Uncle Pey'j כתב:אני גם מאוד אוהב את הכיוון של הדואל שוק 5 אם העיצוב בפטנט מדויק- פחות מצועצע ובלי הled מאחורה שכנראה גם טחן סוללה לדואל שוק 4.
bling כתב:מי זה האינסיידר המדובר ב ERA?
מה הקרדיט שלו שאנחנו אמורים להאמין לדבריו?
bling כתב:רק מה זה VRS
bling כתב:לא אמרתי שיחול על כל משחק כמו שלא כל משחק מקבל בכלל רימאסטר בדור הזה אבל כן יש הרבה משחקים בולטים מהדור הזה שיכולים לקבל טיפול דומה, כל מה שנחשב לקלאסי ומצופה בעיקרון יכול לקבל גרסת פס5 מלאה שכזו.
אה כן ותודה על ההסבר של ה VRS, נשמעת כמו טכנולוגיה ממש טובה
bling כתב:שמע יש מושקעים יותר או פחות, אם צוותים באמת יתנו השקעה ברמה שהם יקראו למשחק שלהם גרסת פס5 מלאה או כל שם שיווקי אחר אז זו תהיה הדרך שלהם לגבות יותר.
תסמוך עליהם שהם ידעו איך להשיג את הכסף הקל הזה בחזרה, כל הפורטים האלה עוזרים להם מאוד לרפד את הכיס בעלויות נמוכות, אין מצב שיוותרו על זה
When it comes to the PS5, faster hardware is always appreciated and will make life easier in the short term. But it’s the new SSD that really stands out; essentially streaming will become something that we don’t really have to worry so much about and it will free up some extra CPU bandwidth in the process.
You could do things faster or you could add more content and run things the same 30fps as before; often times it is the latter.
We tend to forget that it’s not just about getting better graphics in games with a new console, but it’s that the overall experience of using and playing on the console will get significantly better. Playstation 5 is about making a really smooth, quick-to-load experience, and a hardware base that’s easy to use for us developers, which is great, because it allows us to harness the hardware power quicker.
Shlomix כתב:וזה לא תקף עבור הסקארלט?
Regarding RAM, It's most likely I'm going to take a ton of guff for this, but the RAM story is interesting so here goes (it's very similar to what happened on X360 but reverse). The Gen 8 spec was going to be 4GB. That would have been 4x the amount of memory from Gen7 so that was the target for both consoles based on what we knew. With all the Kinect and Media stuff the team knew that would eat too much memory for games and proposed 8gb - 2-3 for media, and 5-6 for games. Once the xbox team had knowledge there was a gap in GPU with PS4, the feeling was that the incremental 1-2 gb for games, while slower, would make up some of the difference. So having say 5-6gb for games in DDR3 could offset having only 3.5gb of GDDR5 (having half the memory would have meant half the memory bandwidth, too).
Once word got out X1 had 8gb (and of course Sony would not have known the type of RAM we were using or for what), we heard that matched to 8. I think that part is pretty undisputed at this point. So that was a bummer for X1 but was a super smart call on Sony's part. Of course, the exact opposite happened on X360.
It would be interesting to think what a 4gb PS4 vs. an 8GB X1 battle would have looked like in games, given their advantage in GPU.
Memory was really expensive at the time - can't remember the circumstances but X360 memory was dirt cheap by the end, so there was a big shock to the system in the cost for DD3. GDDR5 was CRAZY expensive (like 2x the cost). So for MS at least it was always DDR3. The team believed that 8gb of DDR3 would be the same cost as 4gb of GDDR5 so it was a risk but felt it would provide better games and all the media stuff would not come at a cost to the developers.
Of course, it didn't pan out that way. A Hynix fire right before launch drove the cost of DDR3 through the roof (eroding the cost advantage), and all the major graphics cards moved quickly to GDDR5 so prices dropped faster than expected. Worked out great for Sony, not so great for Xbox.
I can only speculate what Sony's original plan was for RAM, but my guess is it was always GDDR5.
