swiss-the-engine כתב:Laskin כתב:מעניין אותי איך עובד התמחור של השירותים האלה, למפתחות/מפיצות. כמה כל חברה מקבלת כדי שהמשחק שלה יהיה שם, האם זה לפי ימים/חודשים או לפי מספר האנשים שבפועל משחקים בזה וכו׳.
הגיוני שיהיה דומה למודל הסטרימינג במוסיקה נראה לי
מפיצות ומפתחות בחיים לא יכנסו לשם במודל של המוסיקה, אף אחד חוץ מהמחזיקת פלטפורמה לא עושה כסף על זה. נניח לימבו, משחק של שעתיים, כמה זמן כבר ישחקו בו? שעתיים? אולי ארבע? ולעומת זאת משחק GAAS יכול לצבור מאות שעות אצל כל שחקן. אז למה שלימבו ירצה להיות שם? חוץ מזה כאן מדובר בשירות שמוסיף איזה 6 משחקים בחודש, לא במליוני על מליוני שירים כמו ספוטיפיי כך שלדעתי כאן זה עניין של חוזה אישי לכל משחק שנכנס. אם הייתי צריך לנחש, MS משלמת לחברה X סכום חד פעמי בכדי שהמשחק שלה יכנס לגיימפאס ל-Y זמן. לחברה זה משתלם כי הם קבלו סכום שמרצה אותם וחשיפה ענקית שתעזור להם למכור יותר בפלטפורמות האחרות, ל-MS זה שווה כי גם אם הם ישלמו כמה מליונים כל חודש, הם עדין מכניסים הרבה יותר מזה חודשית.
בתאוריה GP עולה 15$ ויש לו מליוני משתמשים. אז כן, הם מחלקים עכשיו הרבה פעמים אותו בייסיקלי בחינם, אבל הם דוחפים את השירות כרגע. יגיע השלב שבו GP יעלה לכולם 15$ בחודש כי שלב הירח דבש יגמר ואפילו אם יהיו להם רק 10 מליון משתמשים, זה כבר מתקרב להכנסות של 2 מליארד בשנה. ואתם יודעים מה, אני חושב ש-10 מליון משתמשים זה מה זה מספר קטן, אני לא אתפלא אם הם יגיעו לשם כבר השנה או שנה הבאה. לדעתי הם כבר מתחילים להתקרב לשם להתחשב בזה ששנה שעברה הם אמרו שיש להם "מליוני מנויים" וברבעון האחרון הם אמרו שהם "יותר מהכפילו" את מספר המשתמשים. כלומר אני לא רואה מצב שהם מתחת ל5 מליון מנויים ובחגים יוצאת ה-XSX עם היילו. GP יהפוך למפלצת.