נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 21 אפריל 2020, 22:54

idan כתב:אלה מספרים יפים בהתחשב בקורנה, אבל נראה לי שהם ספגו פגיעה לא קטנה במכירות הפיזיות.
אנשים לא ממש רצים לקנות משחקי וידיאו בימים אלה, למשל בבריטניה היה להם רק חצי מהמכירות של פפ15 בפרק זמן הרלוונטי, ואפילו אמזון הפסיקה לקחת הזמנות בשלב מסוים ככה שגם משלוחים זה לא בהכרח אופציה.


לא בטוח כמה בריטניה ספציפית היא מדד, אבל כמה דברים לזכור:
1. אחרי חודש וחצי בערך פפ15 מכר 5 מליון עותקים. נראה לי שהרימייק ישבור את הנתון הזה, או ממש יתקרב.
2. פפ15 הוא משחק בהיקף הרבה, הרבה יותר גדול שיצא במקביל לסדרה וסרטים ואולי ההשקעה הכי גדולה של סקוור בהפרש גדול, בטח בכל הקשור לפרסום ושיט מסביב... הייתי ביפן בתקופת השיגור שלו, זה היה בכל מקום.
3. פפ15 בעצם הפפ הסינגל הראשון מאז 13 שיצא 7 שנים לפניו. ולא, אני לא מחשיב את 13-2 ;)
4. פפ15 יצא על 2 פלטפורמות במקביל.
5. זה עדיין רימייק, גם אם הכי מושקע בהיסטוריה :)

וכמובן - הקורונה.

אז למרות כל הסיבות האלה נראה שהוא ישתווה אליו לכל הפחות, ולדעתי יעבור אותו במכירות בסך הכל, אולי לא על הפס4 בלבד, אבל עוד שנתיים מהיום אין לי הרבה ספק.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 22 אפריל 2020, 01:18

- לפי מה שאני רואה סקוור טענו שהם מכרו 5 מיליון עותקים (פיזי ודיגיטלי) ביום הראשון לשיגור, שהוא גם השיגור הכי מוצלח בתולדות הסדרה... אבל הם משתמשים במילה shipped, כלומר יכול מאוד להיות שזה כולל עותקים שנמצאים בחנויות ולא רק עותקים שנמכרו לצרכן.
כך או כך פפ15 שוגר על יותר פלטפורמות אבל אני מעריך שהמכירות על האקס בוקס היו נתח יחסית קטן (בכל זאת סדרת משחקים שמזוהה עם פלייסטיישן וז'אנר שבאופן כללי פחות פופלרי אצל הקהל של מיקרוסופט) כך שגם אם לא משכללים את המכירות על האקס בוקס, פפ15 עדיין כנראה מכר יותר מפפ7 על הפס4 בשיגור. וזה נראה לי די ברור שיש לקורונה קשר כלשהו לעניין, יעני אם החנות המקוונת הכי גדולה בעולם לא מוכרת את המשחק שלך בתקופה עם פוטנציאל המכירות הכי גבוה זאת חתיכת בעיה, גם אם הרבה אנשים עברו לדיגיטל.

- בתור מי ששיחק בפפ15 והגיע לסוף פרק 14 בפפ7 אני חולק על הקביעה שהראשון משחק בהיקף הרבה יותר גדול, אלא אם אתה מבסס את זה רק על עצם היותו של אחד מהם משחק עולם פתוח והשני לינארי. שאר המסביב פחות רלוונטי הרי פפ7 כבר קיבל את הסרט אנימציה הגרוע שלו וגם סרט אנימה בדיוק כמו פפ15. אבל הוא גם קיבל פריקוול ל psp שכנראה היה המשחק הכי מתוקצב על הפלטפורמה וספין אוף בינוני על הפס2, ספין אוף אחר ומושקע למובייל ביפן, משחק מכות עם הדמויות של פפ7 על הפס1 וארקייד, ולפחות שני משחקי פלאפון שאני זוכר שמדמים את המיני גיימס עם האופנועים והסנובורדינג של המשחק המקורי. גם המון הופעות אורח של הדמויות שלהם במשחקים של סקוור לאורך השנים, שלא נדבר על דמות בסמאש.. רוצה לומר, פפ7 כבר קיבל את הטיפול השלם, השוק מכיר אותו מצויין ולכן כל הזבל שסקוור עטפו מסביב לפפ15 לא כל כך משנה בהקשר הזה לדעתי.

- אתה צודק לגבי הציפייה לפפ15 שנוצרה לא רק בגלל שזה היה 7 שנים מהפיינל פנטזי הראשי האחרון אלא גם 11 שנה מאז שהם חשפו אותו לראשונה כ versus 13 (שהפך לפפ15).

- אני לא חושב שזה שמדובר ברימייק למשחק בן ארבע דורות זה חיסרון, נדמה לי ש Resident Evil 2 כבר הוכיח את הנקודה הזאת.

- אם נצא מנקודת הנחה שהעולם יחזור למסלול בקרוב - אז פפ7 הוא משחק טוב יותר ובעיקר הרבה יותר שלם (שזה קצת מצחיק לכתוב על משחק שמדמיין מחדש רק את השעות הראשונות של פפ7, אבל זה לגמרי מדוייק) ולכן אמור להיות לו פה לאוזן הרבה יותר חיובי ורגליים ארוכות יותר. הוא מן הסתם גם יקבל בוסט במכירות כאשר הוא יגיע לפלטפורמות נוספות (פפ15 מכר איזה מיליון בסטים) ואולי גם בוסט נוסף כאשר הם יחשפו את הפרק השני לדור הבא ואנשים ידלקו עליו וירצו להיות בלופ.
כמדומני שאני ואתה אפילו התערבנו על זה בזמנו ואני טענתי שפפ7 ימכור לפחות כמו פפ15 (8 ומשהו מיליון) ואתה טענת שלא :)
אבל בגלל הקורונה ואחריו אולי גם המשבר הכלכלי העולמי הצפוי, אני מן הסתם הרבה פחות בטוח בהערכות שלי..

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אפריל 2020, 02:13

אנשים כל היום בבית משחקים משחקי וידאו ואתם קוראים לקורונה פגיעה במכירות משחקי הוידאו? :)

ובחדשות דומות, Animal Crossing מקום ראשון ב-NPD, מכר רק במרץ יותר מאשר כל משחקי AC שהגיעו לפניו לאורך כל חייהם והפך לשיגור השלישי כי גדול של משחק נינטנדו בארה"ב אי פעם כש-SSB BRAWL מקום שני ו-SSB ULTIMATE מקום ראשון. אני לא יודע כמה הקודמים מכרו ספציפית בארה"ב, אבל המשחק האחרון ל3DS שהוא גם המוכר הכי גדול בסדרה מכר 12.45 מליון עותקים. אז כמה מתוך ה-12.45 מליון עותקים הללו שנמכרו בארה"ב, הורייזן עקף אותם ב-11 ימים. אז כן, זה מה שקורונה עושה, משחקים מתפוצצים במכירות.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 22 אפריל 2020, 02:41

למה סוני דחו את tlou2 ?

הבדל של שלושה שבועות אולי לא נראה משמעותי אבל הוא כן במקרה הזה. אנימל קרוסינג יצא בזמן מושלם, גם בלוחות זמנים בדיוק לפני שהעולם התחיל להיסגר לחלוטין וגם לסוג משחק שהוא שדי תפור לשהות הכפויה בבית. מעבר לזה שבערך כל משחק של נינטנדו על הסוויץ שבר שיאים והוא המשחק הכי מצליח בסדרה שלו, ככה שגם במצב עניינים נטול קורונה זה נראה כמו עסקים כרגיל (למרות שברור שזה עזר להם, אני למשל כנראה לא הייתי מנסה אותו בסיטואציה אחרת).

פפ7 היה על הקסקס, אמזון עוד יכלה לכבד את ה pre orders אבל הפסיקה למכור אותו שבוע לפני התאריך יציאה שלו. לא מדבר אפילו על סתם חנויות באירופה או ניו יורק למשל.. וכאשר איזה חצי מהמכירות תוכנה הם עדיין בחנויות ריטייל, זה משמעותי בעיני ( גם אם הרבה אנשים בוודאי עברו לדיגיטל).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אפריל 2020, 04:01

idan כתב:למה סוני דחו את tlou2 ?

הבדל של שלושה שבועות אולי לא נראה משמעותי אבל הוא כן במקרה הזה. אנימל קרוסינג יצא בזמן מושלם, גם בלוחות זמנים בדיוק לפני שהעולם התחיל להיסגר לחלוטין וגם לסוג משחק שהוא שדי תפור לשהות הכפויה בבית. מעבר לזה שבערך כל משחק של נינטנדו על הסוויץ שבר שיאים והוא המשחק הכי מצליח בסדרה שלו, ככה שגם במצב עניינים נטול קורונה זה נראה כמו עסקים כרגיל (למרות שברור שזה עזר להם, אני למשל כנראה לא הייתי מנסה אותו בסיטואציה אחרת).

פפ7 היה על הקסקס, אמזון עוד יכלה לכבד את ה pre orders אבל הפסיקה למכור אותו שבוע לפני התאריך יציאה שלו. לא מדבר אפילו על סתם חנויות באירופה או ניו יורק למשל.. וכאשר איזה חצי מהמכירות תוכנה הם עדיין בחנויות ריטייל, זה משמעותי בעיני ( גם אם הרבה אנשים בוודאי עברו לדיגיטל).

אנחנו רואים את כל המשחקים מפציצים עכשיו ומסיבה טובה. היום רוב המכירות הן דיגיטליות, כשכולם תקועים בבית הקהל קונה והרבה כי אין לאנשים מה לעשות. הקורונה כנראה דוחפת אנשים שלא קונים דיגיטלית גם לקנות דיגיטלית כי נראה למישהו שהם באמת ידלגו על AC או FFVII רק כי הם תקועים בבית? ואנשים שקונים דיגיטלית, הרי יש סיכוי הרבה יותר גדול שהם יקנו יותר משחקים עכשיו.

רק תסתכל על דום אנטרנאל, הוא מכר 33% פחות עותקים פיזים מדום 2016 אבל מכר סה"כ יחד עם הדיגיטלי יותר מפי 2 מדום 2016. אז אוקיי, בגלל קורונה קנו אותו פחות בריטייל, אבל זה באמת משנה כשהמכירות הדיגיטליות עלו פי כמה? קורונה לא גורמת לפחות מכירות, היא מגדילה אותן ורק מעצימה רווחים כי היא דוחפת אנשים לדיגיטל.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 22 אפריל 2020, 08:59

לא מוצא את הנתונים שאתה מדבר עליהם, אבל דום יצא באותו שבוע שאנימל קרוסינג יצא - והמכירות הפיזיות באותו שבוע עלו באופן משמעותי בכל העולם בערך חוץ מאיטליה וספרד שהיו בסגר. המכירות הפיזיות באוסטרליה למשל עלו באותו שבוע ב 278% ואפילו עלו ב 86% בלי אנימל קרוסינג ודום, שהיו מן הסתם שני המשחקים הכי חשובים באותו שבוע. גם המכירות של הקונסולות עלו במאות אחוזים במדינות שעמדו לפני סגר, כמו בריטניה למשל, אבל גם זה מן הסתם שכח.
כלומר אנשים ללא ספק רוצים יותר לשחק משחקי וידיאו, אבל הדוגמאות שלך לא רלוונטיות לפפ7 בגלל שבזמן המדובר לא היו בעיות בקווי אספקה ומלאי. מדינות אחרות באירופה או ארה"ב או יפן עדיין לא היו במצב חירום וכו'.

עכשיו אפשר לטעון שרוב מי שהיה קונה פיזי עבר לדיגיטל בנוסף למוטיבציה המוגברת לקנות משחקי וידיאו מה שמסתכם במכירות גבוהות יותר, אבל זה לדעתי יוצא מנקודת הנחה שאתה הצרכן הממוצע, זה שעוקב אחרי ביקורות במטהקריטיק ויודע איזה משחקים הוא יקנה. יש עדיין אנשים שהולכים לחנות ובחורים משחק, אנשים שמסתכלים על הקופסא ושואלים את המוכר. זה פחות רלוונטי לנו אבל בארה"ב למשל אנשים קונים פיזי כי אפשר להחליף וזה נוח כלכלית, יש גם מדינות בארה"ב שיש מגבלות תעבורה באינטרנט ולהוריד 100 ג'יגה בייט זה בעיה וכו'.
בקיצור, לא ענית לי על השאלה אבל אני מסיק שאם לא היה לזה משמעות אלא להפך זה גם מגביר מכירות, סוני לא היו דוחים את המשחק הכי גדול שלהם.
נערך לאחרונה על ידי idan ב 22 אפריל 2020, 09:04, נערך פעם 1 בסך הכל.

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 22 אפריל 2020, 09:01

הבעיה עם הדיגיטל, שמפסידים את האפשרות למכור מאוחר יותר
ביד שניה , או לתת למשפחה או חברים
אני חושב שהרבה אנשים שקונים ריטיל בדרך כלל
קנו דיגיטלית עכשיו בגלל זה
אבל הרבה מהם יחזרו לקנות ריטיל שיפתחו את המדינות

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 22 אפריל 2020, 09:24

סוני דחו את TLOU2 כי לא רצו לדפוק את מי שקונה בריטייל בגלל ספוילרים, להערכתי, וגם כי לא רצו לדפוק את החנויות הפיזיות בשנה שהם מוציאים קונסולה חדשה.

לגבי פפ7 מול פפ15 - כשדיברתי על ״היקף״ - כן, הרבה מזה זה העניין שזה משחק בעולם פתוח, עם מיני גיימס והשקעה הרבה יותר גדולה בהפקה, אבל גם כל המסביב - אתה לא יכול להשוות את הסרט שיצא לפני יותר מעשור ומשחקים אחרים שרכבו מאז על ההצלחה של המקור ולהגיד שזה חלק מההפקה של פפ7 רימייק. זה לא אותו דבר כמו סדרה מצויירת, סרט CGI, משחקי מובייל ופרסומות בכל מקום - שהיו בסמוך ליציאת פפ15, ולמרות שלא שיחקתי בו אפילו - אני משוכנע שההפקה בסדר גודל אחר לגמרי. יום יבוא ואולי נדע נתונים מדוייקים יותר, אני כבר הערכתי שמדובר אולי בהבדל של פי 5, בתקציב הכולל, נראה אם הייתי קרוב :)
כמובן שיש גם את העניין של ההפקה שהשתנתה מספר פעמים מאז Versus, ואז עניין המנוע שהחליפו וכו׳... היו דיווחים שרק עניין המנוע עלה להם 33 מליון דולר אבל אולי זה כולל עוד משחקים שהתחילו פיתוח איתו ונעצרו.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 22 אפריל 2020, 09:42

סוני בעצמם אמרו על הדחייה של TLOU2 שהם רוצים לעשות השקה ראויה כדי שכולם יוכלו לשחק במשחק, יש קהל ריטייל גדול מאוד למשחקים מהסוג הזה, והוא יותר משמעותי מהדיגיטל בתקופת ההשקה, בדר״כ הרגליים הארוכות קורות בדיגיטלי אבל בהשקות עצמן לריטייל יש חלק ענק.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 22 אפריל 2020, 10:09

סקוור הוציאו את פפ15 עם שלל סרטים בגלל שהיה מדובר במשחק חסר שחתכו ממנו חלקים מהותיים וזאת הייתה הדרך העקומה שלהם לתקן מבלי לדחות את המשחק בעוד שנתיים-שלוש. הקהל יעד של כל החומר הנלווה הזה היה אנשים שכבר התעניינו במשחק ככה שאני מפקפק בכוח השיווקי של כל מיני סרטי אנימציה נישתיים, אבל אם בכל זאת מתייחסים לזה כך אז אי אפשר להתעלם מכל מה שקדם לרימייק של פפ7 לאורך השנים. פרסומות זה כבר הרבה יותר חשוב, אבל לא נראה לי שיש לך דרך אמינה להשוות בין מה שראית ביפן בזמנו לבין מה שקורה שם היום עם פפ7, ככה שאנחנו לא באמת יודעים.
מעבר לזה העולם פתוח של פפ15 הוא יפה, אבל ריק וסטטי. מלבד מפלצות ותחנות דלק אין שם בערך כלום. יש סה"כ שני ערים במשחק עם npcs וכל זה (רק אחת מהם חלק מהעולם הפתוח), אבל גם הגדולה מבינהם לא יותר גדולה מוול מרקט כנראה. כלומר ה hubs בפפ7 הם ערים לפי הסטנדרט של פפ15. פפ7 סינמטי יותר, מלוטש יותר, אפילו דברים קטנים לכאורה כמו האודיו הדינמאי זה משהו שמעיד על הפקה מושקעת יותר בעיני, שלא נדבר על גיימפלי מלא לארבע דמויות עם שליטה מלאה, משהו שפפ15 קיבל רק איזה שנתיים אחרי שהוא יצא. ולפי הספירה שלי יש יותר מיני גיימס בפפ7 אגב.
אבל סה"כ הם עושים רושם של משחקים באותו סדר גודל פחות או יותר, לא רואה איך אתה מגיע למסקנה שההפקה של פפ15 הרבה יותר גדולה, לפחות לפי איך שזה משתקף בתוצר הסופי.. ענייני תקציב של משחק שעבר גלגולים שונים לאורך יותר מעשור והחליף במאים ונבנה לצד מנוע וכו' זה כבר עניין אחר, אבל למי אכפת? לא מגיע להם ציון לשבח על תהליך הפקה גרוע ובזבזני יותר.
נערך לאחרונה על ידי idan ב 22 אפריל 2020, 10:23, נערך פעם 1 בסך הכל.

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 22 אפריל 2020, 10:20

לא אמרתי שמגיע ציון לשבח, להפך, עובדה שאני לא מיהרתי ועדיין לא שיחקתי בפפ15, רק שסך כל העלויות גבוה בהרבה מאוד לפי דעתי.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 22 אפריל 2020, 10:28

אני התייחסתי להערה על משחק בהיקף הרבה יותר גדול, כלומר בתוכן שאשכרה יש במשחק, שאתה הסברת שאתה חושב שהוא כזה בגלל העולם הפתוח. כמה כסף הם שמו בשביל להגיע לשם זה טיעון אחר שלא אמור להשפיע על רמת המכירות של המשחק (מלבד העניין השיווקי, אבל זה נושא אחר וגם אין לנו נתונים מלאים בעניין הזה).

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 22 אפריל 2020, 10:41

אה כן, שכחתי ששם התחלנו... אני על כדורים חזקים אז תסלח לי :)
אני עדיין עומד מאחורי זה שההיקף של פפ15 גדול יותר אפילו שלא שיחקתי בו.
ראיתי שכדי לסיים הכל בו צריך איזה 100 שעות, זה כמעט כפול מפפ7 רימייק, וזה עוד לפני כל הDLC הרבים שהם חלק ממנו, וכנראה לא יהיו לFF7. יש את המכניקות של הבישול, הדיג וכל השיט הזה, והעולם הפתוח, אפילו אם ריק יחסית - דורש השקעה אחרת, כמות סרטוני הCGI ושוב - כל המסביב שנחשב חלק מההפקה של המשחק בעיניי...

כמובן שאחרי שיצאו כל שלושת או חמשת המשחקים שיהיו יחד FF7 Remake ה״מלא״ אז לא יהיה מה להשוות, אבל אלו משחקים נפרדים במחיר מלא ולא אותו דבר כמו DLC שרובם היו בחינם נדמה לי, והם חלק מהמשחק שהוא פפ15.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 22 אפריל 2020, 11:33

אלא אם מתכוון לתחפושות של אססין קריד או שינויים בתפקוד של הרכב וכאלה אז כל ה dlc המהותיים היו בתשלום.
אם לשחק שעות על גבי שעות בלדוג דגים או להכין את כל המתכונים בשביל לקבל את הפלטיניום זה חלק מהותי עבורך בהיקף של המשחק אז סבבה בוא נגיד שפפ15 משחק של מאה שעות, אבל מעבר לזה בגלל הטבע שלו כעולם פתוח הוא בעיקר נתן יותר משימות mmo בלי סיפור של לצוד כל מיני מפלצות, אבל רק חלקן הקטן יחודיות, שזה סבבה אבל זה לא תוכן צד מהותי מהסוג של הוויצ'ר וכאלה, זה בעיקר פילר. בכל מה שקשור לסיפור המרכזי פפ15 לא גדול יותר ולפפ7 יש יתרונות במקומות אחרים ככה שבשקלול שלי אני לא רואה את הפער שאתה רואה. זה בעיני כמעט כמו להוריד נקודות לאנצ'רטד בגלל הטבע הלינארי והמהודק שלו, שזה אולי הגיוני אם אתה משווה אותו לרד דד 2, אבל פחות מול הרבה משחקי עולם פתוח אחרים.
בקשר ל cgi בפפ15, בקושי היו כאלה... זה דווקא היה שינוי די גדול לסדרה בזמנו, אבל לא נראה לי שזה קשור לתקציב או הפקה קטנה יותר כמו לבחירה מודעת שלא לקטוע את הגיימפלי והבנה שהגענו לרמה גרפית כזאת שיש פחות צורך להשתמש בהם.
נערך לאחרונה על ידי idan ב 22 אפריל 2020, 11:37, נערך פעם 1 בסך הכל.

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 22 אפריל 2020, 11:36

סבבה, למדתי ומקבל :)

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 22 אפריל 2020, 12:41

DrKeo כתב:אנשים כל היום בבית משחקים משחקי וידאו ואתם קוראים לקורונה פגיעה במכירות משחקי הוידאו? :)

ובחדשות דומות, Animal Crossing מקום ראשון ב-NPD, מכר רק במרץ יותר מאשר כל משחקי AC שהגיעו לפניו לאורך כל חייהם והפך לשיגור השלישי כי גדול של משחק נינטנדו בארה"ב אי פעם כש-SSB BRAWL מקום שני ו-SSB ULTIMATE מקום ראשון. אני לא יודע כמה הקודמים מכרו ספציפית בארה"ב, אבל המשחק האחרון ל3DS שהוא גם המוכר הכי גדול בסדרה מכר 12.45 מליון עותקים. אז כמה מתוך ה-12.45 מליון עותקים הללו שנמכרו בארה"ב, הורייזן עקף אותם ב-11 ימים. אז כן, זה מה שקורונה עושה, משחקים מתפוצצים במכירות.


את האמת אני לא מבין את ההיסטריה סביב המשחק הזה, ולמה דווקא הוא בסדרה מתפוצץ ככה? יש לו איזה קטע מיוחד שלא היו הקודמים?

הסוויץ׳ אגב ממשיכה להפציץ בצורה חזקה, היה לה את המרץ הכי טוב עד היום, כן יותר מחודש ההשקה של הקונסולה במרץ 2017 :oops:

בכלל כדי לחזק את מה שאתה אומר, המרץ הזה היה חזק בצורה חריגה אצל כולם, גם MLB עם הפתיחה הכי חזקה אי פעם למותג, אפילו מכירות החומרה של הפס4 והאקס בוקס וואן, קונסולות שעד לפני רגע נחשבו לחצי מתות מבחינת מכירות חומרה, עלו ב 25 אחוז ביחס לשנה שעברה.

בקיצור תעשיית הגיימינג הכי חוגגת בגלל הקורונה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אפריל 2020, 13:59

idan כתב:לא מוצא את הנתונים שאתה מדבר עליהם, אבל דום יצא באותו שבוע שאנימל קרוסינג יצא - והמכירות הפיזיות באותו שבוע עלו באופן משמעותי בכל העולם בערך חוץ מאיטליה וספרד שהיו בסגר. המכירות הפיזיות באוסטרליה למשל עלו באותו שבוע ב 278% ואפילו עלו ב 86% בלי אנימל קרוסינג ודום, שהיו מן הסתם שני המשחקים הכי חשובים באותו שבוע. גם המכירות של הקונסולות עלו במאות אחוזים במדינות שעמדו לפני סגר, כמו בריטניה למשל, אבל גם זה מן הסתם שכח.
כלומר אנשים ללא ספק רוצים יותר לשחק משחקי וידיאו, אבל הדוגמאות שלך לא רלוונטיות לפפ7 בגלל שבזמן המדובר לא היו בעיות בקווי אספקה ומלאי. מדינות אחרות באירופה או ארה"ב או יפן עדיין לא היו במצב חירום וכו'.

עכשיו אפשר לטעון שרוב מי שהיה קונה פיזי עבר לדיגיטל בנוסף למוטיבציה המוגברת לקנות משחקי וידיאו מה שמסתכם במכירות גבוהות יותר, אבל זה לדעתי יוצא מנקודת הנחה שאתה הצרכן הממוצע, זה שעוקב אחרי ביקורות במטהקריטיק ויודע איזה משחקים הוא יקנה. יש עדיין אנשים שהולכים לחנות ובחורים משחק, אנשים שמסתכלים על הקופסא ושואלים את המוכר. זה פחות רלוונטי לנו אבל בארה"ב למשל אנשים קונים פיזי כי אפשר להחליף וזה נוח כלכלית, יש גם מדינות בארה"ב שיש מגבלות תעבורה באינטרנט ולהוריד 100 ג'יגה בייט זה בעיה וכו'.
בקיצור, לא ענית לי על השאלה אבל אני מסיק שאם לא היה לזה משמעות אלא להפך זה גם מגביר מכירות, סוני לא היו דוחים את המשחק הכי גדול שלהם.

אבל אתה רואה בערך כל דבר שקשור למשחקי וידאו מתפוצץ עכשיו. תראה את דום, את AC, את FFVII, את הנתונים שבלינג הביא (מכירות הקונסולה המזנקות או MLB, כלומר איזו סיבה יש לMLB פתאום למכור כמו מטורף?). איך אפשר להסתכל על כל זה ולהכחיש שמכירות משחקי הוידאו בנסיקה בזכות הקורונה?
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 22 אפריל 2020, 14:37

מי הכחיש? הבאתי בעצמי נתונים שהמכירות של תוכנה וחומרה עלו בחודש מרץ ואמרתי שזה ברור שאנשים רוצים יותר לשחק במשחקי וידיאו, זה נראה לי מובן אליו בזמן שאנשים תקועים בבית.. אתה זה שבוחר להתעלם מהלוח זמנים שרלוונטי להשבתה החלקית של שוק הריטייל באפריל , שלא היה תקף לשיגור של אף משחק אחר שהוזכר כאן חוץ מפפ7.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אפריל 2020, 15:50

idan כתב:מי הכחיש? הבאתי בעצמי נתונים שהמכירות של תוכנה וחומרה עלו בחודש מרץ ואמרתי שזה ברור שאנשים רוצים יותר לשחק במשחקי וידיאו, זה נראה לי מובן אליו בזמן שאנשים תקועים בבית.. אתה זה שבוחר להתעלם מהלוח זמנים שרלוונטי להשבתה החלקית של שוק הריטייל באפריל , שלא היה תקף לשיגור של אף משחק אחר שהוזכר כאן חוץ מפפ7.

כבר כשיצא AC ודום (באותו יום) היו בערך 200 מתים ביום בארה"ב, בסוף נתוני מרץ זה כבר היה על כמעט 1000 ביום. אז כן, המצב היה יותר חמור בשיגור של FFVII עשרים ימים אחריהם, אבל בסופו של דבר כשהמכירות עוברות ככה לדיגיטל כנראה שזה לא משפיע יותר מדי. כלומר תראה את המכירות של FFVII, אין ספק בכלל שהוא גם מפציץ. כמו הדוגמה שהבאתי מקודם, קאפקום צפתה שהשנה 85%+ מהמכירות יהיו דיגיטליות. אז נניח שלא יהיה כזה דבר ריטייל ב-2020 בכלל, כמה קאפקום בכלל תפגע? בגלל ש-15% מהקהל שלהם לא יכול לקנות בחנויות? אז מה הם יעשו? לא ישחקו יותר? כנראה שרובם יקנו בסוף דיגיטלית משחקים ובמקביל הקהל הדיגיטלי יקנה יותר משחקים כך שכנראה שה-15% האלה יפוצו ובסוף המשחק בכלל יכניס לקאפקום הרבה יותר כסף. לא רק שאני לא רואה סיבה לא להוציא משחק בזמן הקורונה, כנראה שזה הזמן הכי טוב שיש להוציא משחק.

אני חושב שהתעשיה הרוויחה פה בגדול כי אנשים שפחדו מדיגיטלי יגלו שזה לא כל כך נורא, כנראה שהמשבר הזה הולך לדחוף את המספרים של הדיגיטלי לשמיים ואולי אפילו להרוג (באופן יחסי) את הריטייל. בצורה אירונית אגב, אני קניתי עכשיו משחק פיזי :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 22 אפריל 2020, 16:34

כן, כל הסיפור הזה מזרז את המוות של גיימסטופ וחנויות דומות, אם חשבתי שיחזיקו עד איזה 2023, עכשיו לא נראה לי שיסיימו את 2021.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 22 אפריל 2020, 17:03

הדור הבא בכל זאת יתן זריקת מרץ מאוד נדרשת לחנויות הריטייל.

אמרתי הרבה פעמים ואני עדיין מאמין בזה, כשזה נוגע למשחק במחיר מלא, אם הייתי אמריקאי לא הייתי קונה בכלל דיגיטלי. לא רואה סיבה מוצדקת לזה.

אגב קיאו למה לדעתך סוני בכל זאת דחתה את TLOU2 אם זה זמן טוב? והם אמרו בפירוש שזה בגלל שהם לא יכולים לבצע את ההשקה שהם באמת רצו בגלל הקורונה.

מצד שני גוסט אוף טושימה כן הולך לצאת ככל הנראה בתאריך המיועד, ככה שאני לא מבין את הראש של סוני פה, למה גוסט כן ו TLOU2 לא.

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Stick » 22 אפריל 2020, 17:11

bling כתב:הדור הבא בכל זאת יתן זריקת מרץ מאוד נדרשת לחנויות הריטייל.

אמרתי הרבה פעמים ואני עדיין מאמין בזה, כשזה נוגע למשחק במחיר מלא, אם הייתי אמריקאי לא הייתי קונה בכלל דיגיטלי. לא רואה סיבה מוצדקת לזה.

אגב קיאו למה לדעתך סוני בכל זאת דחתה את TLOU2 אם זה זמן טוב? והם אמרו בפירוש שזה בגלל שהם לא יכולים לבצע את ההשקה שהם באמת רצו בגלל הקורונה.

מצד שני גוסט אוף טושימה כן הולך לצאת ככל הנראה בתאריך המיועד, ככה שאני לא מבין את הראש של סוני פה, למה גוסט כן ו TLOU2 לא.

ואם היית אמריקאי, באותו המחיר, למה לקנות פיזי ולא דיגטלי? אני באמת שואל, אף פעם לא מצליח להבין את זה.

בקשר לTLOU2, לדעתי אגב מדובר בדחייה לכל דבר. כלומר הם משקרים וזו דחייה לטובת ליטוש נוסף, הם פשוט לא רוצים לחשוף את זה כי המשחק כבר נדחה פעמיים והם לא רוצים לייצר דיבור שלילי לגביו.
משהו עובר על המשחק הזה, ואני לא חושב שזה אומר שהוא יהיה פחות ממדהים, אבל אין ספק שND נתקלים בקשיים שהם לא ציפו להם. פעם אחר פעם, ובטח שהקורונה לא עזרה בפאן הזה.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמית

הודעהעל ידי bling » 22 אפריל 2020, 17:16

למה? כי יש לי אוסף פיזי נחמד בבית, קופסא יפה ואולי בימים של מזל גם חוברת מושקעת עם מפה וכאלה (לפחות רוקסטאר מפנקת ככה), בנוסף אני מחזיר את העותק לחנות ועושה טרייד אין. למה לא כאילו? מה היתרון של דיגיטלי? אני לא מאלו שחורשים משחק שוב ושוב, ברגע שסיימתי אותו אני לא אשחק בו עוד הרבה זמן אז ברור שאמחוק אותו מהקונסולה ככה שהתירוץ למיידיות די מתפוגג.

בנוסף אני לא עושה ג׳אגלינג בין משחקים ונראה לי שגם רוב הפורום ככה, מתמקד תמיד במשחק אחד עד שמסיים, אז שוב, מה היתרון פה בדיוק?

מקווה שאתה טועה בנוגע ל TLOU2, זה כבר באמת לא טיפוסי לנוטי דוג והפעם אין את הסיבות של אנצ׳רטד 4 שהתחיל פיתוח ובאמצע הכל נהפך על הראש ופוטרו הראשים של הפרויקט, הכל אמור ללכת חלק. אולי ברוס חסר שם כדי לנהל את העניינים :/

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 22 אפריל 2020, 17:22

זה פחות משנה כמה מתים היו בארה"ב במרץ כמו מתי אמזון הפסיקה למכור משחקים ומה מצב המלאי או האפשרות לשילוח בבסט ביי, טארגט וגיימסטופ באפריל. לא יודע אם אתה מודע לכך אבל כל הנתונים המאוד מרשימים של אנימל קרוסינג בכלל לא כוללים דיגיטל... אז למרות שלאסקין כבר חתם על הפטירה של הריטייל הכל מאוד ספקולטיבי כרגע ואנחנו עוד לא במצב שאנחנו יודעים איך השוק נראה בכלל בלי חנויות ריטייל שעדיין חתומות כנראה על רוב מובהק מהמכירות של המשחק הכי גדול של השנה בינתיים. אז להגיד שהיי זה בכלל לא משנה שהעולם סגור יותר כי גם לפני חודש היה קורונה זה קצת להתעלם מהמציאות המשתנה משבוע לשבוע.

ביפן הוא מכר 2.6 מיליון עותקים ב 10 ימים הראשונים (כולל הזמנות מוקדמות), כלומר עד סוף מרץ. יפן הכריזה על מצב חירום רק ב 7 באפריל שנותן לממשלה סמכות להשאיר אנשים בבתים ולסגור בתי עסק. אז לא יודע איך זה ישפיע על חנויות משחקים ביפן, אולי זה לא ישפיע וחנויות גיימינג יוכרזו כעבודה חיונית חחח, אבל הכרונולוגיה משנה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אפריל 2020, 18:19

idan כתב:זה פחות משנה כמה מתים היו בארה"ב במרץ כמו מתי אמזון הפסיקה למכור משחקים ומה מצב המלאי או האפשרות לשילוח בבסט ביי, טארגט וגיימסטופ באפריל. לא יודע אם אתה מודע לכך אבל כל הנתונים המאוד מרשימים של אנימל קרוסינג בכלל לא כוללים דיגיטל... אז למרות שלאסקין כבר חתם על הפטירה של הריטייל הכל מאוד ספקולטיבי כרגע ואנחנו עוד לא במצב שאנחנו יודעים איך השוק נראה בכלל בלי חנויות ריטייל שעדיין חתומות כנראה על רוב מובהק מהמכירות של המשחק הכי גדול של השנה בינתיים. אז להגיד שהיי זה בכלל לא משנה שהעולם סגור יותר כי גם לפני חודש היה קורונה זה קצת להתעלם מהמציאות המשתנה משבוע לשבוע.

ביפן הוא מכר 2.6 מיליון עותקים ב 10 ימים הראשונים (כולל הזמנות מוקדמות), כלומר עד סוף מרץ. יפן הכריזה על מצב חירום רק ב 7 באפריל שנותן לממשלה סמכות להשאיר אנשים בבתים ולסגור בתי עסק. אז לא יודע איך זה ישפיע על חנויות משחקים ביפן, אולי זה לא ישפיע וחנויות גיימינג יוכרזו כעבודה חיונית חחח, אבל הכרונולוגיה משנה.

אם כך נחכה 3 שבועות ונראה מה קרה באפריל :)
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 74 אורחים