור הבא? כל התשובות נכונות כי לדור הבא יפותחות אלפי משחקים וכל אחד יקח גישה אחרת. עוד משהו שצריך לזכור הוא שדייס אמרו במפורש שיש להם עוד לא מעט אופטמיזציה לעשות וכמובן שיפותחו שיטות חדשות ושיפורים לשיטות הקיימות לאורך הדור, כלומר יכול להיות שפתאום זה יהפוך לסביר לגמרי לעשות 2-3 דמויות על המסך עם 100K שיערות שיראו כמו בתמונה שהבאתי. אני לא אתפלא אם בחצי השני של הדור הבא פתאום נראה AAA גדולים שבהם שיער פשוט נראה ככה כל הזמן.
קצת קשה להסביר איזה גודל קפיצה הדור הבא, אבל אני רק אגיד שזאת קפיצה הרבה יותר משמעותית מהקפיצה של הפס3 לפס4 וכשנראה שיער שכזה ובדים סופר ראליסטים על דמויות שנראות הרבה יותר טוב מהדמויות של TLOU2 רצות בעולם שנראה כמו בדמואים האחרונים של UE4, אז אולי נבין כמה קפצנו מהפס4.