DrKeo כתב:גיא, עכשיו שמיקרוסופט קנתה את בת'סדה, אתה תפסיק לכתוב בתשדה? או שנלך על עברות מלא ונקרא לה בית חסדא?
InterAl כתב:7.5 מיליארד לחברה שהוציאה את פולאאוט 76, אחד המשחקים הגרועים של השנים האחרונות? נשמע מופרז, ולמיקרוסופט יש היסטוריה של רכישות גרועות במחיר מופרז. איזה IP יש להם חוץ מדום (האחרון מכר סבבה, אבל לא קרוב בכלל לליגה של הגדולים)? dishonored, prey, evil within, wolfenstein, rage? כולם אסונות מסחריים... אז נשארנו עם פולאאוט (שתי היציאות האחרונות עשו עבודה טובה בלהכתים את המותג) ואלדר סקרולס שלא שמענו ממנו כבר כמעט עשור והעבודה על 6 בקושי החלה. על זה לשרוף 7.5 מיליארד? פשוט טעות, מחיר מופרז לגמרי.
Laskin כתב:היי, אני הראשון שאמר פה שהיחיד שממש ממש נהניתי ממנו מהם בכל הדור הזה היה DOOM. (וגם וולפנשטיין אבל בקטע אחר)
קשה לי להאמין שES6 יצא אחרי 2024... אבל גם אם כן, אני לא חושב שהחישוב שלך של מאות מליונים נטו מ-20 מליון עותקים הוא נכון. יש גם DLC, ומיקרותשלומים אולי, אם יהיה לו רכיב אונליין (ויהיה לו), בנוסף לצעצועים, בובות, כוסות, חולצות וכד'. זה מותג שלבדו יחזיר את ההשקעה אחרי איזה 3 משחקים. שזה איזה 20 שנה בערך, ועדיין - זה רק IP אחד מתוך רבים שהם קנו, כמו גם כח האדם הכשרוני, המנועים של ID וכו'. לדעתי עסקה שבהחלט תחזיר את עצמה לאורך זמן, ואחת שאפילו "מצילה" אותם בדור הקרוב.
swym כתב:ועכשיו ברצינות לגבי העסקה. זו כנראה עסקת העשור בתעשיית המשחקים.
מיקרוסופט הבטיחה לעצמה (ובאופן מסוים מנעה מהתחרות):
- פורטפוליו משחקים עם כמה מהIP הגדולים בעולם. זה כולל את משחק הסינגל פלייר המצליח בהיסטוריה, פרנצייזים מובילים שזכו לריבוט מוצלח בעשור הנוכחי, ו-IP חדשים לחלוטין. בכל משה שקשור לבעלות, זו רכישה מוצלחת הרבה יותר מאשר WB Games שמוצעת למכירה, אבל כמעט כל הIP המובילים שלה (למעט מורטל קומבט) מבוססים על מותגים ממדיה אחרת כך שאי אפשר לקבל עליהם בעלות אמיתית.
- משהו כמו שישה+ סטודיואים בתפוסה מלאה (האבסורד הוא שלפני ההשקה של הXbox One, זה היה בערך המספר הכולל של סטודיואים פנימיים תחת המטרייה של מיקרוסופט) שיודעים לתת תוצרים טובים: כמעט כל המשחקים הראשיים של בתשדה היו משחקים של 8-9.
- IDTech7, מנוע משחק מוביל שהיא תוכל להשמיש פנימית וחיצונית (וזה גם מנוע המשחק הגדול היחידי שלא תמך בDirectX על הPC). הוא יכול להשתלב טוב עם שאר החבילה של מיקרוסופט (Azure, Havok, Playfab)
- יכולות הפצה מוכחות במובייל: בתשדה היא אחת המפיצות המסורתיות היחידות עם מעבר מוצלח לתחום משחקי מובייל (בלי רכישה גדולה של חברה קיימת). מיקרוסופט מכוונת לאחרונה יותר ויותר גם למובייל עם משחקים כמו פורצה וגירס.
- מיצוב: אמנם הקטסטרופה של ה-One קצת דפקה להם את העשור הזה. אבל גם היסטורית (לא מעט בזכות בתשדה ו-ID עצמן) וגם במיוחד אחרי הרכישות האחרונות, המיצוב של האקסבוקס היה של *ה*קונסולה למשחקי יריות ולמשחקי תפקידים מערביים. חיזוק של דום ווולפנשטיין מצד אחד, ושל פולאאוט ואלדר סקרולס מצד שני (בתוספת פריי, רייג' וקווייק) זה בדיוק מה שיבסס את המעמד שלה בז'אנרים המובילים האלו.
