InterAl כתב:הלינק שלך נוגע לנבחרים לרשויות המקומיות, לא לח״כים. ככל שזה נוגע לניגוד עניינים, לח״כים יש רק את כללי האתיקה ופסיקות בג״ץ. חוק אין.
בנוגע לתקנון - שוב, הערות שוליים הן לא חלק מלשון החוק.
ההקשר הוא סקירה שמתייחסת לרשויות מקומיות אבל הדברים שרשומים שם הם עקרוניים ונכונים לכל נבחרי הציבור. אני קצת מופתע מהטיפוס העצי הזה שלך, ברור לי שאם במקום אדלשטיין היה מדובר בדליה איציק או פואד בן אליעזר אז הפוזיציה שלך היתה משתנה ב180 מעלות.
פסיקות תקדימיות של בתי משפט הם חלק מהחוק. רשאי המחוקק להגיב להן ולחוקק חוקים שמבהירים או משנים נושאים שנראים להם רלוונטיים אבל בהעדר חקיקה אחרת, הם החוק. לביבי היה את כל הזמן שבעולם לטפל בדברים האלה והוא לא טיפל בהם משום שהוא הסכים עם לשון החוק והתקנון וכאמור, הדין הזה נכרת בזמן שאיש הימין הקיצוני, חנן פורת, ביקש מבג"צ שיפעל כנגד שבח וייס. חנן פורת לא סבר שיש בעיה כלשהי לבקש מבג"צ להתערב בסדר יומה של הכנסת.
לימין ולביבי לא היתה שום בעיה עם עצם האקטיביזם השיפוטי ובלבד שהוא משרת את המטרות שלו (ע"ע השופט אדמונד לוי ז"ל כדוגמא לאקטיביסט קיצוני מהצד הימני שביבי ידע לנצל לצרכיו).
עידן, אתה כותב הרבה ושופך הרבה קיטור לכל עבר (כולל התסרוקת של אלי אבידר). רשמתי את רשימת הקורבנות התורנית של ביבי בשביל להבהיר שהבעיה של ביבי מתחילה ונגמרת בביבי עצמו ולא בשום דבר אחר.
טענתי שסער מריץ את עצמו על מנת למצב את המעמד שלו כמחליף ביום שאחרי ביבי ולא שהוא ינצח בפריימריז מול ביבי. גם אדלשטיין עשה את המהלך המטופש הזה אתמול על מנת למצב את עצמו ביום שאחרי (למרות שבפועל הוא רק הוכיח שהוא סמרטוט של ביבי, שהשתמש בו ומיד זרק. ביבי אפילו לא טרח להתייחס אליו.)
בליכוד יש את לוין ואוחנה ואולי עוד כמה שחושבים שהם יכולים כרגע לעשות פוליטיקה על חשבון המתפקדים אבל ביום שתביא הצבעה מטורללת שלא תאפשר לבג"צ לבצע מהלכים בנוסח המהלך החיוני של השבוע הנוכחי, אתה תגלה לא מעט אצבעות נעלמות בתוך הליכוד, בטח ובטח, כשגן החיות של שרה מחוץ לתמונה. אוחנה טופ 5? סבבה לגמרי. למחרת הוא ידבר עם סער וכחלון שיספרו לו איך החיים שלהם השתנו מהקצה אל הקצה ביום שהם זכו בפריימריז בליכוד.
השתיקה של בכירי הליכוד לא נובעת מהפחד שלהם מבג"צ אלא מחוסר הסכמה מהותית.
וכן, מותר לנו לדבר והמציאות תעשה את שלה עם השיקולים שלה, בלי קשר
דין, הרעיון שלך נחמד ברמה התיאורטית אבל ברמה המעשית הוא מחייב רוב של 61 לא רק אחרי בחירות רביעיות אלא גם אחרי בחירות חמישיות (סיטואציה שבה מחוקק עכשיו חוק שמונע ממנו להיות ראש ממשלה אחרי בחירות מספר 4, בחירות מספר 4 שבהן יש רוב לחוק שיאפשר לו להיות ראש ממשלה אחרי בחירות מספר 5 ואז בחירות מספר 5, שבהן יש לו רוב להרכיב ממשלה). בינתיים כבר עברו שלוש מערכות בחירות שבהן לא היה לו רוב כזה והגורם היחיד שהוכיח אי יציבות בהגעה לקלפי הם מצביעי הליכוד.
לסקין, או שביבי יתפטר ויעביר את המושכות למישהו אחר. זה לא יקרה וזה לא יקרה, גם אם זה נמאס.
אה, ויש את השפעת, העובדה שביבי פורס משטר צבאי ברחובות, אחראי למחדל ברמה שאפילו אנגלמן לא מסוגל לכבס, מנהל את העסק בצורה כאוטית ברמה מזעזעת, מונע מהגורמים שחייבים לנהל את המשבר הזה להתערב (רח"ל ופיקוד העורף), מקיף את עצמו באנשים שאין להם שום יכולת מקצועית או אינטלקטואלית לטפל במשבר כזה (ליצמן, ברסי וגרוטו), מקבל החלטות לגמרי לבד ועוד מנסה למנוע את פעילות הפיקוח של הכנסת (ולהזכיר, הכנסת היא כנסת נבחרת והממשלה היא ממשלת מעבר).
יהיה לנו הרבה זמן לדבר על הדברים האלה... הרבה מאוד זמן...