נושא ה-ppוליטיקה הרשמי

מוסיקה, סרטים, סדרות, ספרים וכל נושא שיחה רנדומאלי אחר שתרצו

המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי bling » 16 ספטמבר 2019, 21:32

אינטר בוא נעשה סימולציה קטנה מה יכול להשתנות כל כך לרעה מבחינה כלכלית-חברתית-בטחונית אם נגיד גנץ יבחר מחר.

מה כבר יקרה שידרדר את המצב הקיים כל כך?

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 16 ספטמבר 2019, 21:52

הדמות הכלכלית הבכירה בכחול לבן היא אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות לשעבר. יו"ר הסתדרות כשר אוצר מחזיר אותנו לימי מפא"י: כלכלה בולשביקית, ריכוזית, ביטול רפורמות כלכליות, הלאמות, אינפלציה גבוהה, גרעון דו ספרתי וכו'. הדרך לכלכלת יוון/ונצואלה קצרה מאוד משם. ומי שחושב שניסנקורן לא באמת סוציאליסט, טועה. מאז שהוא בכחול לבן הוא התבטא מס' פעמים בנושאים חברתיים, והוא מסתמן כסופר סוציאליסט ש"זכויות עובדים" הם הערך העליון מבחינתו. ומי שחושב שגנץ ימנע ממנו מלהשתולל גם טועה, ההבנה של גנץ בכלכלה היא אפס עגול. בנוסף, כחול לבן היא מפלגה סופר פופוליסטית. אחת ההבטחות העיקריות שלהם היא חינוך חינם מגיל לידה והרחבה תקציבית דרסטית של מערכת הבריאות (שבחמש שנים האחרונות התקציב שלה גדל ב-50% ממילא). מכאן הדרך לפריצה תקציבית משמעותית, אינפלציה ו/או גירעון דו ספרתיים היא תרחיש סביר לגמרי.

וזה רק ניסנקורן. יש שם דמויות לא פחות נוראיות, כמו מיקי חיימוביץ', טבעונית אדומה וקיצונית, שבתור שרה לאיכות סביבה תוכל לשתק את משק הגז שזה עתה נולד. רק לפני חצי שנה היא טענה שמתווה הגז הוא אסון ושהגז חייב מבחינתה להישאר באדמה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 ספטמבר 2019, 23:40

מי מקום 3 בליכוד? ישראל כ"ץ. מה הוא ישראל כ"ץ? כלבה של וועדים כמו וועד המוניות שמנסה לחסום כניסה של אובר לישראל. מי מקום 5? כחלון, שר האוצר הכי אדום במדינה מזה שנים ש-1000% יקבל תפקיד שר והוא רוצה שר כלכלי. מי מקום 7? מירי רגב, האמאמא של הבולשביקים הכלכלים. מי מקום 14? פאקינג ראש וועד שכל פעולה כלכלית שלו בכנסת היא סופר שמאלנית. מי הליבראל האמיתי הראשון ברשימה של הליכוד? אמיר אוחנה במקום 21? שירן השכל במקום 30? מה האג'נדה הכלכלית של רוב הליכוד? אדומה כמו סלק.

יש לי חדשות בשבילך, ימין כלכלי לא היה פה בעשור האחרון, בקנדנציה האחרונה בכלל. רוצה לדבר על גירעון דו ספרתי? אנחנו בגרעון דו ספרתי פאקינג עכשיו. ניסקורן? הוא לא יהיה שר אוצר בממשלת כחול לבן. בממשלת ליכוד כחלון בהחלט יכול להיות שר אוצר להתחשב בהסכם איחוד בין הליכוד לכולנו. הליכוד אדום, אחושילינג אדום, ומה שאתה מדבר עליו הוא נטיה של שני צעדים ימינה או שמאלה בין שתי המפלגות האלה. אתה מדבר כאילו הליכוד הם איזה ליברטריאנים, המציאות מראה אחרת. ומי השותפים הכי טבעיים שלהם לקואליציה? פאקינג ש"ס ויהדות התורה, מפלגות שגורמות לכחול לבן להראות כמו איין ראנד.