I think what's more interesting is how there is certain information that gets around (like Xbox had 8 and Sony had 4), but the context around it was missing; I'm not sure they knew we were GDDR3 and that Xbox were allocating much of the extra memory to non-gaming applications.
bling כתב:מרתק! זה כאילו נכתב מלמעלה שהדור הזה ילך לסוני, אין ספק שגם מזל היה פה מעבר להחלטה הלא מדהימה כשלעצמה של מייקרוסופט להתמקד כל כך חזק על מדיה, זה כאילו אלוהי הגיימנג העניש אותם חזק על זה
גם רואים עד כמה ריגול תעשייתי/שמועות בסופו של דבר גורמות לזה ששני קונסולות שמתוכננות באותו הזמן ועם רכיבי צד ג׳ בעיקר לא יהיו רחוקות ממש בכוח, סוני שמעה על ה 8 של מייקרוסופט והיא ישר חתרה להגדיל גם את שלה, יצא פער בכל זאת גם בגלל נסיבות של מזל רע וטקטיקה שגויה של מייק להתמקד במדיה אבל אם נקח את הדור הבא שבו ברור לשני הצדדים שהם בונים קונסולת גיימינג אז זה רק מראה שפער ממשי לא יכול ממש להתקיים באקלים הנוכחי.
כיף שיש בנאדם במעמד כזה שיכול לחלוק סיפורים מבפנים, זה למה לצערי GAF לשעבר/ ERA למרות מדיניות ה pc החונקת הן קהילות ״חשובות״ בתעשייה הזאת.
אגב כשהוא אומר שזה מה שקרה בדור ה 360 רק הפוך למה הוא מתכוון? הרי אז בזמנו לסוני היה תכנון לא טוב עם ה cell אבל לא היה מדובר בסיפור עם אופי דומה לדור הזה מבחינת מזל רע (השריפה במפעל הצ׳יפים), אלא אם כן הוא מתכוון לאספקט של תכנון לא טוב של חומרה (מייקרוסופט עם הבחירה ללכת על DDR3 מוגדל עם הקצאת מדיה לעומת סוני עם הדאבל Cell)
Of course, we do have insights on what’s around the corner and what’s happening with PlayStation and Xbox. We’re watching it closely and one may probably assume that at some point we’re gonna do something with the next-gen. However, we cannot really be very specific about what that might be, when exactly that might be. I will only safely assume that it’s not gonna be around the launch timeframe of those consoles.
Our games were always ahead of technology. They always play best on strong PCs, so in many areas, we’re ready or almost ready for stronger specs. From a technical perspective, it seems to be doable.
If games would stay the same in terms of scope and visual quality it’d make loading times be almost unnoticeable and restarting a level could be almost instant [in PS5 games].
However, since more data can be now used there can also be cases where production
might be cheaper and faster when not optimising content, which will lead into having to load much more data, leading back into a situation where you have about the same loading times as today.
It is almost the same as with CPU and GPU enhancements. You could do things faster or you could add more content and run things the same 30fps as before; often times it is the latter.
We game developers can make 60fps games even on PlayStation 1! It’s always about
compromise: are you focussing on visuals, physics, AI, and such things or purely framerate? The new PS5 hardware will be powerful, yes, but also expectations are that graphics will be even more detailed, more destruction, etc and it’s always a compromise as to where we focus.
DrKeo כתב:CDPR על הדור הבא (בערך):Of course, we do have insights on what’s around the corner and what’s happening with PlayStation and Xbox. We’re watching it closely and one may probably assume that at some point we’re gonna do something with the next-gen. However, we cannot really be very specific about what that might be, when exactly that might be. I will only safely assume that it’s not gonna be around the launch timeframe of those consoles.Our games were always ahead of technology. They always play best on strong PCs, so in many areas, we’re ready or almost ready for stronger specs. From a technical perspective, it seems to be doable.
לי זה נשמע כמו שיש להם משחק דור הבא בצינור אבל הם לא מוכנים לדבר עליו ושהם בייסיקלי מתכננים משהו כמו גרסת הPC על הפס5 בעתיד. רק נקווה שמה שחשבתי עליהם נכון וזה יהיה שדרוג חינמי, לא דאבל דיפ.
ועוד משהו מעניין מהראיון עם רמדי שמשקף שיחה שהייתה לי פה עם בלינג לפני כמה חודשים בנוגע לדמו של ספיידרמן:If games would stay the same in terms of scope and visual quality it’d make loading times be almost unnoticeable and restarting a level could be almost instant [in PS5 games].
However, since more data can be now used there can also be cases where production
might be cheaper and faster when not optimising content, which will lead into having to load much more data, leading back into a situation where you have about the same loading times as today.It is almost the same as with CPU and GPU enhancements. You could do things faster or you could add more content and run things the same 30fps as before; often times it is the latter.We game developers can make 60fps games even on PlayStation 1! It’s always about
compromise: are you focussing on visuals, physics, AI, and such things or purely framerate? The new PS5 hardware will be powerful, yes, but also expectations are that graphics will be even more detailed, more destruction, etc and it’s always a compromise as to where we focus.
הוא בעצם אומר שזה שיש SSD מטורף, זה לא אומר שלא יהיו זמני טעינה. כמו בדיון עם בלינג על ספיידרמן, אפשר לעוף במהירות מטורפת בעיר בספיידרמן עם ה-SSD אבל זה נעשה כמובן עם נכסים של משחק בגרפיקת PS4. אז תמיד יש עניין של בלאנס, בדיוק כמו שרמדי מדברים פה על 30 מול 60 פריימים בשניה. אתה יכול לפוצץ את המשחק בכמויות תוכן שלא היו אפשריות עד היום אלה אם היינו מוכנים לבלוע זמני טעינה של 7 דקות או שאתה יכול לעשות משהו שיותר מזכיר את הדור הזה ולטוס כמו טיל. וכמובן שיש המון אפשרויות בין שני הקיצונים האלה.
bling כתב:DrKeo כתב:CDPR על הדור הבא (בערך):Of course, we do have insights on what’s around the corner and what’s happening with PlayStation and Xbox. We’re watching it closely and one may probably assume that at some point we’re gonna do something with the next-gen. However, we cannot really be very specific about what that might be, when exactly that might be. I will only safely assume that it’s not gonna be around the launch timeframe of those consoles.Our games were always ahead of technology. They always play best on strong PCs, so in many areas, we’re ready or almost ready for stronger specs. From a technical perspective, it seems to be doable.
לי זה נשמע כמו שיש להם משחק דור הבא בצינור אבל הם לא מוכנים לדבר עליו ושהם בייסיקלי מתכננים משהו כמו גרסת הPC על הפס5 בעתיד. רק נקווה שמה שחשבתי עליהם נכון וזה יהיה שדרוג חינמי, לא דאבל דיפ.
ועוד משהו מעניין מהראיון עם רמדי שמשקף שיחה שהייתה לי פה עם בלינג לפני כמה חודשים בנוגע לדמו של ספיידרמן:If games would stay the same in terms of scope and visual quality it’d make loading times be almost unnoticeable and restarting a level could be almost instant [in PS5 games].
However, since more data can be now used there can also be cases where production
might be cheaper and faster when not optimising content, which will lead into having to load much more data, leading back into a situation where you have about the same loading times as today.It is almost the same as with CPU and GPU enhancements. You could do things faster or you could add more content and run things the same 30fps as before; often times it is the latter.We game developers can make 60fps games even on PlayStation 1! It’s always about
compromise: are you focussing on visuals, physics, AI, and such things or purely framerate? The new PS5 hardware will be powerful, yes, but also expectations are that graphics will be even more detailed, more destruction, etc and it’s always a compromise as to where we focus.
הוא בעצם אומר שזה שיש SSD מטורף, זה לא אומר שלא יהיו זמני טעינה. כמו בדיון עם בלינג על ספיידרמן, אפשר לעוף במהירות מטורפת בעיר בספיידרמן עם ה-SSD אבל זה נעשה כמובן עם נכסים של משחק בגרפיקת PS4. אז תמיד יש עניין של בלאנס, בדיוק כמו שרמדי מדברים פה על 30 מול 60 פריימים בשניה. אתה יכול לפוצץ את המשחק בכמויות תוכן שלא היו אפשריות עד היום אלה אם היינו מוכנים לבלוע זמני טעינה של 7 דקות או שאתה יכול לעשות משהו שיותר מזכיר את הדור הזה ולטוס כמו טיל. וכמובן שיש המון אפשרויות בין שני הקיצונים האלה.
אז מה בדיוק עשינו פה בסוף קיאו
סבבה נקבל פירוט מדהים יותר בדור הבא, אבל זה בעצם קורה בכל דור, למה בדור הזה משחקי עולם פתוח לא עשו קפיצה מדהימה וקיבלנו בהם פירוט (ואפילו גיימפליי בחלק מהמקרים כמו הורייזון) של משחק סינגל לכל דבר?
אז תהיה עוד קפיצה בסגנון אבל בסופו של דבר דברים ירוצו וירגישו באופן זהה כשמדובר לפחות בהפקות ענקיות.
ולטעמי ל SC אין ממש מקום בנושא הזה, לא מבין מה כזה מרשים בו עד עכשיו, אני לא רואה במשחק הזה את הקרייסיס של דור הפס3 וה 360, יעני משחק שנמצא דור מעל ושזכינו לראות מוקדם יותר לפני שהדור הבא האמיתי מגיע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים