נושא הדור הבא

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6589
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Klayman » 24 אפריל 2020, 10:34

אגב, גם Agent עדיין נחשב אקסקלוסיבי לPS ויכול לצוף בPS5! :)
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 24 אפריל 2020, 10:57

בשלב הזה נראה לי שלאסקין היחיד שעוד מאמין בזה :D

נהניתי לקרוא את ההימורים של כולם, רק תראו איך רמז קטן לחשיפה של משהו מעורר ככה עניין. אנחנו כבר רעבים.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4745
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 24 אפריל 2020, 11:46

Laskin כתב:
Uncle Pey'j כתב:
idan כתב:לא ידעתי מה זה קוונטום ארור, אז עשיתי גוגל ולא התרשמתי. גם בתור משחק פס4 זה לא שווה תערוכה של סוני, אז בוודאי לא בשביל למכור את הפס5.

כל השאר נראה כמו הימורים סבירים, לפחות כל אחד בפני עצמו, כנראה לא כולם ביחד באותה תערוכה אבל נשמור על אופטימיות.
היה דיבור של הכתב ההוא שכחתי איך קוראים לו שספידרמן זה משחק של 2021. לי זה נראה סופר מוקדם, אבל אם זה נכון אז לא מופרך שהוא יהיה באירוע.
בנוסף הייתי מוסיף משחק מסקוור, זה יכול להיות ה ip החדש של הצוות של פפ15 (luminous production), זה יכול להיות המשחק של יושידה (פפ16 סביר להניח), זה גם יכול להיות סתם דמו טכני, אבל זה הימור יותר מסביר שסקוור יהיו על הבמה של סוני בתחילת הדור בצורה כזו או אחרת.
לא יודע אם WB מתכננת אירוע משלה כי יש לה לא מעט דברים מעניינים לחשוף, אבל אם לא אז גם הם מועמדים טובים להראות משהו אצל סוני.
ומשהו קטן למיטיבי לכת.. האתר של wild עודכן השבוע עם קונספט ארט חדש, אז מן הסתם כבר התחילו הספקולציות:)

בקשר למיקרוסופט, אחד האינסיידרים היותר אמינים אמר לא מזמן משהו כזה - תתכוננו לעולמות פנטזיה מהממים, ריבוטים, ומדע בדיוני.
לא יודע אם השימוש בלשון רבים הוא מכוון, אבל במינמום עולמות פנטזיה זה פייבל, די קל. ריבוטים ומדע בדיוני יכול להיות פרפקט דארק. זה גם יכול להיות הרבה דברים אחרים, אבל זה מה שעולה לי לראש כרגע. לדעתי גם יהיה משהו יפני, כל תחילת דור מיקרוסופט מנסים לעשות משהו עם מפתחת יפנית ופיל ספנסר אכל את הראש על הנסיעות שלו ליפן אז למה לא? אין צורך לטוס ליפן רק בשביל להביא את יאקוזה לגיימפס.
ולא הבנתי אם יש להם גם אירוע במאי וגם ביוני, אבל באחד מהם הם חייבים להראות סוף סוף את אלדר רינג... חאלס, הרגנו אותנו כבר.

לא טענתי לרגע ש-QE מרשים,רק שהוא יהיה שם כי מדובר במשחק השקה.
לגבי פפ16,אין מצב בעולם לדעתי,כולם עדיין משתגעים מהרימייק של 7 (ובצדק) אז לבלבל את הקהל עכשיו עם 16 נשמע מיותר,סקוור הולכת להתרכז בלסיים את הסאגה של 7 לפני שנשמע משהו על 16 לדעתי,בלי קשר לאיזה צוות מפתח אותו.
WB זו דווקא אופציה לא רעה,לפי ג'ייסון שרייר הם היו אמורים לעשות אירוע משלהם בזמן E3 שבו כנראה היו מוכרזים באטמן,הארי פוטר והמשחק של רוקסטדי אז יש מצב שאחד מהם יופיע אצל סוני,ההימור שלי על באטמן כי קראתי לא מזמן שהוא היה מיועד לצאת השנה,לא ברור אם זה יקרה בהתחשב בנסיבות אבל לכל הפחות הוא הכי רחוק בפיתוח.
גם Wild יכול לצוף מחדש בחשיפה של הפס5 כי המשחק עדיין נחשב אקסקלוסיבי בפעם האחרונה שבדקתי.

לגבי האינסיידר,כן ראיתי את התגובה הזו- הוא מאוד אמין ולדעתי זה ברור שהוא מתכוון לפייבל ו-PD.


אין מצב שסקוור הולכת להתרכז רק בפפ7 על כל חלקיו לפני שיוצג משחק חדש בסדרה, זה הדבר הכי לא סקוור שסקוור יכולה לעשות :)
פפ16 בפיתוח והוא יוצג מתישהו בשנתיים הקרובות, עוד לפני שיגיע החלק השני של פפ7 רימייק, השאלה אם יוצג שלוש-ארבע שנים לפני שיצא או רק שנה-שנתיים... ודי בטוח שהאופציה הראשונה ריאלית יותר.
לגבי WB אני די משוכנע עדיין שזה משחק קרוס ג׳ן, אבל בטח יש עוד משחק לדור הבא, שלדעתי לא יציגו עדיין.
וויילד - מהפעם הראשונה שראיתי אותו אמרתי שזה משחק של הדור הבא בטח (בעיקר בגלל הדשא אבל בכלל היה נראה כמו סרט אנימציה עם סקופ גדול מאוד כדי לצאת כמו שצריך על הפס4), אני חושב שהוא מתוכנן לאיזור השיגור או השנה הראשונה של המכשיר, מקווה שלא יאכזב כי אני לגמרי אהבתי את הכיוון שלו.

אני גם חושב שבאטמן משחק קרוס-ג'ן,אבל הם כמובן יציגו אותו בגרסאת נקסט ג'ן הנוצצת שלו. לגבי רוקסטדי,אני די בטוח שבשלב הזה המשחק שלהם בלעדי לדור הבא,אבל אלוהים יודע מה הם עשו מאז 2015 :( מה שכן,צריך להסיר בפניהם את הכובע שלא הייתה אפילו דליפה אחת מהם כל הזמן הזה..אני חושב שהמפתחות הכי חזקות כשזה מגיע להדלפות (או חוסר בהן) בדור הזה הן רוקסטדי,343 ורטרו.
לגבי פפ16,מה שאתה ועידן ציינתם נכון,אבל אני יוצא מנקודת הנחה שסקוור למדה משגיאות עבר,בייחוד עם ההכרזה על הטריפל של פפ בדור הקודם שהייתה קסטרופה אחת גדולה כי משחק אחד נדחה במשך שנים (13) אחרי שהמנוע שהוא רץ עליו שהיה אמור לשאת את כל הסדרה קדימה התגלה כבלגן ענק,משחק אחר עבר המון תהפוכות בפיתוח שלו,באיזשהו שלב מה שהיה ורסוס 13 אפילו בוטל, וסיים כמשהו די שונה (15) ו-TYPE-0..בחיי ששכחתי ממנו עד שעידן הזכיר אותו. אני כנראה טועה והם לא למדו כלום,אבל אחרי הרימייק המוצלח של חלק מ-7 אני אתן להם להינות מהספק,אני פשוט חושב שהכרזה על פפ מספרי חדש עדיין נחשבת הכרזה בסדר גודל ענק מכדי שיהיה איזה משחק קיים שיגנוב חלק מההילה שלה,אפילו אם זה משחק מאותה הסדרה,אבל נראה.. אין לי פה קייס מאוד חזק נגד הכרזה של 16 בקרוב,רק תחושת בטן.

מה שבעיקר מעניין אותי בכל הנוגע ל-Wild זו רמת המעורבות של מישל אנסל בפרוייקט,כי עם כל הכבוד לויילד,beyond good and evil 2 הוא לא איזה משחק אינדי שאפשר לחלק את הזמן בינו לבין פרוייקט אחר איכשהו,הסקופ של המשחק הזה,אפילו אם רק חצי ממנו אשכרה יתממש,יותר שאפתני מכל משחק יוביסופט עד כה,אז אני לא יודע כמה אנסל יהיה קשור לווילד מעבר לשם.

Laskin
Elder
הודעות: 21895
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 24 אפריל 2020, 12:21

תשמע, הכרזה על פפ16 זה גם התחלת הייפ וגם איתות חיובי מאוד למשקיעים, ששום חברה לא תוותר עליו. הרי במשחקי פפ זה לא רק המשחק, זה תמיד הרבה מעבר - בין אם זה קו אופנה, בובות, מרצ׳נדייז וכו׳... כל משחק סינגל בסדרה זו חתיכת חגיגה, ולא רק ביפן. השמועות מדברות גם על חזקה לפנטזיה... פנטזיה פנטזיה. בלי מכוניות וכד׳. הלוואי, אני אשמח לחזור למשהו כזה, יותר כמו פפ9, או משהו בינו לבין פפ10, שגם בו (10) היו נגיעות של זמנים מודרניים וטכנולוגיה.
בקיצור גם אם הוא יוצא ב-2025 אני חושב שיכריזו עליו בשנה הקרובה, אפילו אם רק בצורה של לוגו וקצת פרטים.

אני לא יודע כמה מישל יהיה מעורב אבל בינתיים נראה לי שהוא יכול היה לפני שנתיים גם רק לתת כיוון כללי לBG&E2 ולחכות עוד 3 שנים עד שיבנו את מערכת השמש שלהם :)
הוא שאפתני מאוד אבל אני לגמרי לא מאמין בפרוייקט הזה נכון לעכשיו, נראה לי שהם התפזרו לגמרי, הדבר היחיד שחשפו ממנו שממש אהבתי היה הטריילר CG המדהים, כל השאר זה סתם טק דמו. לא התרשמתי שיש פה אלמנטים של גיימפליי מעניינים בינתיים, מרגיש שהם בונים מנוע תוך כדי, ולא ממש עובדים על המשחק או שיש להם פוקוס כלשהו.
ברור לי שזה ישתנה, ובחשיפה הבאה בתקווה כבר נראה משהו שמזכיר משחק סינגל עם עלילה וגיימפליי ייחודי, אבל נראה לי שדווקא הוא כן היה יכול לעבוד על שניהם במקביל, ספציפית בגלל העבודה האדירה של בניית עולמות שלמים.
וויילד בטח לא משחק שיצא אחרי 2021, ביונד נראה לי יגיע במקרה הטוב ב-2023.

Laskin
Elder
הודעות: 21895
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 24 אפריל 2020, 21:34

https://www.vg247.com/2020/04/24/horizo ... op-report/

קצת שמועות על הורייזון 2, לא הרבה מעניין מלבד שהם רצו לעשות את הראשון עם אלמנט קו-אופ, אבל לא הצליחו, והם אולי יעשו את זה בשני, או... וזה יותר מעניין כי אתם אוהבים לצחוק על הימורי ה-TLL שלי:

The developer is so committed to the idea, in fact, it was reportedly working on a standalone co-op game that would be set between the first game and Horizon Zero Dawn 2, with player progress carrying over to the sequel.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38519
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אפריל 2020, 21:58

אף אחד לא צוחק עליך כי משחקים סטייל TLL לא קיימים, הם קיימים לא מעט, אלה כי אתה מעלה פנטזיות שכל אולפן בעולם יוציא משחק תוך 18 חודשים כי הם עושים משהו סטייל TLL :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21895
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 24 אפריל 2020, 22:08

רק פעמיים! ובשני המקרים זה פשוט כי סוני תשמח אם יהיה לה עוד משחק השקה או שניים, במקום לחכות שנתיים ללהיטים הממש גדולים שלה, ויש לה מספיק מפתחות שהוציאו משחקים בזמן גבולי כדי לעשות את זה :)
בכל אופן זה התחיל לדעתי מהורייזון ושאמרתי ספציפית שזה יהיה משחק שיקשר בין הראשון להמשך האמיתי, אז אם זה קורה - הא!

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38519
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אפריל 2020, 22:17

Laskin כתב:רק פעמיים! ובשני המקרים זה פשוט כי סוני תשמח אם יהיה לה עוד משחק השקה או שניים, במקום לחכות שנתיים ללהיטים הממש גדולים שלה, ויש לה מספיק מפתחות שהוציאו משחקים בזמן גבולי כדי לעשות את זה :)
בכל אופן זה התחיל לדעתי מהורייזון ושאמרתי ספציפית שזה יהיה משחק שיקשר בין הראשון להמשך האמיתי, אז אם זה קורה - הא!

