Laskin כתב:והנה לך הסיבה לקיום שלו
כשתצא גירסת מחשב לא אתפלא אם יחזור לחמישייה לזמן מה.
חברים שלי שמתלהבים מהסדרה כבר מחכים למשחק בקוצר רוח, ואלו שיש להם פס5 בשביל פיפ״א ונ.ב.א קנו בחודש האחרון את הרימייק ומשחקים בו כעת.
Laskin כתב:זה רימייק, כמעט כל רימייק שלהם נכשל כלכלית כולל DS שהיה בו הרבה יותר ״צורך״. ובנוסף לכך שהוא רימייק של משחק סופר פופולרי שכבר מיצה את קהל היעד שלו - מדובר ברימייק שיוצא לקהל יעד של איזה 20 מליון בעלי קונסולה, שלדעתי 90% מהם בערך כבר סיימו אותו פעמיים (בהגזמה כמובן), מן הסתם זה משהו שלא יככב הרבה במצעדים.
העניין הוא שזה משחק שאני ואתה כ״מעריצי הסדרה״ לא קנינו, הוא לא בשבילנו ובאמת לא בשביל מי שכבר שיחק בו, הוא יותר נועד לשחקנים חדשים ובאקוסיסטם של סוני קשה יותר למצוא כאלה.
אני מאמין שבמחשב יימכרו טוב בהרבה.
DrKeo כתב:Laskin כתב:זה רימייק, כמעט כל רימייק שלהם נכשל כלכלית כולל DS שהיה בו הרבה יותר ״צורך״. ובנוסף לכך שהוא רימייק של משחק סופר פופולרי שכבר מיצה את קהל היעד שלו - מדובר ברימייק שיוצא לקהל יעד של איזה 20 מליון בעלי קונסולה, שלדעתי 90% מהם בערך כבר סיימו אותו פעמיים (בהגזמה כמובן), מן הסתם זה משהו שלא יככב הרבה במצעדים.
העניין הוא שזה משחק שאני ואתה כ״מעריצי הסדרה״ לא קנינו, הוא לא בשבילנו ובאמת לא בשביל מי שכבר שיחק בו, הוא יותר נועד לשחקנים חדשים ובאקוסיסטם של סוני קשה יותר למצוא כאלה.
אני מאמין שבמחשב יימכרו טוב בהרבה.
היי, אני בצד שגם הרימייק של DS הוא מטומטם. ואם אני לא טועה המספר האחרון שיש לנו מסוני עליו אחרי ב שערך שנה של מכירות היה איזה 1.5 מליון יחידות בזמן שאלדן רינג כבר כנראה משפשף את ה-30 מליון תוך פחות משנה. כך שלגמרי הייתי מגדיר את הרימייק של DS ככשלון.
וכן, מן הסתם TLOU ימכור טוב על המחשב. יש לו שם ענקי, והוא לא ממש צריך את הסדרה כדי למכור שם כי אני בספק אם קהל המחשב צריך את הסדרה בשביל להכיר אותו. העניין הוא שהוא ימכור מעולה במחשב כי הוא יהיה זמין שם לראשונה, לא כי עשו לו רימייק. אם נניח לפני 5 שנים הגרסת פס4 הייתה יוצאת למחשב אז אני משער שהרימאסטר פס5 של TLOU1 היה די נכשל גם שם.
Laskin כתב:נראה לי דווקא שלמכור רימייק של משחק שכזה ל-15% מבעלי הקונסולות זה לא כזה כשלון, השאלה היא שוב - כמה ארוכות הרגליים שלו, כי ככה מודדים הצלחה של משחקי השקה שאינם מריו וזלדה, בערך.
אוקיי, ההפרש הוא פי 25, אבל מה ההפרש בקהל היעד שמחזיק את הפלטפורמה עליו ER קיים? פי 10, 20, 50...? וגם, בא... אלדן רינג היה משהו ייחודי מאוד, משהו שמגיע בערך אחת לעשור בתעשייה, זו לא השוואה רצינית מאוד, גם אם שניהם מאותו הז'אנר בדיוק.
