Laskin כתב:שוב, בראצ'ט יש 3 סוגים של מעברים כאלה:
אחד ממש פורטל שאתה עובר דרכו ויכול לחזור מתי שתרצה בתוך הפורטל הזה, שלא זז... בדרך כלל זה "POCKET DIMENSION".
השני מה שתיארת - שאתה מגיע ולוחץ, וזה באמת השימוש הכי פחות מרשים טכנית.
השלישי חלק מסט פיסז עם עולמות גדולים בדר"כ.
מסכים שזה פחות שימושי כאלמנט גיימפליי טהור מאשר מה שיש TF2, אבל הטכנולוגיה שונה לגמרי, אין מקום להשוות בעיניי. שוב - בדיוק כמו אפקט שנראה כמו השתקפות לעומת השתקפות "אמיתית", ואפילו הבדל גדול יותר. בראצ'ט אתה לא רק משנה איך שהעולם נראה בתוך שנייה, אלא עובר לעולם אחר.
אגב, זכורים לי גם דברים דומים עוד לפני TF2, אבל אתם פשוט מבלבלים בין שני דברים שהם לא אותו דבר.
(אלא אם אתם מדברים רק על הסוג מעבר השני, שזה מאוד דומה, אבל זה רק שליש מהתמונה המלאה)
טכנולוגית, אין פה בכלל ויכוח, אתה צודק ב-100%, יש פה מאחורי הקלעים משהו שמעולם לא ראינו בזכות החומרה החדשה. אבל מה שאינסומניאק משיגים פה מבחינת גיימפליי הם דברים שנחותים למה שעשו ב-TF2. אז התוצאה הסופית, ממש הגיימפליי עצמו, הוא הרבה יותר מתקדם ומרשים ב-TF2 או בפורטל 2 או בכמה וכמה משחקי נינטנדו. מצד שני ברור שראצ׳ט עושים דברים חדשים לגמרי טכנולוגית בשביל להשיג את מה שהוא משיג, פשוט התוצר הסופי פחות טוב מזה של TF2 (או נניח פורטל 2 אם נדבר על פורטלים פתוחים) חוץ מאשר כמובן הגרפיקה וערכי ההפקה.
בסופו של יום הצוות של TF2 חשב איזה שלב מגניב הם יכולים לעשות, הם חשבו על השלב עם הנסיעה בזמן ואז בנו טכנולוגיה סביבו בכדי להוציא אותו לפועל. הצוות של ראצ׳ט לעומת זאת קבל טכנולוגיה לידיים, ידע שהוא יכול לטעון שלב תוך שניה, וחשב מה הדבר הכי מהיר שאנחנו יכולים לעשות בכדי להשתמש בזה. בגלל זה אחד מעוצב הייטב ועשוי כמו שצריך בזמן שהשני מרגיש כמו גימיק שטחי. כלומר, כמה פעמים בשיחות על SSD נתנו כדוגמה ״פורטל כמו בד״ר סטריינג׳״? אלף פעמים, כי זאת הדוגמה הכי בנאלית שקופצת לראש תוך שבריר שניה מהרגע שאומרים לך SSD.
אני לא מאשים את אינסומניאק, אין לי מושג אפילו איך נראה הליך הפיתוח, יכול להיות שהם פמפמו את המשחק הזה תוך שנה והם פשוט רצו לדברים הכי ברורים ולא היה להם זמן לישם את זה כמו שצריך. אבל התוצאה הסופית היא שכל שימוש שהם עשו ב-SSD הוא ״על מסילה״, אם זה פורטל קבוע שתקוע בשלב במקום מאוד מסויים ולא זז (מימדי כיס), משהו בתוך אירוע מתוסרט שאין לך שליטה עליו או אם זאת נקודה קבועה בשלב שכשמפעילים אותה השלב מתחלף. העובדה שהכל על מסילה היא לגמרי האנטיתזה של ה-SSD. כלומר, כל הקטע של ה-SSD זה יכולת לגשת למידע בצורה ראנדומאלית, בלי שום הכנה מראש. זה אומר שדווקא הדברים הלא המתוסרטים מראש, הדברים שדורשים גמישות, הם ההדגמת כוח האמיתית של ה-SSD. ובראצ׳ט הכל ״על מסילה״, הכל יכל להעשות בטכניקות אחרות קיימות כבר שנים והשתמשו בהן עד שחיקה המון פעמים במשחקי נינטנדו בעבר, פשוט לאינסומניאק היה SSD זמין אז היה להם קל אקספוננציאלית לעשות את הדברים הללו ובגרפיקה של הפקת AAA.
אז אני לא יורד על אינסומניאק כי אין לי מושג באיזה תנאים הם עבדו. אני לא יורד על הפס5, להפך, היא חומרה מדהימה וקפיצה טכנולוגית גדולה משמעותית מהפס3 לפס4 ואני מתבאס שלא באמת מנצלים אותה כמו שצריך. ובכלליות אני לא ממש בא בטענות לראצ׳ט, הוא תמיד היה כותר צד ולא איזה AAA מוביל תעשיה מסוני, לשים את הדור הבא על הכתפיים של ראצ׳ט זה לא הוגן. אני גם בטוח שאינסומניאק לא קבלו את התקציב לעשות את ראצ׳ט הילד פוסטר של הדור הבא. הבעיה שלי היא עם סוני ומיקרוסופט שמתיחסות לדור החדש כאילו הוא פס4 פרו 2 או אקסבוקס X2, הכל נבנה לדור הקודם ומקבל פורט משודרג לדור הבא. וראצ׳ט? הוא נתקע כילד הפוסטר אפילו שמשחקי ראצ׳ט לא אמורים להיות כאלה.
We're just normal men. We're just innocent men