- פטנטים ו-VR: מי שזוכר את התביעה (הקצת מסריחה) נגד אוקולוס ופייסבוק, מסתבר שזנימקס מחזיקה גם בכמה זכויות בתחום הזה. אם מיקרוסופט תהיה רצינית לגבי התחום הזה, זה לכל הפחות לא יזיק.
- תזמון: ספציפית לגבי הסטודיו של בתשדה סופטוורקס עצמו, התוצר שלהם בדור הנוכחי היה קצת חלש - משחק אחד בלבד, לעומת שלושה משחקים מובילים ומגדירי דור בימי ה-360 והPS3. לא הייתי ממהר לנפנף בזה לרעה, כי זה ממש לא Rare שנרכשה אחרי שהיא דה-פקטו התפרקה והתפצלה (מה גם שRare אפילו בשיאה לא התקרבה לקליבר של בתשדה) אלא יותר כמו התוצר של רוקסטאר בדור הנוכחי לעומת הקודם, ואני לא חושב שאף אחד היה חושב שרכישה של רוקסטאר תהיה רכישה לא מוצלחת. בשורה התחתונה זה אומר שהמשחק הבא שלהם כבר בקנה, ובסיכוי טוב יגיע בשנתיים הראשונות לחיי הקונסולה - בשלב שבו התחרות על האקסלוסיביים וקילר-אפס נמצאת בשיא שלה.
מכל האופציות שנמצאות על השולחן וגם אלו שלא (הזכירו פה את Take 2. אבל זו חברה עם שווי שוק של כמעט 20 מיליארד דולר, ובעלי מניות שכנראה ירצו קפיצה של אחוזים משמעותיים על שווי המניה שלהם בשביל להסכים למכור), זו כנראה הרכישה הכי מוצלחת שמיקרוסופט יכלה לעשות, ובזמן כמעט הכי טוב שיכל להיות (לפני E3 אם היה באמת E3 כנראה היה תזמון יותר טוב, אבל בצמוד להתחלת המכירות של הדור הבא זו כנראה האופציה השנייה הכי טובה שיש).
Uncle Pey'j כתב:יש הרבה מומנטום חיובי מאוד מכיוון MS כרגע,אי אפשר להתעלם מזה,הם מגיעים לדור הבא בנקודת פתיחה כנראה הכי מוצלחת שלהם אי פעם,עם הרבה רעב מצד ההנהגה שדברים יהיו אחרת הפעם.
בתחושה שלי,פיל ספנסר יודע שקהל ההארדקור הכבד עדיין ירכוש את הפס5,אבל הציפייה והשאיפה שלו היא שאנשים שמתכננים על שתי הקונסולות כמוני בפועל יבלו יותר זמן עם ה-XSX והאקוסיסטם של MS,וכפועל יוצא גם כנראה ישלמו יותר על DLC,MT וכו' ובאופן כללי פשוט הרבה יותר user engagement על הפלטופרמה שלהם בגלל הערך המטורף של גיימפאס,BC ואפילו היתרון החומרתי של ה-XSX שכנראה יוביל לכך שאת רוב משחקי המולטי פלטופרם קהל הקור עם שתי הקונסולות יעדיף לשחק עליה.
זו השוואה קצת צולעת,אבל באיזשהו מקום זה קצת מזכיר את המצב של נטפליקס נגד הקולנוע (כלומר,כשהיה קולנוע )- אנשים יצרכו הרבה יותר תוכן דרך נטפליקס,אבל עדיין יגיעו לקולנוע בשביל סרטי הבלוקבסטר עתירי התקציב שהם לא יכולים לקבל דרך נטפליקס.
לדעתי זה מה שיהיה עם הפס5 בדור הזה כשזה מגיע לקהל הקור- היא תהיה הקונסולה שמפעילים פעם ב כדי לשחק באקסקלוסיביים של סוני אבל רוב הזמן יועבר על האקסוסיסטם של MS-בין אם דרך ה-XSX או דרך גיימפאס במחשב או אפילו דרך המשחקים שלה שישוחררו בסטים,MS מרוויחה בכל מקרה כי האסטרטגיה שלה הרבה יותר רוחבית מסוני.
Laskin כתב:חותם על ההודעה של פייג'... אולי רק למעט הקטע של סטים. אני לא חושב שזה יהיה הכיוון שלהם, כי כל העולם בערך יעדיף לעשות מנוי GP דרך סטים ולא דרך השיקוץ של מיקרוסופט, ואז סטים תיקח אחוזים על כל מנוי. אני לא חושב שזה יקרה. וגם לא בטוח שזה יהיה משתלם לסטים עצמה.
סוני חייבים להעלות הילוך, לקנות את WB (לא סביר), FROM (חצי סביר), סקוור (לא כל כך סביר), או T2 (לא סביר בעליל) כי כבר מאמצע הדור הזה אנחנו לדעתי נראה הרבה יותר בלעדיים (בקונסולות) של מיקרוסופט מאשר של סוני, בכל שנה.
אני שמח שהבחירה שלי ממשיכה להיות כנראה הכי טובה - מחשב + פס5, אבל אם לא הייתי טיפוס של מחשב חזק - הייתי חד משמעית קונה XSX עם מנוי, וכנראה שהייתי משחק בו רוב הזמן, כי את הסוני אני מדליק כמעט רק בשביל בלעדיים, אחת ל-3-4 חודשים בערך.
בדור הזה למשל - גם אם לא היה לי מחשב אני לא הייתי שוקל לרכוש ONE. סך כל המשחקים שהוציאו בדור הזה ולא יצאו לפס4 אולי מסתכמים באיזה 2 שממש מעניינים אותי. בדור הבא זה בטח יהיה 2 בכל שנה בהתחלה, ואחר כך יותר כמו 4 בכל שנה.
קפיצה תהומית בתוך דור אחד.
אינטר - כשקונים חברה מסתכלים על העתיד... והוא נראה מדהים: וולפנשטיין 3, דום 3, פולאאוט 5, אלדר סקרולס הבא, סטארפילד, משחקי ארקיין - כולם כנראה בפיתוח מתקדם יחסית, ובטח יספקו משחקים בתוך שנתיים-שלוש, חלקם אולי עוד לפני. וזה לא שזה נגמר שם, אלו IP ששייכים למיקרוסופט עכשיו. כעקרון כמו שאמרו רק השלושה העיקריים כנראה יהיו שווים את זה, אבל בכל מקרה כמו שהפסקה הקודמת שלי המחישה - הם די היו *חייבים* את זה. אפילו שיש להם כבר סטודיואים נוספים שלא היו בדור הנכחי או הגיעו ממש בסוף - הם היו צריכים חיזוק ממש רציני, ולשלם 7.5 מליארד נשמע לי הרבה הרבה יותר סביר ממה שהיה עם מיינקראפט, למשל
InterAl כתב:העבודה על ES6 בקושי החלה, בת׳סדה אמרו את זה בעצמם. FO5 בטח שלא. הם כרגע בכל הכוח על סטארפילד, והיכולת שלהם כסטודיו מוטלת בספק לאור שני המשחקים האחרונים שהם הוציאו (4 ו-76). לגבי ה-IP - חוץ מדום, כולם כשלונות. וגם דום רחוק מלהיות הצלחה מטאורית.
ובניגוד למיינקרפט, קשה יותר לעשות מונטיזציה יעילה למשחקי SP מהסוג שבת׳סדה מפתחת. גם אם ES6 יגיע ל-20 מיליון עותקים, כמה רווח ישאר להם מזה נטו? מאות מיליונים ספורים, ואפשר להוציא משחק כזה רק פעם בעשור. שאר ה-IPs נכון לעכשיו הפסדיים. בקיצור, חרא עסקה.
InterAl כתב:בשביל 3 משחקי איכות לא צריך לשרוף 7.5 מיליארד, זה טירוף. אפשר לקנות חוזי בלעדיות. ושום סטודיו שמיקרוסופט קנתה עד היום לא יכול להתחרות עם רשימת משחקי הפס4 שציינת. הם בטופ של הטופ, בעוד שמשחקי בת׳סדה רחוקים מזה, למעט ES6 שיצא בעתיד הרחוק וסטארפילד שהוא בבחינת נעלם.
InterAl כתב:בשביל 3 משחקי איכות לא צריך לשרוף 7.5 מיליארד, זה טירוף. אפשר לקנות חוזי בלעדיות. ושום סטודיו שמיקרוסופט קנתה עד היום לא יכול להתחרות עם רשימת משחקי הפס4 שציינת. הם בטופ של הטופ, בעוד שמשחקי בת׳סדה רחוקים מזה, למעט ES6 שיצא בעתיד הרחוק וסטארפילד שהוא בבחינת נעלם.
InterAl כתב:קיאו ובוזמן - הכל זה פונקציה של מחיר, ואני מדבר רק על המחיר. 7.5 מיליארד זה טירוף איך שלא מסתכלים על זה. אם משחק AAA ממוצע עולה היום 20-100 מיליון דולר פיתוח, ז"א שבמחיר של 7.5 מיליארד אפשר לפתח 375-75 משחקי AAA. זה הזוי. העסקה הזאת לא הגיונית, יכלו פשוט לפתוח סטודיואים חדשים מאפס, למשוך את כוח האדם של בת'סדה או מי שהם רק רוצים עם משכורות מטורפות, ועדיין להישאר עם מיליארדים של עודף בכיס.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 91 אורחים