המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
bozeman כתב:זה רק אני שנוסע עם קיה פיקנטו 15 מתקלפת ומחכה ליום שיהיו מכוניות אוטונומיות בלחיצת כפתור ולא להיות בעל מכונית?
DrKeo כתב:קצת הגזמנו שהילדים שלנו יהנו מזה. העתיד האוטונומי הוא לא במרחק 50 שנים, כנראה קרוב יותר ל-10 שנים מאשר ל50. אני ממש בספק אם ב2032 לא תוכל להזמין באפליקציה רכב אוטונומי שיאסוף אותך במרכז ת״א. זה לא סותר שהמעבר לאוטונומי בלבד יקח לא מעט זמן.
bozeman כתב:אני איתך עומר. אני גם מכיר את הנושא, הדברים אכן מקדמים יפה, ובגדול אפשר יהיה להתחיל בנסיעות אוטונומיות כבר בקרוב. אם יהיו ערים הגיוניות, התצורה הראשונה תהיה סגירת מרכזי הערים לכל כלי רכב לא אוטונומי והתנהלות רק באמצעות רכב אוטונומי בתוכן (סוג של מנהטן אוטונומי), בערים כמו תל אביב וירושליים. זה יגרור ירידה גדולה בפקקים מצד אחד, וייתן מקדם "בטיחות" שיש רק רכבים אוטונומיים מהצד השני.
Laskin כתב:bozeman כתב:זה רק אני שנוסע עם קיה פיקנטו 15 מתקלפת ומחכה ליום שיהיו מכוניות אוטונומיות בלחיצת כפתור ולא להיות בעל מכונית?
אני מאוד אוהב לנהוג, ב-5% מהזמן שאני עושה זאת מבלי שיהיה פקק
עם זאת, אני מקווה לעתיד הזה מאוד, בשביל הילדים שלי… כל הזמן אני אומר להם שעד שיגיעו לגיל שעושים רשיון - יהיו מכוניות אוטונומיות שרק צריך להגיד להם לאן נוסעים והכל קורה לבד, יורדים מהרכב והוא גם מחפש חניה לבד, לא יהיו פקקים כמו היום… והכי חשוב - שכמעט לא יהיו יותר תאונות.
שזה די המצב הנכחי, מבחינה טכנולוגית, אבל רק אם יש לך טסלה במדינה שמאפשרת את זה, שאין הרבה. אבל עוד עשור וחצי בטח שזה יהיה בתפוצה גדולה, אלא אם הרגולטור יפריע לקידמה.
בלינג - אני חושב שאתה טועה מאוד, החסכון בדלק גדול מאוד, גם למי שנוסע רק 15 אלף ק״מ בשנה, ולרכב חשמלי יש יתרונות רבים נוספים - כל מה שקשור לטיפולי הרכב, בלאי מנוע, זיהום וכו׳… המעבר לרכבים חשמליים (לא היברידי) זה הרבה מעבר לרק חסכון בדלק.
ולגבי הכנסות ממסים, זה קצת כמו להגיד שאתה לא מאמין שיהיו חברות שיציעו גלישה ללא הגבלה ובהרבה הרבההההה פחות כסף, כשהיית מביט על אינטרנט דיאל-אפ בשנות התשעים, או על מחירי שיחות הסלולר לפי דקה. כשיש קידמה טכנולוגית משמעותית שמוזילה הוצאות עתק שהטכנולוגיה הקודמת יצרה - לפעמים אי אפשר למנוע את זה.
מן הסתם הממשלות המחורבנות לא פשוט יצמצמו הוצאות בגלל ההכנסות שירדו, אבל הן לאו דווקא יקחו את זה מהחשמליות, סביר יותר בעיניי שפשוט יעלו מסים אחרים לכולם.
Shlomix כתב:החסכון הוא לא רק על דלק אלא גם על טיפולים ותחזוקה.
טסלה העלתה את המחירים בגלל שלל סיבות כמו עליית מחירי חומרי הגלם, המלחמה באוקראינה שצמצמה עוד יותר את היצע חומרי הגלם, האינפלציה כמובן ועוד.
דווקא לאורך זמן מחירי הסוללות אמורים להמשיך לרדת דרסטית במקביל להתייעלות והארכת חיי הסוללה ומחזורי הטעינה, אז לא הייתי דואג יותר מדי.
לפי הערכות, הסוללות ברכבים חשמליים מתקדמים היום אמורות להחזיק מעמד (כלומר עם מרחק נסיעה סביר) כ-500 אלף קילומטר, זה לא משהו שצריך לדאוג לגביו.
Laskin כתב:אתה יכול "להבטיח" לי כמה שתרצה, זה לא מתיישר לדעתי עם המציאות... בטח שלא עניין הטיפולים התכופים, שלדעתי רק ילכו ויהיו נוחים יותר עם הזמן, ובכל אופן זה לא העניין הטיפולים האלה, אלא עניינים של בלאי מנוע, רצועת טיימינג, רצועת זיבי, גיר, שמנים, צינור שנקרע, נזילה... אין מה להשוות בין מנוע רגיל למה שיש בחשמליות, מהבחינה הזו.
ברור שמי שלא יכול להציב עמדת טעינה זה לא עבורו... אך מחודש לחודש אני רואה עוד ועוד עמדות כאלו בכל מקום, זו גם "בעייה" שכבר איננה קריטית.
אני כן לוקח בחשבון הוצאות טווח ארוך של סוללה וזה ממש לא גורם לחישובי הדלק להתגמד. אתה ישבת ועשית את החישובים האלה? אשמח לראות את הניתוח שלך, כי שלי שונה מאוד כנראה
לגבי הוצאות המדינה - ימצאו דרכים לזמבר, אבל לדעתי לא את בעלי החשמליות, אלא פשוט את כלל האזרחים, יעלו מסים, יעלו מע"מ...
בכל אופן זה פחות רלוונטי כי כרגע המצב הוא שזה חסכון גדול מאוד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 113 אורחים