די נו, כאילו הצבעה לליכוד מצילה אותך מסטלין או משהו כזה. יש לך גירעון דו ספרתי כרגע, לא תחת האדומים, בשניה הזאת תחת 10+ שנים של ליכוד. יש לך תוכניות הזויות כמו מחיר למשתכן, כל מני "נטו כחלון" למנהן. כחול לבן רוצים להוריד את חינוך חינם לגיל 0? מי הוריד את חינוך חינם לגיל 3? מי עשה תוכניות רופא שיניים חינם לילדים? מי עשה גירעון של 40 מליארד (מעבר ליעד) ב-2013? מי עשה גרעון של כמעט 20 מיליארד (מעבר ליעד) ב-2019? מי קבל שכר מינימום של 3,850 ב-2009 והעלה אותו ל-5300 שקלים כיום? מי קבל מע"מ 15.5% ב-2009 והפך אותו תוך ארבע שנים ל-18% (ואז הוריד ל-17% על בסיס הכנסות יתר של אקזיטים, אלוהים, פיגור כלכלי טוטאלי)? מי העלה את קיצבאות הילדים, אז קבל את לפיד שגרם להורדתן (לפיד, כחול לבן הבולשביקים) ובשניה שלפיד הלך העלה אותם שוב? מי קבל תקציב של 300 מליארד ב-2008 ונפח אותו עד 480 מליארד ב-2019? ימין כלכלי, פחחחחח.

למה הליכוד ימין כלכלי? כי יושמו איזה 4 תוכניות טובות כמו שמים פתוחים (שהחל 3 שנים לפני ביבי, אין ספק שביבי ישם אותו אבל בדרך הוא כמובן סרב לחתום בגלל לחצים של וועדים וגם כשחתם הוא נכנע לוועדים וחברות התעופה הישראליות והפך את הליך השמיים הפתוחים להדרגתי במקום מיידי) או רפורמת הסלולר (שזאת בכלל רפורמה תחת קדימה שעשה אטיאס וביבי/כחלון גנבו את הקרדיט) או הנמל הפרטי (התחיל בכלל תחת אריאל שרון ב-2003, אנחנו 16 שנים מאוחר יותר, 10+ מהן תחת ביבי והליכודועדין אין נמל פרטי)? כי בערך ביבי, שירן השכל ואוחנה הם ימין כלכלי וביבי אפילו לא מנסה לישם את זה? די נו, ממתיקים לך כלכלת שמאל עם גלולה ימנית פעם בכמה שנים כדי שתשתוק.

בקיצור, זה פח שמאלני כלכלי וזה פח שמאלני כלכלי. כולם עושים הבטחות פופוליסטיות כלכליות כי זה מה שעובד על הקהל הישראלי וזה מה שמפלגה שרוצה 30 מנדטים צריכה להבטיח. אתה לא צריך להביא לי ציטוטים או אקטים של חברי כחול לבן ספציפים כי אני יודע שגם הם בולשביקים, העניין הוא שגם הליכוד, מדובר באותו שרץ. להציג את זה כאילו אם כחול לבן תהיה מפלגת השלטון ולא ביבי פתאום הכלכלה שלנו תמות, וואללה מדובר בסתם איומים סטייל "אירן תשמיד אותנו שבוע הבא אם לא תבחרו בי". ביבי מדבר ימין כלכלי אבל מבצע שמאל כלכלי כי זה שומר לו על הכיסא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 ספטמבר 2019, 04:09

InterAl כתב:אתה משווה את חסימת אובר להלאמת משק הגז והנהגת כלכלה סוציאליסטית? אתה שוב מתקשה להבחין בין "לא מספיק ימין" לכלכלת מפא"י? יש לך מושג מה זאת כלכלת מפא"י בכלל? אתה מדבר על פינוקים כמו אובר, בזמן שבכלכלת מפא"י/ונצואלה שהשמאל רוצה להנהיג פה המדיניות הכלכלית היא מדיניות צנע בסגנון שנות החמישים כשבקושי יש נייר טואלט לנגב בשירותים.

ישראל כץ תומך ומקדם את שמיים פתוחים, מירי רגב ביטלה את חוק הספרים, כחלון ביצע את הרפורמה בסלולר והוריד מכסים על מאות מוצרים כשר אוצר. כל אלה היו רפורמות כלכליות סופר חשובות ורק הן לבדן יותר ימין כלכלי מכל שאר הכנסת ביחד. לגבי התקציב שהתנפח ל-480 מיליארד - דמגוגיה בשקל כמו כל שאר הטענות שלך - הסכום האבסולוטי חסר חשיבות, כי גם המשק גדל בזמן הזה. הנתון החשוב פה הוא ההוצאה הממשלתית כאחוז מהתמ"ג, שב-2018/9 ירדה מתחת ל-40%, שפל של כל הזמנים. והאמת? זה כנראה גם הנתון הכלכלי הכי חשוב.