זה בדיוק העניין כשמדברים על משחקי קרוס ג'ן, ופוטנציאל מכירות שלהם לעומת בלעדיים לדור הבא, כמה אתה חושב שריאלית משחק כמו DS יכול למכור, מתוך 15 מליון יחידות שקיימות?
שוב - סוני היא לא נינטנדו, אין להם משחקים שאחד מתוך כל 3 אנשים עם הקונסולה רכשו, אפילו לא ספיידרמן. GOW 2018 מכר 10 מליון עותקים בשנה הראשונה שלו, כשהיו כבר 100 מליון יחידות בשוק, אז האם DS הוא הצלחה גדולה ממנו?
Laskin כתב:לגבי המחשב - אני חולק עלייך, לרימייק יש "אפיל" הרבהההה יותר גבוה מאשר רימאסטר שנראה כמו משחק לפני, וול, עשור.
העובדה היא שאתה ואני ואף אחד פה (נראה לי) לא רכשנו את הרימייק, למרות שכולנו מתים על המשחק, אז לא - זה לא היה המקום שהוא כנראה נועד להצליח בו יותר מדי. בטח לא בתחילת הדור, כשרוב מי שיש לו את הקונסולה הוא יותר הארד קור ויותר סביר להניח ששיחק בו כבר מספר פעמים. אבל שוב - צריך לראות כמה ימכור בהמשך גם על הPS5... סיכוי לא רע בכלל שיהיו לו רגליים מאוד ארוכות.
Laskin כתב:לגבי DS:
ספיידרמן הוא אחד הIP הכי חזקים בכל תעשיית בידור, השוואה אליו היא גם משונה... לDS יש אמנם ממוצע טוב אבל הוא רימייק לSLEEPER HIT, בדיוק כמו SOTC.
הוא לא אלדן רינג, לא היה לו את ההייפ של אלדן רינג, ומן הסתם לא יהיה לו שבריר מהמכירות של אלדן רינג.
אני באמת לא מבין, מתוך 10 מליון פס5 בשנה הראשונה - כמה נראה לך ריאלי שהוא היה מוכר? לדעתי באמת 1.5 מליון זה סופר סביר בהתחשב במה שהוא.
ספיידרמן מיילס מורלס, שהיה ה-כותר השקה שלהם למרות שהוא קרוס ג'ן, מכר 6.5 מליון נכון לסוף 2021, משמע נניח 12 חודשים. זה כולל את מכירות הPS4. כמה אתה חושב שהוא מכר על הPS5 בתקופה הזו? נניח כפול מDS - זה איכשהו נשמע לך לא סביר? כמה ספיידרמן מכר על הPS4 לבד, לעומת אלדן רינג אפילו?
לגבי TLOU:P1:
זה רימייק שבהחלט נועד יותר עבור מי שלא שיחק במקורי מעולם. כל הסיבה לקיום שלו היא הסדרה.
הוא לא נוצר "רק" בשביל שחקני המחשב, אבל אני חושב שגם סוני יודעים ששם יהיו עיקר המכירות שלו. הם דחו את היציאה שלו עכשיו כדי שתגיע בדיוק בסיום הסדרה, הם יושבים עליו שם לדעתי כי הם יודעים שככה יוכלו להפציץ ביום המכירות ולמכור עוד יותר במחיר מלא בחלון ההשקה.
idan כתב:נדב, אמרת לא מזמן שאין מצב שהרימייק של tlou עלה יותר מ 20 מיליון דולר (בשביל להסביר לי למה סוני גנבים גדולים ולמה הטייטל רימייק זו עבודה בעיניים), אז לפי הנתונים שלך מכירות כמו של דימון סולס היו מספיקות בשביל להפוך אותו להצלחה מסחררת. אם הרימייק, או הרימאסטר לשיטתך, זה עניין פשוט וזול, אז המכירות שהוא צריך לעשות בשביל לגרוף רווח בהתאם מן הסתם.
idan כתב:ולהשוות בין אלדן רינג לדימון סולס זה מוזר מכל כך הרבה בחינות, אבל אני רק אציין שאלדן רינג מכר “רק” 17.5 מיליון פעם אחרונה שעודכנו בעניין, רק חלק מזה כמובן על הפס5.
DS מכר תוך פחות משנה, על בסיס משתמשים של 13 מיליון,יותר מהמשחק המקורי. הוא גם מכר יותר מהרימייק הקודם של בלופוינט. הוא גם היה הצלחה ביקורתית ולאחריו סוני רכשו את הסטודיו. יש לי תחושה שהם היו מרוצים ממנו, במיוחד כמשחק שיגור, שהוא בכל זאת רימייק למשחק פס3 נישתי.
idan כתב:אבל בלי קשר לכל זה, אני לא חושב שמכירות זה השיקול היחידי שצריך להנחות מפיצה. לפי ההגיון הזה ריטרנל שמכר חצי מיליון עותקים לפי אותו עדכון, לא היה צריך להיות קיים, למרות שהוא ארגיובלי המשחק הכי טוב שלהם בשנים האחרונות. גם מטרויד פרים 4 לא היה צריך להיות בפיתוח.
יש קהלים שונים לפלייסטיישן, הם צריכים לדאוג לכולם, במיוחד אחרי שלא נשאר הרבה מצוותי הפיתוח היפנים שלהם ורימייקים למשחקים כאלה זה כנראה הכי טוב שנקבל מצד א׳ שלהם. לא הכל צריך להיות ספיידרמן.
Laskin כתב:לא הבנתי את טענת ה״רק נועד לרפד את הכיס״… זה ברור ונכון לגבי כל מוצר באשר הוא
אני שוב שואל - כמה אתה היית מהמר שהרימייק של DS ימכור אם לא 1.5 מליון בשנה הראשונה, מתוך נניח אפילו בסיס משתמשים של 15 מליון? כולם יודעם שזה משחק נכה מאוד מבחינת גיימפליי לעומת משחקי סולס החדשים, שהוא סוג של אבטיפוס למשחקים האלה… אם היה מוכר 4 מליון זה היה בלתי נתפס, 3 מיליון גם לא הייתי מאמין… זה לא משחק שפונה לחמישית מקהל היעד של פלייסטיישן, ממש לא.
וגם לא אלדן רינג.
idan כתב:לא עשרים מיליון, לא חצי שנה. אתה סתם זורק מספרים. אלדן רינג מכר 17.5 מיליון תוך 9 חודשים, זה הנתון הרשמי האחרון. הוא עשה את זה על מלא פלטפורמות עם בסיס משתמשים של 300 מיליון בערך, כל השוואה בינו לבין משחק שיגור עם בסיס משתמשים מצומצם, רימייק גרפי למשחק מ 2009, הוא פשוט לא רציני. אתה גם לא יודע כמה דימון סולס מכר היום, אתה לא יודע כמה אלדן רינג מכר על הפס5 עם בסיס משתמשים רחב יותר בזמן היציאה. אתה משווה אותו דווקא למשחק האחרון של FROM, זה שיצא שנה אחריו והתפוצץ בצורה חסרת תקדים עבורם ביחס לכל מה שעשו בעבר, במקום נגיד למשחק המקורי או אפילו משחקים אחרים קודמים שלהם אם רוצים לשמור על מידה כלשהי של היגיון, וקובע על סמך זה מדד להצלחה. פתאום ה"רימאסטר", זה שלטענתך כל סטודיו סיני יכול לעשות, שסוני גונבת אותנו עם המחיר שלו, צריך לעמוד בסטנדרט מכירות של משחק AAA חדש (אולי הוא עמד בהם היום, אנחנו לא יודעים), שזה הגיוני כמו לטעון שיש לו attachment rate יותר גבוה מכמה מהבלעדיים הכי חזקים של הפלייסטיישן4 ולכן מדובר בהצלחה ענקית, יותר גדולה מ GOT ו death stranding, עם שבריר מהתקציב וזמן הפיתוח, אבל זה יגרום לי להרגיש קצת אביעד גליקמן אז אני לא יטען את זה.
idan כתב:אבל הקביעה שהוא לא מה שמעריצי סולס רצו, כי רק 10%+ מהמשתמשים על הקונסולה, שהיה כמעט בלתי אפשרי להשיג, ועוד במחיר סביר, קנו אותו, ועוד ב 70S לרוב.. היא קביעה בלתי מבוססת במקרה הטוב, מופרכת ממש. ואמנם המשחקים הקודמים שהם בחרו לעשות להם רימייקים כמו sotc ו MediEvil הם לא בדיוק שיאני טבלאות המכירות, אבל נדב יודע בוודאות שסוני ציפתה לדפוק את הקופה, ציפתה משום מה שדימון סולס ימכור כמו משחקי FROM החדשים יותר, המצליחים יותר, הטובים יותר בחלקם - שאין לה אפשרות לעשות להם רימייק ולכן לא רלוונטים בשום צורה - כאילו יש איזו היסטוריה ענפה של רימייקים מהסוג הזה עם attachment rate של BOTW. ממש טונות של כסף שסוני השאירו על השולחן, כואב הלב על ג'ים ראיין. בכלל, כמה רימייקים גרפים/רימאסטרים מכרו יותר מהמשחק המקורי אי פעם? אני מוכן להתערב שהרשימה הזאת קצרה ביותר, מבדיקה זריזה ייתכן אפילו ש sotc ו DS הם המשחקים היחידים שנמצאים בה. נו, אתה רואה, כל אחד יכול לקבוע מדד שרירותי להצלחה, שלי אפילו הגיוני
idan כתב:אבל הכי מצחיק שאתה מבקש בלאדבורן 2 כאילו זה איזה משהו ששולפים מהתחת. בלופוינט, כמו שאתה יודע היטב, הם סטודיו שעד sotc עשה רימאסטרים, לשיטתך הם עד היום עושים רימאסטרים, אבל עכשיו גם לזמן שלהם אנשים צריכים לדאוג? ולא בגלל שהרימייק לא טוב, לא בגלל שהוא לא התקבל יפה והוכח שמדובר במשחק נוראי שלא עומד במבחן הזמן, לא בגלל שהם לא התקדמו כסטודיו, בגלל המכירות שלו... שאפילו לא התקרבת לאיכשהו להוכיח שהן לא טובות ביחס לציפיות של סוני. נו טוב, מה אני יגיד לך, מזל שאתה לא מנהל את סוני ואני מקבל את הרימייקים שאני רוצה:)
idan כתב:אם כי לדעתי Shuhei Yoshida דחף לרימייק הזה במידה רבה בגלל ההיסטוריה שלו איתו, כמו שהוא דחף ש GR2 יהיה פרוייקט הרבה יותר גדול ממה שהוא תוכנן להיות וכמו שהיה חשוב לו ש TLG לא ימות. לא כל ההחלטות האלה התבררו בהכרח כדבר הכי כלכלי שיש, אבל הייתי מרוצה מכולם. אני מעריך שלהרמן הולסט יש גישה קצת אחרת, אולי קצת פחות סנטימנט למפתחות יפניות, אז אם אין לבלופוינט חופש לעשות מה שבא להם (יכול להיות שיש להם, לא יודע), אולי בעתיד אתה תהיה מרוצה יותר לדאבוני. שיהיה בהצלחה עם הרימייק של הורייזן
idan כתב:נו טוב, מה אני יגיד לך, מזל שאתה לא מנהל את סוני ואני מקבל את הרימייקים שאני רוצה:)
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 21 אורחים