DrKeo כתב:Stick כתב:האמת שאני חייב להגיד שמבלי ששיחקתי במשחק, התגובות שאני רואה באינטרנט הרבה יותר מפרגנות מאשר "עוד AC".
הממוצע אכן תואם וסך הכל גם אוריג'ין ואודיסי התקבלו בצורה חיובית מאוד באינטרנט, אבל אני רואה אנשים ממש עפים על GOT. זה קצת הפוך מהורייזן לדוגמה שקיבל ציונים בשמיים אבל בכל מקום תשמעו אנשים אומרים "כן, זה אחלה משחק... הוא... ממש יפה ו, דינוזארים, אממ... כן". כלומר למרות הציונים זה משחק שאף פעם לא ראיתי ממש השתפכות עליו (ואת דעתי האישית לגבי הורייזן, כמו גם דעת רוב הפורום הזה, אנחנו יודעים). בGOT המצב הפוך, למרות הציונים אני רואה השתפכות מוחלטת עליו כמעט בכל מקום שאני מסתכל, חוץ מהמבקרים המקצועיים (וגם שם המצב לא נוראי כמובן, פשוט "עוד AC").
דווקא בהורייזן ראיתי מבקרים מתרסקים ממנו, אני עדין זוכר את ג׳ף קנאטה בDLC חופר עליו חצי פרק ומספר כמה הוא הGOTY בהליכה. אני חושב שרוב ההתפקחות מהורייזן הגיעה ברגע שיצא זלדה botw שבצורה אירונית, דווקא על הסוויטצ׳, גרם להורייזן להראות כמו משחק דור קודם סופר מוגבל.
אבל היי, אולי GoT מדהים, לא נראה לי שיש לנו עדין מישהו פה בפורום שצלל אליו ממש עמוק. וגם אין לי בעיה אם זה ״עוד AC״, פשוט אני לא בטוח שעוד AC הוא מה שאני מחפש מאולפן של סוני שמקבל 6 שנים לפרוייקט.
idan כתב:עבדו עליו 2169 אנשים אם אתה סופר כל מיני אנשים שעובדים על עניינים עסקיים וחוקיים, רשיונות, מרקטינג, לוקליזציה, שחקנים (בכל מיני שפות), אנשי פעלולים או אפילו סתם אנשים שנתנו את הפרצוץ שלהם למידול. ראבק, יש שם אפילו קרדיטים למי שליהק את הכלבים.
עכשיו, כל המידע הזה מועתק אחד לאחד מהקרדיטים שמופעים בסוף המשחק. איך אני יודע? כי יש שם, בין היתר, תודה אישית לברוס סטרלי, בנוסח המדויק שלה, שראיתי אחרי שסיימתי את המשחק.. מה שמפריך את הטענה המרכזית שלך, שבניגוד לסטודיואים תומכים של יוביסופט אלה של סוני לא מקבלים קרדיטים. אז מסתבר שהם כן מקבלים, כל אחד ואחד מהם, ובפירוט רב, עד רמת ניהול משאבי אנוש ונטוורקינג בסטודיו שעושה לנוטי דוג אומנות. בחלק מהמפתחות החיצוניות האלה יש אפילו רשימה של תודות מיוחדות, כולל לתינוקות שנולדנו לאנשים בזמן פיתוח המשחק.. ככה שכל הטענה שסוני זורקת זין ונותנת תודה כללית לסטודיו חיצוני שנתן עבודה בזמן שיוביסופט מפרטת על כל עובד ועובד בחברה בגלל שהם שייכים לה, היא פשוט לא נכונה.
ואין באתר הזה קרדיטים למשחקים של AC או של GOT בשביל לערוך השוואה, אבל אני כן יכול לשתף אותך שהאחרון הוא חצי מהזמן קרדיטים של TLOU2, שבתורו קצר יותר בכמעט חצי מ AC יונטי ואודיסי. זה נראה לך מקרי? יכול להיות האמת, זאת לא השוואה הכי מדוייקת בעולם, אבל היא כן יכולה לתת אומדן כללי שתכלס די מסתדר עם הפערים המוכרים בסדרי גודל של הצוות של AC ביוביסופט מונטריאל, נוטי דוג וסאקר פאנץ' בהתאמה.
הסברת שצוות ראשי + 14 סטודיואים נוספים שעובדים על valhalla זאת לא הערכה מדוייקת לפערים בגודל בין סאקר פאנץ לצוות של AC כי יוביסופט פשוט משתמשת בסטודיואים שלה וסוני פונה למיקור חוץ ואני מקבל את הטענה הזאת, אבל גם קיבלתי אותה בפעם שעברה.. זה עדיין לא משנה את העובדה שגם אם שניהם עושים שימוש בעזרה חיצונית, בסטודיו אחד עדיין עובדים בערך 800- 1000 אנשים ובסטודיו השני בערך 150.
idan כתב:לא ממש, יש שם הרבה כאלה.. סתם המספרים שלך נראו לי מוגזמים כי יש שם דברים שלא נהוג להחשיב כחלק מפיתוח, אבל אם אתה רוצה להחשיב אותם.. לבריאות, מן הסתם גם ליוביסופט יש את כל אלה אז גם המספרים שלהם יעלו בהתאמה, זה באמת לא משנה לצורך השוואה בינהם. אבל כך או כך הנקודה של המיקור חוץ ברורה.
רק שהיא ממש לא הייתה הנקודה בדיון בנינו לפחות, זה היה טיעון, בודד, בהקשר של ויכוח על רמת התפוקה של סאקר פאנץ' ביחס ליוביסופט בשכלול כל ההבדלים והפערים בינהם. אבל גם כזה שקיבלתי מיד, שלא התווכחתי עליו כזכור (לי לפחות), כי שמישהו מסביר משהו שלא הכרתי ונשמע הגיוני אני יודע להקשיב ..
רק שזה גם מוכיח שטעית בקשר לקרדיטים שיוביסופט מחלקת וסוני לא, שכך כאמור ניסית להסביר את הפער העצום בקרדיטים בין AC ל inFAMOUS Second Son. מאז גם GOT יצא ומסתבר שהפער נשאר די דומה. ייתכן וזו מקריות מופלאה, ייתכן שלא, אבל לתיאוריה שלך על סדנאות יזע בסין שלא מקבלות קרדיט זה כנראה לא קשור:)
Laskin כתב:כן, בכל אופן מהנסיון שלי אין ספק שSP הצליחו לייצר משחק הרבה יותר ייחודי מאשר משחקי AC אבל בסוף זה עניין של טעם, יש אנשים שהנוסחה של AC עדיין מחזיקה עבורם, אני חייב לראות שינוי מהותי כדי לחזור לזה.
גם אין ספק שSP עלו רמה. אני אהבתי מאוד את 2 משחקי האינפמוס של הדור הקודם, אבל את משחקי אינפמוס של הדור הזה אפילו לא ניסיתי כי הם נראים אותו דבר בגרפיקה יותר יפה, ואין בהם שום דבר שמעניין אותי בחינה רעיונית או עיצובית. זה אומר די הרבה על איפה הם היו כששיגרו את SS ואפילו לא הצליחו לגרום לי לשקול לרכוש אותו, לעומת היום. הם היו צריכים להוכיח שהם ראויים להיות ברמה של הגדולים ב״דור הבא״ והם הצליחו. קצת כמו החזרה של סנטה מוניקה לגדולה, אחרי שנפלו עם המשחק האחרון שלהם בדור הקודם, שגם אותו כמעריץ GOW לא קניתי.
Stick כתב:Laskin כתב:כן, בכל אופן מהנסיון שלי אין ספק שSP הצליחו לייצר משחק הרבה יותר ייחודי מאשר משחקי AC אבל בסוף זה עניין של טעם, יש אנשים שהנוסחה של AC עדיין מחזיקה עבורם, אני חייב לראות שינוי מהותי כדי לחזור לזה.
גם אין ספק שSP עלו רמה. אני אהבתי מאוד את 2 משחקי האינפמוס של הדור הקודם, אבל את משחקי אינפמוס של הדור הזה אפילו לא ניסיתי כי הם נראים אותו דבר בגרפיקה יותר יפה, ואין בהם שום דבר שמעניין אותי בחינה רעיונית או עיצובית. זה אומר די הרבה על איפה הם היו כששיגרו את SS ואפילו לא הצליחו לגרום לי לשקול לרכוש אותו, לעומת היום. הם היו צריכים להוכיח שהם ראויים להיות ברמה של הגדולים ב״דור הבא״ והם הצליחו. קצת כמו החזרה של סנטה מוניקה לגדולה, אחרי שנפלו עם המשחק האחרון שלהם בדור הקודם, שגם אותו כמעריץ GOW לא קניתי.
חסרה לי פה בכל ההודעה הזו איזו הסתייגות בנוסח "למרות שלא שיחקתי במשחקי AC" .
בכל מקרה אני אוסיף אותה, ואגיד שלמרות שלא שיחקתי בGOT קשה לי להאמין שהם עשו פה GOW.
דווקא ההשוואה של GOW A לאינפמוס SS במקום, אבל אני מאוד מתקשה להאמין שSP הגיעו לרמה של SM פה.
idan כתב:לא מסכים.. אני לא חושב שזה נכון להסתכל על כל המיקור חוץ כאילו הוא חלק מהמפתחת עצמה. דוגמא: לקחתי את הסטודיו הכי גדול בדף שהבאת - Lemon Sky Studios - ובדקתי באתר שלהם על מה הם עבדו. שים לב, בשנים 2017-2020 הם עבדו על 35 משחקים שהם לא tlou2.. כולל גירס5, ספיידרמן, פפ7 רימייק, מורטל קומבט ומה שאתה לא רוצה. בדקתי את הפרוטפוליו של שניים אחרים ואותו דבר, עבדו על משחקי AAA אחרים באותם שנים. כלומר, אין סימטריה בין העבודה שנוטי דוג עושה לבין העבודה שסטודיו חיצוני עושה. הרי עד כמה שאנחנו יודעים הם מקבלים קרדיט על איזה אומנות או אנימציה שהם יצרו עבור נוטי דוג בחודש-חודשיים.
ואם tlou2 הוא אלפיים אנשים והקרדיטים שלו הם כמעט חצי מהזמן של AC ופי שתיים מזה של GOT אז המתמטיקה אמורה להיות קצת אחרת, אבל מילא.. זה בכל מקרה לא חישוב נכון לעשות כמו שכבר הסברתי למעלה, אבל גם כי אם תסתכל על הקטגוריות שיש שם כמעט חצי מהם לא רלוונטיות לפיתוח. אבל בכל מקרה, גם אם נשווה במספרים מוחלטים וגם אם לא, זה לגמרי פער של דוד מול גוליית, יחסי כמובן. אבל לא חושב שאפשר להתעלם מהגודל של המפתחת עצמה, זה הבסיס.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 27 אורחים