הגרעון כרגע הוא לא דו ספרתי. דיברתי על דו ספרתי באחוזים (יוון/ספרד). מי שהביא חינוך מגיל 3 זאת המחאה החברתית האדומה. כחול לבן מביאים את זה כהבטחת בחירות - קשה לך לתפוס את ההבדל? איזו הבטחת בחירות פופוליסטית הליכוד מציגים? בדיוק, כלום. כי הליכוד לפחות מנסה להיות מפלגת שוק חופשי, גם אם השותפות הקואליציוניות לא ממש מאפשרות לה להיות ימין כלכלי אמיתי (ואגב, גם ביבי הוא לא ממש ימין כלכלי מובהק כמו שאתה חושב). ולמרות כל זה, הכלכלה הישראלית (והשקל) בעשור האחרון נחשבת לכמעט נס כלכלי. השמאל רוצה להרוס את כל זה בשם השוויון. הם בכלל לא מדברים על משק חזק וצמיחה, רק על חלוקה, חלוקה, חלוקה. סבא מרקס היה גאה.

מפאי בתצורה הקומוניסטית שלה היו לפני עשורים, ראית כלכלת מפא"י ממפלגות שמאל ומרכז שמאל ב-30 שנים האחרונות? רבין? ברק? אולמרט? לא, לא ראית, ראית בדיוק אותו דבר כמו שאתה מקבל מהליכוד עכשיו. אתה חיי בסרט קשה ומשתמש בטקטיקות הפחדה זולות שאם גנץ יעלה יהיה פה רוסיה הקומוניסטית. די, תעשה לי טובה, אפילו סתיו שפיר ההזויה מדברת כבר על תקציב 0. הבאתי לך אינסוף דוגמאות לבולשיביזם של הליכוד תחת ביבי, האנשים בכחול לבן הם בול אותו חומר כמו שבליכוד, סורי לאכזב אותך. המצב תחת גנץ כלכלית יהיה זהה למצב היום.

מדבר איתי על דמגוגיות בשקל, כל ההודעה שלך היא דמגוגיה בשקל. כחלון עשה רפורמה בסלולר? באמת, אריאל אטיאס תחת אולמרט עשה רפורמה בסלולר וכחלון חתם בסיום ולקח את הקרדיט.כחלון הוריד מכסים? כן, הוא גם העלה מכסים, עשה מחיר למשתכן, עשה "נטו כחלון" והכניס את המדינה לגרעון מעבר ליעד בפאקינג כמעט 20 מליארד שקל (מה שמכפיל בערך פי 4 את העלות של חינוך חינם מגיל אפס אגב שמוערך בבערך 4 מליארד). מירי רגב הפכה את חוק הספרים (שעבר תחת שלטון ביבי! חחח)? אה, ובמקביל הגדילה את תקציב משרד התרבות בעשרות אחוזים.

אה, ו-LOL, התמג ביחס להוצאה הנמוך בהסטוריה. אז דבר ראשון בערך בכל שנה מאז שנות ה-80 בישראל יש את התמ"ג ביחס להוצאה ממשלתית הנמוך בהסטוריה. שנת 90? 56%. שנת 2000? 51.5%. ב-2005? הוא היא 49% וב-2010 45%. הנתון במגמת ירדה חזקה כבר עשורים והאמת שהוא כבר היה ב-2014 ב-40% כך שהוא דווקא נכנס לסטגנציה של חצי עשור, ועם כל מה שהלך בשנה האחרונה ועם כחלון? אני לא אתפלא אם נצפין מ-40% שוב. ממשלת רבין, ממשלת ברק, ממשלת אולמרט היו ועברו ועדין היחס המשיך לרדת, שום מפא"י בתקופת הקמת המדינה. אתה יודע למה? כי אתה דמגוג הפחדה זול. זה אשכרה הסיסמה בשקל של הליכוד "שמאל חלש, ימין חזק" או טקטיקות ההפחדה של "לא יהיה לכם את ביבי להגן עליכם, איראן תהרוג אתכם!". אם כבר היחס תוצר להוצאה ממשלתית יעלה, זה יקרה בגלל מה שכחלון עשה בארבע שנים האחרונות.

די נו, תעשה לי טובה. הליכוד, כחול לבן, בדיוק אותו חרא כלכלי רק בתקווה כחול לבן לא ישימו דגנרט כמו כחלון כשר אוצר והבכיינות שלך על כחול לבן היא ריקה מכל בסיס מעבר לצעקה הרגילה "אבל ניסקורן שם!". אבל חיים כ"ץ שם! הכל אותו זבל והשירה עוברת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 17 ספטמבר 2019, 09:25

ביקרתי בקלפי.
הנוכחות מחוץ לבית הספר: 70% שרה, 15% מפד"ל בגרסת בבלי/רמת החייל, 10% איווט האיום ו2-3 שלטים צהובים של עיזה עיוורת בשמלה כהה. מאחור, בחור בודד שהתעורר מאוחר ובדיוק מרים סככה של החונטה.
בפנים דליל. במספר קלפיות היה תור קצר של 3-4 אנשים. הקלפי שלי הוזזה לקצה המרוחק של המסדרון אבל היתה פנויה לחלוטין - גם לפני וגם אחרי. בפנים חבורה צעירה וסימפטית - עדיין במוד חביב ומסתחבק של בוקר. מאחורי הפרגוד, הפתקים של שרה גודשים את המקום שהוקצה להם ופולשים קלות למחוזות לא להם - מסוג ההנחיות של שרה לפעילים בקלפי שמבהירות כיצד היא תופסת את האלקטורט שלה.

מהזוית שלי, אם יש משהו שמאפיין את הבחירות האלה לעומת הקודמות זה היעדר הסמסים.
ממש בתחילת הקמפיין קיבלתי שני סמסים אינפנטיליים ממר"צ. היה בהם opt-out ומאז שקט. בבחירות הקודמות, קיבלתי לא מעט הודעות ממספרים משתנים ומעניין אם זו חוויה אנקדוטלית שלי או שיש פה הבנה מצד המפלגות שהפעולה הזו מעוררת אנטגוניזם.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 ספטמבר 2019, 09:35

אני בבחירות האלה קיבלתי יותר סמסים מאי פעם.

לגבי ההבדלים בתחום הכלכלי - נכון שלא היה פה שום דבר מאוד ימני בעשור האחרון, אבל אין לי ספק שזה הרבה יותר טוב ממה שמציעים מן הצד השני, ודברים כמו ביטול מועצות כאלה ואחרות, הקמת נמל נוסף, הורדות מכסים וכו׳ - לא היו קורים תחת השמאל. כל הדיבורים על הכצים השונים שנכנעים לוועדים - הכל נכון... אבל זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע.
אני לא בוחר בשום דבר טוב, אני בוחר במה שיעשה הכי פחות נזק לדעתי, וזה לא יכול להיות ניסנקורן, שפיר או שאר החבר׳ה שמציעים ״אלטרנטיבה״.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 17 ספטמבר 2019, 10:06

נכנסתי שוב לנושא כדי לוודא שנדמר פה הבחיירות כבר...נחכה למחר?

הצבעתי. (כרגיל אצלי - בחירה סטטיסטית על בליינד ...)

עומר - דווקא אני חוויתי מתקפת סמסים הבחירות האלו. וגם טלפונים ממש! (נבלות כולם!)
אני לא יודע מה יהיה, יש לי הרגשה של חובה סיבוב שלישי. אני מניח שינסו הפעם הרבה יותר שלא יהיה. לדעתי יהיה נסיון להדיח את ביבי גם פנימית. לדעתי לא יצליח "ללא התערבות חיצונית". אז קשה לי לראות שלא יהיה עוד סיבוב.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 ספטמבר 2019, 11:03

אני לא צופה סיבוב שלישי... במקרה הכי גבולי - ליברמן יישבר ויצטרף לממשלה ימנית-חרדית שוב, או משהו

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 17 ספטמבר 2019, 11:21

bozeman כתב:נכנסתי שוב לנושא כדי לוודא שנדמר פה הבחיירות כבר...נחכה למחר?

הצבעתי. (כרגיל אצלי - בחירה סטטיסטית על בליינד ...)

עומר - דווקא אני חוויתי מתקפת סמסים הבחירות האלו. וגם טלפונים ממש! (נבלות כולם!)
אני לא יודע מה יהיה, יש לי הרגשה של חובה סיבוב שלישי. אני מניח שינסו הפעם הרבה יותר שלא יהיה. לדעתי יהיה נסיון להדיח את ביבי גם פנימית. לדעתי לא יצליח "ללא התערבות חיצונית". אז קשה לי לראות שלא יהיה עוד סיבוב.

מה יקרה אני לא יודע אבל התסריט של ביבי מודח פנימית פחות סביר בעיני מתסריט של פיצול בכחול לבן. ברור לחלוטין שכל המערכת הפוליטית, מחוץ לליכוד ובתוך הליכוד, מלאה בסכינים שמחכות להשלף עליו אבל הוא חזק מאוד אלקטורלית והימין מבין שלילה של סכינים ארוכות עלול להוביל לקטסטרופה. ברקע זכורות בחירות 2006 שבהן גוש המרכז/שמאל זכה ב70 מנדטים כשהאלקטורט של הליכוד הלך והצביע לקדימה בזכות הגופה המחוממת של שרון.

אני חושב שכרגע המפלגות פחות מחויבות מבחינה ציבורית לקואליציות ספציפיות וקשה לי להאמין שנגיע לסיבוב שלישי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 ספטמבר 2019, 13:37

Laskin כתב:אני בבחירות האלה קיבלתי יותר סמסים מאי פעם.

לגבי ההבדלים בתחום הכלכלי - נכון שלא היה פה שום דבר מאוד ימני בעשור האחרון, אבל אין לי ספק שזה הרבה יותר טוב ממה שמציעים מן הצד השני, ודברים כמו ביטול מועצות כאלה ואחרות, הקמת נמל נוסף, הורדות מכסים וכו׳ - לא היו קורים תחת השמאל. כל הדיבורים על הכצים השונים שנכנעים לוועדים - הכל נכון... אבל זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע.
אני לא בוחר בשום דבר טוב, אני בוחר במה שיעשה הכי פחות נזק לדעתי, וזה לא יכול להיות ניסנקורן, שפיר או שאר החבר׳ה שמציעים ״אלטרנטיבה״.

גם אני קבלתי כמות מטורפת של SMS, בערך 4-5 ביום כל יום כבר מעל לחודש. פשוט הזוי.

בנוגע להבדלים הכלכלים, לא היה שום דבר מאוד ימני או מאוד שמאלי בעשור האחרון, היה בעיקר השארות במקום (פחות ובאופן יחסי כמובן). חלק מהכוחות משכו לפה, חלק לפה, בסוף לא היה הבדל גדול. ממשלת שמאל לא הייתה עושה את הדברים הללו? לא הייתי סומך על זה. ממשלת רבין הורידה מכסים בכמויות מסחריות תחת לחץ אדיר מההסתדרות, איגוד התעשיינים ותעשית הטקסטיל שעדין הייתה חזקה בתחילת שנות ה-90 בישראל. כל המהלכים שאתה מדבר עליהם בעשור האחרון תחת נתניהו, כמעט כולם התחילו בממשלות קודמות וממשלת נתניהו רק המשיכה עבודה קודמת (רפורמה בסלולר, שמיים פתוחים או הנמל הפרטי) אבל גם ממשלות שמאל המשיכו קו כלכלי ימני וסיימו פרוייקטים ימניים של ממשלות קודמות (למשל רבין על תוכניות של שמיר). רבין גם הוריד את האבטלה בכמעט חצי. כלומר זה שיש ממשלת שמאל (ומי דבר בכלל על שמאל טהור? מדבירם על כחול לבן) לאו דווקא אומר שסתיו תכתיב את המשנה הכלכלית של מדינת ישראל כמו שכשיש ממשלת ימין בראש ביבי לא אומר שהוא מכתיב את המשנה הכלכלית של ישראל והוא הפאקינג ראש ממשלה.

אגב, כרגע אחוז ההצבעה גבוה מבבחירות הקודמות. לא אומר כלום על האחוז בסוף היום אבל עדין.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 ספטמבר 2019, 14:21

השמאל של היום, בעיקר בנושאים הכלכליים-חברתיים, הוא לא השמאל של לפני עשור או 30 שנה... מדובר בשמאל די קיצוני מהבחינה הזו, סתיו שפיריות שכאלה, אז אני הייתי בהחלט חותם על זה שהמהלכים הללו לא היו מתרחשים ואף הפוך מכך.
כנראה שלא נדע עד שזה יקרה, אך למזלנו זה כנראה לא יקרה הפעם

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 ספטמבר 2019, 15:13

אגב, לגבי הודעות - היום כבר קיבלתי למעלה מ-40... פשוט בלתי נסבל.
והכי גרוע? דווקא במסנג׳ר של הפייסבוק, כחולבן דרך הפרופיל של בני גנץ פשוט עוברים כל גבול, יותר מ-10 פעמים ש״הסרתי״ את עצמי משם וקיבלתי אישור ועדיין זה ממשיך. יש להם את מערכת הבוטים הכי מעצבנת שיש.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 17 ספטמבר 2019, 16:19

DrKeo כתב:
InterAl כתב:אתה משווה את חסימת אובר להלאמת משק הגז והנהגת כלכלה סוציאליסטית? אתה שוב מתקשה להבחין בין "לא מספיק ימין" לכלכלת מפא"י? יש לך מושג מה זאת כלכלת מפא"י בכלל? אתה מדבר על פינוקים כמו אובר, בזמן שבכלכלת מפא"י/ונצואלה שהשמאל רוצה להנהיג פה המדיניות הכלכלית היא מדיניות צנע בסגנון שנות החמישים כשבקושי יש נייר טואלט לנגב בשירותים.

ישראל כץ תומך ומקדם את שמיים פתוחים, מירי רגב ביטלה את חוק הספרים, כחלון ביצע את הרפורמה בסלולר והוריד מכסים על מאות מוצרים כשר אוצר. כל אלה היו רפורמות כלכליות סופר חשובות ורק הן לבדן יותר ימין כלכלי מכל שאר הכנסת ביחד. לגבי התקציב שהתנפח ל-480 מיליארד - דמגוגיה בשקל כמו כל שאר הטענות שלך - הסכום האבסולוטי חסר חשיבות, כי גם המשק גדל בזמן הזה. הנתון החשוב פה הוא ההוצאה הממשלתית כאחוז מהתמ"ג, שב-2018/9 ירדה מתחת ל-40%, שפל של כל הזמנים. והאמת? זה כנראה גם הנתון הכלכלי הכי חשוב.

הגרעון כרגע הוא לא דו ספרתי. דיברתי על דו ספרתי באחוזים (יוון/ספרד). מי שהביא חינוך מגיל 3 זאת המחאה החברתית האדומה. כחול לבן מביאים את זה כהבטחת בחירות - קשה לך לתפוס את ההבדל? איזו הבטחת בחירות פופוליסטית הליכוד מציגים? בדיוק, כלום. כי הליכוד לפחות מנסה להיות מפלגת שוק חופשי, גם אם השותפות הקואליציוניות לא ממש מאפשרות לה להיות ימין כלכלי אמיתי (ואגב, גם ביבי הוא לא ממש ימין כלכלי מובהק כמו שאתה חושב). ולמרות כל זה, הכלכלה הישראלית (והשקל) בעשור האחרון נחשבת לכמעט נס כלכלי. השמאל רוצה להרוס את כל זה בשם השוויון. הם בכלל לא מדברים על משק חזק וצמיחה, רק על חלוקה, חלוקה, חלוקה. סבא מרקס היה גאה.

מפאי בתצורה הקומוניסטית שלה היו לפני עשורים, ראית כלכלת מפא"י ממפלגות שמאל ומרכז שמאל ב-30 שנים האחרונות? רבין? ברק? אולמרט? לא, לא ראית, ראית בדיוק אותו דבר כמו שאתה מקבל מהליכוד עכשיו. אתה חיי בסרט קשה ומשתמש בטקטיקות הפחדה זולות שאם גנץ יעלה יהיה פה רוסיה הקומוניסטית. די, תעשה לי טובה, אפילו סתיו שפיר ההזויה מדברת כבר על תקציב 0. הבאתי לך אינסוף דוגמאות לבולשיביזם של הליכוד תחת ביבי, האנשים בכחול לבן הם בול אותו חומר כמו שבליכוד, סורי לאכזב אותך. המצב תחת גנץ כלכלית יהיה זהה למצב היום.

מדבר איתי על דמגוגיות בשקל, כל ההודעה שלך היא דמגוגיה בשקל. כחלון עשה רפורמה בסלולר? באמת, אריאל אטיאס תחת אולמרט עשה רפורמה בסלולר וכחלון חתם בסיום ולקח את הקרדיט.כחלון הוריד מכסים? כן, הוא גם העלה מכסים, עשה מחיר למשתכן, עשה "נטו כחלון" והכניס את המדינה לגרעון מעבר ליעד בפאקינג כמעט 20 מליארד שקל (מה שמכפיל בערך פי 4 את העלות של חינוך חינם מגיל אפס אגב שמוערך בבערך 4 מליארד). מירי רגב הפכה את חוק הספרים (שעבר תחת שלטון ביבי! חחח)? אה, ובמקביל הגדילה את תקציב משרד התרבות בעשרות אחוזים.

אה, ו-LOL, התמג ביחס להוצאה הנמוך בהסטוריה. אז דבר ראשון בערך בכל שנה מאז שנות ה-80 בישראל יש את התמ"ג ביחס להוצאה ממשלתית הנמוך בהסטוריה. שנת 90? 56%. שנת 2000? 51.5%. ב-2005? הוא היא 49% וב-2010 45%. הנתון במגמת ירדה חזקה כבר עשורים והאמת שהוא כבר היה ב-2014 ב-40% כך שהוא דווקא נכנס לסטגנציה של חצי עשור, ועם כל מה שהלך בשנה האחרונה ועם כחלון? אני לא אתפלא אם נצפין מ-40% שוב. ממשלת רבין, ממשלת ברק, ממשלת אולמרט היו ועברו ועדין היחס המשיך לרדת, שום מפא"י בתקופת הקמת המדינה. אתה יודע למה? כי אתה דמגוג הפחדה זול. זה אשכרה הסיסמה בשקל של הליכוד "שמאל חלש, ימין חזק" או טקטיקות ההפחדה של "לא יהיה לכם את ביבי להגן עליכם, איראן תהרוג אתכם!". אם כבר היחס תוצר להוצאה ממשלתית יעלה, זה יקרה בגלל מה שכחלון עשה בארבע שנים האחרונות.

די נו, תעשה לי טובה. הליכוד, כחול לבן, בדיוק אותו חרא כלכלי רק בתקווה כחול לבן לא ישימו דגנרט כמו כחלון כשר אוצר והבכיינות שלך על כחול לבן היא ריקה מכל בסיס מעבר לצעקה הרגילה "אבל ניסקורן שם!". אבל חיים כ"ץ שם! הכל אותו זבל והשירה עוברת.

מחקת לי את ההודעה? אירוני משהו כשמדברים על בולשביזם. בכל מקרה, השמאל הכלכלי כמעט לא שלט פה ב-30 שנים האחרונות. רבין היה קפיטליסטי יחסית, ברק כיהן בקושי שנה וחצי, אולמרט לא היה שמאל כלכלי. איך אתה יכול להשוות אותם אותם לניסנקורן, שפיר, פרץ ושאר הזויי השמאל שמבטיחים לנו מרקסיזם? אולמרט הבטיח מרקסיזם? רבין? ברק? לא, רק הזויי השמאל של היום. תפנים כבר עובדה פשוטה: השמאל של היום הוא שמאל קיצוני, אידאולוגי ופנאטי. שמאל שמתנגד לכל יוזמות פיתוח, לכל מהלך הפרטה, לכל קיצוץ תקציבי, שמאל של פוליטיקת זהויות, PC וסוציאליזם אידאולוגי. תסתכל על קמפיין ה״כיפת ברזל חברתית״ של עמיר פרץ, זה ממש מפחיד. איך אתה משווה את זה לשמאל של רבין, ברק ואולמרט?

וכן, כחלון עשה את הרפורמה בסלולר. אטיאס יזם, כחלון ביצע. ליזום רפורמות זה קל, לא עולה כלום מבחינה פוליטית, לבצע זה קשה. בביצוע אתה צריך לבזבז הון פוליטי במלחמות נגד קבוצות אינטרסים ומפלגות בתוך ומחוץ לקואליציה. וכחלון הוריד מכסים הרבה יותר משהעלה.

ונכון, ההוצאה ביחס לתמ״ג היא בירידה של 30 שנים. המפלגה הדומיננטית ב-30 שנים האחרונות היא הליכוד. אני אחזור שוב: ברק, רבין ואולמרט היו יחסית קפיטליסטים והכהונה שלהם היתה קצרה יחסית. הנושאים הבוערים באותה תקופה לא היו חברתיים אלא מדיניים (אוסלו ומלחמת לבנון השנייה). זה לא המצב הפוליטי היום. היום השמאל דורש סוציאליזם, ובכל הכוח. פתח את העיניים.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 ספטמבר 2019, 22:55

תוצאות המדגם ממש משעממות... מקווה שיהיה אקשן מחר

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 17 ספטמבר 2019, 23:03

הדבר המשמח היחיד מבחינתי - העבודה קרסה לשפל חדש תוך 5 חודשים. מעבר לזה, האקשן בטח יתחיל בקרוב...

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 18 ספטמבר 2019, 00:09

מקווה שירדו עוד קצת בתוצאות האמת :)

אם לא יהיה שינוי מהותי, יתחיל עכשיו קמפיין ה״גנץ תרד מהעץ״ מול ״ביבי שחרר״. יהיה כיף :/

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 18 ספטמבר 2019, 00:11

האקשן כנראה יתחיל רק אחרי שגם ביבי וגם גנץ יכשלו בהרכבת ממשלה.
אם וכאשר.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי bling » 18 ספטמבר 2019, 07:20

גם מתוצאות האמת החלקיות המצב כרגע תואם את הרוח של המדגמים עם שוויון בין המפלגות והגושים כשליברמן הוא לשון המאזניים.

איזה בלאגן הולך להיות פה בחודשים הקרובים :?

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 18 ספטמבר 2019, 07:35

"הצבעה אסטרטגית" או מה שזה לא אומר...
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 18 ספטמבר 2019, 08:16

ראיתי עכשיו את הנאום של ביבי אתמול לפני הפעילים. לא זכור לי כזה עם ביבי לבד על הבמה כשמולו קומץ פעילים והמון רצפה.
קונקרטית, זה נשמע כאילו שהוא מכין את הפעילים לממשלת אחדות.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 18 ספטמבר 2019, 09:05

השאלה היא איך גנץ יסביר לבוחרים שלו שהוא יושב עם ביבי... והתשובה היא שהוא כנראה לא יעשה זאת, ולכן נראה כרגע שמועד ג׳ זה הכי ריאלי אחרי הכל... בא נראה איך יתקדם היום הזה, תיכף נקבל תמונה מדוייקת יותר.
אותי מעניין לראות מה יקרה אם ביבי הולך הביתה, האם הליכוד יקבל 40 מנדטים או 25 :)

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2823
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 18 ספטמבר 2019, 11:09

אם התוצאה תהיה 33 אז זה אבדן של 6 מנדטים (ליכוד+כולנו) לליכוד. החכמה שבדיעבד היא שביבי היה צריך להעביר את המנדט לגנץ ולתת לו להכשל לפני שרצים לבחירות שניות. כרגע הוא בבעיה והוא נתפס כמי שאשם בה. אני לא בטוח שהאופציה של אחדות כשגנץ ראשון היא משהו שהוא יפסול על הסף ואת זה הבוחרים של גנץ לא ישללו בשום אופן.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 18 ספטמבר 2019, 11:48

לא יודע, הבוחרים שלו מתחלקים ל-2, אלו שלא מוכנים לשמוע אפילו על ישיבה עם ביבי ואלו שהם מעט יותר ריאליים... זו תהיה צפרדע קשה לבלוע, נראה מה יהיה... אני לא חושב שביבי יוותר על להיות הראשון.
אני חוזה שאם זה יקרה אז גנץ ימכור את הפשרה הזו כ״אין ברירה, יש עוד מעט מלחמה מול איראן וביבי יותר מעודכן״ או משהו... יכול להגיד שמידרו אותו וזו לא אשמתו וכד׳

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 18 ספטמבר 2019, 11:59

לא מבין לאן נעלמו 7/6 מנדטים של הליכוד+כחלון ועוד כמעט 4 של הימין החדש.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 18 ספטמבר 2019, 12:50

כחלון נעלם ברגע שהבין שהוא על גבול החסימה אחרי שהבינו שהוא הולך עם ביבי בכל מקרה, התפוגג לחלוטין לתוך כחולבן (כי הרי מלכתחילה זה עניין של רקלאביבי) ואנשים שלא מעוניינים להצביע ומיואשים כאלה ואחרים.
בגלל זה אני נוטה להאמין שבלי ביבי המצב היה יותר כמו 36 לליכוד ו-28 לכחולבן. אבל זה *מאוד* תלוי מי יהיה במקום, מן הסתם.
הרבה ימנים שאני מכיר לא מוכנים להצביע לליכוד בגללו, לכאורה, ורובם הצביעו לכחולבן.


חזור אל “פורום OT”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים