DrKeo כתב:
מה הייתה חלוקת הרווחים? מה היה הצפי ממכירות של כל אחד ואחד מהמשחקים? כמה הם היו אמורים למכור בסטים?
מה נתוני המכירות של סטים? מה אומרת השתיקה של valve ב17 שנים האחרונות?
לול, אז עכשיו זה לא עוזר לחנות? אבל אתה זה שאמר שהם צריכים למממן משחקים מאפס בכדי לגרום להצלחה של החנות!
אני לא צריך לדעת את הצפי של כל משחק ומשחק. הנתון של כל ההכנסות ממשחקי צד ג' ב 2019 היה נמוך בהתחשב לליין-אפ המשחקים. זה היה משהו בסביבות 230 מיליון דולר - שווה ערך ל 4~ מיליון עותקים במחיר מלא. לכל משחקי צד ג' בחנות ב 2019 ביחד.
אין שום שתיקה או השתקה של ואלב. המפתחת שרוצה לשתף נתוני מכירות, משתפת. ככה אנחנו יודעים ש WOLCEN מכר מיליון עותקים בסביבות חודש. ו temtem מכר חצי מיליון בחודש.
לאפיק ולמפתחות יש אינטרס לשתף במכירות של המשחקים ששוחררו שם בבלעדיות. כשזה לא קורה זה מצייר תמונה מסויימת.
אני לא אמרתי שמימון משחקים יגרום בהכרח להצלחת חנות. אמרתי שזו דרך פעולה עדיפה על פני הטקטיקה השלילית של קניית בלעדיות למשחקים כמעט-מוכנים. זה לבטח לא היה גורם ל PR שלילי ולכל העננה השנוייה במחלוקת סביב השנה הראשונה של החנות, ולכן אולי אימוץ החנות היה יותר טוב.
המטרה של החנות של אפיק זה לתת פייט לסטים כה-מקום לכל המפיצות למכור את המשחקים שלהם. הצלחה או אי-הצלחה של משחקי 'צד א'' לא יותר מדי רלוונטית למטרת החנות. לראייה, EA ואוריג'ין.
קליימן, המשחקים הבלעדיים של השנה לא מעידים על תעדוף בתקציב. אם היה תעדוף אז במקום לקנות בלעדיות לרימאסטר של SR3, לטוני הוק, לקורפשן 2029 ולשאודאון סמוראי, הם היו מעדיפים לקחת את הכסף זה לקנות בלעדיות למשחק משמעותי. ואם עדיין התעדוף התקציבי שלהם מאפשר תשלום מיליונים למשחקים חינמיים ישנים, קל וחומר שיש להם כסף לשים על בלעדיות למשחקים חדשים - הטקטיקה הכי טובה להצלחה לראיית אפיק.
--
זה לא קשה להבין, בשביל תחרות אמיתית שמטיבה עם השחקן ואינה אנטי-צרכנית אמרתי בעבר כיצד אפיק היו צריכים לפעול: משחקים חינמיים; כל משחק בעל פרופיל שיוצא בסטים יוצא באפיק עם מימון הנחה משמעותית על-ידם; יותר לתמרץ הגעת משחקי צד ג' עם שיתופים בפורטנייט. ואם מתעקשים על רצון לבלעדיים, אז לקחת משחקים שכשלו ב KS היה הנתיב הכי חיובי.
האם זו הייתה תחרות יותר טובה ושהייתה גורמת לפחות נגיטיביות? כן. האם זה היה מבטיח את השגת המטרה של אפיק? לא בהכרח אבל לדעתי הסיכוי היה גובר.
אבל אולי הבעיה שמתגלה כמרכזית היא שהחנות שוגרה במצב חצי-אפוי וקצב השיפורים איטי, כך שבנוסף עם הטקטיקה האנטי-צרכנית, המשתמשים נשארים פחות בחנות, והמפיצות פועלות בהתאם.