אבל אמרת שזה יהיה סוג של TLL לפס4 בלבד בכדי שיהיה לסוני עוד תוכן ב-2020 לפס4, לא שזה יהיה משחק עם חזון שונה והוא בכלל משחק פס5 ובגלל הרצון שלהם לעשות ניסוי הם עשו סוג של TLL כי החזון לא מומש בהורייזן 2. כלומר טעית! :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 24 אפריל 2020, 22:35

לא יודע מי צדק ומי טעה אבל co op במשחק סינגל עלילתי עולם פתוח זה חרא, מי בכלל ביקש מהם ניסוי כזה. הוריזון הראשון היה הצלחה יפה מאוד, אף אחד לא אמר עליו ״וואו אם רק היה קו אופ איזה משחק זה היה!״

תנו לאנשים המשך נורמלי כמו שהם מצפים לו, לא חסר מה לשפר מהמשחק הראשון כדי להביא קפיצה ענקית, זה לא שבדיוק הם מיצו את הנוסחה כמו משחקי רזי הישנים.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4745
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 24 אפריל 2020, 22:43

אני רק רוצה להזכיר שמבין כולם הייתי הכי קרוב למה שכנראה יקרה :) לאסקין רצה משחק גשר סטייל TLL וקיאו בכלל אמר שהורייזון 2 יהיה משחק פס4 ואני טענתי מההתחלה,ממש אחרי היציאה של Zero Dawn שההמשך יגיע לדור הבא כי הטיימינג מסתדר.

Laskin
Elder
הודעות: 21895
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 24 אפריל 2020, 23:05

DrKeo כתב:
Laskin כתב:רק פעמיים! ובשני המקרים זה פשוט כי סוני תשמח אם יהיה לה עוד משחק השקה או שניים, במקום לחכות שנתיים ללהיטים הממש גדולים שלה, ויש לה מספיק מפתחות שהוציאו משחקים בזמן גבולי כדי לעשות את זה :)
בכל אופן זה התחיל לדעתי מהורייזון ושאמרתי ספציפית שזה יהיה משחק שיקשר בין הראשון להמשך האמיתי, אז אם זה קורה - הא!

אבל אמרת שזה יהיה סוג של TLL לפס4 בלבד בכדי שיהיה לסוני עוד תוכן ב-2020 לפס4, לא שזה יהיה משחק עם חזון שונה והוא בכלל משחק פס5 ובגלל הרצון שלהם לעשות ניסוי הם עשו סוג של TLL כי החזון לא מומש בהורייזן 2. כלומר טעית! :)


אמרתי כל הזמן קרוס ג׳ן ובגלל שאולי לא יהיה מדובר בעולם ענק במיוחד שאותו ישמרו למשחק השני - אני עדיין חושב שזה אפשרי, פשוט גירסת הפס4 תהיה נכה משמעותית.
מספיק קרוב! עכשיו נראה אם זה בכלל מה שיקרה.

ואני בעד ניסויים כאלה, בתנאי שזה באמת ״משחק ביניים״ ובתנאי שבמשחק הבא לא יהיו חייבים לשחק אותו ככה, אלא יהיה מוד ספציפי כזה, מקסימום משימות צד שלא מוכרחים לסיים.
אני גם חושב שזה יכול לעבוד לא רע בכלל בעולם הזה, ציד עם חברים, מול מפלצות רובוט ענק, ממש בדומה לMonster Hunter, מינוס הרובוטים. וגם היה את אלוי כדמות בMH האחרון, אז אולי היא לקחה רשמים מהם :)
ברצינות, אני חושב שזה יכול להיות מתאים בול.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38519
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אפריל 2020, 02:42

Uncle Pey'j כתב:אני רק רוצה להזכיר שמבין כולם הייתי הכי קרוב למה שכנראה יקרה :) לאסקין רצה משחק גשר סטייל TLL וקיאו בכלל אמר שהורייזון 2 יהיה משחק פס4 ואני טענתי מההתחלה,ממש אחרי היציאה של Zero Dawn שההמשך יגיע לדור הבא כי הטיימינג מסתדר.

רק שזה לא הסתדר עם הידע שלנו. הנשיא של גרילה רצה להאיץ קצב פיתוח ואמר שהם לא הולכים לקחת 3+ שנים למשחק יותר בזמן שפיתוח המשך להורייזן תוך ~3 הוא לגמרי הנחת יסוד של כולנו פה (הרי כולם כאן מנחשים שספיידרמן יצא שלוש שנים אחרי ספיידרמן 1, לא?). הטיימליין והראיונות דווקא מתסדרים נהדר דווקא למשחק פס4, אבל בסוף יצא שהם לא עשו מה שהם אמרו בראיונות ולקחו המון זמן לעשות את הורייזן 2 :)
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2230
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 25 אפריל 2020, 07:53

לא ממש..
שלוש שנים זה על הצד הקצר ביותר האפשרי למשחקים בסדר גודל הזה ואם לוקחים בחשבון שיש כאן גם מעבר בין דורי אז זה מרגיש אפילו פחות סביר (בגלל זה השמועה שספיידרמן הוא משחק של 2021 מפתיעה בעיני), ובהתחשב בתאריך יציאה של פרוזן ווילדס גם אם להורייזן 2 היה פיתוח של רק שלוש שנים הוא עדיין היה נופל ישר לשיגור של הפס5 מבחינת לוחות זמנים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38519
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אפריל 2020, 11:45

idan כתב:לא ממש..
שלוש שנים זה על הצד הקצר ביותר האפשרי למשחקים בסדר גודל הזה ואם לוקחים בחשבון שיש כאן גם מעבר בין דורי אז זה מרגיש אפילו פחות סביר (בגלל זה השמועה שספיידרמן הוא משחק של 2021 מפתיעה בעיני), ובהתחשב בתאריך יציאה של פרוזן ווילדס גם אם להורייזן 2 היה פיתוח של רק שלוש שנים הוא עדיין היה נופל ישר לשיגור של הפס5 מבחינת לוחות זמנים.

שלוש שנים זה ממש לא על הצד הקצר, זה הצד הכי סטנדרטי שיש. שלוש שנים פיתוח היה שם את המשחק על החצי הראשון של 2020, לא כמשחק חוצה דור, גרילה התרחבו בטרוף, הם כבר הוציאו הורייזן אחד בדור הזה מה שהופך פיתוח של המשך לקל יחסית והמנכ״ל של גרילה אמר שהם לא הולכים להוציא משחקים בהפרשים ארוכים יותר. כלומר כל דבר בערך הצביע על הורייזן 2 בתחילת 2020 לפס4.

אתה רוצה להגיד לי ששלוש+ שנים על בסיס מנוע קיים, כלים קיימים וגיימפליי קיים כשהחברה תפחה משמעותית והמנכ״ל אומר שהם רוצים לשחרר משחקים מהר יותר זה לא זמן קלאסי להמשך? כלומר אפילו בין קילזון והורייזן 1 עברו רק 3 שנים ו-4 חודשים והורייזן היה פרוייקט כל כך קשה לחברה כמו גרילה שהייתה צריכה ליצור הכל מאפס ומעולם לא התעסקה במשחק גוף שלישי.

זה היה מאוד הגיוני, אבל מן הסתם פיתוח יכול ללכת באלף דרכים וזאת הייתה רק אופציה אחת, יש עוד כל מני פרמוטציות הגיוניות. כלומר מי היה מנחש למשל ש-DS יצא בסוף 2019 עם פחות מ-3 שנות פיתוח?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21895
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 25 אפריל 2020, 13:49

השאלה היא מה השאיפות שלהם בהמשך... אם זה פשוט לתת בערך את אותה חוויה, עם שיפורים - אז זה אפשרי.
אם זה לעשות המשך ראוי שיעלה על הציפיות - כדאי מאוד שייקחו את הזמן, ואיך שאני רואה את זה - הורייזון זה עכשיו ה ״בייבי״ שלהם. בשנייה אחת מחץ את כל הקילזונים שלהם ונתן להם דמות ראשית אייקונית שכולם מכירים, ועולם מעניין ומקורי שקיבל שבחים שקילזון אף פעם לא התקרב לקבל. הם צריכים לעשות את ההמשך ממש, ממש טוב, הדבר האחרון שהם צריכים לעשות זה להאיץ את ההמשך ולמחזר יותר מדי.
בנוסף, כדי באמת להיות שם עם הגדולים של סוני ושל התעשייה כולה - הם בעיקר גם צריכים כתיבה טובה יותר, ואת זה קשה יותר להאיץ.
חוץ מזה היה את עניין הDLC שהיה לא קטן בכלל, ויצא בנובמבר 2020, וברור שלא כולם עבדו עליו ושהם התרחבו, ובכל זאת אני באמת לא חושב שזה היה אפשרי להוציא אחרי שנתיים וטיפה משחק המשך *ראוי*, גם לא משחק ביניים.

בנוגע לDS - אם היינו יודעים שזו תהיה התוצאה אז כולנו היינו מאמינים :) טוב, רובנו...
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 25 אפריל 2020, 13:51, נערך פעם 1 בסך הכל.

Stick
Veteran
הודעות: 4763
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Stick » 25 אפריל 2020, 13:50

גם הפיתוח של AC אצל יוביסופט הפך למחזור של 3 שנים מאז החצי ריבוט של אוריג'ין. ותגיד מה שתגיד על ההתרחבות של גרילה, הם עדיין לא פיתוח פנימי חובק סטודיואים מכל העולם כמו שיוביסוסט עושים עם AC.
אני זוכר את מה שאמרו בגרליה, אני גם הסתמכתי על זה כשחשבתי שהוא עוד עשוי להיות משחק ps4. אבל אני מניח שפיתוח של 3 שנים זה באמת המינימום של המינימום בשביל משחקים בזאנר הזה, אם אפילו יוביסופט לא מעגלים פינות לפחות מזה כיום (מזכיר שבעבר הם פתחו כבר כמה משחקי AC בשנה בלבד, אחרי זה שנתיים ורק באמצע הדור הבינו שהם צריכים מחזור של 3 שנים).

אבל אולי הכוונה היא שונה, בוא נגיד שכל גרילה עבדו על הורייזן הראשון ולא היה להם עוד פיתוח בצד בזמן הזה. אז אולי ברגע שהם סיימו איתו והתרחבו (זמן הראיון המדובר), הם התחילו לעבוד על כמה משחקים, ואז, נניח:
קילזון ב2020 כמשחק השקה
הורייזן 2 ב2021
קילזון ב2022/3
הורייזן 3 ב2023/4 וכן הלאה.
יכול להיות גם הפוך אבל אני מניח שמשחק קילזון מהר יותר לפתח, למרות שזה כמובן קשור בכמה משאבים הוכנסו לכל פרויקט.

בקשר לספיידרמן, אם אני זוכר נכון אינסומניאק פיתחו את הראשון ב3 וחצי שנחם וזה כלל *הכל* מאפס. הנקודות הבאמת חשובות שהסיקוול צריך לטפל בהן זו מערכת אמיתית של משימות צד. אז ברמה השטחית הם צריכים לפתח את זה כביכול מאפס, להגדיל את המפה (נניח ברוקלין), לבנות קמפיין חדש ולשדרג את המנוע לדור הבא. אם הם באמת בנו את כל ספיידרמן הראשון ב3 וחצי שנים (ותקנו אותי אם אני טועה, אבל זה מה שאני זוכר), אז קשה לחשוב שהם צריכים יותר בשביל זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38519
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אפריל 2020, 14:13

Stick כתב:גם הפיתוח של AC אצל יוביסופט הפך למחזור של 3 שנים מאז החצי ריבוט של אוריג'ין. ותגיד מה שתגיד על ההתרחבות של גרילה, הם עדיין לא פיתוח פנימי חובק סטודיואים מכל העולם כמו שיוביסוסט עושים עם AC.
אני זוכר את מה שאמרו בגרליה, אני גם הסתמכתי על זה כשחשבתי שהוא עוד עשוי להיות משחק ps4. אבל אני מניח שפיתוח של 3 שנים זה באמת המינימום של המינימום בשביל משחקים בזאנר הזה, אם אפילו יוביסופט לא מעגלים פינות לפחות מזה כיום (מזכיר שבעבר הם פתחו כבר כמה משחקי AC בשנה בלבד, אחרי זה שנתיים ורק באמצע הדור הבינו שהם צריכים מחזור של 3 שנים).

אבל אולי הכוונה היא שונה, בוא נגיד שכל גרילה עבדו על הורייזן הראשון ולא היה להם עוד פיתוח בצד בזמן הזה. אז אולי ברגע שהם סיימו איתו והתרחבו (זמן הראיון המדובר), הם התחילו לעבוד על כמה משחקים, ואז, נניח:
קילזון ב2020 כמשחק השקה
הורייזן 2 ב2021
קילזון ב2022/3
הורייזן 3 ב2023/4 וכן הלאה.
יכול להיות גם הפוך אבל אני מניח שמשחק קילזון מהר יותר לפתח, למרות שזה כמובן קשור בכמה משאבים הוכנסו לכל פרויקט.

בקשר לספיידרמן, אם אני זוכר נכון אינסומניאק פיתחו את הראשון ב3 וחצי שנחם וזה כלל *הכל* מאפס. הנקודות הבאמת חשובות שהסיקוול צריך לטפל בהן זו מערכת אמיתית של משימות צד. אז ברמה השטחית הם צריכים לפתח את זה כביכול מאפס, להגדיל את המפה (נניח ברוקלין), לבנות קמפיין חדש ולשדרג את המנוע לדור הבא. אם הם באמת בנו את כל ספיידרמן הראשון ב3 וחצי שנים (ותקנו אותי אם אני טועה, אבל זה מה שאני זוכר), אז קשה לחשוב שהם צריכים יותר בשביל זה.

אז מצד אחד אתה מנסה להפריך את מה שאני אומר, שהמשך להורייזן אחרי שיצא כבר משחק הורייזן ובעצם כל הכלים היום מוכנים להם על השולחן צריך לקחת בערך 3 שנים, ובו בזמן אתה אומר שאחרי שהם יעשו הורייזן 2 לפס5 אז את הורייזן 3 הם יפמפמו תוך 2-3 שנים. כלומר אתה מניח בדיוק את ההנחה שלי, רק על הדור הבא :)

ברור שיכולים להיות אלף תצורות שונות של פיתוח. אבל ההגיון שלי אמר שעכשיו שיש להם את כל המערכות במקום, 3 שנים זה מעל ומעבר להמשך, בטח ובטח כשגרילה גדולה בטרוף בשלוש שנים האחרונות. כמובן שכל דבר אפשרי, ובסוף דבר אחר קרה, אבל אני לא חושב שלחזות ששלוש שנים אחרי שיצא המשחק וגרילה בנו לו כבר את כל המערכות, המנוע וכדומה, יצא ההמשך על אותה פלטפורמה. אני חושב שזה היה ניחוש הכי safe bet שיכל להיות.

בנוגע ליובי, יובי הרבה יותר גדולה וחובקת עולם מגרילה מן הסתם אבל AC אודסי בהתאם גם גדול ועמוס בתוכן פי כמה מהורייזן להבנתי. מעבר לזה, גם גרילה משתמשת במאות עובדים מסביב לעולם, כל חברת AAA עושה את זה היום, outsourcing של מידול זה אחד הסטנדרטים בתעשיה היום. כשאתה מחזיק עובדים במשכורות של ארה"ב או אמסטרדאם, אתה לא נותן להם למדל את המפתח ברגים שיושב על השולחן, אתה נותן לסיני לעשות את זה ב-3$ לשעה. ההבדל העיקרי בין יוביסופט לרוב החברות הוא שיוביסופט מחזיקה את העובדים השחורים הללו פנימית בזמן שחברות אחרות שוכרות אותם כשירות. גם על משחקי גרילה עובדים "1000" אנשים, פשוט לא כולם שכירים של גרילה.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2230
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 25 אפריל 2020, 15:50

DrKeo כתב:
idan כתב:לא ממש..
שלוש שנים זה על הצד הקצר ביותר האפשרי למשחקים בסדר גודל הזה ואם לוקחים בחשבון שיש כאן גם מעבר בין דורי אז זה מרגיש אפילו פחות סביר (בגלל זה השמועה שספיידרמן הוא משחק של 2021 מפתיעה בעיני), ובהתחשב בתאריך יציאה של פרוזן ווילדס גם אם להורייזן 2 היה פיתוח של רק שלוש שנים הוא עדיין היה נופל ישר לשיגור של הפס5 מבחינת לוחות זמנים.

שלוש שנים זה ממש לא על הצד הקצר, זה הצד הכי סטנדרטי שיש. שלוש שנים פיתוח היה שם את המשחק על החצי הראשון של 2020, לא כמשחק חוצה דור, גרילה התרחבו בטרוף, הם כבר הוציאו הורייזן אחד בדור הזה מה שהופך פיתוח של המשך לקל יחסית והמנכ״ל של גרילה אמר שהם לא הולכים להוציא משחקים בהפרשים ארוכים יותר. כלומר כל דבר בערך הצביע על הורייזן 2 בתחילת 2020 לפס4.

אתה רוצה להגיד לי ששלוש+ שנים על בסיס מנוע קיים, כלים קיימים וגיימפליי קיים כשהחברה תפחה משמעותית והמנכ״ל אומר שהם רוצים לשחרר משחקים מהר יותר זה לא זמן קלאסי להמשך? כלומר אפילו בין קילזון והורייזן 1 עברו רק 3 שנים ו-4 חודשים והורייזן היה פרוייקט כל כך קשה לחברה כמו גרילה שהייתה צריכה ליצור הכל מאפס ומעולם לא התעסקה במשחק גוף שלישי.

זה היה מאוד הגיוני, אבל מן הסתם פיתוח יכול ללכת באלף דרכים וזאת הייתה רק אופציה אחת, יש עוד כל מני פרמוטציות הגיוניות. כלומר מי היה מנחש למשל ש-DS יצא בסוף 2019 עם פחות מ-3 שנות פיתוח?


אז זהו שלא, הם התחילו לעבוד על הורייזן אחרי קילזון 3, אי שם בשנת 2011.. עכשיו מן הסתם להמציא ip חדש דורש יותר זמן והם בטח עבדו בצוות קטן בשנים הראשונות אבל מלבד המפעל הענק לייצור אססין קריד שהזכירו כאן (ואפשר בקלות לעמוד על כל ההבדלים) אני ברצינות לא יכול לחשוב אפילו על משחק עולם פתוח אחד, המשך או לא המשך, ברמת הפקה של הורייזן או קרוב לשם שלקח להכין שלוש שנים בדור הזה... אז פחות מכך? לא נראה לי שיש דבר כזה, לא בז'אנר הזה, לא ברמות האלה.

וזה שגרילה הגדילה את הצוות שלהם לא בהכרח אמור ללמד על זמני פיתוח קצרים יותר - זה יכול להיות קשור בכמות פרוייקטים וזה יכול להיות קשור בסקופ של המשחק הבא שלהם. מעבר לכך שבכל דור הזמני פיתוח רק הולכים ומתארכים והצוותים הולכים וגדלים ואני מניח שהמגמה לא תשתנה בדור הבא. אאל"ט cd red יותר משילשו את הצוות שלהם מאז הוויצ'ר 3 ואיכשהו סייברפאנק לא מגיע מהר יותר והוא אפילו לא משחק דור הבא.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38519
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אפריל 2020, 22:08

idan כתב:
DrKeo כתב:
idan כתב:לא ממש..
שלוש שנים זה על הצד הקצר ביותר האפשרי למשחקים בסדר גודל הזה ואם לוקחים בחשבון שיש כאן גם מעבר בין דורי אז זה מרגיש אפילו פחות סביר (בגלל זה השמועה שספיידרמן הוא משחק של 2021 מפתיעה בעיני), ובהתחשב בתאריך יציאה של פרוזן ווילדס גם אם להורייזן 2 היה פיתוח של רק שלוש שנים הוא עדיין היה נופל ישר לשיגור של הפס5 מבחינת לוחות זמנים.

שלוש שנים זה ממש לא על הצד הקצר, זה הצד הכי סטנדרטי שיש. שלוש שנים פיתוח היה שם את המשחק על החצי הראשון של 2020, לא כמשחק חוצה דור, גרילה התרחבו בטרוף, הם כבר הוציאו הורייזן אחד בדור הזה מה שהופך פיתוח של המשך לקל יחסית והמנכ״ל של גרילה אמר שהם לא הולכים להוציא משחקים בהפרשים ארוכים יותר. כלומר כל דבר בערך הצביע על הורייזן 2 בתחילת 2020 לפס4.

אתה רוצה להגיד לי ששלוש+ שנים על בסיס מנוע קיים, כלים קיימים וגיימפליי קיים כשהחברה תפחה משמעותית והמנכ״ל אומר שהם רוצים לשחרר משחקים מהר יותר זה לא זמן קלאסי להמשך? כלומר אפילו בין קילזון והורייזן 1 עברו רק 3 שנים ו-4 חודשים והורייזן היה פרוייקט כל כך קשה לחברה כמו גרילה שהייתה צריכה ליצור הכל מאפס ומעולם לא התעסקה במשחק גוף שלישי.

זה היה מאוד הגיוני, אבל מן הסתם פיתוח יכול ללכת באלף דרכים וזאת הייתה רק אופציה אחת, יש עוד כל מני פרמוטציות הגיוניות. כלומר מי היה מנחש למשל ש-DS יצא בסוף 2019 עם פחות מ-3 שנות פיתוח?


אז זהו שלא, הם התחילו לעבוד על הורייזן אחרי קילזון 3, אי שם בשנת 2011.. עכשיו מן הסתם להמציא ip חדש דורש יותר זמן והם בטח עבדו בצוות קטן בשנים הראשונות אבל מלבד המפעל הענק לייצור אססין קריד שהזכירו כאן (ואפשר בקלות לעמוד על כל ההבדלים) אני ברצינות לא יכול לחשוב אפילו על משחק עולם פתוח אחד, המשך או לא המשך, ברמת הפקה של הורייזן או קרוב לשם שלקח להכין שלוש שנים בדור הזה... אז פחות מכך? לא נראה לי שיש דבר כזה, לא בז'אנר הזה, לא ברמות האלה.

וזה שגרילה הגדילה את הצוות שלהם לא בהכרח אמור ללמד על זמני פיתוח קצרים יותר - זה יכול להיות קשור בכמות פרוייקטים וזה יכול להיות קשור בסקופ של המשחק הבא שלהם. מעבר לכך שבכל דור הזמני פיתוח רק הולכים ומתארכים והצוותים הולכים וגדלים ואני מניח שהמגמה לא תשתנה בדור הבא. אאל"ט cd red יותר משילשו את הצוות שלהם מאז הוויצ'ר 3 ואיכשהו סייברפאנק לא מגיע מהר יותר והוא אפילו לא משחק דור הבא.

זהו, שלא ממש. הרי את הורייזן פתחו ב3 שנים אחרי פריפרודאקשן של כמה אנשים בודדים. כשיש לך מנוע, כלים וגיימפליי סגורים בזמן שהצוות שלך גדל משמעותית והמנכ״ל אומר שהאנטרוואלים בין משחקים רק יקטנו? 3 שנים בקלות. הורייזן 2 היה יכול להיות כבר בחוץ.

יש בדור הזה משחקי עולם פתוח שעם 4 שנות פיתוח עשו קפיצה דורית, המציאו הכל מאפס והפציצו בגדול וכמובן שיש את אוביסופט שמפליצה משחקי עולם פתוח בזמן פיתוח של 2-3 שנים וגם מסוגלת להמציא מחדש את הפרנצ׳ייז באותן 3 שנים. אף אחד לא דבר על להמציא את הורייזן מחדש, דובר רק בהמשך על אותו דור שבונה על הקיים כמו 99% מההמשכים. עם כל הכבוד לגרילה המשחקים שלהם לא בדיוק החדשנות הכי גדולה בין כותר לכותר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21895
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 26 אפריל 2020, 00:29

זה מצחיק שמצד אחד אתה קצת מזלזל בגרילה ומצד שני אומר שהם יכולים להוציא המשך ראוי תוך 3 שנים לאחד מהמשחקים היותר ייחודיים שהיו בדור הזה. וכן, אני מכיר ומסכים עם המון מהביקורת עליו, אבל זה עדיין משחק טוב מאוד, עם העולם הפתוח אולי הכי יפה, מקורי ומעניין לדעתי בכל הדור הזה. זאת אומרת, ברור שRDR2 לוקח אותו באספקטים רבים במורכבות וביופי, אבל הוא לא מקורי או מעניין יותר. ואני חושב שהמשך שלא משפר משמעותית את המגרעות ייתן להם עוד משחק של 8 נמוך כמו שהיו מקבלים פעם עם קילזון, וחבל, כי הפוטנציאל של 9 ומעלה כאן קיים לגמרי, בתנאי שייקחו עוד סיכונים, יתנתקו מפורמולות רפטטיביות שאפילו לשחקני יוביסופט נמאס מהן וכמובן - כתיבה טובה יותר עם משימות צד מעניינות :)

ואת זה גם אני, שאני היום כבר ״מאמין״ בגרילה בזכות הורייזון - לא מאמין שהם יכולים לעשות בשלוש שנים. הם יכולים להוציא משחק של 8 וטיפה שימכור עוד 10 מליון עותקים בגלל הבסיס הגדול, אבל אני רוצה להאמין שהם שואפים ליותר, ואני גם באמת חושב שהם ישיגו את זה.

Laskin
Elder
הודעות: 21895
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 26 אפריל 2020, 00:40

בנושא אחר - גוגל תערוך מחרתיים ״מסיבה״ של סטאדיה.
מקווה שנראה משהו מהפרוייקטים שלהם, אבל אני כבר לא מצפה לכלום כמעט... מוזר שלא ניצלו את הקורונה לצאת במבצעים שיגרמו לאנשים לפחות לדבר עליהם. אולי יעשו את זה. אולי ישפרו את המחיר, משהו... יש להם כל כך הרבה מה לעשות

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38519
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אפריל 2020, 01:16

Laskin כתב:זה מצחיק שמצד אחד אתה קצת מזלזל בגרילה ומצד שני אומר שהם יכולים להוציא המשך ראוי תוך 3 שנים לאחד מהמשחקים היותר ייחודיים שהיו בדור הזה. וכן, אני מכיר ומסכים עם המון מהביקורת עליו, אבל זה עדיין משחק טוב מאוד, עם העולם הפתוח אולי הכי יפה, מקורי ומעניין לדעתי בכל הדור הזה. זאת אומרת, ברור שRDR2 לוקח אותו באספקטים רבים במורכבות וביופי, אבל הוא לא מקורי או מעניין יותר. ואני חושב שהמשך שלא משפר משמעותית את המגרעות ייתן להם עוד משחק של 8 נמוך כמו שהיו מקבלים פעם עם קילזון, וחבל, כי הפוטנציאל של 9 ומעלה כאן קיים לגמרי, בתנאי שייקחו עוד סיכונים, יתנתקו מפורמולות רפטטיביות שאפילו לשחקני יוביסופט נמאס מהן וכמובן - כתיבה טובה יותר עם משימות צד מעניינות :)

ואת זה גם אני, שאני היום כבר ״מאמין״ בגרילה בזכות הורייזון - לא מאמין שהם יכולים לעשות בשלוש שנים. הם יכולים להוציא משחק של 8 וטיפה שימכור עוד 10 מליון עותקים בגלל הבסיס הגדול, אבל אני רוצה להאמין שהם שואפים ליותר, ואני גם באמת חושב שהם ישיגו את זה.

לא זלזלתי בהם, להפך. אם אחרי פריפורדאקשן הם הצליחו לפתח את המשחק הזה מאפס ב3 שנים, קל וחומר שהם יכלו לפתח המשך ב-3 שנים.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2230
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 26 אפריל 2020, 05:06

על הורייזן עבד צוות קטן במשך שנים, כמה אנשים בדיוק זה אומר לא נראה לי שאתה יודע, אבל כך או כך מדובר בחלק מהותי בתהליך הפיתוח ככה שלא ברור לי איך אתה יכול לנפנף את זה כאילו כלום ולשמור על פרצוף רציני:)
אבל אם תראה את הדוקומנטרי על הורייזן תגלה שהצוות של הורייזן לא עשה רק תמונות קונספט ארט וברא עולם אלא בנה פרוטוטייפים שונים ובעצם המציא את כל הקונספט של הגיימפלי עם הרובוטים, אתה גם תגלה שהצוות השני שעבד על קילזון שאדופול בנה בו זמנית את המנוע ואת הקוד להורייזן, ככה שהם ממש לא פיתחו הכל מאפס ב 3 שנים.

אני לא יכול לנחש על איזה משחקים אתה מדבר אבל ההמשכים לדרגון אייג', וויצ'ר ופולאווט למשל כולם היו באיזור הארבע שנים וחוץ מהמפעל למיחזור של יוביסופט עוד לא קיבלתי דוגמא שיש בכלל משחקים כאלה של שלוש שנים ומטה, ככה שאני עומד על דעתי שמדובר במינמום.

אבל בסדר, לא מבין כ"כ על מה הויכוח בשלב הזה... אמרת שהנחת היסוד של כל הפורום להמשך של ספיידרמן או הורייזן זה שלוש שנים ותיקנתי אותך שאני לא חושב ככה, זאת דעתי וזהו. לא אמרתי שזה לא אפשרי או מופרך לחלוטין לעשות המשך תוך שלוש שנים על אותה קונסולה וספיידמן אולי יוכיח שאפשר לעשות את זה גם על קונסולה אחרת, אני רק אומר שזה על הצד הקצר ביותר למשחקים בסדר גודל וברמת הפקה הזאת, במיוחד בז'אנר של הורייזן, ולא השתכנעתי שאני לא מדייק בעניין. מכאן אפשר לנמק הכל ושכל אחד יעשה את החישובים שהוא מבין אבל זה נראה לי קצת מיותר להמשיך להתווכח רטרואקטיבית על האם ההימור שלא פגע היה דווקא סופר מתבקש, יכול להיות שהוא היה כזה לשיטתך, אבל אפשר גם סתם לפרגן לפייג' :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38519
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אפריל 2020, 11:18

idan כתב:על הורייזן עבד צוות קטן במשך שנים, כמה אנשים בדיוק זה אומר לא נראה לי שאתה יודע, אבל כך או כך מדובר בחלק מהותי בתהליך הפיתוח ככה שלא ברור לי איך אתה יכול לנפנף את זה כאילו כלום ולשמור על פרצוף רציני:)
אבל אם תראה את הדוקומנטרי על הורייזן תגלה שהצוות של הורייזן לא עשה רק תמונות קונספט ארט וברא עולם אלא בנה פרוטוטייפים שונים ובעצם המציא את כל הקונספט של הגיימפלי עם הרובוטים, אתה גם תגלה שהצוות השני שעבד על קילזון שאדופול בנה בו זמנית את המנוע ואת הקוד להורייזן, ככה שהם ממש לא פיתחו הכל מאפס ב 3 שנים.

אני לא יכול לנחש על איזה משחקים אתה מדבר אבל ההמשכים לדרגון אייג', וויצ'ר ופולאווט למשל כולם היו באיזור הארבע שנים וחוץ מהמפעל למיחזור של יוביסופט עוד לא קיבלתי דוגמא שיש בכלל משחקים כאלה של שלוש שנים ומטה, ככה שאני עומד על דעתי שמדובר במינמום.

אבל בסדר, לא מבין כ"כ על מה הויכוח בשלב הזה... אמרת שהנחת היסוד של כל הפורום להמשך של ספיידרמן או הורייזן זה שלוש שנים ותיקנתי אותך שאני לא חושב ככה, זאת דעתי וזהו. לא אמרתי שזה לא אפשרי או מופרך לחלוטין לעשות המשך תוך שלוש שנים על אותה קונסולה וספיידמן אולי יוכיח שאפשר לעשות את זה גם על קונסולה אחרת, אני רק אומר שזה על הצד הקצר ביותר למשחקים בסדר גודל וברמת הפקה הזאת, במיוחד בז'אנר של הורייזן, ולא השתכנעתי שאני לא מדייק בעניין. מכאן אפשר לנמק הכל ושכל אחד יעשה את החישובים שהוא מבין אבל זה נראה לי קצת מיותר להמשיך להתווכח רטרואקטיבית על האם ההימור שלא פגע היה דווקא סופר מתבקש, יכול להיות שהוא היה כזה לשיטתך, אבל אפשר גם סתם לפרגן לפייג' :)

אבל לא צריך עשות פרוטוטייפ של הגיימפליי, כי יש כבר גיימפליי, נכון? לא צריך לבנות את המנוע, כי יש כבר מנוע, נכון? לא צריך להמציא מאפס מוסיקה, art, נכסים וכדומה כי כבר יש כאלה להתבסס עליהם, נכון? זאת בדיוק הסיבה שהמשך על אותה קונסולה לוקח פחות זמן מאשר משחק חדש לגמרי מאפס + מעבר דורי ומנוע. אתה מביא את הוויצ׳ר, דראגון אייג׳ ו-FO4 כשאתה יודע ששלושתם משחקים ראשונים בפרנצ׳ייז בדור הזה ועדין הם לקחו רק 4 שנים. הרי ברור לך שאם לקח לCDPR ארבע שנים לבנות מנוע דור הבא ולשנות את הוויצ׳ר 2 ל-3 מקצה לקצה, אז אם הם היו עושים את הוויצ׳ר 4 עם המנוע שכבר קיים וכל ההכלים והמערכות שכבר קיימים, כנראה שהיה לוקח להם פחות זמן, כן? ובשביל לעשות המשך להורייזן על הדור הזה היו להם יותר מ-3.5 שנים, שזה יותר ממה שלקח להם לפתח את המשחק המקורי שדרש מהם כל כך הרבה יותר יותר מהמשך על הדור הזה והיום עוד יש להם חברה גדולה כמעט פי 2 מב-2014.

אה, וכן יש לי מושג כמה אנשים עבדו על הורייזן לפני 2014, עבדו עליו 10-20 אנשים שזה אחוז חד ספרתי מהגודל של גרילה היום:
In 2011, you had a smaller team working on Horizon. Was that mainly art and general concept? Can you talk about what that smaller team worked on and when you brought on the other people, when it ramped up?
Mathijs de Jonge: After we shipped Killzone 3, we asked our company to pitch IPs, and there were a lot of people excited about starting something new. We got about 40 different concepts, but there were a couple games that stayed close to what our company can do, and inspired us. One of the concepts that was most appealing in terms of different elements in it, funnily enough, was the most risky project there, Horizon. That's the concept that we started prototyping with a smaller team.

I think at first we were 10 people and at maximum maybe 15 or 20.

we had the basics up and running quite early. And after Shadowfall shipped, the rest of the company joined the very small team.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2230
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 26 אפריל 2020, 12:29

עבדו עליו 10-20 אנשים במשך איזה שנתיים, זה לא מתרגם לכלום בעינך? לאפילו כמה חודשים בצוות מלא? אתה עדיין דבק בעמדה שהמשחק פותח בשלוש שנים מאפס? ( 3 וארבע חודש, אבל מי סופר)
עזוב שמדובר בעניינים יצרתיים שאי אפשר סתם לזרוק עליהם כוח עבודה כי לא הכל קשור בייצור נכסים ומידול, לא כאשר אתה צריך להמציא דברים בשלבים הראשונים של הפיתוח, אבל מילא. עדיין, כמו שכבר אמרתי, גם הצוות השני של קילזון עבד עליו באספקט הטכני ומוסבר בדוקו איך הם הם בנו את הכלים ואת הקוד המשותף של שני המשחקים (חלקים בקוד של שאדופול התעסקו בעולם הפתוח למרות שלא נעשה בו בכלל שימוש במשחק) מה שעזר להם לדלג מעל הרבה מהבעיות של לבנות את המשחק עולם פתוח הראשון שלהם על חומרה חדשה.
וכבר ביססנו שאנחנו לא מסכימים על הלוחות זמנים, אני בוחר לא להתעלם מההרחבה של הורייזן. אבל בסדר הם יכלו לבנות המשך בשלוש שנים ולשחרר בסוף של הסוף של הפס4 אף אחד לא אמר ולו פעם אחת שזה לא אפשרי, אבל הם לא עשו את זה, הם הגדילו את הסטודיו וקפצו לפס5, נו אז? אולי גם לטיעונים של ההימור שהתברר כנכון יש בכל זאת שמץ של הגיון מסוים.

ואפשר לרדת לרזולוציות של הדוגמאות האלה (זה יהיה קל במיוחד במקרה של בתזדה וביוור, הפולנים באמת קוסמים) אבל אין לי סבלנות אז רק הערה אחרונה, אם הכל כל כך ברור ומובן מאליו למה אתה לא מצליח להביא לי דוגמא אחת? למה הכל בתיאוריה? שהיא הגיונית, אני מסכים, גם אם מאוד חלקית ולוקחת בחשבון המשך מסוג מאוד מסוים, אבל אם זה הסטנדרט אז חייבות להיות שלל דוגמאות שיוכיחו את זה ויסתמו לי את הפה. ואם אין כאלה בכמויות זה כנראה בכל זאת לא, ובכן, הסטנדרט.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים