DrKeo כתב:לאסקין, הדגם סוויטצ׳ החדש הגיע לארץ, תגיד לחבר שלך
בנוגע לדירקט, לא מעניין במיוחד אבל חיבבתי את ההכרזה על ספריה של משחקי snes ללקוחות אונליין. גם היה מחמם לב לראות את באנג׳ו וקזואי בגרפיקה מודרנית
BiA כתב:חזר להישלח מאמזון גם כן, 317 דולר (בלי מסים? לא הגעתי לעמוד האחרון אז לא יודע). אני סומך על אמאזון יותר מהאחריות כאן.
Laskin כתב:MEGATON
Laskin כתב:זה נראה אפילו יותר גרוע ממנו... מה זה...
ואגב, עוד משהו שלא יעבוד עם הלייט. זה דיל ברייקר!!!
DrKeo כתב:טוב, עכשיו נפל לי האסימון. אתה פשוט לא מכיר את ההסטוריה של הקולקטאת'ון ולכן אתה עושה את הטעות הזאת שמבוססת על קריאה של וויקיז למינהן. קראת למריו 64 קול'טאת'ון ככינוי גנאי, אז חשבתי שאתה יודע, אבל אתה מבלבל בין כינוי הגנאי קולקטאת'ון (שמריו לא שייך אליו) והתת ז'אנר שרק המון שנים אחרי מריו 64 קבל את השם הזה על שם הקולקטאת'ונים של ה-N64. אתה חושב שמריו המציא את הקונספט, אבל בעצם הקונספט לא נמצא בו. קולקטאת'ון הוא היום שם של ז'אנר, אבל הכינוי קולקטאת'ון הוא במקור כינוי גנאי לחיקויי מריו 64 שכשלו בלעשות מריו 64 והחטא שלהם הוא קולקטאת'ונים.
הביטוי התחיל שנים אחרי מריו והוא התחיל בגלל החיקויים של מריו 64 שלא הבינו מה עשה את מריו 64 כל כך טוב. כשמשחקים כמו GEX או משחקי RARE מסויימים ניסו לעשות מריו 64, הם חשבו שאם הם יפציצו את העולם בשיט לאסיפה אז הם עושים "מריו 64". מה שהם לא הבינו הוא שבמריו 64 לא אוספים כלום, במריו 64 מבצעים משימות. זה בייסיקלי הקונספט של RPG, אתה פוגש דמות, היא אומרת לך "אוי לא, המפלצת הרעה השתלטה לי על הגבעה", אתה מבצע את קרב הבוס מול המפלצת ומקבל כפרס כוכב במקום נניח XP ב-RPG. כשמריו אוסף כוכבים, הוא לא אשכרה אוסף אותם, הוא מבצע משימות מהנות והפרס הוא כוכב. בדונקי קונג 64 אתה כן צריך להסתובב בשלבים ולסרוק אותם מכל פינה אפשרית בכדי למצא את כל הדברים שאפשר לאסוף. זה קולקטאת'ון. אתה לא חווית 3 שעות של סריקת שלב אחד בודד בדונקי קונג 64 עד דמעות בכדי למצא את רוב השיט שRARE פיזרו שם, זה היה סיוט.
כשהמשחקים האלה התחילו לצאת, אחרי כמה זמן ביקורות התחילו לקרא להם קולקטאת'ונים, ביחוד למשחקים של RARE, כי הם שלחו אותך לאסוף אינסוף שטויות בכל שלב (קולקט-את'ון, כן? מרתון איסוף. לא סתם איסוף, מרתון של איסוף, יעני כמויות אדירות של שיט לאסוף שזה מתיש כמו מרתון). זה היה כינוי גנאי בסוף שנות ה-90, ביחוד לדונקי קונג 64.
אז כן, היום יש שמשתמשים במילה קולקטאת'ון כסוג של תת ז'אנר שנמצא בתוכו כל פלטפורמר שהתקדמות בו מוטלת ב-X חפצים, אבל זה לא ממש קשור למילת הגנאי קולקטאת'ון שניסית להשתמש בה על מריו. מריו 64 היה עם שלבים מאוד מגוונים, חלקם היו ארוכים וסבוכים עם פלטפורמה מרובה (נניח השלב שמים), אחרים היו ממש עולם פתוח גדול שדרש ממך לחקור (נניח השלב פרמידה) ומבחינת איסוף דברים בשלב, הוא היה במצב הרבה יותר טוב מ-99% מהמשחקי וידאו של ה-NES וה-SNES. כאילו מריו המציא איסוף של דברים, לך תשחק דונקי קונג קאנטרי והמשכיו שבו, מעבר ל-3125029541 בננות ובלונים, היו בכל שלב 9 אותיות לאיסוף.
נורא קל להתבכיין על משחק ברטרופרספקטיבה של 23 שנים ולקחת דברים כמובן מאליו, אבל במציאות מריו 64 שבר את כל התעשיה הזאת והפיל אותה על הראש. ואולי להשיג 64 כוכבים ולהגיע לבאוזר לא היה הכי קשה בעולם, אבל לשיג 120 היה פאקינג קשה. כל כך קשה למען האמת שהייתה שמועה שכולם האמינו לה שאם אוספים את כל ה-120 כוכבים אז מקבלים את יושי. שמועה לא נכונה, אבל בגלל שמעט מאוד אנשים הצליחו לעשות את זה באותה תקופה, כולם האמינו לה.
DrKeo כתב:ראית פעם שלב של מריו 64 (שכמובן כמוך, בחרתי סלקטיבית) מתורגם לדו מימד?
https://gamefaqs.gamespot.com/n64/19884 ... 5702?raw=1
זה יותר טוב? נו באמת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים