האם יש אנטישמיות? בודאי!
מה הקשר בין מה שרשמתי לעובדה שישראל היא מרכיב קרדינלי בחופש של יהודים בעולם? אין שום קשר!
אנחנו מדברים על קבוצה של משתמשים בERA, רובה אמריקאים, מחתך מאוד ספציפי של פרוגרסיבים שונאי דת ולאום. רובם המכריע גדל בחברה רב תרבותית, מכילה ומקבלת, שהיא סמן היסטורי קיצוני ברמת האינטגרציה, החופש ושיתוף הפעולה שיהודים זכו לו אי פעם בעולם הנוצרי. רוב רובם של היהודים בארה"ב מגדירים את עצמם כחלק מהחברה הזו לפני שהם מגדירים את עצמם כיהודים והם מרגישים יותר קרובים לאנשים האלה משהם מרגישים קרובים אלי ואליך.
אז להגיד עליהם שהם "אוהבים יהודים רק שהם בגטאות וחלשים", "כולם שם היו חברים בארגונים שדומים לנאציזם", "לשנוא יהודים זה בדם שלהם" זה פסיכי. זו חרפה. אין לזה שום קשר למציאות ואם אתה מרשה לעצמך לתאר את המציאות בצורה כל כך תלושה וכל כך קיצונית אז איזו טענה יכולה להיות לך כלפי השטויות שהם מברברים? הם כמוך.
(ואני לא חושב שאתה מצביע ביבי משום שמהדברים האלה נשמע שאתה מצביע בן גביר...)
לעניין האנטישמיות כמרכיב לאומי. זה מצוץ לחלוטין. היהדות הרי לא הפרידה בין המרכיב הדתי, הלאומי והתרבותי שלה, זה הכל ביחד. מהצד השני, זה לא הלאום הגרמני (המפוברק למדי), הצרפתי, הפולני או הרוסי שנמצאים בקונפליקט עם היהודים אלא כולם. המכנה המשותף של הכולם האלה הוא הדת הנוצרית, שהיא ממשיכת דרכה הישירה של התרבות הרומית. השנאה ליהודים היא מרכיב עמוק שהנצרות אימצה ופיתחה עוד הרבה הלאה.
היחס של המוסלמים ליהודים הוא הרבה יותר אמביוולנטי. זה דיון ארוך בפני עצמו והפוסט הזה אינסופי גם ככה.
לגבי ההנצחה בשער טיטוס, אתה פשוט לא מכיר את הרקע ומשלים מהדמיון...
השער לא הוקם בשביל לפאר את הנצחון המרשים אלא בשביל לפאר את ההישגים של הקיסר הספציפי, שהיו דלים במיוחד.
אבא של טיטוס (אספסיאנוס) היה קצין בכיר יחסית שנשלח על ידי הקיסר (הפסיכי לחלוטין, נירון) לדכא את המרד הגדול ביהודה. יהודה נחשבה מקום מטונף/טמא (אנטישמיות וכזה) ואספסיאנוס נשלח לשם משום שהרקע המשפחתי שלו היה נחות. הוא הביא את הבן שלו (טיטוס) איתו ולקראת סוף המלחמה ביהודה, התחיל בלאגן שלם ברומא, נירון התאבד ואספסיאנוס חזר לשם תוך שהוא משאיר את הבן לסיים את הטיפול ביהודים.
מן הון להון, אספסיאנוס הפך לקיסר וכשאספסיאנוס מת, טיטוס ירש אותו. כעבור שנתיים טיטוס מת בעצמו מאיזו קרנולה בגיל 40.
אח שלו תפס את הקיסרות והקים לזכרו מונומנט מופלץ שיתאר את ההישג היחיד שלו, שהסתכם בזה שהוא סגר את העבודה שאבא שלו לא הספיק לסיים ביהודה. שער טיטוס לא הוקם על מנת להפליג בשבח הניצחון הגדול על היהודים אלא על מנת להפליג בשבחו של אדם שולי, מרקע נחות, שבמקרה הפך להיות קיסר לזמן קצר מאוד והיה צריך לנפח את ההישגים הדלים שלו. שערי ניצחון כאלה היו דבר שבשגרה (
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_R ... hal_arches) וכמות יפה מהם שרדה עד היום.
ואם כבר נגררנו כל כך רחוק אז סיטואציה דומה למה שאתה מייחס בטעות לרומאים, קרתה דווקא עם האשורים. סנחריב השאיר לנו תבליטים מושקעים במיוחד ומנסרות חימר בכתב יתדות אכדי צפוף, שמתארים את הנצחון שלו על חזקיה אבל זה לא היה טיטוס, ירושלים לא נפלה, בית המקדש (הראשון) נשאר עומד והסכם הכניעה שבסוף הושג מול חזקיה, לא סיפק לסנחריב את כל מה שהוא ייחל לו.
אבל כשבנו את שער טיטוס, הסיפור של סנחריב היה היסטוריה עתיקה... זה כמו ביבי מלך הקרנולה, שמדבר על המגיפה השחורה בימי הביניים. זה פחות או יותר הפרש הזמנים בין האירועים האלה.