לא, לקונטרול יש רמת קושי אחת.
קליימן, בעד שאני אשמח לקבל את המחמאה, אני ממש לא מסכים איתך שזה המקרה. אין שום קשר בין הקושי של משחקי סולס וענפיו השונים עם BB וסקירו, לקושי (הלא באמת קיים..) של קונטרול. במשחקי סולס אויבים מאוד חזקים ותמיד פוגעים בך, אלא אם כן אתה מתחמק (או מגן בסקירו) בצורה אקטיבית וישירות מהמכה הספציפית בתזמון הספציפ. לכן:
1. חשוב לא להקיף את עצמך באויבים, ולהבין שלכל חדר נכנסים לאט לאט ומשתדלים למשוך אליך אויבים בנפרד ככל הניתן.
2. חשוב ללמוד את כל ההתקפות של האויבים, בעיקר בוסים, כדי לדעת איך ניתן להתחמק מכל התקפה, מה התזמון שלה, עם מה האויב ממשיך ממנה, מתי יש זמן לתקוף אותו בחזרה, מה הטווך של כל התקפה שלו, מתי צריך להתרחק או להתקרב וכו'.. לכן הקושי באלמנט הזה הוא בעיקר עניין של סבלנות, לחזור לאותו הבוס מספר פעמים כדי ללמוד אותו.
בנוסף אפשר להכניס עוד אלף אלמנטים כמו העובדה שהאויבים הרבה יותר אגרסיביים, הרבה יותר מגוונים, יכולים לגרום לך לרעל/דימום/קללה, וכמובן הכי חשוב - הדמות שלך ממש חלשה ביחס אליהם, אפילו ביחס לאויבים מדרג ב' ומעלה.
בקונטרול, אם נפרק אותו רגע בצורה זריזה:
- הדמות שלך *מאוד* חזקה, מלבד הבוסים אתה חזק פי 10 מכל אויב במשחק (מלבד בהתחלה כשהstats והיכולות נעולים, ושם הוא אכן קשה).
- אין שום צורך להתחמק בצורה אקטיבית, מלבד מאלו שיורים עליך סלעים (וזו בדיוק אותה התקפה שחוזרת על עצמה באותו התזמון בדיוק מתחילת המשחק עד סופו). מספיק רק לדאוג כל הזמן להיות בתנועה באופן כללי, ולשמור על מרחק כללי מאויבים מסוימים.
- לא צריך בשום שלב לשים לב מתי להתקרב או להתרחק, מתי להתחמק או מתי לתקוף. אפשר פשוט לרוץ ולירות בו זמנית כל הזמן בלי יוצא מן הכלל.
- אתה כל הזמן מקבל בריאות, מאוד נדיר למצוא את עצמך במחסור אמיתי.
לכן אני באמת לא מצאתי שום קושי במשחק, מלבד העובדה שמרגע שפותחים את התעופה הייתה לי נטייה ליפול למותי לא פעם ולא פעמיים
.
אבל סך הכל אתה חזק בטירוף, אויבים מתים ממך תוך רגע, אתה כל הזמן מקבל בריאות, האויבים חוזרים על עצמם וממש לא מגוונים, ולא צריך באמת לשים לב להתחמקויות או דברים כאלו. אולי באמת יש איזה קטע ספציפי אחד או שניים באיזה קרב בוס שמתתי בו, פעם אחת, אבל זה יותר מחוסר תשומת לב רק בגלל שכבר התרגלתי לשייט את כל הקרבות בחצי כוח בלבד. סך הכל בכל פעם שחדר התמלא באויבים אני יותר נשכתי שפתיים כי זו סתם משיכת זמן רפטטיבית שמנעה ממני את ההתקדמות המעניינת הבאה, ולא כי מצאתי מולי אתגר שנהנתי לנסות ולעבור. בשלבים המאוחרים שכבר יש גלי אויבים אינסופיים כמעט זה הפך ממש מעצבן..