If you're in the business of making games, you're always excited about new hardware, and what it means for game development. First and foremost, the Xbox Series X is a genuine and significant boost in performance from the Xbox One. We saw how important both frame-rate and resolution were with the previous generation, so it's so exciting to be able to deliver 4K gaming at 60 frames per second on a console. Something that the Xbox One X offered was the ability for players to choose between resolutions and framerates, and we think giving gamers even more choice in this regard will be a good thing. The increased processing power means we will not only be able to offer silky-smooth gameplay for things like long-range ballistic mechanics with pinpoint accuracy, but we can actually take that gameplay up a level in complexity.
Hardware-accelerated ray tracing is also a very welcome feature. Not only does it allow us to take players to environments that are that more realistic and dynamic, but ray tracing hardware can do more than just rendering! For example, we can do incredible things with the acoustics to enhance realism. Modeling realistic sound occlusion for AI's hearing in real-time, for example, is an incredibly useful feature for creating stealth games.
The SSD storage speed then lets us take those beautiful realistic environments and make them load in a flash. And we're talking about bigger environments than the ones we could create on Xbox One.
Finding new things to stream is an important part of this generation, and animation streaming is a game-changer for motion capture. Now we can support detailed motion capture on a much wider scale, like non-player characters simply doing their thing in the background. Instead of all enemy NPCs moving in an identical way, for example, the SSD storage speed means we can offer many unique motion-captured animations – and given we own Audiomotion, Europe's leading motion capture studio, it's something we'll be very keen to do.
We have come to expect generational leaps in CPU, GPU, and memory performance with each generation. Xbox Series X more than delivers against these expectations. As a game developer, one of the most exciting improvements that far exceeds expectations is the massive I/O improvements on Xbox Series X. In the current generation, as the fidelity and size of our worlds increased, we have seen download times and install sizes grow and increasing runtime I/O demands, which have made it challenging to maintain load-times expectations and meet world streaming demands without detail loss. The Xbox Series X has been holistically designed to directly address this challenge.
With the Xbox Series X, out of the gate, we reduced our load-times by more than 4x without any code changes. With the new DirectStorage APIs and new hardware decompression, we can further improve I/O performance and reduce CPU overhead, both of which are essential to achieve fast loading. As we look to the future, the Xbox Series X's Sampler Feedback for Streaming (SFS) is a game-changer for how we think about world streaming and visual level of detail. We will be exploring how we can use it in future titles to both increase the texture detail in our game beyond what we can fit into memory, as well as reduce load times further by increasing on-demand loading to just before we need it, instead of pre-loading everything up-front as we would use a more traditional 'level loading' approach.
VGC understands at least one of the titles, Watch Dogs Legion, is currently planned to debut alongside next-gen consoles.
Yves Guillemot said that Microsoft and Sony had “made it possible for our developers to keep using their dev kits” and “to continue creating our next-generation console games” even as the company’s staff worked remotely.
However, he expressed a willingness to delay those games if PS5 and Xbox Series X miss their end-year target.
“We are not seeing significant impact to our own timelines, but we are in touch with all our partners and if there’s a need to adjust in order to do what’s best for them and for our players, we will do so,” he said.
This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
idan כתב:לא ידעתי מה זה קוונטום ארור, אז עשיתי גוגל ולא התרשמתי. גם בתור משחק פס4 זה לא שווה תערוכה של סוני, אז בוודאי לא בשביל למכור את הפס5.
כל השאר נראה כמו הימורים סבירים, לפחות כל אחד בפני עצמו, כנראה לא כולם ביחד באותה תערוכה אבל נשמור על אופטימיות.
היה דיבור של הכתב ההוא שכחתי איך קוראים לו שספידרמן זה משחק של 2021. לי זה נראה סופר מוקדם, אבל אם זה נכון אז לא מופרך שהוא יהיה באירוע.
בנוסף הייתי מוסיף משחק מסקוור, זה יכול להיות ה ip החדש של הצוות של פפ15 (luminous production), זה יכול להיות המשחק של יושידה (פפ16 סביר להניח), זה גם יכול להיות סתם דמו טכני, אבל זה הימור יותר מסביר שסקוור יהיו על הבמה של סוני בתחילת הדור בצורה כזו או אחרת.
לא יודע אם WB מתכננת אירוע משלה כי יש לה לא מעט דברים מעניינים לחשוף, אבל אם לא אז גם הם מועמדים טובים להראות משהו אצל סוני.
ומשהו קטן למיטיבי לכת.. האתר של wild עודכן השבוע עם קונספט ארט חדש, אז מן הסתם כבר התחילו הספקולציות:)
בקשר למיקרוסופט, אחד האינסיידרים היותר אמינים אמר לא מזמן משהו כזה - תתכוננו לעולמות פנטזיה מהממים, ריבוטים, ומדע בדיוני.
