idan כתב:את דום אפשר היה להריץ על ה 970 ב 1440p על ההגדרות הכי גבוהות ועדיין להשיג ממוצע של 60fps. דום 2 נראה בערך אותו אז אני לא חושב שאמורה להיות בעיה בעניין הזה. id תותחים באופטימיזציה.
לקוואנטום ברייק לעומת זאת היו בעיות ביצועים קשות גם על המחשב, בעיקר על הגרסה בחנות של windows ששיחקתי בה. אאז"נ זה היה גם בגלל ה dx12 וכמה חודשים אחר כך המשחק הגיע לסטים עם אופציה ל dx11 והוא רץ שמה טוב יותר. בקיצור, אם יש לכם אפשרות בחירה בקונטרול - לכו על dx11.
Stick כתב:כן, אבל הביצועים הלא סבירים בקונסולות הבסיס וגם הבעיות שאני חווה בPC (אגב, גם בסרטון קונסולות של DF רואים כמה פעמים טקסטורות שנטענות, אבל הם לא התייחסו לזה) נותנות תחושה של חוסר אופטימיזציה מסוימת.
זה לא לוקח מהמשחק את העובדה שהוא יפייפה, או שהוא דוחף טכנולוגיות, או שהוא כבד ביצועים, אבל כן מרגיש שאנחנו צריכים לקבל משחק יציב יותר טכנית.
כלומר, המשחק נראה לי בינתיים מאוד טוב ואני בהחלט מתרשם מרמדי, אבל לא צריך לתרץ כל דבר בעייתי אצלם . המשחק כנראה יצא קצת מוקדם מדי.
Laskin כתב:אף אחד לא מצפה ל-60 פריימים בקונסולות הבסיס, אבל יכלו להוריד קצת משהו כדי להפסיק את הירידות הדרסטית האלה, או לעשות משהו עם מערכת הנזק שכנראה היא ה״אשמה״ פה...
אני לא מוכן לקבל את זה שבשנתיים האחרונות של הדור קונסולות הבסיס בקושי שחיקות במשחקים מסויימים... תתאמצו יותר.
ושוב, זו גם הסיבה שלא ארכוש קונסולת בסיס. אני לא בקטע של לרכוש קונסולה גם ככה בשנתיים הראשונות שלה, אז אם זה גם מצמצם לי את השנתיים האחרונות - זה משאיר לי איזה שלוש שנים להנות ממנה... כך שבכלל אין ספק שחובה (עבורי) לחכות לגירסאות פרו. ולי לפחות אין טיפה של ספק שזה יהיה קיים גם בדור הבא.
idan כתב:את דום אפשר היה להריץ על ה 970 ב 1440p על ההגדרות הכי גבוהות ועדיין להשיג ממוצע של 60fps. דום 2 נראה בערך אותו אז אני לא חושב שאמורה להיות בעיה בעניין הזה. id תותחים באופטימיזציה.
לקוואנטום ברייק לעומת זאת היו בעיות ביצועים קשות גם על המחשב, בעיקר על הגרסה בחנות של windows ששיחקתי בה. אאז"נ זה היה גם בגלל ה dx12 וכמה חודשים אחר כך המשחק הגיע לסטים עם אופציה ל dx11 והוא רץ שמה טוב יותר. בקיצור, אם יש לכם אפשרות בחירה בקונטרול - לכו על dx11.
DrKeo כתב:סתם טלפון קטן וחסר משמעות, משקף לו את כל הסביבה בצורה ראליסטית
Laskin כתב:בסדר, ברור שאתה תקנה בשיגור, אתה דילגת על הדור הזה, אז יש לך בקלוג מכובד יותר שמצדיק את זה לגמרי
לגבי RT בדום, אני מניח שלא אספיק גם ככה לשים לב להשתקפויות וכו׳ בגלל המהירות שבה הכל קורה שם בגיימפליי, אבל גם יהיה מגניב לראות את הדמות שלי בהשתקפות כשאני עוקר את העין של היצור האדום המעופף עם העין הענקית... זה ממש יכול להפוך את ההוצאות להורג שלו הרבה יותר מגניבות
עם זאת, זה לא ממש חשוב לי במשחק הזה כמו למשל בקונטרול, שנראה כאילו הוא נבנה לזה
bling כתב:DrKeo כתב:סתם טלפון קטן וחסר משמעות, משקף לו את כל הסביבה בצורה ראליסטית
למה אנחנו אמורים להתלהב מזה כי זה הפעם ״אמיתי״? אפקט בסגנון הזה הוא לא חדש בכלל, זה שההשתקפות מדוייקת זה לא מעניין במיוחד בתכלס, אלא אם אתה מאלו שכשראו השתקפויות במשחקים היית מסובב את המצלמה כדי לראות האם זה משקף בצורה ריאליסטית את הסביבה או שזה פייק.
אני מאלו שראיתי את האפקטים האלו ואמרתי לעצמי שזה יפה והמשכתי הלאה
Laskin כתב:תחשוב על זה כמו עור פנים שפעם היה נראה פלסטיק והיום יותר אמיתי... זה פשוט מטשטש עוד יותר את ההבדל בין מה שאתה רואה למציאות, ואז אי אפשר לחזור אחורה
ההשתקפויות הלא מדוייקות האלה כן ״מציקות״ לי. במיוחד כשיש מראה אבל גם על עצמים כשהן לא משקפות את הדמות/דמויות שעל המסך. זה כאילו מוציא את הדמות שלי מהמשחק, כאילו אני לא שם בכלל. שובר את הכניסה שלי לעולם הזה...
זה בעיקר מפריע לי במבט ראשון, כי אז אני ממש צמוד לעצמים האלה ומתעלמים ממני לחלוטין
DrKeo כתב:Laskin כתב:בסדר, ברור שאתה תקנה בשיגור, אתה דילגת על הדור הזה, אז יש לך בקלוג מכובד יותר שמצדיק את זה לגמרי
לגבי RT בדום, אני מניח שלא אספיק גם ככה לשים לב להשתקפויות וכו׳ בגלל המהירות שבה הכל קורה שם בגיימפליי, אבל גם יהיה מגניב לראות את הדמות שלי בהשתקפות כשאני עוקר את העין של היצור האדום המעופף עם העין הענקית... זה ממש יכול להפוך את ההוצאות להורג שלו הרבה יותר מגניבות
עם זאת, זה לא ממש חשוב לי במשחק הזה כמו למשל בקונטרול, שנראה כאילו הוא נבנה לזה
אני חושב שהראיה של רוב האנשים על השתקפויות RT קצת מעוותת. כשחושבים השתקפות, חושבים שלולית או זכוכית או מתכת מבריקה, אבל במציאות כל משטח משקף ברמה כזו או אחרת והעובדה שהוא עושה את זה מגדירה את הנראות של החומר. כלומר אם לא מחשבים השתקפות לכל חומר על המסך, הוא לעולם לא יראה באמת ראליסטי וככל שאנחנו מדברים על חומר משקף יותר, כך ההשתקפות חשובה יותר בכדי לגרום לו להראות ראליסטי. אני לא יודע איך ID TECH מישם RT, להבנתי בהרחבה של וולפנשטיין מדובר בהשתקפויות. כשעושים השתקפות RT, בכדי לחסוך בביצועים, עצמים עם רמת השתקפות נמוכה לא נכללים בחישובי ה-RT. כלומר במשחק שיחסית משקיע הרבה בהשתקפות RT (נגיד CONTROL) אז מתכת מבריקה תהיה עם השתקפות RT, מתכת משופשפת גם וכך גם סלע רטוב אבל סלע יבש לא יכלל בחישובי הRT. במשחק אחר שמשקיע פחות בהשתקפויות RT (נגיד WATCH DOGS 3) אז מתכת מבריקה תהיה עם השתקפות RT אבל מתכת משופשפת, סלע רטוב וסלע יבש לא. כלומר יש רמות שונות של השתקפות שאפשר לעשות, כש-100% מהעצמים משקפים אז זה מאוד כבד מבחינת ביצועים אבל גם נראה מאוד ראליסטי, כש-15% משקפים אז מקבלים משהו שמזכיר יותר את WATCH DOGS 3 שבערך רק השלוליות והזכוכיות משקפים.
בקיצור, אני לא יודע מה דום עושה, אם הוא עושה "CONTROL" אז יש להשתקפויות האלה המון משמעות שמשפיעה על המראה הכללי של המשחק. אם הוא עושה "WD3" אז זה בעיקר כמו שאתה אומר, לראות את ההשתקפות שלך באיזו שלולית דם פה ושם.bling כתב:DrKeo כתב:סתם טלפון קטן וחסר משמעות, משקף לו את כל הסביבה בצורה ראליסטית
למה אנחנו אמורים להתלהב מזה כי זה הפעם ״אמיתי״? אפקט בסגנון הזה הוא לא חדש בכלל, זה שההשתקפות מדוייקת זה לא מעניין במיוחד בתכלס, אלא אם אתה מאלו שכשראו השתקפויות במשחקים היית מסובב את המצלמה כדי לראות האם זה משקף בצורה ריאליסטית את הסביבה או שזה פייק.
אני מאלו שראיתי את האפקטים האלו ואמרתי לעצמי שזה יפה והמשכתי הלאה
בלינג, זה היה בקטע של "פאקינג לא יאומן אפילו סתם חפץ קישוטי רנדומאלי משקף ראליסטית". זה לא שאני מבלה את רוב הזמן שלי בקונטרול בבהיה בברגים על שולחנות
חלק מהקטע של RT, וכשאני אומר RT אני מתכוון לישום טוב ולא לישום מעפן (ע"ע מה שכתבתי ללאסקין בהודעה הזאת), זה הישום ההוליסטי שלו לכל המשחק. ההשתקפויות בקונטרול כוללות כמעט כל דבר במשחק, זה אומר שמתכת משופשפת נראת ראליסטית בטרוף אפילו שאתה לא ממש מצליח להבין מה אתה רואה בהשתקפות וזה גם אומר שכל חפץ הכי קטן במשחק משקף כמו שצריך. כשהישום RT טוב, כל אפקט RT שיעשו יחול על כמעט 100% מהמשחק וזה משהו שאנחנו לא רגילים אליו. קח כדוגמה צל - אנחנו רגילים שדברים מסויימים מטילים צל ואחרים לא. הדמות הראשית? בטח. אוייב שלידך? לפני שני דורות לא, בדור הזה בטח. אוייב שנמצא 40 מטרים ממך? תלוי במשחק אני משער. אבני חצץ על הרצפה? אין מצב. קליעים על הרצפה? אין מצב. דשא? אין מצב. חפצים על השולחן שיותר קטנים מכוס בירה? נדיר עד אין מצב. אנחנו רגילים לזה, העין שלנו רגילה לזה אז אנחנו לא שמים לב אבל כמובן שכולנו מסתכלים על משחקי וידאו ולא חושבים שהם נראים כמו המציאות. אנחנו מצפים שהם יעשו התקדמות גרפית אבל לא באמת יכולים לשים את האצבע על ההתקדמות שאנחנו רוצים, פשוט שיעשו אותו "יפה יותר".
עם RT הכל מטופל בדיוק באותה צורה. להב דשא בודד, הראש של הדמות הראשית, מטבע כסף על השולחן בבר, קליעים קטנטנים שנופלים מהרובה בזמן ירי ונשארים על הרצפה, עננים ובעצם כל דבר שקיים בעולם מטיל צל ראליסטי. רק תסתכל על SOTTR, לא בדיוק הישום RT צל הכי מלהיב בעולם אבל בערך היחיד. תראה למשל ההשוואה הזאת. תסתכל על הסלעים, איזה הבדל בראליזם ו-"תחושת המקום" עושה הצל שכשכל אבן ואבן מטילה לעומת התמונה ללא RT שבה רק עצמים גדולים כמו לארה מטילים צל:Laskin כתב:תחשוב על זה כמו עור פנים שפעם היה נראה פלסטיק והיום יותר אמיתי... זה פשוט מטשטש עוד יותר את ההבדל בין מה שאתה רואה למציאות, ואז אי אפשר לחזור אחורה
ההשתקפויות הלא מדוייקות האלה כן ״מציקות״ לי. במיוחד כשיש מראה אבל גם על עצמים כשהן לא משקפות את הדמות/דמויות שעל המסך. זה כאילו מוציא את הדמות שלי מהמשחק, כאילו אני לא שם בכלל. שובר את הכניסה שלי לעולם הזה...
זה בעיקר מפריע לי במבט ראשון, כי אז אני ממש צמוד לעצמים האלה ומתעלמים ממני לחלוטין
אני רק אוסיף לזה שני קטעים שאני קושר אותם ישירות לגיימפליי וכמובן לא מכילים אפילו שבריר ספויילר.
הראשון היה שהלכתי במסדרון ארוך, משמאל היה קיר מאוד משקף מזכוכית ובהשתקפות לקראת סוף המסדרון ראיתי אוייב. כך ידעתי שמאחורי הפינה מחכה לי אוייב. כן, זה לא איזה מולטי תחרותי או משהו כזה, אבל זה היה נחמד כאלמנט גיימפליי לראות אוייב לפני שהוא מגיע בעזרת השתקפות.
השני היה הרבה יותר מגניב. זה היה לפני קרב בוס, זה היה רגע מאוד מותח ומלא אוירה. לפני שנכנסתי אליו הלכתי לצד השני בכדי לחפש LOOT. בזמן שחפשתי לוט, מאחר והכל היה מאוד מלא אווירה אימתית והייתי על קצה הכיסא,תוך כדי ריצה פתאום ההשתקפות שלי קפצה על עצם משקף בצד השני של החדר; העובדה שראיתי דמות רצה בזוית העין הקפיצה אותי מהכיסא. אז שוב, לא בדיוק דוגמה לאיזה פיסיקה של בניינים מתמוטטים שמשנה את הגיימפליי מקצה לקצה, אבל זה כן אלמנט שמכניס המון חיים ואוירה לתוך המשחק. בכלליות אני חושב שכשמסמלצים דברים בצורה מציאותית, נוצרים רגעים מיוחד במשחק. כשהפיסיקה ראליסטית ונופל בטעות פסנתר על אוייב זה מצחיק ויוצר רגע מיוחד, כשיש השתקפות אמיתית ואתה נבהל מעצמך זה יוצר רגע מיוחד, כשיש צל אמיתי שמשחק בך ומתעתע זה יוצר רגע מיוחד. אז אפשר לצחוק על כל אפקט RT בפני עצמו ולהגיד "טוב נו, יש השתקפות גם בטלפון, למי אכפת", אבל לדעתי כשממש משחקים במשחק ומרגישים את זה, זה שונה. ככל שיהיה יותר RT במשחק ויותר יסומלץ ופחות יזוייף, כך החוויה תשתפר עם ובלי קשר לגרפיקה.
Laskin כתב:כן, עוד לפני שהמשחק יצא כתבתי שיש תלונות על מפה מחורבנת שלא עוזרת בשיט ואף מבלבלת מאוד, ושזה משהו שאני ממש אשמח אם יתקנו לפני שאשחק בו.
swym כתב:חייב להגיד, התמונה שנדב הביא מטומב ריידר בעיקר ממחישה לי שRT לצורכי צל פשוט נראה פחות טוב...
אני מניח שהבעיה היא לא בהצללה עצמה, אלא בטווח הניגודיות הנמוך (כנראה תמונת SDR). ההצללה העודפת פשוט משחירה אזורים שלמים, בעוד בסיטואציה בעולם האמיתי אור השמש אמור להיות מספיק חזק בשביל שנוכל לראות את האזורים האלו קצת פחות מוארים אבל לא מושחרים כמעט לגמרי. אולי בHDR זה יראה אחרת, אבל כרגע זה נראה לי רק פוגע באיכות התמונה הסופית.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים