glass man כתב:אתה דמגוג מקצועי
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
ברור שאני יכול להכריע לבד בלי עזרה את הויכוח אבל איזה ערך יש לזה? מישהו חיצוני רק יחזק את זה ויראה לך כמה למדנו בשנים שעברו כמה "השמועות" היו נכונות.
וברור שבסוף אתה תבין למה הבאתי לך את השמועה הזו בתור טיזר תן צאנס בחייאת.
אתה פשוט בשלב שגם אם אלוהים יתגלה אליך ויגיד לך שדמות עולה
מליון דולר אתה תגיד לו לסתום את הפה ושהוא חבר דמיוני.
עד כדי כך לא בא לך לרדת מהעץ.
רצית סחורה רצית תצוגה יותר טובה משל EA ואתה תקבל למה לי לא לקיים את ההבטחה.
אני לא הפרכתי כלום ממה שאמרתי אתה פשוט טוב בדמגוגיה שקול ללמוד פילוסופיה אתה תהיה להיט שם
אני חוזר על מה שאמרתי דמות במשחק מכות AAA שהכול בו חדש לגמרי (סטריט 5 קילר אינסטינקט) עולה לפחות 1M.
אני עדיין לא חושב שאתה מבין איפה אתה נמצא בדיון הזה: אנחנו בשלב שבו אתה טוען שיש אלוהים, מציג את אלוהים, ואז אלוהים בא אלינו ואומר "וואלה, לא יודעת מה המוזר הזה רוצה ממני. אני בכלל נטשה אחות של סשה, והוא גרר אותי לפה מהפינת קפה."
בנאדם שיש לו שמץ של מושג על מה הוא מדבר לא מקשקש שוב ושוב על טיזרים ל"הוכחה חותכת" - הוא פשוט מביא הוכחה חותכת. ורצוי שזו לא תהיה הוכחה שהוא טועה כמו זו שהבאת קודם.
שתבין: תשוקה לתחום אזוטרי זה נחמד, אבל כל עוד התשוקה שלך היא לא לתחום האזוטרי של ניהול תקציבי הפקה של מדיה אינטראקטיבית וכוללת ניסיון מעשי שם, זה במקרה הטוב מכניס אותך למשבצת של מעריץ-אבל-קלולס. אתה לא יכול להגיד "דמות עולה מליון דולר", להביא קישור שאומר "דמות עולה 100K", ואז לקרוא לזה 'טיזר' - כי לדבר כזה קוראים בעברית 'טעיתי'.
ה-extra mile האחרון שאני מוכן ללכת לקראתך הוא לנסות להסביר לך את המשמעויות של מליון דולר בתעשיית המשחקים, ואולי זה יעזור לך לעכל את האבסורד בטענה שלך:
מליון דולר יכולים לקנות לך בכלל אצבע של 10K/MM, כ-100 חודשי עבודה. ואנחנו מדברים פה על חודשי עבודה של מפתחים, שהם יקרים יותר מאנשי ארט, QA, דזיין וכדומה - אבל נישאר בכל זאת בהערכת יתר כי זה חישוב מעטפה. זה אומר שאתה יכול להעסיק עכשיו צוות של 10 אנשים במשך 10 חודשים בשביל ליצור משהו (נניח 2 מפתחים, 3 אנשי ארט כולל ריגר ואנימטור, מעצב אחד, שני אנשי QA, מפיק, ופרילנס מתחלף), או צוות של 20 אנשים במשך 5 חודשים, או 100 אנשים למשך חודש, או כל וריאציה אחרת שתרצה.
הטענה שלך - רק בשביל לקבל פרופורציה - היא שאחרי 10 חודשי עבודה אינטנסיבית, האאוטפוט הכולל של 10 אנשי הצוות האלו יסתכם בדמות *אחת בודדת* במשחק על כל הפונקציונליות שלה (כולל נניח דיבוב וכו' במשחקים יותר מושקעים) - וזה כשיש לך משחק קיים. כלומר ללא פיתוח של מנוע, ללא בנייה ועיצוב של שלבים, ללא שום דבר אחר בעצם. המספר הזה נמצא בניתוק מוחלט מהתוצר שצוות של עשרה אנשים יכול להפיק בפרק זמן שכזה, וממחיש חוסר הבנה מוחלט של תקציבי פיתוח.
אבל יותר מזה: אם כל דמות היתה באמת עולה מליון דולר לפיתוח, באמת נראה לך שכל DLC של סול קאליבור או מורטל קומבט יוכלו להיות break-even כשהם לוקחים 6$ לדמות בודדת או מוכרים אותה ביותר זול כחלק מבאנדל? נראה לך שWarner Bros בנו על למכור רבע מליון עותקים מהDLC של T-800 רק בשביל להחזיר את העלויות של הפיתוח, וזה עוד בלי להחשיב את הכסף שהם צריכים לשלם לSkydance על שימוש במותג של הטרמינייטור? יש לך בכלל מושג כמה כסף Skydance לוקחים על שימוש במותג של הטרמינייטור?
אתה לא צריך "אינסיידרים", וגם לא אנשים אמיתיים בתעשיה שיסבירו לך עד כמה אתה טועה, ואתה לא צריך להעריץ נישה אזוטרית ממש ממש ממש חזק כדי להבין שבעצם אין לה היתכנות כלכלית בסדרי הגודל שאתה מדבר עליהם. אתה רק צריך לדעת לעשות חשבון פשוט.