לא יודע אם השימוש בלשון רבים הוא מכוון, אבל במינמום עולמות פנטזיה זה פייבל, די קל. ריבוטים ומדע בדיוני יכול להיות פרפקט דארק. זה גם יכול להיות הרבה דברים אחרים, אבל זה מה שעולה לי לראש כרגע. לדעתי גם יהיה משהו יפני, כל תחילת דור מיקרוסופט מנסים לעשות משהו עם מפתחת יפנית ופיל ספנסר אכל את הראש על הנסיעות שלו ליפן אז למה לא? אין צורך לטוס ליפן רק בשביל להביא את יאקוזה לגיימפס.
ולא הבנתי אם יש להם גם אירוע במאי וגם ביוני, אבל באחד מהם הם חייבים להראות סוף סוף את אלדר רינג... חאלס, הרגנו אותנו כבר.
Uncle Pey'j כתב:idan כתב:לא ידעתי מה זה קוונטום ארור, אז עשיתי גוגל ולא התרשמתי. גם בתור משחק פס4 זה לא שווה תערוכה של סוני, אז בוודאי לא בשביל למכור את הפס5.
כל השאר נראה כמו הימורים סבירים, לפחות כל אחד בפני עצמו, כנראה לא כולם ביחד באותה תערוכה אבל נשמור על אופטימיות.
היה דיבור של הכתב ההוא שכחתי איך קוראים לו שספידרמן זה משחק של 2021. לי זה נראה סופר מוקדם, אבל אם זה נכון אז לא מופרך שהוא יהיה באירוע.
בנוסף הייתי מוסיף משחק מסקוור, זה יכול להיות ה ip החדש של הצוות של פפ15 (luminous production), זה יכול להיות המשחק של יושידה (פפ16 סביר להניח), זה גם יכול להיות סתם דמו טכני, אבל זה הימור יותר מסביר שסקוור יהיו על הבמה של סוני בתחילת הדור בצורה כזו או אחרת.
לא יודע אם WB מתכננת אירוע משלה כי יש לה לא מעט דברים מעניינים לחשוף, אבל אם לא אז גם הם מועמדים טובים להראות משהו אצל סוני.
ומשהו קטן למיטיבי לכת.. האתר של wild עודכן השבוע עם קונספט ארט חדש, אז מן הסתם כבר התחילו הספקולציות:)
בקשר למיקרוסופט, אחד האינסיידרים היותר אמינים אמר לא מזמן משהו כזה - תתכוננו לעולמות פנטזיה מהממים, ריבוטים, ומדע בדיוני.
לא יודע אם השימוש בלשון רבים הוא מכוון, אבל במינמום עולמות פנטזיה זה פייבל, די קל. ריבוטים ומדע בדיוני יכול להיות פרפקט דארק. זה גם יכול להיות הרבה דברים אחרים, אבל זה מה שעולה לי לראש כרגע. לדעתי גם יהיה משהו יפני, כל תחילת דור מיקרוסופט מנסים לעשות משהו עם מפתחת יפנית ופיל ספנסר אכל את הראש על הנסיעות שלו ליפן אז למה לא? אין צורך לטוס ליפן רק בשביל להביא את יאקוזה לגיימפס.
ולא הבנתי אם יש להם גם אירוע במאי וגם ביוני, אבל באחד מהם הם חייבים להראות סוף סוף את אלדר רינג... חאלס, הרגנו אותנו כבר.
לא טענתי לרגע ש-QE מרשים,רק שהוא יהיה שם כי מדובר במשחק השקה.
לגבי פפ16,אין מצב בעולם לדעתי,כולם עדיין משתגעים מהרימייק של 7 (ובצדק) אז לבלבל את הקהל עכשיו עם 16 נשמע מיותר,סקוור הולכת להתרכז בלסיים את הסאגה של 7 לפני שנשמע משהו על 16 לדעתי,בלי קשר לאיזה צוות מפתח אותו.
WB זו דווקא אופציה לא רעה,לפי ג'ייסון שרייר הם היו אמורים לעשות אירוע משלהם בזמן E3 שבו כנראה היו מוכרזים באטמן,הארי פוטר והמשחק של רוקסטדי אז יש מצב שאחד מהם יופיע אצל סוני,ההימור שלי על באטמן כי קראתי לא מזמן שהוא היה מיועד לצאת השנה,לא ברור אם זה יקרה בהתחשב בנסיבות אבל לכל הפחות הוא הכי רחוק בפיתוח.
גם Wild יכול לצוף מחדש בחשיפה של הפס5 כי המשחק עדיין נחשב אקסקלוסיבי בפעם האחרונה שבדקתי.
לגבי האינסיידר,כן ראיתי את התגובה הזו- הוא מאוד אמין ולדעתי זה ברור שהוא מתכוון לפייבל ו-PD.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים